Fijn is diequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:LeoBlokhuis twitterde op woensdag 22-01-2014 om 10:38:09Wat leuk @3voor12, Radiohead live op Lowlands '95 streaming http://t.co/vY2qUNfq0L Wat een mooie avond was dat...! reageer retweet
Zouden ze dit jaar weer komen? QOTSA is er sowieso bij.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:28 schreef TUFKAL het volgende:
twitter:LeoBlokhuis twitterde op woensdag 22-01-2014 om 10:38:09Wat leuk @3voor12, Radiohead live op Lowlands '95 streaming http://t.co/vY2qUNfq0L Wat een mooie avond was dat...! reageer retweet
nee....quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:31 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Zouden ze dit jaar weer komen? QOTSA is er sowieso bij.
Het was ook ijdele hoop. Denk niet dat LL het budget heeft om Radiohead te halen en eromheen een interessante line-up neer te zetten, maar dat is enkel speculatie.quote:
Zet 'm net op en las de post van Tchock eronder, dus meteen de DVD gaan zoeken. Ik vind er een paar bij Bol.com. Zijn er naast deze nog andere DVD's aan te raden? M'n oog is al gevallen op deze, maar er staat geen setlist bij vermeld. Meeting People is Easy ziet er ook goed uit qua setlist, maar om nu 3 DVD's te gaan bestellen vind ik wat te gortig.quote:
quote:Do you have any plans for recording or touring with Radiohead?
Not at the moment. There are songs floating around, but we're waiting to get our strength together - it can be a long process.
Echt, als ik zoiets toch hoor, dan heb ik wederom veel respect voor de artiesten in de jaren 50/60/70 waar het normaal was om ieder jaar of soms zelfs 2x per jaar iets nieuws uit te brengen (ok, het was niet altijd van hetzelfde niveau maar men probeerde het wel).quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:00 schreef BoerBert het volgende:
Do you have any plans for recording or touring with Radiohead?
Not at the moment. There are songs floating around, but we're waiting to get our strength together - it can be a long process.
Mwah, liever een reeks goede albums over lange tijd opgenomen dan jaarlijks een album waarvan de helft filler is.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:19 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Echt, als ik zoiets toch hoor, dan heb ik wederom veel respect voor de artiesten in de jaren 50/60/70 waar het normaal was om ieder jaar of soms zelfs 2x per jaar iets nieuws uit te brengen (ok, het was niet altijd van hetzelfde niveau maar men probeerde het wel).
Een album uitbrengen, dan 2 jaar touren, 2 jaar ff pauze, dan 2 jaar aan een nieuw album werken en eindelijk na 6 jaar met iets nieuws komen vind ik best triest tegenwoordig. Er zijn wellicht uitzonderingen maar de meeste artiesten die ik volg, volgen dit patroon. Erg jammer.
Wat een bullshit.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:19 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Echt, als ik zoiets toch hoor, dan heb ik wederom veel respect voor de artiesten in de jaren 50/60/70 waar het normaal was om ieder jaar of soms zelfs 2x per jaar iets nieuws uit te brengen (ok, het was niet altijd van hetzelfde niveau maar men probeerde het wel).
Een album uitbrengen, dan 2 jaar touren, 2 jaar ff pauze, dan 2 jaar aan een nieuw album werken en eindelijk na 6 jaar met iets nieuws komen vind ik best triest tegenwoordig. Er zijn wellicht uitzonderingen maar de meeste artiesten die ik volg, volgen dit patroon. Erg jammer.
Vaak met een hongerige platenbaas die de artiest pusht om desnoods maar meuk op dat plaatje te zetten, als zij hun zakken maar kunnen vullen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:19 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Echt, als ik zoiets toch hoor, dan heb ik wederom veel respect voor de artiesten in de jaren 50/60/70 waar het normaal was om ieder jaar of soms zelfs 2x per jaar iets nieuws uit te brengen (ok, het was niet altijd van hetzelfde niveau maar men probeerde het wel).
Een album uitbrengen, dan 2 jaar touren, 2 jaar ff pauze, dan 2 jaar aan een nieuw album werken en eindelijk na 6 jaar met iets nieuws komen vind ik best triest tegenwoordig. Er zijn wellicht uitzonderingen maar de meeste artiesten die ik volg, volgen dit patroon. Erg jammer.
http://www.nashvillescene(...)-the-cream-interviewquote:So, I feel like I have to ask. When are we going to have a follow-up to Radiohead’s 2011 album?
Well we’re meeting up at the end of the summer, and we'll make a plan. But, you know, we’re a slow-moving animal, always have been. I guess we’ll decide then what we do next.
Ook 60%.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:50 schreef CrushedTinBox het volgende:
http://www.nme.com/blogs/(...)=radioheadquizthisit
Lastige vragen, ik had een score van 60%
quote:If you make your next album, it'd be your ninth. Do you feel like there's still a lot more to explore with Radiohead?
Jonny: Yes, and we are still not at a stage where we feel satisfied. And we are also hungry for new music.
twitter:BBC6Music twitterde op zaterdag 12-07-2014 om 09:22:53Jonny Greenwood: 'Radiohead to start playing, rehearsing & recording in Sept'#nowplaying the 'Head on @maryannehobbs http://t.co/xQIbptIJob reageer retweet
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:07 schreef BoerBert het volgende:
twitter:BBC6Music twitterde op zaterdag 12-07-2014 om 09:22:53Jonny Greenwood: 'Radiohead to start playing, rehearsing & recording in Sept'#nowplaying the 'Head on @maryannehobbs http://t.co/xQIbptIJob reageer retweet
Wat is het toch ook een kutband dat ik hier gewoon enorm blij mee benquote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:07 schreef BoerBert het volgende:
twitter:BBC6Music twitterde op zaterdag 12-07-2014 om 09:22:53Jonny Greenwood: 'Radiohead to start playing, rehearsing & recording in Sept'#nowplaying the 'Head on @maryannehobbs http://t.co/xQIbptIJob reageer retweet
Haha. Iets in mij maakte een enorme vreugdesprong, maar de rest bleef rustig zitten en besefte dat het nu nog 32 jaar kan duren.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 13:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is het toch ook een kutband dat ik hier gewoon enorm blij mee ben!
Is ook zo. Yorke schrijft volgens mij het hele jaar door, ongeacht studiosessies. Maar het kan nog wel letterlijk jaren duren voor die liedjes ooit door een band worden gespeeldquote:Op zaterdag 12 juli 2014 14:56 schreef BoerBert het volgende:
Door dat rehearsing krijg ik heel erg het gevoel dat ze al een mooi aantal liedjes hebben staan, dat vind ik wel interessant.
Haha, heb ik ook eens gedacht. Prachtige setting voor die lui, maar toch liever weer Ziggo ofzo.quote:
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Haha, heb ik ook eens gedacht. Prachtige setting voor die lui, maar toch liever weer Ziggo ofzo.
Ik denk niet dat ze nog in zalen kleiner dan Ziggo Dome staan.quote:
Radiohead en hits? Die tijd hebben ze wel gehad toch?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:49 schreef Tchock het volgende:
Ik denk niet dat ze nog in zalen kleiner dan Ziggo Dome staan.Als dat volgende album een grote hit wordt misschien wel... *slik*... de ArenA
Blijft Norrage tenminste ook thuisquote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Haha, heb ik ook eens gedacht. Prachtige setting voor die lui, maar toch liever weer Ziggo ofzo.
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ik denk niet dat ze nog in zalen kleiner dan Ziggo Dome staan.Als dat volgende album een grote hit wordt misschien wel... *slik*... de ArenA
quote:Ten minutes out of Didcot Parkway, in a leafy one-street town, sit the offices of the world’s biggest experimental glitch-rock band: Radiohead. Their awards — NME finger, MTV spaceman — clutter a corner cabinet, while shiny discs fill the walls for increasingly odd albums, from Pablo Honey (1993) to Kid A (2000) and beyond. They recorded The Bends in the basement. The band’s beanpole guitarist, Jonny Greenwood, is curled up on the sofa. He lives nearby, as he always has, and as bandmates such as Thom Yorke still do. Hundreds of magazine covers featuring the five-piece lie face up under the coffee table, and the whole place feels historic — like a museum to getting rich off ever-richer sounds.
I had gone to Oxfordshire to talk to Greenwood about his classical work — on film scores, with the London Contemporary Orchestra (LCO), various attempts to sample the symphonies of Olivier Messiaen. But let’s shove the Radiohead elephant out of the room first.
It has been three years since the last album. Is there a release date for the next? “No! Release? No, no idea. No,” he laughs. “Our plan is to start making music soon. We’ve just got to get the inertia back.” They have been in touch, though, sharing ideas. “I was emailing stuff to Thom last night, actually, but it’s not the same, is it? You don’t see him tutting.”
Greenwood and Yorke are to Radiohead what Lennon and McCartney or Jagger and Richards are to bands that need no introduction: space-cadet duos with diverse interests who push each other, and pull their audiences along, too. They joined together at school 30 years ago and, over eight albums, have passed on to fans influences as esoteric as Autechre and Flying Lotus. Sigur Ros owe them a career. Such acts sit at the obscure end of pop, yet Greenwood’s passions are for the classical extremes, and his Spotify playlist includes Krzysztof Penderecki and Henri Dutilleux. He tells a “zinger” about performing “Steve Reich in the Afternoon”. He has weird tastes and wants to try everything.
“I’m so on the edge of what I can actually do,” he says quietly, dark hair flopping over his pale face. “But that’s what I am. I’m a bluffer. When I first met Thom, he was like that as well. I remember seeing him play drums at school once, and he said, ‘Go and get a double bass. Just hit it, or whatever.’ Our approach is not to be all buttoned-up.”
Hence the LCO, a young and experimental group of musicians, led by their artistic directors, Rob Ames and Hugh Brunt. The latter is also principal conductor. Earlier this year, I saw them play at the Wapping Project, a disused hydraulic power station in east London. The crowd stood. Greenwood and a small orchestra waited in a back room. Nobody wore a suit, and most of the men had beards. We nodded along to pieces — Xenakis, new Greenwood compositions, the score for the 2010 film Norwegian Wood — that we barely knew. It was exciting and fun. More shows are planned, and nobody shouted for Creep.
“My previous experience of live classical music was that you hand in the running order for the programme notes six months ahead of time,” says Greenwood, who has also written for the BBC Concert Orchestra and the London Sinfonietta. “But this felt more like a gig. People were coming and going.” When Radiohead tour, he spends evenings off watching “strange orchestras”. He sees classical music as alive, not stuck on discs from decades ago. At one point at the LCO show, we downloaded an app that pinged when pressed and meshed with the sounds from the makeshift stage. Is such freedom only possible away from the day job? He shakes his head. “Radiohead have always tried out things that have been semi-ridiculous, and semi-successful. They’d be up for anything.”
Hail to the chiefs: Jonny Greenwood, right, with Thom Yorke at the 02 Arena (Samir Hussein)
Greenwood was born in 1971. He met Yorke through his older brother, Colin — who plays bass in Radiohead — and went on to sell out stadiums with music best described as “difficult”. He is humble, as unused to talking about himself as anyone would be having happily played second fiddle to a lippy front man. But he loosens up when the tape is off, riffing on pronunciation and how the buzz of this paper’s World Cup scoops must have felt much like he and the band did “when we released that album [In Rainbows] free”. Whenever I try to compliment him, though, he diverts it back to Yorke. “Thom just devours music,” he says in wonder. “It’s crazy.”
To try to give Greenwood his due, I email Brunt at the LCO. The guitarist has raised the orchestra’s profile, and I wonder what he has been like to work with. Radiohead are hardly the Mötley Crüe of the Thames Valley, but, you know, rock stars… “We’ve all been struck by his intense curiosity in the rehearsals,” Brunt replies, as I imagine TVs being sucked back up into hotel windows. “He’s fascinated in drawing new timbres from instruments.” At one point, Greenwood talks to me excitedly about “modes of limited transposition”. At another, he goes wide-eyed about acquiring his first ondes martenot. “It turned up in a box, and I had no idea what was going to be inside. What could be more exciting?”
He was 15 when a teacher played him Messiaen’s Turangalîla-Symphonie; at the time, he was listening to Magazine, the Fall and the Smiths, but Messiaen sounded like “two orchestras playing different things”. He became obsessed. “He was alive then, as well, and for some reason that was a big deal for me. To think, ‘OK, he’s alive in the same way Mark E Smith is alive, making records.’ I didn’t think of any of them as better or worse. I just thought, ‘I want all of this stuff.’”
The strings in How to Disappear Completely and Codex, some “badly played viola” on The Tourist, the recorders on The Bends (Greenwood played in recorder groups until he was 17) — it’s not hard to spot classical inspirations in Radiohead, but despite what some think of the band’s output since 2000, the lead guitarist says songs always come first. “You can’t shoehorn microtonal string music into a beautiful song,” he shrugs. “So Thom plays Pyramid Song at a piano, and it’s already amazing. What do you do?” Solo work? He nods.
Paul Thomas Anderson’s film There Will Be Blood opens with barren mountains and what sounds like a swarm of bees. It’s Greenwood’s “microtonal string music”, and it unsettles before, for six minutes, we watch Daniel Day-Lewis prospecting for oil. The opening ends with the same mountains, noise and weirdness. The duo’s second collaboration — The Master — is even stranger. Rolling Stone says Greenwood is “redefining what is possible in film scores”, but I don’t expect him to agree when I tell him so. “Paul just has his music very loud in his films,” he says. “It’s a dream job for a composer. I was sending him music that was too long, and he was extending the scenes to fit the music. Which is insanity.”
Next month, There Will Be Blood is being screened at London’s Roundhouse, with a live score by the LCO. Bring an expanded mind. Next year, Inherent Vice — the third film this quietly eccentric duo have made — hits cinemas. How does it work? “Back and forth for months,” Greenwood says. He misses it when they don’t work together. The new film is based on a Thomas Pynchon novel. “I was sending him this 1960s pop thing I did, because the film is set then, asking, ‘Is this of any use?’ Then I flood him with different approaches until we find the right one.” One bonus is that he gets to see eagerly anticipated cult films early. “Inherent Vice is funny,” he says. “But there’s a strange, dark seriousness going on throughout.”
Which, neatly, brings us back to Radiohead. I ask how, when he has scores, the LCO and a new album to think about, he works out which music fits where. He says he doesn’t know, but has lots of “stupid instruments”, so is unlikely to run out of ideas. But eventually, he says: “I want all of it to be in Radiohead, really.” He brings up Yorke again. Questions about the band are meant to be difficult, ones he’s asked all the time and is bored answering. But it’s what he talks about most freely, happy for the spotlight to shift. “Radiohead’s still the thing I’m most excited about,” he says sweetly. “But with time off, this is what I want to do.”
quote:Op maandag 21 juli 2014 11:42 schreef Maxerazzi het volgende:
BB, ik benoem je officieel tot onze Radiohead watcher. Make me proud, son.
alweer een BB waarmee ik moet concurerenquote:Op maandag 21 juli 2014 11:42 schreef Maxerazzi het volgende:
BB, ik benoem je officieel tot onze Radiohead watcher. Make me proud, son.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yess, merci. Kon hem niet vinden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:27 schreef BoerBert het volgende:
Was dat niet gewoon http://citizeninsane.eu/main.html?
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 15:17 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Had je gewoon op de link van Mansjester moeten klikken.
quote:This print is actually the first to emerge from a strange and new body of work that has been fermenting and curdling in my mind for some time. Even I find it quite disturbing. More artwork will emerge next month, perhaps wrapped around a record.
Maar dan mogen ze wel ander publiek binnen laten dan de vorige keer...brr wat een nare duw en trek sfeer hing daar zeg.... yuckquote:Op zaterdag 12 juli 2014 20:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Haha, heb ik ook eens gedacht. Prachtige setting voor die lui, maar toch liever weer Ziggo ofzo.
Was ook veel te druk joh. Packt like sardines.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar dan mogen ze wel ander publiek binnen laten dan de vorige keer...brr wat een nare duw en trek sfeer hing daar zeg.... yuck
Hey, ik lees mijn naam! Hoezo?quote:
Ik vind dit wel mooi een mooi stukje kunst trouwens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:30 schreef BoerBert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aldus Stanley Donwood.
Waar zou dit over gaan?
twitter:
Op twitter allemaal mensen die denken dat het een verwijzing is naar http://whathaveyoudonetomyface.tumblr.com/quote:Op maandag 1 september 2014 15:48 schreef BoerBert het volgende:
https://twitter.com/thomyorke/status/506437604913340417
Still uit een clip?
Toooof.quote:Op maandag 1 september 2014 17:47 schreef Xrenity het volgende:
En Polyfauna dus naar versie 2.0 met nieuwe muziek en visuals.
Het is mij een raadsel hoe jij dit bericht nog voor 14% hebt kunnen wijzigen, T.quote:
Denk niet dat het met die app te maken heeft want het is hetzelfde als het nieuwe beginscherm van http://radiohead.com/ en die is al een paar maanden oud.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Radiohead heeft op FB nieuwe header en nieuwe profielfoto. Het heeft waarschijnlijk alleen maar met die app te maken, maar op dit soort momenten begin ik al te stuiteren van enthousiasme.
+1.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Radiohead heeft op FB nieuwe header en nieuwe profielfoto. Het heeft waarschijnlijk alleen maar met die app te maken, maar op dit soort momenten begin ik al te stuiteren van enthousiasme.
Die heb ik ook niet. Dit werd geupload op Instagram geloof ik.quote:Op zondag 21 september 2014 13:03 schreef Haunter het volgende:
[..]
Leuke foto, maar iets meer achtergrondinformatie svp?
Waaa ik wil het ik wil hetquote:Op zondag 21 september 2014 17:59 schreef Xrenity het volgende:
http://tmblr.co/ZIkk5t1RKt5ts
Shiiit wat is het
Dat lijkt mij wel ja. Typische Donwood/Tchock artwork ook.quote:Op zondag 21 september 2014 18:51 schreef BoerBert het volgende:
Iets van Thom/AFP, kan eigenlijk niet anders toch?
Ja, en de AMOK-artwork erboven. Of bedoel je dat ipv dat dingetje op de plaat?quote:Op zondag 21 september 2014 18:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel ja. Typische Donwood/Tchock artwork ook.
Ik bedoel het label op de plaat. Die blog heeft al sinds het begin van AFP die profielfoto.quote:Op zondag 21 september 2014 18:54 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ja, en de AMOK-artwork erboven. Of bedoel je dat ipv dat dingetje op de plaat?
Dit dus ... (overigens, dankzij Fok dit filmpje ontdekt! Momenteel is Fok m'n beste Radiohead-nieuwsbronquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:27 schreef Tchock het volgende:
Oké sorry voor de spam maar dit fragmentIk zou het helemaal niet erg vinden as ze het direct op plaat zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |