Dat lijkt me gezien je aversie tegen die prachtige wezens echt een prima conclusie.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:56 schreef ZuidKardinaal het volgende:
een tot op heden kinderloos stel.
Voorlopig nog geen nesteldrang hierquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat lijkt me gezien je aversie tegen die prachtige wezens echt een prima conclusie.
goede tip. Thanks.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef imikethat het volgende:
Zeg dat je onvruchtbaar bent en dan smullen van de zure gezichten die ze opzetten
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef imikethat het volgende:
Zeg dat je onvruchtbaar bent en dan smullen van de zure gezichten die ze opzetten
Ik heb geen hekel aan kinderen of zo. Echt niet. Maar om nou zelf eraan te beginnen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:01 schreef MichaelScott het volgende:
Zeg dat je kinderen niet kan uitstaan en geniet ervan dat ze boos worden.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:02 schreef HaywoodJablome het volgende:
Sta na het eerste riedeltje op, zeg dat je overtuigd bent en meteen gaat beginnen, en verlaat het pand.
Wel compliment voor je TTquote:
Lastig hoor, al die werkgevers van je af slaanquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:03 schreef Kwalberto het volgende:
Verkapt "Ik heb wijsbegeerte gestudeerd" topic
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:03 schreef LompeHork het volgende:
Stel, stel dat je vrouwelijke helft nou "Lisa" heet he? Dan zou ik gewoon keihard roepen: "YOU ARE TEARING ME APART LISA!" en dan met veel emotie enzo, dat maakt die vrouwtjes wel zwak.
Maak je geen zorgen. Daar zag ik ook tegen op, maar daar groei je vanzelf in, en op een bepaald moment weet je niet andersquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:04 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Lastig hoor, al die werkgevers van je af slaan
Maar als je een werkgever hebt, heb je wel altijd zorgen, want dan heb je een kwetsbaar stukje van jezelf dat rondloopt in die boze buitenwereld.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:04 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Daar zag ik ook tegen op, maar daar groei je vanzelf in, en op een bepaald moment weet je niet ander
Oh hi horkiquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:06 schreef LompeHork het volgende:
[..]
I DID NOT HIT HER, I DID NOT, I DID NOT HIT HER!
Oh hi ZuidKardinaal
jaquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Maar als je een werkgever hebt, heb je wel altijd zorgen, want dan heb je een kwetsbaar stukje van jezelf dat rondloopt in die boze buitenwereld.
Deze man doorziet, pareert en deelt genadeloos uit. Driewerf chapeauquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:04 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Daar zag ik ook tegen op, maar daar groei je vanzelf in, en op een bepaald moment weet je niet anders
Dat laatste vooral. En dan alle bezwaren goed praten. Ik denk dat het voor ouders ook wel zo voelt, maar er zijn ook mensen die daar (voorlopig) nog anders over denken! En als je de bezwaren te groot vindt, dan is dat je goed recht.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:07 schreef HaywoodJablome het volgende:
Zitten ze trouwens alleen te juichen hoe geweldig hun kinderen zijn, of raden ze je ook specifiek aan er vooral aan te beginnen?
Beter gewoon wachten tot ze dat riedeltje een keer bij hun thuis afdraaien en met dezelfde boodschap naar de slaapkamer vertrekkenquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:02 schreef HaywoodJablome het volgende:
Sta na het eerste riedeltje op, zeg dat je overtuigd bent en meteen gaat beginnen, en verlaat het pand.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Beter gewoon wachten tot ze dat riedeltje een keer bij hun thuis afdraaien en met dezelfde boodschap naar de slaapkamer vertrekken
Mensen doen dat bij mij nooit, heel opvallend. Ze benadrukken juist meestal dat je er wel het juiste type voor moet zijnquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:09 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Dat laatste vooral. En dan alle bezwaren goed praten. Ik denk dat het voor ouders ook wel zo voelt, maar er zijn ook mensen die daar (voorlopig) nog anders over denken!
'Jij zou echt een héél goeie moeder zijn.. 'quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:10 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Mensen doen dat bij mij nooit, heel opvallend. Ze benadrukken juist meestal dat je er wel het juiste type voor moet zijn
"Je went er aan" is geen goed argument.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:09 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Dat laatste vooral. En dan alle bezwaren goed praten. Ik denk dat het voor ouders ook wel zo voelt, maar er zijn ook mensen die daar (voorlopig) nog anders over denken! En als je de bezwaren te groot vindt, dan is dat je goed recht.
Misschien zijn ze teleurgesteld stiekem en proberen ze dat op deze manier goed te maken voor zichzelf.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
'Jij zou echt een héél goeie moeder zijn.. '
Ja precies. Als je geen kinderen krijgt (je mag niet 'nemen' zeggen van de ouderpolitie, kinderen krijg je ) is er ook niks waar je aan moet te wennen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
"Je went er aan" is geen goed argument.
Of jaloers. Dat jij naar dat feestje kan en zij niet 'want Storm heeft zijn vaste bedritueel nodig'quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:12 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Misschien zijn ze teleurgesteld stiekem en proberen ze dat op deze manier goed te maken voor zichzelf.
Of het is een heel uitgebreid pyramidespel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:14 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Of jaloers. Dat jij naar dat feestje kan en zij niet 'want Storm heeft zijn vaste bedritueel nodig'
Ja, dat begin ik ondertussen ook te vermoeden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:15 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Of het is een heel uitgebreid pyramidespel.
Vraag ze een keer of ze mee gaan op reis buiten een schoolvakantie omdat het dan heel veel goedkoper isquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:13 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ja precies. Als je geen kinderen krijgt (je mag niet 'nemen' zeggen van de ouderpolitie, kinderen krijg je ) is er ook niks waar je aan moet te wennen.
Scholen, ook zoiets, met hun krampachtig volhouden aan lestijden. Alsof een kind aan de heroïne komt als ie een weekje mist omdat ie is wezen skiën.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vraag ze een keer of ze mee gaan op reis buiten een schoolvakantie omdat het dan heel veel goedkoper is(om maar te zwijgen van het feit dat ouders voor meer tickets enzo moeten dokken).
Ow, ze zullen zich best vermaken, ouders. Net zoals ik me met mijn studie heb vermaakt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:17 schreef remlof het volgende:
Terechte klacht. De enige reden dat ouders steeds weer die riedel afsteken is omdat ze je mee willen zuigen in hun eigen lijden, hun verneukte levens.
Studiefinancering vs neukfinancering (kinderbijslag).quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:20 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ow, ze zullen zich best vermaken, ouders. Net zoals ik me met mijn studie heb vermaakt.
Maar er wordt wel begrepen dat niet iedereen die ene studie leuk vindt. Wat betreft ouderschap moet dat besef nog komen
Met een studie kan je stoppen, met kinderen niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:20 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ow, ze zullen zich best vermaken, ouders. Net zoals ik me met mijn studie heb vermaakt.
Maar er wordt wel begrepen dat niet iedereen die ene studie leuk vindt. Wat betreft ouderschap moet dat besef nog komen
Studiefinancering is ook neukfinancering. Alleen mét condoomsquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Studiefinancering vs neukfinancering (kinderbijslag).
Belletje naar Jeugdzorg, kamer overhoop gooien, pannen laten schimmelen en een halve fles whisky atten als de inspecteur langs komt, zo geregeldquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Met een studie kan je stoppen, met kinderen niet.
Daarom zijn ze zo volhardend.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef Waterloos het volgende:
Bazenop
Ik zou die ook zo geformuleerd hebben.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:24 schreef WithCanonyoucan het volgende:
Vroeger kwam de pastoor langs om te zeggen dat het hoog tijd was kinderen te krijgen. En zo niet dan was het hoog tijd om je vrouw op de klippen te zetten.
Yep ben ook dol op vakantiequote:Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef MacorgaZ het volgende:
r/childfree
Kinderen, oké, maar zelf kinderen?
Doe mij maar 4 vakanties naar het buitenland per jaar en een mooie dure Audi voor de deur van mijn luxe vrijstaande huis.
Ja maar dan gaat je reputatie ook meteen naar de klote.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Belletje naar Jeugdzorg, kamer overhoop gooien, pannen laten schimmelen en een halve fles whisky atten als de inspecteur langs komt, zo geregeld
Desnoods huur je een getatoeëerde Tokkie in die mag figureren als 'je nieuwe vriend'.
Ja, dat is ook weer zo iets.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar dan gaat je reputatie ook meteen naar de klote.
En er schijnt ook zoiets te zijn als ouderinstinct, dat je dwingt om het leuk te vinden als je van die schreeuwende poepspuiters met je eigen dna hebt.
Ik wil zelf serieus 4 kinderen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:25 schreef MacorgaZ het volgende:
r/childfree
Kinderen, oké, maar zelf kinderen?
Doe mij maar 4 vakanties naar het buitenland per jaar en een mooie dure Audi voor de deur van mijn luxe vrijstaande huis.
Ik overdrijf natuurlijk wat (alhoewel, wat ik zeg is makkelijk te halen als je geen kinderen hebt), maar de vrijheid is zo geweldig, ik zou dingen gaan opnoemen maar het is echt teveel om op te noemen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:27 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Yep ben ook dol op vakantie![]()
En weekendjes stappen in een vreemde stad, crashen bij vrienden en dan de ochtend erna lekker uitbrakken met zwarte koffie en een tosti
Precies. Kunnen doen wat je wil, spontaan zonder het eerst te regelen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:31 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ik overdrijf natuurlijk wat (alhoewel, wat ik zeg is makkelijk te halen als je geen kinderen hebt), maar de vrijheid is zo geweldig, ik zou dingen gaan opnoemen maar het is echt teveel om op te noemen.
Gewoon kunnen doen wat je wil + het geld hebben om te doen wat je wil
Wat is je definitie van 'vla'quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:50 schreef TwentyFourr het volgende:
Wijsbegeerte studeren, ja dan twijfel je vervolgens zelfs uren over je vla of yoghurt als toetje neemt.
Gewoon van dat gele spul in zo'n pak in de koeling. Of hopjesvla, chocoladevla, dubbelvla, noem maar op. Dat is nog een moeilijkere keuze dan dat het lijkt!quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:52 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Wat is je definitie van 'vla'
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:53 schreef Smack10 het volgende:
Als je vrijheid en kennis wil lijkt kinderen inderdaad niet een goed idee TS.
Ik kan mij er wel in vinden i.i.g.
Slaap lekker.
En dat. Stellen die anderhalf of zelfs 2 inkomens hebben, en alsnog stressen als er een kind nieuwe schoenen moet, omdat ze iedere maand maar net rond kunnen komen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:31 schreef MacorgaZ het volgende:
+ het geld hebben om te doen wat je wil
Boter is ook geel en zit in een pak in de koelingquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:53 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Gewoon van dat gele spul in zo'n pak in de koeling. Of hopjesvla, chocoladevla, dubbelvla, noem maar op. Dat is nog een moeilijkere keuze dan dat het lijkt!
dat had mij geen pijn gedaanquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:38 schreef john-hert het volgende:
Als je ouders zo dachten was je er misschien wel niet TS
Cognitieve dissonantiequote:Op donderdag 23 januari 2014 00:32 schreef Jehuty het volgende:
Je moet toch op een manier je miezerige leven wat compleet in het teken staat van een schijtend, slapend en etend wezentje, waardoor je jezelf compleet wegcijfert en je je dromen en ambities ziet verdwijnen als sneeuw voor de zon, kunnen legitimeren. Hoe kun je anders met jezelf leven zonder jezelf dergelijke leugens te vertellen?
Prachtig? Sinds wanneer zijn deze tumortjes prachtig?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat lijkt me gezien je aversie tegen die prachtige wezens echt een prima conclusie.
Niks mis met kleintjes. Maar een ander mag hun luier verschonen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:43 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Prachtig? Sinds wanneer zijn deze tumortjes prachtig?
Ik zeg altijd dat ik kinderen alleen kan uitstaan mits ze dood zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:01 schreef MichaelScott het volgende:
Zeg dat je kinderen niet kan uitstaan en geniet ervan dat ze boos worden.
Ik ga niet uitleggen wat vla is, want er is altijd wel iets op aan te merken. Gelukkig weten wij alletwee waar het om gaat.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Boter is ook geel en zit in een pak in de koeling
Een werkdefinitiequote:Op donderdag 23 januari 2014 00:47 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Ik ga niet uitleggen wat vla is, want er is altijd wel iets op aan te merken. Gelukkig weten wij alletwee waar het om gaat.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:47 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Seriously, als er een ding is waar wij filosofen goed in zijn, is het elke discussie lamslaan omdat we het niet eens kunnen worden over de grondbeginselen (terwijl iedereen wel een common sense definitie heeft). Dus voor we beginnen met kiezen of we vla of yoghurt willen eten, zijn we al uitgehongerd omdat we niet op een sluitende definitie van 'vla' danwel 'yoghurt' kunnen komen werkloos zijn en de maatschappij een hoop geld kosten met hun slappe gelul.
Filosoof word je niet, filosoof ben je. Als in: Teveel mensen die met filosofie bezig zijn, het allemaal niet zo goed snappen en vervolgens gaan 'filosoferen' op een manier die jij nu voordoet om zo een beetje 'filosofisch te doen'. Kansloze zaak natuurlijk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:47 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Een werkdefinitie
Seriously, als er een ding is waar wij filosofen goed in zijn, is het elke discussie lamslaan omdat we het niet eens kunnen worden over de grondbeginselen (terwijl iedereen wel een common sense definitie heeft). Dus voor we beginnen met kiezen of we vla of yoghurt willen eten, zijn we al uitgehongerd omdat we niet op een sluitende definitie van 'vla' danwel 'yoghurt' kunnen komen.
En zo schoot het college weer niet op iddquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:57 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Filosoof word je niet, filosoof ben je. Als in: Teveel mensen die met filosofie bezig zijn, het allemaal niet zo goed snappen en vervolgens gaan 'filosoferen' op een manier die jij nu voordoet om zo een beetje 'filosofisch te doen'. Kansloze zaak natuurlijk.
Sla ze met één van de (meestal zo dik mogelijke) filosofische boeken die ze bij zich hebben, dat zal ze leren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:58 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
En zo schoot het college weer niet op idd
Het valt bij mij in de klas ook wel mee trouwens. De mensen die wat zeggen weten meestal wel redelijk inhoudelijk in te gaan op wat ze lazen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:02 schreef TwentyFourr het volgende:
Dat is ook zo frappant: Hebben ze het uit, vraag je wat de schrijver met het boek bedoelde: 'uh ja, het ging over x'.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef imikethat het volgende:
Jullie tweequote:Op woensdag 22 januari 2014 23:02 schreef HaywoodJablome het volgende:
Deze grap werd niet genoeg gewaardeerd. Bij deze.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:52 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Wat is je definitie van 'vla'
Ok, dat nemen we mee voor de volgende vergaderingquote:Op donderdag 23 januari 2014 01:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Jullie tweeZie het al helemaal voor me
[..]
Deze grap werd niet genoeg gewaardeerd. Bij deze.
MAAR JE KRIJGT ER ZOVEEEEL VOOR TERUGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:17 schreef remlof het volgende:
Terechte klacht. De enige reden dat ouders steeds weer die riedel afsteken is omdat ze je mee willen zuigen in hun eigen lijden, hun verneukte levens.
Dat moet je jezelf wel wijsmaken ja.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
MAAR JE KRIJGT ER ZOVEEEEL VOOR TERUGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!
Hahahaquote:Op donderdag 23 januari 2014 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
MAAR JE KRIJGT ER ZOVEEEEL VOOR TERUGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!
Ik ben toch een soort van jouw zoon?quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Moet er ook absoluut niet aan denken.
Oh maar die zullen er ook best zijn tegen die tijd alleen zal geen één daarvan een dochter van mij zijn. Dus het is jammer voor je maar je blijft maar gewoon met je fikken van mijn fictieve dochter afquote:Op donderdag 23 januari 2014 08:42 schreef Dingflofbips het volgende:
Veel haat hier tegen kinderen. Theo Maassen leert ons: over 16 jaar moeten er ook nog lekkere wijven zijn.
Dus ts: aan de slag.. voor volk&vaderland
Ja nou, dat is ergens ook wel vervelend, of nou ja. Kijk, als je kinderen op de wereld zet heb je tenminste nog één pleziertje dat jarenlange of zelfs levenslange ellende inleidt. Maar dat is hier niet aan de orde.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:14 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Ik ben toch een soort van jouw zoon?
Ik wil mij best beperken tot kijken..maar dan ook naar n echt exemplaar, niet zo'n fictieve..quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
Oh maar die zullen er ook best zijn tegen die tijd alleen zal geen één daarvan een dochter van mij zijn. Dus het is jammer voor je maar je blijft maar gewoon met je fikken van mijn fictieve dochter af
Haha, je bent erin getraptquote:Op donderdag 23 januari 2014 09:21 schreef zatoichi het volgende:
Ik krijg altijd op mijn kop van mijn vrouw als ik weer eens hebben zitten verkondigen wat er allemaal kut is aan kinderen.
Ja ik ben echt dol op mijn dochter, maar het is gewoon een feit dat je eerst met slapeloze nachten en een jankbaby zit, en later met een bijdehand kind dat alles van je wil behalve zelf gaan slapen. Dat is regelmatig irritant.
Je vrouw heeft problemen met de waarheid?quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:21 schreef zatoichi het volgende:
Ik krijg altijd op mijn kop van mijn vrouw als ik weer eens hebben zitten verkondigen wat er allemaal kut is aan kinderen.
Ja ik ben echt dol op mijn dochter, maar het is gewoon een feit dat je eerst met slapeloze nachten en een jankbaby zit, en later met een bijdehand kind dat alles van je wil behalve zelf gaan slapen. Dat is regelmatig irritant.
Haha, jij ook!quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je vrouw heeft problemen met de waarheid?
Er kleven nu eenmaal nadelen aan, al zijn die voor ieder kind anders. Zo sliep mijn cochter reeds na twee weken een nachtje door dus heb ik bijna geen slapeloze nachten gehad, maar had mijn dochter tussen haar tweede en derde jaar weer hele extreme driftbuien die zo twee uur aan konden houden. En ja dat is kut.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:21 schreef zatoichi het volgende:
Nee, ik durf te zeggen dat ze erg beperkend zijn op veel gebieden en dat geen kinderen hebben veel handiger is.quote:
Ben je er nog wel in getrapt!quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, ik durf te zeggen dat ze erg beperkend zijn op veel gebieden en dat geen kinderen hebben veel handiger is.
Ja, dat wel.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ben je er nog wel in getrapt!
quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Beetje niet zomaar naar de VS kunnen verhuizenenzo
Waarom zeg je dat je het nog niet weet? Dan is er grote kans dat je een verkooppraatje krijgt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:56 schreef ZuidKardinaal het volgende:
en ik eerlijk zeg dat ik nog niet weet of ik ze wil, komt er zo'n irritant verkooppraatje
Maar waarom? Krijgt men commisie op die dingen? Als iemand bijvoorbeeld zegt eventueel wijsbegeerte te willen studeren, maar niet zeker weet ivm het beroerde perspectief snap ik dat helemaal.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:18 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Waarom zeg je dat je het nog niet weet? Dan is er grote kans dat je een verkooppraatje krijgt.
Stel ik zeg "ik weet nog niet zeker of ik een rijbewijs wil halen". Dan zegt die ander uiteraard "wel erg handig hoor".
Dus hak de knoop door. En met jouw en je partners leeftijd, 30-plus, moet je niet zo lang meer twijfelen. Of je moet een downie willen.
ai..quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:01 schreef Deshain het volgende:
Ik zit al een half jaar elke avond zo lang mogelijk met mijn laptop recht boven mijn scrotum omdat ik heb gehapt op dit verkooppraatje.
Terechte klacht...
Dat blijkt uit de moderne psychologiequote:
Als je sowieso al aan wijsbegeerte toe komt dan kun je zelf prima analyseren dat veruit de meeste mensen niet in staat zijn zich/haarzelf boven de situatie uit te trekken. Jij gaat uit van een overzicht wat je zelf hebt. Deze mensen die jouw standpunt niet begrijpen zitten vast in het discours wat dichterbij instinct ligt dan ratio. Als het ware een 'lagere' gedachtewereld. Dat jij dit ziet kun je hen niet kwalijk nemen. Je neemt een blinde immers oook niet kwalijk dat hij tegen een paal oploopt of jou niet aankijkt in conversatie.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Maar waarom? Krijgt men commisie op die dingen? Als iemand bijvoorbeeld zegt eventueel wijsbegeerte te willen studeren, maar niet zeker weet ivm het beroerde perspectief snap ik dat helemaal.
Ik ga soms met een groepje vrienden een bar in, dan doen we alsof we terminaal zijn... Dan krijgen we wel eens een gratis drankje. Maar je weet dat liegen niet goed is toch? Daarom zijn we ermee gestopt toen we allemaal een pittyfuck kregen, we voelden ons schuldig.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:14 schreef vera166 het volgende:
Ik identificeer mij met deze TS.
En ik ben nog maar 18maar al mijn vriendinnen zijn er zeker van dat ze kinderen willen. Dus als we het er over hebben zeg ik dat ik me heb laten testen en dat ik onvruchtbaar ben.
Iedereen meteen uitgepraat en zijn ze heel meelevend![]()
Kun je ook zeggen! En als je dan toch nog een keer een kind wil en je wordt zwanger zeg je gewoon
dat er een wonder is gebeurd![]()
![]()
Je vrouw was de pil 'vergeten'?quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:21 schreef zatoichi het volgende:
Klopt. Als ik ooit kinderen heb stuur ik ze naar een Steve Jobs school.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:18 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Scholen, ook zoiets, met hun krampachtig volhouden aan lestijden. Alsof een kind aan de heroïne komt als ie een weekje mist omdat ie is wezen skiën.
Nee hoor, ik wilde zelf altijd al kinderen. Maar het is gewoon een feit dat het niet altijd leuk is, net zoals werk of het leven om maar wat te noemen.quote:
Ik vind met kinderen niks mis. Met zwangere of ontzwangerende vrouwen, daarentegen... Mijn god.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:01 schreef zatoichi het volgende:
Laten we daar wel eerlijk in blijven is mijn idee...
quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:36 schreef Slaap_Zak het volgende:
Ervaringsdeskundige hier, niet aan beginnen.... wat een werk... man man
quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:37 schreef Slaap_Zak het volgende:
Ja je krijgt er zoveel voor terug... een uitgelubberd wijf godverdomme
Awwwwquote:
quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:31 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat blijkt uit de moderne psychologiewat mensen gelukkig maakt, is het rationaliseren en goedpraten van hun keuzes. Vooral beslissingen met grote gevolgen voor de lange termijn. Je kunt maar beter gelukkig zijn met je kinderen, want je kunt er niet meer van af.
Ja, met een beetje psychologie is wel na te gaan waarom mensen dit doen. Maar irritant is het wel.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:32 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Als je sowieso al aan wijsbegeerte toe komt dan kun je zelf prima analyseren dat veruit de meeste mensen niet in staat zijn zich/haarzelf boven de situatie uit te trekken. Jij gaat uit van een overzicht wat je zelf hebt. Deze mensen die jouw standpunt niet begrijpen zitten vast in het discours wat dichterbij instinct ligt dan ratio
dat iddquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:09 schreef Lastpost het volgende:
Overigens echt heerlijk herkenbaar, m'n schoonzus heeft nu een maand of 6 een kind en iedereen begint je dan aan te klampen in hun familie. "Jullie zijn zo'n leuk stel joh ...", "Al bijna 6 jaar samen toch? Dan wordt het wel een keertje tijd", "Nu jullie nog" etc.![]()
Rot lekker op, bepalen zelf wel of we kinderen wensen en als dat al zo is laat ik me al helemaal niet opjagen puur ómdat iemand anders in de familie er ook al eentje heeft.
Ik verstop me alvast achter de bankquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Weet je wat pas ongemakkelijke verjaardagen oplevert? Als je zoals ik (met 2 kinderen) zeg dat je achter liever geen kinderen had gewild.... Real life trollen
Nee, ik heb een vriend. En mij schoonouders zijn daar, gek genoeg van op de hoogte.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:47 schreef LelijKnap het volgende:
1/3de van de vrouwen/meisjes die wijsbegeerte studeerde in mijn werkgroepen waren uitgesproken pot, met dus een reële kans dat meer dan dat pot was. Miss kan je met deze statistieken gaan schermen?
Mmm, in dat geval moet je misschien op een stoel gaan staan en een betoog houden waarom het onverantwoord is kinderen in het lijden (=leven) te brengen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Nee, ik heb een vriend. En mij schoonouders zijn daar, gek genoeg van op de hoogte.
Mijn moeder is ook een terrorist van het zuiverste water. Iedere verjaardag gaat ze uitgebreid kroelen met de kleinkinderen van haar zussen/vriendinnen, en dan iedere keer roepen 'wat leuk hé, zo'n kleinkind'
'ahjoh, je maakt je veel te veel zorgen! Toen ik jou kreeg hadden we de Club van Rome en de Bom, maar da's ook allemaal goed gekomen!!'quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mmm, in dat geval moet je misschien op een stoel gaan staan en een betoog houden waarom het onverantwoord is kinderen in het lijden (=leven) te brengen.
En geloof me, het wordt niet gewaardeerd als je hier een sterke mening over hebt. Mensen zeiden "och joh elk kind is toch welkom?" Toen ik opmerkte dat in mijn jeugd mismaakte lammeren met hun kop tegen de schuur-muur werden getikt, toen kreeg ik echt stront over me heen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:12 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Maar geloof het of niet, als ik dat soort dingen tegen tantes zeg wordt dat ook weggewuifd!![]()
En dat vind je raar?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
En geloof me, het wordt niet gewaardeerd als je hier een sterke mening over hebt. Mensen zeiden "och joh elk kind is toch welkom?" Toen ik opmerkte dat in mijn jeugd mismaakte lammeren met hun kop tegen de schuur-muur werden getikt, toen kreeg ik echt stront over me heen.
Jah, dat laatste is misschien wat.... ondiplomatiekquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
En geloof me, het wordt niet gewaardeerd als je hier een sterke mening over hebt. Mensen zeiden "och joh elk kind is toch welkom?" Toen ik opmerkte dat in mijn jeugd mismaakte lammeren met hun kop tegen de schuur-muur werden getikt, toen kreeg ik echt stront over me heen.
Mja, wat is barmhartiger? Ik kan het twee kanten op lullen.quote:
Als je baby's vergelijkt met dieren die afgemaakt worden vind ik het niet meer dan raar dat mensen dat niet bevalt. Paarden worden afgeschoten als ze een been breken, maar jij zou raar opkijken als je arts dat voorstelt als jij een keer van de trap flikkert.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:16 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Mja, wat is barmhartiger? Ik kan het twee kanten op lullen.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:21 schreef Hallmark het volgende:
Ik wil graag worden afgeschoten als mijn faculteiten het begeven, hoor. En ik durf die keuze voor mijn kind wel te maken.
Al dank ik dagelijks FSM dat kind gezond en wel is.
Het is uit te leggen. Maar niet alleen psychologisch en/of het waarom van de ander.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:42 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
[..]
Ja, met een beetje psychologie is wel na te gaan waarom mensen dit doen. Maar irritant is het wel.
Pas wanneer je het ook 'terug' gaat doen, (zie OP , mensen overtuigen dat ze ook wijsbegeerte moeten doen) valt op hoe raar het eigenlijk is.
Zo'n verkooppraatje is namelijk alleen geaccepteerd bij 'standaard' situaties: Huis kopen, kinderen krijgen, auto kopen, partner van het andere geslacht uit zoeken.
Wat doe jij op het Vivaforum in dat soort topics?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:22 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Op viva was er ook zo'n discussie. iedereen riep dat echt elk kind welkom was, ook al had het een IQ van 15 en moest het echt constant verzorgd worden.. Ze zouden het allemaal het met plezíer doen: het kind voeren, luiers verschonen en omdraaien (tegen doorliggen), 24 uur per dag, tot aan hun dood. Dan denk ik: weet je wel waar je het over hebt?
Anyway, één user was toen zo dom om te zeggen dat bij zo'n beslissing, misschien óok het belang van eventuele broertjes en zusjes moest worden meegenomen?
Die kreeg toch een emmer stront over zich heen. Dat kon echt niet. En ik vond het echt niet zo'n gekke suggestie. Achja, op viva denken ze allemaal met hun baarmoeder
Deze userquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:26 schreef Dingflofbips het volgende:
beredeneer jezelf vrij, als een ware stoïcijn
Lezen over dit soort dingen, en viva is het forum waar het allemaal draait om zogen en zwanger worden. Ben er best wel mee bezig, door mijn familie. Maar echt viva:quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat doe jij op het Vivaforum in dat soort topics?
Zal het proberen. Maar stiekem vind ik het veel te leuk om me op te windenquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:26 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Het is uit te leggen. Maar niet alleen psychologisch en/of het waarom van de ander.
Die irritatie kan alleen maar voortkomen als jouw verwachtingen van de ander niet kloppen. Verlos jezelf dus en beredeneer jezelf vrij, als een ware stoïcijn of Nietzschiaan.
Wat een briljante woordkeus is dat.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Nee, ik heb een vriend. En mij schoonouders zijn daar, gek genoeg van op de hoogte.
Mijn moeder is ook een terrorist van het zuiverste water. Iedere verjaardag gaat ze uitgebreid kroelen met de kleinkinderen van haar zussen/vriendinnen, en dan iedere keer roepen 'wat leuk hé, zo'n kleinkind'
Waarom zou dat helpen? Die moeder wil gewoon een kleinkind.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:46 schreef Operc het volgende:
[..]
Wat een briljante woordkeus is dat.
Maar gewoon duidelijk 'nee' zeggen helpt dus niet?
O maar je vindt het eigenlijk wel leuk?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:35 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Zal het proberen. Maar stiekem vind ik het veel te leuk om me op te winden![]()
Heel herkenbaar hier.....quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef imikethat het volgende:
Protipquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef imikethat het volgende:
Bedoelde eigenlijk als iemand vraagt waarom niet etc. Als je gaat uitleggen waarom niet komt er een discussie, gewoon 'nee' voorkomt dat misschien.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom zou dat helpen? Die moeder wil gewoon een kleinkind.
Ik kan wel een aantal redenen bedenken:quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:23 schreef Geelman het volgende:
Ik zou wel graag kinderen willen. Waarom weet ik niet precies, ik kan in ieder geval geen reden verzinnen waarom ik ze niet zo willen.
Eerlijk is eerlijk, ik ben er zelf ook niet uit. Misschien moet ik 'nee' zeggen tegen verkooppraatjesquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:46 schreef Operc het volgende:
[..]
Wat een briljante woordkeus is dat.
Maar gewoon duidelijk 'nee' zeggen helpt dus niet?
Ik mag graag schoppen, vooral tegen als vanzelfsprekend aangenomen standaardkeuzesquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:36 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
O maar je vindt het eigenlijk wel leuk?
Dan kunnen we met een gerust hart stellen: onterechte klacht
NB het (ped)agogische motief voelt aan als een Don Quichotje
en je hebt nooit bedacht dat je helemaal niet moet zeggen dat "je twijfelt" ...?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:56 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Waar ik me aan erger: Iedere keer dat het gesprek op kinderen komt, en ik eerlijk zeg dat ik nog niet weet of ik ze wil, komt er zo'n irritant verkooppraatje
Als ze daarmee aan komen zeg ik altijd dat de gevangenis op den duur ook wel went maar ik daarom geen crimineel ga wordenquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
"Je went er aan" is geen goed argument.
het gaat meer om het overtuigen. Het is een van de vele opties in dit leven, maar bij ouderschap is het wel geaccepteerd dat je een verkooppraatje mag af steken, (net als en rijbewijs halen btw, of een huis kopen) bij een studie niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 01:31 schreef katindeboom het volgende:
ouderschap vergelijken met een studie volgen doet me toch een beetje afvragen hoe wijs je nou werkelijk van dat wijsbegeerte bent geworden.
Ik vind ze ook lief en leuk. Maar ben blij als ik ze na een bezoek aan vrienden en familie toch weer in mijn rustige en opgeruimde omgeving thuiskom.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Voorlopig nog geen nesteldrang hier![]()
Kinderen zijn best lief hoor. Maar voorlopig wil ik ze niet van mezelf.
Misschien moet ik dat zeggen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 01:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en je hebt nooit bedacht dat je helemaal niet moet zeggen dat "je twijfelt" ...?
die mededeling is natuurlijk een uitnodiging, omdat het neerkomt op: "we zijn ermee bezig en hebben nog geen besluit genomen, maar staan wel open voor jullie gebrabbel over hoe tof het wel is... "
heel simpel. geef duidelijk aan waar je staat, dat je _nu_ er momenteel voor jezelf er niet aan moet/wil denken en misschien hooguit enige tijd erover zou willen nadenken..: "vraag het nog eens over een jaartje, of niet".
des te resoluter en duidelijker, des te minder leukbedoelde 'aanbevelingen'.
Natuurlijk is het bij sommige stellen wél zo dat het gewoon een thema is, en bv de ene partner best zou willen en de ander er de hele tijd wil 'uitstellen'..
En natuurlijk dat in de omgang tussen bepaalde stellen, de ene hebben net kinderen en de andere hebben onderling die 'beslissingen-crisis' het stel met kinderen zich heel leuk gaat inmengen... noem het 'entertainment' ...
Een van de weinige lolletjes die mensen met pasgeboren baby's hebben, want laten we eerlijk zijn, die kunnen nog helemaal niks en eigenlijk is er geen zak aan, als dr niet af-en-toe een stel 'dat-nog-niet-weet-of-ze-kinderen-willen' voorbij komt en je die kunt lastig-vallen.
Om je eigen voorbeeld te gebruiken, welke mongool gaat ook antwoorden op de vraag van iemand die wijsbegeerte gestudeerd heeft en dan vraagt: "of jij dat misschien ook wil doen", antwoorden met "ik twijfel erover?"
Precies!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 01:36 schreef Henno het volgende:
[..]
Als ze daarmee aan komen zeg ik altijd dat de gevangenis op den duur ook wel went maar ik daarom geen crimineel ga worden
Vandaar dat mensen je proberen over te halen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:45 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Goed idee
Ik ben te makkelijk over te halen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |