Als jij een goede inhoudelijke aanzet wilt mailen, dan brei ik er wel een kop en een staart aan over zoveel mogelijk beperking van reizigershinder. Krijgt Arriva een brief en een bericht op de website.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ohja.. Driek, een briefje naar Arriva graag!
In Delfzijl keren we kort, vijf minuten meen ik. Met de SB bij Sauwerd red je dat nooit en bij vertrek in Groningen loop je al vertraging op omdat de Roodeschooler steeds veel te laat binnenkomt (want die krijgt ook SB's voor Baflo en Winsum). Als je keert op Appingedam heb je opeens een kwartier tijd en kun je tenminste op tijd terug.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is een 1:15 kruis. Vmax is dus 80 km/h. Binnenkomend zal die snelheid ook echt wel gehaald worden. Alleen vertrekkend waarschijnlijk niet. Ter indicatie: Onder ATB-EG in 80 km/h gebied is het verschil tussen binnenkomen op geel en op groen al een kleine 30 seconden. Als je nu maar 5 km/h mag/kan rijden wordt het nog veel erger natuurlijk, dan heb je al snel anderhalve tot twee minuten te pakken, dat is erg veel als je kijkt hoeveel marge er is op de nevenlijnen.
Al vraag ik mij wel af.. In het dal is er minder materieel nodig voor de treinlengtes. Waarom wordt er dan niet gewoon extra gekruist te Appingedam zodat je gewoon naar Delfzijl kunt rijden? Het is één treinstelletje en één machinist extra.
Heb ik in Sri Lanka in actie gezien. Er was iets met het spoor en toen kwam de werkploeg aangereden op zo'n karretje. Toen ze klaar waren heeft onze trein het karretje met werkploeg weer omhoog de berg op getrokken.quote:
En als je keert in Appingedam, kan je dus ook extra kruisen op Appingedam als je een treinstelletje en machinist extra inzet. Dan heb je ineens een half uur om Appingedam-Delfzijl v.v. te rijden inclusief kering.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In Delfzijl keren we kort, vijf minuten meen ik. Met de SB bij Sauwerd red je dat nooit en bij vertrek in Groningen loop je al vertraging op omdat de Roodeschooler steeds veel te laat binnenkomt (want die krijgt ook SB's voor Baflo en Winsum). Als je keert op Appingedam heb je opeens een kwartier tijd en kun je tenminste op tijd terug.
Helaas is men vaak niet snugger genoeg om de tekst op de deur te lezen en staan er alsnog mensen voor die deur. Erg vervelend als machinistquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.
Tjonge
Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En als je keert in Appingedam, kan je dus ook extra kruisen op Appingedam als je een treinstelletje en machinist extra inzet.
Als je alleen rechts binnenkomt dan gaat het kruisen toch goed? Je moet alleen door willen rijden naar Delfzijl.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.
en daarom ook op alle zijlijnen ERTMS. Gewoon standaardiseren met die klootzak.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen.
Als er geen defect is tussen Delfzijl en Appingedam kunnen ze daar prima rijden. Het lijkt erop dat er alleen ritten zijn ingekort vanwege de vertraging, dat kan je oplossen met een extra kruising onderweg.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige dat je Arriva kunt verwijten is dat ze geen aanvullende bussen inzetten in de spits om reizigers te vervoeren op het traject van/naar Roodeschool
Eens. Hoeft geen ERTMS level 2 te zijn, 1 volstaat waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en daarom ook op alle zijlijnen ERTMS. Gewoon standaardiseren met die klootzak.
Ja, en dan ga je dus veel te laat terug. Daardoor loopt de vertraging bij iedere slag verder op, tot je met +30 in het pad van de volgende slag rijdt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je alleen rechts binnenkomt dan gaat het kruisen toch goed? Je moet alleen door willen rijden naar Delfzijl.
Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn dingquote:22 januari 2014
Van donderdag 23 januari tot en met zondag 26 januari werken we bij de Noordertunnel van Utrecht Centraal.
We slopen de trap naar spoor 4 en we verwijderen het dak bij de Noordertunnel tussen spoor 3 en 4. Dit gebeurt overdag, het puin wordt ’s nachts afgevoerd met vrachtwagens. Ter hoogte van spoor 4 lopen reizigers in de Noordertunnel door een soort container. Nadat de werkzaamheden klaar zijn, gaat deze weer weg. De werkzaamheden vinden plaats vanwege de verbreding van het perron tussen spoor 3 en 4. Hierdoor schuift de nieuwe trap op en moet het dak van de Noordertunnel worden verstevigd.
Daarnaast bouwen we in het weekend bij spoor 4 onder andere een stukje extra perron en plaatsen we tijdelijke balken voor de bovenleiding. En bij de stationshal boven de sporen 1-5 wordt een oude balk losgezaagd en weggehaald.
Vanwege alle werkzaamheden zijn de sporen 1 t/m 5 dit weekend niet in gebruik.
kijk zo.. Dan hoeft Arriva alleen wat meer treintjes en poppetjes in te zetten en kan je toch op tijd richting Groningen rijden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, en dan ga je dus veel te laat terug. Daardoor loopt de vertraging bij iedere slag verder op, tot je met +30 in het pad van de volgende slag rijdt.
Geloof me: we hebben gisteren alle kruisingen verlegd, maar we reden na een paar uur daadwerkelijk met +30.
Gevolg is dat de sprinters uit de richting Den Dolder dit weekend allemaal in Overvecht gaan keren, treinen uit Hilversum keren op CS spoor 11.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:
[..]
Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn![]()
van: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1124556/quote:UTRECHT - De NS denkt nog eens goed na over het plan om de gele informatieborden op stations weg te halen. Aanvankelijk zouden de meeste borden verdwijnen, omdat de reizigers reisinformatie tegenwoordig opzoeken via internet, mobiele telefoon en de elektronische borden op de stations.
De consumentenorganisaties vinden echter dat de NS de geschatte 7 tot 12 procent die de gele vertrekstaten nog wel gebruikt niet mag negeren. Volgens het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) heeft niet iedereen een smartphone, zijn digitale borden gevoelig voor storingen en zijn de displays slecht leesbaar voor veel slechtzienden.
Het aantal borden wordt van 3400 tot 700 teruggebracht. De NS had al aangekondigd per station één set van de gele borden te laten staan. Op grotere stations blijven meerdere exemplaren aanwezig. In de Tweede Kamer meldde staatssecretaris Wilma Mansveld woensdagavond dat de NS-directie met de consumentenorganisaties gaat overleggen
Ik denk dat men met digitale schermen veel meer ruimte en duidelijkheid kan bieden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik snap niet waarom NS die krengen niet gewoon ALLEMAAL vervangt door duidelijkere exemplaren (treinen die volgens de vertrekstaat van 3 vertrekken op m-vr, 3a op zaterdag en 3b op zondag maar in de praktijk gewoon altijd vanaf spoor 3) die niet bij iedere scheet gewijzigd hoeven te worden en daarnaast op papier ipv dat dure plastic, ik schat in dat dat een veel grotere bezuiniging is.
Dit is een bezuinigingsmaatregel. Even daargelaten of ik het eens ben met het weghalen van de vertrekstaten, is niet zo relevant verder. Ik geef een alternatief waarmee (volgens mij) nóg meer bespaard kan worden dan met het weghalen van zoveel vertrekstaten. Dat er dan ook nog digitale dingen zijn zal me een beetje jeukenquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk dat men met digitale schermen veel meer ruimte en duidelijkheid kan bieden.
Echter moeten die het wel altijd doen natuurlijk.
Informeel?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:
[..]
Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding
Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn![]()
Meen je dat? Ik vind het prima omschreven eigenlijk... Ben je al door de Noordertunnel gelopen? Het is daar weer een ouderwetse bende.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef bork het volgende:
[..]
Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding
Ik kijk straks even.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
kijk zo.. Dan hoeft Arriva alleen wat meer treintjes en poppetjes in te zetten en kan je toch op tijd richting Groningen rijden.
Zal het eens doenquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik vind het prima omschreven eigenlijk... Ben je al door de Noordertunnel gelopen? Het is daar weer een ouderwetse bende.
Smakelijk, van rogge kan je wat mij betreft maar 1 ding maken:quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kijk straks even.
Nu eten.
[ afbeelding ]
Dat komt o.a. door de winterroggequote:Op donderdag 23 januari 2014 12:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heuh, daar heb ik gisteren een paar glaasjes van naar binnen gegooid. Lekkere zachte wodka dat.
Eet smakelijk!quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kijk straks even.
Nu eten.
[ afbeelding ]
Vraag het hemquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:28 schreef Crientj het volgende:
Hoi Fles. Wat doe jij in Driebergen?
Hij niet, ik wel.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:58 schreef MPG het volgende:
[..]
Vraag het hem. Hij bijt niet hoor
.
Ik gok dat het iets met bijen van doen heeft...
Al ¤1800 voor 'FOK! de bijtjes'
roggebroodquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kijk straks even.
Nu eten.
[ afbeelding ]
In de trein zitten. Nou ja een broodje filet americain kopen bij die meid naast je, na afloop van verkenningen voor de bijerij zoals al eerder aangegevenquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:28 schreef Crientj het volgende:
Hoi Fles. Wat doe jij in Driebergen?
Goed bericht Driek.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:17 schreef DriekOplopers het volgende:
Aardige woorden gezegd richting de mensen die deze dagen keihard hebben gewerkt om de wissels te fiksen.
http://www.voorbeterov.nl/140116c.php
(Los van de beleidsmatige vragen en kritiek die we hebben, maar dat is een ander chapiter.)
Daarna hebben ze gewoon je aansluiting gemold en daar ben je nu blij omquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:53 schreef Litpho het volgende:
Fijn, controle in de trein, maar van mij hadden de controleurs ook mee mogen rijden in plaats van de trein een vijf minuten extra vast te houden. Nu maakt het me niet zoveel uit, maar voor 9 december had ik er weer eens een half uur vertraging door gehad.
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:41 schreef bork het volgende:
[..]
Smakelijk, van rogge kan je wat mij betreft maar 1 ding maken:
[ afbeelding ]
en dat is dan het laatste wat ik erover zal zeggen
Dat was een aansluiting van 0 minuten, dus dat die gemold is was sowieso wel fijnquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarna hebben ze gewoon je aansluiting gemold en daar ben je nu blij om
Volgens mij nog niet. Daar zag ik toen nog de Varkentjes heen rijden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
het wordt een steeds grotere tijdmachine dat België. Komen die Desiro ML's ook in Binche?
Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
ja, veel meer dan dat staat er niet in ook. Ben ik toch nieuwsgierig welke veranderingen en hoe veel en hoe vaak de plannen gewijzigd zijn. 326 M is nogal wat op een order van 1,9 Gquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.
Proeven hoe marktwerking echt werkt?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Heet van de naad:
Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.
Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Proeven hoe marktwerking echt werkt?
Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden.
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar.
Meerwerk = meerwerk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan.
geografisch gescheiden in vaste gebieden =/=marktwerkingquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Meerwerk = meerwerk.
Als k aan jou vraag om vijf acties uit te voeren en je moet er uiteindelijk zeven van me doen ga je toch ook extra geld eisen.
bus 11 terug?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.
Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan.
De conclusie is dus dat Bombardier van mening is dat er meerwerk gedaan moet worden dat niet vooraf in te calculeren was.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo.
Ja, net als er meerdere kabelbedrijven zijn. Toch kan ik wel een abonnement bij Ziggo nemen en niet bij UPC.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
Ik ben niet verbaasd dat er zo weinig zijn en dat ze elders een uitdaging zoekt. NS komt al jaren over alsof het geleid wordt door management wat het werkelijk treintjes rijden (of erger nog, reizigers vervoeren) maar lastig lijkt te vinden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Heet van de naad:
Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.
Persoonlijk beschouw ik haar vertrek als een verlies. Ze is een van de weinige managers van binnen de spoorsector. Ze is begonnen als leidinggevende van een ploeg conducteurs en zo opgeklommen.
Zover kan dat toch niet lopen zijn? Ik heb het afgelopen half jaar toch aardig wat keren Korrewegwijk-Hoofdstation gelopen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.
Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan.
Bus 2. Die stopt dichter bij huis.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bus 11 terug?
en anders een half uurtje lopen. is goed voor de beweging
3,6 km volgens Google. Maar ik heb geen zin om te lopen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zover kan dat toch niet lopen zijn? Ik heb het afgelopen half jaar toch aardig wat keren Korrewegwijk-Hoofdstation gelopen.
Een wat?quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:12 schreef b2py het volgende:
Geen fabeltastisch Q-Link voor je deur?
Lui varken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
3,6 km volgens Google. Maar ik heb geen zin om te lopen.
quote:
Netbeheer is absoluut geen markt, het zijn lokale monopolisten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
Nee, meestal niet. In veel gevallen zijn de netbeheerder in provinciale handen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:05 schreef b2py het volgende:
En dat beheer is niet publiekelijk aanbesteed?
Dat maakt me wel nieuwsgierig:quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.
Dus dubbele tunnels aanleggen moet je tochquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.
dat kan natuurlijk ook. Die lijn was ook voor Klaasje aan te radenquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bus 2. Die stopt dichter bij huis.
Toch knap zo'n precieze inschattingquote:Roosendaal-Dordrecht
Donderdag 23 Januari 19:46
Oorzaak
Tussen Roosendaal en Oudenbosch rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:34 uur verholpen.
Misschien is het wel een klassieke wisselstoring.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo wisselstoring? Is het klemmen mislukt?
Oh gelukkig maar, een normale storingquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien is het wel een klassieke wisselstoring.
edit: Inderdaad, een "normale" storing in een engelsman.
Mooie omgeving/natuur en heurlijk rustig!quote:straks weer Rail Away, derde avond op rij alweer. Canada vandaag. NL2, 19:50. Gaat dat zien.
Hu wacht? Wat? Foto?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:05 schreef Doc__Zenith het volgende:
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM.
Tjonge
Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat?quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo wisselstoring? Is het klemmen mislukt?
Een soort zijwaartse lift dusquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |