abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135900245
Dank voor de antwoorden, gewoon doen dus! *O*
Lastig wordt het vast, maar telkens tegen dezelfde problemen aanlopen ook. Dan maar beter goed aanpakken :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:30 schreef Detroit het volgende:

[..]

Waarom dat dan? Ik vind haptonomie echt gigantisch chill, zeker als de haptotherapeut goed is en je daar een goede band mee hebt. :).
Omdat ik veel angst voor/weerstand tegen het idee heb dat iemand aan je gaat zitten. Dat vind ik heel naar, kan ook in elkaar kruipen of verkrampen als iemand bijv een hand op m'n schouder legt.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 24 januari 2014 @ 17:41:17 #227
47102 Elvi
miemkwien
pi_135900307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:33 schreef kvd het volgende:
Elvi, heb jij deze week je gesprek met die dagtherapie gehad? Hoe ging het? En met de psych? Zijn jullie er een beetje uitgekomen met elkaar?
Ik wilde net een update plaatsen :P
Gister was ik bij mn psych en vandaag had ik intake.

Over de psych: het is gewoon een naar mens :') Ik had ipv voor- en nadelen van de dagbehandeling gewoon mn doelen opgeschreven. Dus wat ik wil bereiken en waarom. En een stukje over hoe ik denk dat de dagbehandeling daarin past. Ik wilde de sessie van vorige week nog ter sprake brengen omdat ik was geschroken van haar reactie. Haar reactie daarop "nee ik wil het er niet over hebben, dat heeft geen zin, we gaan niet bespreken of het voor jou heftig was maar we gaan bespreken wat je nodig hebt". Ik reageerde dus dat ik het nodig had om de lucht te klaren omdat we nog een paar behandelingen hebben en ik er niet met een rotgevoel wilde zitten. Zij gaf aan dat ze geen vertrouwensband met me wilde opbouwen want ze was er toch maar tijdelijk. Nou ja ze stond er dus niet voor open dus ik heb het er maar bij laten zitten :') Inderdaad, ik zie haar nog maar een paar keer (of niet :') ) en ze is gewoon een Negative Nancy.

Over de intake: goed gesprek gehad! Fijne mensen! Na het gesprek gaf hij aan toch echt niks van borderline bij me te zien (niet eens kenmerken) _O- wel kenmerken van een afhankelijke en een ontwijkende stoornis, maar goed ik herkende me ook meer daarin dan in borderline dus niet verrassend. Ze gaan me nu in het team bespreken en dan ook bespreken of ik een psychologisch onderzoek ga doen om duidelijkheid te krijgen over mijn problematiek. Ik vind dat eigenlijk wel een goed plan zodat er tenminste iets officieels in mn dossier staat :P Ook twijfelde hij of ik wel in de basisgroep van 3 dagen zou passen. Hij dacht zelfs aan de behandeling van 1 dag in de week of gewoon ambulant in mn woonplaats *O* De reden daarvoor is eigenlijk dat er nooit schematherapie met mij geprobeerd is maar dat ik wel op eigen kracht ben gestopt met zelfbeschadiging en laat zien dat ik gemotiveerd ben (ik had ook mn doelen-lijstje meegenomen). Ze willen nog wel in het volgende gesprek (over 2 weken) bespreken wat mijn draagkracht is en of ik niet onderuit ga in een groep of juist alleen.

Dus al met al is het me 100% meegevallen en ik heb er een goed gevoel over ^O^ Ze dachten mee en keken naar mij en mijn voortgang. *O*

Wat me op het volgende brengt: ik heb eergister mn mesjes weggegooit! *O* *O* *O* Ik had ze al maanden niet gebruikt dus waarom niet meteen weg :s)
Reactie van mn vervang-psych was overigens ontzettend skeptisch :') reactie van de dagbehandeling-psych was ontzettend positief.
pi_135900383
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:11 schreef Detroit het volgende:

[..]

Jij labiel Gray? Nee toch? :o.
Haha, nee hoor. Al lang niet meer, als ik dat zelf beoordelen kan. Soms wat emotioneel, maar dat zie ik niet als zwakte. Integendeel. O+

Maar de triggers herken ik wel, waar overigens emotioneel zijn er een van is. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:28 schreef Mistico het volgende:

[..]

Probleem is dat ik me druk maak over wat anderen van mij vinden, dan is het niet mogelijk om daar geen aandacht aan te geven.
Je probleem is dat je je niet voldoende druk maakt over wat jij van jou vindt. Geef daar aandacht aan. ;)
pi_135900409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:28 schreef Mistico het volgende:

[..]

Probleem is dat ik me druk maak over wat anderen van mij vinden, dan is het niet mogelijk om daar geen aandacht aan te geven.
Al eens met een psycholoog over gesproken? Hulp kan echt veel opleveren. Ik heb zelf teveel ervaring met dit soort zaken helaas. En het veranderen van je uiterlijk levert lang niet altijd wat op.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_135900472
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:39 schreef minthy het volgende:
Lastig wordt het vast, maar telkens tegen dezelfde problemen aanlopen ook. Dan maar beter goed aanpakken :)

[..]

Omdat ik veel angst voor/weerstand tegen het idee heb dat iemand aan je gaat zitten. Dat vind ik heel naar, kan ook in elkaar kruipen of verkrampen als iemand bijv een hand op m'n schouder legt.
Ik wil t ook niet, om dezelfde reden.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_135900601
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:41 schreef Elvi het volgende:

[..]

Over de psych: het is gewoon een naar mens :') Ik had ipv voor- en nadelen van de dagbehandeling gewoon mn doelen opgeschreven. Dus wat ik wil bereiken en waarom. En een stukje over hoe ik denk dat de dagbehandeling daarin past. Ik wilde de sessie van vorige week nog ter sprake brengen omdat ik was geschroken van haar reactie. Haar reactie daarop "nee ik wil het er niet over hebben, dat heeft geen zin, we gaan niet bespreken of het voor jou heftig was maar we gaan bespreken wat je nodig hebt". Ik reageerde dus dat ik het nodig had om de lucht te klaren omdat we nog een paar behandelingen hebben en ik er niet met een rotgevoel wilde zitten. Zij gaf aan dat ze geen vertrouwensband met me wilde opbouwen want ze was er toch maar tijdelijk. Nou ja ze stond er dus niet voor open dus ik heb het er maar bij laten zitten :') Inderdaad, ik zie haar nog maar een paar keer (of niet :') ) en ze is gewoon een Negative Nancy.

Over de intake: goed gesprek gehad! Fijne mensen! Na het gesprek gaf hij aan toch echt niks van borderline bij me te zien (niet eens kenmerken) _O- wel kenmerken van een afhankelijke en een ontwijkende stoornis, maar goed ik herkende me ook meer daarin dan in borderline dus niet verrassend. Ze gaan me nu in het team bespreken en dan ook bespreken of ik een psychologisch onderzoek ga doen om duidelijkheid te krijgen over mijn problematiek. Ik vind dat eigenlijk wel een goed plan zodat er tenminste iets officieels in mn dossier staat :P Ook twijfelde hij of ik wel in de basisgroep van 3 dagen zou passen. Hij dacht zelfs aan de behandeling van 1 dag in de week of gewoon ambulant in mn woonplaats *O* De reden daarvoor is eigenlijk dat er nooit schematherapie met mij geprobeerd is maar dat ik wel op eigen kracht ben gestopt met zelfbeschadiging en laat zien dat ik gemotiveerd ben (ik had ook mn doelen-lijstje meegenomen). Ze willen nog wel in het volgende gesprek (over 2 weken) bespreken wat mijn draagkracht is en of ik niet onderuit ga in een groep of juist alleen.

Dus al met al is het me 100% meegevallen en ik heb er een goed gevoel over ^O^ Ze dachten mee en keken naar mij en mijn voortgang. *O*

Wat me op het volgende brengt: ik heb eergister mn mesjes weggegooit! *O* *O* *O* Ik had ze al maanden niet gebruikt dus waarom niet meteen weg :s)
Reactie van mn vervang-psych was overigens ontzettend skeptisch :') reactie van de dagbehandeling-psych was ontzettend positief.
O dat is goed nieuws! ^O^
Ik was hier al benieuwd naar :P
quote:

[..]

Enig idee hoe dat komt?
pi_135901038
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

Enig idee hoe dat komt?
Verneukt zelfbeeld (de ander kan dan bijv voelen hoe walgelijk dik ik ben of ik vind het mezelf niet waard). Binnen een relatie heb ik er overigens geen enkele moeite mee.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:05:17 #233
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_135901160
quote:

[..]

Misschien dat het juist daarom goed voor je zou kunnen zijn! Op die manier ook jouw weerstand leren herkennen/erkennen, en in een veilige setting het kunnen laten gaan.
Maar ja, als je echt bang bent voor die aanraking dan is de stap niet zo snel gezet.

Wil je daar niet vanaf trouwens? Lijkt me echt niet chill als je er zo mee zit als iemand je op je schouders aanraakt. Das nog relatief onschuldig.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:24:04 #234
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_135901776
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:43 schreef Gray het volgende:

[..]

Haha, nee hoor. Al lang niet meer, als ik dat zelf beoordelen kan. Soms wat emotioneel, maar dat zie ik niet als zwakte. Integendeel. O+

Maar de triggers herken ik wel, waar overigens emotioneel zijn er een van is. :)

Waarom vind jij emotioneel zijn niet erg trouwens? Weet jij ook altijd positief te staan tegenover minder leuke emoties dan?
Als emoties leuk zijn is emotioneel zijn niet erg, maar ik vind het minder als ze erg zwaar op de maag liggen. ;).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_135901901
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:41 schreef Elvi het volgende:

[..]

Oeps...iets te vroeg dus ;)

Jammer dat de psych zo'n vreemd mens blijft en ook nu weer zo reageert. Ik snap het stukje van de vertrouwensband van haar kant niet helemaal, tijdens gesprekken lijkt een beetje vertrouwen mij wel handig. Gelukkig is Nancy tijdelijk.

Wat fijn dat de intake je goed is bevallen, vooral na de twijfel van vorige week. Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen, maar de eerste berichten en gevoel zijn iig goed.

En een hele grote *O* voor de weggegooide mesjes!
pi_135902294
Dat klinkt goed, Elvi! Stuk poditiever ook. Good for you!

Mijn therapeut maakt ook gebruik van schematherapie. Voor mij ideaal, vooral omdat mn gedachten, gevoelens en uitingen een gevolg zijn van mn verleden. Toen hielpen die me overeind, maar nu zijn ze niet meer effectief. Dus moet ik nieuwe 'paden' aanleggin mn hoofd waardoor ik niet meer primair reageer zoals ik gewend was.

Ik voel me trouwens nog steeds Zo Ontzettend Goed en ontspannen dat ik nog steeds niet kan geloven dat dit blijvend is. Wat een ontzettend groot verschil met hiervoor. toen was naar de wc gaan al teveel moeite. Niet te geloven. Ik fiets op mn gemakje de dagen door, slaap heerlijk en geniet (zelfs 'onbewust') van kleine dingen. Ik heb nooit geweten dat het leven zo licht en makkelijk kon zijn.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:10:53 #237
414674 Mistico
Good Moaning
pi_135903474
quote:

[..]

Je probleem is dat je je niet voldoende druk maakt over wat jij van jou vindt. Geef daar aandacht aan. ;)
Daar maak ik me de meeste tijd van de dag druk over. Er zijn momenten dat ik mezelf er goed uit vind zien in de spiegel en momenten dat ik eruitzie als een schilderij van Picasso. Wat is de werkelijkheid?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:12:54 #238
414674 Mistico
Good Moaning
pi_135903553
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 17:44 schreef zomertje het volgende:

[..]

Al eens met een psycholoog over gesproken? Hulp kan echt veel opleveren. Ik heb zelf teveel ervaring met dit soort zaken helaas. En het veranderen van je uiterlijk levert lang niet altijd wat op.
Ik ben net begonnen met een behandeling. ;)
pi_135903580
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:10 schreef Mistico het volgende:

[..]

Daar maak ik me de meeste tijd van de dag druk over. Er zijn momenten dat ik mezelf er goed uit vind zien in de spiegel en momenten dat ik eruitzie als een schilderij van Picasso. Wat is de werkelijkheid?
vraag het iemand anders :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_135903983
quote:

[..]

Is helemaal niet zo belangrijk. Zorg maar eerst dat je jezelf goed voelt, ongeacht je uiterlijk. Dat komt later wel.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:27:57 #241
414674 Mistico
Good Moaning
pi_135904158
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:13 schreef Miniem het volgende:

[..]

vraag het iemand anders :P
Dat is het eerste wat ik heb gedaan. ;)

Helaas geen antwoorden gekregen waar ik iets mee kan. Ik heb het wel gevraagd aan iemand die ik nog nooit eerder had gezien en die begon over heel iets anders toen ik vroeg wat haar het eerste opviel aan mij.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 19:33:40 #242
47102 Elvi
miemkwien
pi_135904397
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:27 schreef Mistico het volgende:

[..]

Helaas geen antwoorden gekregen waar ik iets mee kan. Ik heb het wel gevraagd aan iemand die ik nog nooit eerder had gezien en die begon over heel iets anders toen ik vroeg wat haar het eerste opviel aan mij.
Ok that's it: dm me je foto :P

Bij iedereen valt wel iets op ;) Bij mij is het of mn lengte, of mn breedte (ik ben dik ja :') ), of mn roze schoenen, of mn roze haar (heb ik ook gehad :P), of een puist op mn neus, of n meeuwenflats op mn hoofd. Er is altijd wel iets om naar te kijken of een opmerking over te maken. Laat ze lekker... Doe je ding en geef ze wat meer keuze om naar te staren :P Ik heb nog wat potjes haarverf voor je over ;)
pi_135904665
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:24 schreef Detroit het volgende:

[..]

Waarom vind jij emotioneel zijn niet erg trouwens? Weet jij ook altijd positief te staan tegenover minder leuke emoties dan?
Als emoties leuk zijn is emotioneel zijn niet erg, maar ik vind het minder als ze erg zwaar op de maag liggen. ;).
Zou je het als een pretpark zien, dan is de achtbaan leuk, zelfs al is die beangstigend. De draaimolen geeft een gevoel van vliegen, en is daarom leuk. Maar beide zijn ritjes, dus enjoy the ride.

Door een zekere periode in m'n depressie werd ik heel mat qua gevoel en leefde ik als een lege zombie. Toen ik daar m'n aandacht op richtte, merkte ik dat elk sprankje gevoel daar verandering in bracht. Goede of slechte gevoelens maakte ik geen onderscheid in, iets dat nu nog steeds leeft. Links of rechtsom, de rivier stroomt, want dat is wat een rivier doet.

Hahah, ik zie dat ik weer in metaforen en 'poezie' aan het praten ben. Als het niet duidelijk is, of vermoeiend, laat maar weten. :P
pi_135905341
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:27 schreef Mistico het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:33 schreef Elvi het volgende:

[..]

DM mij ook even je foto goed? :@
pi_135905554
quote:

[..]

Ongetwijfeld zit de werkelijkheid er tussenin met meer een neiging naar er goed uitzien.

Ik ben het wel helemaal eens met Gray, zorg eerst voor jezelf.

Alhoewel het beeld wat je schetst me wel heel bekend voorkomt :@
pi_135905629
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:40 schreef -Spring het volgende:
Dat klinkt goed, Elvi! Stuk poditiever ook. Good for you!

Mijn therapeut maakt ook gebruik van schematherapie. Voor mij ideaal, vooral omdat mn gedachten, gevoelens en uitingen een gevolg zijn van mn verleden. Toen hielpen die me overeind, maar nu zijn ze niet meer effectief. Dus moet ik nieuwe 'paden' aanleggin mn hoofd waardoor ik niet meer primair reageer zoals ik gewend was.

Ik voel me trouwens nog steeds Zo Ontzettend Goed en ontspannen dat ik nog steeds niet kan geloven dat dit blijvend is. Wat een ontzettend groot verschil met hiervoor. toen was naar de wc gaan al teveel moeite. Niet te geloven. Ik fiets op mn gemakje de dagen door, slaap heerlijk en geniet (zelfs 'onbewust') van kleine dingen. Ik heb nooit geweten dat het leven zo licht en makkelijk kon zijn.
Zo Ontzettend Goed dat je het 2 keer met ons wilde delen? Dan gaat het wel heel erg goed ;)

Dit vind ik steeds fijn om te lezen. Geeft deze burger weer wat moed
  vrijdag 24 januari 2014 @ 20:11:16 #247
414674 Mistico
Good Moaning
pi_135905757
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:33 schreef Elvi het volgende:

[..]

Bij iedereen valt wel iets op ;) Bij mij is het of mn lengte, of mn breedte (ik ben dik ja :') ), of mn roze schoenen, of mn roze haar (heb ik ook gehad :P), of een puist op mn neus, of n meeuwenflats op mn hoofd. Er is altijd wel iets om naar te kijken of een opmerking over te maken. Laat ze lekker... Doe je ding en geef ze wat meer keuze om naar te staren :P Ik heb nog wat potjes haarverf voor je over ;)
Daar moet ik over nadenken, want dan ga ik een foto sturen waar ik zelf wel tevreden over ben. Het zijn ook niet zozeer foto's waar ik mij druk over maak, maar dat ik opval als ik bijvoorbeeld buiten loop.
pi_135905828
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:11 schreef Mistico het volgende:

[..]

Daar moet ik over nadenken, want dan ga ik een foto sturen waar ik zelf wel tevreden over ben. Het zijn ook niet zozeer foto's waar ik mij druk over maak, maar dat ik opval als ik bijvoorbeeld buiten loop.
Stuur me dan 3 foto's :@ :P
pi_135905868
quote:

[..]

[..]

De keren dat wij hebben gemeet straalde je enorme rust uit. Zelfs in een groep van vreemde mensen straalde je rust uit. Niet dat gehaaste. Wat ik dus wel heb ( :') )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135905956
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De keren dat wij hebben gemeet straalde je enorme rust uit. Zelfs in een groep van vreemde mensen straalde je rust uit. Niet dat gehaaste. Wat ik dus wel heb ( :') )
Omdat ik continu kijk wat gaande is. Wat dat dan ook is. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')