Ik speel al heel lang games online.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:00 schreef SlevinX het volgende:
Net ook maar DAYZ aangeschaft en gelijk aangemeld voor de FOK groep. Zoals ik de ervaringen nu lees is iedereen zoals je verwacht, eerst schieten dan vragen. Jammer. Had hoopte dat die spanning van vertrouwen of niet vertrouwen groot blijft. Het zou mooi zijn als je elkaar echt nodig hebt dus iemand wilt vertrouwen omdat kans op overleven groter maakt. Schieten zou echt een laatste redmiddel moeten zijn vind ik. Net zoals Gremen hierboven zegt. Meer zombies zodat je wel 2x nadenkt voor je schiet.
Options -> Video options, dan terug en je hebt weer scherp beeld. Dat probleem het ik ook sinds de laatste patch.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef SosuaCafe het volgende:
Wat is het met dat wazige beeld ineens? Krijg ook ineens crashes etc. Verse install nog wel.
Dan zal het wel een ander bandit systeem worden, maar waarschijnlijk kan je dat niet meer aan de buitenkant zien aangezien je nu wel vrijer kleding keuzes hebt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:36 schreef SosuaCafe het volgende:
Zodra ze het bandit systeem weer invoeren zal het weer wat makkelijker worden om te zien wie er te vertrouwen is.
Wazig beeld is weinig health.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef SosuaCafe het volgende:
Wat is het met dat wazige beeld ineens? Krijg ook ineens crashes etc. Verse install nog wel.
Het is een alpha versie?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:32 schreef Quotidien het volgende:
Ik spawn continue óf bij Berezino óf bij één of ander dorpje zonder naam in het oosten, echt alleen bij deze twee plekken. Iemand enige verklaring?
Ik ook hoor. Zijn volgens mij ook de enige twee plekken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:32 schreef Quotidien het volgende:
Ik spawn continue óf bij Berezino óf bij één of ander dorpje zonder naam in het oosten, echt alleen bij deze twee plekken. Iemand enige verklaring?
Nee, is een bug.quote:
Nee, dat het via je video instelling weer 'goed' wordt gezet is een bugquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:30 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee, is een bug.
Als diegene naar haar/zijn video instellingen gaat, dan is dat weer voorbij. Heb ik ook weleens.
Dan heb je of per ongeluk spatie ingedrukt of je kan proberen eenmaal rechtermuisknop in te drukken. Heb ik ook vaker gehad dat ik het gewoon niet doorhad. Als het niet spatie is, is het rechtermuisknop of andersom, daarna is t weer ok.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:37 schreef Gremen het volgende:
Ik heb nu al wel een paar keer gehad dat mn poppetje opeens niet meer wilt rennen (alleen lopen met shift en sprinten met dubbel w) werkt dan nog. Dat gewoon rennen niet meer
Je kan ook ook in het midden of zuiden spawnen, maar het is idd voornamelijk de 2 bovenstaande locaties ... het meest vervelende is als je op dat dak van dat huis spawned, dat had ik 3 keer achter elkaarquote:Op woensdag 29 januari 2014 11:29 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Zijn volgens mij ook de enige twee plekken.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:30 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee, is een bug.
Als diegene naar haar/zijn video instellingen gaat, dan is dat weer voorbij. Heb ik ook weleens.
Bronquote:Branch: Experimental
ETA to Stable: 5-7 February 2014
Version: 0.33.114782
Known Issues:
- Spawns: Loot is not spawning in military tents
- Spawns: Some structures in Svetlo currently do not spawn loot
- Server: Servers under load can delay actions from the client
- Only 4 dynamic light sources will be rendered at one time currently
What are experimental/stable branches?
In your steam application settings, you can choose a "beta branch". This allows you to opt in to our experimental branch to try it out.
Does my saved character get affected in experimental branch?
No. It runs on a different database, so any changes will not affect your character on stable branch.
I can't find a slot while on experimental branch!
Only a small number of servers run this branch. You will need to change your game back to the stable branch and play on a normal server
Can I join a stable branch server wil experimental branch client?
No, you would need to change your client back to stable.
When will this be in stable?
We expect stable to be updated before the end of that week (by 7 February 2014).
Why has <insert any bug> not been fixed yet when there is new content coming in?
While priorities are very important when assigning work, there is a limit to how many people can work on a complex task without making it even more complex. Also, many of the team are focused purely on content/design so while the important stuff is being fixed, they continue to provide content and design updates.
Is mouse acceleration being fixed?
It is not fixed in this update, but we plan to make control changes. It is not as simple as turning it "off" as the speed your character turns is not dictated by the mouse itself, but your movements combined with the type of weapon you have, how tired you are, etc.
New:
- Actions: chambering SKS round from pile, loading 10 rounds from pile
- Actions: You can uncuff other players with the hacksaw
- Actions: Cannot use an item (e.g. drink/eat) if it is "Ruined"
- Actions: Interactions with items reworked. Drinking/Eating/etc... more robust and user-friendly
- Actions: Restrained players cannot use inventory or action menu
- Animations: Player now can take and hide rifle in crouched run
- Animations: SKS reload animations
- Crafting: FNX45 pistol can be chambered with single round
- Crafting: Opening cans with combat knife added
- Crafting: Opening cans with machete added
- Crafting: Painting Motorbike Helmets to Black and Green
- Effects: Magnum revolver ejecting shells when reloading
- Effects: Magnum revolver sounds - gunshots, reloading
- Effects: Mosin ejecting shells when cycling
- Effects: New Mosin sounds - gunshots, cycling, reloading
- Gear: Improvised courier backpack added
- Gear: Machete added
- Gestures: Clapping Gesture added, default F5 key
- Gestures: Pointing Gesture added, default F6 key
- Login: Player queuing system introduced. Penalty waiting time added for switching server or disconnecting a server quickly.
- Server: Player spawns now cached by engine directly, increasing performance
- Spawns: Added Bubble goose jackets into the loot spawns
- Spawns: Added SKS rifle, speedloader, ammunition piles and boxes and SKS bayonet into the loot spawns
- Systems: Hunger and Thirst slightly modified.
- Systems: Notifications added to UI for hydration and high energy
- Zombies: Different types of Military zombies now have tougher attack values and improved durability
- Zombies: Engine dynamic obstacle checking (zombie, another player)
- Zombies: Svetlojarsk zombie spawns added
Fixed:
- Action: morphine injection can be used on other player effectively fixing his broken legs and item correctly positioned in hands
- Actions: Keys won't disappear after uncuffing
- Actions: loading ammo works for sprayed Mosin variants
- Actions: Read/Writing notes with paper and pen now works again
- Actions: reviving with epinephrine or defibrillator works also if player blood is below 500 units of blood
- Animations: fixed an issue where reload in prone would leave some residue sound clutter at the end of the reload animation
- Animations: Weapon reloading for magazine was not working properly when no magazine fitted
- Animations: Rifle Aimed Walk Updated, diagonal animations fixed
- Animations: sidesteping through doorway with rifle while crouching should not cause the player to get stuck now
- Config: Berries have more nutrition now
- Crafting : You can no longer saw off sawed off shotgun
- Crafting: Can spraypaint M4 to green or black
- Crafting: Damage is now transferred when items are painted
- Crafting: Improved Backpack creation only possible when Courier Bag is empty (previously items accidentally deleted)
- Crafting: Weapon cleaning kit can't be used when it's "Ruined" and won't reduce condition of a gun
- Effects: Dazed effect plays again when a player is hit/damaged/shot
- Effects: Some effects were not active locally when a player was restrained
- Fixed: Missing texture error dz\weapons\data\weapons_damage_metal_smdi.paa
- Fixed: Popping up texture error for beret models
- Gear: Spraycans won't deplete after relogging
- Gear: Book, radio, pot, pan, gas canisters, matchbox, paper, firewood and stone can be placed in hands
- Gear: Headlamp beam raised slightly
- Gear: Painted items now retain their previous quantities (i.e. Magazine ammo won't reset)
- Gear: Various item descriptions and notifications fixed for grammar, typos, more detail
- Gear: ZSh-3 Pilot helmet fixed and updated
- Gestures: Taunt defaults correctly to F4 key
- Graphics: "god rays" could cause overloaded post-processing and graphical corruption
- Graphics: fix of removing shining object from hand (switch off)
- Graphics: Roads have per pixel lights
- Graphics: Dynamic lights should be now defined with "radius" value which is maximum radius of light in meters
- Loot: Splint position in hand was wrong now corrected
- Spawns: Drastically lowered chance of backpacks spawning on the construction site
- Spawns: Loot spawn tweaks in some civilian structures
- Weapons: Mosin recoil increased
- Weapons: Sawed-off shotgun can be loaded with ammo (was broken due to changed inheritance)
- Weapons: Sawed-off shotgun: reduced size in inventory, reduced spread
- Zombies: Better filter/check of attack hits directly in engine
- Zombies: Military zombies made tougher
Hotfixed:
- Engine: Irregular crash of server in corpse garbage collector consequence of this is that the bodies will not disappear if other player is in vicinity
Nice!quote:
Dit is wel nice , niks irritanter als mensen die snel uitloggen voor je neus.quote:When you disconnect, you character waits around for 30 seconds (currently set in experimental but subject to change) before disappearing. Forgot to include that on patch notes.
Die feature stond ook hoog op mijn verlanglijstjequote:Op donderdag 30 januari 2014 09:53 schreef Altron het volgende:
[..]
Dit is wel nice , niks irritanter als mensen die snel uitloggen voor je neus.
Al neem ik aan dat je gewoon 30 seconden moet wachten ingame voordat je disconnect , en dus niet dat je al uit de game bent en je character daar nog 30 seconden staat.
Vraag me af ofdat Alt-F4 zo effectief word tegen gegaan. Hoop dat je character zelfs als je client hardhandig afgesloten wordt nog steeds 30 seconden aanwezig is op de server.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:53 schreef Altron het volgende:
Dit is wel nice , niks irritanter als mensen die snel uitloggen voor je neus.
Al neem ik aan dat je gewoon 30 seconden moet wachten ingame voordat je disconnect , en dus niet dat je al uit de game bent en je character daar nog 30 seconden staat.
Lijkt mij anderzijds ook lastig om te bepalen of iemand Alt+F4ed of dat de game/pc bij diegene crashed. Ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat ik 30 seconden fully geared midden in cherno sta omdat de game gecrashed is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:36 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Vraag me af ofdat Alt-F4 zo effectief word tegen gegaan. Hoop dat je character zelfs als je client hardhandig afgesloten wordt nog steeds 30 seconden aanwezig is op de server.
De frustratie veroorzaakt door combatloggers lijkt me belangrijker dan de kans dat je client kan crashen. En over het algemeen crashed de game niet, maar de server. Ik heb het iig nog niet meegemaakt dat mijn client gecrashed is terwijl iedereen zonder problemen verder kan spelen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:40 schreef LinQ het volgende:
Lijkt mij anderzijds ook lastig om te bepalen of iemand Alt+F4ed of dat de game/pc bij diegene crashed. Ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat ik 30 seconden fully geared midden in cherno sta omdat de game gecrashed is.
Heb het forum etc een beetje door zitten lezen , en volgens mij blijft er dan een ''ghost'' achter.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:36 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Vraag me af ofdat Alt-F4 zo effectief word tegen gegaan. Hoop dat je character zelfs als je client hardhandig afgesloten wordt nog steeds 30 seconden aanwezig is op de server.
Ik heb het ook nog niet meegemaakt, maar die mogelijkheid is er natuurlijk wel. Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk dat je pc crashed, heb ik ook geen last van trouwens. Maar als het gebeurt is het natuurlijk wel vervelend. Weer een kwestie van de goeden moeten lijden onder de kwaden. Hoe dan ook ben ik het met je eens, maar als ze op één of andere manier onderscheid kunnen maken tussen een crash en "hard afsluiten" zou mooi zijnquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:42 schreef B-FliP het volgende:
[..]
De frustratie veroorzaakt door combatloggers lijkt me belangrijker dan de kans dat je client kan crashen. En over het algemeen crashed de game niet, maar de server. Ik heb het iig nog niet meegemaakt dat mijn client gecrashed is terwijl iedereen zonder problemen verder kan spelen.
Ik denk eerder dat je dan een verhoogd risico loopt om zelfs langer dan 30 secs in de server te 'hangen' ..quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:36 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we je eten komen brengenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 01:25 schreef samthegreat5 het volgende:
Godver de godver de godver net 20 keer doodgegaan en nu sterf ik van de honger in Dubrovka..
Ja, lieve vrienden heb ik ookquote:Op vrijdag 31 januari 2014 02:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we je eten komen brengen
Ik zit daar ook, Veel goeie loot in die airstrip. Gister bijna kapot geschoten door 5 gastjes die me zagen in 1 van de barakkenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:28 schreef murp het volgende:
Waarom is Cherno zo populair bij de fully geared spelers? Niemand spawt daar nog.
Was dat toevallig rond een uur of elf?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:13 schreef MineraalWater het volgende:
[..]
Ik zit daar ook, Veel goeie loot in die airstrip. Gister bijna kapot geschoten door 5 gastjes die me zagen in 1 van de barakken
Smorgens?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Was dat toevallig rond een uur of elf?
Protip voor mensen met 1 scherm: Gebruik CTRL+SHIFT en open de Web browser (onderaan) in Steam, zo kan je je char in de gaten houden terwijl je op de map kijkt.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:15 schreef Skwish het volgende:
dus ik op plaatsnaam bordje kijken waar ik ben en daarna alt+tabben om de naam op de DayZ map te zoeken... ik
Ik heb speciaal mijn iPad weer uit het stof getrokken om de map bij de hand te kunnen houden tijdens het spelenquote:Op maandag 3 februari 2014 10:15 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Protip voor mensen met 1 scherm: Gebruik CTRL+SHIFT en open de Web browser (onderaan) in Steam, zo kan je je char in de gaten houden terwijl je op de map kijkt.
Als je kompas badly damaged of ruined is kan het zijn dat hij verkeerde waardes aangeeftquote:Op maandag 3 februari 2014 11:06 schreef LinQ het volgende:
1 had een complete ingame kaart, een kompas en dayzdb.com map op zijn 2e scherm en kreeg het nog voor elkaar om te verdwalen :S, duurde ongeveer 15-30 min voor hij weer wist waar hij zat.
Dan nog zou je het, met alleen een kaart, ook wel moeten lukken om uit te vogelen waar je precies bentquote:Op maandag 3 februari 2014 11:53 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Als je kompas badly damaged of ruined is kan het zijn dat hij verkeerde waardes aangeeft
True, dichtstbijzijnde dorp vinden, even de plaatsnaam bekijken en je weet meteen waar je bent.quote:Op maandag 3 februari 2014 12:09 schreef LinQ het volgende:
[..]
Dan nog zou je het, met alleen een kaart, ook wel moeten lukken om uit te vogelen waar je precies bent
Als je een map hebt dan word je locatie dmv een kruisje weergegeven.quote:Op maandag 3 februari 2014 12:09 schreef LinQ het volgende:
[..]
Dan nog zou je het, met alleen een kaart, ook wel moeten lukken om uit te vogelen waar je precies bent
Speelde gisteren met 2 maten , en de server knalde eruit.quote:Op maandag 3 februari 2014 12:04 schreef HostiMeister het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat je game (in mijn geval mijn hele systeem) plat gaat als jullie van server wisselen of het spel afsluiten (niet ALT F4)?
Hiking simulator 5000..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:52 schreef SlevinX het volgende:
Ik noem mijn speelsessie tegenwoordig DayZzzzzzzzzzzzzzzz..........
Drie uur lopen, kom ik bij een stom dorpje niets te vinden en weer verder 3 uur lopen.
Leef nu een paar uur en is mijn 3e sessie ofzo en heb alleen nog maar een brandblusser en 3 blikjes gevonden....
Waarom is het zonde van het geld? Omdat je het spel niet snapt?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:01 schreef Leonos het volgende:
Heb het sinds 2 dagen. Maar heb helemaal niks gevonden. Doorzoek elk dom huisje wat ik tegenkom.
En die pauper zombies kan ik ook niet dood slaan. Zonde van me geld
Pro-tipsquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:32 schreef Skwish het volgende:
[..]
Waarom is het zonde van het geld? Omdat je het spel niet snapt?
- Join een low population server.
- Bekijk de DayZ map online en probeer je te orienteren.
- Ga naar een waterput zodat je je vocht kan aanvullen.
- Ga naar grote plaatsen en doorzoek daar alleen de grotere huizen/gebouwen. Kleine huisjes is waste of time.
- Geen loot? (vaak te herkennen als deuren openstaan). Join dan andere low population server of wacht op server restart.
Zombies alleen aanvallen met fire axe en anders vermijden.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:32 schreef Skwish het volgende:
[..]
Waarom is het zonde van het geld? Omdat je het spel niet snapt?
- Join een low population server.
- Bekijk de DayZ map online en probeer je te orienteren.
- Ga naar een waterput zodat je je vocht kan aanvullen.
- Ga naar grote plaatsen en doorzoek daar alleen de grotere huizen/gebouwen. Kleine huisjes is waste of time.
- Geen loot? (vaak te herkennen als deuren openstaan). Join dan andere low population server of wacht op server restart.
Zombies alleen aanvallen met fire axe en anders vermijden.
quote:
Er is wel een in game map, maar die moet je wel eerst vinden. Je kunt gedeeltes van de map vinden in game bijv. Chernarus N of Chernarus NW en die aan elkaar plakken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:48 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nope, geen idee of die nog komt trouwens.
http://dayzdb.com/map/chernarusplus
Ik connect met SA tot nu toe alleen naar public servers, maar ik denk dat je net zoals met de mod private hives hebt waarin je publieke character niet bestaat. Dus daar start je dan met een nieuw character. Op het moment dat je weer een publieke server joined heb je je publieke character weer.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:31 schreef Skwish het volgende:
Wat bedoel je met verkeerde server dan? Corrupte server of server die een andere versie draait?
Ik heb toen wel daarna meerdere (publieke, volle) servers gejoined maar mijn charakter was toch echt gereset. Ik hou het nu maar bij de servers waarvan ik weet dat deze wel goed zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:40 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik connect met SA tot nu toe alleen naar public servers, maar ik denk dat je net zoals met de mod private hives hebt waarin je publieke character niet bestaat. Dus daar start je dan met een nieuw character. Op het moment dat je weer een publieke server joined heb je je publieke character weer.
Nicequote:Op woensdag 5 februari 2014 12:54 schreef LinQ het volgende:
Nieuwe update is gereleasedchangelog: http://pastebin.com/vX6te0KG
bron
Voor de combatloggers & serverhoppers minder goed nieuws:
- Login: Player queuing system introduced. Penalty waiting time added for switching server or disconnecting a server quickly
- Login: Players receive a login timeout when disconnect, increased if disconnect within 30 minutes of joining (max 5 minutes)
- Login: When players logout, their avatar sits on ground for 30 seconds. Players must make sure they logout somewhere safe
Minder schaars bedoel je? Je zal nu niet meer zo makkelijk kunnen server hoppen, dus kun je niet alle servers langs om dezelfde plek snel leeg te looten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:42 schreef Altron het volgende:
[..]
Nice
Te vaak al voorgekomen dat ik op iemand zat te knallen die snel combat logde...
En items zullen nu gelijk een stuk schaarser nu je niet meer zo makkelijk kan server hoppen.
M'n zin klopte niet helemaal.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:54 schreef LinQ het volgende:
[..]
Minder schaars bedoel je? Je zal nu niet meer zo makkelijk kunnen server hoppen, dus kun je niet alle servers langs om dezelfde plek snel leeg te looten.
Heb zelf ook wel eens geserver hopped hoor , en daar durf ik best voor uit te komen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:54 schreef LinQ het volgende:
Ben zelf 1x gecombat loggedwas wel nadat ik daarvoor binnen een uur 2x zonder aanleiding en gear kapot geschoten werd, bij de 3e keer ben ik uitgelogd. Heb mij wel vaker schuldig gemaakt aan server hoppen om baracks te looten voor wapens, maar wanneer ik dan een wapen had gevonden hield ik er ook mee op
Zojuist via twitter:quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:47 schreef LinQ het volgende:
Lees berichten van mensen die niet meer kunnen respawnen sinds de nieuwe patch:
http://forums.dayzgame.co(...)uck-on-you-are-dead/
http://www.reddit.com/r/d(...)_joining_any_server/
Wees gewaarschuwd
Bugfix komt binnenkort, hier changelog voor de volgende update:
http://forums.dayzgame.co(...)tal-branch-034xxxxx/
bronquote:Critical Unplanned Update 0.34 to deploy to Stable today to fix respawn bug. More info: http://forums.dayzgame.co...o-stable-7-february-2014/ … #DayZDaily
http://dayzdb.com/map/chernarusplus#5.121.109quote:Op maandag 3 februari 2014 13:00 schreef Skwish het volgende:
[..]
Als je een map hebt dan word je locatie dmv een kruisje weergegeven.
Ja, drie à vier van ons.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:27 schreef Tjado het volgende:
Spelen er vaak Fokkers samen? Wat is jullie standaard server?
Mod of SA? SA heeft (helaas) nog geen eckte snipers, Had gehoopt dat je de SKS in combinatie kon gebruiken met long range scope, maar kan ook niet..quote:Op zondag 9 februari 2014 10:48 schreef Skwish het volgende:
Zojuist bij de powerplant in Electro een sniper neergeknald. Ik kijk over een muur en zie 2 doden op het middenstuk liggen. Ga ik zo'n klein schuurtje zitten en kijken waar een mogelijke sniper kan zitten... vliegen de kogels me opeens om de oren. Wat blijkt die sniper zit in het anders schuurtje 15 meter verderop. Heeft 6 keer close range gemist ofzo..
Ik vind de Mosin met 8x scope toch een behoorlijke sniper anders.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:03 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Mod of SA? SA heeft (helaas) nog geen eckte snipers, Had gehoopt dat je de SKS in combinatie kon gebruiken met long range scope, maar kan ook niet..
Mosin met longrange is wel aardig, maar de Mosin komt echt niet in de buurt van de vuurkracht van een sniper. Een SKS met een PU scope (x4) lijkt meer op een sniper, maar daar kan je de longrange weer helaas niet voor gebruiken.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik vind de Mosin met 8x scope toch een behoorlijke sniper anders.
quote:Op zondag 9 februari 2014 16:28 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Mosin met longrange is wel aardig, maar de Mosin komt echt niet in de buurt van de vuurkracht van een sniper. Een SKS met een PU scope (x4) lijkt meer op een sniper, maar daar kan je de longrange weer helaas niet voor gebruiken.
quote:The Mosin–Nagant Model 1891/30 was modified and adapted as a sniper rifle from 1932 onwards with mounts and scopes from Germany at first and subsequently with domestic designs (PE, PEM) and from 1942 was issued with 3.5-power PU fixed focus scopes to Soviet snipers. It served quite prominently in the brutal urban battles on the Eastern Front, such as the Battle of Stalingrad, which made heroes of snipers like Vasili Zaitsev and Ivan Sidorenko. These sniper rifles were highly respected for being very rugged, reliable, accurate, and easy to maintain.
Dat het als sniper in WW2 werd gebruikt weet ik ook, maar met de moderne wapens die in de SA komen is de Mosin de meest achtergestelde, vandaar dat ik ook zei dat een SKS een betere sniper is dan de Mosin.quote:
Ben ik het ook wel mee eens inderdaad.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:33 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Dat het als sniper in WW2 werd gebruikt weet ik ook, maar met de moderne wapens die in de SA komen is de Mosin de meest achtergestelde, vandaar dat ik ook zei dat een SKS een betere sniper is dan de Mosin.
Mosin heeft ook nog eens een gigantische bulletdrop waar andere snipers geen last van hebben, en dat merk je heel goed in DayZ. De meeste met een Mosin zullen je nooit raken van een afstandje, houden geen rekening met de effecten. Waar je met een modern wapen geen last van hebt, op windrichting na (die in DayZ niet inzitten)
EDIT: Net zelfde discussie gehad met een vriend die ook alleen met Mosin als sniper gebruikt, en hij had wel een punt. Ligt maar net in welke handen hij valt, je hebt de doorgewinterde snipers die op 800m al iemand kunnen raken met een Mosin, maar 9/10 is het wapen in handen van iemand die er nog nooit mee geschoten/geoefend heeft.
Ik speel het eigenlijk altijd alleen maar speel het ook nog niet zoveel omdat ik eigenlijk eerst een betere pc nodig hebquote:Op zondag 9 februari 2014 21:31 schreef Quotidien het volgende:
Zijn er ook mensen die Dayz min of meer solo spelen? Nog tips?
SA. Als er een long range scope komt voor de SKS dan zal ik de M4 inruilen voor dit wapen.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:03 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Mod of SA? SA heeft (helaas) nog geen eckte snipers, Had gehoopt dat je de SKS in combinatie kon gebruiken met long range scope, maar kan ook niet..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |