Klopt, maar als je hem hier openklikt, kun je rechtsonder op het Youtube-logo klikken. Dan ga je er direct heen, inclusief correcte starttijdquote:Op zondag 15 februari 2015 07:49 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Fryskers![]()
(heb hem trouwens op youtube moeten opzoeken, doorschakeling was door uploader uitgeschakeld)
Dank je voor de info. Eind januari dit jaar zag ik trouwens bij TCR geen spoor meer van de EBS 3045, 3046 en 3047. Zijn ze toevallig begin dit jaar weer retour gestuurd naar EBS/Oostenrijk?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:49 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik werk zelf op de bizzliners en heb dus eigenlijk niets te maken met de 'normale' afdeling van EBS.
Wat ik wel kan vertellen is dat inmiddels alleen nog de bussen 3001 t/m 3028 worden gebruikt voor de uitvoering van de lijndiensten.
De 3029 t/m 3044 staan op de nominatie om verkocht te worden, laatste geruchten zijn dat er inmiddels wel een koper of kopers voor zijn, maar die geruchten gaan al een tijdje en de bussen staan nog altijd op de vestiging..
Tot die tijd zijn naar mijn weten de 3032, 3035 en 3044 in gebruik als back-up en om de dingen plan-technisch gezien makkelijker te maken voor onderaannemer Oostenrijk Touringcars.
In Middelburg heb ik er eind januari ook nog een aantal zien rijden, volgens mij op de stadsdienstquote:Op zondag 15 februari 2015 05:47 schreef NoBody122 het volgende:
Tot mijn verbazing kwam ik dit zojuist tegen:
Er rijden kennelijk nog altijd Fryskers op dienst rond in NL
De bussen zijn een hele tijd weggeweest, maar sinds een aantal maanden staan ze weer op de stalling bij EBS.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:59 schreef sander8458 het volgende:
[..]
Dank je voor de info. Eind januari dit jaar zag ik trouwens bij TCR geen spoor meer van de EBS 3045, 3046 en 3047. Zijn ze toevallig begin dit jaar weer retour gestuurd naar EBS/Oostenrijk?
De frysker uit dit filmpje rijdt rond in de omgeving Hoorn, ik herken het stukje toevallig als een deel van de oude route van lijn 379 van EBS.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:22 schreef sander8458 het volgende:
[..]
In Middelburg heb ik er eind januari ook nog een aantal zien rijden, volgens mij op de stadsdienst
Ach, automobilisten zijn gemiddeld ook weer niet zó onoplettend gelukkig. Zo'n bus, die een stukje verderop 'iets' op de weg aan het doen is, valt wel op natuurlijkquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:59 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
De frysker uit dit filmpje rijdt rond in de omgeving Hoorn, ik herken het stukje toevallig als een deel van de oude route van lijn 379 van EBS.
De frysker slaat rechtsaf, komende vanuit een bussluis, voorheen met de 379 staken we recht over, met naar 2 kanten werkelijk waar nagenoeg geen zicht op de kruisende weg, het was soms echt gokken of je over kon steken.
Helemaal leuk was het toen ik vanuit de richting van de filmer kwam, en richting bussluis reed en de piramide niet wilde zakken.
Achteruit terug de weg op, op goed geluk..ongelofelijk dat dat allemaal goed is gegaan..een van de spannendste momentjes uit mijn chauffeursloopbaan tot nu toe![]()
Het had wel wat uitgebreider gemogen Alexquote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Vanaf maandag rijden in Gelderland Arriva bussen met aanhangwagens.
Oeps.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://112groningen.nl/Gr(...)op-a7-bij-marum.html
Gelukkig met een sissert :p
E&R heeft 3 'lijnbussen' idd met automaat, maar ook 1 6-baks schakel touringcar. En prijs maakt t volgens mij niet uit, je krijgt alleen een beperking op je rijbewijs als je met een automaat je rijbewijs gehaald hebt..quote:Op zaterdag 4 april 2015 16:08 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij in elk geval Verkeerscollege Twente (Almelo) en E&R opleidingen (Nieuwegein). Maar waarom niet gewoon schakel? Heb ik ook gedaan terwijl mijn doel ook alleen OV was.
Is dit het antwoord op een van je vragen?quote:Op zondag 31 mei 2015 20:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Beetje urgente vraag. Weet iemand de actuele tarieven te vinden van de bus 19 Antwerpen Breda?
En ook waar ie stopt op station Breda? De site van connexion bied geen soelaas, of het is heel goed verstopt....
Ik dank je hartelijk voor de moeite, zover was ik ook. Maar ik vind het raar dat die info nergens bij connexion te vinden is. Deze site hierboven lijkt me een hobby site?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:03 schreef Anne het volgende:
En deze informatie over onder andere tarieven zijn van 03-03-2015, dus ik denk nog wel actueel genoeg:
http://www.grenstreinbus.be/bus/verbinding.php?id=7
De prijzen zijn als het goed is niet te vinden via de website van Connexion nee.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik dank je hartelijk voor de moeite, zover was ik ook. Maar ik vind het raar dat die info nergens bij connexion te vinden is. Deze site hierboven lijkt me een hobby site?
maar das ook krom. Want daar staat een prijs van E8.43 _met uw chipkaart_, en dat gaat niet voor Antwerpenquote:Op zondag 31 mei 2015 21:13 schreef Anne het volgende:
[..]
De prijzen zijn als het goed is niet te vinden via de website van Connexion nee.
Die verwijzen namelijk ook door:
Wilt u de kosten van uw reis precies berekenen?
Kijk op 9292.nl (bij uw reisadvies:in het kopje prijs)
Vanuit Antwerpen moet je een vervoerbewijs bij de buschauffeur kopen, maar dat wist je al. En kijk eens, toch wel op de site te vinden, gek genoeg:quote:Op zondag 31 mei 2015 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
maar das ook krom. Want daar staat een prijs van E8.43 _met uw chipkaart_, en dat gaat niet voor Antwerpen
Dan zou ik toch een kaartje Breda-Antwerpen en een kaartje Antwerpen-Hulst kopen bij de chauffeur ipv één kaartje Breda-Hulstquote:Op zondag 31 mei 2015 21:23 schreef Nattekat het volgende:
Enkele reis Hulst - Antwerpen: ¤ 5,
Enkele reis Breda - Antwerpen: ¤ 8,50
Enkele reis of retour Hulst - Breda: ¤ 16,-
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?quote:Op woensdag 24 juni 2015 00:01 schreef bork het volgende:
Busvervoerder Qbuzz is in Utrecht bezig met een test met elektrische bussen.
[ afbeelding ]
Foto: Lot van Hooijdonk, Gemeente Utrecht
Lijkt me niet. Die bussen zijn eigendom van de provincie Friesland en rijden daar in de Frysk Ferfier huisstijl (Die is blauwquote:Op woensdag 24 juni 2015 09:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?
quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?
Nieuwe. BYD heeft ook een serie op Schiphol lopen trouwens.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?
Maar dat zijn andere type's, toch? En niet op kenteken, als ik t goed begreep.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[..]
Nieuwe. BYD heeft ook een serie op Schiphol lopen trouwens.
Ga je naar Sluis?quote:
Leeuwarden - Drachten - Assen - Gieten - Stadskanaal kan primaquote:Op woensdag 24 juni 2015 17:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Neen
Leeuwarden via onbekend naar Assen of Stadskanaal..
Dat zou kunnen ja..quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:05 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Leeuwarden - Drachten - Assen - Gieten - Stadskanaal kan prima
Helaas. Maximaal samen 6x per uur. Lijn 84 4 x per uur in de ochtendspits naar Wageningen, 2x per uur naar Ede. Middagspits andersom. Dal 2x per uur.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf 24 augustus gaat er een nieuwe lijn open. Lijn 84 vanaf station Ede-Wageningen, via de campus van Wageningen UR naar Wageningen. Hiervoor is een busbaan aangelegd over de campus.
Ik dacht dat deze bus 4x per uur ging rijden. De huidige 88 rijdt - deels hetzelfde tracé maar niet over de campus - nu nog 6* per uur. Dit we wordt verlaagd naar 4. Netto dus 2 bussen extra vanaf station Ede-Wageningen naar Wageningen
Eigenlijk hebben ze maar 1 type, de K9quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
BYD noemt helaas nooit types in haar persberichten
Hebben die dingen een accu waar ze op kunnen rijden? Omdat de pantograaf naar beneden staat.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
Arnhemse B88 trolley's in een of andere Russische/Oostblok stad:
en de 182 hebben ze al naar de klote geholpen:
Ze hebben nou niet echt een uniform merkenbeleid daarquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
Arnhemse B88 trolley's in een of andere Russische/Oostblok stad:
en de 182 hebben ze al naar de klote geholpen:
De busbaan door de Campus is haast zo goedcals af, kwam er dinsdag langs toen ik in lijn 88 zat.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf 24 augustus gaat er een nieuwe lijn open. Lijn 84 vanaf station Ede-Wageningen, via de campus van Wageningen UR naar Wageningen. Hiervoor is een busbaan aangelegd over de campus.
Ik dacht dat deze bus 4x per uur ging rijden. De huidige 88 rijdt - deels hetzelfde tracé maar niet over de campus - nu nog 6* per uur. Dit we wordt verlaagd naar 4. Netto dus 2 bussen extra vanaf station Ede-Wageningen naar Wageningen
Ik kom er bijna dagelijksquote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De busbaan door de Campus is haast zo goedcals af, kwam er dinsdag langs toen ik in lijn 88 zat.
Gas is om op te kokenquote:Op maandag 6 juli 2015 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Deze rijdt nu op Ameland:
[ afbeelding ]
Samen met een 18 meter gelede MAN-gasbus
quote:Op maandag 6 juli 2015 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
https://video-ams2-1.xx.f(...)0cb6dcfa&oe=559B0F74
En dat terwijl die tanks vroeger onder de bus hingen en ze alleen een gat in de grond branden, maar regelgeving en mensen zonder verstand van zaken zorgden er voor dat ze nu op t dak liggen met ventielen aan de zijkantquote:
Dat zal een mooie order zijn voor de busbouwers! Ben benieuwd wie em krijgt, en of alles storingsvrij zal werken..quote:
Kijk, die bus had ook al een Euro6 motor, heeft net zo'n bult als de VDL Citea achteropquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:57 schreef mdeen het volgende:
Mooi oud plaatje van een bus naar Mechelen, ergens in België. Iemand enig idee waar? Op de wegwijzers staan Westerlo en Herentals
[ afbeelding ]
Lekker zinloos die grille, er zit niks achterquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:57 schreef mdeen het volgende:
Mooi oud plaatje van een bus naar Mechelen, ergens in België. Iemand enig idee waar? Op de wegwijzers staan Westerlo en Herentals
[ afbeelding ]
Het lijkt wel leukquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Lekker zinloos die grille, er zit niks achter.
Ja wel, dat is de brandstofcel, dit was de eerste waterstofcel bus op aardgas met een Euro6-motorquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Lekker zinloos die grille, er zit niks achter.
Plaatje!quote:Op maandag 30 maart 2015 22:46 schreef dennistd het volgende:
VDL gaat Citea-dubbeldekkers maken: http://www.vdlbuscoach.co(...)dekker-voor-BVG.aspx
[ afbeelding ]
En daar gaat dan 97 man in!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:33 schreef bork het volgende:
[..]
Plaatje!
[ afbeelding ]
Citea DLF 11 bij BVG
Stelletje Jankerts.quote:
Verliezer van zo'n zaak de kosten laten dokken?quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:51 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Stelletje Jankerts.
Het systeem van die aanbestedingen is al flut, met al die bezwaren en valsspelerijen kosten de procedures ook nog eens klauwen met geld
Dan krijgen we rechtzaken die 10 jaar duren en degene die dan écht verliest is de burger.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Verliezer van zo'n zaak de kosten laten dokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |