Met anderen spelen is idd leuker, maar in je eentje Cherno bezoeken is link. Cherno is veruit het gevaarlijkst om te zijn en je moet daar eigenlijk altijd wel een sniper en meerdere spelers in de stad verwachten. Mensen zijn vrij terecht paranoide en daar moet je ook vanuit gaan, wat jij meemaakt hebben zij waarschijnlijk ook vaker meegemaakt. Zorg ook dat je dekking hebt waar mogelijk en houd hooggelegen plekken en gebouwen in de gaten.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:28 schreef Quotidien het volgende:
De eerste keer dat ik dikke gear had en daarna helemaal van NWA naar Cherno rende, om vervolgens meteen afgeschoten te worden was wel een domper, is dat dan de hele tijd gebeurt heb je er ook minder zin in.
Tenzij je zo'n sniper bent op zo'n dak in Cherno heb je zowieso daar niet veel te zoeken, veel standaard loot wat je veel veiliger op betere plekken kan vinden.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:09 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Met anderen spelen is idd leuker, maar in je eentje Cherno bezoeken is link. Cherno is veruit het gevaarlijkst om te zijn en je moet daar eigenlijk altijd wel een sniper en meerdere spelers in de stad verwachten. Mensen zijn vrij terecht paranoide en daar moet je ook vanuit gaan, wat jij meemaakt hebben zij waarschijnlijk ook vaker meegemaakt. Zorg ook dat je dekking hebt waar mogelijk en houd hooggelegen plekken en gebouwen in de gaten.
Ik kom over het algemeen vooral voor de ziekenhuizen in de grote steden. Cherno heeft 2 ziekenhuizen, dus het is wel verleidelijk om ff langs te gaan. Alleen moet je erg op je hoede zijn.quote:Op maandag 27 januari 2014 04:44 schreef Chef_M het volgende:
Tenzij je zo'n sniper bent op zo'n dak in Cherno heb je zowieso daar niet veel te zoeken, veel standaard loot wat je veel veiliger op betere plekken kan vinden.
Ze hebben de tentenkampen loot verwijderd (die van zowel Balota als NWAF), stuk moeilijker om attachements te vinden e.d. Wel jammer maar nutteloos nu. Ik merk ook dat er veel minder mensen blijven hangen op Balota, meeste trekken weer naar het noorden.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:09 schreef Altron het volgende:
Moet wel zeggen dat ik na de patch maar weinig boeiende gear vind bij dat kleine vliegveld...
Meer zombies staat sinds de start van de Alpha op de to-do list. Er zitten nu zeker minder zombies in de game dan de bedoeling is en op het moment dat ze de game meer geoptimaliseerd hebben en wat meer bugs verwijderd hebben zullen er meer in komen.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:00 schreef SlevinX het volgende:
Net ook maar DAYZ aangeschaft en gelijk aangemeld voor de FOK groep. Zoals ik de ervaringen nu lees is iedereen zoals je verwacht, eerst schieten dan vragen. Jammer. Had hoopte dat die spanning van vertrouwen of niet vertrouwen groot blijft. Het zou mooi zijn als je elkaar echt nodig hebt dus iemand wilt vertrouwen omdat kans op overleven groter maakt. Schieten zou echt een laatste redmiddel moeten zijn vind ik. Net zoals Gremen hierboven zegt. Meer zombies zodat je wel 2x nadenkt voor je schiet.
Tip van de dag; je kan kleding ook verscheuren tot rags waarmee je je wonden kan verbindenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:14 schreef SlevinX het volgende:
Ok, mijn eerste 30 min dayz ervaring:
Ik begin aan het water, beetje wazig en ken de controls niet. Beetje pielen en kijken in menu voor controls. Lekker onduidelijk allemaal maar goed, ik ga maar lopen naar de schuur. Niets. Volgende groepje huizen, tobben met controls door muren lopen en dan eindelijk een blikje pepsi! Jeeee. Dan maar naar dat grote gebouw met wat huizen. Rustig kijken, wachten of t veilig is. Ja ik kan! Gggrr humpf wtf? een zombie! Oh waarom buk ik nou! Ja hoor ga lekker liggen! pfff. Ren!! Ik ren dus dwars door een deur een huis in met 1 optie vechten met blote handen! Eindelijk overleefd maar bloed hevig. Volgende huis, moet wapen hebben, moet verband zoeken. Wat weer een zombie??? Dood....
De gemiddelde overlevingstijd van een nieuwe gebruiker is niet hoog (10 a 15 minuten gemiddeld). Mijn character is nu meer dan 10 dagen in leven. Het spel heeft een learning-curve. Wil je niet door een learning-curve en met bugs te maken willen hebben had je jezelf wat meer moeten informeren voor het te kopen (en de waarschuwingen op steam ook moeten lezen waarbij duidelijk geadviseerd wordt dat je het beste niet kan kopen tenzij je echt helemaal zeker weet dat je wil participeren in de alpha versie).quote:
i know i know. Wilde alleen mijn ervaringen delen:). Ik laat me zeker niet uit het veld slaan haha maar lastig is het wel aan het beginquote:Op maandag 27 januari 2014 15:34 schreef B-FliP het volgende:
[..]
De gemiddelde overlevingstijd van een nieuwe gebruiker is niet hoog (10 a 15 minuten gemiddeld). Mijn character is nu meer dan 10 dagen in leven. Het spel heeft een learning-curve. Wil je niet door een learning-curve en met bugs te maken willen hebben had je jezelf wat meer moeten informeren voor het te kopen (en de waarschuwingen op steam ook moeten lezen waarbij duidelijk geadviseerd wordt dat je het beste niet kan kopen tenzij je echt helemaal zeker weet dat je wil participeren in de alpha versie).
Maar wees gerust, op het moment dat je geleerd hebt hoe te overleven, en daarna nog een paar keer neergeknald bent omdat je niet voorzichtig genoeg was, zal je het spel beter beheersen.. En natuurlijk zullen er in de loop van de tijd steeds meer bugs gefixt worden. Makkelijk zal het echter nooit worden en dat is ook echt niet de opzet van het spel.
Wat ook handig kan zijn is wat youtube videos bekijken, niet altijd even informatief maar zeker vermakelijk. Frankie is volgens mij één van de favorieten:quote:Op maandag 27 januari 2014 15:37 schreef SlevinX het volgende:
[..]
i know i know. Wilde alleen mijn ervaringen delen:). Ik laat me zeker niet uit het veld slaan haha maar lastig is het wel aan het begin
Een niet geheel onlogische vraag is dan: "Waarom schaf je het dan aan en ....speel je het nog?"quote:Op zondag 26 januari 2014 17:28 schreef Quotidien het volgende:
Deze game is wordt wel wat saai als je alleen speelt, sowieso kom ik nooit iemand tegen en als je gear hebt word je gelijk afgeknald. De eerste keer dat ik dikke gear had en daarna helemaal van NWA naar Cherno rende, om vervolgens meteen afgeschoten te worden was wel een domper, is dat dan de hele tijd gebeurt heb je er ook minder zin in.
Terechte vraag. Ik weet natuurlijk geheel vantevoren hoe dit spel me zal gaan bevallen, en het is ook niet zo dat ik het al weken niet meer speel.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:03 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Een niet geheel onlogische vraag is dan: "Waarom schaf je het dan aan en ....speel je het nog?"
Als Jij of iemand samen wilt spelen, dan is dat voor beidde leuker!quote:Op maandag 27 januari 2014 17:24 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Terechte vraag. Ik weet natuurlijk geheel vantevoren hoe dit spel me zal gaan bevallen, en het is ook niet zo dat ik het al weken niet meer speel.
Vraag je dit aan iedereen die zegt dat een spel hem niet bevalt (al is het bij mij alleen omdat ik het alleen moet spelen) ? Of is dit gewoon topic numero zoveel waar je me om onduidelijke redenen aanvalt? Hou je butthurt gemekker toch eens voor je.
Ik speel al heel lang games online.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:00 schreef SlevinX het volgende:
Net ook maar DAYZ aangeschaft en gelijk aangemeld voor de FOK groep. Zoals ik de ervaringen nu lees is iedereen zoals je verwacht, eerst schieten dan vragen. Jammer. Had hoopte dat die spanning van vertrouwen of niet vertrouwen groot blijft. Het zou mooi zijn als je elkaar echt nodig hebt dus iemand wilt vertrouwen omdat kans op overleven groter maakt. Schieten zou echt een laatste redmiddel moeten zijn vind ik. Net zoals Gremen hierboven zegt. Meer zombies zodat je wel 2x nadenkt voor je schiet.
Options -> Video options, dan terug en je hebt weer scherp beeld. Dat probleem het ik ook sinds de laatste patch.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef SosuaCafe het volgende:
Wat is het met dat wazige beeld ineens? Krijg ook ineens crashes etc. Verse install nog wel.
Dan zal het wel een ander bandit systeem worden, maar waarschijnlijk kan je dat niet meer aan de buitenkant zien aangezien je nu wel vrijer kleding keuzes hebt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:36 schreef SosuaCafe het volgende:
Zodra ze het bandit systeem weer invoeren zal het weer wat makkelijker worden om te zien wie er te vertrouwen is.
Wazig beeld is weinig health.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef SosuaCafe het volgende:
Wat is het met dat wazige beeld ineens? Krijg ook ineens crashes etc. Verse install nog wel.
Het is een alpha versie?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:32 schreef Quotidien het volgende:
Ik spawn continue óf bij Berezino óf bij één of ander dorpje zonder naam in het oosten, echt alleen bij deze twee plekken. Iemand enige verklaring?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |