Fijn is die Tijd geleden voor kerst gekregen, moest meteen aan natuurlijk. Moeders vond het niet zo spetterend als ik.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:LeoBlokhuis twitterde op woensdag 22-01-2014 om 10:38:09 Wat leuk @3voor12, Radiohead live op Lowlands '95 streaming http://t.co/vY2qUNfq0L Wat een mooie avond was dat...! reageer retweet
Zouden ze dit jaar weer komen? QOTSA is er sowieso bij.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:28 schreef TUFKAL het volgende:twitter:LeoBlokhuis twitterde op woensdag 22-01-2014 om 10:38:09 Wat leuk @3voor12, Radiohead live op Lowlands '95 streaming http://t.co/vY2qUNfq0L Wat een mooie avond was dat...! reageer retweet
nee....quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:31 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Zouden ze dit jaar weer komen? QOTSA is er sowieso bij.
Het was ook ijdele hoop. Denk niet dat LL het budget heeft om Radiohead te halen en eromheen een interessante line-up neer te zetten, maar dat is enkel speculatie.quote:
Zet 'm net op en las de post van Tchock eronder, dus meteen de DVD gaan zoeken. Ik vind er een paar bij Bol.com. Zijn er naast deze nog andere DVD's aan te raden? M'n oog is al gevallen op deze, maar er staat geen setlist bij vermeld. Meeting People is Easy ziet er ook goed uit qua setlist, maar om nu 3 DVD's te gaan bestellen vind ik wat te gortig.quote:
quote:Do you have any plans for recording or touring with Radiohead?
Not at the moment. There are songs floating around, but we're waiting to get our strength together - it can be a long process.
Echt, als ik zoiets toch hoor, dan heb ik wederom veel respect voor de artiesten in de jaren 50/60/70 waar het normaal was om ieder jaar of soms zelfs 2x per jaar iets nieuws uit te brengen (ok, het was niet altijd van hetzelfde niveau maar men probeerde het wel).quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:00 schreef BoerBert het volgende:
Do you have any plans for recording or touring with Radiohead?
Not at the moment. There are songs floating around, but we're waiting to get our strength together - it can be a long process.
Mwah, liever een reeks goede albums over lange tijd opgenomen dan jaarlijks een album waarvan de helft filler is.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:19 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Echt, als ik zoiets toch hoor, dan heb ik wederom veel respect voor de artiesten in de jaren 50/60/70 waar het normaal was om ieder jaar of soms zelfs 2x per jaar iets nieuws uit te brengen (ok, het was niet altijd van hetzelfde niveau maar men probeerde het wel).
Een album uitbrengen, dan 2 jaar touren, 2 jaar ff pauze, dan 2 jaar aan een nieuw album werken en eindelijk na 6 jaar met iets nieuws komen vind ik best triest tegenwoordig. Er zijn wellicht uitzonderingen maar de meeste artiesten die ik volg, volgen dit patroon. Erg jammer.
Wat een bullshit.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:19 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Echt, als ik zoiets toch hoor, dan heb ik wederom veel respect voor de artiesten in de jaren 50/60/70 waar het normaal was om ieder jaar of soms zelfs 2x per jaar iets nieuws uit te brengen (ok, het was niet altijd van hetzelfde niveau maar men probeerde het wel).
Een album uitbrengen, dan 2 jaar touren, 2 jaar ff pauze, dan 2 jaar aan een nieuw album werken en eindelijk na 6 jaar met iets nieuws komen vind ik best triest tegenwoordig. Er zijn wellicht uitzonderingen maar de meeste artiesten die ik volg, volgen dit patroon. Erg jammer.
Vaak met een hongerige platenbaas die de artiest pusht om desnoods maar meuk op dat plaatje te zetten, als zij hun zakken maar kunnen vullen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:19 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Echt, als ik zoiets toch hoor, dan heb ik wederom veel respect voor de artiesten in de jaren 50/60/70 waar het normaal was om ieder jaar of soms zelfs 2x per jaar iets nieuws uit te brengen (ok, het was niet altijd van hetzelfde niveau maar men probeerde het wel).
Een album uitbrengen, dan 2 jaar touren, 2 jaar ff pauze, dan 2 jaar aan een nieuw album werken en eindelijk na 6 jaar met iets nieuws komen vind ik best triest tegenwoordig. Er zijn wellicht uitzonderingen maar de meeste artiesten die ik volg, volgen dit patroon. Erg jammer.
http://www.nashvillescene(...)-the-cream-interviewquote:So, I feel like I have to ask. When are we going to have a follow-up to Radiohead’s 2011 album?
Well we’re meeting up at the end of the summer, and we'll make a plan. But, you know, we’re a slow-moving animal, always have been. I guess we’ll decide then what we do next.
Ook 60%.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:50 schreef CrushedTinBox het volgende:
http://www.nme.com/blogs/(...)=radioheadquizthisit
Lastige vragen, ik had een score van 60%
quote:If you make your next album, it'd be your ninth. Do you feel like there's still a lot more to explore with Radiohead?
Jonny: Yes, and we are still not at a stage where we feel satisfied. And we are also hungry for new music.
twitter:BBC6Music twitterde op zaterdag 12-07-2014 om 09:22:53 Jonny Greenwood: 'Radiohead to start playing, rehearsing & recording in Sept'#nowplaying the 'Head on @maryannehobbs http://t.co/xQIbptIJob reageer retweet
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:07 schreef BoerBert het volgende:twitter:BBC6Music twitterde op zaterdag 12-07-2014 om 09:22:53 Jonny Greenwood: 'Radiohead to start playing, rehearsing & recording in Sept'#nowplaying the 'Head on @maryannehobbs http://t.co/xQIbptIJob reageer retweet
Wat is het toch ook een kutband dat ik hier gewoon enorm blij mee ben !quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:07 schreef BoerBert het volgende:twitter:BBC6Music twitterde op zaterdag 12-07-2014 om 09:22:53 Jonny Greenwood: 'Radiohead to start playing, rehearsing & recording in Sept'#nowplaying the 'Head on @maryannehobbs http://t.co/xQIbptIJob reageer retweet
Haha. Iets in mij maakte een enorme vreugdesprong, maar de rest bleef rustig zitten en besefte dat het nu nog 32 jaar kan duren.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is het toch ook een kutband dat ik hier gewoon enorm blij mee ben !
Is ook zo. Yorke schrijft volgens mij het hele jaar door, ongeacht studiosessies. Maar het kan nog wel letterlijk jaren duren voor die liedjes ooit door een band worden gespeeldquote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:56 schreef BoerBert het volgende:
Door dat rehearsing krijg ik heel erg het gevoel dat ze al een mooi aantal liedjes hebben staan, dat vind ik wel interessant.
Haha, heb ik ook eens gedacht. Prachtige setting voor die lui, maar toch liever weer Ziggo ofzo.quote:
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Haha, heb ik ook eens gedacht. Prachtige setting voor die lui, maar toch liever weer Ziggo ofzo.
Ik denk niet dat ze nog in zalen kleiner dan Ziggo Dome staan. Als dat volgende album een grote hit wordt misschien wel... *slik*... de ArenAquote:
Liever HMH ja, maar kan ook wel leven met Ziggootje. Als ik er maar op tijd kan zijn .quote:
Radiohead en hits? Die tijd hebben ze wel gehad toch?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:49 schreef Tchock het volgende:
Ik denk niet dat ze nog in zalen kleiner dan Ziggo Dome staan. Als dat volgende album een grote hit wordt misschien wel... *slik*... de ArenA
Blijft Norrage tenminste ook thuisquote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Haha, heb ik ook eens gedacht. Prachtige setting voor die lui, maar toch liever weer Ziggo ofzo.
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ik denk niet dat ze nog in zalen kleiner dan Ziggo Dome staan. Als dat volgende album een grote hit wordt misschien wel... *slik*... de ArenA
quote:Ten minutes out of Didcot Parkway, in a leafy one-street town, sit the offices of the world’s biggest experimental glitch-rock band: Radiohead. Their awards — NME finger, MTV spaceman — clutter a corner cabinet, while shiny discs fill the walls for increasingly odd albums, from Pablo Honey (1993) to Kid A (2000) and beyond. They recorded The Bends in the basement. The band’s beanpole guitarist, Jonny Greenwood, is curled up on the sofa. He lives nearby, as he always has, and as bandmates such as Thom Yorke still do. Hundreds of magazine covers featuring the five-piece lie face up under the coffee table, and the whole place feels historic — like a museum to getting rich off ever-richer sounds.
I had gone to Oxfordshire to talk to Greenwood about his classical work — on film scores, with the London Contemporary Orchestra (LCO), various attempts to sample the symphonies of Olivier Messiaen. But let’s shove the Radiohead elephant out of the room first.
It has been three years since the last album. Is there a release date for the next? “No! Release? No, no idea. No,” he laughs. “Our plan is to start making music soon. We’ve just got to get the inertia back.” They have been in touch, though, sharing ideas. “I was emailing stuff to Thom last night, actually, but it’s not the same, is it? You don’t see him tutting.”
Greenwood and Yorke are to Radiohead what Lennon and McCartney or Jagger and Richards are to bands that need no introduction: space-cadet duos with diverse interests who push each other, and pull their audiences along, too. They joined together at school 30 years ago and, over eight albums, have passed on to fans influences as esoteric as Autechre and Flying Lotus. Sigur Ros owe them a career. Such acts sit at the obscure end of pop, yet Greenwood’s passions are for the classical extremes, and his Spotify playlist includes Krzysztof Penderecki and Henri Dutilleux. He tells a “zinger” about performing “Steve Reich in the Afternoon”. He has weird tastes and wants to try everything.
“I’m so on the edge of what I can actually do,” he says quietly, dark hair flopping over his pale face. “But that’s what I am. I’m a bluffer. When I first met Thom, he was like that as well. I remember seeing him play drums at school once, and he said, ‘Go and get a double bass. Just hit it, or whatever.’ Our approach is not to be all buttoned-up.”
Hence the LCO, a young and experimental group of musicians, led by their artistic directors, Rob Ames and Hugh Brunt. The latter is also principal conductor. Earlier this year, I saw them play at the Wapping Project, a disused hydraulic power station in east London. The crowd stood. Greenwood and a small orchestra waited in a back room. Nobody wore a suit, and most of the men had beards. We nodded along to pieces — Xenakis, new Greenwood compositions, the score for the 2010 film Norwegian Wood — that we barely knew. It was exciting and fun. More shows are planned, and nobody shouted for Creep.
“My previous experience of live classical music was that you hand in the running order for the programme notes six months ahead of time,” says Greenwood, who has also written for the BBC Concert Orchestra and the London Sinfonietta. “But this felt more like a gig. People were coming and going.” When Radiohead tour, he spends evenings off watching “strange orchestras”. He sees classical music as alive, not stuck on discs from decades ago. At one point at the LCO show, we downloaded an app that pinged when pressed and meshed with the sounds from the makeshift stage. Is such freedom only possible away from the day job? He shakes his head. “Radiohead have always tried out things that have been semi-ridiculous, and semi-successful. They’d be up for anything.”
Hail to the chiefs: Jonny Greenwood, right, with Thom Yorke at the 02 Arena (Samir Hussein)
Greenwood was born in 1971. He met Yorke through his older brother, Colin — who plays bass in Radiohead — and went on to sell out stadiums with music best described as “difficult”. He is humble, as unused to talking about himself as anyone would be having happily played second fiddle to a lippy front man. But he loosens up when the tape is off, riffing on pronunciation and how the buzz of this paper’s World Cup scoops must have felt much like he and the band did “when we released that album [In Rainbows] free”. Whenever I try to compliment him, though, he diverts it back to Yorke. “Thom just devours music,” he says in wonder. “It’s crazy.”
To try to give Greenwood his due, I email Brunt at the LCO. The guitarist has raised the orchestra’s profile, and I wonder what he has been like to work with. Radiohead are hardly the Mötley Crüe of the Thames Valley, but, you know, rock stars… “We’ve all been struck by his intense curiosity in the rehearsals,” Brunt replies, as I imagine TVs being sucked back up into hotel windows. “He’s fascinated in drawing new timbres from instruments.” At one point, Greenwood talks to me excitedly about “modes of limited transposition”. At another, he goes wide-eyed about acquiring his first ondes martenot. “It turned up in a box, and I had no idea what was going to be inside. What could be more exciting?”
He was 15 when a teacher played him Messiaen’s Turangalîla-Symphonie; at the time, he was listening to Magazine, the Fall and the Smiths, but Messiaen sounded like “two orchestras playing different things”. He became obsessed. “He was alive then, as well, and for some reason that was a big deal for me. To think, ‘OK, he’s alive in the same way Mark E Smith is alive, making records.’ I didn’t think of any of them as better or worse. I just thought, ‘I want all of this stuff.’”
The strings in How to Disappear Completely and Codex, some “badly played viola” on The Tourist, the recorders on The Bends (Greenwood played in recorder groups until he was 17) — it’s not hard to spot classical inspirations in Radiohead, but despite what some think of the band’s output since 2000, the lead guitarist says songs always come first. “You can’t shoehorn microtonal string music into a beautiful song,” he shrugs. “So Thom plays Pyramid Song at a piano, and it’s already amazing. What do you do?” Solo work? He nods.
Paul Thomas Anderson’s film There Will Be Blood opens with barren mountains and what sounds like a swarm of bees. It’s Greenwood’s “microtonal string music”, and it unsettles before, for six minutes, we watch Daniel Day-Lewis prospecting for oil. The opening ends with the same mountains, noise and weirdness. The duo’s second collaboration — The Master — is even stranger. Rolling Stone says Greenwood is “redefining what is possible in film scores”, but I don’t expect him to agree when I tell him so. “Paul just has his music very loud in his films,” he says. “It’s a dream job for a composer. I was sending him music that was too long, and he was extending the scenes to fit the music. Which is insanity.”
Next month, There Will Be Blood is being screened at London’s Roundhouse, with a live score by the LCO. Bring an expanded mind. Next year, Inherent Vice — the third film this quietly eccentric duo have made — hits cinemas. How does it work? “Back and forth for months,” Greenwood says. He misses it when they don’t work together. The new film is based on a Thomas Pynchon novel. “I was sending him this 1960s pop thing I did, because the film is set then, asking, ‘Is this of any use?’ Then I flood him with different approaches until we find the right one.” One bonus is that he gets to see eagerly anticipated cult films early. “Inherent Vice is funny,” he says. “But there’s a strange, dark seriousness going on throughout.”
Which, neatly, brings us back to Radiohead. I ask how, when he has scores, the LCO and a new album to think about, he works out which music fits where. He says he doesn’t know, but has lots of “stupid instruments”, so is unlikely to run out of ideas. But eventually, he says: “I want all of it to be in Radiohead, really.” He brings up Yorke again. Questions about the band are meant to be difficult, ones he’s asked all the time and is bored answering. But it’s what he talks about most freely, happy for the spotlight to shift. “Radiohead’s still the thing I’m most excited about,” he says sweetly. “But with time off, this is what I want to do.”
quote:Op maandag 21 juli 2014 11:42 schreef Maxerazzi het volgende:
BB, ik benoem je officieel tot onze Radiohead watcher. Make me proud, son.
alweer een BB waarmee ik moet concurerenquote:Op maandag 21 juli 2014 11:42 schreef Maxerazzi het volgende:
BB, ik benoem je officieel tot onze Radiohead watcher. Make me proud, son.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yess, merci. Kon hem niet vinden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:27 schreef BoerBert het volgende:
Was dat niet gewoon http://citizeninsane.eu/main.html?
Had je gewoon op de link van Mansjester moeten klikken .quote:
Ik dacht dat dat niet nodig was omdat hij alle links in de spoiler had staan... Ach ja. Geweldige site wel, citizen insane.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:17 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Had je gewoon op de link van Mansjester moeten klikken .
quote:This print is actually the first to emerge from a strange and new body of work that has been fermenting and curdling in my mind for some time. Even I find it quite disturbing. More artwork will emerge next month, perhaps wrapped around a record.
Maar dan mogen ze wel ander publiek binnen laten dan de vorige keer...brr wat een nare duw en trek sfeer hing daar zeg.... yuckquote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Haha, heb ik ook eens gedacht. Prachtige setting voor die lui, maar toch liever weer Ziggo ofzo.
Was ook veel te druk joh. Packt like sardines.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar dan mogen ze wel ander publiek binnen laten dan de vorige keer...brr wat een nare duw en trek sfeer hing daar zeg.... yuck
Hey, ik lees mijn naam! Hoezo?quote:
Ik vind dit wel mooi een mooi stukje kunst trouwens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:30 schreef BoerBert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aldus Stanley Donwood.
Waar zou dit over gaan?
twitter:
Op twitter allemaal mensen die denken dat het een verwijzing is naar http://whathaveyoudonetomyface.tumblr.com/quote:Op maandag 1 september 2014 15:48 schreef BoerBert het volgende:
https://twitter.com/thomyorke/status/506437604913340417
Still uit een clip?
Toooof.quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef Xrenity het volgende:
En Polyfauna dus naar versie 2.0 met nieuwe muziek en visuals.
Het is mij een raadsel hoe jij dit bericht nog voor 14% hebt kunnen wijzigen, T.quote:
Denk niet dat het met die app te maken heeft want het is hetzelfde als het nieuwe beginscherm van http://radiohead.com/ en die is al een paar maanden oud.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Radiohead heeft op FB nieuwe header en nieuwe profielfoto. Het heeft waarschijnlijk alleen maar met die app te maken, maar op dit soort momenten begin ik al te stuiteren van enthousiasme.
+1.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Radiohead heeft op FB nieuwe header en nieuwe profielfoto. Het heeft waarschijnlijk alleen maar met die app te maken, maar op dit soort momenten begin ik al te stuiteren van enthousiasme.
Die heb ik ook niet. Dit werd geupload op Instagram geloof ik.quote:Op zondag 21 september 2014 13:03 schreef Haunter het volgende:
[..]
Leuke foto, maar iets meer achtergrondinformatie svp?
Waaa ik wil het ik wil hetquote:Op zondag 21 september 2014 17:59 schreef Xrenity het volgende:
http://tmblr.co/ZIkk5t1RKt5ts
Shiiit wat is het
Dat lijkt mij wel ja. Typische Donwood/Tchock artwork ook.quote:Op zondag 21 september 2014 18:51 schreef BoerBert het volgende:
Iets van Thom/AFP, kan eigenlijk niet anders toch?
Ja, en de AMOK-artwork erboven. Of bedoel je dat ipv dat dingetje op de plaat?quote:Op zondag 21 september 2014 18:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel ja. Typische Donwood/Tchock artwork ook.
Ik bedoel het label op de plaat. Die blog heeft al sinds het begin van AFP die profielfoto.quote:Op zondag 21 september 2014 18:54 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ja, en de AMOK-artwork erboven. Of bedoel je dat ipv dat dingetje op de plaat?
Dit dus ... (overigens, dankzij Fok dit filmpje ontdekt! Momenteel is Fok m'n beste Radiohead-nieuwsbron )quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:27 schreef Tchock het volgende:
Oké sorry voor de spam maar dit fragment Ik zou het helemaal niet erg vinden as ze het direct op plaat zetten.
twitter:thomyorke twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 15:39:39 Stanley & me going thru15years of discarded words & pictures..!while overdubs happen in Radiohead studio.2nd day only http://t.co/XP3TZVeMzq reageer retweet
quote:
Wat gaat er gebeurenquote:
Ze zijn aan het opnemen . Enige punt van verwarring: ze doen (al) overdubs terwijl het pas dag 2 is.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
Wat gaat er gebeuren
Ik begrijp die tweet niet zo, een update van Polyfauna?
Jaaaaaaaaaquote:Op dinsdag 23 september 2014 15:42 schreef BoerBert het volgende:twitter:thomyorke twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 15:39:39 Stanley & me going thru15years of discarded words & pictures..!while overdubs happen in Radiohead studio.2nd day only http://t.co/XP3TZVeMzq reageer retweet
Top ik ben begonnen met downloadenquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:07 schreef BoerBert het volgende:
[..]
https://bundles.bittorren(...)0dc097ee9d514059ab63
Benieuwd of er ook nog iets op CD gaat verschijnen... Of toch gewoon op vinyl? Nog meer dilemma's.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:
Meteen vinyl bestellen of wachten tot het in Nederlandse platenzaken te krijgen is... Dilemma.
Ik heb het vinyl besteld via de site. Amok deluxe kostte volgens mij ook 30 pond en die werd in de winkel 35 euro, dus veel geld bespaar je niet door te wachten. CD's koop ik niet meer.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Benieuwd of er ook nog iets op CD gaat verschijnen... Of toch gewoon op vinyl? Nog meer dilemma's.
Op het eerste gehoor heb ik dat ook bij There Is No Ice. Maar goed, eerste luisterbeurt zegt weinig natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:53 schreef BoerBert het volgende:
Zitten wel een track of twee/drie bij waarvan ik (nog) denk: hmm, duurt lang zat .
Mooi, kan Thom straks weer rustig slapen.quote:
wel de studio in graag.quote:Op zondag 28 september 2014 22:08 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Mooi, kan Thom straks weer rustig slapen.
Hiervoor respecteer ik 'm te veel, maar een half sterretje meer had wel gemogen . Wel eens met z'n afsluiter, trouwens.quote:
Dan heb je echt niet goed opgelet. Ik lees dat wel vaker, dat Yorke niet meer van gitaren zou houden. Op TKOL staan de meest complexe gitaarstukken die Radiohead ooit geschreven heeft ongeveer.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:15 schreef BoerBert het volgende:
Wat ik irritanter vond is de reactie van Leo Blokhuis op het album. Dat hij wil dat Yorke weer eens de gitaar omhangt. Wat is dat voor een onzin? Op TKOL en AMOK speelt hij gewoon gitaar .
Maar die drie (en dan vooral TKOL en The Eraser) verschillen echt van elkaar als dag en nacht.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:41 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben niet echt fan van het laatste album. The Eraser is ook niet helemaal mijn ding. TKOL raakt me ook niet echt. De richting waar Radiohead/Thom heen gaan spreekt me dus eigenlijk niet echt aan, alhoewel ik ook wel echt van elektronische muziek hou
Mwah. Oke The Eraser wel redelijk. Maar TKOL en laatste soloplaat van Thom Yorke geeft wel een beetje de richting aan waar ze steeds meer heen gaan. Ik vind ze wel vergelijkbaar, zeker als je het met Ok Computer ofzo vergelijkt ( ook al is dat 15 jaar terug ofzo )quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar die drie (en dan vooral TKOL en The Eraser) verschillen echt van elkaar als dag en nacht.
TKOL en TMB vind ik ook totaal verschillend. Het is beide anders dan OK Computer ja, maar dat Radiohead is al bijna 20 jaar dood.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:51 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Mwah. Oke The Eraser wel redelijk. Maar TKOL en laatste soloplaat van Thom Yorke geeft wel een beetje de richting aan waar ze steeds meer heen gaan. Ik vind ze wel vergelijkbaar, zeker als je het met Ok Computer ofzo vergelijkt ( ook al is dat 15 jaar terug ofzo )
Vind het vrij emotieloos ofzo, veel minder briljant
Klopt, dat is ook wel logisch en valt ook zeker wel te prijzen. Midden periode van Radiohead is het tofst imoquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is beide anders dan OK Computer ja, maar dat Radiohead is al bijna 20 jaar dood.
Ze doen bij VK niet aan halve sterretjesquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:01 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Hiervoor respecteer ik 'm te veel, maar een half sterretje meer had wel gemogen . Wel eens met z'n afsluiter, trouwens.
Eens.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:56 schreef BoerBert het volgende:
Wat TKOL en TMB naar mijn mening alleen delen zijn die wat meer distorted, compressed, korte drumhits. Verder zijn ze, op Yorkes stem na, best verschillend.
Ik vind elke periode wel dingen hebben. OK Computer en Amnesiac zijn mijn absolute favorieten, maar In Rainbows en The Bends en Kid A zijn net zo goed verschrikkelijk sterk.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook wel logisch en valt ook zeker wel te prijzen. Midden periode van Radiohead is het tofst imo
Maandag ook nieuwe album Philip Selway
Ze gaan de boegies coverenquote:
quote:
Worst case: Thom wil energieke electronische muziek maken met hele korte drumsamples en vind de ideeen van de rest, die graag wat traditionelere dingen doet, erg duf.quote:
Ultieme album titel "meh"quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:29 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Worst case: Thom wil energieke electronische muziek maken met hele korte drumsamples en vind de ideeen van de rest, die graag wat traditionelere dingen doet, erg duf.
Best case: meh is de afkorting voor het volgende geniale nummer waar ze aan begonnen zijn, of sterker nog: van de albumtitel.
Waarschijnlijk beide niet
En dat het dan het beste album ooit is .quote:
Wat vind je van album x.. mehquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:32 schreef BoerBert het volgende:
[..]
En dat het dan het beste album ooit is .
Het is gewoon voorbestemd .quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat vind je van album x.. meh
nee man meh was veel en veel beter
Ik vermoed dat Thom er niet blij mee is dat ie een jaartje ouder is geworden.quote:
The King of Limbs zit volgestampt met gitaren. Waar halen mensen dit idee toch vandaan? Alleen Feral en Lotus Flower zijn elektronisch (en Codex natuurlijk, maar dat is een pianonummer). Op Amnesiac stond minder gitaar. Kid A ook.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:55 schreef whosvegas het volgende:
Voor de eerste keer het nieuwe album geluisterd van Thom Yorke. En op het eerste gezicht, vind ik het totaal niks. Laten we hopen dat het nieuwe Radiohead album, weer richting In Rainbows gaat. Kings of Limbs vind ik het minste album.
Atoms for Peace vind ik dan weer super goed, vooral naar het concert in de HMH, wat was dat super gaaf, een van mijn beste concerten ooit!
Maar hoogste tijd om de gitaren wat meer te voorschijn te halen
Ja dit dus . Ik dacht het na twee keer luisteren ook, maar toen ging ik daarna maar even aandachtig luisteren .quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
The King of Limbs zit volgestampt met gitaren. Waar halen mensen dit idee toch vandaan? Alleen Feral en Lotus Flower zijn elektronisch (en Codex natuurlijk, maar dat is een pianonummer). Op Amnesiac stond minder gitaar. Kid A ook.
Op Kings of Limbs zitten idd gitaren, maar voornamelijk op de achtergrond. Daarom schreef ik ook 'wat meer'quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
The King of Limbs zit volgestampt met gitaren. Waar halen mensen dit idee toch vandaan? Alleen Feral en Lotus Flower zijn elektronisch (en Codex natuurlijk, maar dat is een pianonummer). Op Amnesiac stond minder gitaar. Kid A ook.
Live zitten er trouwens ook gitaren in Feral, maar op de plaat zijn ze onherkenbaar. Maar bijvoorbeeld Little By Little is zo mogelijk nog complexer qua gitaarwerk dan Knives Out of Let Down.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:00 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ja dit dus . Ik dacht het na twee keer luisteren ook, maar toen ging ik daarna maar even aandachtig luisteren .
Ik twijfel ook niet aan je smaak, wat je mooi vindt moet je zelf weten. Ik vind het alleen raar dat heel veel mensen zeggen dat Radiohead de gitaren weer op moet pakken alsof die ooit zijn weggeweest.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:04 schreef whosvegas het volgende:
Knives Out of Let Down vind ik dan weer super mooi
Na drie nummers weg? Dan sla je toch gewoon die trein over?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:19 schreef whosvegas het volgende:
Vandaag de High & Dry Live package binnen gekregen, voor 5 euro gekocht via marktplaats. Met daar op live opnamen van het concert in de Melkweg in 1994. Daar was ik bij! Maar helaas moest ik na 3 nummers weer gaan om de laatste trein te halen. Tot vandaag de dag, baal ik daar van.
Een van mijn eerste concert ervaringen
Het oude Radiohead
En wat gaaf om live opnamen van dat concert te hebben
Dan zou ik ook gaan voor onvervalste nachtbrakerij. Drie nummers is echt verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Na drie nummers weg? Dan sla je toch gewoon die trein over?
Moet er wel bij zeggen dat ik geen idee heb hoe laat de eerste trein ging op zaterdagochtend twintig jaar geleden...quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:22 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan zou ik ook gaan voor onvervalste nachtbrakerij. Drie nummers is echt verwaarloosbaar.
Half zes à zes uur zal de eerste trein toch wel zijn gegaan? Lijkt me sterk dat ze in de jaren '90 pas rond een uurtje of 7 begonnen te rijden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moet er wel bij zeggen dat ik geen idee heb hoe laat de eerste trein ging op zaterdagochtend twintig jaar geleden...
Maar dan nog.
Zou ik nu ook zeggenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Na drie nummers weg? Dan sla je toch gewoon die trein over?
quote:Op donderdag 20 november 2014 17:07 schreef Tchock het volgende:
Max waarom wordt elk topic waar jij in zit een gif-spam-wedstrijd?
Ja he . Waarbij Colin zoiets heeft van 'nouja vooruit' gaat de rest er helemaal in op.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:11 schreef Tchock het volgende:
Wat is dit een verschrikkelijk trieste foto trouwens
[ afbeelding ]
Verrek, deze terechte observatie had ik even gemist.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:07 schreef Tchock het volgende:
Max waarom wordt elk topic waar jij in zit een gif-spam-wedstrijd?
Hij is wel aardig inderdaad.quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:19 schreef BoerBert het volgende:
http://thomyorke.bandcamp.com/track/youwouldntlikemewhenimangry
Nieuwe Yorke!
/edit: Ik vind 'm wel oké maar niet heel speciaal.
quote:'Nieuw album Atoms For Peace wordt binnenkort aangekondigd'
De opvolger van het in 2013 verschenen album Amok van de band Atoms For Peace komt mogelijker sneller dan gedacht werd.
Dat blijkt uit een uitgelekte foto, meldt Pitchfork.
Het zou opvallend zijn, aangezien frontman Thom Yorke op het moment van schrijven druk bezig is met het opnemen van een nieuw Radiohead-album. Daarnaast heeft de zanger afgelopen jaar zijn soloalbum uitgebracht.
Platenlabel XL Recordings heeft echter de fout gemaakt om op Instagram een foto te plaatsen van een illustratie, met daarop de naam van Atoms For Peace en de tekst 'save the date'. Het plaatje is inmiddels van de sociale media gehaald. Waarschijnlijk wilde de platenlabel op een ander moment de fans verrassen.
http://pitchfork.com/news(...)eace-instagram-post/quote:Update: XL have taken down the Instagram post. It was meant to be a behind-the-scenes look at what goes on in their office's screenprinting room. The label apologizes for being misleading.
Kan niet wachten. Letterlijk niet.quote:When last we heard from Radiohead back in November, the band had just hit the studio to begin work on their ninth studio album. In a new interview with Drowned in Sound, drummer Phil Selway offered a brief progress report on the record, saying it was “coming along nicely.”
“We worked throughout the autumn up to just before Christmas,” Selway explained, “and now we’re just taking some time away for other projects.” He added that the band plans to reconvene in March and “we’ll make an assessment of where we are then, but we’ve been excited about what we’ve been doing so far. It’s by no means finished yet, so we’ve got a way to go. It’s been a productive time though.”
Selway wouldn’t give a timetable for the album’s release, saying, “I wouldn’t want to start to predict that kind of thing in a Radiohead schedule because you can find yourself six months down the line saying ‘I wish I hadn’t have said that actually!'”
Whenever it finally does surface, the album will serve as the follow-up to 2011’s The King of Limbs.
quote:You’re off to the studio today. My editor would never forgive me if I didn't ask you what the purpose of that is...
[Laughs] It's a Philip Selway studio day today. It's our last week of rehearsals before we start the live stuff, so we've got sessions booked and then a session with Xfm at the end of the week. There’s a lot of ground to cover this week.
Well, equally, my editor wouldn’t forgive me if I didn't ask how album number nine is progressing with Radiohead...
It's all coming along nicely, thank you! We worked throughout the autumn up to just before Christmas, and now we're just taking some time away for other projects. We'll get back to it in March and we’ll make an assessment of where we are then, but we've been excited about what we've been doing so far. It's by no means finished yet, so we’ve got a way to go. It's been a productive time though.
So you're not even sure if new material might see the light of day this year necessarily? It's just going to be ready when it's ready?
I wouldn't want to start to predict that kind of thing in a Radiohead schedule because you can find yourself six months down the line saying “I wish I hadn't have said that actually!”
Is there at least a general thrust to the music? I remember Ed [O’Brien] saying that when you came together for the sessions that became King of Limbs, Nigel [Godrich] introduced software to you that helped you to trigger and mix samples on the fly, and that informed the layering of material and things went from there. Have you got a similar kind of spark or kernel for how the album might develop?
Well... as we always do, there might be a core thing eventually but we come at it from a number of angles. You don't really know ultimately what's the strongest intention until we've finished. I couldn’t tell you at the moment.
Valt wel mee hoor. Drie vraagjes aan het eind van een lang interview.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:23 schreef Xrenity het volgende:
Arme Phil, iedereen wil alleen maar Radiohead-dingen weten
quote:Soloalbum Thom Yorke brengt meer dan vijftien miljoen euro op
Het Bittorrent-experiment van Thom Yorke was een zeer geslaagde zet, gezien de opbrengsten van het soloalbum Tomorrow's Modern Boxes. Het leverde tot nu toe meer dan vijftien miljoen euro op.
Dat maakt Gigaom dinsdag bekend.
Afgelopen september bracht de Radiohead-frontman het album uit. Via Bittorrent konden liefhebbers het album aanschaffen voor ongeveer 5 euro. De plaat is inmiddels al 4,4 miljoen keer gedownload, en is daarmee de meest legaal gedownloade artiest via Bittorrent.
Yorke maakte gebruik van een nieuw distributiesysteem, namelijk via BitTorrents Bundle. Het was de eerste keer dat muziekliefhebbers een album kunnen kopen via zo'n dergelijk programma.
Maar alsnog vind ik het gezien de prijs geen miskoop, en een interessant initiatief. Alleen vrees ik dat al het nieuwe Thom Yorke gerelateerde werk (ook Radiohead) niet meer op Spotify zal verschijnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:42 schreef BoerBert het volgende:
Wow . En dat voor een acht liedjes waarvan de helft de moeite waard is.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:42 schreef BoerBert het volgende:
Wow . En dat voor een acht liedjes waarvan de helft de moeite waard is.
Ja netjes gedaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:42 schreef BoerBert het volgende:
Wow . En dat voor een acht liedjes waarvan de helft de moeite waard is.
Uiteraard, ik bedoel ook niet dat ik er spijt van heb of iets in die trant.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Maar alsnog vind ik het gezien de prijs geen miskoop, en een interessant initiatief. Alleen vrees ik dat al het nieuwe Thom Yorke gerelateerde werk (ook Radiohead) niet meer op Spotify zal verschijnen.
Het oude werk van Thom is ook van Spotify afgehaald door hemzelf. Gelukkig maar:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Maar alsnog vind ik het gezien de prijs geen miskoop, en een interessant initiatief. Alleen vrees ik dat al het nieuwe Thom Yorke gerelateerde werk (ook Radiohead) niet meer op Spotify zal verschijnen.
Jammer, daar kan hij beter mee stoppen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:02 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Het oude werk van Thom is ook van Spotify afgehaald door hemzelf. Gelukkig maar:
http://pitchfork.com/news(...)heir-business-model/
http://www.theguardian.co(...)-streaming-royalties
Spotifiy geeft nieuwe artiesten weinig/geen kans... dus ik vind het wel terrecht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:03 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Jammer, daar kan hij beter mee stoppen.
terecht.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:04 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Spotifiy geeft nieuwe artiesten weinig/geen kans... dus ik vind het wel terrecht.
quote:The King Of Limbs met with robust criticism from some quarters. “I heard that fucking Radiohead record and I just go, ‘What?!’” said Liam Gallagher, then promoting Different Gear, Still Speeding, the debut album by his post-Oasis band Beady Eye. “I like to think that what we do, we do fucking well. Them writing a song about a fucking tree? Give me a fucking break! You’d have thought he’d have written a song about a modern tree or one that was planted last week. You know what I mean?”
Je kan je muziek ook voor niks weg geven, om bekendheid te krijgen. En gaan verdienen aan uitverkochte concertenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:04 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Spotifiy geeft nieuwe artiesten weinig/geen kans... dus ik vind het wel terrecht.
quote:The Doors en Radiohead krijgen plaats in Library of Congress
De Library of Congress, in Washington in de Verenigde Staten, heeft 25 nieuwe opnames toegevoegd aan zijn 'National Recording Registry'. Dat is een lijst van geluidsopnames die "cultureel, historisch of esthetisch belangrijk zijn en/of het leven in de Verenigde Staten informeren of weergeven." Daarbij ook verschillende muziekalbums.
....
Ook Radiohead haalde de lijst, met het album 'OK Computer', dat uitgebracht werd in 1997. De plaat kan ons volgens de bibliotheek nog "waarschuwen voor het digitale tijdperk."
Eén zin uit een langer en niet echt interessant interview met Phil Selway, maar ik wilde hem jullie niet onthouden.quote:Speaking via phone from his home in Oxford, the cheerily spoken Selway explained his solo self and reassures the next Radiohead album is underway and on track.
Normaal gesproken zou ik zeggen dat het op chronologische volgorde het leukst is, maar bij Radiohead niet helemaal . Ik weet niet wat je doorgaans luistert, maar OK Computer en In Rainbows zie ik als de meest toegankelijke twee. Vind je het elektronische leuk, dan naar Kid A gaan. The Bends als je de rock toffer vindt. Hail to the Thief is een beetje een tussenweg (van allebei een beetje) maar heeft buiten een enkel essentieel nummer weinig haast . Is niet de moeilijkste om mee te beginnen, dus om richting te krijgen wel een goeie om mee te beginnen, misschien.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:06 schreef Kauai het volgende:
Ik wil me eindelijk eens meer verdiepen in Radiohead. Welk album is het meest toegankelijk om mee te beginnen?
Chronologische volgorde kan prima. Als je dat niet wil zou ik gaan voor:quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:06 schreef Kauai het volgende:
Ik wil me eindelijk eens meer verdiepen in Radiohead. Welk album is het meest toegankelijk om mee te beginnen?
De eerste keer hoor je niet waarom het zo geweldig is als iedereen beweert. Althans, bij mij duurde dat wel even.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:27 schreef Kauai het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties, ik luister vooral rock dus zal ik wel beginnen met The Bends, en OK Computer omdat dat hun bekendste album is (volgensmij). Ben benieuwd of het ze echt zo geweldig zijn als iedereen beweert.
Wat Tchock zegt. Geef deze meest geniale muziek ooit een paar eerlijke kansen en je leven zal nooit meer hetzelfde zijnquote:Op vrijdag 17 april 2015 21:27 schreef Kauai het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties, ik luister vooral rock dus zal ik wel beginnen met The Bends, en OK Computer omdat dat hun bekendste album is (volgensmij). Ben benieuwd of het ze echt zo geweldig zijn als iedereen beweert.
Gelachen om de theorieën. Wintour = Winter tour, etc.twitter:nigelgod twitterde op dinsdag 12-05-2015 om 23:28:41 @JnnyG mixing Anna Wintour's album. http://t.co/sQbmKNjJ7l reageer retweet
En mijn hartje gaat weer sneller kloppen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:07 schreef BoerBert het volgende:Gelachen om de theorieën. Wintour = Winter tour, etc.twitter:nigelgod twitterde op dinsdag 12-05-2015 om 23:28:41 @JnnyG mixing Anna Wintour's album. http://t.co/sQbmKNjJ7l reageer retweet
Jonny die de orkestrale partijen aan het mixen is omdat hij weet hoe het moet klinken. BELIEVE.quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:39 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
En mijn hartje gaat weer sneller kloppen.
En ik post erover op FOK!quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Thom Yorke twittert "a story to tell" en heeft binnen een minuut 200 favorites en 30 retweets
al die reacties ook lijkt me best kut om hem te zijn...twitter:
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:al die reacties ook lijkt me best kut om hem te zijn...twitter:
Dat soort.twitter:plaisance_m twitterde op dinsdag 14-07-2015 om 13:57:45 @thomyorke http://t.co/ArT2s8pFmb reageer retweet
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:05 schreef BoerBert het volgende:
[..]Dat soort.twitter:plaisance_m twitterde op dinsdag 14-07-2015 om 13:57:45 @thomyorke http://t.co/ArT2s8pFmb reageer retweet
quote:Op dinsdag 14 juli 2015 14:26 schreef Maxerazzi het volgende:
Als ik Thom Yorke was zou ik binnenkort een keer 'thank you for you patience' tweeten en dan de website van Radiohead op zwart gooien. Vervolgens een paar uur niets, met een biertje de complete meltdown van het internet aanschouwen, de - onaangeroerde - website weer online gooien en er achteraan tweeten 'false alarm #Thombroketheinternet#' met een link van Never Gonna Give You Up erbij. Gewoon omdat het kan.
(waar die tweet vermoedelijk ook over gaat)quote:The origins of Radiohead's 1995 single "High and Dry" dated back to Thom Yorke's short-lived pre-Radiohead band Headless Chickens. The band only played a few shows and released one song. Today, Redditors pointed to some rare footage of a young Yorke performing the song with that band in the late 1980s (via CoS). Watch the video, shot at Exeter University's Lemon Grove, below.
http://www.washingtonpost(...)ay-goes-solo-in-d-c/quote:You’re wrapping up your solo tour in D.C. Is the plan to then go and start working on the ninth Radiohead album?
We’ve been [recording] a little bit. It’s been pockets of it, for eight or nine months, but we start in earnest in September.
Are you looking forward to getting back to Radiohead?
Oh, yeah, we’ve got a pretty full schedule coming up. We’re poised to just really immerse ourselves in it now.
So you’ve sketched out some stuff and now you try to figure out what, exactly, these songs are?
Yeah, absolutely, that’s a good way of putting it.
Have any themes emerged?
They’re all too sketchy to say anything like that.
Very nice.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Ze zijn toch bezig met een nieuw album? Is al bekend wanneer de planning is dat het uit komt?
Was fake.quote:Op dinsdag 8 september 2015 08:42 schreef Xrenity het volgende:
Thom heeft deze foto getwitterd en toen verwijderd:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:54 schreef Xrenity het volgende:
Jonny zou in Rusland hebben gezegd dat ze klaar zijn met opnemen
twitter:JnnyG twitterde op donderdag 15-10-2015 om 22:15:07 @coslive nice mistranslation going on....what I actually said: lots has been recorded, and we're about to go through it all.... reageer retweet
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:05 schreef Xrenity het volgende:
https://twitter.com/JnnyG/status/654752383252062209
twitter:thomyorke twitterde op donderdag 15-10-2015 om 23:55:01 @coslive no IT ain't finished take responsibility for your writing and check your facts occasionally .. alright Jonny?😑@JnnyG reageer retweet
Awwwtwitter:JnnyG twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 00:22:17 @thomyorke yes....some over enthusiastic translation from these Chicagoan types. reageer retweet
quote:Thom Yorke vergelijkt YouTube met nazi-Duitsland
Radiohead-frontman Thom Yorke haalt in de Italiaanse krant La Repubblica zwaar uit naar YouTube. Hij scheert het Google-product over dezelfde kam als nazi-Duitsland. "De kunst van vandaag wordt door bedrijven overgenomen, net zoals de nazi's dat deden tijdens de Tweede Wereldoorlog", aldus Yorke.
AP
Vooral de advertentie-inkomsten zitten Thom Yorke dwars. "Ze zetten het voor allerlei content en ze verdienen er grof geld aan. De kunstenaars zien er zelf nauwelijks iets van terug", zegt hij in La Repubblica. "Mensen zeggen steeds dat we in een tijd leven waar muziek en films gratis zijn. Dat is niet waar, want de makers van deze diensten verdienen er geld aan."
De muzikant heeft al eerder zijn frustraties de vrije loop gelaten over dit thema. Streamingdienst Spotify vergeleek hij ooit met "de allerlaatste wind uit een stervend lijf". Nog volgens Yorke hebben Apple en Google muziek "waardeloos" gemaakt. Hij voegde de daad bij het woord door al zijn solo-werk van streamingdiensten te verwijderen.
Bovenal is het echt een kutvergelijking van z'n jewelste.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:47 schreef Slobeend het volgende:
Yorke moet even niet zo dramatisch doen.
Dit is al beter.quote:
Noujaquote:Op zaterdag 5 december 2015 10:08 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Bovenal is het echt een kutvergelijking van z'n jewelste.
Zit volgens mij wel iets in dat de serviceproviders voor een groot deel bepalen wat er met een nummer van een artiest gebeurd. Dat die vergelijking als kop wordt gepakt maakt dat het wel erg overdreven klinkt.quote:“All I know is that they make money from the work of many artists who do not derive any benefit. Service providers make money: Google, YouTube. A lot of money. ‘Oh, sorry, it was yours? Now it is ours. No, no, we are joking, it is always yours,’ They seize it. It’s like what the Nazis did during the Second World War. In fact they all did that during the war, the British too: steal the art from other countries. What’s the difference?”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |