Ja, ze mogen wel zelf de rente vaststellen daarom dat verschil.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:19 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Ik ook, laag risico, redelijk rendement. Het gaat ook als een speer: 270K inleg al
Ik twijfel meer over Quamedical: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5504
Vergeleken met HIN een hoger risico en toch een lagere rente?
Ik heb er ook wat ingestoptquote:Op zondag 26 januari 2014 21:41 schreef AQuila360 het volgende:
Hadden mensen hier nu ook geld toegezegd aan dat project van HIN verzekeringen?
Bij mij is de opbrengst wel echt nummer 1, ik voel me niet echt enorm betrokken bij een bedrijf.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:55 schreef AQuila360 het volgende:
Maar jongens even terugkomend op het volgende:
Willen jullie puur en alleen rente of vinden jullie het ook leuk om zo'n project te volgen? Want bijvoorbeeld Kickstarter daar doe je het echt om dat project te volgen en dan eventueel het resultaat aan het einde te krijgen ofzo maar geen winst.
En bij Iskenpandur weet je eigenlijk niet eens aan wie of wat je iets uitleent omdat je in hele kleine partjes automagisch kunt inleggen.
Daarom bevalt GVE me want daar heb je rente en toch ook wel wat betrokkenheid moet ik zeggen al gaat dat niet voor elk project op en is die betrokkenheid ook maar gering natuurlijk maar toch heb wel een aantal projecten waar ik af en toe op de site kijk waar ze mee bezig zijn en hoe het gaat.
Daarom mag van mij GVE zo blijven en ga ik er iskenpandur naast doen!
Dat vraag ik mij ook af jaquote:Op maandag 27 januari 2014 14:45 schreef k_man het volgende:
Hoe werkt GvE belastingtechnisch? Krijg je een soort fiscaal jaaroverzicht?
Ja, die kun je met een druk op de knop opvragen, waarna je hem in je mailbox krijgt.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:45 schreef k_man het volgende:
Hoe werkt GvE belastingtechnisch? Krijg je een soort fiscaal jaaroverzicht?
Ga naar 'Mijn geldvoorelkaar' en dan naar 'Mijn statistiek'. Onderin kun je het jaartal selecteren en met een druk op de groene knop krijg je je jaaropgaaf in je mailboxquote:
Nee, dat zal de belastingdienst niet vindenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:01 schreef k_man het volgende:
Ok en hoe ziet de BD dit? Stel dat ik duizend euro investeer, vinden ze dan bij de BD dat mijn vermogen met duizend euro is afgenomen? Hoe werkt dat?
Mwah ligt eraan, als je onder de grens voor VRH zit is er toch niets aan dit hand? En als je er boven zit had je maar naar Rutte moeten luisteren door een nieuwe auto te kopenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:56 schreef k_man het volgende:
OK, duidelijk. Ik vreesde al dat het niet zo'n feest zou zijn qua belastingen.
Zoiets denk ik wel ja.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:42 schreef Zwansen het volgende:
Hoeveel legt de gemiddelde fokker in per investering? Paar honderd?
Kan mij niet voorstellen dat iemand hierin gaat investeren. Hij heeft een eigen bedrijfje in de bouw, zijn vrouw werkt 2 dagen per week en ze hebben 5 kinderen in de leeftijd 8 t/m 18.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:02 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5593
Lange looptijd, extreem lage rente, particulier project.
Eenmaal? Andermaal?
Wees er snel bijquote:Op maandag 27 januari 2014 21:02 schreef µ het volgende:
Eenmaal? Andermaal?
Hoe bestaat het dat bij een gezins maandinkomen van waarschijnlijk boven de 8 rug per maand er geen reserve is van anderhalf maandloon?quote:Op maandag 27 januari 2014 21:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar ik denk dat hij het nog wel snel vol kan krijgen ook. Vergelijk het eens met dit project: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4982
Dat snap ik ook niet echt, maar aan de andere kant is het even verbazingwekkend dat mensen hier geld aan uit willen lenen tegen zo'n lage rentequote:Op maandag 27 januari 2014 21:35 schreef BartNH het volgende:
[..]
Hoe bestaat het dat bij een gezins maandinkomen van waarschijnlijk boven de 8 rug per maand er geen reserve is van anderhalf maandloon?
Zo'n 'project' snap ik dus echt niet. Waarom zou je hier nou geld in stoppen?quote:Op maandag 27 januari 2014 21:02 schreef µ het volgende:
Eenmaal? Andermaal?
Het is in Nederland nooit feest met de Belastingdienst want als er wat te verhalen valt dan staan ze als eerste vooraan in dit land. En...elke mogelijkheid om iets van wat extra geld uit je te persen als burger zal men niet nalaten middels allerlei onvoorziene heffingen en verhogingen die elk jaar je tegemoet komen.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:56 schreef k_man het volgende:
OK, duidelijk. Ik vreesde al dat het niet zo'n feest zou zijn qua belastingen.
Ach, het is zo slecht nog niet in Nederland. Zo kreeg ik op mijn zonnepanelen naast 1850 euro subsidie (rijks- en gemeentelijke subsidie) nu ook nog eens ruim 800 euro terug omdat ik zogenaamde BTW-ondernemer ben.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:51 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Het is in Nederland nooit feest met de Belastingdienst want als er wat te verhalen valt dan staan ze als eerste vooraan in dit land. En...elke mogelijkheid om iets van wat extra geld uit je te persen als burger zal men niet nalaten middels allerlei onvoorziene heffingen en verhogingen die elk jaar je tegemoet komen.
Vond dit ook wel een leukequote:Op maandag 27 januari 2014 21:02 schreef µ het volgende:
Eenmaal? Andermaal?
Snap sowieso niet waarom je 5 jaar van je rendement van je zonnepanelen zou weggooien door een dergelijke lening aan te gaan.quote:We wonen 10 jaar op een woonboerderij. Waar we een aantal jaar geleden een nieuwe schuur gebouwd hebben, voor de toekomstige zonnepanelen
Ik snap dat ook niet nee, als die rente voor 12 maanden was dan kon het nog wel maar dit is veel te lang.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:02 schreef µ het volgende:
Eenmaal? Andermaal?
Inclusief rente en overige kosten moeten ze bijna 120k per jaar betalen voor deze lening (bijna 600k in totaal). Ik weet niet wat hun winstmarge op die 710k is, maar dat zou te doen moeten zijn (ook gezien hun rating). Daarnaast gebruiken ze die 500k om een portefeuille aan te kopen, wat ook weer extra inkomsten genereerd. Het is dus een investering in iets wat direct geld oplevert, dat geeft me al wat meer zekerheid dan bijvoorbeeld het aanschaffen van een nieuw pand of inventaris waarbij het altijd maar de vraag is of het aan zal slaan. Ook hebben ze vrijwel geen ander vreemd vermogen, wat weer een pluspuntje is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:23 schreef Blik het volgende:
Ik zit nog een beetje te twijfelen over die HIN verzekeringen. Een lening aangaan van 500k terwijl je omzet slechts 710k is vind ik nog een beetje vreemd. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Exact. Het lijkt bijna cabaret, zo: ontdekte wie ik was, vrouw en kinderen dus weg, woon nu bij "goede vriend."quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:45 schreef BartNH het volgende:
Duidelijk in een verkeerd stadium van de verwerking om een lening aan te vragen
Hij fietst er behendig omheenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:25 schreef BliepTuut het volgende:
[..]
Exact. Het lijkt bijna cabaret, zo: ontdekte wie ik was, vrouw en kinderen dus weg, woon nu bij "goede vriend."
Edit: als je text in het invoervak hebt staan, en dan iets quote, dan concateneert ie dat blijkbaar...
Een echte “Mannen-man” zoals hij zelf zegtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:25 schreef BliepTuut het volgende:
[..]
Exact. Het lijkt bijna cabaret, zo: ontdekte wie ik was, vrouw en kinderen dus weg, woon nu bij "goede vriend."
Edit: als je text in het invoervak hebt staan, en dan iets quote, dan concateneert ie dat blijkbaar...
Welkom!quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:38 schreef Murdera het volgende:
Hoi, ik ga hier ook maar eens naar kijken. Alvast excuses voor mogelijke noob-vragen.
Volgens mij kan dat nietquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:06 schreef teun1990 het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om een toegezegde investering te cancelen?
Toch snap ik die herfinanciering nooit zo goed. Lijkt me toch sterk dat ze nu meer betalen dan 9% voor die financiering? Als dat wel het geval is, dan ziet de bank het dus ook niet zo rooskleurig in?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:06 schreef teun1990 het volgende:
Laatste tijd weinig interessante projecten voorbij zien komen. Maar deze vind ik opzich wel leuk:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5781
Goede rente, goed verhaal, meerdere vormen van inkomen en zelfs wanneer de verwachte groei niet gehaald wordt is er geen probleem.
Kan misschien niet, enige wat je kan doen is niet overmaken. Ik heb nu 1 project waarvan ik achteraf denk dat ik daar beter niet in had kunnen investeren. Mocht die onverhoopt nog vollopen (nog 48 dagen te gaan, zit nu 70% vol) dan ga ik niet storten.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:06 schreef teun1990 het volgende:
Kan dat zomaar? Ben je niet verplicht om het over te maken?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan misschien niet, enige wat je kan doen is niet overmaken. Ik heb nu 1 project waarvan ik achteraf denk dat ik daar beter niet in had kunnen investeren. Mocht die onverhoopt nog vollopen (nog 48 dagen te gaan, zit nu 70% vol) dan ga ik niet storten.
Zou overigens een mooie toevoeging zijn als je zou kunnen cancellen, mis ik soms wel
Dat zijn de 0,9% kosten (in dit geval dus ¤4,50), die worden bij de eerste uitbetaling ingehouden. Je eerste uitbetaling is dus ¤4,50 lager dan de overige uitbetalingen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:17 schreef teun1990 het volgende:
Ze moeten bij GVE zelfs meer betalen dan 9%. Ze moeten eenmalig 4,750 euro betalen + plaatsingskosten waardoor het effectieve percentage 11,4% rente is.
Ik had nog een ander vraagje.
Mijn eerste project is sinds 29/01 echt helemaal rond. Nu staat er op GVE dat mijn totaal geinvesteerde bedrag 500 is en mijn uitstaande bedrag nog 495,50. Terwijl ik nog geen betaling ontvangen heb en er bij het betaalschema ook staat dat ik de eerste betaling krijg in maart.
Of ze doen het zoals bij isepankur, daar kan je binnen de site je investeringen verkopen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:31 schreef µ het volgende:
Tijd voor een metacrowdfundingsite waar je je verplichtingen kan doorverkopen/swappen
Dat zijn toch van die dingen waar je mee blijft zitten bij elk project. Of het nou doorgaat of niet altijd even wachten. Wen er maar aan net als wanneer je gestort hebt en tot het project begint dan ben je ook minimaal 1 maand aan het wachten op dat je je geld terug begint te krijgen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:19 schreef teun1990 het volgende:
[..]
. Maar daar moet ik dus nu een hele tijd op gaan wachten om zekerheid te hebben
Als het project nog niet vol zit zou je misschien ook GvE kunnen vragen of het mogelijk is om de toezegging te annuleren. Geen idee of ze eraan meewerken maar als je het niet vraagt weet je het niet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan misschien niet, enige wat je kan doen is niet overmaken. Ik heb nu 1 project waarvan ik achteraf denk dat ik daar beter niet in had kunnen investeren. Mocht die onverhoopt nog vollopen (nog 48 dagen te gaan, zit nu 70% vol) dan ga ik niet storten.
Zou overigens een mooie toevoeging zijn als je zou kunnen cancellen, mis ik soms wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |