quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:51 schreef Dingflofbips het volgende:
Dacht dat rood alleen rund was?
Hebben ze hier wel rekening gehouden met het kankerverwekkende nitriet (e250) wat in t vlees wordt gestopt als conserveermiddel?
quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:53 schreef kurk_droog het volgende:
Boeiend. Moet ik dan vegetariër worden?Dan maar eerder sterven maar wel genoten te hebben ipv die groenfuckers.
Deze manquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:07 schreef Targaryen het volgende:
20% minder is trouwens wel erg veel, hoeveel kans heb je dan wel normaal gesproken niet om darmkanker te krijgen? Minimaal 1 op de 5 mensen krijgt dus darmkanker in België? Schokkend.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:07 schreef Targaryen het volgende:
20% minder is trouwens wel erg veel, hoeveel kans heb je dan wel normaal gesproken niet om darmkanker te krijgen? Minimaal 1 op de 5 mensen krijgt dus darmkanker in België? Schokkend.
Als het tot 20% kan verminderen, dan moet de kans dat je darmkanker krijgt dus eerst boven de 20% liggen, of ben ik nu zo raar met denken?quote:
Jaquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:09 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Als het tot 20% kan verminderen, dan moet de kans dat je darmkanker krijgt dus eerst boven de 20% liggen, of ben ik nu zo raar met denken?
En daarom kun je rustig nog wat meer nemenquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:01 schreef Rezania het volgende:
[..]Je weet hopelijk dat je lichaam zelf nitriet produceert uit nitraat en dat dat de grootste bron is?
Ja, want die ene milligram extra is genoeg om je gelijk kanker te geven.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:14 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
En daarom kun je rustig nog wat meer nemen
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx beter geen groente meer eten dan, daar zit vele malen meer nitraat in!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want die ene milligram extra is genoeg om je gelijk kanker te geven.
Je bent gewoon weer zo'n E-nummer leipo die alles vreest wat hij niet kent. Er is nooit aangetoond dat nitriet kanker veroorzaakt. Maar tuurlijk, jij weet het beter dan het voedingscentrum. Ga toch fietsen man.
Oh, ook niet meer ademen btw, zuurstof kan je DNA muteren. Zonlicht is ook uit den bozen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:21 schreef Targaryen het volgende:
[..]
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx beter geen groente meer eten dan, daar zit vele malen meer nitraat in!
Diederik Stapel vergeten? : http://www.volkskrant.nl/(...)-verontrustend.dhtmlquote:
Die chinezen lopen mijlen op voor met hun mondkapjes en paraplutjes in de zon!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, ook niet meer ademen btw, zuurstof kan je DNA muteren. Zonlicht is ook uit den bozen natuurlijk.
Teveel zout is ook weer niet goed.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Diederik Stapel vergeten? : http://www.volkskrant.nl/(...)-verontrustend.dhtml
Misschien dat je dit onderzoek ook met een korreltje zout mag innemen.
De enige manier om gezond te blijven is doodgaan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Teveel zout is ook weer niet goed.
Je kan verdomme echt niks meer eten he
Dat gaat wel sneller als je helemaal niks meer eetquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
De enige manier om gezond te blijven is doodgaan.
Dat is sowieso slecht. Maar vleeswaren zonder E250 kunnen bederven zodat je er botulisme van krijgt en doodgaat, dat is ook niet zo handig. Je kan in plaats van vleeswaren ook kaas eten, maar dat is ook kankerverwekkend. Je kan ook geen vlees en kaas eten, maar dan krijg je een tekort aan vitamine B12 en dat is ook weer niet goed.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:51 schreef Dingflofbips het volgende:
Dacht dat rood alleen rund was?
Hebben ze hier wel rekening gehouden met het kankerverwekkende nitriet (e250) wat in t vlees wordt gestopt als conserveermiddel?
Je kan ook gewoon vers spul kopen zonder conserveermiddelen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is sowieso slecht. Maar vleeswaren zonder E250 kunnen bederven zodat je er botulisme van krijgt en doodgaat, dat is ook niet zo handig. Je kan in plaats van vleeswaren ook kaas eten, maar dat is ook kankerverwekkend. Je kan ook geen vlees en kaas eten, maar dan krijg je een tekort aan vitamine B12 en dat is ook weer niet goed.
En die maximaal 500 gram rood vlees per week was niet erg overtuigend bewezen. Als ik me het goed herinner was er een statistisch significant verband bij één bepaalde bevolkingsgroep aangetoond, maar dat kon net zo goed toeval zijn.
In de meeste verse vleeswaren zit ook e250/e251. Alleen in een paar dingen zoals rosbief niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:11 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon vers spul kopen zonder conserveermiddelen.
Varkensfricandeau, runderrookvlees, ongerookte ham, runderrollade en dan zal ik nog wel een aantal dingen vergeten. Genoeg keuzes voor afwisseling op de boterham toch.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:13 schreef Igen het volgende:
[..]
In de meeste verse vleeswaren zit ook e250/e251. Alleen in een paar dingen zoals rosbief niet.
Juist ja. De kans met 10 tot 20 procent verminderen. Maar wat is de BASISKANS?quote:Wie zich aan maximaal 500 gram rood
vlees per week zou kunnen houden, kan
de kans op darmkanker met 10 tot 20
procent verminderen.
Niet bijster groot dus! Met een verschil van 10 tot 20 procent minder dan dat veeg ik mijn reet af... dat is echt een verschil van niets.quote:Bij personen in de leeftijdsgroep van 40-49 jaar komt het voor bij 50 individuen per 100.000, in de leeftijd van 60-69 jaar is dat toegenomen tot 330 per 100.000.
nvm verkeerd gelezenquote:
Ja ja, zonder vlees ga je dood van de hongerquote:Op donderdag 16 januari 2014 02:06 schreef Drinky het volgende:
Ik dacht eerst 500 gram per dag, dat moet nog net te doen zijn, maar 500g in de week? En dan sterven van de honger ipv kanker?
ja ik wel, en kom met minder dan 100g per dag echt niet aan 130g eiwitten op een dag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja ja, zonder vlees ga je dood van de hongeris écht waar
Zou ut?quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:11 schreef Drinky het volgende:
[..]
en vegetarisch eten is verre van gezond.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want die ene milligram extra is genoeg om je gelijk kanker te geven.
Je bent gewoon weer zo'n E-nummer leipo die alles vreest wat hij niet kent. Er is nooit aangetoond dat nitriet kanker veroorzaakt. Maar tuurlijk, jij weet het beter dan het voedingscentrum. Ga toch fietsen man.
Slager?quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:13 schreef Igen het volgende:
[..]
In de meeste verse vleeswaren zit ook e250/e251. Alleen in een paar dingen zoals rosbief niet.
Zal me zeker lukken ja, aangezien ik me niet druk maak dat ik het beter weet omdat het op het internet staat.quote:Op donderdag 16 januari 2014 05:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]tuurlijk joh. Eet smakelijk
Nee natriumnitriet voegen ze later pas toe. Er zijn slagers die dat niet doenquote:Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het zal wel in het voer zitten van de dieren
jaquote:
Brood niet, melk ja.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:12 schreef nattermann het volgende:
En van te veel brood of te veel melk krijg je ook kanker.
Nieuws? Nah.
Nee dan eet je gewoon een dagje kip of vis.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]écht waar? Zou je van één dagje zonder vlees ook dood gaan? Wat denk jij?
Halve Kilo Kip? Staks krijg je nog tetten man met al die groeihormonen erinquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:35 schreef Drinky het volgende:
[..]
Nee dan eet je gewoon een dagje kip of vis.
Ik heb net een halve kilo vis in de oven gedaan voor mijn lunch, avondeten halve kilo kip
nog altijd minder tetten dan van sojaquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Halve Kilo Kip? Staks krijg je nog tetten man met al die groeihormonen erin
quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:40 schreef Drinky het volgende:
[..]
nog altijd minder tetten dan van soja
...en als het wel statistisch significant is dan zal die informatie worden onderdrukt, want dat is stigmatiserend voor die bevolkingsgroepquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:37 schreef Igen het volgende:
Als ik me het goed herinner was er een statistisch significant verband bij één bepaalde bevolkingsgroep aangetoond, maar dat kon net zo goed toeval zijn.
Het was meer zo'n resultaat van "veel rood vlees eten is kankerverwekkend, maar alleen voor mannen tussen de 25 en 34 jaar"quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
...en als het wel statistisch significant is dan zal die informatie worden onderdrukt, want dat is stigmatiserend voor die bevolkingsgroep
disclaimer: dit bericht is gesponsord en verzonnen door Peta en Marianne Thiemequote:Op woensdag 15 januari 2014 22:42 schreef Samuray13 het volgende:
Het gaat om rood vlees (varkens, koeien, enz.).
Je krijgt dan sneller darmkanker.
In België is nu geadviseerd om niet teveel vlees te eten.
http://www.een.be/teletekst#myTeletext=0_0_1_110_01
"MAXIMAAL 500 GRAM ROOD VLEES PER WEEK"
————————————————————————
De Hoge Gezondheidsraad raadt aan om
niet meer dan 500 gram rood vlees te
eten. Rood vlees -alle vlees, behalve
gevogelte- verhoogt het risico op
darmkanker. Vooral charcuterie is
slecht.
Wie zich aan maximaal 500 gram rood
procent verminderen. De HGR benadrukt
ook het belang van een evenwichtige
voeding. Rood vlees blijft een
belangrijke bron van eiwitten, ijzer,
zink en bepaalde vitamines.
In Belgie ligt de consumptie van rood
vlees hoog: de Belgen eten gemiddeld
640 gram rood vlees per week.
Damn, die beesten doden terug.
Kip dat is pas ongezond, althans de plofkippen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:30 schreef Loekie1 het volgende:
Jullie doen net of er niets anders dan rood vlees bestaat. Je kunt toch gevogelte of vis eten?
Gewoon gaan leven in een bubble in GB daar komt zonlicht nauwelijksquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, ook niet meer ademen btw, zuurstof kan je DNA muteren. Zonlicht is ook uit den bozen natuurlijk.
groen is gezondquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:53 schreef kurk_droog het volgende:
Boeiend. Moet ik dan vegetariër worden?Dan maar eerder sterven maar wel genoten te hebben ipv die groenfuckers.
zalm, die vis die met dioxine besmette schelpdieren eet?quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:21 schreef Loekie1 het volgende:
Koop eens een klein blikje zalmpate van John West, doe dat in een kommetje met een lepel mayonaise, dan heb je heerlijke zalmsalade voor op een rijstwafel.
Bron: petaquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:06 schreef Elan het volgende:
Sowieso is veel vlees eten niet meer van deze tijd.
Dat je je zo nu en dan te buiten gaat aan een steak van 700 gram tot daar aan toe.
Maar elke dag (veel) vlees eten is achterhaald en ongezond.
Je hebt de kans nog te groot. Bij 45 op de 100.000 mensen is de kans 0,045%. En dat wordt dus 0,0036 tot 0,0405.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:25 schreef Re het volgende:
45 op de 100.000 mensen krijgt darmkanker per jaar (dikke darm/rectum) kun je dus omzetten naar een kans van 0,45%
minder vlees eten komt dus op
40,5 op de 100.000 (10% vermindering) of 36 op de 100.000 (20% vermindering), respectievelijk een kans van 0,405% en 0,36% kans op darmkanker als je minder rood vlees eet
Ik denk dat de optelsom van al die risico's je zorgen moet baren. Als je rood vlees eet, rookt, enz.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:05 schreef Targaryen het volgende:
Pff waar krijg je tegenwoordig geen kanker van? Ik eet vlees en ik vind het lekker en ik ben van plan het te blijven eten zoveel als ik wil.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
De enige manier om gezond te blijven is doodgaan.
Kunnen ze niet suiker gebruiken? Dat gaat ook bederf tegen vernam ik. Vlees zal wel naar snoep smaken, dan wat zout op strooien om smaak wat terug te krijgen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is sowieso slecht. Maar vleeswaren zonder E250 kunnen bederven zodat je er botulisme van krijgt en doodgaat, dat is ook niet zo handig. Je kan in plaats van vleeswaren ook kaas eten, maar dat is ook kankerverwekkend. Je kan ook geen vlees en kaas eten, maar dan krijg je een tekort aan vitamine B12 en dat is ook weer niet goed.
En die maximaal 500 gram rood vlees per week was niet erg overtuigend bewezen. Als ik me het goed herinner was er een statistisch significant verband bij één bepaalde bevolkingsgroep aangetoond, maar dat kon net zo goed toeval zijn.
Het eten van bloedworst is ook heel erg, in dit verband.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:42 schreef Samuray13 het volgende:
————————————————————————
slecht.
rood rundvlees eten is genieten ???quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:53 schreef kurk_droog het volgende:
Grapjasquote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:17 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Kunnen ze niet suiker gebruiken? Dat gaat ook bederf tegen vernam ik. Vlees zal wel naar snoep smaken, dan wat zout op strooien om smaak wat terug te krijgen.
Bron: de wetenschap, maar mensen die normaal wetenschap hier en wetenschap daar roepen zijn erg snel om ineens onzin te roepen als het ze niet uitkomt.quote:
Waarom betekent omnivoor dat het leeuwendeelquote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Bron: de wetenschap, maar mensen die normaal wetenschap hier en wetenschap daar roepen zijn erg snel om ineens onzin te roepen als het ze niet uitkomt.
Het is gewoon meer dan overduidelijk dat een te hoge vleesconsumptie niet is waar we op gebouwd zijn, we zijn geen carnivoren, we zijn omnivoren en dat betekend dat het leeuwendeel van ons dieet niet uit vlees hoort te bestaan.
Dat (matig) vlees perfect past in een gezond dieet is net zo goed waar trouwens.
Omdat ons lichaam is ingesteld op het leeuwendeel plantaardig voedsel?quote:Op zondag 19 januari 2014 13:06 schreef beeer het volgende:
[..]
Waarom betekent omnivoor dat het leeuwendeelvan ons eten niet uit vlees hoort te bestaan. Ik denk dat we vooral intelligent en zelfbewust zijn en zelf kunnen bepalen wat we eten. Er zijn echter personen op deze wereld met grootheidswaan die het voor anderen willen bepalen
Ons lichaam is ook ingesteld om in stamverband te leven, te jagen of foerageren, de goden te aanbidden en vrouwen als bezit te zien. Wil je dat dan ook of wil je kieskeurig zijn?quote:Op zondag 19 januari 2014 13:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat ons lichaam is ingesteld op het leeuwendeel plantaardig voedsel?
Als je het niet begrijpt kan je ook gewoon om meer uitleg vragen ipv met onzin te komen...quote:Op zondag 19 januari 2014 13:23 schreef beeer het volgende:
[..]
Ons lichaam is ook ingesteld om in stamverband te leven, te jagen of foerageren, de goden te aanbidden en vrouwen als bezit te zien. Wil je dat dan ook of wil je kieskeurig zijn?
Hoewel vergezocht zit er wel wat in. Het feit dat wij tot een bepaalde mens geëvolueerd zijn wil niet zeggen dat we ons aan die evolutionaire randvoorwaarden moeten houden. Dit geldt voor fysiologische zaken (hoe ons lichaam optimaal werkt), maar ook voor psychologische zaken (hoe wij andere groepen/seksen zien).quote:Op zondag 19 januari 2014 13:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je het niet begrijpt kan je ook gewoon om meer uitleg vragen ipv met onzin te komen...
Alleen zout gaat ook bederf tegen. Probleem zit hem in bepaalde maatschappijen in de wereld die de houdbaarheid van de producten heel ver willen oprekken. De stoffen die ze daar voor gebruiken zijn inderdaad niet altijd even goed voor je.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:17 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Kunnen ze niet suiker gebruiken? Dat gaat ook bederf tegen vernam ik. Vlees zal wel naar snoep smaken, dan wat zout op strooien om smaak wat terug te krijgen.
Qua voeding zit er bar weinig in, je kan wel zeggen dat je je niet aan die randvoorwaarden hoeft te houden, maar dat is jezelf nogal voor de gek houden. Al die andere zaken die hij daar noemt zijn geen echte randvoorwaarden, die hangen af van de cultuur, van de omstandigheden, daarin is de mens altijd al flexibel geweest.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:22 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Hoewel vergezocht zit er wel wat in. Het feit dat wij tot een bepaalde mens geëvolueerd zijn wil niet zeggen dat we ons aan die evolutionaire randvoorwaarden moeten houden. Dit geldt voor fysiologische zaken (hoe ons lichaam optimaal werkt), maar ook voor psychologische zaken (hoe wij andere groepen/seksen zien).
Ik snap je punt en voor voedsel is het inderdaad wat minder flexibel of breed opvatbaar. Maar ik denk ook niet dat de fervente vleeseters allemaal zeggen dat het goed is voor hun lichamelijke gezondheid, toch? Punt is meer dat éénieder de vrijheid heeft zich niet te houden aan onze voorgeprogrammeerde neigingen. Dit kan variëren van veel vlees (denken te moeten) eten tot alfa-mannetjesgedrag vertonen en nog duizenden andere dingen die we door ons bewustzijn zelf kunnen reguleren.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Qua voeding zit er bar weinig in, je kan wel zeggen dat je je niet aan die randvoorwaarden hoeft te houden, maar dat is jezelf nogal voor de gek houden. Al die andere zaken die hij daar noemt zijn geen echte randvoorwaarden, die hangen af van de cultuur, van de omstandigheden, daarin is de mens altijd al flexibel geweest.
Qua eten, je hebt gewoon bepaalde zaken nodig en van bepaalde dingen teveel binnen krijgen is gewoon slecht. Hoe je dat invult kan wat varieren, maar je zal aan die randvoorwaarden moeten voldoen om een gezond eetpatroon te hebben.
Zo valt er zeer zeker ook wat voor vlees te zeggen, de b12 is zo'n randvoorwaarde en vlees is daar een hele goede bron van. Vlees heeft wel meer in zich wat tot die randvoorwaarden behoort en waar vlees dan een makkelijke bron van is(zijn voor al het andere ook andere bronnen van).
Maar teveel vlees is niet goed, kan je hoog en laag springen, maar dat zal het niet veranderen.
Is het jouw leven jouw feestje en moet je zelf weten wat je doet met je lijf? Absoluut, maar doe niet net alsof het goed is, ok is voor je lichamelijke gezondheid.
Groeihormonen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Halve Kilo Kip? Staks krijg je nog tetten man met al die groeihormonen erin
Zitten niet vol groeihormonen, dat is bij wet verboden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Kip dat is pas ongezond, althans de plofkippen.
Die zitten vol met hormonen en antibiotica.
Omdat het verboden is zal het ook wel helemaal nooit gebeurenquote:Op zondag 19 januari 2014 22:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zitten niet vol groeihormonen, dat is bij wet verboden.
Waar komen mensen toch vandaan met zulke onzin.
Rood vlees is de benaming voor vlees van zoogdieren.quote:Op maandag 20 januari 2014 00:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik wist niet eens dat varkenvlees rood vlees was,of klopt er hier iets niet??
Dus wat je nu eigenlijk zegt is: omdat de controle misschien niet altijd even goed is, zit alle kip vol met groeihormonen. Tuurlijk johquote:Op maandag 20 januari 2014 00:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Omdat het verboden is zal het ook wel helemaal nooit gebeuren
Wie moet dat controleren, toch zeker niet de NVWA die de afgelopen jaren helemaal kapotbezuinigd is.
En dat is zo omdat dat vlees (spiervlees) rood van kleur is. Simpel. Ook goed te zien, als je niet kleurenblind bent.quote:Op maandag 20 januari 2014 00:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Rood vlees is de benaming voor vlees van zoogdieren.
Hoeveel kippenschuren denk je dat er zijn dan? Zo'n schuur heeft zo enkele tientallenduizenden kippen dus zoveel zijn er niet eens in Nederland. Als je gepakt wordt ben je het haasje en ga je direct failliet. Nee, ik denk niet dat een boer die kans neemt.quote:Op maandag 20 januari 2014 00:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Omdat het verboden is zal het ook wel helemaal nooit gebeuren
Wie moet dat controleren, toch zeker niet de NVWA die de afgelopen jaren helemaal kapotbezuinigd is.
quote:
De plofkip is een ras dat speciaal is gefokt, ook zonder dat "super" krachtvoer is dat een dier die niet gemaakt is om oud te worden. Het lichaam is zo gefokt dat er een enorme borstpartij is en dat ze snel groeienquote:Op maandag 20 januari 2014 11:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
En hoe zit het met die plofkip dan? Dat is ook verzonnen?
Niet meteen alle groenten blamen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:21 schreef Targaryen het volgende:
[..]
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx beter geen groente meer eten dan, daar zit vele malen meer nitraat in!
Vergelijkbaar met plofcelebrities dus?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Het lichaam is zo gefokt dat er een enorme borstpartij is en dat ze snel groeien
De landbouw snijdt iedere dag onschuldige, weerloze planten aan flarden. Eet smakelijk.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
De bioindustrie levert dierenmishandeling op recept. Eet smakelijk.
Nee. Er wordt - buiten de wat schreeuwerige header - naar rood vlees gewezen.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:03 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Al het vlees behalve gevogelte wordt hier ook met de vinger naar gewezen...
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:16 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Nee. Er wordt - buiten de wat schreeuwerige header - naar rood vlees gewezen.
Verder keur jij generaliseren dus af. Logisch.
Maar waarom ga je daarna hetzelfde toen? En ten onrechte?
Dat staat er in de openingspost, daarbij verwees ik naar een link waar precies bij staat waar veel inzit en waar weinig.quote:Rood vlees -alle vlees, behalve
darmkanker.
Ja, en dat is dus niet zo. En daarna ga je hetzelfde zitten doen. Waarom toch?quote:Op maandag 20 januari 2014 12:20 schreef Targaryen het volgende:
[..]
[..]
Dat staat er in de openingspost, daarbij verwees ik naar een link waar precies bij staat waar veel inzit en waar weinig.
Dat is jouw mening, als je leest wat er achter de link leest staat daar veel meer dan in alle groenten zitten nitraat. Er staat alleen wat de voornaamste bron van nitraat is. Dat jij daar de conclusie uit wilt trekken dat ik daarmee alle groenten wilde beledigen, dat is prima, maar dat was geenszins mijn bedoeling. Mijn excuus.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:26 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus niet zo. En daarna ga je hetzelfde zitten doen. Waarom toch?
Ja, ja, groeihormonen zijn verboden maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet gebruikt worden.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Groeihormonen?
Dat is bij wet verboden. Gaarne geen onzin verkondigen.
Werd verder geen aandacht aan besteed trouwens, blijkbaar niet belangrijk genoeg.quote:Een bedrijf met slachtkalveren in Overijssel heeft bij haar dieren een illegaal
antibioticum geïnjecteerd.
Tot nu toe werd het verboden medicijn bij 54 van de ongeveer 2.400 kalfjes aangetroffen.
Verder onderzoek moet uitwijzen of meer kalveren geïnjecteerd werden.
Het vlees van alle diertjes bij wie het medicijn gevonden wordt, zal worden vernietigd, heeft de
Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) volgens het ANP dinsdag laten weten.
Het illegale middel wordt gebruikt om kalfjes sneller te laten groeien.
De NVWA zegt dat nog niet is vastgesteld wat de gevolgen zijn als vlees met dit medicijn in de
voedselketen terecht komt.
Het bedrijf wacht mogelijk een geldboete.
Van de frisse buitenlucht, oh nee... toch nietquote:Op maandag 20 januari 2014 18:58 schreef KLTZK het volgende:
Ach wat, waar krijg je tegenwoordig geen kanker van?
Top man.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, ja, groeihormonen zijn verboden maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet gebruikt worden.
Ik heb die discussie al zo vaak gevoerd.
Bijvoorbeeld hier:
GC / In hoeverre ploft kip?
Maar feit is dat er nog steeds regelmatig berichten opduiken dat er flink wordt gesjoemeld met vlees.
Nog niet eens zo lang geleden was er weer gerotzooi met kalfjes, december 2013 da's toch
behoorlijk recent ...
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/12/kalfjes.html
[..]
Werd verder geen aandacht aan besteed trouwens, blijkbaar niet belangrijk genoeg.
Alleen een klein berichtje bij het lokale nieuws.
http://lokaalnieuws.eu/al(...)icum-in-kalfjes-nos/
En zo zijn er talloze ''schandalen' geweest en er zullen er nog wel meer komen.
Grappig dat je die uitdrukking ''op grote schaal'' gebruikt die uitdrukking gebruiken ze hier ookquote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
doe niets af aan het feit dat het waarschijnlijk niet op grote schaal gebeurt.
Nu ben ik lang genoeg op FOK om te weten dat de meeste fokkertjes ''diervriendelijk'' vlees totaalquote:Vleesleverancier VION rommelt op grote schaal met 'duurzaam' vlees dat moet voldoen aan eisen voor
diervriendelijkheid van de Dierenbescherming. Het bedrijf zou vaak gewoon vlees verpakken als duurder vlees met het keurmerk 'Beter leven Vlees'.
quote:Op welke schaal wordt gefraudeerd, is niet bekend. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit houdt geen speciale lijst bij van fraudemeldingen. In de VS en Engeland gebeurt dat wel. De NVWA inventariseert wel de meldingen van voedselveiligheid.
De NVWA houdt de laatste jaren nauwelijks toezicht op voedselfraude, zeggen hoogleraren Van Boekel en Van Ruth. Als gevolg van bezuinigen richt de NVWA zich vooral op voedselveiligheid en is de controle van voedselfraude naar de achtergrond verschoven. Pas als een voedselfraude aan het licht komt, volgen meer controles.
Op grote schaal vlees mengen, ik lees niks over groeihormonen die al dan niet op grote schaal worden toegepast.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Grappig dat je die uitdrukking ''op grote schaal'' gebruikt die uitdrukking gebruiken ze hier ook![]()
http://www.elsevier.nl/Ne(...)zaam-vlees-1353885W/
[..]
Nu ben ik lang genoeg op FOK om te weten dat de meeste fokkertjes ''diervriendelijk'' vlees totaal
onbelangrijk vinden, maar neem nou maar aan dat je als consument vaak en op vele manieren wordt
bedrogen, ook met voedsel en óók met vlees.
http://nos.nl/artikel/484(...)n-met-vlees-vis.html
Consument bedrogen met vlees, vis
donderdag 14 mrt 2013
[..]
Joost mag het weten, er is nauwelijks controle..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Op grote schaal vlees mengen, ik lees niks over groeihormonen die al dan niet op grote schaal worden toegepast.
quote:De NVWA houdt de laatste jaren nauwelijks toezicht op voedselfraude, zeggen hoogleraren Van Boekel en Van Ruth. Als gevolg van bezuinigen richt de NVWA zich vooral op voedselveiligheid en is de controle van voedselfraude naar de achtergrond verschoven. Pas als een voedselfraude aan het licht komt, volgen meer controles.
En voedselveiligheid heeft niks te maken met groeihormonen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Joost mag het weten, er is nauwelijks controle..
[..]
Fraude met de voedselveiligheid.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En voedselveiligheid heeft niks te maken met groeihormonen?
Misschien is er gewoon geen reden toe. Ik denk dat je dat beter aan de professional kan overlaten in plaats van hier te lopen raaskallen en linkjes te plakken van achter jouw computer.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Fraude met de voedselveiligheid.
Pas als er iets ''aan het licht komt'' volgen er meer controles, maar hoe vaak ''komt er iets aan het licht''
als er geen controles zijn? Snap je dat nou of wil je het gewoon niet snappen, maakt mij ook verder
niet uit hoor, doe jij nou maar gewoon wat jij wil.
ja, laten we het daar maar op houden dan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien is er gewoon geen reden toe.
Antibiotica werkt ook als groeihormoon he... Vergis je daar niet in, dat het bijkans het hele leven toepassen van anti-biotica ook gevolgen heeft.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Op grote schaal vlees mengen, ik lees niks over groeihormonen die al dan niet op grote schaal worden toegepast.
Tuurlijk geloof jij maar dat als er meer geld valt te verdienen iedereen zo verdacht netjes blijft, dat is namelijk zo'n veel voorkomend iets op deze wereld!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien is er gewoon geen reden toe. Ik denk dat je dat beter aan de professional kan overlaten in plaats van hier te lopen raaskallen en linkjes te plakken van achter jouw computer.
Ach als je samen met die veganist per sé achter elke boom een beer wil zien moet jij dat weten. Per definitie uitgaan van het slechtste in de mens zegt meer over jou dan over hen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk geloof jij maar dat als er meer geld valt te verdienen iedereen zo verdacht netjes blijft, dat is namelijk zo'n veel voorkomend iets op deze wereld!
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje het volk waar je dan mee te maken krijgt.quote:
Dat is niet achter elke boom een beer zien, dat is gewoon niet zo afschuwelijk naief zijn, zeer zeker omdat er al zoveel gevallen zijn uitgelekt en omdat het een feit is dat in het buitenland ze vaak al helemaal niet moeilijk doen over zaken zoals groeihormonen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ach als je samen met die veganist per sé achter elke boom een beer wil zien moet jij dat weten. Per definitie uitgaan van het slechtste in de mens zegt meer over jou dan over hen.
ik ben geen veganist ouwehoerquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ach als je samen met die veganist per sé achter elke boom een beer wil zien moet jij dat weten. Per definitie uitgaan van het slechtste in de mens zegt meer over jou dan over hen.
Je bent zelf een hippie gelulquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik ben ook niet aan de drugs trouwens, flauwe gedoe altijd met dat hippie gelul
Succes met het kwijtraken van je kont he.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De landbouw snijdt iedere dag onschuldige, weerloze planten aan flarden. Eet smakelijk.
Hou toch eens op om fokdieren te zien als levende wezens met emoties, hoop en dromen.Het zijn gewoon oerdomme kutbeesten met als enige einddoel te dienen als voedsel voor de mens.
Ik word doodziek van al die hippies die dieren continue proberen te humaniseren. Dat is nou het Disney-effect. Nee, dieren zijn geen mensen, ze komen niet eens in de buurt van ons bewustzijnsniveau.
Van alles. Maar door niet alles tot je te nemen, kun je risico verminderen.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:58 schreef KLTZK het volgende:
Ach wat, waar krijg je tegenwoordig geen kanker van?
Tja, als je 60 seconden na lezen artikel lang wil noemen.quote:
Vandaar ook de vele berichten van fraude vanuit de biologische sector. Niets is betrouwbaar, wen er maar aan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk geloof jij maar dat als er meer geld valt te verdienen iedereen zo verdacht netjes blijft, dat is namelijk zo'n veel voorkomend iets op deze wereld!
Hoe werkt antibiotica als groeihormoon? Voor zover ik weet werkt antibiotica gewoon tegen bacteriele infecties.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Antibiotica werkt ook als groeihormoon he... Vergis je daar niet in, dat het bijkans het hele leven toepassen van anti-biotica ook gevolgen heeft.
Toch is gevogelte als gans of kalkoendijvlees een stuk donkerder dan bijvoorbeeld varkenskarbonade. Ik kan me enige verwarring omtrent de terminologie wel voorstellen.quote:Op maandag 20 januari 2014 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dat is zo omdat dat vlees (spiervlees) rood van kleur is. Simpel. Ook goed te zien, als je niet kleurenblind bent.
Daarnaast is er natuurlijk orgaanvlees, het zogenaamde vijfde kwartier. Lever, milt, hart, maag etc.
En wit vlees, dat inderdaad bleek van kleur is. Bijvoorbeeld en met name kip.
Leuk hoor.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:43 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Tja, als je 60 seconden na lezen artikel lang wil noemen.
Ook succes met het verliezen van je kont he.
Heb ik ergens gezegd dat die branche heilig is dan?quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vandaar ook de vele berichten van fraude vanuit de biologische sector. Niets is betrouwbaar, wen er maar aan.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoe werkt antibiotica als groeihormoon? Voor zover ik weet werkt antibiotica gewoon tegen bacteriele infecties.
En als groeistimulans als je het continu geeft. Hangt een beetje af van welke antibiotica trouwens en officieel mag het daar niet meer voor gebruikt worden, ware het niet dat een aantal consumptiedieren door de manier van houden voor een enorm deel van hun leven gewoon een recept voor antibiotica hebben.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoe werkt antibiotica als groeihormoon? Voor zover ik weet werkt antibiotica gewoon tegen bacteriele infecties.
Ik had het idee dat je vooral tegen de bio-industrie ageert. Maar nee, je hebt het niet letterlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat die branche heilig is dan?
daar valt ook het meest te agerenquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat je vooral tegen de bio-industrie ageert. Maar nee, je hebt het niet letterlijk gezegd.
Ah, op die manier. Het kan dus grofweg hetzelfde effect hebben, terwijl de werking volledig anders is. Oké.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe het precies werkt weet ik niet, ik meen dat het erop neer komt dat eigenlijk elk levend wezen wel een (zeer matig) ontstekingsbeeld heeft ergens in het lijf, dat is helemaal niet erg voor het functioneren, maar kost wel energie die ook in groei gestopt kan worden.
Maar dat is de jip en janneke en beperkte uitleg die ik ken.
Dat kan. Ik wijs er alleen op dat in elke branche gefraudeerd wordt en dat de informatie bij een product in de winkel nooit volledig betrouwbaar is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:43 schreef Casiotone het volgende:
[..]
daar valt ook het meest te ageren
De bio-industrie ageer ik idd tegen, die wijs ik in zijn geheel af. Maar dat is wat anders dan denken dat niet bio-industrie(wat wat ruimer is dan biologisch) heilig is en geen misstanden kent.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat je vooral tegen de bio-industrie ageert. Maar nee, je hebt het niet letterlijk gezegd.
Dat iets voor iets werkt betekend niet dat het niet ook op andere manieren werkt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Het kan dus grofweg hetzelfde effect hebben, terwijl de werking volledig anders is. Oké.
Daar heb ik dan weer een hele simpele oplossing voor voor mezelf. Ik koop direct van de boer, zo kan ik bedrijven kiezen waar ik het met de manier van doen eens ben, komt het geld direct aan waar ook het werk gedaan wordt. En vooral weet ik een stuk beter hoe het allemaal zit, ben ik minder gevoelig voor fraude.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat kan. Ik wijs er alleen op dat in elke branche gefraudeerd wordt en dat de informatie bij een product in de winkel nooit volledig betrouwbaar is.
Tof. Haal je groenten en fruit ook rechtstreeks van de boer? Ik koop honing bij de imker en heb net een adresje van een biologische boer voor vlees. Maar het is natuurlijk veel gemakkelijker en sneller om alles uit de supermarkt te halen, en niet iedereen heeft genoeg adresjes in de buurt. Het probleem blijft dus bestaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer een hele simpele oplossing voor voor mezelf. Ik koop direct van de boer, zo kan ik bedrijven kiezen waar ik het met de manier van doen eens ben, komt het geld direct aan waar ook het werk gedaan wordt. En vooral weet ik een stuk beter hoe het allemaal zit, ben ik minder gevoelig voor fraude.
Rood vlees eten is idd slecht voor je.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:42 schreef Samuray13 het volgende:
————————————————————————
slecht.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet rauw te zijn. Het is gewoon een benaming voor vlees van koeien, varkens, paarden, enzovoort. Of het rauw is of niet doet er niet toe.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:35 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Rood vlees eten is idd slecht voor je.
Maar in dit verhaal is iets heel belangrijks vergeten...
Namelijk om erbij te vermelden dat "ROOD" vlees RAUW vlees is.
Alsof dat zo'n enorme opoffering is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:53 schreef kurk_droog het volgende:
M'n vader heeft paardjes, schaapfes, koetjes, kalfjes enquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet rauw te zijn. Het is gewoon een benaming voor vlees van koeien, varkens, paarden, enzovoort. Of het rauw is of niet doet er niet toe.
Het gaat in dit geval om een verhoogd risico op kanker en hart- en vaatziekten vanwege de stoffen die erin zitten. Je kunt het nog steeds prima eten, maar dagelijks een flinke steak is niet aan te raden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
M'n vader heeft paardjes, schaapfes, koetjes, kalfjes en
varkentjes vroeger een pin door hun harses gejaagd
en verwerkt.
En thuis werd altijd gezegd dat je geen rood (rauw of half gebakken)
vlees mocht eten.
Omdat (bijvoorbeeld bij de koe) mond en klauwzeer kon heersen.
Dat is zeker niet aan te radenquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval om een verhoogd risico op kanker en hart- en vaatziekten vanwege de stoffen die erin zitten. Je kunt het nog steeds prima eten, maar dagelijks een flinke steak is niet aan te raden.
Groente en fruit is iets lastiger zo direct van de boer(dat wil zeggen, als je ook wat anders wil eten dan alleen seizoensspul of maar een paar soorten uit de kassen), ik haal het wel bij boerderijwinkeltjes, maar dat betekend vaak nogsteeds dat hun het ingekocht hebben. Wel is het meeste streekproduct.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Tof. Haal je groenten en fruit ook rechtstreeks van de boer? Ik koop honing bij de imker en heb net een adresje van een biologische boer voor vlees. Maar het is natuurlijk veel gemakkelijker en sneller om alles uit de supermarkt te halen, en niet iedereen heeft genoeg adresjes in de buurt. Het probleem blijft dus bestaan.
Doge, laatste zin een stomme, excuses daarvoor.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:43 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Tja, als je 60 seconden na lezen artikel lang wil noemen.
Ook succes met het verliezen van je kont he.
Lekker vis iedereen aan de kwik.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof dat zo'n enorme opoffering is.
Je kan nog wel vis en kip eten dus.
Nooit.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alsof dat zo'n enorme opoffering is.
Je kan nog wel vis en kip eten dus.
Klopt, wel iets mis met geen vlees meer eten.quote:
Kip is ook vlees.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:33 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, wel iets mis met geen vlees meer eten.
eet jij toch lekker rood vlees, aardappels, bockworst en vette jusquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:33 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, wel iets mis met geen vlees meer eten.
Beter dan een natte prei ergens in schuiven.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
eet jij toch lekker rood vlees, aardappels, bockworst en vette jus
Eeuwig zonde dat er hele voorraden goed vlees zijn vernietigd omdat het etiket niet klopte.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:49 schreef Manke het volgende:
paardenvlees is ook rood vlees en is het gezondste vlees dat er is.
nou met een lekker sausje en een mooi visjequote:Op zondag 26 januari 2014 03:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Beter dan een natte prei ergens in schuiven.
Ja, dat was pas de echte schande, als je het mij vraagt.quote:Op zondag 26 januari 2014 03:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Eeuwig zonde dat er hele voorraden goed vlees zijn vernietigd omdat het etiket niet klopte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |