twitter:thomyorke twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 15:39:39Stanley & me going thru15years of discarded words & pictures..!while overdubs happen in Radiohead studio.2nd day only http://t.co/XP3TZVeMzq reageer retweet
quote:
Wat gaat er gebeurenquote:
Ze zijn aan het opnemenquote:Op dinsdag 23 september 2014 15:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
Wat gaat er gebeuren![]()
Ik begrijp die tweet niet zo, een update van Polyfauna?
Jaaaaaaaaaquote:Op dinsdag 23 september 2014 15:42 schreef BoerBert het volgende:
twitter:thomyorke twitterde op dinsdag 23-09-2014 om 15:39:39Stanley & me going thru15years of discarded words & pictures..!while overdubs happen in Radiohead studio.2nd day only http://t.co/XP3TZVeMzq reageer retweet
Top ik ben begonnen met downloadenquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:07 schreef BoerBert het volgende:
[..]
https://bundles.bittorren(...)0dc097ee9d514059ab63
Benieuwd of er ook nog iets op CD gaat verschijnen... Of toch gewoon op vinyl? Nog meer dilemma's.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:
Meteen vinyl bestellen of wachten tot het in Nederlandse platenzaken te krijgen is... Dilemma.
Ik heb het vinyl besteld via de site. Amok deluxe kostte volgens mij ook 30 pond en die werd in de winkel 35 euro, dus veel geld bespaar je niet door te wachten. CD's koop ik niet meer.quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Benieuwd of er ook nog iets op CD gaat verschijnen... Of toch gewoon op vinyl? Nog meer dilemma's.
Op het eerste gehoor heb ik dat ook bij There Is No Ice.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:53 schreef BoerBert het volgende:
Zitten wel een track of twee/drie bij waarvan ik (nog) denk: hmm, duurt lang zat.
wel de studio in graag.quote:Op zondag 28 september 2014 22:08 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Mooi, kan Thom straks weer rustig slapen.
Hiervoor respecteer ik 'm te veel, maar een half sterretje meer had wel gemogenquote:
Dan heb je echt niet goed opgelet. Ik lees dat wel vaker, dat Yorke niet meer van gitaren zou houden. Op TKOL staan de meest complexe gitaarstukken die Radiohead ooit geschreven heeft ongeveer.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:15 schreef BoerBert het volgende:
Wat ik irritanter vond is de reactie van Leo Blokhuis op het album. Dat hij wil dat Yorke weer eens de gitaar omhangt. Wat is dat voor een onzin? Op TKOL en AMOK speelt hij gewoon gitaar.
Maar die drie (en dan vooral TKOL en The Eraser) verschillen echt van elkaar als dag en nacht.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:41 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben niet echt fan van het laatste album. The Eraser is ook niet helemaal mijn ding. TKOL raakt me ook niet echt. De richting waar Radiohead/Thom heen gaan spreekt me dus eigenlijk niet echt aan, alhoewel ik ook wel echt van elektronische muziek hou
Mwah. Oke The Eraser wel redelijk. Maar TKOL en laatste soloplaat van Thom Yorke geeft wel een beetje de richting aan waar ze steeds meer heen gaan. Ik vind ze wel vergelijkbaar, zeker als je het met Ok Computer ofzo vergelijkt ( ook al is dat 15 jaar terug ofzoquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar die drie (en dan vooral TKOL en The Eraser) verschillen echt van elkaar als dag en nacht.
TKOL en TMB vind ik ook totaal verschillend. Het is beide anders dan OK Computer ja, maar dat Radiohead is al bijna 20 jaar dood.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:51 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Mwah. Oke The Eraser wel redelijk. Maar TKOL en laatste soloplaat van Thom Yorke geeft wel een beetje de richting aan waar ze steeds meer heen gaan. Ik vind ze wel vergelijkbaar, zeker als je het met Ok Computer ofzo vergelijkt ( ook al is dat 15 jaar terug ofzo)
Vind het vrij emotieloos ofzo, veel minder briljant
Klopt, dat is ook wel logisch en valt ook zeker wel te prijzen. Midden periode van Radiohead is het tofst imoquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is beide anders dan OK Computer ja, maar dat Radiohead is al bijna 20 jaar dood.
Ze doen bij VK niet aan halve sterretjesquote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:01 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Hiervoor respecteer ik 'm te veel, maar een half sterretje meer had wel gemogen. Wel eens met z'n afsluiter, trouwens.
Eens.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:56 schreef BoerBert het volgende:
Wat TKOL en TMB naar mijn mening alleen delen zijn die wat meer distorted, compressed, korte drumhits. Verder zijn ze, op Yorkes stem na, best verschillend.
Ik vind elke periode wel dingen hebben. OK Computer en Amnesiac zijn mijn absolute favorieten, maar In Rainbows en The Bends en Kid A zijn net zo goed verschrikkelijk sterk.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook wel logisch en valt ook zeker wel te prijzen. Midden periode van Radiohead is het tofst imo
Maandag ook nieuwe album Philip Selway
Ze gaan de boegies coverenquote:
Worst case: Thom wil energieke electronische muziek maken met hele korte drumsamples en vind de ideeen van de rest, die graag wat traditionelere dingen doet, erg duf.quote:
Ultieme album titel "meh"quote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:29 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Worst case: Thom wil energieke electronische muziek maken met hele korte drumsamples en vind de ideeen van de rest, die graag wat traditionelere dingen doet, erg duf.
Best case: meh is de afkorting voor het volgende geniale nummer waar ze aan begonnen zijn, of sterker nog: van de albumtitel.
Waarschijnlijk beide niet
Wat vind je van album x.. mehquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:32 schreef BoerBert het volgende:
[..]
En dat het dan het beste album ooit is.
Het is gewoon voorbestemdquote:Op woensdag 8 oktober 2014 20:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat vind je van album x.. meh
nee man meh was veel en veel beter
Ik vermoed dat Thom er niet blij mee is dat ie een jaartje ouder is geworden.quote:
The King of Limbs zit volgestampt met gitaren. Waar halen mensen dit idee toch vandaan? Alleen Feral en Lotus Flower zijn elektronisch (en Codex natuurlijk, maar dat is een pianonummer). Op Amnesiac stond minder gitaar. Kid A ook.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:55 schreef whosvegas het volgende:
Voor de eerste keer het nieuwe album geluisterd van Thom Yorke. En op het eerste gezicht, vind ik het totaal niks. Laten we hopen dat het nieuwe Radiohead album, weer richting In Rainbows gaat. Kings of Limbs vind ik het minste album.
Atoms for Peace vind ik dan weer super goed, vooral naar het concert in de HMH, wat was dat super gaaf, een van mijn beste concerten ooit!
Maar hoogste tijd om de gitaren wat meer te voorschijn te halen
Ja dit dusquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
The King of Limbs zit volgestampt met gitaren. Waar halen mensen dit idee toch vandaan? Alleen Feral en Lotus Flower zijn elektronisch (en Codex natuurlijk, maar dat is een pianonummer). Op Amnesiac stond minder gitaar. Kid A ook.
Op Kings of Limbs zitten idd gitaren, maar voornamelijk op de achtergrond. Daarom schreef ik ook 'wat meer'quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
The King of Limbs zit volgestampt met gitaren. Waar halen mensen dit idee toch vandaan? Alleen Feral en Lotus Flower zijn elektronisch (en Codex natuurlijk, maar dat is een pianonummer). Op Amnesiac stond minder gitaar. Kid A ook.
Live zitten er trouwens ook gitaren in Feral, maar op de plaat zijn ze onherkenbaar. Maar bijvoorbeeld Little By Little is zo mogelijk nog complexer qua gitaarwerk dan Knives Out of Let Down.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:00 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ja dit dus. Ik dacht het na twee keer luisteren ook, maar toen ging ik daarna maar even aandachtig luisteren
.
Ik twijfel ook niet aan je smaak, wat je mooi vindt moet je zelf weten. Ik vind het alleen raar dat heel veel mensen zeggen dat Radiohead de gitaren weer op moet pakken alsof die ooit zijn weggeweest.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:04 schreef whosvegas het volgende:
Knives Out of Let Down vind ik dan weer super mooi
Na drie nummers weg?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:19 schreef whosvegas het volgende:
Vandaag de High & Dry Live package binnen gekregen, voor 5 euro gekocht via marktplaats. Met daar op live opnamen van het concert in de Melkweg in 1994. Daar was ik bij! Maar helaas moest ik na 3 nummers weer gaan om de laatste trein te halen. Tot vandaag de dag, baal ik daar van.![]()
Een van mijn eerste concert ervaringen
Het oude Radiohead
En wat gaaf om live opnamen van dat concert te hebben
Dan zou ik ook gaan voor onvervalste nachtbrakerij. Drie nummers is echt verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Na drie nummers weg?Dan sla je toch gewoon die trein over?
Moet er wel bij zeggen dat ik geen idee heb hoe laat de eerste trein ging op zaterdagochtend twintig jaar geleden...quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:22 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan zou ik ook gaan voor onvervalste nachtbrakerij. Drie nummers is echt verwaarloosbaar.
Half zes à zes uur zal de eerste trein toch wel zijn gegaan? Lijkt me sterk dat ze in de jaren '90 pas rond een uurtje of 7 begonnen te rijden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moet er wel bij zeggen dat ik geen idee heb hoe laat de eerste trein ging op zaterdagochtend twintig jaar geleden...
Maar dan nog.
Zou ik nu ook zeggenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Na drie nummers weg?Dan sla je toch gewoon die trein over?
quote:Op donderdag 20 november 2014 17:07 schreef Tchock het volgende:
Max waarom wordt elk topic waar jij in zit een gif-spam-wedstrijd?
Ja hequote:Op donderdag 20 november 2014 17:11 schreef Tchock het volgende:
Wat is dit een verschrikkelijk trieste foto trouwens
[ afbeelding ]
Verrek, deze terechte observatie had ik even gemist.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:07 schreef Tchock het volgende:
Max waarom wordt elk topic waar jij in zit een gif-spam-wedstrijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |