abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2014 @ 13:38:49 #126
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_136236198
Net trouwens even aangifte 2013 gedaan en heb niet het hele jaar gewerkt dus krijg wel wat leuks terug :P Doe ik even wat meer in Ispenkadur.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_136236779
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 13:38 schreef AQuila360 het volgende:
Doe ik even wat meer in Ispenkadur.
Als je het dan maar niet snel uitgeleend wil hebben. De snelheid van uitlenen daar valt mij wat tegen. Begin dit jaar heb ik ¤ 250,- gestort en wat (voorzichtige) profielen aangemaakt om het uit te proberen. Deze profielen hebben tot nu toe 6x geld toegezegd a ¤ 10,- per keer. Het is dat ik zelf ook handmatig wat uitgeleend heb anders was er nu nog ¤ 190,- beschikbaar na een maand.

Natuurlijk kan je ook naar die market daar kijken, maar daar wacht ik nog even mee. Eerst zo voorzichtig uitproberen en kijk dan later of ik meer ga doen daar en wat.
pi_136241149
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 13:20 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik begin sowieso met een kleine bedrag en als het goed loopt verhoog ik dat.

Maar ik werk wel met een soort van piramide met een brede veilige onderkant en dan hoe meer risico hoe minder geld naar boven toe maar al met al brengt wel elke laag ongeveer evenveel op. Omdat elke stap omhoog minder geld is maar tegen meer rente waardoor je ongeveer evenveel hebt als de laag er onder. En ispankur is dan wat mij betreft de ''top'' met weinig geld tegen een hele hoge rente.

Ten 2de is intresse is voor mij ook wel een belangrijk deel, ik heb eigenlijk geld in vanalles en nog wat zitten en vind dat ook leuk om te volgen en te kijken hoe en wat m'n volgende stap is.
Die piramide klinkt inderdaad wel slim. Betekent dit dat je inzet op een agressief profiel bij isePankur, of ga je toch voor de ietwat lagere rendementen maar dus wel iets meer zekerheid?
pi_136246377
Ik net 800 ingezet op eKlanten.nl project:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5922

Ben zelf ingeschreven op de site en adverteerder (8/9 maanden). Krijg er inderdaad veel bezoekers voor terug.
  zondag 2 februari 2014 @ 18:43:58 #130
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_136249211
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:34 schreef SimonB het volgende:
Ik net 800 ingezet op eKlanten.nl project:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5922

Ben zelf ingeschreven op de site en adverteerder (8/9 maanden). Krijg er inderdaad veel bezoekers voor terug.
Tof!

Altijd leuk als iemand ook daadwerkelijk het project kent.
  zondag 2 februari 2014 @ 20:34:45 #131
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_136255108
Maakt het voor mij ook inleg-waardiger!
  zondag 2 februari 2014 @ 20:40:53 #132
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_136255759
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:36 schreef RicDan het volgende:

[..]

Die piramide klinkt inderdaad wel slim. Betekent dit dat je inzet op een agressief profiel bij isePankur, of ga je toch voor de ietwat lagere rendementen maar dus wel iets meer zekerheid?
Vandaag niet meer aan toe gekomen om even te kjken.
pi_136257476
Nog steeds geen mensen die echt crowdfunden? Dan heb ik het niet over geld uitlenen aan GVE projectjes, maar aan echte startups die binnen jaren een IPO zouden kunnen hebben. Jammer genoeg is kickstarter echt puur voor het pre-orderen en supporten van projecten en niet voor het investeren in zo'n startup.

Zijn er mensen die wel echt investeren in projecten om zo een aandeel in een startup te krijgen?
pi_136259634
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:58 schreef Syntix het volgende:
Nog steeds geen mensen die echt crowdfunden? Dan heb ik het niet over geld uitlenen aan GVE projectjes, maar aan echte startups die binnen jaren een IPO zouden kunnen hebben. Jammer genoeg is kickstarter echt puur voor het pre-orderen en supporten van projecten en niet voor het investeren in zo'n startup.

Zijn er mensen die wel echt investeren in projecten om zo een aandeel in een startup te krijgen?
Te weinig geld voor om dit te doen. Vooral met een IPO, daar is de wetgeving niet volwassen genoeg voor.

Ook heb je zo weinig stemrecht dat het niet echt leuk is.
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 2 februari 2014 @ 21:31:24 #135
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_136260428
quote:

Dat is geen crowdfunden maar venture capital/durfkapitaal verschaffen. Dat is een hele andere tak van sport.
The more debt, the better
pi_136260979
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:31 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dat is geen crowdfunden maar venture capital/durfkapitaal verschaffen. Dat is een hele andere tak van sport.
Venture Capital is de grote versie, maar crowdfunden en dan investeren in startups kan ook met kleinere bedragen.
pi_136261102
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:36 schreef Syntix het volgende:

[..]

Venture Capital is de grote versie, maar crowdfunden en dan investeren in startups kan ook met kleinere bedragen.
Dan vind je niet de bedrijven die een IPO kunnen doen.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_136261522
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:37 schreef Kirov het volgende:

[..]

Dan vind je niet de bedrijven die een IPO kunnen doen.
Je kon jaren geleden ook investeren als kleine belegger in Twitter en Facebook (crowdfunding dus) en die hebben uiteindelijk ook een IPO gedaan. Waar jij denk ik op doelt zijn de bedrijven die al bijna geen startup meer zijn en waarvan je (bijna zeker) weet dat ze een IPO ondergaan. De kans dat je een een startup crowdfund die een IPO ondergaat is natuurlijk erg klein, maar het is sowieso interessanter om te investeren in startups dan GVE (ook iets risicovoller).
pi_136271575
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:34 schreef BliepTuut het volgende:
Maakt het voor mij ook inleg-waardiger!
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:43 schreef AQuila360 het volgende:
Tof!

Altijd leuk als iemand ook daadwerkelijk het project kent.
Hij heeft zich speciaal geregistreerd om deze post te kunnen plaatsen. Riekt een beetje naar spam...

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2014 00:36:32 ]
  maandag 3 februari 2014 @ 00:54:06 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_136272159
quote:

Nee, te grote risico's voor mij. Zou dat overigens nog wel ooit willen doen, als ik voldoende geld heb. Zeker als je dan ook iets te zeggen hebt in zo'n bedrijf(je).
  maandag 3 februari 2014 @ 10:05:05 #141
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_136276219
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat ik er nu voor kan kiezen om het geldbedrag uiteindelijk niet over te schrijven, en het project nog een keer opengezet moet worden voor nieuwe investeerders. Als ik tussentijds kan annuleren heb je die onzekerheid niet/minder
OK.. Ik had geen idee dat je er ook nog voor kon kiezen om het bedrag niet over te schrijven uiteindelijk.. Toch nog maar even die algemene voorwaarden doorlezen.
Ik ging er vol vanuit dat je bij toezegging en vollopen project gewoon moet betalen en als je dat niet doet er een incassotraject volgt of een andere consequentie. En dat ze wel het project opnieuw publiceren om zeker te zijn van voldoende inschrijving.
  maandag 3 februari 2014 @ 10:06:41 #142
412341 mesaana
pi_136276240
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 13:52 schreef fingie het volgende:

[..]

Als je het dan maar niet snel uitgeleend wil hebben. De snelheid van uitlenen daar valt mij wat tegen. Begin dit jaar heb ik ¤ 250,- gestort en wat (voorzichtige) profielen aangemaakt om het uit te proberen. Deze profielen hebben tot nu toe 6x geld toegezegd a ¤ 10,- per keer. Het is dat ik zelf ook handmatig wat uitgeleend heb anders was er nu nog ¤ 190,- beschikbaar na een maand.

Natuurlijk kan je ook naar die market daar kijken, maar daar wacht ik nog even mee. Eerst zo voorzichtig uitproberen en kijk dan later of ik meer ga doen daar en wat.
hmm, vreemd! Mijn geld wordt direct weer uitgeleend, al is er maar 5 EUR beschikbaar.. Zijn de profielen misschien dusdanig voorzichtig dat er gewoon geen projecten beschikbaar zijn die eraan voldoen?
  maandag 3 februari 2014 @ 10:13:05 #143
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_136276373
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:06 schreef mesaana het volgende:

[..]

hmm, vreemd! Mijn geld wordt direct weer uitgeleend, al is er maar 5 EUR beschikbaar.. Zijn de profielen misschien dusdanig voorzichtig dat er gewoon geen projecten beschikbaar zijn die eraan voldoen?
Dat denk ik ook, mijn profiel is vrij agressief en al het geld dat terugkomt is alweer weg voordat ik het op mijn account heb zien staan. Isepankur kent gewoon veel aanvragen met een relatief hoog risico. En, net zoals bij geldvoorelkaar, als je alleen projecten wilt met korte looptijden dan kan het lang duren.
Ook geen sig dus
pi_136276648
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:06 schreef mesaana het volgende:

[..]

Ik heb de profielen wel voorzichtig ingesteld om eerst eens te kijken hoe alles werkt. Daarom heb ik alleen profielen voor leningen in categorie A/B 900/1000 met een max. looptijd van 48 maanden. En qua land alleen Estland gezien een paar discussies op het forum over Finse en Spaanse leningen.

Door meer risico te nemen zal het vast sneller gaan, maar om in eerste instantie te proberen lijkt dit mij handiger.
  maandag 3 februari 2014 @ 10:38:29 #145
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_136276954
quote:

Zou het wel willen maar hoe en waar?

Je hebt wel Gamebitious daar investeer je in een game en hangt je opbrengst van de winst af dat is al iets meer die richting uit.
  maandag 3 februari 2014 @ 10:40:55 #146
412341 mesaana
pi_136277009
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:24 schreef fingie het volgende:

[..]

Ik heb de profielen wel voorzichtig ingesteld om eerst eens te kijken hoe alles werkt. Daarom heb ik alleen profielen voor leningen in categorie A/B 900/1000 met een max. looptijd van 48 maanden. En qua land alleen Estland gezien een paar discussies op het forum over Finse en Spaanse leningen.

Door meer risico te nemen zal het vast sneller gaan, maar om in eerste instantie te proberen lijkt dit mij handiger.
Ah, ok. Verstandig en inderdaad, dan gaat het minder snel.
  maandag 3 februari 2014 @ 11:41:38 #147
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_136278471
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2014 00:35 schreef k_man het volgende:
Hij heeft zich speciaal geregistreerd om deze post te kunnen plaatsen. Riekt een beetje naar spam...
Goed gezien.
  maandag 3 februari 2014 @ 12:09:42 #148
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136279287
Hoe serieus kan je omzetverwachtingen nemen? Deze bijvoorbeeld neemt een restaurant over, gooit het concept overhoop, en verwacht de eerste 7 maanden 235.000 euro omzet te draaien. Dit gebaseerd op 50% bezetting van 80 plaatsen.

"Zelfs met de prognose van alleen diner op basis van 50% bezetting wordt al een ruime omzet behaald met ruim voldoende netto bedrijfsresultaat."
Als ik het gemiddelde restaurant in Nederland zie, is 50% helemaal geen garantie.

"Aangezien ik een starter ben in de horeca hebben banken, zonder het inzien van verdere onderbouwing en financiële prognose van mijn onderneming, al op voorhand geen interesse."
En hier geeft-ie aan dat de eerdergenoemde prognose geen onderbouwing heeft.

Oftewel: dit is toch een hele grote gok om te investeren?
censuur :O
  maandag 3 februari 2014 @ 12:30:37 #149
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_136279913
Ja, het verhaal is nogal tegenstrijdig op wat punten. De naam en eerste introductie doen denken aan een tent waar je één of meerder keren per week gaat eten in plaats van chinees halen zeg maar. Onder de foto lees ik er een ander verhaal in. Lastige, ruimte en tijd vretende, dus dure opstelling van bestek bijvoorbeeld en uitgebreid aandacht voor een borrel vooraf. Klinkt niet helemaal als huiskamer vervangende uitspanning. Budgetvriendelijk gaat echt niet lukken met dat concept.

Opleiding en ervaring in de branche zijn er (zonder het ondernemerschap) Een knap plan schrijven is niet erg gelukt imho. Van harte gegund weliswaar maar ik vrees dat ie de kerst niet gaat halen en feitelijk is het te hopen dat ie het bedrag niet bij elkaar krijgt.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  maandag 3 februari 2014 @ 12:39:48 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136280242
Een ander voorbeeld: Deze wil 1000 euro lenen om winterbanden te kopen: "Ik ben bereid een rente van 7,5% te betalen aan de investeerders. De aanschaf betalen via mijn creditcard zal aanzienlijk meer rente kosten.". Klinkt leuk als overtuiging, maar het is simpelweg niet waar. Als particulier een lening uitschrijven kost sowieso 125 euro, en dat is al meer dan een creditcard zou kosten als je 1000 euro in 12 maanden terugbetaald.
Toch heeft het classificatie 1 (de meest veilige belegging). Waar baseren ze dat dan op?
Het feit dat ze die 125 euro alleen krijgen als je de lening goedkeuren, geeft ze wel alle motivatie om niet al te kritisch te zijn...

Ik vind het concept van crowd funding leuk, begrijp me niet verkeerd, maar als ik er kritisch naar kijk, zie ik enorm veel haken en ogen. "Geld voor elkaar" zelf komt er altijd goed vanaf: provisie van beide partijen, en zelfs als het helemaal niet goed gaat werken ze samen met een incassobureau, dus verdienen ze daar ook nog aan...
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')