Ik wil een keer bij hem in de bus!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)aakt_passagiers.html
![]()
![]()
edit:
Die Arriva-lijn wordt gedoogd binnen de concessie. Met het huidige tariefsysteem zou de enige redelijke wijziging zijn dat je tot de concessiegrens het ene, en na de grens het andere tarief uit de andere concessiegebied. Dit is echter voor de reiziger niet per se goedkoper, want het voordeeltje wat je in gebied A zou hebben door een lager tarief wordt teniet gedaan door een hoger tarief in gebied B.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:47 schreef Deezertje het volgende:
Morgen 2e Pinksterdag dus niet gratis reizen als student, maar: op onze buslijn rijden 2 vervoerders. Als reiziger weet je vooraf niet welke vervoerder je krijgt (kan je wel weten via 9292, maar wie doet dat?!). Anyway: Arriva is duurder dan Connexxion. Dat is toch raar? Zelfde lijn, zelfde haltes, alleen andere vervoerder: hoppa, reiziger moet bij Arriva meer betalen voor exact hetzelfde ritje (in dit geval 21 cent meer) Maar als je dat elke dag 2x per dag moet doen tikt het wel aan. Zijn er geen regels voor wanneer er 2 vervoerders op één lijn rijden dat gewoon beiden dezelfde prijs moeten hanteren? Kaartjes van Arriva zijn ook niet geldig bij CXX vice versa. Als reiziger weet je dus niet wanneer je CXX of Arriva krijgt. Volgens de concessie is CXX de hoofduitvoerder.
Dat is in Almelo hetzelfde bij de kruising met Slot bij de halte Koningshoek vanuit Mariaparochie: je hebt daar een busbaan, maar bij het kruispunt wordt de busbaan de strook voor rechtsaf. Met de bus kun je daar gewoon blijven rijden, want bij het verkeerslicht naar rechts zit ook een negenoog voor rechtdoor. Het meeste normale verkeer gaat daar ook rechtdoor, waardoor je er ook wel wat aan hebt als bus. Achter de kruising ligt namelijk geen busbaan meer, en zo kun je de auto's voorbij.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:29 schreef Bitlord het volgende:over voornamelijk een eigen baan, maar juist bij de drukke kruisingen moet de bus de ruimte met anderen delen.
ja, de sprinter city 77quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:28 schreef dennistd het volgende:
Is dat nou een sprinter op de eerste foto?
Het lijkt me toch wat dubieus. zo'n Chinees ding.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
In de Achterhoek hebben ze ook weer wat nieuws, een bus van het merk King Long: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=328816#p328816
Arriva rijdt er mee rond op Malta en hier hebben we op Schiermonnikoog bussen van BYDquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het lijkt me toch wat dubieus. zo'n Chinees ding.
Werkt dit echt?quote:Als je met de bus of tram reist, moet je binnen in- en uitchecken. Via GPS wordt bepaald waar de bus of tram zich op dat moment bevindt. Als je uitcheckt op het moment dat de bus wegrijdt bij de halte voor jouw halte, weet je zeker dat je niet teveel betaalt.
Let op: Niet alle buschauffeurs vinden dit een ‘eerlijke’ methode, terwijl andere vervoerders het juist aanmoedigen om al uit te checken op het moment dat je wegrijdt bij het voorlaatste station. Conducteurs en controleurs zouden je een boete kunnen geven, omdat je op het moment van controle niet in bent gecheckt.
Hetzelfde geldt voor het inchecken: check pas in op het moment dat de bus wegrijdt. De besparing hiermee is minimaal.
klopt, maar dan wacht ik wel een minuut. zeker als de volgende halte pas x-km verder is.quote:Het probleem is alleen dat je ze niet weer kunt laten inchecken: 'U bent al in-/uitgecheckt'...
dan heb je weer figuren die voor inchecken en achter gelijk weer uitchecken. bij connexxion konden ze geloof ik wel vrijwel gelijk in>uitchecken. had je mensen die de kaart doorgaven aan de vriend achter achter zich.quote:Overigens zou die beveiliging tegen dubbel bliepen per kaartlezer (of per deur) moeten zijn.
Ja, maar is wat omslachtig.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:49 schreef NoBody122 het volgende:
Ik schakelde de kaartlezers onderweg altijd uit met InfoXX. Alleen -bij- haltes kon men in- of uitchecken. Heeft Connexxion veel te-vroeg-uitcheck-acties bespaard
Kan dat bij Arriva eigenlijk ook, dat uitschakelen?
Dat heeft sowieso invloed en soms ook nog de halte waar de bus vertrekt of aankomt op een station. Dan wil het nog wel eens een cent schelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Want een ritje Breda oosterhout heeft bij mij steeds een ander tarief. Zowel Breda- Oosterhout heb ik al verschillende tarieven meegemaakt en de andere kant op ook of zou dat komen dat op de heenweg 2 rotondes 3 kwart worden genomen en de andere kant op slechts een kwart?
Brabant is Arriva/Veolia.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik vind Brabant t eigenlijk wel goed doen met de bus...of heb ik t mis? (Provincie)
Jeetje. Ik heb wel eens van grote vertragingen gehoord. Maar dat slaat echt alles.quote:Op maandag 11 augustus 2014 07:34 schreef marcel.nl het volgende:
Bij mijn collega in de bus afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
2004
Ik kijk nog wel eens op de ov info app en het valt mij op dat ook rond Leeuwarden Qbuzz vaak mega vertragingen heeft. En structureel ook, in ieder geval was dat voor de zomervakantie zo. Sindsdien niet meer gekeken. Lijkt mij ook een foutje ergens.quote:
Voor een deel kan het wel kloppen. Het wil rond de Drachtsterbrug nog wel eens vast staan. Is al een paar keer voorgekomen dat of de brug niet meer dicht wilde of dat er een ongeval gebeurd was. Daarnaast kun je er in de middagspits zo vijf tot tien minuten vast staan, terwijl je een dag later op hetzelfde tijdstip gewoon door kunt rijden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik kijk nog wel eens op de ov info app en het valt mij op dat ook rond Leeuwarden Qbuzz vaak mega vertragingen heeft. En structureel ook, in ieder geval was dat voor de zomervakantie zo. Sindsdien niet meer gekeken. Lijkt mij ook een foutje ergens.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik kijk nog wel eens op de ov info app en het valt mij op dat ook rond Leeuwarden Qbuzz vaak mega vertragingen heeft. En structureel ook, in ieder geval was dat voor de zomervakantie zo. Sindsdien niet meer gekeken. Lijkt mij ook een foutje ergens.
Lijkt mij niet dat die bus echt zoveel vertraging heeft. Kan zijn dat er een verkeerde tijd ingesteld staat op het FMS systeem waardoor de KV6 berichten naar GOVI een verkeerde tijd mee krijgen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik kijk nog wel eens op de ov info app en het valt mij op dat ook rond Leeuwarden Qbuzz vaak mega vertragingen heeft. En structureel ook, in ieder geval was dat voor de zomervakantie zo. Sindsdien niet meer gekeken. Lijkt mij ook een foutje ergens.
quote:Het 40% Dalkorting product van 11 euro per jaar blijft ook na 14 december geldig op alle bussen in Brabant. Dit gebeurt geheel automatisch.
Ja. Tijdens transporten wanneer er niemand van de Koninklijke familie in zit draagt de bus een ander kenteken. In dit geval dus een handelaarskenteken, maar er is ook een officieel kenteken welke nooit bekend zal worden gemaaktquote:Op woensdag 10 september 2014 21:27 schreef Rostkreuz het volgende:
Ik kwam deze tegen in Leiden. Is dit de koninklijke bus? Met handelaarskenteken?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je t VIN weet kan je het normale kenteken wel vindenquote:Op woensdag 10 september 2014 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja. Tijdens transporten wanneer er niemand van de Koninklijke familie in zit draagt de bus een ander kenteken. In dit geval dus een handelaarskenteken, maar er is ook een officieel kenteken welke nooit bekend zal worden gemaakt
Nope, daar staan alleen de serienummers bij, niet de kentekensquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:26 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Hier wellicht: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoofdpagina
Gave actie!quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:10 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
In Breda en omgeving rijdt Veolia vandaag met wat museummaterieel in het kader van hun afscheid van Brabant.
Mooi plaatje, historische bus in gloednieuw busstation.
Foto met dank aan BN de Stem
Meer foto's daar ook te vinden.
He, maanden naar uit gekeken en de moed opgegeven. En nu is ie er ineens weerquote:Op zondag 14 december 2014 16:58 schreef Gnittoo het volgende:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ is weer terug
Ik kan me voorstellen dat het iets te maken heeft met vuurwerk wat (op de openbare weg) afgestoken wordt. En mogelijk vandalisme door t vuurwerk op 12 meter rijdend glas af te vuren..quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:50 schreef Deezertje het volgende:
Waarom rijden er op Oudejaarsavond vanaf 20:00 uur eigenlijk geen bussen meer? Ja, chauffeurs willen het samen met familie vieren... maar met de kerstdagen rijden ze wel gewoon de hele dag...
En dat door wat laaghangende takkenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Londen heeft er weer een cabriobus bij: http://www.bbc.com/news/uk-england-london-31097083
"graag willen wij dat u deze bus ombouwt tot cabriobus"quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Londen heeft er weer een cabriobus bij: http://www.bbc.com/news/uk-england-london-31097083
Da's een beste tak geweestquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Londen heeft er weer een cabriobus bij: http://www.bbc.com/news/uk-england-london-31097083
Inmiddels zijn er zoals waarschijnlijk wel bekend hier ook diverse 5000en naar TCR gegaan, alleen de 5007, 5014 en 5026 ben ik helemaal kwijt. Rijden die eigenlijk nog wel gewoon bij EBS?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:50 schreef AeroxV8 het volgende:
EBS verhuurt vanaf heden 3 Scania Higer A30 Bizzliners aan TCR.
Bussen zijn door de nieuwe dienstregeling overbodig geworden..
TCR huurt de bussen omdat ze juist een tekort aan bussen hebben die voldoen aan de euro 5 norm en in Amsterdam mogen rijden.
Het gaat overigens om de 3045, 3046 en 3047..
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik werk zelf op de bizzliners en heb dus eigenlijk niets te maken met de 'normale' afdeling van EBS.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:56 schreef sander8458 het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er zoals waarschijnlijk wel bekend hier ook diverse 5000en naar TCR gegaan, alleen de 5007, 5014 en 5026 ben ik helemaal kwijt. Rijden die eigenlijk nog wel gewoon bij EBS?
Laatste tijd zie je steeds vaker dat die ex-lijbussen naar die partyvervoerders gaan. Met 80 man in een stadsbus naar een dancefeest ofzo.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:49 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik werk zelf op de bizzliners en heb dus eigenlijk niets te maken met de 'normale' afdeling van EBS.
Wat ik wel kan vertellen is dat inmiddels alleen nog de bussen 3001 t/m 3028 worden gebruikt voor de uitvoering van de lijndiensten.
De 3029 t/m 3044 staan op de nominatie om verkocht te worden, laatste geruchten zijn dat er inmiddels wel een koper of kopers voor zijn, maar die geruchten gaan al een tijdje en de bussen staan nog altijd op de vestiging..
Tot die tijd zijn naar mijn weten de 3032, 3035 en 3044 in gebruik als back-up en om de dingen plan-technisch gezien makkelijker te maken voor onderaannemer Oostenrijk Touringcars.
Fryskersquote:Op zondag 15 februari 2015 05:47 schreef NoBody122 het volgende:
Tot mijn verbazing kwam ik dit zojuist tegen:
Er rijden kennelijk nog altijd Fryskers op dienst rond in NL
In december nog in Hilversum in eentje gezetenquote:Op zondag 15 februari 2015 05:47 schreef NoBody122 het volgende:
Tot mijn verbazing kwam ik dit zojuist tegen:
Er rijden kennelijk nog altijd Fryskers op dienst rond in NL
Klopt, maar als je hem hier openklikt, kun je rechtsonder op het Youtube-logo klikken. Dan ga je er direct heen, inclusief correcte starttijdquote:Op zondag 15 februari 2015 07:49 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Fryskers![]()
(heb hem trouwens op youtube moeten opzoeken, doorschakeling was door uploader uitgeschakeld)
Dank je voor de info. Eind januari dit jaar zag ik trouwens bij TCR geen spoor meer van de EBS 3045, 3046 en 3047. Zijn ze toevallig begin dit jaar weer retour gestuurd naar EBS/Oostenrijk?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:49 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik werk zelf op de bizzliners en heb dus eigenlijk niets te maken met de 'normale' afdeling van EBS.
Wat ik wel kan vertellen is dat inmiddels alleen nog de bussen 3001 t/m 3028 worden gebruikt voor de uitvoering van de lijndiensten.
De 3029 t/m 3044 staan op de nominatie om verkocht te worden, laatste geruchten zijn dat er inmiddels wel een koper of kopers voor zijn, maar die geruchten gaan al een tijdje en de bussen staan nog altijd op de vestiging..
Tot die tijd zijn naar mijn weten de 3032, 3035 en 3044 in gebruik als back-up en om de dingen plan-technisch gezien makkelijker te maken voor onderaannemer Oostenrijk Touringcars.
In Middelburg heb ik er eind januari ook nog een aantal zien rijden, volgens mij op de stadsdienstquote:Op zondag 15 februari 2015 05:47 schreef NoBody122 het volgende:
Tot mijn verbazing kwam ik dit zojuist tegen:
Er rijden kennelijk nog altijd Fryskers op dienst rond in NL
De bussen zijn een hele tijd weggeweest, maar sinds een aantal maanden staan ze weer op de stalling bij EBS.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:59 schreef sander8458 het volgende:
[..]
Dank je voor de info. Eind januari dit jaar zag ik trouwens bij TCR geen spoor meer van de EBS 3045, 3046 en 3047. Zijn ze toevallig begin dit jaar weer retour gestuurd naar EBS/Oostenrijk?
De frysker uit dit filmpje rijdt rond in de omgeving Hoorn, ik herken het stukje toevallig als een deel van de oude route van lijn 379 van EBS.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:22 schreef sander8458 het volgende:
[..]
In Middelburg heb ik er eind januari ook nog een aantal zien rijden, volgens mij op de stadsdienst
Ach, automobilisten zijn gemiddeld ook weer niet zó onoplettend gelukkig. Zo'n bus, die een stukje verderop 'iets' op de weg aan het doen is, valt wel op natuurlijkquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:59 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
De frysker uit dit filmpje rijdt rond in de omgeving Hoorn, ik herken het stukje toevallig als een deel van de oude route van lijn 379 van EBS.
De frysker slaat rechtsaf, komende vanuit een bussluis, voorheen met de 379 staken we recht over, met naar 2 kanten werkelijk waar nagenoeg geen zicht op de kruisende weg, het was soms echt gokken of je over kon steken.
Helemaal leuk was het toen ik vanuit de richting van de filmer kwam, en richting bussluis reed en de piramide niet wilde zakken.
Achteruit terug de weg op, op goed geluk..ongelofelijk dat dat allemaal goed is gegaan..een van de spannendste momentjes uit mijn chauffeursloopbaan tot nu toe![]()
Het had wel wat uitgebreider gemogen Alexquote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Vanaf maandag rijden in Gelderland Arriva bussen met aanhangwagens.
Oeps.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://112groningen.nl/Gr(...)op-a7-bij-marum.html
Gelukkig met een sissert :p
E&R heeft 3 'lijnbussen' idd met automaat, maar ook 1 6-baks schakel touringcar. En prijs maakt t volgens mij niet uit, je krijgt alleen een beperking op je rijbewijs als je met een automaat je rijbewijs gehaald hebt..quote:Op zaterdag 4 april 2015 16:08 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij in elk geval Verkeerscollege Twente (Almelo) en E&R opleidingen (Nieuwegein). Maar waarom niet gewoon schakel? Heb ik ook gedaan terwijl mijn doel ook alleen OV was.
Is dit het antwoord op een van je vragen?quote:Op zondag 31 mei 2015 20:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Beetje urgente vraag. Weet iemand de actuele tarieven te vinden van de bus 19 Antwerpen Breda?
En ook waar ie stopt op station Breda? De site van connexion bied geen soelaas, of het is heel goed verstopt....
Ik dank je hartelijk voor de moeite, zover was ik ook. Maar ik vind het raar dat die info nergens bij connexion te vinden is. Deze site hierboven lijkt me een hobby site?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:03 schreef Anne het volgende:
En deze informatie over onder andere tarieven zijn van 03-03-2015, dus ik denk nog wel actueel genoeg:
http://www.grenstreinbus.be/bus/verbinding.php?id=7
De prijzen zijn als het goed is niet te vinden via de website van Connexion nee.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik dank je hartelijk voor de moeite, zover was ik ook. Maar ik vind het raar dat die info nergens bij connexion te vinden is. Deze site hierboven lijkt me een hobby site?
maar das ook krom. Want daar staat een prijs van E8.43 _met uw chipkaart_, en dat gaat niet voor Antwerpenquote:Op zondag 31 mei 2015 21:13 schreef Anne het volgende:
[..]
De prijzen zijn als het goed is niet te vinden via de website van Connexion nee.
Die verwijzen namelijk ook door:
Wilt u de kosten van uw reis precies berekenen?
Kijk op 9292.nl (bij uw reisadvies:in het kopje prijs)
Vanuit Antwerpen moet je een vervoerbewijs bij de buschauffeur kopen, maar dat wist je al. En kijk eens, toch wel op de site te vinden, gek genoeg:quote:Op zondag 31 mei 2015 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
maar das ook krom. Want daar staat een prijs van E8.43 _met uw chipkaart_, en dat gaat niet voor Antwerpen
Dan zou ik toch een kaartje Breda-Antwerpen en een kaartje Antwerpen-Hulst kopen bij de chauffeur ipv één kaartje Breda-Hulstquote:Op zondag 31 mei 2015 21:23 schreef Nattekat het volgende:
Enkele reis Hulst - Antwerpen: ¤ 5,
Enkele reis Breda - Antwerpen: ¤ 8,50
Enkele reis of retour Hulst - Breda: ¤ 16,-
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?quote:Op woensdag 24 juni 2015 00:01 schreef bork het volgende:
Busvervoerder Qbuzz is in Utrecht bezig met een test met elektrische bussen.
[ afbeelding ]
Foto: Lot van Hooijdonk, Gemeente Utrecht
Lijkt me niet. Die bussen zijn eigendom van de provincie Friesland en rijden daar in de Frysk Ferfier huisstijl (Die is blauwquote:Op woensdag 24 juni 2015 09:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?
quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?
Nieuwe. BYD heeft ook een serie op Schiphol lopen trouwens.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?
Maar dat zijn andere type's, toch? En niet op kenteken, als ik t goed begreep.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[..]
Nieuwe. BYD heeft ook een serie op Schiphol lopen trouwens.
Ga je naar Sluis?quote:
Leeuwarden - Drachten - Assen - Gieten - Stadskanaal kan primaquote:Op woensdag 24 juni 2015 17:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Neen
Leeuwarden via onbekend naar Assen of Stadskanaal..
Dat zou kunnen ja..quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:05 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Leeuwarden - Drachten - Assen - Gieten - Stadskanaal kan prima
Helaas. Maximaal samen 6x per uur. Lijn 84 4 x per uur in de ochtendspits naar Wageningen, 2x per uur naar Ede. Middagspits andersom. Dal 2x per uur.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf 24 augustus gaat er een nieuwe lijn open. Lijn 84 vanaf station Ede-Wageningen, via de campus van Wageningen UR naar Wageningen. Hiervoor is een busbaan aangelegd over de campus.
Ik dacht dat deze bus 4x per uur ging rijden. De huidige 88 rijdt - deels hetzelfde tracé maar niet over de campus - nu nog 6* per uur. Dit we wordt verlaagd naar 4. Netto dus 2 bussen extra vanaf station Ede-Wageningen naar Wageningen
Eigenlijk hebben ze maar 1 type, de K9quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
BYD noemt helaas nooit types in haar persberichten
Hebben die dingen een accu waar ze op kunnen rijden? Omdat de pantograaf naar beneden staat.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
Arnhemse B88 trolley's in een of andere Russische/Oostblok stad:
en de 182 hebben ze al naar de klote geholpen:
Ze hebben nou niet echt een uniform merkenbeleid daarquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
Arnhemse B88 trolley's in een of andere Russische/Oostblok stad:
en de 182 hebben ze al naar de klote geholpen:
De busbaan door de Campus is haast zo goedcals af, kwam er dinsdag langs toen ik in lijn 88 zat.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf 24 augustus gaat er een nieuwe lijn open. Lijn 84 vanaf station Ede-Wageningen, via de campus van Wageningen UR naar Wageningen. Hiervoor is een busbaan aangelegd over de campus.
Ik dacht dat deze bus 4x per uur ging rijden. De huidige 88 rijdt - deels hetzelfde tracé maar niet over de campus - nu nog 6* per uur. Dit we wordt verlaagd naar 4. Netto dus 2 bussen extra vanaf station Ede-Wageningen naar Wageningen
Ik kom er bijna dagelijksquote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De busbaan door de Campus is haast zo goedcals af, kwam er dinsdag langs toen ik in lijn 88 zat.
Gas is om op te kokenquote:Op maandag 6 juli 2015 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Deze rijdt nu op Ameland:
[ afbeelding ]
Samen met een 18 meter gelede MAN-gasbus
quote:Op maandag 6 juli 2015 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
https://video-ams2-1.xx.f(...)0cb6dcfa&oe=559B0F74
En dat terwijl die tanks vroeger onder de bus hingen en ze alleen een gat in de grond branden, maar regelgeving en mensen zonder verstand van zaken zorgden er voor dat ze nu op t dak liggen met ventielen aan de zijkantquote:
Dat zal een mooie order zijn voor de busbouwers! Ben benieuwd wie em krijgt, en of alles storingsvrij zal werken..quote:
Kijk, die bus had ook al een Euro6 motor, heeft net zo'n bult als de VDL Citea achteropquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:57 schreef mdeen het volgende:
Mooi oud plaatje van een bus naar Mechelen, ergens in België. Iemand enig idee waar? Op de wegwijzers staan Westerlo en Herentals
[ afbeelding ]
Lekker zinloos die grille, er zit niks achterquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:57 schreef mdeen het volgende:
Mooi oud plaatje van een bus naar Mechelen, ergens in België. Iemand enig idee waar? Op de wegwijzers staan Westerlo en Herentals
[ afbeelding ]
Het lijkt wel leukquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Lekker zinloos die grille, er zit niks achter.
Ja wel, dat is de brandstofcel, dit was de eerste waterstofcel bus op aardgas met een Euro6-motorquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Lekker zinloos die grille, er zit niks achter.
Plaatje!quote:Op maandag 30 maart 2015 22:46 schreef dennistd het volgende:
VDL gaat Citea-dubbeldekkers maken: http://www.vdlbuscoach.co(...)dekker-voor-BVG.aspx
[ afbeelding ]
En daar gaat dan 97 man in!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:33 schreef bork het volgende:
[..]
Plaatje!
[ afbeelding ]
Citea DLF 11 bij BVG
Stelletje Jankerts.quote:
Verliezer van zo'n zaak de kosten laten dokken?quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:51 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Stelletje Jankerts.
Het systeem van die aanbestedingen is al flut, met al die bezwaren en valsspelerijen kosten de procedures ook nog eens klauwen met geld
Dan krijgen we rechtzaken die 10 jaar duren en degene die dan écht verliest is de burger.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Verliezer van zo'n zaak de kosten laten dokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |