Nee, ik durf te zeggen dat ze erg beperkend zijn op veel gebieden en dat geen kinderen hebben veel handiger is.quote:
Ben je er nog wel in getrapt!quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, ik durf te zeggen dat ze erg beperkend zijn op veel gebieden en dat geen kinderen hebben veel handiger is.
Ja, dat wel.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ben je er nog wel in getrapt!
quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
Beetje niet zomaar naar de VS kunnen verhuizenenzo
Waarom zeg je dat je het nog niet weet? Dan is er grote kans dat je een verkooppraatje krijgt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:56 schreef ZuidKardinaal het volgende:
en ik eerlijk zeg dat ik nog niet weet of ik ze wil, komt er zo'n irritant verkooppraatje
Maar waarom? Krijgt men commisie op die dingen? Als iemand bijvoorbeeld zegt eventueel wijsbegeerte te willen studeren, maar niet zeker weet ivm het beroerde perspectief snap ik dat helemaal.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:18 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Waarom zeg je dat je het nog niet weet? Dan is er grote kans dat je een verkooppraatje krijgt.
Stel ik zeg "ik weet nog niet zeker of ik een rijbewijs wil halen". Dan zegt die ander uiteraard "wel erg handig hoor".
Dus hak de knoop door. En met jouw en je partners leeftijd, 30-plus, moet je niet zo lang meer twijfelen. Of je moet een downie willen.
ai..quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:01 schreef Deshain het volgende:
Ik zit al een half jaar elke avond zo lang mogelijk met mijn laptop recht boven mijn scrotum omdat ik heb gehapt op dit verkooppraatje.
Terechte klacht...
Dat blijkt uit de moderne psychologiequote:
Als je sowieso al aan wijsbegeerte toe komt dan kun je zelf prima analyseren dat veruit de meeste mensen niet in staat zijn zich/haarzelf boven de situatie uit te trekken. Jij gaat uit van een overzicht wat je zelf hebt. Deze mensen die jouw standpunt niet begrijpen zitten vast in het discours wat dichterbij instinct ligt dan ratio. Als het ware een 'lagere' gedachtewereld. Dat jij dit ziet kun je hen niet kwalijk nemen. Je neemt een blinde immers oook niet kwalijk dat hij tegen een paal oploopt of jou niet aankijkt in conversatie.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Maar waarom? Krijgt men commisie op die dingen? Als iemand bijvoorbeeld zegt eventueel wijsbegeerte te willen studeren, maar niet zeker weet ivm het beroerde perspectief snap ik dat helemaal.
Ik ga soms met een groepje vrienden een bar in, dan doen we alsof we terminaal zijn... Dan krijgen we wel eens een gratis drankje. Maar je weet dat liegen niet goed is toch? Daarom zijn we ermee gestopt toen we allemaal een pittyfuck kregen, we voelden ons schuldig.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:14 schreef vera166 het volgende:
Ik identificeer mij met deze TS.
En ik ben nog maar 18maar al mijn vriendinnen zijn er zeker van dat ze kinderen willen. Dus als we het er over hebben zeg ik dat ik me heb laten testen en dat ik onvruchtbaar ben.
Iedereen meteen uitgepraat en zijn ze heel meelevend![]()
Kun je ook zeggen! En als je dan toch nog een keer een kind wil en je wordt zwanger zeg je gewoon
dat er een wonder is gebeurd![]()
![]()
Je vrouw was de pil 'vergeten'?quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:21 schreef zatoichi het volgende:
Ik krijg altijd op mijn kop van mijn vrouw als ik weer eens hebben zitten verkondigen wat er allemaal kut is aan kinderen.
Ja ik ben echt dol op mijn dochter, maar het is gewoon een feit dat je eerst met slapeloze nachten en een jankbaby zit, en later met een bijdehand kind dat alles van je wil behalve zelf gaan slapen. Dat is regelmatig irritant.
Klopt. Als ik ooit kinderen heb stuur ik ze naar een Steve Jobs school.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:18 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Scholen, ook zoiets, met hun krampachtig volhouden aan lestijden. Alsof een kind aan de heroïne komt als ie een weekje mist omdat ie is wezen skiën.
Nee hoor, ik wilde zelf altijd al kinderen. Maar het is gewoon een feit dat het niet altijd leuk is, net zoals werk of het leven om maar wat te noemen.quote:
Ik vind met kinderen niks mis. Met zwangere of ontzwangerende vrouwen, daarentegen... Mijn god.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:01 schreef zatoichi het volgende:
Laten we daar wel eerlijk in blijven is mijn idee...
quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:36 schreef Slaap_Zak het volgende:
Ervaringsdeskundige hier, niet aan beginnen.... wat een werk... man man
quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:37 schreef Slaap_Zak het volgende:
Ja je krijgt er zoveel voor terug... een uitgelubberd wijf godverdomme
Awwwwquote:
quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:31 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat blijkt uit de moderne psychologiewat mensen gelukkig maakt, is het rationaliseren en goedpraten van hun keuzes. Vooral beslissingen met grote gevolgen voor de lange termijn. Je kunt maar beter gelukkig zijn met je kinderen, want je kunt er niet meer van af.
Ja, met een beetje psychologie is wel na te gaan waarom mensen dit doen. Maar irritant is het wel.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:32 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Als je sowieso al aan wijsbegeerte toe komt dan kun je zelf prima analyseren dat veruit de meeste mensen niet in staat zijn zich/haarzelf boven de situatie uit te trekken. Jij gaat uit van een overzicht wat je zelf hebt. Deze mensen die jouw standpunt niet begrijpen zitten vast in het discours wat dichterbij instinct ligt dan ratio
dat iddquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:09 schreef Lastpost het volgende:
Overigens echt heerlijk herkenbaar, m'n schoonzus heeft nu een maand of 6 een kind en iedereen begint je dan aan te klampen in hun familie. "Jullie zijn zo'n leuk stel joh ...", "Al bijna 6 jaar samen toch? Dan wordt het wel een keertje tijd", "Nu jullie nog" etc.![]()
Rot lekker op, bepalen zelf wel of we kinderen wensen en als dat al zo is laat ik me al helemaal niet opjagen puur ómdat iemand anders in de familie er ook al eentje heeft.
Ik verstop me alvast achter de bankquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Weet je wat pas ongemakkelijke verjaardagen oplevert? Als je zoals ik (met 2 kinderen) zeg dat je achter liever geen kinderen had gewild.... Real life trollen
Nee, ik heb een vriend. En mij schoonouders zijn daar, gek genoeg van op de hoogte.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:47 schreef LelijKnap het volgende:
1/3de van de vrouwen/meisjes die wijsbegeerte studeerde in mijn werkgroepen waren uitgesproken pot, met dus een reële kans dat meer dan dat pot was. Miss kan je met deze statistieken gaan schermen?
Mmm, in dat geval moet je misschien op een stoel gaan staan en een betoog houden waarom het onverantwoord is kinderen in het lijden (=leven) te brengen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Nee, ik heb een vriend. En mij schoonouders zijn daar, gek genoeg van op de hoogte.
Mijn moeder is ook een terrorist van het zuiverste water. Iedere verjaardag gaat ze uitgebreid kroelen met de kleinkinderen van haar zussen/vriendinnen, en dan iedere keer roepen 'wat leuk hé, zo'n kleinkind'
'ahjoh, je maakt je veel te veel zorgen! Toen ik jou kreeg hadden we de Club van Rome en de Bom, maar da's ook allemaal goed gekomen!!'quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mmm, in dat geval moet je misschien op een stoel gaan staan en een betoog houden waarom het onverantwoord is kinderen in het lijden (=leven) te brengen.
En geloof me, het wordt niet gewaardeerd als je hier een sterke mening over hebt. Mensen zeiden "och joh elk kind is toch welkom?" Toen ik opmerkte dat in mijn jeugd mismaakte lammeren met hun kop tegen de schuur-muur werden getikt, toen kreeg ik echt stront over me heen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:12 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Maar geloof het of niet, als ik dat soort dingen tegen tantes zeg wordt dat ook weggewuifd!![]()
En dat vind je raar?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
En geloof me, het wordt niet gewaardeerd als je hier een sterke mening over hebt. Mensen zeiden "och joh elk kind is toch welkom?" Toen ik opmerkte dat in mijn jeugd mismaakte lammeren met hun kop tegen de schuur-muur werden getikt, toen kreeg ik echt stront over me heen.
Jah, dat laatste is misschien wat.... ondiplomatiekquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:14 schreef Hallmark het volgende:
[..]
En geloof me, het wordt niet gewaardeerd als je hier een sterke mening over hebt. Mensen zeiden "och joh elk kind is toch welkom?" Toen ik opmerkte dat in mijn jeugd mismaakte lammeren met hun kop tegen de schuur-muur werden getikt, toen kreeg ik echt stront over me heen.
Mja, wat is barmhartiger? Ik kan het twee kanten op lullen.quote:
Als je baby's vergelijkt met dieren die afgemaakt worden vind ik het niet meer dan raar dat mensen dat niet bevalt. Paarden worden afgeschoten als ze een been breken, maar jij zou raar opkijken als je arts dat voorstelt als jij een keer van de trap flikkert.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:16 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Mja, wat is barmhartiger? Ik kan het twee kanten op lullen.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:21 schreef Hallmark het volgende:
Ik wil graag worden afgeschoten als mijn faculteiten het begeven, hoor. En ik durf die keuze voor mijn kind wel te maken.
Al dank ik dagelijks FSM dat kind gezond en wel is.
Het is uit te leggen. Maar niet alleen psychologisch en/of het waarom van de ander.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:42 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
[..]
Ja, met een beetje psychologie is wel na te gaan waarom mensen dit doen. Maar irritant is het wel.
Pas wanneer je het ook 'terug' gaat doen, (zie OP , mensen overtuigen dat ze ook wijsbegeerte moeten doen) valt op hoe raar het eigenlijk is.
Zo'n verkooppraatje is namelijk alleen geaccepteerd bij 'standaard' situaties: Huis kopen, kinderen krijgen, auto kopen, partner van het andere geslacht uit zoeken.
Wat doe jij op het Vivaforum in dat soort topics?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:22 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Op viva was er ook zo'n discussie. iedereen riep dat echt elk kind welkom was, ook al had het een IQ van 15 en moest het echt constant verzorgd worden.. Ze zouden het allemaal het met plezíer doen: het kind voeren, luiers verschonen en omdraaien (tegen doorliggen), 24 uur per dag, tot aan hun dood. Dan denk ik: weet je wel waar je het over hebt?
Anyway, één user was toen zo dom om te zeggen dat bij zo'n beslissing, misschien óok het belang van eventuele broertjes en zusjes moest worden meegenomen?
Die kreeg toch een emmer stront over zich heen. Dat kon echt niet. En ik vond het echt niet zo'n gekke suggestie. Achja, op viva denken ze allemaal met hun baarmoeder
Deze userquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:26 schreef Dingflofbips het volgende:
beredeneer jezelf vrij, als een ware stoïcijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |