Ik wil een keer bij hem in de bus!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)aakt_passagiers.html
![]()
![]()
edit:
Die Arriva-lijn wordt gedoogd binnen de concessie. Met het huidige tariefsysteem zou de enige redelijke wijziging zijn dat je tot de concessiegrens het ene, en na de grens het andere tarief uit de andere concessiegebied. Dit is echter voor de reiziger niet per se goedkoper, want het voordeeltje wat je in gebied A zou hebben door een lager tarief wordt teniet gedaan door een hoger tarief in gebied B.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:47 schreef Deezertje het volgende:
Morgen 2e Pinksterdag dus niet gratis reizen als student, maar: op onze buslijn rijden 2 vervoerders. Als reiziger weet je vooraf niet welke vervoerder je krijgt (kan je wel weten via 9292, maar wie doet dat?!). Anyway: Arriva is duurder dan Connexxion. Dat is toch raar? Zelfde lijn, zelfde haltes, alleen andere vervoerder: hoppa, reiziger moet bij Arriva meer betalen voor exact hetzelfde ritje (in dit geval 21 cent meer) Maar als je dat elke dag 2x per dag moet doen tikt het wel aan. Zijn er geen regels voor wanneer er 2 vervoerders op één lijn rijden dat gewoon beiden dezelfde prijs moeten hanteren? Kaartjes van Arriva zijn ook niet geldig bij CXX vice versa. Als reiziger weet je dus niet wanneer je CXX of Arriva krijgt. Volgens de concessie is CXX de hoofduitvoerder.
Dat is in Almelo hetzelfde bij de kruising met Slot bij de halte Koningshoek vanuit Mariaparochie: je hebt daar een busbaan, maar bij het kruispunt wordt de busbaan de strook voor rechtsaf. Met de bus kun je daar gewoon blijven rijden, want bij het verkeerslicht naar rechts zit ook een negenoog voor rechtdoor. Het meeste normale verkeer gaat daar ook rechtdoor, waardoor je er ook wel wat aan hebt als bus. Achter de kruising ligt namelijk geen busbaan meer, en zo kun je de auto's voorbij.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:29 schreef Bitlord het volgende:over voornamelijk een eigen baan, maar juist bij de drukke kruisingen moet de bus de ruimte met anderen delen.
ja, de sprinter city 77quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:28 schreef dennistd het volgende:
Is dat nou een sprinter op de eerste foto?
Het lijkt me toch wat dubieus. zo'n Chinees ding.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
In de Achterhoek hebben ze ook weer wat nieuws, een bus van het merk King Long: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=328816#p328816
Arriva rijdt er mee rond op Malta en hier hebben we op Schiermonnikoog bussen van BYDquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het lijkt me toch wat dubieus. zo'n Chinees ding.
Werkt dit echt?quote:Als je met de bus of tram reist, moet je binnen in- en uitchecken. Via GPS wordt bepaald waar de bus of tram zich op dat moment bevindt. Als je uitcheckt op het moment dat de bus wegrijdt bij de halte voor jouw halte, weet je zeker dat je niet teveel betaalt.
Let op: Niet alle buschauffeurs vinden dit een ‘eerlijke’ methode, terwijl andere vervoerders het juist aanmoedigen om al uit te checken op het moment dat je wegrijdt bij het voorlaatste station. Conducteurs en controleurs zouden je een boete kunnen geven, omdat je op het moment van controle niet in bent gecheckt.
Hetzelfde geldt voor het inchecken: check pas in op het moment dat de bus wegrijdt. De besparing hiermee is minimaal.
klopt, maar dan wacht ik wel een minuut. zeker als de volgende halte pas x-km verder is.quote:Het probleem is alleen dat je ze niet weer kunt laten inchecken: 'U bent al in-/uitgecheckt'...
dan heb je weer figuren die voor inchecken en achter gelijk weer uitchecken. bij connexxion konden ze geloof ik wel vrijwel gelijk in>uitchecken. had je mensen die de kaart doorgaven aan de vriend achter achter zich.quote:Overigens zou die beveiliging tegen dubbel bliepen per kaartlezer (of per deur) moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |