NoBody122 | maandag 20 januari 2014 @ 23:03 |
Welkom in alweer het 45e Bussentopic Vorige topics: PTA / Bussentopic #44 - Waar sommigen van O408's houden PTA / Bussentopic #42 PTA / Bussentopic #39 - B(l)ussen in de zomer PTA / Bussentopic #38 - Gaat die Bus PTA / Bussentopic #37 - Komt die Bus Bussentopic #36 Wordt... Bussentopic #35... B... ![]() ![]() ![]() | |
NoBody122 | maandag 20 januari 2014 @ 23:04 |
| |
marcel.nl | woensdag 22 januari 2014 @ 18:25 |
HOT NEWS: daarnet reed er in Appingedam om kwart voor 5 een Qbuzz stadsbus Citaro MET oranje lijnnummers. Dus geen kleurenleds, maar oranje zoals op de Citaro streek LE. Gisteren reed op die rit trouwens een Qliner Integro met op de filmkast geen lijnnummer 140 maar alleen Qliner Appingedam Busstation | |
Mr.Jorn. | donderdag 23 januari 2014 @ 10:40 |
Jup, er is her en der wat geruild. Er zijn een aantal P+R Citybussen omgebouwd tot Q-link, maar daarvoor hadden ze wel een kleurenlijnfilm nodig.. | |
marcel.nl | donderdag 23 januari 2014 @ 17:12 |
owwww ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 24 januari 2014 @ 01:23 |
Wat het nou echt toevoegt, zo'n kleurenlijnfilm... Vind het er in ieder geval hier in Utrecht niet echt leesbaarder op geworden allemaal. | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 10:02 |
Het is al een heel stuk leesbaarder geworden nu ze de helderheid van de displays teruggebracht hebben. Had vorige week geen enkele moeite om lijnnummer 28 te herkennen | |
NoBody122 | vrijdag 24 januari 2014 @ 10:08 |
Zonder die kleurenlijnfilm was het nog veel beter te herkennen ![]() | |
wesleycool | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:06 |
Héé bij dit topic sluit ik me aan, zijn jullie van de stadsbussen of touringcars? of beiden? | |
Alexxxxx | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:18 |
ik van beide, de meeste enkel ov | |
Gnittoo | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:22 |
Ov-bussen ![]() | |
wesleycool | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:58 |
Ouwe Daf die altijd op schiphol heeft gereden Hierzo | |
Ahvd | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:17 |
Zou je zo'n oude lijnbus eigenlijk als privéwagen mogen gebruiken? Ervan uitgaande dat je het juiste rijbewijs hebt? Hoeveel zou dat kosten p/m? ![]() | |
dennistd | zaterdag 25 januari 2014 @ 11:23 |
Vast wel. MRB valt me nog hard mee: 151 per kwartaal voor een bus van 9 ton (Amba). Je mag alleen vrijwel nergens parkeren, omdat veel gemeenten en parkeerverbord hebben voor voertuigen langer dan X meter (dacht 8 ofzo). | |
AeroxV8 | zaterdag 25 januari 2014 @ 11:50 |
EBS verhuurt vanaf heden 3 Scania Higer A30 Bizzliners aan TCR. Bussen zijn door de nieuwe dienstregeling overbodig geworden.. TCR huurt de bussen omdat ze juist een tekort aan bussen hebben die voldoen aan de euro 5 norm en in Amsterdam mogen rijden. Het gaat overigens om de 3045, 3046 en 3047.. | |
marcel.nl | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:43 |
Ik dacht dat die tourbussen niet van EBS zelf waren, maar voor EBS werden gereden door Oostenrijk te Diemen.. . ![]() Donderdag zag ik trouwens op busstation parkeeremplacement Appingedam een ex-Hermes Alliance van UVO Uithuizen in GD-kleuren, en een geheel witte Ambassador met alleen op achterkant het busnummer in gekleurde cijfers. Ik vermoed dat die Amba ook een ex-Hermes bus is die gestript is en daardoor wit die waarschijnlijk ook bij UVO rijdt. Nooit eerder gezien, geen tijd om te fotograferen op voor auto afgesloten terrein. | |
Peterselieman | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:43 |
is die Amba niet ex-Arriva of was het een andere tourboer daar in de buurt die destijds eentje van het Heerenveense bedrijf overgenomen heeft? | |
AeroxV8 | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:35 |
Bussen worden inderdaad gebruikt door Oostenrijk, maar de bussen zijn wel eigendom van EBS. Ik hoorde laatst dat de bussen worden geleased van Scania, maar in hoeverre dat verhaal klopt weet ik niet. Met ingang van de vorige dienstregeling heeft EBS zelf 9 bussen teruggenomen, omdat ze zelf een klein deel van de dienstregeling zijn gaan rijden, het gaat dan om de 3001 t/m 3009. Met ingang van de huidige dienstregeling zijn er in de diensten die Oostenrijk uitvoert een aantal ritten in de spits gekoppeld, waardoor 1 bus dus 2 ritten rijdt en er dus wat bussen overblijven die overbodig zijn. In onderling overleg is besloten dat 3 van deze bussen van Oostenrijk, worden verhuurd aan TCR. Voor zover ik weet betaald TCR aan EBS, dus de bussen vallen niet langer onder de verantwoordelijkheid van Oostenrijk. Overigens ligt een nieuw vervoersplan/dienstregeling voor EBS inmiddels bij de SRA ter beoordeling. In het nieuwe plan is geen ruimte meer voor ca. 100 chauffeurs, allemaal uitzendkrachten: http://www.noordhollandsd(...)/article26585843.ece | |
marcel.nl | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:04 |
Het was iig niet die witte Arriva Amba die hier wel eens rondreed. En omdat er middenop op de achterkant dat gekleurde busnummer stond, ging uit van Hermes, omdat die dat ook hadden: | |
marcel.nl | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:24 |
Wie weet trouwens waar deze bus vandaan komt?![]() Is dat een ex-Breng bus ofzo? | |
_JdM_ | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:50 |
Jup, ex breng ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:36 |
klopt. Hebben een tijdje in ZOF gereden. Daarna zijn ze vervangen door gasploffers en Alliances die op hun beurt weer vervangen zijn door bussen uit GD | |
marcel.nl | maandag 27 januari 2014 @ 18:40 |
Daarnet blauw/oranje P+R citybus op de 140 in Appingedam. Die variant had ik nog niet gezien. | |
marcel.nl | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:42 |
Verleden week berichtte ik over Witte Amba in Appingedam, het is als ik goed kon zien de 1833 van Hermes. Foto van busfoto uit tijd dat die nog bij Hermes reed: | |
marcel.nl | woensdag 29 januari 2014 @ 20:55 |
Vandaag door de groningse ijzige wind gefietst naar busstation Appingedam. Ik had het gisteren fout, het is 1733. Ze staan er al een poosje, het mos doet goed zijn werk. Waarom de Alliance in dit weer (wij hadden 15cm sneeuw van het weekend) met de deur openstaat, is mij niet duidelijk. ![]() ![]() | |
hanzelijntrein | woensdag 29 januari 2014 @ 21:12 |
Vandaag reed er weer een duvedec op reguliere trajecten. Heb ik eens mooi gebruik van gemaakt. Voor je neus is het niet erg fijn, maar voor de nostalgie wel. | |
Kentekenplaat | donderdag 30 januari 2014 @ 20:15 |
Ik heb die witte Amba afgelopen week nog in Groningen gezien. | |
marcel.nl | donderdag 30 januari 2014 @ 21:27 |
Ja de Alliance had vandaag zijn deur dicht. Er wordt dus meegereden ![]() | |
NoBody122 | donderdag 30 januari 2014 @ 21:52 |
Waarschijnlijk lekt 'ie lucht, waardoor de deur op een gegeven moment niet meer dicht kan worden gehouden en dus open 'valt'. Zo vaak meegemaakt in mijn tijd als buschauffeur; stond je eerst een minuut of 5 voor te draaien totdat ie weer genoeg lucht had om de boel fatsoenlijk dicht te houden ![]() | |
dennistd | donderdag 30 januari 2014 @ 22:59 |
Bij een Ambassador valt sowieso de lucht op de deur weg als je de hoofdschakelaar uit zet (tenminste bij de Twents-bussen eerder). Bij de nieuwe Citea's blijft er gewoon lucht op de deur staan. | |
NoBody122 | vrijdag 31 januari 2014 @ 01:47 |
Bij de Alliances bleef er ook altijd lucht op de deur staan. | |
Gnittoo | zondag 2 februari 2014 @ 09:20 |
Lekker aan het touren en ondertussen het foute uur van qmusic uit de speakers ![]() | |
Alexxxxx | maandag 3 februari 2014 @ 20:43 |
![]() | |
NoBody122 | maandag 3 februari 2014 @ 21:38 |
The fuck.... | |
Alexxxxx | maandag 3 februari 2014 @ 22:07 |
Dat was ook mijn reactie ja... | |
springer1980 | dinsdag 4 februari 2014 @ 13:56 |
Wat is hier zo raar aan, het was toch algemeen bekend dat een aantal ex-GVU geledes naar Ijsselmond zijn gegaan voor het leerlingen vervoer??? | |
NoBody122 | dinsdag 4 februari 2014 @ 14:20 |
Maar het blijft een apart gezicht, zeker in de GVU-kleurstelling ![]() | |
springer1980 | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:49 |
Oke, daar ben ik het helemaal mee eens. Snap ook niet waarom ze de bussen niet wit hebben gemaakt of het "GVU-blauw" hebben weg gehaald. Zo ziet het een beetje erg goedkoop uit, alsof het niks mocht kosten aan tijd en geld. Las ergens anders op het internet dat de ex-GVU's 4623 en 4629 naar Pouw zijn gegaan en wel helemaal wit zijn gemaakt... | |
Peter | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:51 |
Net een HTMBuzzz met 'De goede kant uit' op zijn display staan... ( hij was bijna bij de busremise.) | |
marcel.nl | donderdag 6 februari 2014 @ 07:58 |
Grote Primeur. Was telaat om foto te schieten; er rijdt hier in Appingedam net een Lijn 140 naar Groningen CS die wordt gereden door Qbuzz. Maar zij reden met een gelede Arriva bus van Scania, zo'n eentje die destijds in regio Amsterdam reed. Ik was hoogstverbaasd natuurlijk. Dus voor hem ook willen zien, zal rond 8.20uur op Groningen H.S. zijn... . | |
springer1980 | zondag 9 februari 2014 @ 16:56 |
Was een bus van Arriva Touring. Als Qbuzz materieel te kort heeft huren zij touringcar bedrijven in als ondersteuning en 1 van die bedrijven is Arriva T. en die pakken gewoon wat er voor handen is las ik op een ander forum. | |
marcel.nl | zondag 9 februari 2014 @ 16:58 |
Ja ik kreeg ook info op het forum van OVinnederland. Twee jaar lang saai alleen Qbuzz streekgeleed of enkel, maar sinds de nieuwe dienstregeling rijdt er wel meer gevarieerd spul langs mijn werk ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 11 februari 2014 @ 01:30 |
Kom ik net deze tegen: Hoog WTF-gehalte... | |
bork | dinsdag 11 februari 2014 @ 09:04 |
Hoezo? | |
Peterselieman | dinsdag 11 februari 2014 @ 09:53 |
betrof een proef om te kijken of het mogelijk is of dit soort bussen ook in Groningen kunnen rijden en wat voor aanpassingen er eventueel gedaan zouden moeten worden. Dit omdat na het afblazen van de tram alles met bussen opgevangen zal gaan worden en het busnet opnieuw ingedeeld wordt. Het net dat tot december werd gebruikt zat aan de grenzen van het mogelijke en voldeed niet meer. | |
NoBody122 | dinsdag 11 februari 2014 @ 15:06 |
Toch raar om daar ineens zo'n ex-GVU'er te zien manouvreren. Overigens best een krap stuk daar voor zo'n dubbelgelede.. | |
Peterselieman | dinsdag 11 februari 2014 @ 15:17 |
klopt. Die bocht is voor een gewone gelede al aan de krappe kant. Bij het nemen ervan gaat de voorzijde van de bus ietsjes over de stoep, terwijl de wielen gewoon op het asfalt blijven. | |
marcel.nl | dinsdag 11 februari 2014 @ 15:55 |
Van moment dat ik de situatie daar ken vind ik het al een idiote situatie. Ik snap niet waarom dat zo moet, de bochten kunnen best wat meer geleidelijk of misschien zelfs een busbaan vanaf de Martinitoren diagonaal over de markt daarheen??? Alsof de Belg Waterloo het een probleem zou vinden tussen de busbaan richting noord- en busbaan richting zuid te moeten staan. | |
LtnGeorge | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:18 |
Een busbaan dwars over de grote Markt? Zelfs in de jaren 60 was de grote markt niet een dergelijk dwaas verkeersplein. Het algeheel weren van bussen over de grote markt klinkt als een ruimtelijk betere oplossing. De binnenstad zal er dan wel onder gaan leidingen want als mensen vanaf het Zuiderdiep/Boterdiep/Turfsingel de stad in moeten lopen zal het aantal winkel bezoekers wel afnemen. Ditzelfde zal het geval zijn nu er minder bussen langs westerhaven rijden? Het iets verruimen van de bocht door een stuk terras van de drie gezusters af te halen lijkt me echter een prima oplossing mocht het nodig zijn dat bussen de draai niet kunnen halen. Maar aangezien dat eigenlijk al jaren goed gaat. | |
marcel.nl | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:32 |
Is het dan geen idee een soort Haagse tramtunnel onder de Grote Markt door te laten. Het is nu toch al een bouwput ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:37 |
De gemeente heeft geen geld | |
NoBody122 | dinsdag 11 februari 2014 @ 21:44 |
Wat dat betreft sluit de gemeente daar goed aan bij het gros van haar bewoners (studenten) ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 13 februari 2014 @ 19:42 |
En het is ook helemaal niet relevant want het grootste knelpunt qua lijn is lijn 15. En die is met Capacities nu een andere route gaan rijden. Al houdt die bocht bij de Eendrachtskade N.Z. ook niet over. | |
Bitlord | vrijdag 21 februari 2014 @ 20:16 |
Over dubbelgeledes gesproken; de eerste nieuwe voor Qbuzz Utrecht is in de Domstad: | |
marcel.nl | vrijdag 21 februari 2014 @ 20:58 |
Zelfde type bus dus alleen dan zonder hoge rand van voor tot achter. Zoiets als de Aseag bus uit Aken. Moesten die andere nu echt vervangen worden? ![]() In mijn optiek worden de huidige vervangen door dezelfde bussen, alleen dan nieuwer ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:04 |
Ik zag vanmorgen in Heerenveen een gelede VDL Citea rondrijden voor het GVB Amsterdam. | |
Peterselieman | vrijdag 21 februari 2014 @ 21:07 |
dan heb je zo ongeveer de primeur. Zag gister wel toevallig een foto van het ding http://www.autobussenwebsite.nl/ | |
Gnittoo | vrijdag 21 februari 2014 @ 22:33 |
Jammer dat er nog zo'n ouderwetse chauffeursstoel in zit. Eentje met luchtvering zit zo veel comfortabeler. | |
Kentekenplaat | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:37 |
Was op het industrieterrein IBF. Ik zag hem rijden en dacht:"Oh, een gelede Citea. " ![]() ![]() ![]() ![]() Op het eerste gezicht zag hij er wel strak uit, alleen voor mijn gevoel was de verhouding voorwagen/aanhanger anders dan bij de Citaro's. | |
dennistd | zaterdag 22 februari 2014 @ 00:56 |
Als ik even wat knip en plak klopt dat inderdaad:![]() [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 22-02-2014 01:02:58 ] | |
Bitlord | zaterdag 22 februari 2014 @ 09:49 |
Een groot deel is nu 11,5 jaar oud dus die waren redelijk op leeftijd. | |
springer1980 | zondag 23 februari 2014 @ 03:40 |
Weet iemand ook waar de overige dubbel geledes heen zijn gegaan, sloop, export of opslag? | |
Drommelsch85 | zondag 23 februari 2014 @ 04:15 |
Ik zal het diepe doordringende geronk van die dingen niet missen. | |
Pino112 | zondag 23 februari 2014 @ 09:16 |
Cool ![]() | |
NoBody122 | zondag 23 februari 2014 @ 17:54 |
Kan het zijn dat Pouw een gelede van Hool over heeft genomen van 't GVU? Zag er gisteren 1 rijden bij mij om de hoek, op Lage Weide (Utrecht), in Pouw-bestickering. Die reed pendelvervoer, ws voor de motorbeurs. | |
Peterselieman | zondag 23 februari 2014 @ 18:13 |
Klopt. Pouw heeft er volgens mij twee overgenomen | |
NoBody122 | zondag 23 februari 2014 @ 18:39 |
Ok dan ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 28 februari 2014 @ 21:26 |
Er zijn trouwens in het geheel geen treinen hier helaas, maar wel bussen, dus ik heb maar wat foto´s van bussen opgeladen op radikal.ru Het spoornet was geprivatiseerd en in de hele regio is er dientengevolge geen trein meer te vinden. Ik vrees dat dit de EU ook te wachten staat, na privatisatie verdwijnen alle treinen en kan je je slechts nog per overvolle chickenbus verplaatsen. ![]() ![]() Tilapa, Guatemala, Pacifische kust ![]() Matagalpa, Sandinistische Republiek Nicaragua (koffie en bergregio) ![]() León, S.R. Nicaragua, Pacifische kust. Stadsbus ![]() León, S.R. Nicaragua, Stadsbus En beetje buiten-draads, maar toch geweldig dat het bestaat hier: ![]() Telefooncel met muntgeld (Quetzales). ![]() ![]() | |
Gleisser | zaterdag 1 maart 2014 @ 06:38 |
Even wat anders: Het is algemeen bekend dat Breng moeite heeft met het uit elkaar houden van de diverse bussen, maar dit slaat echt alles, een roze Breng-Directbus in Doesburg. ![]() Een paar dagen later had ik dezelfde roze Breng-Directbus gezien in Doetinchem. | |
bork | zaterdag 1 maart 2014 @ 09:20 |
Daar zijn ze dan snel achter, wat zou er veranderen? Lijn 28 start voortaan vanaf CS? Nog 2 dagen die Groninger Q-bussen en dan zijn die (denk ik) weer weg, dan wordt lijn 4 opgegeven en kart er een busje als lijn 18 de hele dag rondom het Wilhelminapark, ik ben benieuwd wat het wordt. | |
springer1980 | zaterdag 1 maart 2014 @ 18:07 |
Ook op lijn 43 Arnhem - Apeldoorn v.v. ben ik in het verleden regelmatig een roze Breng Direct bus tegengekomen en een tijdje terug was ik op een (koop-)zondag in Nijmegen en ik heb welgeteld 1 roze Citaro gezien op de stadsdienst. Voor de rest enkel maar Blauwe man's van Arnhem (vermoed dat dat is om de kilometer standen wat gelijk te trekken) | |
GlenSpey | zondag 2 maart 2014 @ 00:40 |
Een bus is een bus, ze wisselen wel vaker uit ![]() | |
Gleisser | zondag 2 maart 2014 @ 10:08 |
Je hebt gelijk, maar het is toch opvallend. | |
Gnittoo | zondag 2 maart 2014 @ 12:09 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 6 maart 2014 @ 10:36 |
Vraag, ik heb een Veolia Brabant Dalurenvoordeelprodukt gekocht en ook opgehaald, word dit nu automatisch toegepast in de bus in Kaaiendonk en Kielegat? | |
bork | donderdag 6 maart 2014 @ 12:31 |
Wa denkte zelluf? Kan beter nun waogen kope jonge! | |
CitroenFrance | donderdag 6 maart 2014 @ 22:57 |
Ik heb het idee dat het materieel van Veolia Brabant elk moment uit elkaar kan vallen. Van de week waren er 3 stadsbussen kapot in Roosendaal. Het is dat er een vakantiedienstregeling geldt, anders hadden ze bussen te kort ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 7 maart 2014 @ 09:23 |
Ze kunnen zelf de rommel opruimen, dat is dan wel weer een groot voordeel. ![]() ![]() | |
CitroenFrance | vrijdag 7 maart 2014 @ 11:23 |
Wordt misschien wel in december gedaan ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 7 maart 2014 @ 20:15 |
![]() | |
NoBody122 | vrijdag 7 maart 2014 @ 22:31 |
Net als je denkt dat het niet ernstiger kan met die Russen, krijg je dit ![]() | |
Gnittoo | zondag 9 maart 2014 @ 12:07 |
LtnGeorge | zondag 9 maart 2014 @ 12:20 |
Die ging wel heel erg snel voor een bus in de spits! Ik ben daar ook net op tijd langs gekomen zag ik op de bewuste dag. | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 13:35 |
![]() | |
Gleismeister | woensdag 12 maart 2014 @ 16:34 |
Even wat anders: Door een lesverschuiving is er morgen een gat van 4,25 uur ontstaan in mijn lesrooster (1015-1430), iemand tips voor mooie buslijnen in de regio Arnhem? | |
Bitlord | woensdag 12 maart 2014 @ 17:20 |
Lijn 52 Arnhem - Wageningen, lijn 50 Wageningen - Utrecht en dan terug met de trein? [ Bericht 54% gewijzigd door Bitlord op 12-03-2014 17:25:53 ] | |
Gleismeister | woensdag 12 maart 2014 @ 17:27 |
Lijn 52 heb ik wel eens ingezeten, ging naar Rhenen dus overstap in Wageningen. | |
GlenSpey | woensdag 12 maart 2014 @ 20:21 |
Nostalgie ![]() Arnhem begin jaren '80. Een hagelnieuwe B7900 trolley rijdt zn eerste rondjes door de stad. Heb deze bussen nog veel rond zien rijden in mijn jeugd. Rond de millenniumwisseling zijn ze van het toneel verdwenen. | |
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:15 |
Groningen investeert dit jaar wederom fors in het busvervoer. Ditmaal zijn stadslijn 11, het gebied rond Oldambt en de Qliners aan de beurt. Op lijn 11 gaan drie dubbelgelede hybride bussen van Hess rijden. Deze lijn loopt nu vanaf het CS via Grote Markt en Station Noord naar Zernike en Reitdiephaven (-Zuidhorn). In de toekomst wordt dit: Europapark, UMCG Noord, Station Noord, Zernike, Reitdiephaven (-Zuidhorn). Rond Winschoten (Oldambt) zullen nieuwe midibussen gaan rijden op buslijnen waar een 12-meterbus te groot is. Op de Qliners naar Emmen, Assen en Stadskanaal gaan 15 meter bussen rijden in plaats van de 12 meter lange bussen die er nu rijden. Het nieuwe materieel moet na deze zomer gaan rijden. http://ovnieuwsuitgroning(...)euwe-q-link-lijn-11/ | |
Sandrvich | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:47 |
Even een vraagje aan de kenners; morgen reis ik met een vriend wat rond met een OV dagkaart en we willen graag nog een (of meerdere?) toffe busritjes maken in Nederland. Als het wat chille bussen zijn is het al helemaal top. ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:50 |
Hier in Twente vind ik lijn 64 de mooiste lijn (met name Ootmarsum-Tubbergen), en de rest van de lijnen is ook niet verkeerd. De Citea's hier zitten niet slecht volgens mij, en ze hebben stopcontacten (wel even aan de chauffeur vragen of ie ze aanzet). | |
boriq | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:56 |
Beter dan de oude Amba's, de beste stoelen om in te zitten zijn wel die vis a vis klapstoeltjes waar de kinderwagens kunnen staan vind ik. ;-) | |
Sandrvich | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:12 |
Bedankt voor de tip! ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:27 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:34 |
Opvallend dat ze de Duvedec inzetten ![]() De Citaro kan niet meer, want die zit nu op Ameland, maar vreemd dat ze dan niet voor de Scania hebben gekozen naast de vaste bus die ook op de 66 zit. | |
marcel.nl | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:37 |
Wat een fars zeg. Eerst waren er grote Gadobussen rond Winschoten, toen kwam de Belbus van Gado. Toen kwam Arriva. Die ontdekte na poosje groot rijden: goh, we gaan kleiner. Dus kwamen de Cadets van Leeuwarden. Toen kwam Qbuzz en nu weer ontdekte ov-bureau: Joh, laten we even kleiner rijden in Oldambt. Zo herhaalt het zich iedere keer weer. | |
marcel.nl | vrijdag 14 maart 2014 @ 17:39 |
Oh en de 15 meter Qliners; Kan me herinneren dat er 15jaar geleden 15meter Agglo-liners kwamer. Alles herhaalt zich. ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 14 maart 2014 @ 19:20 |
15m bussen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2014 @ 19:46 |
Voor een groot deel wel ja ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 14 maart 2014 @ 20:18 |
Ben wel benieuwd. Zou wel gaaf zijn als we hier in Grunnen 15meter Citaro3 bussen zouden krijgen en kleine citaro bussen rond Winschoten (in plaats van Optares ofzo). Alles lekker Mercedes. | |
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2014 @ 20:27 |
dat zal niet helemaal lukken, want die 24 meter lange bussen worden besteld bij Hess dat overigens ook banden heeft met Mercedes. In denk dat ze geen Citaro's, maar Integro's bestellen voor de Qliners en die midibussen? Misschien wel die optares van VDL | |
Gnittoo | vrijdag 14 maart 2014 @ 21:08 |
Wat een hondslelijk ding zeg ![]() Hess impressie: ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 maart 2014 @ 13:36 |
Ik lees net dat die bussen van Hess al gebouwd zijn ![]() Qbuzz had ze besteld voor Utrecht, maar toen ging de concessie niet door vanwege een toegekend protest van xx. We weten hoe het afgelopen is. Qbuzz won de concessie uiteindelijk toch en heeft bij Van Hool dubbelgelede dieselbussen besteld http://www.flickr.com/photos/46114257@N00/9173213866/ http://www.flickr.com/photos/46114257@N00/9512618398/ | |
marcel.nl | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:14 |
![]() | |
marcel.nl | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:18 |
Qliner Citaro: ![]() ![]() en dan in dit formaatje: ![]() Citaro Midi bus (Citaro K! voor regio Winschoten) ![]() ![]() ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door marcel.nl op 15-03-2014 15:29:19 ] | |
marcel.nl | zaterdag 15 maart 2014 @ 15:28 |
foutje, sorry | |
Gnittoo | zaterdag 15 maart 2014 @ 16:05 |
De nieuwe citaro is niet eens meer in 15m te krijgen volgens de Mercedes website. | |
marcel.nl | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:24 |
Mag ook het vorige model zijn. Heel GD rijdt op de nieuwe Qlinks na met die bussen ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:07 |
Meh. Waarom niet een keer een mooie Solaris? | |
NoBody122 | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:20 |
Bussen van VDL met banden van Mercedes? | |
Peterselieman | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:46 |
nee, beter lezen ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:10 |
![]() | |
Kentekenplaat | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:29 |
Je zal achteruit moeten met zo'n ding. ![]() | |
NoBody122 | zondag 16 maart 2014 @ 00:06 |
Een beetje chauffeur heeft daar niet zo heel veel moeite mee, of je moet echt rare bochten achteruit maken.. | |
marcel.nl | zondag 16 maart 2014 @ 08:53 |
Ook leuk, maar dan alleen als er een groene teckel voorop de bus wordt gezet, dat hoort zo ![]() | |
Sandrvich | woensdag 19 maart 2014 @ 19:21 |
We hebben die uiteindelijk nog gedaan afgelopen zaterdag en inderdaad; mooie rit! ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 23 maart 2014 @ 17:15 |
Ik ben al een paar keer een Capacity op de verkeerde omloop tegen gekomen. Die zat op lijn 35 Groningen - Oldehove v.v. ![]() Van mijn pa was het keren daar met een gewone gelede al krap, dus zal dit wel helemaal pielen zijn. | |
dennistd | dinsdag 25 maart 2014 @ 15:02 |
Vanaf Borne gaat er nu blijkbaar ook een bus naar Nordhorn ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 25 maart 2014 @ 23:02 |
Een aantal oude GVU bussen hebeen een plekje gevonden in Belgie als ik het goed zie http://www.rides.nl/nieuw(...)ar-planckendael.html ![]() | |
marcel.nl | woensdag 26 maart 2014 @ 06:07 |
Waarom zou dit een ex-gvu bus zijn dan? Heel België rijdt met deze bussen / is Belgisch. Ik meen grijze stoelen te zien zoals de Lijn daarmee rijdt. Wel een heel leuk bestickerde bus. | |
Darkwing_Duck | woensdag 26 maart 2014 @ 20:14 |
Dat is me nog geneens opgevallen, ik heb het van horenzeggen.. ![]() | |
bork | donderdag 27 maart 2014 @ 07:41 |
De wieldop is wel erg GVU-blauw, Planckendael daar kun je ook met een bootje heen, erg leuk was dat ![]() | |
marcel.nl | donderdag 27 maart 2014 @ 17:16 |
das ook weer zo | |
Budapestenaar | maandag 31 maart 2014 @ 21:16 |
Hier nog op een parkeerplaats in Nederland, doken deze Volvo's een kleine twee jaar geleden op in het straatbeeld in Boedapest. Groot was mijn verrassing toen ik plaatsnam in een bus met Nederlandse veiligheidsinstruccties. Inmiddels zijn er Hongaarse aanwijzingen voor in de plaats gekomen ![]() ![]() En zo rijden deze bussen nu rond in Boedapest, duidelijk herkenbaar aan de airco-unit boven de chauffeur. ![]() Sinds de zomer hebben de Nederlandse tweedehandsjes trouwens gezelschap gekregen van een hele vloot splinternieuwe Mercedes Citaro-bussen. Een wereld van verschil met de bijna dertig jaar oude Ikarus-bussen die nu langzaam worden uitgefaseerd. Voor de reiziger een verbetering, voor de liefhebber een beetje jammer. ![]() | |
CitroenFrance | dinsdag 1 april 2014 @ 00:15 |
Waar uit Nederland kwamen die Volvo's dan? | |
dennistd | dinsdag 1 april 2014 @ 00:23 |
Uit de exportlijst: MFW-511 Veolia Transport 3814 BP-SP-36 Veolia Veluwe; ex-BBA/Connex(9/9/2007) 01-04-2011 ingeleverd bij VDL-CBC tbv. Doorverkoop | |
_JdM_ | dinsdag 1 april 2014 @ 07:30 |
In Zweden: * Ex 3808, 3809. Omgebouwd met gebruik van de technologie van The Whisper. Zie In Hongarije, BKV: *Ex SBM 842, 843, 846-849, 852, 853 * Ex Roosendaal, Veluwe, Breda, Tilburg, Delft, als eerste in dienst in Roosendaal: 250, 251, 253, 254, 256. * Ex veluwe: 3801-3807, 3811-3828. 3788 en 3810 reden bij Syntus Gelderland, waarbij ze in de 3788 een groot scherm hebben ingebouwd en in de groene kleuren hebben gespoten, maar inmiddels exit. | |
Zone45 | woensdag 2 april 2014 @ 00:18 |
Neen, sinds dit jaar niet meer. Bootje vaart niet meer, exploitatie was te duur in verband met nieuw opgelegde regels. Er zijn 2 ex-GVU AG300 aangekocht door een privé onderneming die ook voor De Lijn rijdt. Deze gaan dus in de plaats rijden van de bootjes. | |
springer1980 | zondag 6 april 2014 @ 12:27 |
Sta je bij een tankstation om een bak te koffie te halen, komt de ex (z)wn / connexxion 3681 ineens aanrijden... ![]() Toch mooi om te zien dat ze nog steeds rondrijden. | |
CitroenFrance | zondag 6 april 2014 @ 19:20 |
Thanks voor het lijstje ![]() | |
springer1980 | maandag 7 april 2014 @ 07:23 |
Dat verklaard meteen waarom ik ze al een geruime tijd niet meer heb gezien hier in Apeldoorn.Bij Veolia stonden de 2 Whispers redelijk vaak stil en bij Syntus stonden ze eveneens meer in de stalling of bij de producent van het systeem E-traction. Volgens mij hebben die bussen meer test kilometers gereden dan op dienst met passagiers. Naar mijn idee een geflopt systeem dus! Maar de RET had ook een Citea met Whisper techniek. Rijdt die nog wel rond eigenlijk??? | |
marcel.nl | maandag 7 april 2014 @ 17:44 |
Op station Appingedam een connexxion?? De 8536 (stond naast de ex-hermes die er al langer staat) ![]() | |
springer1980 | dinsdag 8 april 2014 @ 22:12 |
Zal wel overgenomen zijn door een touringcar bedrijf. Al snap ik niet dat Cxx bussen gewoon door verkocht worden met de oude reclame / naam er nog op... | |
marcel.nl | woensdag 9 april 2014 @ 06:07 |
Ja alles zit er nog op en er aan. | |
Peterselieman | woensdag 9 april 2014 @ 11:45 |
Arriva heeft de concessie West-Brabant toegewezen gekregen van de provincie Noord-Brabant. Aanvankelijk was Veolia de winnaar, maar een rekenfout van de provincie zorgde voor een andere uitkomst. Veolia is nu naar de rechter gestapt. | |
arjan1112 | woensdag 9 april 2014 @ 11:48 |
Afgelopen week 2 keer met de veolia bus mee gegaan. Een half jaar geleden ofzo een ov-chip kaart gekocht ; moet zeggen dat het allemaal flink verbeterd is , je hebt nu die chip enz. er hangt een monitor met de haltes , abo info enz en zelfs een krantje en er is wifi , alleen nog een wc of iemand die cola verkoopt erbij en het is helemaal perfect ow ja soms kan je ook je fiets meenemen dat was eerst ook niet tjsa had me auto in de prak gereden; dus nu ging ik met de bus vind het wel relaxt je hoeft niks te doen, alleen een beetje uit het raam kijken | |
CitroenFrance | woensdag 9 april 2014 @ 19:31 |
Hopelijk geen drama toestanden hier! Zit ik eigenlijk niet op te wachten... Ik ben tot nu toe altijd wel tevreden geweest met Veolia. Het materieel loopt op z'n einde ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 19 april 2014 @ 00:56 |
Het lijkt erop dat Qbuzz extra buschauffeurs zoekt voor tijdens de komende zomerperiode, voor omgeving Drachten/Surhuisterveen. Wellicht interessant voor een enkeling hier ![]() Ik heb er zelfs nog even over nagedacht... Toch leuk, zo'n (tijdelijke) comeback op de Fryske wegen als buschauffeur ![]() | |
springer1980 | donderdag 24 april 2014 @ 21:14 |
Connexxion blijft in Zeeland rijden en krijgt ook het deel van Veolia erbij. Stel dat Veolia definitief Brabant verliest dan blijft dan blijft er ook niks meer over van Veolia Nederland. Alleen Den Haag en Limburg kom je hun dan nog tegen. Ben benieuwd of ze dan wel zo interessant zijn om overgenomen te worden... | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2014 @ 21:19 |
sterfhuisconstructie. Ik hoorde dat xx zich, mogelijk via een dochterbedrijf, in wilde schrijven voor de concessie Limburg. Veolia heeft ook nog het veer tussen Vlissingen en Breskens, maar dat is zwaar verlieslijdend. | |
Bart_Z | dinsdag 29 april 2014 @ 14:19 |
Wat dachten jullie van deze ex GVU bus? [ Bericht 0% gewijzigd door Bart_Z op 29-04-2014 14:20:37 (foutje) ] | |
marcel.nl | dinsdag 29 april 2014 @ 17:23 |
Which one? ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 3 mei 2014 @ 11:10 |
en dan vanaf 1:40 ![]() | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:08 |
Vraag voor de chauffeurs van Twents als ze hier rondhangen: Veranderd er nog wat aan de aankomst- en vertrektijden van de stadsbussen in Enschede vanwege de werkzaamheden rond het VHeekplein? De site van Syntus en 9292 melden van niet, maar ik heb maandag de allereerste bus nodig en kom dan niet graag voor een verrassing te staan. ![]() | |
dennistd | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:18 |
Volgens mij wijzigt er in de tijden niks, ze komen alleen niet meer op het Van Heekplein. Vervangende haltes zijn bij de ANWB-winkel voor de deur (Edo Bergsmalaan, alleen 3, 6 Stokhorst, 4 Stroinkslanden en 5 Hogeland), bij de Zuidmolen (alleen vanaf het station) en MST Haaksbergerstraat (normale halte) Echt vertraging hoeft het ook niet op te leveren, de afstand scheelt maar weinig. Alleen op de tekeningen die ik er van gezien heb lijkt het allemaal vrij krap gemaakt te zijn, maar daar kan ik zondag meer over vertellen verwacht ik. | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:24 |
Ah, dankjewel! Ze waren al druk bezig vandaag inderdaad, vanmiddag lag het nieuwe asfalt naast het Dish er al in. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:03 |
Al nieuws over de Brabant concessie? en de oorlog daarover? | |
Zug-Chef | dinsdag 3 juni 2014 @ 12:04 |
24 juni. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 3 juni 2014 @ 23:38 |
thx ![]() | |
CitroenFrance | vrijdag 6 juni 2014 @ 20:16 |
Als die elektrische bussen niet doorgaan in Breda, kunnen ze wel hybride bussen gebruiken van Volvo. Die testbus had heerlijk airco aan ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 8 juni 2014 @ 16:11 |
Goed, welke FOK!ker was dit??![]() | |
t0xor | zondag 8 juni 2014 @ 16:53 |
Dat was ik Kentekenplaat ;-) | |
Deezertje | zondag 8 juni 2014 @ 23:47 |
Morgen 2e Pinksterdag dus niet gratis reizen als student, maar: op onze buslijn rijden 2 vervoerders. Als reiziger weet je vooraf niet welke vervoerder je krijgt (kan je wel weten via 9292, maar wie doet dat?!). Anyway: Arriva is duurder dan Connexxion. Dat is toch raar? Zelfde lijn, zelfde haltes, alleen andere vervoerder: hoppa, reiziger moet bij Arriva meer betalen voor exact hetzelfde ritje (in dit geval 21 cent meer) Maar als je dat elke dag 2x per dag moet doen tikt het wel aan. Zijn er geen regels voor wanneer er 2 vervoerders op één lijn rijden dat gewoon beiden dezelfde prijs moeten hanteren? Kaartjes van Arriva zijn ook niet geldig bij CXX vice versa. Als reiziger weet je dus niet wanneer je CXX of Arriva krijgt. Volgens de concessie is CXX de hoofduitvoerder. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 4 juli 2014 @ 22:35 |
http://www.dumpert.nl/med(...)aakt_passagiers.html![]() ![]() ![]() edit: | |
dennistd | vrijdag 4 juli 2014 @ 22:53 |
Je kunt hem niet tegenkomen of hij heeft de microfoon wel bij de mond ![]() | |
martino673 | zaterdag 5 juli 2014 @ 00:39 |
Ik wil een keer bij hem in de bus! | |
Bitlord | zaterdag 5 juli 2014 @ 20:29 |
Vanmiddag meegeweest met de Bangkok Bus Rapit Transit en gelijk een videootje van het hele traject gemaakt. Rijdt met standaardbussen over voornamelijk een eigen baan, maar juist bij de drukke kruisingen moet de bus de ruimte met anderen delen. De ritprijs is ongeveer 7 keer zo laag als bij de metro: zo'n ¤0,07 | |
Bitlord | zaterdag 5 juli 2014 @ 20:44 |
Die Arriva-lijn wordt gedoogd binnen de concessie. Met het huidige tariefsysteem zou de enige redelijke wijziging zijn dat je tot de concessiegrens het ene, en na de grens het andere tarief uit de andere concessiegebied. Dit is echter voor de reiziger niet per se goedkoper, want het voordeeltje wat je in gebied A zou hebben door een lager tarief wordt teniet gedaan door een hoger tarief in gebied B. | |
dennistd | zondag 6 juli 2014 @ 02:17 |
Dat is in Almelo hetzelfde bij de kruising met Slot bij de halte Koningshoek vanuit Mariaparochie: je hebt daar een busbaan, maar bij het kruispunt wordt de busbaan de strook voor rechtsaf. Met de bus kun je daar gewoon blijven rijden, want bij het verkeerslicht naar rechts zit ook een negenoog voor rechtdoor. Het meeste normale verkeer gaat daar ook rechtdoor, waardoor je er ook wel wat aan hebt als bus. Achter de kruising ligt namelijk geen busbaan meer, en zo kun je de auto's voorbij. | |
Peterselieman | maandag 7 juli 2014 @ 20:05 |
De instructieritten met de dubbelgelede Hess-bussen zijn in Groningen vandaag begonnen. In dit topic zag in een foto van een van de bussen die op de foto de Eendrachtskade zuidzijde oprijdt. Normaal rijdt de studentenlijn 15 daar, terwijl de dubbelgeledes op de Groninger lijn 11 gaan rijden http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=321317#p321317 | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 juli 2014 @ 14:20 |
![]() Foutje in de info..??? [ Bericht 2% gewijzigd door Ou-Tannu op 11-07-2014 22:14:28 ] | |
NoBody122 | zaterdag 12 juli 2014 @ 01:54 |
Da's wel te hopen... | |
marcel.nl | maandag 11 augustus 2014 @ 07:34 |
Bij mijn collega in de bus afgelopen zaterdag:![]() 2004 ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:24 |
In Groningen hebben ze weer nieuw speelgoed:![]() ![]() ![]() Bron: Facebookpagina van het Nationaal Bus Museum | |
dennistd | vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:28 |
Is dat nou een sprinter op de eerste foto? | |
Gnittoo | vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:47 |
ja, de sprinter city 77 | |
Peterselieman | vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:27 |
In de Achterhoek hebben ze ook weer wat nieuws, een bus van het merk King Long: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=328816#p328816 | |
Kentekenplaat | vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:25 |
Het lijkt me toch wat dubieus. zo'n Chinees ding. | |
Peterselieman | vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:33 |
Arriva rijdt er mee rond op Malta en hier hebben we op Schiermonnikoog bussen van BYD | |
Darkwing_Duck | zondag 17 augustus 2014 @ 16:28 |
2 Vraagjes, Is de nieuwe dienstregeling rond Breda al bekend, en gaat Arriva, dalvoordeel brabant overnemen? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:18 |
Check zo laat mogelijk in, en zo vroeg mogelijk uitWerkt dit echt? Ik dacht dat de prijs echt per halte werd berekent, en niet per wielomwenteling? ![]() | |
dennistd | dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:29 |
De prijs is gewoon per halte. Wel heb je kans als je al uitcheckt net na de vorige halte het systeem nog op die halte staat. Maar als er controle is bij je uitstaphalte word je in dat geval wel bekeurd als zwartrijder. Overigens zeg ik er zelf meestal wel wat van als iemand zo vroeg uitcheckt. Het probleem is alleen dat je ze niet weer kunt laten inchecken: 'U bent al in-/uitgecheckt'... | |
Gnittoo | dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:31 |
klopt, maar dan wacht ik wel een minuut. zeker als de volgende halte pas x-km verder is. | |
dennistd | dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:55 |
In dat geval wel, maar op de stadsdienst werkt dat niet echt. Overigens zou die beveiliging tegen dubbel bliepen per kaartlezer (of per deur) moeten zijn. Nu kan iemand die incheckt en en de verkeerde bus blijkt te hebben niet direct weer uitchecken. Erg vervelend als dit kort voor vertrektijd gebeurt.. | |
Gnittoo | dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:24 |
dan heb je weer figuren die voor inchecken en achter gelijk weer uitchecken. bij connexxion konden ze geloof ik wel vrijwel gelijk in>uitchecken. had je mensen die de kaart doorgaven aan de vriend achter achter zich. | |
dennistd | dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:16 |
Dat achter uitchecken ben ik heel snel klaar mee hoor. Piepjes zijn hard genoeg om voorin te kunnen horen. | |
NoBody122 | woensdag 20 augustus 2014 @ 01:49 |
Ik schakelde de kaartlezers onderweg altijd uit met InfoXX. Alleen -bij- haltes kon men in- of uitchecken. Heeft Connexxion veel te-vroeg-uitcheck-acties bespaard ![]() Kan dat bij Arriva eigenlijk ook, dat uitschakelen? | |
dennistd | woensdag 20 augustus 2014 @ 05:16 |
Bij Syntus kun je ze niet uitzetten in elk geval. | |
Gnittoo | woensdag 20 augustus 2014 @ 07:29 |
Ja, maar is wat omslachtig. | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 augustus 2014 @ 11:11 |
Want een ritje Breda oosterhout heeft bij mij steeds een ander tarief. Zowel Breda- Oosterhout heb ik al verschillende tarieven meegemaakt en de andere kant op ook of zou dat komen dat op de heenweg 2 rotondes 3 kwart worden genomen en de andere kant op slechts een kwart? | |
Peterselieman | woensdag 20 augustus 2014 @ 11:39 |
Dat heeft sowieso invloed en soms ook nog de halte waar de bus vertrekt of aankomt op een station. Dan wil het nog wel eens een cent schelen. | |
JDude | woensdag 20 augustus 2014 @ 11:51 |
Wordt nog een kostenpost voor D_D dan, dat grote nieuwe eilandperron. | |
Deezertje | woensdag 20 augustus 2014 @ 12:44 |
Breng (Connexxion) klaagt trouwens dat het aantal reizigers en de inkomsten uit studentenreisrecht flink tegenvalt t.o.v. wat ze hadden gedacht bij intekening concessie. Kosten wifi en nieuwe bussen leveren niet genoeg op. En ze moeten nog tot 2022, dus dat beloofd wat ![]() Ik gok dat per december er flink wat minder bussen rijden, qua frequentie dan. Volgens mij mogen ze geen lijnen schrappen. Maar goed, ze maken zich ook niet erg geliefd. Vakantiedienst twee weken van te voren laten ingaan terwijl de scholen bezig zijn, en deze week wanneer alles weer begint is het nog steeds vakantiedienst, 1 september pas normale dienstregeling. En de spitsdienstregeling is 's middags van 15 tot 17.30 uur. Terwijl dan pas de spits begint! ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:07 |
Ik vind Brabant t eigenlijk wel goed doen met de bus...of heb ik t mis? (Provincie) | |
Deezertje | woensdag 20 augustus 2014 @ 13:08 |
Brabant is Arriva/Veolia. Noord-Brabant is vanaf december voor Arriva na aanbestedingsfout Veolia ![]() Zat van de week nog in zo'n bus. Had geen display, maar zo'n ouderwetse balk met datum, tijd en volgende haltenaam. Maar dat werkt dus niet, want of hij laat de halte te vroeg zien of te laat, dus als je de weg niet kent stap je bijna altijd verkeerd uit... | |
Naj_Geetsrev | vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:16 |
Jeetje. Ik heb wel eens van grote vertragingen gehoord. Maar dat slaat echt alles. | |
Zug-Chef | vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:45 |
Ik kijk nog wel eens op de ov info app en het valt mij op dat ook rond Leeuwarden Qbuzz vaak mega vertragingen heeft. En structureel ook, in ieder geval was dat voor de zomervakantie zo. Sindsdien niet meer gekeken. Lijkt mij ook een foutje ergens. | |
Peterselieman | vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:29 |
Voor een deel kan het wel kloppen. Het wil rond de Drachtsterbrug nog wel eens vast staan. Is al een paar keer voorgekomen dat of de brug niet meer dicht wilde of dat er een ongeval gebeurd was. Daarnaast kun je er in de middagspits zo vijf tot tien minuten vast staan, terwijl je een dag later op hetzelfde tijdstip gewoon door kunt rijden. Arriva heeft daar ook wel af en toe last van. | |
Naj_Geetsrev | vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:12 |
Lijkt mij niet dat die bus echt zoveel vertraging heeft. Kan zijn dat er een verkeerde tijd ingesteld staat op het FMS systeem waardoor de KV6 berichten naar GOVI een verkeerde tijd mee krijgen. | |
Gnittoo | woensdag 27 augustus 2014 @ 08:40 |
Darkwing_Duck | maandag 1 september 2014 @ 18:36 |
Voor wie het weten wil
| |
Darkwing_Duck | maandag 8 september 2014 @ 13:50 |
Niemand nog op het Busstation van Breda geweest hier? Erg mooi geworden vind ik ![]() Niemand nog op het tijdelijke Busstation van Oosterhout geweest hier? Erg gaar, voor zo een grote stad, je kan er nog geneens droog staan ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 8 september 2014 @ 13:52 |
-Verkeerde topic- | |
Rostkreuz | woensdag 10 september 2014 @ 21:27 |
Ik kwam deze tegen in Leiden. Is dit de koninklijke bus? Met handelaarskenteken? ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 september 2014 @ 21:51 |
Ja. Tijdens transporten wanneer er niemand van de Koninklijke familie in zit draagt de bus een ander kenteken. In dit geval dus een handelaarskenteken, maar er is ook een officieel kenteken welke nooit bekend zal worden gemaakt | |
CitroenFrance | vrijdag 26 september 2014 @ 21:20 |
Waar gaan die oude Novio stadsbussen heen? Zag ze van de week op de A59 rijden vanaf Raamsdonkveer naar de A16. Het waren de Jonckheer bussen. | |
Alexxxxx | donderdag 2 oktober 2014 @ 16:48 |
![]() | |
GlenSpey | donderdag 2 oktober 2014 @ 16:50 |
Hoe zit het in de wereld van het busvervoer? Zijn er nog een beetje vacatures in te vinden of is alles wegbezuinigd??? | |
Kentekenplaat | donderdag 2 oktober 2014 @ 20:29 |
In Noord-Nederland is volgens mij alles weg bezuinigd of is het allemaal part-time werk via een uitzendbureau.![]() | |
Gnittoo | donderdag 2 oktober 2014 @ 22:28 |
Ik zie alleen maar 0-uren contracters en 65+ers | |
qu63 | woensdag 8 oktober 2014 @ 05:29 |
Als je t VIN weet kan je het normale kenteken wel vinden ![]() En bij eventuele verkoop krijgt ie ook gewoon weer zn normale kenteken terug. | |
qu63 | woensdag 8 oktober 2014 @ 05:31 |
Vraagje.. Ik ben op zoek naar een lijst van kentekens + (OV-) vervoerders in Nederland. Iemand enig idee wie dit de laatste tijd bijgehouden heeft? Of waar dit makkelijk te vinden is? Een lijst met alle kentekens heb ik al, alleen wil ik die dus koppelen aan de eigenaar ![]() | |
qu63 | woensdag 15 oktober 2014 @ 14:55 |
(N)iemand? ![]() ![]() | |
marcel.nl | woensdag 15 oktober 2014 @ 17:26 |
Hier wellicht: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoofdpagina | |
qu63 | woensdag 15 oktober 2014 @ 18:49 |
Nope, daar staan alleen de serienummers bij, niet de kentekens ![]() | |
JDude | vrijdag 12 december 2014 @ 16:10 |
![]() In Breda en omgeving rijdt Veolia vandaag met wat museummaterieel in het kader van hun afscheid van Brabant. Mooi plaatje, historische bus in gloednieuw busstation. Foto met dank aan BN de Stem Meer foto's daar ook te vinden. | |
NoBody122 | zaterdag 13 december 2014 @ 16:41 |
Gave actie! ![]() | |
Gnittoo | zondag 14 december 2014 @ 16:58 |
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ is weer terug ![]() | |
marcel.nl | zondag 14 december 2014 @ 21:22 |
He, maanden naar uit gekeken en de moed opgegeven. En nu is ie er ineens weer ![]() Dankjewel voor de tip, anders had ik t echt niet geweten | |
Deezertje | dinsdag 30 december 2014 @ 21:50 |
Waarom rijden er op Oudejaarsavond vanaf 20:00 uur eigenlijk geen bussen meer? Ja, chauffeurs willen het samen met familie vieren... maar met de kerstdagen rijden ze wel gewoon de hele dag... | |
qu63 | dinsdag 30 december 2014 @ 21:58 |
Ik kan me voorstellen dat het iets te maken heeft met vuurwerk wat (op de openbare weg) afgestoken wordt. En mogelijk vandalisme door t vuurwerk op 12 meter rijdend glas af te vuren.. | |
Peterselieman | dinsdag 3 februari 2015 @ 16:18 |
Londen heeft er weer een cabriobus bij: http://www.bbc.com/news/uk-england-london-31097083 | |
qu63 | dinsdag 3 februari 2015 @ 16:51 |
En dat door wat laaghangende takken ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 februari 2015 @ 16:51 |
"graag willen wij dat u deze bus ombouwt tot cabriobus" 'Dat kan, dat kost ¤2452,53' "Zoveel?" 'ja' "We rijden wel even verder" ![]() | |
NoBody122 | donderdag 5 februari 2015 @ 02:08 |
Da's een beste tak geweest ![]() | |
Fiorano | donderdag 5 februari 2015 @ 08:56 |
Valt je trouwens op dat die nieuwe Mercedes bussen in Utrecht bizar vaak 1 koplamp kapot hebben, bekend probleem? | |
sander8458 | woensdag 11 februari 2015 @ 21:56 |
Inmiddels zijn er zoals waarschijnlijk wel bekend hier ook diverse 5000en naar TCR gegaan, alleen de 5007, 5014 en 5026 ben ik helemaal kwijt. Rijden die eigenlijk nog wel gewoon bij EBS? | |
Mr.Jorn. | woensdag 11 februari 2015 @ 23:48 |
Abellio wint aanbesteding in Limburg, lijkt wel erg op huisstijl van Q-link paars:![]() Grootste aanbesteding in Nederland ooit, gaat om 1,5 tot 2 miljard.. 2016 - 2031 | |
dennistd | woensdag 11 februari 2015 @ 23:53 |
Q-link = Qbuzz = Abellio = Door! | |
AeroxV8 | vrijdag 13 februari 2015 @ 09:49 |
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik werk zelf op de bizzliners en heb dus eigenlijk niets te maken met de 'normale' afdeling van EBS. Wat ik wel kan vertellen is dat inmiddels alleen nog de bussen 3001 t/m 3028 worden gebruikt voor de uitvoering van de lijndiensten. De 3029 t/m 3044 staan op de nominatie om verkocht te worden, laatste geruchten zijn dat er inmiddels wel een koper of kopers voor zijn, maar die geruchten gaan al een tijdje en de bussen staan nog altijd op de vestiging.. Tot die tijd zijn naar mijn weten de 3032, 3035 en 3044 in gebruik als back-up en om de dingen plan-technisch gezien makkelijker te maken voor onderaannemer Oostenrijk Touringcars. | |
qu63 | vrijdag 13 februari 2015 @ 12:41 |
Laatste tijd zie je steeds vaker dat die ex-lijbussen naar die partyvervoerders gaan. Met 80 man in een stadsbus naar een dancefeest ofzo. | |
NoBody122 | zondag 15 februari 2015 @ 05:47 |
Tot mijn verbazing kwam ik dit zojuist tegen: Er rijden kennelijk nog altijd Fryskers op dienst rond in NL ![]() | |
marcel.nl | zondag 15 februari 2015 @ 07:49 |
Fryskers ![]() ![]() (heb hem trouwens op youtube moeten opzoeken, doorschakeling was door uploader uitgeschakeld) | |
Pino112 | zondag 15 februari 2015 @ 09:10 |
In december nog in Hilversum in eentje gezeten ![]() | |
dennistd | zondag 15 februari 2015 @ 10:49 |
In Twente rijden dit weekend de bussen met dubbele bestemmingen rond vanwege de carnaval:![]() | |
NoBody122 | zondag 15 februari 2015 @ 15:17 |
Klopt, maar als je hem hier openklikt, kun je rechtsonder op het Youtube-logo klikken. Dan ga je er direct heen, inclusief correcte starttijd ![]() | |
sander8458 | dinsdag 17 februari 2015 @ 13:59 |
Dank je voor de info. Eind januari dit jaar zag ik trouwens bij TCR geen spoor meer van de EBS 3045, 3046 en 3047. Zijn ze toevallig begin dit jaar weer retour gestuurd naar EBS/Oostenrijk? | |
sander8458 | dinsdag 17 februari 2015 @ 15:22 |
In Middelburg heb ik er eind januari ook nog een aantal zien rijden, volgens mij op de stadsdienst | |
AeroxV8 | dinsdag 17 februari 2015 @ 21:58 |
De bussen zijn een hele tijd weggeweest, maar sinds een aantal maanden staan ze weer op de stalling bij EBS. Deze 3 bussen zijn ontdaan van de R-net bestickering en voorzien van grote EBS logo's, de kleurstelling is nog wel steeds R-net. Ze worden overigens nog wel steeds door TCR gebruikt, ik zie geregeld TCR chauffeurs voorbij schuiven die er eentje op komen halen. Ik vermoed dat ze momenteel in Purmerend gestald zijn om de rustigere periode voor de tour even uit te zitten. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of deze 3 bussen ook op de nominatie staan om verkocht te worden. Het lijkt me aannemelijk dat deze 3 in het bezit van EBS blijven, ik geloof dat ze sponsor zijn van een sportteam en dat ze geregeld een bus gebruiken om dit team naar hun wedstrijden te rijden. | |
AeroxV8 | dinsdag 17 februari 2015 @ 21:59 |
De frysker uit dit filmpje rijdt rond in de omgeving Hoorn, ik herken het stukje toevallig als een deel van de oude route van lijn 379 van EBS. De frysker slaat rechtsaf, komende vanuit een bussluis, voorheen met de 379 staken we recht over, met naar 2 kanten werkelijk waar nagenoeg geen zicht op de kruisende weg, het was soms echt gokken of je over kon steken. Helemaal leuk was het toen ik vanuit de richting van de filmer kwam, en richting bussluis reed en de piramide niet wilde zakken. Achteruit terug de weg op, op goed geluk..ongelofelijk dat dat allemaal goed is gegaan..een van de spannendste momentjes uit mijn chauffeursloopbaan tot nu toe ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 17 februari 2015 @ 22:06 |
Ach, automobilisten zijn gemiddeld ook weer niet zó onoplettend gelukkig. Zo'n bus, die een stukje verderop 'iets' op de weg aan het doen is, valt wel op natuurlijk ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 13 maart 2015 @ 16:58 |
Vanaf maandag rijden in Gelderland Arriva bussen met aanhangwagens. | |
Carlos93 | vrijdag 13 maart 2015 @ 17:46 |
Vind het geen gezicht ![]() | |
qu63 | vrijdag 13 maart 2015 @ 21:13 |
Het had wel wat uitgebreider gemogen Alex ![]() http://www.ovmagazine.nl/(...)-achter-de-bus-1751/ (oud bericht) http://www.ovmagazine.nl/(...)ger-achter-bus-2129/ | |
Ou-Tannu | zondag 22 maart 2015 @ 23:42 |
http://112groningen.nl/Gr(...)op-a7-bij-marum.html Gelukkig met een sissert :p | |
Kentekenplaat | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:50 |
Oeps. | |
dennistd | maandag 30 maart 2015 @ 22:46 |
VDL gaat Citea-dubbeldekkers maken: http://www.vdlbuscoach.co(...)dekker-voor-BVG.aspx![]() | |
GlenSpey | zaterdag 4 april 2015 @ 15:16 |
Weet iemand hier toevallig of er rijscholen zijn waarbij je ook kan lessen in een automaat? Jaren terug wel eens een proefles gehad in een touringcar (toen niet mee verder gegaan). Maar ik wil sowieso niet gaan rijden naar het buitenland... Kan op google zo gauw niks vinden, enkel touringcars ![]() | |
dennistd | zaterdag 4 april 2015 @ 16:08 |
Volgens mij in elk geval Verkeerscollege Twente (Almelo) en E&R opleidingen (Nieuwegein). Maar waarom niet gewoon schakel? Heb ik ook gedaan terwijl mijn doel ook alleen OV was. [ Bericht 17% gewijzigd door dennistd op 04-04-2015 16:31:37 ] | |
HetBrabandertje | zaterdag 4 april 2015 @ 16:11 |
Kwam vanmiddag Rijschool Dekker (Eindhoven) tegen met een beplakte Ambassador reclame makend voor een busrijbewijs. | |
qu63 | zaterdag 4 april 2015 @ 17:36 |
E&R heeft 3 'lijnbussen' idd met automaat, maar ook 1 6-baks schakel touringcar. En prijs maakt t volgens mij niet uit, je krijgt alleen een beperking op je rijbewijs als je met een automaat je rijbewijs gehaald hebt.. En als je niet naar het buitenland wil zijn er genoeg touringcarbedrijven die vooral inkomend tourisme doen, of een hotelroute rijden, of alleen maar schoolreisjes naar Walibi, dagje keukenhof etc rijden. | |
derLudolf | dinsdag 21 april 2015 @ 13:15 |
Meeste touringcars zijn toch ook wel automaat? Ik had nog vraagje, weet iemand hoe het zit met bus 88 van EdeWageningen naar Wageningen via de campus. Ik kom bij het treinstation nu vaak genoeg bussen tegen die kreeg wegrijden. Heeft door te maken met dat een deel van de bussen via de nieuwe busbaan over de campus gaat en een deel de oude route gaat rijden? Gaat er dan ook een bus 89 rijden over deze nieuwe route en hoe vaak gaan de bussen rijden? | |
Darkwing_Duck | zondag 31 mei 2015 @ 20:51 |
Beetje urgente vraag. Weet iemand de actuele tarieven te vinden van de bus 19 Antwerpen Breda? En ook waar ie stopt op station Breda? De site van connexion bied geen soelaas, of het is heel goed verstopt.... | |
Anne | zondag 31 mei 2015 @ 21:02 |
Is dit het antwoord op een van je vragen? http://www.connexxion.nl/(...)m=31052015&Tijd=2059 | |
Anne | zondag 31 mei 2015 @ 21:03 |
En deze informatie over onder andere tarieven zijn van 03-03-2015, dus ik denk nog wel actueel genoeg: http://www.grenstreinbus.be/bus/verbinding.php?id=7 | |
Darkwing_Duck | zondag 31 mei 2015 @ 21:12 |
Ik dank je hartelijk voor de moeite, zover was ik ook. Maar ik vind het raar dat die info nergens bij connexion te vinden is. Deze site hierboven lijkt me een hobby site? | |
Anne | zondag 31 mei 2015 @ 21:13 |
De prijzen zijn als het goed is niet te vinden via de website van Connexion nee. Die verwijzen namelijk ook door: Wilt u de kosten van uw reis precies berekenen? Kijk op 9292.nl (bij uw reisadvies:in het kopje prijs) | |
Nattekat | zondag 31 mei 2015 @ 21:23 |
Enkele reis Hulst - Antwerpen: ¤ 5, Retour Hulst - Antwerpen: ¤ 10, Enkele reis Breda - Antwerpen: ¤ 8,50 Retour Breda - Antwerpen: ¤ 15,- Enkele reis of retour Hulst - Breda: ¤ 16,- (reductie: ¤ 8,-) | |
Darkwing_Duck | zondag 31 mei 2015 @ 21:39 |
maar das ook krom. Want daar staat een prijs van E8.43 _met uw chipkaart_, en dat gaat niet voor Antwerpen ![]() | |
Anne | zondag 31 mei 2015 @ 21:58 |
Vanuit Antwerpen moet je een vervoerbewijs bij de buschauffeur kopen, maar dat wist je al. En kijk eens, toch wel op de site te vinden, gek genoeg: http://www.connexxion.nl/(...)lijnen-19-en-42/3637 | |
dennistd | zondag 31 mei 2015 @ 22:04 |
Dan zou ik toch een kaartje Breda-Antwerpen en een kaartje Antwerpen-Hulst kopen bij de chauffeur ipv één kaartje Breda-Hulst ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 5 juni 2015 @ 10:16 |
Ik plaats dit niet als nieuwtje, maar als fout. De concessie gaat namelijk naar Arriva, niet Veolia #FAIL![]() | |
bork | woensdag 24 juni 2015 @ 00:01 |
Busvervoerder Qbuzz is in Utrecht bezig met een test met elektrische bussen.![]() Foto: Lot van Hooijdonk, Gemeente Utrecht | |
derLudolf | woensdag 24 juni 2015 @ 09:53 |
Vanaf 24 augustus gaat er een nieuwe lijn open. Lijn 84 vanaf station Ede-Wageningen, via de campus van Wageningen UR naar Wageningen. Hiervoor is een busbaan aangelegd over de campus. Ik dacht dat deze bus 4x per uur ging rijden. De huidige 88 rijdt - deels hetzelfde tracé maar niet over de campus - nu nog 6* per uur. Dit we wordt verlaagd naar 4. Netto dus 2 bussen extra vanaf station Ede-Wageningen naar Wageningen | |
qu63 | woensdag 24 juni 2015 @ 09:56 |
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt? | |
Mr.Jorn. | woensdag 24 juni 2015 @ 10:03 |
Lijkt me niet. Die bussen zijn eigendom van de provincie Friesland en rijden daar in de Frysk Ferfier huisstijl (Die is blauw ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 24 juni 2015 @ 10:17 |
Nieuwe. BYD heeft ook een serie op Schiphol lopen trouwens. | |
qu63 | woensdag 24 juni 2015 @ 10:24 |
Maar dat zijn andere type's, toch? En niet op kenteken, als ik t goed begreep. | |
Alexxxxx | woensdag 24 juni 2015 @ 10:27 |
klopt | |
marcel.nl | woensdag 24 juni 2015 @ 17:06 |
De BYD bussen op Schiermonnikoog zijn van ander type dan die op Schiphol en de testbus in Utrecht, getuigende de achterzijde. Of de rode testbus van hetzelfde soort is als die op Schiphol rijden, weet ik niet. | |
Alexxxxx | woensdag 24 juni 2015 @ 17:41 |
BYD noemt helaas nooit types in haar persberichten ![]() | |
bork | woensdag 24 juni 2015 @ 17:41 |
Die installaties die VDL gebruikt van Siemens voor elektriche bussen, worden die ook gebruikt voor de tram in Doha? http://www.siemens.com/pr(...)nio.php?content[]=MO Dat is wel win-win. | |
Ou-Tannu | woensdag 24 juni 2015 @ 17:42 |
Morgen weer eens bussen ![]() | |
bork | woensdag 24 juni 2015 @ 17:43 |
Ga je naar Sluis? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 24 juni 2015 @ 17:45 |
Neen ![]() Leeuwarden via onbekend naar Assen of Stadskanaal.. | |
Mr.Jorn. | woensdag 24 juni 2015 @ 18:05 |
Leeuwarden - Drachten - Assen - Gieten - Stadskanaal kan prima ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 24 juni 2015 @ 18:07 |
Dat zou kunnen ja.. ![]() ![]() | |
_JdM_ | woensdag 24 juni 2015 @ 18:12 |
Helaas. Maximaal samen 6x per uur. Lijn 84 4 x per uur in de ochtendspits naar Wageningen, 2x per uur naar Ede. Middagspits andersom. Dal 2x per uur. Lijn 88 2x per uur in de ochtendspits naar Wageningen, 4x per uur naar Ede. Middagspits andersom. dal 2x per uur. In het weekend rijdt lijn 84 niet, alle ritten worden dan door lijn 88 gereden. | |
qu63 | donderdag 25 juni 2015 @ 00:45 |
Eigenlijk hebben ze maar 1 type, de K9 In Nederland staan er nu 4 op kenteken, allen met als type K9C-13A. • 58BFN1 (42 staan, 26 zitplaatsen, uitvoering: 3AN21E1N23ANA typegoedkeuring: e9*2007/46*6223*01, 1205cm lang, 250 breed) • 40BFV6 (60 staan, 28 zitplaatsen uitvoering: 2AN11E1N23ANA typegoedkeuring: e9*2007/46*6223*02, 1200cm lang, 255 breed) • 18BFX4 (57 staan, 23 zitplaatsen uitvoering: 2AN11E1N13ANA typegoedkeuring: e9*2007/46*6223*00, 1200cm lang, 255 breed) • 24BFX4 (57 staan, 23 zitplaatsen uitvoering: 2AN11E1N13ANA typegoedkeuring: e9*2007/46*6223*00, 1200cm lang, 255 breed) | |
bork | vrijdag 26 juni 2015 @ 23:37 |
Burka/nikab niet in de bus bij deze chauffeur http://www.omroepbrabant.(...)t+sorry+[VIDEO].aspx | |
GlenSpey | vrijdag 3 juli 2015 @ 16:39 |
Arnhemse B88 trolley's in een of andere Russische/Oostblok stad: en de 182 hebben ze al naar de klote geholpen ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juli 2015 @ 16:56 |
Hebben die dingen een accu waar ze op kunnen rijden? Omdat de pantograaf naar beneden staat. | |
qu63 | vrijdag 3 juli 2015 @ 18:04 |
Ze hebben nou niet echt een uniform merkenbeleid daar ![]() En zelfs de rol niet vervangen! ![]() | |
Erno-BE | vrijdag 3 juli 2015 @ 18:55 |
De busbaan door de Campus is haast zo goedcals af, kwam er dinsdag langs toen ik in lijn 88 zat. | |
derLudolf | vrijdag 3 juli 2015 @ 18:57 |
Die laatste is in Oekraïne gezien de kentekens ![]() | |
derLudolf | vrijdag 3 juli 2015 @ 18:59 |
Ik kom er bijna dagelijks ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2015 @ 21:18 |
Deze rijdt nu op Ameland: Samen met een 18 meter gelede MAN-gasbus | |
derLudolf | maandag 6 juli 2015 @ 21:46 |
Gas is om op te koken ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 6 juli 2015 @ 23:23 |
https://video-ams2-1.xx.f(...)0cb6dcfa&oe=559B0F74 ![]() | |
Nattekat | maandag 6 juli 2015 @ 23:26 |
![]() | |
Ou-Tannu | maandag 6 juli 2015 @ 23:29 |
gewoon wat vlees op een lange vleespen en grillen maar ![]() | |
qu63 | dinsdag 7 juli 2015 @ 15:01 |
En dat terwijl die tanks vroeger onder de bus hingen en ze alleen een gat in de grond branden, maar regelgeving en mensen zonder verstand van zaken zorgden er voor dat ze nu op t dak liggen met ventielen aan de zijkant ![]() | |
bork | dinsdag 14 juli 2015 @ 23:33 |
Syntus wint aanbesteding busvervoer Utrecht | |
qu63 | woensdag 15 juli 2015 @ 00:36 |
Dat zal een mooie order zijn voor de busbouwers! Ben benieuwd wie em krijgt, en of alles storingsvrij zal werken.. | |
mdeen | vrijdag 31 juli 2015 @ 06:57 |
Mooi oud plaatje van een bus naar Mechelen, ergens in België. Iemand enig idee waar? Op de wegwijzers staan Westerlo en Herentals![]() | |
JDude | vrijdag 31 juli 2015 @ 07:11 |
Heist-op-den-Berg, net naast het station. | |
marcel.nl | vrijdag 31 juli 2015 @ 07:20 |
Kijk, die bus had ook al een Euro6 motor, heeft net zo'n bult als de VDL Citea achterop ![]() | |
AdoraBelle | vrijdag 31 juli 2015 @ 10:23 |
Lekker zinloos die grille, er zit niks achter ![]() | |
derLudolf | vrijdag 31 juli 2015 @ 11:03 |
Het lijkt wel leuk ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 31 juli 2015 @ 11:29 |
Ja wel, dat is de brandstofcel, dit was de eerste waterstofcel bus op aardgas met een Euro6-motor | |
bork | donderdag 13 augustus 2015 @ 13:33 |
Plaatje! ![]() Citea DLF 11 bij BVG | |
qu63 | donderdag 13 augustus 2015 @ 13:39 |
En daar gaat dan 97 man in! ![]() Metertje korter, rode verf er over en hij kan in Londen rijden ![]() Alhoewel ze daar nu inzetten op elektrisch met BYD-bussen: http://www.busworld.org/articles/detail/2501 | |
bork | maandag 24 augustus 2015 @ 19:21 |
Connexxion maakt bezwaar tegen OV-concessie provincie Utrecht en Amersfoort | |
marcel.nl | maandag 24 augustus 2015 @ 20:51 |
Stelletje Jankerts. Het systeem van die aanbestedingen is al flut, met al die bezwaren en valsspelerijen kosten de procedures ook nog eens klauwen met geld | |
Peter | maandag 24 augustus 2015 @ 20:55 |
Verliezer van zo'n zaak de kosten laten dokken? | |
qu63 | maandag 24 augustus 2015 @ 21:20 |
Dan krijgen we rechtzaken die 10 jaar duren en degene die dan écht verliest is de burger. | |
CudiKid | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:15 |
Gecondoleerd Utrecht met het krijgen van die kutte ov-chipscanners (die gele). | |
dennistd | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:21 |
Die nieuwe werken prima, die oude zijn kut inderdaad. In Twente worden beide soorten gebruikt, het verschil is heel groot. | |
Alexxxxx | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:36 |
vandaag veel 'vreemde' Arriva bussen op de weg in Fryslân, ergens een consessie gewonnen/verloren? | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:40 |
Inbouw nieuwe versie van Albatros | |
derLudolf | dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:40 |
Zag vandaag in Vilnius bussen rijden waar ik volgens de sticker ook met de OV chipkaart kon betalen. Lukte echter niet ![]() |