abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 00:09:48 #181
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_135991980
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:28 schreef Quotidien het volgende:
De eerste keer dat ik dikke gear had en daarna helemaal van NWA naar Cherno rende, om vervolgens meteen afgeschoten te worden was wel een domper, is dat dan de hele tijd gebeurt heb je er ook minder zin in.
Met anderen spelen is idd leuker, maar in je eentje Cherno bezoeken is link. Cherno is veruit het gevaarlijkst om te zijn en je moet daar eigenlijk altijd wel een sniper en meerdere spelers in de stad verwachten. Mensen zijn vrij terecht paranoide en daar moet je ook vanuit gaan, wat jij meemaakt hebben zij waarschijnlijk ook vaker meegemaakt. Zorg ook dat je dekking hebt waar mogelijk en houd hooggelegen plekken en gebouwen in de gaten.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 27 januari 2014 @ 04:44:01 #182
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_135995189
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:09 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Met anderen spelen is idd leuker, maar in je eentje Cherno bezoeken is link. Cherno is veruit het gevaarlijkst om te zijn en je moet daar eigenlijk altijd wel een sniper en meerdere spelers in de stad verwachten. Mensen zijn vrij terecht paranoide en daar moet je ook vanuit gaan, wat jij meemaakt hebben zij waarschijnlijk ook vaker meegemaakt. Zorg ook dat je dekking hebt waar mogelijk en houd hooggelegen plekken en gebouwen in de gaten.
Tenzij je zo'n sniper bent op zo'n dak in Cherno heb je zowieso daar niet veel te zoeken, veel standaard loot wat je veel veiliger op betere plekken kan vinden.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:44:19 #183
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135996937
In de steamgroep staat een teamspeak ip adres, voor als mensen samen willen spelen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 27 januari 2014 @ 10:00:49 #184
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_135997349
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 04:44 schreef Chef_M het volgende:
Tenzij je zo'n sniper bent op zo'n dak in Cherno heb je zowieso daar niet veel te zoeken, veel standaard loot wat je veel veiliger op betere plekken kan vinden.
Ik kom over het algemeen vooral voor de ziekenhuizen in de grote steden. Cherno heeft 2 ziekenhuizen, dus het is wel verleidelijk om ff langs te gaan. Alleen moet je erg op je hoede zijn.
B-FliP Youtube Channel
pi_135999227
Ga meestal naar het kleine militaire vliegveld voor de actie , geen zin om elke keer een uur te moeten lopen om vervolgens binnen 10 seconden afgeknald te worden.

Moet wel zeggen dat ik na de patch maar weinig boeiende gear vind bij dat kleine vliegveld...
- Djehoetie / Jehuty -
pi_136000163
Pffff, van het weekend twee keer dood gegaan (met aardige gear) omdat ik van de trap viel.
1ste keer bij zo een laddertje naar het dak van een ziekenhuis/kantoor gebouw. Toen ik weer terug naar beneden wilde, viel ik in het gat.
2de keer in een barn (met twee van die trappen) stapte ik onderaan de trap te vroeg van de trap af. (iets van 3 a 4 treden). Hoppa dood :D :')

Verder een keer iemand met een shotgun met mn mosin gedood.
Toen ik zijn lijk aan het looten was en zijn shotgun oppakte, verandere mijn mosin ook in een shothun (toen waren er opeens twee :+), maar mn mosin was weg....
Toen ik mn mosin aan het zoeken was, werd ik zelf gedood. Nooit te lang bij een lijk blijven hangen!
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_136001010
Ik moet wel zeggen dat mn gedrag in een paar weken hard 'achteruit' is gedaan. In het begin speelde ik nog zoveel mogelijk friendly. Beetje kletsen met mensen en eventueel helpen (eten, drinken, bandage)

Nu schiet ik gewoon alles en iedereen kapot >:)
(Als het klukt :'))
Het komt gewoon te vaak voor dat je 3 uur hebt gespeeld, backpack hebt gevonden, wat eten en drinken, algemene gear en misschien zelfs een wapen en dat je door een domme actie dood gaat :7 of wordt neergeschoten...

Fresh spawns zijn sowieso niet te vertrouwen. Ze hebben niks te verliezen dus proberen je soms knockout te slaan om je gear te pakken. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf ook wel eens probeer :X
Vooral als je toch op een kut plek bent gespawnd en anders eerst een kwartier moet rennen naar een stad. Als het je lukt heb je een lekkere snelle start en als je word gedood, spawn je toch weer ergens anders.... :+
Dus die moet je direct omleggen of ver van uit de buurt blijven....

Mensen met gear zijn al helemaal niet te vertrouwen. Voor je het weet trekken ze een gun en schieten je neer. Ik heb zelden een ontmoeting met iemand met een gun overleeft (als ik hem niet zelf neerschoot). Eerst is het nog lekker handje opsteken, maar zodra ze de kans krijgen.......

Het wordt tijd om de hoeveel heid zombies omhoog (of ammo omlaag) te brengen, zodat je wel even nadenkt of je je kogel weer aan een random persoon wilt verspelen.....
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_136005471
Net ook maar DAYZ aangeschaft en gelijk aangemeld voor de FOK groep. Zoals ik de ervaringen nu lees is iedereen zoals je verwacht, eerst schieten dan vragen. Jammer. Had hoopte dat die spanning van vertrouwen of niet vertrouwen groot blijft. Het zou mooi zijn als je elkaar echt nodig hebt dus iemand wilt vertrouwen omdat kans op overleven groter maakt. Schieten zou echt een laatste redmiddel moeten zijn vind ik. Net zoals Gremen hierboven zegt. Meer zombies zodat je wel 2x nadenkt voor je schiet.

[ Bericht 0% gewijzigd door SlevinX op 27-01-2014 14:11:52 ]
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
  maandag 27 januari 2014 @ 14:12:13 #189
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_136005935
Zombie's kan je 1-hit killen met een Fireman Axe, dus je hoeft zowieso nooit kogels te gebruiken.

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:09 schreef Altron het volgende:
Moet wel zeggen dat ik na de patch maar weinig boeiende gear vind bij dat kleine vliegveld...
Ze hebben de tentenkampen loot verwijderd (die van zowel Balota als NWAF), stuk moeilijker om attachements te vinden e.d. Wel jammer maar nutteloos nu. Ik merk ook dat er veel minder mensen blijven hangen op Balota, meeste trekken weer naar het noorden.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:13:36 #190
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_136008180
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:00 schreef SlevinX het volgende:
Net ook maar DAYZ aangeschaft en gelijk aangemeld voor de FOK groep. Zoals ik de ervaringen nu lees is iedereen zoals je verwacht, eerst schieten dan vragen. Jammer. Had hoopte dat die spanning van vertrouwen of niet vertrouwen groot blijft. Het zou mooi zijn als je elkaar echt nodig hebt dus iemand wilt vertrouwen omdat kans op overleven groter maakt. Schieten zou echt een laatste redmiddel moeten zijn vind ik. Net zoals Gremen hierboven zegt. Meer zombies zodat je wel 2x nadenkt voor je schiet.
Meer zombies staat sinds de start van de Alpha op de to-do list. Er zitten nu zeker minder zombies in de game dan de bedoeling is en op het moment dat ze de game meer geoptimaliseerd hebben en wat meer bugs verwijderd hebben zullen er meer in komen.

Voor het toedienen van bloodbags en saline heb je al iemand nodig.

Kill on sight is altijd al de meest gebruikte optie geweest in DayZ en ik denk niet dat dat snel zal veranderen. Ik snap de lol niet van ergens gaan liggen en dan mensen afschieten, of langs de kust fresh spawns doodmaken. Dit zal echter wel blijven omdat je nu eenmaal mensen hebt die hier kennelijk voldoening uit halen. Een soort van internet-trollen, vanaf een veilige afstand mensen treiteren zonder dat je er verder iets mee kan.

Als je eenmaal weer tenten en vehicles hebt is er zowieso meer te doen (en hoef je als je een voertuig hebt niet zo lang te lopen). Mensen zullen weer gaan taxien, er zullen weer roadblocks en ambushes komen etc.
B-FliP Youtube Channel
pi_136008235
Ok, mijn eerste 30 min dayz ervaring:
Ik begin aan het water, beetje wazig en ken de controls niet. Beetje pielen en kijken in menu voor controls. Lekker onduidelijk allemaal maar goed, ik ga maar lopen naar de schuur. Niets. Volgende groepje huizen, tobben met controls door muren lopen en dan eindelijk een blikje pepsi! Jeeee. Dan maar naar dat grote gebouw met wat huizen. Rustig kijken, wachten of t veilig is. Ja ik kan! Gggrr humpf wtf? een zombie! Oh waarom buk ik nou! Ja hoor ga lekker liggen! pfff. Ren!! Ik ren dus dwars door een deur een huis in met 1 optie vechten met blote handen! Eindelijk overleefd maar bloed hevig. Volgende huis, moet wapen hebben, moet verband zoeken. Wat weer een zombie??? Dood....
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_136008567
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:14 schreef SlevinX het volgende:
Ik begin aan het water, beetje wazig en ken de controls niet. Beetje pielen en kijken in menu voor controls. Lekker onduidelijk allemaal maar goed, ik ga maar lopen naar de schuur. Niets. Volgende groepje huizen, tobben met controls door muren lopen en dan eindelijk een blikje pepsi! Jeeee. Dan maar naar dat grote gebouw met wat huizen. Rustig kijken, wachten of t veilig is. Ja ik kan! Gggrr humpf wtf? een zombie! Oh waarom buk ik nou! Ja hoor ga lekker liggen! pfff. Ren!! Ik ren dus dwars door een deur een huis in met 1 optie vechten met blote handen! Eindelijk overleefd maar bloed hevig. Volgende huis, moet wapen hebben, moet verband zoeken. Wat weer een zombie??? Dood....
Tip van de dag; je kan kleding ook verscheuren tot rags waarmee je je wonden kan verbinden ;).
  maandag 27 januari 2014 @ 15:34:07 #193
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_136008995
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:14 schreef SlevinX het volgende:
De gemiddelde overlevingstijd van een nieuwe gebruiker is niet hoog (10 a 15 minuten gemiddeld). Mijn character is nu meer dan 10 dagen in leven. Het spel heeft een learning-curve. Wil je niet door een learning-curve en met bugs te maken willen hebben had je jezelf wat meer moeten informeren voor het te kopen (en de waarschuwingen op steam ook moeten lezen waarbij duidelijk geadviseerd wordt dat je het beste niet kan kopen tenzij je echt helemaal zeker weet dat je wil participeren in de alpha versie).

Maar wees gerust, op het moment dat je geleerd hebt hoe te overleven, en daarna nog een paar keer neergeknald bent omdat je niet voorzichtig genoeg was, zal je het spel beter beheersen.. En natuurlijk zullen er in de loop van de tijd steeds meer bugs gefixt worden. Makkelijk zal het echter nooit worden en dat is ook echt niet de opzet van het spel.
B-FliP Youtube Channel
pi_136009111
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:34 schreef B-FliP het volgende:

[..]

De gemiddelde overlevingstijd van een nieuwe gebruiker is niet hoog (10 a 15 minuten gemiddeld). Mijn character is nu meer dan 10 dagen in leven. Het spel heeft een learning-curve. Wil je niet door een learning-curve en met bugs te maken willen hebben had je jezelf wat meer moeten informeren voor het te kopen (en de waarschuwingen op steam ook moeten lezen waarbij duidelijk geadviseerd wordt dat je het beste niet kan kopen tenzij je echt helemaal zeker weet dat je wil participeren in de alpha versie).

Maar wees gerust, op het moment dat je geleerd hebt hoe te overleven, en daarna nog een paar keer neergeknald bent omdat je niet voorzichtig genoeg was, zal je het spel beter beheersen.. En natuurlijk zullen er in de loop van de tijd steeds meer bugs gefixt worden. Makkelijk zal het echter nooit worden en dat is ook echt niet de opzet van het spel.
i know i know. Wilde alleen mijn ervaringen delen:). Ik laat me zeker niet uit het veld slaan haha maar lastig is het wel aan het begin
  maandag 27 januari 2014 @ 15:41:05 #195
123411 LinQ
Met een Q
pi_136009241
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:37 schreef SlevinX het volgende:

[..]

i know i know. Wilde alleen mijn ervaringen delen:). Ik laat me zeker niet uit het veld slaan haha maar lastig is het wel aan het begin
Wat ook handig kan zijn is wat youtube videos bekijken, niet altijd even informatief maar zeker vermakelijk. Frankie is volgens mij één van de favorieten:

www.youtube.com/user/FRANKIEonPCin1080p

Over het algemeen vind ik Engelsen ook wat sympathieker en grappiger dan Amerikanen :P

Daarnaast staan er een tal van tutorials op youtube m.b.t. Dayz standalone die interessant voor je kunnen zijn.
Laten we lekker linQ gaan doen!
  Forum Admin maandag 27 januari 2014 @ 16:02:14 #196
58651 crew  murp
murp
pi_136010008
De eerste uren van het spel blijft het leukst! Totdat je ful geared bent en bang bent om nog te gaan reizen :')

Ook erg leuk als je net spawnt.. Lekker gek doen!
  maandag 27 januari 2014 @ 16:58:21 #197
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_136012215

Deze is leuk voor iedereen :P
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_136012399
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:28 schreef Quotidien het volgende:
Deze game is wordt wel wat saai als je alleen speelt, sowieso kom ik nooit iemand tegen en als je gear hebt word je gelijk afgeknald. De eerste keer dat ik dikke gear had en daarna helemaal van NWA naar Cherno rende, om vervolgens meteen afgeschoten te worden was wel een domper, is dat dan de hele tijd gebeurt heb je er ook minder zin in.
Een niet geheel onlogische vraag is dan: "Waarom schaf je het dan aan en ....speel je het nog?"
  maandag 27 januari 2014 @ 17:24:43 #199
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_136013200
quote:
15s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Een niet geheel onlogische vraag is dan: "Waarom schaf je het dan aan en ....speel je het nog?"
Terechte vraag. Ik weet natuurlijk geheel vantevoren hoe dit spel me zal gaan bevallen, en het is ook niet zo dat ik het al weken niet meer speel.

Vraag je dit aan iedereen die zegt dat een spel hem niet bevalt (al is het bij mij alleen omdat ik het alleen moet spelen) ? Of is dit gewoon topic numero zoveel waar je me om onduidelijke redenen aanvalt? Hou je butthurt gemekker toch eens voor je.

[ Bericht 7% gewijzigd door Quotidien op 27-01-2014 17:30:09 ]
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Forum Admin maandag 27 januari 2014 @ 20:59:57 #200
58651 crew  murp
murp
pi_136024024
quote:
15s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:24 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Terechte vraag. Ik weet natuurlijk geheel vantevoren hoe dit spel me zal gaan bevallen, en het is ook niet zo dat ik het al weken niet meer speel.

Vraag je dit aan iedereen die zegt dat een spel hem niet bevalt (al is het bij mij alleen omdat ik het alleen moet spelen) ? Of is dit gewoon topic numero zoveel waar je me om onduidelijke redenen aanvalt? Hou je butthurt gemekker toch eens voor je.
Als Jij of iemand samen wilt spelen, dan is dat voor beidde leuker!
  maandag 27 januari 2014 @ 22:58:32 #201
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_136031853
van Reddit 5 dagen geleden:

I've heard a lot about Day-Z, but have yet to get it even though it looks pretty freakin awesome. What would you say to someone like me to convince me to buy it?

Rocket:
"I would recommend you wait for at least a month. The price will not change, but the game will get better. It is a promising concept now, but it is not a good game.

In a month, watch some livestreams and look for good/bad reviews. Read both, make your own mind up, and choose to buy it if it really looks good."

http://www.reddit.com/r/I(...)creator_of_dayz_and/

Ben benieuwd. Een maand is niet lang en vraag me af wat ze binnen die tijd allemaal kunnen doen.

Er staat ook dat vehicles en barricades op de agenda staan, naast jagen, tenten, gooien en pijl en boog. De vehicles zullen net zoals de wapens modulair zijn.

Hier een mooi interview, vooral het stuk van "murder simulator like no other" is best goed gevonden: http://www.fastcompany.co(...)-game-tests-your-emo
B-FliP Youtube Channel
pi_136041139
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:00 schreef SlevinX het volgende:
Ik speel al heel lang games online.
En dit is helaas in elk spel hetzelfde....er zijn genoeg mensen die je kan vertrouwen maar door die paar die niet te vertrouwen zijn ga je uiteindelijk zelf ook heel anders spelen...

Ben zelf ook altijd meer van de ''vriendelijke'' aanpak ipv gelijk te schieten in DayZ.
Helaas kan je online niemand vertrouwen , hier kom je wel achter als een paar keer je vertrouwen beschaamd is.

Gisteren overkwam het me ook weer helaas , ik liet iemand leven door hem niet neer te knallen.
Paar seconden later hakt ie me ineens in m'n rug met een fireaxe en roept ''hahahaha lolololol owned bitch!!''

Door dit soort gasten vertrouw je op een gegeven moment bijna niemand meer.
Gisteren ook nog iemand neergeknald die kwam op me afrennen met een axe in z'n hand en riep '' i'm streaming , don't shoot me please!!!'' , die gast schoot ik gelijk door z'n kop uiteraard.

Over het algemeen schiet ik nu sowieso iedereen neer met een vuurwapen omdat ik al te vaak afgeknald ben op zo'n lompe manier , terwijl ik eigenlijk liever met iemand samen een beetje optrek.
Gasten met alleen een honkbal knuppel en weinig of geen gear laat ik meestal gewoon lopen , daar zie ik de fun niet van in om die neer te knallen.
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:36:14 #203
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136042191
Zodra ze het bandit systeem weer invoeren zal het weer wat makkelijker worden om te zien wie er te vertrouwen is.
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:04:51 #204
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_136043044
Het is ook maar net hoe je je opstelt. Spelers als Frankie laten zich ook niet uit het veld slaan als ze weer eens kos-style beschoten worden, en blijven contact zoeken als ze mensen tegen komen, al is het voorzichtig.

Was gisteren deze tegen gekomen:

Het begin geeft aan hoe je je in de eerste instantie kan opstellen. Ook al gaat het vaker mis dan dat je zou willen. Daarnaast zie je ook hoe 5 spelers zich onbewust van Frankie blind voor zich uit spelen. Dan vraag je ook een btje om KoS zoals Frankie terecht aangeeft. In DayZ moet je voorzichtig zijn, en als je dat niet bent heb je de kans om afgeschoten te worden.

Persoonlijk vind ik het bandit system (waarin je als bandit of hero een bepaalde outfit krijgt) niet meer passen in Standalone. Ik vraag me ook af ofdat ze het er nog in doen. Je hebt compleet de vrijheid om je te kleden zoals je wil.
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:53:36 #205
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136046951
Wat is het met dat wazige beeld ineens? Krijg ook ineens crashes etc. Verse install nog wel.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:19:24 #206
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_136063237
Weer even gespeeld.. 3x mensen tegengekomen als fresh spawn, 3x gelijk zonder dat mensen een woord zeggen afgeknald.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:58:49 #207
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_136069186
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef SosuaCafe het volgende:
Wat is het met dat wazige beeld ineens? Krijg ook ineens crashes etc. Verse install nog wel.
Options -> Video options, dan terug en je hebt weer scherp beeld. Dat probleem het ik ook sinds de laatste patch.

(Of je mist heel wat bloed, kan ook)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:36 schreef SosuaCafe het volgende:
Zodra ze het bandit systeem weer invoeren zal het weer wat makkelijker worden om te zien wie er te vertrouwen is.
Dan zal het wel een ander bandit systeem worden, maar waarschijnlijk kan je dat niet meer aan de buitenkant zien aangezien je nu wel vrijer kleding keuzes hebt.
pi_136069650
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef SosuaCafe het volgende:
Wazig beeld is weinig health.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:32:00 #209
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_136074975
Ik spawn continue óf bij Berezino óf bij één of ander dorpje zonder naam in het oosten, echt alleen bij deze twee plekken. Iemand enige verklaring?
pi_136085373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:32 schreef Quotidien het volgende:
Ik spawn continue óf bij Berezino óf bij één of ander dorpje zonder naam in het oosten, echt alleen bij deze twee plekken. Iemand enige verklaring?
Het is een alpha versie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')