Lezen over dit soort dingen, en viva is het forum waar het allemaal draait om zogen en zwanger worden. Ben er best wel mee bezig, door mijn familie. Maar echt viva:quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat doe jij op het Vivaforum in dat soort topics?
Zal het proberen. Maar stiekem vind ik het veel te leuk om me op te windenquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:26 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Het is uit te leggen. Maar niet alleen psychologisch en/of het waarom van de ander.
Die irritatie kan alleen maar voortkomen als jouw verwachtingen van de ander niet kloppen. Verlos jezelf dus en beredeneer jezelf vrij, als een ware stoïcijn of Nietzschiaan.
Wat een briljante woordkeus is dat.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Nee, ik heb een vriend. En mij schoonouders zijn daar, gek genoeg van op de hoogte.
Mijn moeder is ook een terrorist van het zuiverste water. Iedere verjaardag gaat ze uitgebreid kroelen met de kleinkinderen van haar zussen/vriendinnen, en dan iedere keer roepen 'wat leuk hé, zo'n kleinkind'
Waarom zou dat helpen? Die moeder wil gewoon een kleinkind.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:46 schreef Operc het volgende:
[..]
Wat een briljante woordkeus is dat.
Maar gewoon duidelijk 'nee' zeggen helpt dus niet?
O maar je vindt het eigenlijk wel leuk?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:35 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Zal het proberen. Maar stiekem vind ik het veel te leuk om me op te winden![]()
Heel herkenbaar hier.....quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef imikethat het volgende:
Zeg dat je onvruchtbaar bent en dan smullen van de zure gezichten die ze opzetten
Protipquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef imikethat het volgende:
Zeg dat je onvruchtbaar bent en dan smullen van de zure gezichten die ze opzetten
Bedoelde eigenlijk als iemand vraagt waarom niet etc. Als je gaat uitleggen waarom niet komt er een discussie, gewoon 'nee' voorkomt dat misschien.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:26 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom zou dat helpen? Die moeder wil gewoon een kleinkind.
Ik kan wel een aantal redenen bedenken:quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:23 schreef Geelman het volgende:
Ik zou wel graag kinderen willen. Waarom weet ik niet precies, ik kan in ieder geval geen reden verzinnen waarom ik ze niet zo willen.
Eerlijk is eerlijk, ik ben er zelf ook niet uit. Misschien moet ik 'nee' zeggen tegen verkooppraatjesquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:46 schreef Operc het volgende:
[..]
Wat een briljante woordkeus is dat.
Maar gewoon duidelijk 'nee' zeggen helpt dus niet?
Ik mag graag schoppen, vooral tegen als vanzelfsprekend aangenomen standaardkeuzesquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:36 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
O maar je vindt het eigenlijk wel leuk?
Dan kunnen we met een gerust hart stellen: onterechte klacht
NB het (ped)agogische motief voelt aan als een Don Quichotje
en je hebt nooit bedacht dat je helemaal niet moet zeggen dat "je twijfelt" ...?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:56 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Waar ik me aan erger: Iedere keer dat het gesprek op kinderen komt, en ik eerlijk zeg dat ik nog niet weet of ik ze wil, komt er zo'n irritant verkooppraatje
Als ze daarmee aan komen zeg ik altijd dat de gevangenis op den duur ook wel went maar ik daarom geen crimineel ga wordenquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
"Je went er aan" is geen goed argument.
het gaat meer om het overtuigen. Het is een van de vele opties in dit leven, maar bij ouderschap is het wel geaccepteerd dat je een verkooppraatje mag af steken, (net als en rijbewijs halen btw, of een huis kopen) bij een studie niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 01:31 schreef katindeboom het volgende:
ouderschap vergelijken met een studie volgen doet me toch een beetje afvragen hoe wijs je nou werkelijk van dat wijsbegeerte bent geworden.
Ik vind ze ook lief en leuk. Maar ben blij als ik ze na een bezoek aan vrienden en familie toch weer in mijn rustige en opgeruimde omgeving thuiskom.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Voorlopig nog geen nesteldrang hier![]()
Kinderen zijn best lief hoor. Maar voorlopig wil ik ze niet van mezelf.
Misschien moet ik dat zeggen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 01:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en je hebt nooit bedacht dat je helemaal niet moet zeggen dat "je twijfelt" ...?
die mededeling is natuurlijk een uitnodiging, omdat het neerkomt op: "we zijn ermee bezig en hebben nog geen besluit genomen, maar staan wel open voor jullie gebrabbel over hoe tof het wel is... "
heel simpel. geef duidelijk aan waar je staat, dat je _nu_ er momenteel voor jezelf er niet aan moet/wil denken en misschien hooguit enige tijd erover zou willen nadenken..: "vraag het nog eens over een jaartje, of niet".
des te resoluter en duidelijker, des te minder leukbedoelde 'aanbevelingen'.
Natuurlijk is het bij sommige stellen wél zo dat het gewoon een thema is, en bv de ene partner best zou willen en de ander er de hele tijd wil 'uitstellen'..
En natuurlijk dat in de omgang tussen bepaalde stellen, de ene hebben net kinderen en de andere hebben onderling die 'beslissingen-crisis' het stel met kinderen zich heel leuk gaat inmengen... noem het 'entertainment' ...
Een van de weinige lolletjes die mensen met pasgeboren baby's hebben, want laten we eerlijk zijn, die kunnen nog helemaal niks en eigenlijk is er geen zak aan, als dr niet af-en-toe een stel 'dat-nog-niet-weet-of-ze-kinderen-willen' voorbij komt en je die kunt lastig-vallen.
Om je eigen voorbeeld te gebruiken, welke mongool gaat ook antwoorden op de vraag van iemand die wijsbegeerte gestudeerd heeft en dan vraagt: "of jij dat misschien ook wil doen", antwoorden met "ik twijfel erover?"
Precies!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 01:36 schreef Henno het volgende:
[..]
Als ze daarmee aan komen zeg ik altijd dat de gevangenis op den duur ook wel went maar ik daarom geen crimineel ga worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |