mmm ga ze zo bij de hema kopen, als ze er nog zijn.quote:
Ik wil ditquote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:28 schreef Iwanius het volgende:
Soep bowl met mihoen,pekingeend en sui kau (wantan met garnalen)
Zelfde als een bruine boterham met kaas.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:27 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
En bier daar zitten ook veel goed dingen in
Ja maar ik wilde wat erbij om te drinkenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
Zelfde als een bruine boterham met kaas.
Oh, foie gras! Zo lekker. Geen idee wat topinamboer is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:16 schreef Prego het volgende:
Vanavond tournedos met foie gras saus, topinamboer en wat boontjes
Boterham met kaas en bier is echt een perfekte combi. Dat getintel van dat bier op je tong dan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:31 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ja maar ik wilde wat erbij om te drinken![]()
Wat een combinatiequote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:27 schreef Anne het volgende:
Vanochtend kreeg ik ontbijt op bed. Vitalu crackers met gepofte rijst en daar bovenop brie
.
Vanmiddag patat gegeten met babi pangang en een frikandel speciaal.
En nu staat lief wat kippenvleugeltjes te bakken.
Nu in het Nederlands?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:22 schreef mytec het volgende:
Vanavond even wat buiten de deur gegeten, kastanje gnocchi met pompoensaus en een piadina met bresaola chianina, parmigianno.
Ik zou het niet weten eigenlijk, parmezaanse kaas dat wel maar bresaola lijkt op rookvlees maar is het toch niet. Piadina is een soort van wrap maar weer anders.quote:
Ook niks mis mee!! Nu je der over begint, maar weer eens gehaktballen maken heb nog uien over van de hachee!!!quote:
Dat is niet fijn nee, vooral als het vlees niet goed is boh kun je goed beroerd van zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:59 schreef quirina het volgende:
vanavond beroerd buffet van de catering gegeten bij familie.
De saté was kouden de rest qua warm vlees durfde ik daardoor ook niet aan. Heb t maar bij salade en stokbrood gehouden.
Ik weet niet wat voor bedrijf t was en uit beleefdheid heb ik t niet gevraagd, maar damn... Zoiets kan je toch niet bij klanten brengen?![]()
Ik een kopje koffie met een plak ontbijtkoek, waarom is dat nou burgerlijk?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:13 schreef habitue het volgende:
Een kopje koffie en een gevulde koek. Hoe burgerlijk
Kreeg flashback van vroeger. Zondagmiddag de zon schijnt, ik kwam terug van zondagsschool, mn ouders dronken dan altijd een kopje koffie en een gevulde koek, en ik een kopje thee.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik een kopje koffie met een plak ontbijtkoek, waarom is dat nou burgerlijk?
Een koppie thee na school met mariabiscuitjesquote:Op zondag 19 januari 2014 15:20 schreef habitue het volgende:
[..]
Kreeg flashback van vroeger. Zondagmiddag de zon schijnt, ik kwam terug van zondagsschool, mn ouders dronken dan altijd een kopje koffie en een gevulde koek, en ik een kopje thee.
Heb je ook eieren?quote:Op zondag 19 januari 2014 17:08 schreef Cyaa het volgende:
Ik heb 500g kipfilet, aardappelen, spinazie, champignons, knoflook en uien. Iemand een idee hoe ik hier een goede ovenschotel van kan bakken?
Ja heb ook eieren. Bedankt voor de goede tip, ik ga het morgen klaarmaken!quote:Op zondag 19 januari 2014 18:14 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Heb je ook eieren?
Kip, champignons en aardappels voorgaren en kruiden en knoflook erop doen. Dan in mooie laagjes in een ovenschaal doen met blokjes/snippers ui erdoor. Dan een paar eieren klutsen en eroverheen gieten, evt gemengd met melk/room en kaas.
In de oven (180) tot het ei gestold is.
Wat eet jij veel soep zeg!quote:Op maandag 20 januari 2014 12:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Tomatencremesoep, 2 crackers kaas en een peer.
Ooo, patat/friet eten na het zwemmen, als je vingers nog rimpelig zijn van het water en je haar naar chloor ruikt!quote:Op zondag 19 januari 2014 14:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Patat pinda/mayo na het zwemmen![]()
Wel zout!
Grappig, wij eten Leberkäsquote:Op maandag 20 januari 2014 16:49 schreef golfer het volgende:
Straks: Gehaktbrood volgens recept van Jamie Oliver
Ik vind varkenslever niet lekker.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig, wij eten Leberkäs
[ afbeelding ]
Mijn collega noemt het altijd LKW.quote:
Glaasje rood erbij? Whisky?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit op mijn zitzak voor de haard, heerlijk vuur aan en verwarming uit.
Goed plan, ik ga ook hamburgers makenquote:Op zondag 19 januari 2014 15:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Vanavond lekker een hamburger met gebakken uienringen op een Italiaanse bol!
quote:Op maandag 20 januari 2014 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed idee.
Mmm, grappa denk ik.
Een heerlijke milde, van muskaatdruiven gemaaktquote:
ranzige foto met al die servetjesquote:Op maandag 20 januari 2014 18:33 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
( hier komt het vandaan)
Ja maar daar maak je toch geen foto van. dat doe je voor die tijd..quote:Op maandag 20 januari 2014 18:40 schreef Iwanius het volgende:
Er staan geen vuilnisbakken naast de tafels waar je je vuile wc papier in kan gooien.
Dus gebruik je de schalen....
Inderdaadquote:
Foto?quote:Op maandag 20 januari 2014 18:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ga een geimproviseerde cottage pie maken. Met restjes die op moeten
Jammer: leek me lekker!quote:
quote:Op maandag 20 januari 2014 22:18 schreef zakschijt het volgende:
[..]
Jammer: leek me lekker!
Alhoewel, waarom geen foto van je lege borden al dan niet met vieze servet? Schijnt in te zijn![]()
Mjamquote:Op maandag 20 januari 2014 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
!
Het was ook wel lekker. Getopt met een mix van gewone en zoeteaardappelpuree met wat chillivlokken en kaas![]()
Oh is het in de aanbieding ja?quote:Op maandag 20 januari 2014 23:18 schreef sirdanilot het volgende:
boerenkool
was dus in de aanbieding bij de digros, dus misschien eet heel leiden wel een week lang boerenkool
Zohee! Dit was echt belachelijk lekker!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:58 schreef minilot het volgende:
Ik ga straks bloemkool frituren en er een restje sushirijst bij opbakken.
Die sla ik even op voor volgende week.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Zohee! Dit was echt belachelijk lekker!Ik geloof niet dat we ooit zo snel een grote bloemkoolstronk hebben weggewerkt.
Ik kan het iedereen aanraden!
http://www.seriouseats.com/recipes/2013/02/korean-fried-cauliflower-recipe.html:
[ afbeelding ]
(Foto van site, maar de mijne zag er ook zo uit)
Ik zou er bijna speciaal een frituurpan voor gaan aanschaffen.![]()
(Maar het ging ook wel prima in een gietijzeren braadpan)
Doe dat! Mocht je overigens geen tijd/zin hebben om de twee gesuggereerde sauzen zelf te maken, dan schijnt het ook gewoon lekker met zo'n beetje elke goede chilisaus.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Die sla ik even op voor volgende week.
dat ziet er heerlijk uit!quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:31 schreef Sylvana het volgende:
Nieuw recept voor pastasalade geprobeerd!
Pasta, gerookte kipfilet, sperziebonen, rode ui, cherrytomaat, pijnboompitjes en een sausje van crème freche, mayo, knoflook en paprikapoeder.
[ link | afbeelding ]
Was echt super lekker!
Dankjewel, dat was het ook! Normaal gesproken zou het veel te veel voor ons 2en zijn, maar alles is schoon op gegaanquote:
Om nom nom, goed bezig!quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Speltpannekoekjes met wat zachte geitenkaas, walnoot en honing
Wat is Humus?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Om nom nom, goed bezig!
Na het hardlopen net een vegan eiwitshake, nu twee Friese roggebroodjes met humus (want ga zo naar mijn detacheringsbureau fietsen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:55 schreef raulbouli het volgende:
[..]
Wat is Humus?Kikkererwtenpasta. Klinkt vies, is het zeker niet. Smaakt een beetje als smeerkaas, met een knoflookachtig smaakje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Ik haal er echt geen smeerkaas uit! Het is wel erg lekker, gewoon een keer proberen, in de supermarkt bij de (brood)salades.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Kikkererwtenpasta. Klinkt vies, is het zeker niet. Smaakt een beetje als smeerkaas, met een knoflookachtig smaakje.
Oke.. Klinkt niet vies, maar apart. Ik lust kikkererwten, maar een smeerbare pasta ervan kende ik nog niet. Zal het eens proberen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Kikkererwtenpasta. Klinkt vies, is het zeker niet. Smaakt een beetje als smeerkaas, met een knoflookachtig smaakje.
Superlekker zeg!quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:11 schreef golfer het volgende:
Straks: skrei(winterkabeljauw)filets uit de oven, een roerbakschotel met gamba's en courgette en gekaramelisseerde coquilles.![]()
de viswinkel had weer veel te veel superverse lekker dingen liggen.![]()
quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:55 schreef Zo-is-dat het volgende:
Change of plans! T worden broodjes hamburger, nu nog bedenken wat voor burgers, tips anyone?
done!quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik denk dat ik straks nog effe een Irish Coffee ga maken
Me too, een heerlijke grote sappige Elstar vd Lidl.quote:
Nom!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Owww en nu een warme chocomelk met slagroom en een leuke scheut Baileys
Nice!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:59 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Weekend!! Nu een biertje, straks kipkluifjes, pizza, toastjes, blokjes kaas, nog meer bier
Lekker!! Ik heb jong belegenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nice!
Vnv ook borreltje met appelflapjes, old amsterdam en paprikachips.
Tering.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
2 Big King XXL en medium frites
Drinken : Dr.Foots en energiedrank cassis
quote:
was maar ¤6,45quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:30 schreef Iwanius het volgende:
Die zal wel trek hebben gekregen.
ontopic.
En weer een dag voor voor ditmaal een Thais ontbijt! die andermaal smaakte!
Koopje voor wat je kreeg.quote:
Ikwillut!quote:Op zondag 26 januari 2014 20:18 schreef FutureFairytale het volgende:
Afhaalchinees!
Maandmenu bestaande uit:
Saté, mini-loempia, kroepoek, babi pangang, foe yong hai, ossenhaas in ketjap en kip zoetzuur met nasi.
+ een bak koe loe kai met bami.
Mini bounty ijsje toe.
En nu versgeperst minneolasap.
quote:Op zondag 26 januari 2014 18:47 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn man maakt Khoresht Fesenjaan(het was eigenlijk de bedoeling dat ik het zou maken, maar hij wilde het wel doen
)
[ afbeelding ]
We misten de ui erin, die je voor je de kip braadt, zou moeten fruiten. Dat scheelt m.i. in smaak. Toch was het wel voor herhaling vatbaarquote:Op maandag 27 januari 2014 11:28 schreef minilot het volgende:
Overdag: niks. Verder weinig tijd vanavond, dus simpel eten: vis uit de oven (straks bij visboer even kijken wat er is), met venkel en mandarijnen. Geroosterde aardappels erbij, met een olijven-tomatensaus.
[..]!! Hoe beviel het?
Het is forel gewordenquote:Op maandag 27 januari 2014 11:28 schreef minilot het volgende:
Overdag: niks. Verder weinig tijd vanavond, dus simpel eten: vis uit de oven (straks bij visboer even kijken wat er is), met venkel en mandarijnen.
Half om half is half rund, half varken.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:43 schreef Geerd het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen rundergehakt en half om half??
Waarom is rund duurder? En proef je het verschil?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Half om half is half rund, half varken.
Probeer het eensquote:Op maandag 27 januari 2014 18:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom is rund duurder? En proef je het verschil?
Rund is nu eenmaal duurder dan varkensvlees, bij vlees van vergelijkbare kwaliteit (en het vlees in gehakt is niet al te best). En ja, je proeft zeker verschil, want varken is vetter dan rund. Daarom maak je met half/half veel lekkerdere gehaktballen. Volgens mij kun je maar weinig met puur rundergehakt; misschien italiaanse bolognesesaus dat dat beter is met rundergehakt?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom is rund duurder? En proef je het verschil?
Aah snap, naja smaakte prima hoor de gehaktballen van alleen rund, ik had 800 gram 2 eitjes er door paar uien peper zout en 4 ballen gerold 3 zijn er al opquote:Op maandag 27 januari 2014 20:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Rund is nu eenmaal duurder dan varkensvlees, bij vlees van vergelijkbare kwaliteit (en het vlees in gehakt is niet al te best). En ja, je proeft zeker verschil, want varken is vetter dan rund. Daarom maak je met half/half veel lekkerdere gehaktballen. Volgens mij kun je maar weinig met puur rundergehakt; misschien italiaanse bolognesesaus dat dat beter is met rundergehakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |