Dat is me nog geneens opgevallen, ik heb het van horenzeggen..quote:Op woensdag 26 maart 2014 06:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Waarom zou dit een ex-gvu bus zijn dan? Heel België rijdt met deze bussen / is Belgisch. Ik meen grijze stoelen te zien zoals de Lijn daarmee rijdt.
Wel een heel leuk bestickerde bus.
De wieldop is wel erg GVU-blauw, Planckendael daar kun je ook met een bootje heen, erg leuk was datquote:Op woensdag 26 maart 2014 06:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Waarom zou dit een ex-gvu bus zijn dan? Heel België rijdt met deze bussen / is Belgisch. Ik meen grijze stoelen te zien zoals de Lijn daarmee rijdt.
Wel een heel leuk bestickerde bus.
das ook weer zoquote:Op donderdag 27 maart 2014 07:41 schreef bork het volgende:
[..]
De wieldop is wel erg GVU-blauw, Planckendael daar kun je ook met een bootje heen, erg leuk was dat.
Neen, sinds dit jaar niet meer. Bootje vaart niet meer, exploitatie was te duur in verband met nieuw opgelegde regels.quote:
Thanks voor het lijstjequote:Op dinsdag 1 april 2014 07:30 schreef _JdM_ het volgende:
In Zweden:
* Ex 3808, 3809. Omgebouwd met gebruik van de technologie van The Whisper. Zie
In Hongarije, BKV:
*Ex SBM 842, 843, 846-849, 852, 853
* Ex Roosendaal, Veluwe, Breda, Tilburg, Delft, als eerste in dienst in Roosendaal: 250, 251, 253, 254, 256.
* Ex veluwe: 3801-3807, 3811-3828.
3788 en 3810 reden bij Syntus Gelderland, waarbij ze in de 3788 een groot scherm hebben ingebouwd en in de groene kleuren hebben gespoten, maar inmiddels exit.
Dat verklaard meteen waarom ik ze al een geruime tijd niet meer heb gezien hier in Apeldoorn.Bij Veolia stonden de 2 Whispers redelijk vaak stil en bij Syntus stonden ze eveneens meer in de stalling of bij de producent van het systeem E-traction. Volgens mij hebben die bussen meer test kilometers gereden dan op dienst met passagiers. Naar mijn idee een geflopt systeem dus!quote:Op dinsdag 1 april 2014 07:30 schreef _JdM_ het volgende:
In Zweden:
* Ex 3808, 3809. Omgebouwd met gebruik van de technologie van The Whisper. Zie
3788 en 3810 reden bij Syntus Gelderland, waarbij ze in de 3788 een groot scherm hebben ingebouwd en in de groene kleuren hebben gespoten, maar inmiddels exit.
Zal wel overgenomen zijn door een touringcar bedrijf. Al snap ik niet dat Cxx bussen gewoon door verkocht worden met de oude reclame / naam er nog op...quote:Op maandag 7 april 2014 17:44 schreef marcel.nl het volgende:
Op station Appingedam een connexxion?? De 8536
(stond naast de ex-hermes die er al langer staat)
[ afbeelding ]
Ja alles zit er nog op en er aan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:12 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Zal wel overgenomen zijn door een touringcar bedrijf. Al snap ik niet dat Cxx bussen gewoon door verkocht worden met de oude reclame / naam er nog op...
Hopelijk geen drama toestanden hier! Zit ik eigenlijk niet op te wachten... Ik ben tot nu toe altijd wel tevreden geweest met Veolia. Het materieel loopt op z'n eindequote:Op woensdag 9 april 2014 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft de concessie West-Brabant toegewezen gekregen van de provincie Noord-Brabant. Aanvankelijk was Veolia de winnaar, maar een rekenfout van de provincie zorgde voor een andere uitkomst.
Veolia is nu naar de rechter gestapt.
Ah, dankjewel! Ze waren al druk bezig vandaag inderdaad, vanmiddag lag het nieuwe asfalt naast het Dish er al in.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:18 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wijzigt er in de tijden niks, ze komen alleen niet meer op het Van Heekplein. Vervangende haltes zijn bij de ANWB-winkel voor de deur (Edo Bergsmalaan, alleen 3, 6 Stokhorst, 4 Stroinkslanden en 5 Hogeland), bij de Zuidmolen (alleen vanaf het station) en MST Haaksbergerstraat (normale halte) Echt vertraging hoeft het ook niet op te leveren, de afstand scheelt maar weinig. Alleen op de tekeningen die ik er van gezien heb lijkt het allemaal vrij krap gemaakt te zijn, maar daar kan ik zondag meer over vertellen verwacht ik.
Ik wil een keer bij hem in de bus!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)aakt_passagiers.html
![]()
![]()
edit:
Die Arriva-lijn wordt gedoogd binnen de concessie. Met het huidige tariefsysteem zou de enige redelijke wijziging zijn dat je tot de concessiegrens het ene, en na de grens het andere tarief uit de andere concessiegebied. Dit is echter voor de reiziger niet per se goedkoper, want het voordeeltje wat je in gebied A zou hebben door een lager tarief wordt teniet gedaan door een hoger tarief in gebied B.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:47 schreef Deezertje het volgende:
Morgen 2e Pinksterdag dus niet gratis reizen als student, maar: op onze buslijn rijden 2 vervoerders. Als reiziger weet je vooraf niet welke vervoerder je krijgt (kan je wel weten via 9292, maar wie doet dat?!). Anyway: Arriva is duurder dan Connexxion. Dat is toch raar? Zelfde lijn, zelfde haltes, alleen andere vervoerder: hoppa, reiziger moet bij Arriva meer betalen voor exact hetzelfde ritje (in dit geval 21 cent meer) Maar als je dat elke dag 2x per dag moet doen tikt het wel aan. Zijn er geen regels voor wanneer er 2 vervoerders op één lijn rijden dat gewoon beiden dezelfde prijs moeten hanteren? Kaartjes van Arriva zijn ook niet geldig bij CXX vice versa. Als reiziger weet je dus niet wanneer je CXX of Arriva krijgt. Volgens de concessie is CXX de hoofduitvoerder.
Dat is in Almelo hetzelfde bij de kruising met Slot bij de halte Koningshoek vanuit Mariaparochie: je hebt daar een busbaan, maar bij het kruispunt wordt de busbaan de strook voor rechtsaf. Met de bus kun je daar gewoon blijven rijden, want bij het verkeerslicht naar rechts zit ook een negenoog voor rechtdoor. Het meeste normale verkeer gaat daar ook rechtdoor, waardoor je er ook wel wat aan hebt als bus. Achter de kruising ligt namelijk geen busbaan meer, en zo kun je de auto's voorbij.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:29 schreef Bitlord het volgende:over voornamelijk een eigen baan, maar juist bij de drukke kruisingen moet de bus de ruimte met anderen delen.
ja, de sprinter city 77quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:28 schreef dennistd het volgende:
Is dat nou een sprinter op de eerste foto?
Het lijkt me toch wat dubieus. zo'n Chinees ding.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
In de Achterhoek hebben ze ook weer wat nieuws, een bus van het merk King Long: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=328816#p328816
Arriva rijdt er mee rond op Malta en hier hebben we op Schiermonnikoog bussen van BYDquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het lijkt me toch wat dubieus. zo'n Chinees ding.
Werkt dit echt?quote:Als je met de bus of tram reist, moet je binnen in- en uitchecken. Via GPS wordt bepaald waar de bus of tram zich op dat moment bevindt. Als je uitcheckt op het moment dat de bus wegrijdt bij de halte voor jouw halte, weet je zeker dat je niet teveel betaalt.
Let op: Niet alle buschauffeurs vinden dit een ‘eerlijke’ methode, terwijl andere vervoerders het juist aanmoedigen om al uit te checken op het moment dat je wegrijdt bij het voorlaatste station. Conducteurs en controleurs zouden je een boete kunnen geven, omdat je op het moment van controle niet in bent gecheckt.
Hetzelfde geldt voor het inchecken: check pas in op het moment dat de bus wegrijdt. De besparing hiermee is minimaal.
klopt, maar dan wacht ik wel een minuut. zeker als de volgende halte pas x-km verder is.quote:Het probleem is alleen dat je ze niet weer kunt laten inchecken: 'U bent al in-/uitgecheckt'...
dan heb je weer figuren die voor inchecken en achter gelijk weer uitchecken. bij connexxion konden ze geloof ik wel vrijwel gelijk in>uitchecken. had je mensen die de kaart doorgaven aan de vriend achter achter zich.quote:Overigens zou die beveiliging tegen dubbel bliepen per kaartlezer (of per deur) moeten zijn.
Ja, maar is wat omslachtig.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:49 schreef NoBody122 het volgende:
Ik schakelde de kaartlezers onderweg altijd uit met InfoXX. Alleen -bij- haltes kon men in- of uitchecken. Heeft Connexxion veel te-vroeg-uitcheck-acties bespaard
Kan dat bij Arriva eigenlijk ook, dat uitschakelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |