Ik ben onlangs nog aangehouden. Om niets, liep op straat. Relaxed praatje met de jonge politiemannetjes. Ze vonden Nederland wel tof. Voetbal, vrouwen, dat soort gesprekjes.quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:35 schreef De_Ilias het volgende:
Ik ben onlangs nog aangehouden in Tunesie, waarom? Omdat ik een baard heb.... nee ik lieg niet! Wat een klote land!!!!
Laat ik het zo zeggen, ik werd niet aangehouden.... Ik mocht het land niet binnenkomen omdat ik een Islamitisch uiterlijk had, mijn paspoort (nederlandse) werd afgepakt en ik mocht een hele dag zitten zonder eten en drinken. Werd uitgescholden door de douane en slecht behandeld.quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben onlangs nog aangehouden. Om niets, liep op straat. Relaxed praatje met de jonge politiemannetjes. Ze vonden Nederland wel tof. Voetbal, vrouwen, dat soort gesprekjes.
Wat is je punt, Ilias?
Wordt Syri Russisch-Sji'itisch grondgebied, denk je?
Zelfde tijd als de eerste Golfoorlog, vlak na mijn 12e verjaardag. Mijn eerste kennismaking met de wereldpolitiek door een aan de buis gekluisterde pa.quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:42 schreef IPA35 het volgende:
In zie ze al helemaal voor me, daar in Washington, flink op hun tanden aan het bijten.
Heb jij het gevoel dat er mensen zijn die dit ontkennen dan ?quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:43 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik werd niet aangehouden.... Ik mocht het land niet binnenkomen omdat ik een Islamitisch uiterlijk had, mijn paspoort (nederlandse) werd afgepakt en ik mocht een hele dag zitten zonder eten en drinken. Werd uitgescholden door de douane en slecht behandeld.
Mijn punt? Salafisten kunnen ook gediscrimineerd worden!
Dat lijkt me geen normaal beleid in Tunesi. Sta jij op terroristenlijsten ofzo?quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:43 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik werd niet aangehouden.... Ik mocht het land niet binnenkomen omdat ik een Islamitisch uiterlijk had, mijn paspoort (nederlandse) werd afgepakt en ik mocht een hele dag zitten zonder eten en drinken. Werd uitgescholden door de douane en slecht behandeld.
Dat is precies wat ik bedoel he.quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:48 schreef De_Ilias het volgende:
Nee man! Ik zie er gewoon uit als een Salafist zoals ISIS figuren, daarom werd ik opgepakt. Dat was m'n eerste en laatste keer tunesie!
In die zin begrijp ik ook niet goed hoe je voor een islamitische staat kan zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:50 schreef De_Ilias het volgende:
In Marokko gaat dat echt heel anders, veel meer vrijheid en veel meer veiligheid!
Voortaan toch maar de actualiteiten in de gaten houden?quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:48 schreef De_Ilias het volgende:
Dat was m'n eerste en laatste keer tunesie!
Al jullie extremisme en criminaliteit zit in het buitenlandquote:Op woensdag 22 januari 2014 02:50 schreef De_Ilias het volgende:
In Marokko gaat dat echt heel anders, veel meer vrijheid en veel meer veiligheid!
Tuurlijk, alle huidige leiders moesten eraan, tijd voor vervanging door nog meer extremistisch gelul.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:04 schreef firefly3 het volgende:
Syrie had alvoor de burgeroorlog aangevallen moeten worden voor het schenden van mensenrechten. De oorlog is een direct gevolg van wanbeleid.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:06 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Al jullie extremisme en criminaliteit zit in het buitenland.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:48 schreef De_Ilias het volgende:
Nee man! Ik zie er gewoon uit als een Salafist zoals ISIS figuren, daarom werd ik opgepakt. Dat was m'n eerste en laatste keer tunesie!
De_Ilias Saddam was een taghut hond. Hij is niet als een leeuw gestorven.quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:43 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Kerel jij wordt als baardmans in Marokko gewoon in de gaten gehouden. Je hebt het alleen niet door. Ze hebben daar een nog grotere hekel aan Salafisten dan in Tunesi.quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:50 schreef De_Ilias het volgende:
Wou ik net gaan zeggen, maar dacht laat maar gaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kerel jij wordt als baardmans in Marokko gewoon in de gaten gehouden. Je hebt het alleen niet door. Ze hebben daar een nog grotere hekel aan Salafisten dan in Tunesi.
Dat klinkt heel slecht.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wou ik net gaan zeggen, maar dacht laat maar gaan.
Ik heb het van dichtbij mogen meemaken. Familieleden die onterecht voor jaren achter de tralies hebben gezeten. Gewoon omdat ze baarden of niqaabs dragen.
Daarnaast heb ik een goede vriend die bij Marokkaanse inlichtingendienst werkt en waarvan ik 1 keer eens stiekem ( ja heel slecht maar het lag daar en ik wist dat het foto's waren) een kijkje genomen heb. Overal foto's van mannen in baarden die dus echt wel bij elke demonstratie of stap buiten gefotografeerd worden zonder dat zij het berhaupt door hebben.
De madkhali-salafisten (substroming) worden redelijk met rust gelaten, zijn vooral de andere salafisten in Marokko die (keihard) bestreden worden. Ilias' heeft een a-politieke vorm van salafisme tegenover "moslimheersers", vandaar de koning hen redelijk met rust laat. Alleen zodra het op sjieten aankomt verdwijnt dat a-politieke als sneeuw onder de zonquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik heb het van dichtbij mogen meemaken. Familieleden die onterecht voor jaren achter de tralies hebben gezeten. Gewoon omdat ze baarden of niqaabs dragen.
Goed bericht om de terroristen dus alsnog te blijven steunen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:21 schreef firefly3 het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)et-oil-deals.html?fb Oliedeals assad en al qaeda, en over de al qaeda extremisten die assad vrijliet.
Over Syri:quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:50 schreef De_Ilias het volgende:
En weer 1 die al qaeda en fsa op 1 hoop gooid. Way to go !! Het wordt eens tijd dat er hier een cursusje wordt gegeven dat er meerdere groeperingen zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Goed bericht om de terroristen dus alsnog te blijven steunen.
Ik heb echt schijt aan die Madkhalis.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Over Syri:
"And if they come across murder & genocide, they deserve what happens to them. So do not mourn them."
Zegt de uitspraak "my way or the highway" je iets?quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat klinkt heel slecht.
Waarom hebben jullie daar een hekel aan Salafisten. De meeste zijn niet zo erg. De enige Salafis die ik wel walgelijk en idioot vind zijn die ISIS-figuren.
Zelfs in Turkije haten ze geen Salafisten.
Baard = salafist ?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kerel jij wordt als baardmans in Marokko gewoon in de gaten gehouden. Je hebt het alleen niet door. Ze hebben daar een nog grotere hekel aan Salafisten dan in Tunesi.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Daarnaast heb ik een goede vriend die bij Marokkaanse inlichtingendienst werkt en waarvan ik 1 keer eens stiekem ( ja heel slecht maar het lag daar en ik wist dat het foto's waren) een kijkje genomen heb. Overal foto's van mannen in baarden die dus echt wel bij elke demonstratie of stap buiten gefotografeerd worden zonder dat zij het berhaupt door hebben.
Ik vind het redelijk raar er mensen met baarden extra in de gaten worden gehouden, ja.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:20 schreef IPA35 het volgende:
Het raar vinden dat ze zulke mensen in de gaten willen houden.
Waarom precies?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is er precies te zien eigenlijk ?quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:44 schreef Djibril het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=123_1390391112
Maar wel veel ?quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niet elke man met een baard natuurlijk.
Ja precies.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar wel veel ?
In die baard zit een stofje dat ze psychisch maakt ofzo ?
Zou het niet makkelijker zijn als er een explosief stofje in baarden zou zitten?quote:
Of als baarden zelf explosief zouden zijn?quote:
Natuurlijk gaan inlichtingendiensten niet iedereen met een baard in de gaten houden. Salafisten met een agressieve politieke ideologie zijn aan meer te herkennen dan hun baard. Bijvoorbeeld aan die ideologie. Iemand die steeds bij een bepaald soort demonstraties aanwezig is. Of steeds met een clubje afspreekt dat al in de gaten werd gehouden. Iemand die bijvoorbeeld vaak in zijn eentje naar Afghanistan of Pakistan afreist en maanden later terugkomt.quote:
Ze geven dus goed de gewelddadige Salafisten hun zin...quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan inlichtingendiensten niet iedereen met een baard in de gaten houden. Salafisten met een agressieve politieke ideologie zijn aan meer te herkennen dan hun baard. Bijvoorbeeld aan die ideologie. Iemand die steeds bij een bepaald soort demonstraties aanwezig is. Of steeds met een clubje afspreekt dat al in de gaten werd gehouden. Iemand die bijvoorbeeld vaak in zijn eentje naar Afghanistan of Pakistan afreist en maanden later terugkomt.
Explosieve baarden worden onderschat inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of als baarden zelf explosief zouden zijn?
Nee?, nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zegt de uitspraak "my way or the highway" je iets?
Een Amerikaans minister bepaalt namelijk wie er wel en niet plaats mag nemen in een overgangsregering.quote:Een Syrische overgangsregering biedt geen plaats aan huidig president Bashar al-Assad. Dat zei Amerikaans minister van Buitenlandse Zaken John Kerry woensdag bij aanvang van de internationale vredesconferentie over Syri in Zwitserland.
SNC het belangrijkste Syrische oppositieverbond? Ahmad al-Jarba?quote:De Syrische Nationale Coalitie, het belangrijkste Syrische oppositieverbond, heeft het vertrek van Assad altijd als belangrijkste eis gesteld voor de vredesonderhandelingen. "Dat is voor ons het enige gespreksonderwerp", aldus oppositieleider Ahmad al-Jarba.
'Geen plek voor Assad in Syrisch overgangsregime'quote:De omstreden president heeft in de afgelopen dagen echter meermaals te kennen gegeven niet na te denken over opstappen. In een interview maandag zei hij te rekenen op een herverkiezing in juni en noemde hij het idee van een overgangsregering "een goede grap".
Kssst, Marokko altijd nummer 1 ja!quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat klinkt heel slecht.
Waarom hebben jullie daar een hekel aan Salafisten. De meeste zijn niet zo erg. De enige Salafis die ik wel walgelijk en idioot vind zijn die ISIS-figuren.
Zelfs in Turkije haten ze geen Salafisten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met Egypte ben ik er nog niet uitquote:Op woensdag 22 januari 2014 08:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is er eigenlijk al 1 land in het Midden Oosten dat effectief verbeterd is na hun zogezegde revolutie ?De andere 3 landen hebben zeker een aantal verbeteringen gemaakt wat mij betreft.
[ Bericht 8% gewijzigd door Frikandelbroodje op 22-01-2014 18:37:43 ]Incelfrikandel
Je wordt er inderdaad vrij gelaten. Ik weet dus door mijn vriendschap met een vriend dat alleen de salafisten die regelmatig demonstreren of aanwezig zijn bij demonstraties wel echt nauwlettend in de gaten geworden worden. Ook word je in de gaten gehouden als er enige connectie is met een vriend die een verleden heeft.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De madkhali-salafisten (substroming) worden redelijk met rust gelaten, zijn vooral de andere salafisten in Marokko die (keihard) bestreden worden. Ilias' heeft een a-politieke vorm van salafisme tegenover "moslimheersers", vandaar de koning hen redelijk met rust laat. Alleen zodra het op sjieten aankomt verdwijnt dat a-politieke als sneeuw onder de zon![]()
Meteen labels plakken. Jij komt er wel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:29 schreef Baklava95 het volgende:
Hey nieuwelingen hier in deze topicreeks.
Mijn beste vriend El_Matador.![]()
![]()
En zo'n een of andere Islamofoob genaamd IkStamOpTacos.
In mijn ogen ben je voor of tegen. Ik ben voor Assad, het zal me verder een worst wezen wie tegen is. Zolang ze maar dood gaan en dat lijkt de goede kant op te gaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En weer 1 die al qaeda en fsa op 1 hoop gooid. Way to go !! Het wordt eens tijd dat er hier een cursusje wordt gegeven dat er meerdere groeperingen zijn.
Hoe kan je voor een dictator zijn?De reden dat er demonstraties waren was omdat de bevolking te weinig vrijheden had.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Meteen labels plakken. Jij komt er wel.
[..]
In mijn ogen ben je voor of tegen. Ik ben voor Assad, het zal me verder een worst wezen wie tegen is. Zolang ze maar dood gaan en dat lijkt de goede kant op te gaan.![]()
Dus de oppositie moet hun wapens inleveren om de burgeroorlog te stoppen volgens jou? Dat is toch absurd om de meningen van duizenden mensen te negeren omdat 1 mannetje in het zadel wilt blijven???? Hoe moeilijk is het om een keer geen cda in de regering te hebben?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De Amerikanen blokkeren de hele conferentie met hun onmogelijke opstelling. Het gaat erom dat de burgeroorlog stopt, het is niet relevant wie er dan aan de macht van zo''n regering staat. Dat kan prima Assad zijn en waarom ook niet. Hij heeft in ieder geval een relevante achterban. Het lijkt erop dat de Amerikanen geen vrede willen.
Waarom zou je niet voor een dictator kunnen zijn? Soms is een dictator simpelweg het beste voor een land. Kijk naar Libi, nu een hellhole, voorheen het rijkste land van Afrika op Zuid-Afrika na. De reden dat er demonstraties waren was omdat er te weinig vrijheid was? De reden dat er nu massaal mensen worden afgeslacht is omdat terroristen het zaakje hebben overgenomen terwijl er voorheen betrekkelijke vrede was.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:30 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hoe kan je voor een dictator zijn?De reden dat er demonstraties waren was omdat de bevolking te weinig vrijheden had.
En wie moeten daar dan in plaatsnemen? Voor zover ik zie heeft iedereen zich schuldig gemaakt aan misdaden. Alleen heeft Assad bewezen daadwerkelijk een land te kunnen besturen. Ik zou liever een afgestudeerde dokter aan het roer zien staan dan een willekeurige oude man die naar voren wordt geschoven omdat hij toevallig de langste baard heeft en het meest gelooft in wat er in die kopie van de bijbel staat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:31 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben voor een democratische overgangsregering.
quote:Syria's Assad accused of boosting al-Qaeda with secret oil deals
Western intelligence suggests Bashar al-Assad collaborating with jihadists to persuade West the uprising is terrorist-led
The Syrian regime of President Bashar al-Assad has funded and co-operated with al-Qaeda in a complex double game even as the terrorists fight Damascus, according to new allegations by Western intelligence agencies, rebels and al-Qaeda defectors.
Jabhat al-Nusra, and the even more extreme Islamic State of Iraq and al-Shams (ISIS), the two al-Qaeda affiliates operating in Syria, have both been financed by selling oil and gas from wells under their control to and through the regime, intelligence sources have told The Daily Telegraph.
Rebels and defectors say the regime also deliberately released militant prisoners to strengthen jihadist ranks at the expense of moderate rebel forces. The aim was to persuade the West that the uprising was sponsored by Islamist militants including al-Qaeda as a way of stopping Western support for it.
The allegations by Western intelligence sources, who spoke on condition of anonymity, are in part a public response to demands by Assad that the focus of peace talks due to begin in Switzerland tomorrow be switched from replacing his government to co-operating against al-Qaeda in the “war on terrorism”.
“Assad’s vow to strike terrorism with an iron fist is nothing more than bare-faced hypocrisy,” an intelligence source said. “At the same time as peddling a triumphant narrative about the fight against terrorism, his regime has made deals to serve its own interests and ensure its survival.”
Intelligence gathered by Western secret services suggested the regime began collaborating actively with these groups again in the spring of 2013. When Jabhat al-Nusra seized control of Syria’s most lucrative oil fields in the eastern province of Deir al-Zour, it began funding its operations in Syria by selling crude oil, with sums raised in the millions of dollars.
“The regime is paying al-Nusra to protect oil and gas pipelines under al-Nusra’s control in the north and east of the country, and is also allowing the transport of oil to regime-held areas,” the source said. “We are also now starting to see evidence of oil and gas facilities under ISIS control.”
The source accepted that the regime and the al-Qaeda affiliates were still hostile to each other and the relationship was opportunistic, but added that the deals confirmed that “despite Assad’s finger-pointing” his regime was to blame for the rise of al-Qaeda in Syria.
Western diplomats were furious at recent claims that delegations of officials led by a retired MI6 officer had visited Damascus to re-open contact with the Assad regime. There is no doubt that the West is alarmed at the rise of al-Qaeda within the rebel ranks, which played a major role in decisions by Washington and London to back off from sending arms to the opposition.
But the fury is also an indication that they suspect they have been outmanoeuvred by Assad, who has during his rule alternated between waging war on Islamist militants and working with them.
After September 11, he co-operated with the United States’ rendition programme for militant suspects; after the invasion of Iraq, he helped al-Qaeda to establish itself in Western Iraq as part of an axis of resistance to the West; then when the group turned violently against the Iraqi Shias who were backed by Assad’s key ally, Iran, he began to arrest them again.
As the uprising against his rule began, Assad switched again, releasing al-Qaeda prisoners. It happened as part of an amnesty, said one Syrian activist who was released from Sednaya prison near Damascus at the same time.
“There was no explanation for the release of the jihadis,” the activist, called Mazen, said. “I saw some of them being paraded on Syrian state television, accused of being Jabhat al-Nusra and planting car bombs. This was impossible, as they had been in prison with me at the time the regime said the bombs were planted. He was using them to promote his argument that the revolution was made of extremists.”
Other activists and former Sednaya inmates corroborated his account, and analysts have identified a number of former prisoners now at the head of militant groups, including Jabhat al-Nusra, ISIS and a third group, Ahrar al-Sham, which fought alongside Jabhat al-Nusra but has now turned against ISIS.
One former inmate said he had been in prison with “Abu Ali” who is now the head of the ISIS Sharia court in the north-eastern al-Qaeda-run city of Raqqa. Another said he knew leaders in Raqqa and Aleppo who were prisoners in Sednaya until early 2012.
These men then spearheaded the gradual takeover of the revolution from secular activists, defected army officers and more moderate Islamist rebels.
Syrian intelligence has historically had close connections with extremist groups. In an interview with The Daily Telegraph after he defected, Nawaf al-Fares, a Syrian security chief, told how he was part of an operation to smuggle jihadist volunteers into Iraq from Syria after the 2003 invasion.
Aron Lund, editor of a website, Syria in Crisis, used by the Carnegie Endowment to monitor the war, said: “The regime has done a good job in trying to turn the revolution Islamist. The releases from Sednaya prison are a good example of this. The regime claims that it released the prisoners because Assad had shortened their sentences as part of a general amnesty. But it seems to have gone beyond that. There are no random acts of kindness from this regime.”
Rebels both inside and outside ISIS also say they believe the regime targeted its attacks on non-militant groups, leaving ISIS alone. “We were confident that the regime would not bomb us,” an ISIS defector, who called himself Murad, said. “We always slept soundly in our bases.”
Beter een stabiel land onder een dictator , dan een bloederige burgeroorlog en wetteloosheid waar rondplunderende bendes en moslimextremisten het voor het zeggen hebben. Er is maar 1 snelle oplosssing en dat is dat het westen samen met het Assad regime en Iran hand in hand het land weer stabiliseren en de Amerikanen hun invloed gebruiken om de Turken, Saoudis en Qatar te stoppen met het bewapenen van de terroristen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus de oppositie moet hun wapens inleveren om de burgeroorlog te stoppen volgens jou? Dat is toch absurd om de meningen van duizenden mensen te negeren omdat 1 mannetje in het zadel wilt blijven???? Hoe moeilijk is het om een keer geen cda in de regering te hebben?
Nee broeder, Saddam was toen der tijd een ongelovige hond zoals ik heb gezegd. En dat was een grote missdaad en insha allah zijn de kurden als mujahidien dood gegaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:57 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De_Ilias Saddam was een taghut hond. Hij is niet als een leeuw gestorven.
En wat zeg je over de honderdduizenden Soennitische Koerden.
Zijn die ook als leeuwen gestorven of zijn dat ongelovigen volgens jou.
Onzin! Dit zijn woorden van iemand die nog nooit in Marokko heeft geleeft! Ik woon in Marokko en ik ken de geheime dienst omdat wij vaker dan 1 x door hun zijn benaderd! Wij werken met hun samen om de veiligheid van Marokko te bevorderen, de geheime dienst komt soms naar ons toe om samen thee te drinken en zaken uit te leggen. Zal ik je nog een klapper geven? Er zijn in de geheime dienst Salafisten werkzaam, wat vind je daarvaan?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zijn geen Salafisten maar Takfiries, zij zijn gevaarlijk voor de maatschapij! Die hebben wij salafisten liever kwijt dan rijk! Waarschijnlijk woont jouw familie in Sale/Tanger/Tetoune/Qnitra, hier komen dit soort mensen veel voor.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Uh, nee Libi was niet het rijkste land van Afrika.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom zou je niet voor een dictator kunnen zijn? Soms is een dictator simpelweg het beste voor een land. Kijk naar Libi, nu een hellhole, voorheen het rijkste land van Afrika op Zuid-Afrika na. De reden dat er demonstraties waren was omdat er te weinig vrijheid was? De reden dat er nu massaal mensen worden afgeslacht is omdat terroristen het zaakje hebben overgenomen terwijl er voorheen betrekkelijke vrede was.
Daar is al lang over gesproken, de rijkdom in libie was vooral schijnrijdom waarbij onkosten vooral op andere manieren gemaakt werd. Schijnrijkdom dus. Het verschil tussen arm en rijk was daar enorm overigens. Terroristen kwamen pas een jaar later, toen woonwijken al weggevaagd waren.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom zou je niet voor een dictator kunnen zijn? Soms is een dictator simpelweg het beste voor een land. Kijk naar Libi, nu een hellhole, voorheen het rijkste land van Afrika op Zuid-Afrika na. De reden dat er demonstraties waren was omdat er te weinig vrijheid was? De reden dat er nu massaal mensen worden afgeslacht is omdat terroristen het zaakje hebben overgenomen terwijl er voorheen betrekkelijke vrede was.
Er zijn meer mensen in het land.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En wie moeten daar dan in plaatsnemen? Voor zover ik zie heeft iedereen zich schuldig gemaakt aan misdaden. Alleen heeft Assad bewezen daadwerkelijk een land te kunnen besturen. Ik zou liever een afgestudeerde dokter aan het roer zien staan dan een willekeurige oude man die naar voren wordt geschoven omdat hij toevallig de langste baard heeft en het meest gelooft in wat er in die kopie van de bijbel staat.
Laat je niet gek maken door Marokkanen die niet weten wat zich afspeelt in Marokko, lekker in Nederland praten over Marokko en doen alsof men er verstand van heeft.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Wat een land dat Marokko dan...
Het land is nooit echt stabiel geweest. Toerisme is er nooit doorheen gekomen en martelingen zijn er altijd al geweest. Vind je dit stabiel?quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Beter een stabiel land onder een dictator , dan een bloederige burgeroorlog en wetteloosheid waar rondplunderende bendes en moslimextremisten het voor het zeggen hebben. Er is maar 1 snelle oplosssing en dat is dat het westen samen met het Assad regime en Iran hand in hand het land weer stabiliseren en de Amerikanen hun invloed gebruiken om de Turken, Saoudis en Qatar te stoppen met het bewapenen van de terroristen.
Het feit dat de Amerikanen eerst al Iran niet op de conferentie willen en nu ineens als voorwaarde stellen dat Assad opstapt geeft aan dat de Amerikanen geen vrede willen.
Nah. Aantal jaren geleden nog in Marokko geweest. Geen significante verschillen tussen de Marokkanen daar, en de Marokkanen hier.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
Marokko is een prachtige land met een prachtige landschap en cultuur (shirk praktijken weggelaten)!
Klopt de Marokkanen als personen hebben vaak een K U T mentaliteit!quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nah. Aantal jaren geleden nog in Marokko geweest. Geen significante verschillen tussen de Marokkanen daar, en de Marokkanen hier.
Salafisten willen per definitie andere mensen discrimineren dus verwacht je nou echt medelijden?quote:Op woensdag 22 januari 2014 02:43 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ja maar je zei later dat hij als een Leeuw is gestorven en dat hij misschien door Allah(swt) vergeven gaat worden (omdat hij de Sahada) uitsprak.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:17 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Nee broeder, Saddam was toen der tijd een ongelovige hond zoals ik heb gezegd. En dat was een grote missdaad en insha allah zijn de kurden als mujahidien dood gegaan.
Dat hoop ik ook. Inshallah zijn alle onschuldige slachtoffers van Saddam als Mujahideen doodgegaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:17 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Nee broeder, Saddam was toen der tijd een ongelovige hond zoals ik heb gezegd. En dat was een grote missdaad en insha allah zijn de kurden als mujahidien dood gegaan.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nah. Aantal jaren geleden nog in Marokko geweest. Geen significante verschillen tussen de Marokkanen daar, en de Marokkanen hier.
Goede grap. Racisme in Marokko is een veel groter probleem dan hier. Negrode Marokkanen worden dan ook gewoon als minderwaardig beschouwd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:52 schreef theunderdog het volgende:
Dan heb jij een compleet andere ervaring dan ik. Veel Marokkanen hier (vooral de jeugd) is erg racistisch jegens negers en blanke , terwijl in Marokko iedereen welkom is.
Niets van gemerkt. De helft van de tijd probeert men je op te lichten.quote:Marokkanen in Marokko zijn een erg warm en gastvrij volk (die ervaring heb ik tenminste).
Ik had nog enigszins "sympathie" voor Assad, maar nu mag hij van mij de kogel krijgen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nogal onderscheidend artikel van The Telegraph. Assad zou Al-Qaeda niet bestrijden, integendeel, hij geeft ze een enorme boost. Aldus bronnen van Westerse inlichtingendiensten en deserteurs van ISIS. In het begin van de volksopstand zou Assad massaal extremisten hebben vrijgelaten om de revolutie te radicaliseren. Ook zou Assad ISIS en Jabhat al-Nusra betalen om olie en gas te winnen in gebieden die buiten haar controle waren gevallen. Die laatste twee beweringen waren al een tijdje bekend door een artikel van onder andere The Guardian begin 2013, maar er staan ook een aantal nieuwe dingen in. Apart.
[..]
Zolang die salafisten er in zitten om de veiligheid te bevorderen, is er geen probleem toch ?quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:20 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Onzin! Dit zijn woorden van iemand die nog nooit in Marokko heeft geleeft! Ik woon in Marokko en ik ken de geheime dienst omdat wij vaker dan 1 x door hun zijn benaderd! Wij werken met hun samen om de veiligheid van Marokko te bevorderen, de geheime dienst komt soms naar ons toe om samen thee te drinken en zaken uit te leggen. Zal ik je nog een klapper geven? Er zijn in de geheime dienst Salafisten werkzaam, wat vind je daarvaan?
Wel leuk dat je subjectieve ervaringen afdoet als een feit.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:54 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Goede grap. Racisme in Marokko is een veel groter probleem dan hier. Negrode Marokkanen worden dan ook gewoon als minderwaardig beschouwd.
[..]
Niets van gemerkt. De helft van de tijd probeert men je op te lichten.
Mijn feit en waarheid. Hoe jij er tegenaan kijkt boeit me verder vrij weinig.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel leuk dat je subjectieve ervaringen afdoet als een feit.
Dat je brilglazen beslagen zijn had ik al langer door.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Mijn feit en waarheid. Hoe jij er tegenaan kijkt boeit me verder vrij weinig.
Omdat...?quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik had nog enigszins "sympathie" voor Assad, maar nu mag hij van mij de kogel krijgen.
Maak je maar niet druk hoor. Mijn zicht op de wereld is vrij helder.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:05 schreef theunderdog het volgende:
Dat je brilglazen beslagen zijn had ik al langer door.
Omdat hij volgens westerse inlichtingsdiensten Al Qaida groeperingen als bijvoorbeeld ISIS alles behalve bestrijdt, sterker nog : hij geeft ze een enorme boost.quote:
Voor je het weet beschuldigt men Assad nog van het hebben van WMDs. Maar goed dat jij dergelijke beweringen van uiterst betrouwbare inlichtingendiensten zeer serieus neemt. Chapeau hoor.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:08 schreef theunderdog het volgende:
Omdat hij volgens westerse inlichtingsdiensten Al Qaida groeperingen als bijvoorbeeld ISIS alles behalve bestrijdt, sterker nog : hij geeft ze een enorme boost.
Ik weet het, Assad is een lieveheersbeestje.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor je het weet beschuldigt men Assad nog van het hebben van WMDs.
Ah, fantastische drogreden weer. Maar dat er nogal wat aan je redenaties schort is duidelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:10 schreef theunderdog het volgende:
Ik weet het, Assad is een lieveheersbeestje.
Assad fan-boys die volkomen vervreemd zijn van objectiviteit verdienen niets meer dan een drogredenering.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:11 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ah, fantastische drogreden weer. Maar dat er nogal wat aan je redenaties schort is duidelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Sinds wanneer heb jij een monopolie op objectiviteit? Ben jij niet degene die mij een aantal posts gelden nog wees op de subjectiviteit van opinies? Niet heel erg consistent, wel?quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:13 schreef theunderdog het volgende:
Assad fan-boys die volkomen vervreemd zijn van objectiviteit verdienen niets meer dan een drogredenering.
Ik heb Assad in deze reeksen geen n keer verdedigd. Begrijp dan ook niet waar je die nonsens vandaan haalt. 'Zelfs al beweren Westerse inlichtingendiensten' is voor mij een lachwekkende statement. Deze inlichtingendiensten zijn niet geheel objectief wanneer het aankomt op Syri, laat staan de discutabele reputatie van deze inlichtingendiensten. Dat jij alles wat je te kennis aanneemt van deze diensten automatisch tot waarheid verheft spreekt boekdelen.quote:Jij en Veldkamp zien Assad als een soort held die niets meer verkeerd kan doen. Zelfs al beweren westerse inlichtingsdiensten het tegendeel, jij sluit gewoon je ogen en doet je vingers in je oren.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Turkije heeft inmiddels gereageerd op de autonomieverklaring van de Koerden in Syri.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
evil willow
![]()
![]()
daarnaast zijn de turken praktisch ingesteld en zijn ze binnen no time matties met de koerden, zie noord irak
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
En Erdogan? Ook een taghout? En Barzani?quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:48 schreef Baklava95 het volgende:
Voor mij is hij een taghout, net als Bashar, Hassan Nasrallat, Atatturk, Alparslan Turkes, Bahceli, Khameini, Khadaffi en alle andere tawagheet.
1: Ik zeg dat Assad fanboys volkomen vervreemd zijn van objectiviteit, en jij bent een Assad fanboy.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij een monopolie op objectiviteit? Ben jij niet degene die mij een aantal posts gelden nog wees op de subjectiviteit van opinies? Niet heel erg consistent, wel?
[..]
Ik heb Assad in deze reeksen geen n keer verdedigd. Begrijp dan ook niet waar je die nonsens vandaan haalt. 'Zelfs al beweren Westerse inlichtingendiensten' is voor mij een lachwekkende statement. Deze inlichtingendiensten zijn niet geheel objectief wanneer het aankomt op Syri, laat staan de discutabele reputatie van deze inlichtingendiensten. Dat jij alles wat je te kennis aanneemt automatisch tot waarheid verheft spreekt boekdelen.
Hoe pragmatisch de Turken zijn komt wel duidelijk naar voren in Syri. Oh wacht, dat men de grenzen wagenwijd heeft opengezet voor jan en alleman heeft niet echt goed uitgepakt. En de enige reden dat Turkije 'matties' is met de Koerden in Irak komt door de corrupte en nepotistische Barzani-clan. In Syri daarentegen heeft een zusterorganisatie van de PKK de macht. Geheel andere koek.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:19 schreef Slayage het volgende:
daarnaast zijn de turken praktisch ingesteld en zijn ze binnen no time matties met de koerden, zie noord irak
Ik ben nu zeer benieuwd waar die gesprekken laatst tussen Westerse inlichtingendiensten en het regime over gingen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik had nog enigszins "sympathie" voor Assad, maar nu mag hij van mij de kogel krijgen.
Ik stel ze ter discussie. Maar goed, ik heb niet echt zin om hier een proleet van te doen overtuigen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:20 schreef theunderdog het volgende:
Het spreekt eerder boekdelen dat jij serieus van mening bent dat je zomaar informatie kan afwijzen…
Walgelijk hoe Ban Ki Moon zich arrogant - nadat de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry zich op schaamteloze wijze inmengde in de bepaling van de toekomstige Syrische regering - gedroeg en intervenieerde....quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:01 schreef Intellectueel het volgende:
Woordenwisseling tussen Muallem (MinBuza van Syrie) en Ban Ki Moon:
Doe dat vooral niet, kom beter met interessante nieuwtjes/informatie..quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:23 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik stel ze ter discussie. Maar goed, ik heb niet echt zin om hier een proleet van te doen overtuigen.
Zodat jij ons weer van een zeer deskundige, objectieve en erudiete kijk op zaken kan voorzien? Laat me niet lachen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Doe dat vooral niet, kom beter met interessante nieuwtjes/informatie..
De gruwelpropaganda met 'martelfoto's' in opdracht van Qatar en de uitgekookte vooraf afgesproken reacties van Amnesty en HRW zijn gewoonweg walgelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik zeg dat Assad fanboys volkomen vervreemd zijn van objectiviteit, en jij bent een Assad fanboy.
2: Het spreekt eerder boekdelen dat jij serieus van mening bent dat je zomaar informatie kan afwijzen...
Niets in dit conflict is objectieve informatie. Daarom is het ook van belang dat je zowel de media uit Nederland als de media uit Rusland en allerlei andere landen gaat volgen..
Op die manier kun je een relatief objectief beeld van dit conflict krijgen. Maar zeggen dat het niet waar is enkel en alleen omdat je leest dat het van de westerse inlichtingsdiensten komt is net zo goed onzin.
Ik merk eerder dat het westen van de pro-rebellen mentaliteit aan het afstappen is, maar of dat nu betekend dat ze meer richting Assad gaan weet ik niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik ben nu zeer benieuwd waar die gesprekken laatst tussen Westerse inlichtingendiensten en het regime over gingen.
Kerry beschuldigde de Syrische delegatie in Geneve ook al van het financieel steunen en expres afstaan van grondgebied aan terroristen om de angst voor extremisme aan te wakkeren. Ik ben in ieder geval blij dat de banden tussen Assad en Al-Qaeda nu langzaam steeds meer in de mainstream-media beginnen te komen. Moet eens een eind komen aan die sprookjes dat Assad gematigd is.
Trouwens, ik lees de laatste tijd dat het Westen steeds meer naar Assad opschuift, maar aan die media(propaganda)campagne die er nu tegen hem wordt gevoerd is dat niet te merken.
Exact....quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zodat jij ons weer van een zeer deskundige, objectieve en erudiete kijk op zaken kan voorzien? Laat me niet lachen.
de truken kunnen ook gewoon matties worden met assad, no hard feelings en allesquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Hoe pragmatisch de Turken zijn komt wel duidelijk naar voren in Syri. Oh wacht, dat men de grenzen wagenwijd heeft opengezet voor jan en alleman heeft niet echt goed uitgepakt. En de enige reden dat Turkije 'matties' is met de Koerden in Irak komt door de corrupte en nepotistische Barzani-clan. In Syri daarentegen heeft een zusterorganisatie van de PKK de macht. Geheel andere koek.
Experts zijn het er over eens dat die foto,s gewoon echt zijn en dat het niets met propaganda te maken heeft.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:25 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De gruwelpropaganda met 'martelfoto's' in opdracht van Qatar en de uitgekookte vooraf afgesproken reacties van Amnesty en HRW zijn gewoonweg walgelijk.
Dat heeft niets met "Assad-fanboy" te maken, maar met nationale soevereiniteit.
Turken zijn niet pragmatisch, en al helemaal niet onder Erdogan. Ik heb zelden een dergelijk falende buitenlandbeleid gezien onder leiding van Davatoglu. Hoe men de situatie in Egypte heeft aangepakt is bijna amateuristisch te noemen. Geen enkele vorm van pragmatisme getoond daar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:26 schreef Slayage het volgende:
de truken kunnen ook gewoon matties worden met assad, no hard feelings en allesgewoon een inschattings foutje
![]()
daarnaast doen de turken al zaken met het hoofd van de pkk, ocalan zelf al, dus ja de turken zijn behoorlijkl praktisch
zaken doen met cyprus, armenie, de pkk/iran/eu en dat alles tijdens de wacht van davutogluquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Turken zijn niet pragmatisch, en al helemaal niet onder Erdogan. Ik heb zelden een dergelijk falende buitenlandbeleid gezien onder leiding van Davatoglu. Hoe men de situatie in Egypte heeft aangepakt is bijna amateuristisch te noemen. Geen enkele vorm van pragmatisme getoond daar.
ik vergeet noord irak ffquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Turken zijn niet pragmatisch, en al helemaal niet onder Erdogan. Ik heb zelden een dergelijk falende buitenlandbeleid gezien onder leiding van Davatoglu. Hoe men de situatie in Egypte heeft aangepakt is bijna amateuristisch te noemen. Geen enkele vorm van pragmatisme getoond daar.
Niet heel lang geleden nog dreigde Turkije met het inzetten van haar marine als Cyprus niet toekomstige gasopbrengsten deelt met Noord-Cyprus. Weer een fantastische voorbeeld van pragmatisme. En Turkije doet geen zaken met Armeni; de grenzen zijn nog steeds dicht. En de relaties met de EU zijn ook geen iota verder geschoten. Sterker nog, de EU bekritiseert de Turkse regering de laatste tijd steeds vaker en 'heftiger'.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:33 schreef Slayage het volgende:
zaken doen met cyprus, armenie, de pkk/iran/eu en dat alles tijdens de wacht van davutoglu![]()
![]()
![]()
Ik had het over Syri met het mensen afslachten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Uh, nee Libi was niet het rijkste land van Afrika.
En massaal mensen afgeslacht? Nou vertel eens, wie slachten elkaar af dan? Zover ik weet vermoordde Khadaffi meer mensen op n dag(abu salim)dan mensen die er zijn vermoord in de afgelopen twee jaar na de revolutie bij elkaar.
Als daar zo'n enorme anarchie is volgens jou, hoe komt het dan dat het moordcijfer daar lager is dan in Europese lidstaten zoals Litouwen?
Je kraamt onzin uit ISOT.
Ik weet dat de reputatie van dit soort 'lekken' niet goed is, terecht ook, maar ik heb toch de neiging dit te geloven.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:17 schreef Intellectueel het volgende:
Ik heb Assad in deze reeksen geen n keer verdedigd. Begrijp dan ook niet waar je die nonsens vandaan haalt. 'Zelfs al beweren Westerse inlichtingendiensten' is voor mij een lachwekkende statement. Deze inlichtingendiensten zijn niet geheel objectief wanneer het aankomt op Syri, laat staan de discutabele reputatie van deze inlichtingendiensten. Dat jij alles wat je te kennis aanneemt van deze diensten automatisch tot waarheid verheft spreekt boekdelen.
Komt omdat Nederland alleen de kansloze Berbers over de vloer krijgt. De zigeuners van Marokko, de mensen die daar zelfs worden uitgekotst.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Dan heb jij een compleet andere ervaring dan ik. Veel Marokkanen hier (vooral de jeugd) is erg racistisch jegens negers en blanke , terwijl in Marokko iedereen welkom is.
Marokkanen in Marokko zijn een erg warm en gastvrij volk (die ervaring heb ik tenminste).
quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Komt omdat Nederland alleen de kansloze Berbers over de vloer krijgt. De zigeuners van Marokko, de mensen die daar zelfs worden uitgekotst.
Kan je nagaan hoe aids dat land is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
De meerderheid in Marokko is berber.
Oke, trolololol ...quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe aids dat land is.Hier binnenkort overigens ook.
die claim is een feitquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet heel lang geleden nog dreigde Turkije met het inzetten van haar marine als Cyprus niet toekomstige gasopbrengsten deelt met Noord-Cyprus. Weer een fantastische voorbeeld van pragmatisme. En Turkije doet geen zaken met Armeni; de grenzen zijn nog steeds dicht. En de relaties met de EU zijn ook geen iota verder geschoten. Sterker nog, de EU bekritiseert de Turkse regering de laatste tijd steeds vaker en 'heftiger'.
Turkije is allesbehalve pragmatisch vandaag de dag. Die claim is absurd.
Nah, ik vind niet dat het Westen ooit een echte pro-rebellen mentaliteit heeft gehad. Wantrouwen was er altijd, opzich redelijk terecht ook. En opschuiven richting Assad is wel wat ik hoor maargoed.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik merk eerder dat het westen van de pro-rebellen mentaliteit aan het afstappen is, maar of dat nu betekend dat ze meer richting Assad gaan weet ik niet.
Vertel eens over het hellhole dan. Ik ben zeer benieuwd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik had het over Syri met het mensen afslachten.
welk stukje krijgt israel?quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
Het huidige Syri is ten dode opgeschreven. Gewoon verdelen onder de landen eromheen en klaar.
beetje karigquote:
De landen eromheen (Libanon, Jordani, Irak, etc) zitten helemaal niet te wachten op een stukje Syri.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
Het huidige Syri is ten dode opgeschreven. Gewoon verdelen onder de landen eromheen en klaar.
ja maar, de shoahquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, als straf voor hun wangedrag in het verleden.
Jij met je soevereine staat. Noord korea is zeker ook een soevereine staat?quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:23 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Walgelijk hoe Ban Ki Moon zich arrogant - nadat de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry zich op schaamteloze wijze inmengde in de bepaling van de toekomstige Syrische regering - gedroeg en intervenieerde....![]()
![]()
x 1000
Mijn antwoord:
Het gaat hier om de Nationale Soevereiniteit van een Soevereine VN-lidstaat - geen onderworpen slaaf - Syri tijdens een vredesconferentie die neutraal geleid moet worden. Niet gestuurd.
De Syrische regering heeft alle recht haar standpunt duidelijk te maken, omdat zij de legitieme vertegenwoordiging van de Syrische bevolking is en blijft naar internationaal recht
Ook als dat de Amerikanen, Israli's, Britten, Zuid-Koreanen, Fransen en andere meelopende NAVO-staatjes als Nederland niet bevalt.
Doe dat dan ook maar direct met Egypte....quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
Noord-Korea is ook een soevereigne staat. Wie daar de macht heeft en wat voor machtsvorm er is doet er niet toe.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij met je soevereine staat. Noord korea is zeker ook een soevereine staat?
Op papier zijn ze nog steeds in oorlog. Het is een non-argument overigens om "soevereine staat" te roepen. Elk land is ooit veroverd door een ander land.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Noord-Korea is ook een soevereigne staat. Wie daar de macht heeft en wat voor machtsvorm er is doet er niet toe.
Misschien moet je de betekenis van soevereiniteit opzoeken. Of de VN vragen of ze de definitie van dat woord veranderen, of Noord-Korea uit die lijst verwijderen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Op papier zijn ze nog steeds in oorlog. Het is een non-argument overigens om "soevereine staat" te roepen. Elk land is ooit veroverd door een ander land.
Het gaat niet om de betekenis, het gaat om het (mis)bruik van het woord. Het woord zou verwijderd moeten worden uit het woordenboek want het schijnt een soort ultieme bescherming te bieden voor de machthebbers in elke land.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Misschien moet je de betekenis van soevereiniteit opzoeken. Of de VN vragen of ze de definitie van dat woord veranderen, of Noord-Korea uit die lijst verwijderen.
Jij snapt het woord niet, jij moet het gewoon opzoeken in een paar woordenboeken en op wikipedia, misschien dat je het dan wel gaat snappen. Lijkt me praktischer dan een woord uit het woordenboek verwijderen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het gaat niet om de betekenis, het gaat om het (mis)bruik van het woord. Het woord zou verwijderd moeten worden uit het woordenboek want het schijnt een soort ultieme bescherming te bieden voor de machthebbers in elke land.
soevereinquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij snapt het woord niet, jij moet het gewoon opzoeken in een paar woordenboeken en op wikipedia, misschien dat je het dan wel gaat snappen. Lijkt me praktischer dan een woord uit het woordenboek verwijderen.
Ga nou niet zo filosofisch doen, dat werkt nietquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
soeverein
soeverein bijv.naamw.Uitspraak: [suvə'rɛin] die of dat de meeste macht heeft Voorbeelden: `een soevereine staat`, `soevereine vorsten` ...
Ik weet wat het betekend, jij niet? Het toepassen/gebruiken van het woord zodat het land niet aangevallen mag worden slaat nergens op.
Ik meende het echt in de context, ik ken het woord al meer dan 10 jaarquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ga nou niet zo filosofisch doen, dat werkt niet
Jij hebt gefaald, geef je faal gewoon toe.
Nee die zijn geen taghout. Ik doe alleen takfir op leiders die secularisme beter vinden dan Shariah.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:20 schreef Aloulou het volgende:
[..]
En Erdogan? Ook een taghout? En Barzani?
Hou nou gewoon op met deze onzin, je laat steeds meer zien dat je er niks van snapt. Wat heeft oorlog er mee te maken?quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik meende het echt in de context, ik ken het woord al meer dan 10 jaar. Overigens faal jij hard, want Korea is nog steeds in oorlog officieel en is in tweeen gesplitst. Het heet niet voor niets "noord" korea.
Mensen zoals jij en veldkamp hebben de neiging om alles soeverein te noemen om er een soort beschermingsschil omheen te doen dat ze alles kunnen maken wat men wilt.
Als je het niet wilt begrijpen, haal ik wikipedia er maar bij:quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hou nou gewoon op met deze onzin, je laat steeds meer zien dat je er niks van snapt. Wat heeft oorlog er mee te maken?
De VS is in de afgelopen 10 jaar 2 keer in oorlog geweest en is nog steeds in oorlog in Afghanistan. Volgens jouw logica, want jij weet heel goed wat soeverein betekent, is Noord-Korea minstens net zo soeverein als de VS.
Nogmaals, jouw logica, want jij hebt geen idee waar je het over hebt en roept maar wat.
Als je nou vanaf het begin gewoon zei 'ik zit fout, ik weet niet wat ik zei' dan waren we nu klaar geweest. Nu blijf je nog dieper zakken
Deze territorium, bevolkingsindeling enz veranderd door oorlog enz. Het schuift zelfs op , het is dynamisch. Dat begrijp je pas als je niet meer zwart-wit gaat denken maar in kleur, en zou je in dit soort situaties zeker niet als argument moeten gebruiken om een land niet aan te mogen vallen.quote:Soevereine staat
Een soevereine staat is een staat met een duidelijk aangeduid territorium waarover het zowel intern als extern soevereiniteit uitoefent. Verder heeft een soevereine staat een permanente bevolking, een overheid, is onafhankelijk van andere staten of landen, en heeft de mogelijkheid om internationale betrekkingen aan te gaan met andere soevereine staten.[1]
2quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:50 schreef Djibril het volgende:
Het blijft me een raadsel dat mensen vinden dat assad een goede leider is.
Zelfs als ik hem niet beoordeel over het huidige conflict maar gewoon vanaf het moment dat hij aan de macht kwam tot pak em beet 2011.
Wat heeft hij bereikt? Niks.
Koerden werden als shit behandeld en waren niet eens staatsburger. Vind je het gek dat ze zich willen afscheiden.
Soenieten werden stelmatig tegen gehouden om hogere posities in te nemen. Of je moest de assad familie kont kussen. Geen wonder dat er zoveel soldaten zijn overgelopen en niet alleen maar soldaten maar ook generaals. Die in mijn ogen wel opgepakt mogen worden want zij hebben die posities ook alleen maar gekregen door hen volk te onderdrukken.
Druzen werden geaccepteerd maar zij leefden wel in armoede en werden niet gestimuleerd om zich te mengen met de rest van Syrie.
Alavieten worden en werden gebruikt door assad. Hij geeft geen moer om ze en dat blijkt ook wel uit het feit dat ook de alavieten hard moesten worstelen om te overleven omdat de assad familie de hele economie leegzoog. Het zijn de moslim extremisten die het verpest hebben anders zouden meer alavieten zich bij revolutie aanschuiven.
En laten we niet vergeten dat hij moslimextremisten heeft gesteund in hen strijd tegen Amerika in Irak waarbij er vele Christenen/Sjieten/Koerden en Soennieten zijn omgekomen.
Ook heeft hij meerdere malen fantastisch overnacht in Turkije en Qatar. Kon hij niet zien aankomen dat zij hem gingen verraden? Waarom luisterde hij niet naar Iran? Wat een flutleider. Totaal geen visie.
En laten we maar niet over Syrische economie hebben, want die bestond/bestaat onder assad niet. Het is assads economie.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je het niet wilt begrijpen, haal ik wikipedia er maar bij:
[..]
Deze territorium, bevolkingsindeling enz veranderd door oorlog enz. Het schuift zelfs op , het is dynamisch. Dat begrijp je pas als je niet meer zwart-wit gaat denken maar in kleur, en zou je in dit soort situaties zeker niet als argument moeten gebruiken om een land niet aan te mogen vallen.
Het heeft geen permanente bevolking. Vele mensen vluchten het land uit of gaan over de grens. Noord korea is ook niet onafhankelijk. Het "land" is een geval apart.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:55 schreef Peunage het volgende:
[..]![]()
![]()
Aan welke van bovenstaande eisen voldoet Noord-Korea niet? Je hoeft het mij niet te vertellen, maar leg het aan die dombo's van de VN uit, dan kunnen ze Noord-Korea van de lijst met soevereine staten halen.
En daarmee uit.
Het westen denkt alleen maar aan zijn eigen belangen. Daarom steunen ze Assad.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:50 schreef Djibril het volgende:
Zelfs als ik hem niet beoordeel over het huidige conflict maar gewoon vanaf het moment dat hij aan de macht kwam tot pak em beet 2011.
Koerden werden als shit behandeld en waren niet eens staatsburger. Vind je het gek dat ze zich willen afscheiden.
Soenieten werden stelmatig tegen gehouden om hogere posities in te nemen. Of je moest de assad familie kont kussen. Geen wonder dat er zoveel soldaten zijn overgelopen en niet alleen maar soldaten maar ook generaals. Die in mijn ogen wel opgepakt mogen worden want zij hebben die posities ook alleen maar gekregen door hen volk te onderdrukken.
Druzen werden geaccepteerd maar zij leefden wel in armoede en werden niet gestimuleerd om zich te mengen met de rest van Syrie.
Alavieten worden en werden gebruikt door assad. Hij geeft geen moer om ze en dat blijkt ook wel uit het feit dat ook de alavieten hard moesten worstelen om te overleven omdat de assad familie de hele economie leegzoog. Het zijn de moslim extremisten die het verpest hebben anders zouden meer alavieten zich bij revolutie aanschuiven.
En laten we niet vergeten dat hij moslimextremisten heeft gesteund in hen strijd tegen Amerika in Irak waarbij er vele Christenen/Sjieten/Koerden en Soennieten zijn omgekomen.
Ook heeft hij meerdere malen fantastisch overnacht in Turkije en Qatar. Kon hij niet zien aankomen dat zij hem gingen verraden? Waarom luisterde hij niet naar Iran? Wat een flutleider. Totaal geen visie.
En laten we maar niet over Syrische economie hebben, want die bestond/bestaat onder assad niet. Het is assads economie.
Jezus wat ben jij dom. Dat is helemaal niet wat er word bedoeld met permanente bevolking.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het heeft geen permanente bevolking. Vele mensen vluchten het land uit of gaan over de grens. Noord korea is ook niet onafhankelijk. Het "land" is een geval apart.
Welke westerse landen steunen er Assad precies?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:06 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Het westen denkt alleen maar aan zijn eigen belangen. Daarom steunen ze Assad.
Boy doe niet zo naef, iedereen wil liever Assad dan de rebellen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Welke westerse landen steunen er Assad precies?
Sorry Peunage, maar het lijkt alsof je autistisch bent. Je kunt alleen labels op dingen plakken, maar je hebt moeite met de context en grijs gebied waarin dingen zich bevinden. Net zoals meer mensen hier moeite hebben om de FSA, al nusra en isis uit elkaar te houden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij dom. Dat is helemaal niet wat er word bedoeld met permanente bevolking.
Zelfs in Nederland emigreren er mensen naar andere landen. Waarschijnlijk emigreren meer mensen uit Nederland dan Noord-Korea omdat het veel makkelijker is dan uit Noord-Korea te vluchten.
En het is WEL onafhankelijk. Godverdomme zeg, dat ik hier tijd aan verspil
Ja, jij gaat tegen alle bekende en gangbare definities van internationaal recht in, maar ik ben hier de autist. Natuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Sorry Peunage, maar het lijkt alsof je autistisch bent. Je kunt alleen labels op dingen plakken, maar je hebt moeite met de context en grijs gebied waarin dingen zich bevinden. Net zoals meer mensen hier moeite hebben om de FSA, al nusra en isis uit elkaar te houden.
Mensen gevangen houden in je land, kan je dat dan een permanente bevolking noemen? Zo kan iedereen wel een staatje oprichten. Nee, ik noem noord korea geen soevereine staat, eerder een gevangenis in een tweedelig land.
Zoals de VS bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Boy doe niet zo naef, iedereen wil liever Assad dan de rebellen.
Peunage streng gelovig noemen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Sorry Peunage, maar het lijkt alsof je autistisch bent. Je kunt alleen labels op dingen plakken, maar je hebt moeite met de context en grijs gebied waarin dingen zich bevinden. Net zoals meer mensen hier moeite hebben om de FSA, al nusra en isis uit elkaar te houden.
Mensen gevangen houden in je land, kan je dat dan een permanente bevolking noemen? Zo kan iedereen wel een staatje oprichten. Nee, ik noem noord korea geen soevereine staat, eerder een gevangenis in een tweedelig land.
Rusland en China wel. De VS en de EU willen Assad niet. Latijns-Amerika is verdeeld.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:14 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja en de EU en Rusland en China en Latijns-Amerika ga zo maar door.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:42 schreef Baklava95 het volgende:
Nee die zijn geen taghout. Ik doe alleen takfir op leiders die secularisme beter vinden dan Shariah.
2quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Oke G, faka met Koerdistan dan ?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Boy doe niet zo naef, iedereen wil liever Assad dan de rebellen.
ISIS en Jan hebben zeker de touwtjes in handen in bepaalde delen van Syri, ik denk dat er ook niemand is die dat gaat ontkennen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:21 schreef Baklava95 het volgende:
Misschien propagendafilmpjes, maar ik zie hier dat ISIS en JAN wel de touwtjes strak in handen hebben in Syri.
Het was een serieuze vraag, omdat hij in een topic over dolfijnen en koeien niet begreep waarom mensen verschillende meningen hadden over twee verschillende beesten en plaatste het allebei onder de label "dieren".quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Mensen als autistisch bestempelen is nergens voor nodig.
Dan nog is het nergens voor nodig in een discussie als dit...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het was een serieuze vraag, omdat hij in een topic over dolfijnen en koeien niet begreep waarom mensen verschillende meningen hadden over twee verschillende beesten en plaatste het allebei onder de label "dieren".
Heb je alle filmpjes gekeken?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS en Jan hebben zeker de touwtjes in handen in bepaalde delen van Syri, ik denk dat er ook niemand is die dat gaat ontkennen.
Maar om nu te zeggen dat ze de touwtjes in handen hebben over heel Syri gaat nergens over. De troepen van Assad hebben altijd nog het grootste gedeelte van Syri in handen.
En hoe. heet dat tweede liedje van het eerste filmpje ?
Nee, ik heb niet allebei de filmpjes helemaal afgekeken...quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:00 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Heb je alle filmpjes gekeken?
En nee ik weet echt hoe die tweede liedje heet. Heb je een YouTube-account, dan kun je naar de profiel gaan van degene die het op YouTube heeft gepload. Je vraagt dan bij de reacties hoe het liedje (zeg nasheed) heet.
De meeste Koerden waren wel burgers. Er wonen ook veel Koerden in Damascus en die kunnen daar gewoon (op kosten van de staat) naar de universiteit en zo. Dat de Koerden qua taal en zo onderdruk worden klopt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:50 schreef Djibril het volgende:
quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:56 schreef theunderdog het volgende:
En hoe. heet dat tweede liedje van het eerste filmpje ?
Gast ik ben niet zo extreem als die meeste Salafi-Jihadis. Ik doe alleen takfir op degene wiens kufr overduidelijk is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Sinds wanneer is Barzani een Islamist en geen seculier meer? Jij bent zo lief tegen hem omdat hij Koerd is
Daarom is hij geen "taghout".
En Erdogan heeft Egyptenaren in de tijd van Morsi zelfs expliciet aangeraden een seculiere staat aan te nemen. Waarna de Moslimbroeders in Egypte verontwaardigd reageerde.
Jouw Erdogan is dus helemaal niet zo pro sharia blijkbaar, anders zou hij Morsi aanmoedigen de sharia in de grondwet te krijgen en geen secularisme. Jij vindt Erdogan als je consequent bent ook een "taghout" en kafir.
Tayyip de Kaliefquote:
Even quoten for truth.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast ik ben niet zo extreem als die meeste Salafi-Jihadis. Ik doe alleen takfir op degene wiens kufr overduidelijk is.
Ik ben meer een Madgalie. Ik doe takfir op een leider als dat mijn land geopolitiek goed uitkomt en ik doe geen takfir op een leider die beste vriend van Koerdistan en de Koerden is zoals Erdogan.
Ik werk voor de KRG in noord-Irak.
Ik ben daar voorzitter van de permanente commissie voor het geven en uitvaardigen van Fatawa in de autonome Koerdistan regio van Irak.
Wij zijn een Koerdische staatsinstituut. Wij geloven dat Barzani onze Waly Al Amr is. Iedereen die tegen hem rebelleert zijn Khawarij en die moeten allemaal gekilld worden.
Wij zien sultan Erdogan ook als onze Kalief. Hij is Amir Al Mumineen.
We werken ook samen met de Peshmerge en de Koerdische veiligheidsdienst in het oppakken van Salafi-Jihadis.
Niets voor niets noemen ze mij weleens Murija.
En dan ? hij mag zijn mening toch hebben ?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tayyip de Kalief![]()
En hoe hij praat over zichzelf...
Kan je dit voor mij vertalen en uitleggen. Snap er geen zak van, behalve dat er gedreigd wordt. Wat is een takfyr?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Even quoten for truth.
Ah zo, ik begrijp je inderdaad nu. Nationalistjequote:Op woensdag 22 januari 2014 22:08 schreef Baklava95 het volgende:
Ik ben meer een Madgalie pooier van salafisten, flirt graag met ze (taghout etc) en geef soms mijn kontje maar doe geen takfir op een leider die beste vriend van Koerdistan en de Koerden is zoals Erdogan.
Zie post van Aloulou.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kan je dit voor mij vertalen en uitleggen. Snap er geen zak van, behalve dat er gedreigd wordt. Wat is een takfyr?
Doe jij nu takfir op mij. En nee ik geef me kontje niet aan hun. Ik heb al mijn Seref(eer) verkocht aan hun voor wereldlijke verleidingen (HotelSweet, Villa's, Mooie Meisjes, etc).quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ah zo, ik begrijp je inderdaad nu. NationalistjeNiet Islamitisch aan.
Niet moeilijk met al die Salafi's hier...quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef UpsideDown het volgende:
Volgens mij is hier een stevige bezem nodig.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Rest niet gelezen, maar dit is wel een goede reden om je eer te verkopen inderdaad
Jij doet echt stoer voor een Koerd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:22 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Doe jij nu takfir op mij. En nee ik geef me kontje niet aan hun. Ik heb al mijn Seref(eer) verkocht aan hun voor wereldlijke verleidingen (HotelSweet, Villa's, Mooie Meisjes, etc).
Ik flirt soms ook stiekem met Sjiieten. Ik maak ze zwart tijdens mijn preken, maar in mijn vrije tijd ga ik weleens uit ententje met Shayk Yasser Habib en Al-Sistani.
Jij behoort zeker tot het Salafi-jihadi departement.
quote:
Als je ergens niet paniekerig over hoef te worden zijn het wel Koerden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Koerden! Koerden overal!
[ afbeelding ]
Wat hoorde ik.nou!!!quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je ergens niet paniekerig over hoef te worden zijn het wel Koerden.
Ja man en je PI geeft het wel duidelijk aan dat je het lekker vind.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:32 schreef Peunage het volgende:
Koerdische yoghurt is wel lekker trouwens.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat hoorde ik.nou!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat kom je nou stoer doen? Nu vind ik het niet meer lekker. Koerdische yoghurtquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja man en je PI geeft het wel duidelijk aan dat je het lekker vind.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schattig , niet meer dan dat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:46 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Ik maakte gewoon een grap met Aloulou.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:56 schreef De_Ilias het volgende:
Baklava hoe kan je jezelf nou een madgalie noemen?
O ja en waarom maak jij takfir op echt alle Sjiieten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:56 schreef De_Ilias het volgende:
Baklava hoe kan je jezelf nou een madgalie noemen?
Niet alle sjieten, Zaydies zie ik wel als moslims.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
O ja en waarom maak jij takfir op echt alle Sjiieten.
Ja maar onwetende Sjiieten in Iran en Irak en overige landen dan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:00 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Niet alle sjieten, Zaydies zie ik wel als moslims.
Vind je mij kafir?quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:00 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik vind je best hilarisch. Tegenwoordig kan je dus ook al op basis van stad zeggen waar salafisten en waar takfiries zitten?quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:22 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat zijn geen Salafisten maar Takfiries, zij zijn gevaarlijk voor de maatschapij! Die hebben wij salafisten liever kwijt dan rijk! Waarschijnlijk woont jouw familie in Sale/Tanger/Tetoune/Qnitra, hier komen dit soort mensen veel voor.
En volgens sommige moslims is het weer een zonde om je broeders/zusters ongelovig/niet-moslim te noemen...quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:01 schreef De_Ilias het volgende:
Dat zijn geen moslims hoor..... Onwetendheid is geen excuus hierin.
Nee inderdaad, want alleen jij weet wat er gaande is in Marokko? Nergens is er beweerd dat Marokko geen mooi land is. Overigens weet ik heel goed hoe de maatschappij daar is aangezien ik er voor de helft van het jaar woon.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:27 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken door Marokkanen die niet weten wat zich afspeelt in Marokko, lekker in Nederland praten over Marokko en doen alsof men er verstand van heeft.
Marokko is een prachtige land met een prachtige landschap en cultuur (shirk praktijken weggelaten)!
Altijd als ik water drink.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze zegt ook weleens Ya Hussain. Dus uiteraard een kafirah
Bid jij 5x per dag?quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:08 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Elhamdulillah moslim.
Nou ja zeg, en dat zeg jij over je eigen volk. Zou me niets verbazen als jij geeneens een Marokkaan bent. En als je dat wel bent dan ben je een smerige nestvervuiler.quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:29 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt de Marokkanen als personen hebben vaak een K U T mentaliteit!
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou ja zeg, en dat zeg jij over je eigen volk. Zou me niets verbazen als jij geeneens een Marokkaan bent. En als je dat wel bent dan ben je een smerige nestvervuiler.
Hij had het gewoon over zichzelf, joh. Maak je niet druk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou ja zeg, en dat zeg jij over je eigen volk. Zou me niets verbazen als jij geeneens een Marokkaan bent. En als je dat wel bent dan ben je een smerige nestvervuiler.
Nee, maar het toont wel aan dat je geen praktiserende moslima bent.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:12 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee. Ben ik daarom geen moslima?
Jij ziet de (sjitische) "houthi's" die in Noord-Jemen en Dammaaj overhoop liggen met vooral jouw soort salafisten wel als Moslims? Dat zijn zaidies namelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:00 schreef De_Ilias het volgende:
Nee dat niet, maar het gros van de Takfiries in Marokko zitten wel in deze steden. Daarom zie je bijvoorbeeld dat de meeste Jihadgangers in Syrie uit Sale komen en ook de opgenoemde omgevingen! Nador/Oujda bijvoorbeeld heb je veel salafisten (geen takfiries).quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:08 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik vind je best hilarisch. Tegenwoordig kan je dus ook al op basis van stad zeggen waar salafisten en waar takfiries zitten?
Zeggen dat bijna alle Marokkanen een kut mentaliteit hebben is geen kritiek te noemen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()