quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:51 schreef Dingflofbips het volgende:
Dacht dat rood alleen rund was?
Hebben ze hier wel rekening gehouden met het kankerverwekkende nitriet (e250) wat in t vlees wordt gestopt als conserveermiddel?
quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:53 schreef kurk_droog het volgende:
Boeiend. Moet ik dan vegetariër worden?Dan maar eerder sterven maar wel genoten te hebben ipv die groenfuckers.
Deze manquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:07 schreef Targaryen het volgende:
20% minder is trouwens wel erg veel, hoeveel kans heb je dan wel normaal gesproken niet om darmkanker te krijgen? Minimaal 1 op de 5 mensen krijgt dus darmkanker in België? Schokkend.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:07 schreef Targaryen het volgende:
20% minder is trouwens wel erg veel, hoeveel kans heb je dan wel normaal gesproken niet om darmkanker te krijgen? Minimaal 1 op de 5 mensen krijgt dus darmkanker in België? Schokkend.
Als het tot 20% kan verminderen, dan moet de kans dat je darmkanker krijgt dus eerst boven de 20% liggen, of ben ik nu zo raar met denken?quote:
Jaquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:09 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Als het tot 20% kan verminderen, dan moet de kans dat je darmkanker krijgt dus eerst boven de 20% liggen, of ben ik nu zo raar met denken?
En daarom kun je rustig nog wat meer nemenquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:01 schreef Rezania het volgende:
[..]Je weet hopelijk dat je lichaam zelf nitriet produceert uit nitraat en dat dat de grootste bron is?
Ja, want die ene milligram extra is genoeg om je gelijk kanker te geven.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:14 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
En daarom kun je rustig nog wat meer nemen
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx beter geen groente meer eten dan, daar zit vele malen meer nitraat in!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want die ene milligram extra is genoeg om je gelijk kanker te geven.
Je bent gewoon weer zo'n E-nummer leipo die alles vreest wat hij niet kent. Er is nooit aangetoond dat nitriet kanker veroorzaakt. Maar tuurlijk, jij weet het beter dan het voedingscentrum. Ga toch fietsen man.
Oh, ook niet meer ademen btw, zuurstof kan je DNA muteren. Zonlicht is ook uit den bozen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:21 schreef Targaryen het volgende:
[..]
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx beter geen groente meer eten dan, daar zit vele malen meer nitraat in!
Diederik Stapel vergeten? : http://www.volkskrant.nl/(...)-verontrustend.dhtmlquote:
Die chinezen lopen mijlen op voor met hun mondkapjes en paraplutjes in de zon!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, ook niet meer ademen btw, zuurstof kan je DNA muteren. Zonlicht is ook uit den bozen natuurlijk.
Teveel zout is ook weer niet goed.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Diederik Stapel vergeten? : http://www.volkskrant.nl/(...)-verontrustend.dhtml
Misschien dat je dit onderzoek ook met een korreltje zout mag innemen.
De enige manier om gezond te blijven is doodgaan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Teveel zout is ook weer niet goed.
Je kan verdomme echt niks meer eten he
Dat gaat wel sneller als je helemaal niks meer eetquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
De enige manier om gezond te blijven is doodgaan.
Dat is sowieso slecht. Maar vleeswaren zonder E250 kunnen bederven zodat je er botulisme van krijgt en doodgaat, dat is ook niet zo handig. Je kan in plaats van vleeswaren ook kaas eten, maar dat is ook kankerverwekkend. Je kan ook geen vlees en kaas eten, maar dan krijg je een tekort aan vitamine B12 en dat is ook weer niet goed.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:51 schreef Dingflofbips het volgende:
Dacht dat rood alleen rund was?
Hebben ze hier wel rekening gehouden met het kankerverwekkende nitriet (e250) wat in t vlees wordt gestopt als conserveermiddel?
Je kan ook gewoon vers spul kopen zonder conserveermiddelen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is sowieso slecht. Maar vleeswaren zonder E250 kunnen bederven zodat je er botulisme van krijgt en doodgaat, dat is ook niet zo handig. Je kan in plaats van vleeswaren ook kaas eten, maar dat is ook kankerverwekkend. Je kan ook geen vlees en kaas eten, maar dan krijg je een tekort aan vitamine B12 en dat is ook weer niet goed.
En die maximaal 500 gram rood vlees per week was niet erg overtuigend bewezen. Als ik me het goed herinner was er een statistisch significant verband bij één bepaalde bevolkingsgroep aangetoond, maar dat kon net zo goed toeval zijn.
In de meeste verse vleeswaren zit ook e250/e251. Alleen in een paar dingen zoals rosbief niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:11 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon vers spul kopen zonder conserveermiddelen.
Varkensfricandeau, runderrookvlees, ongerookte ham, runderrollade en dan zal ik nog wel een aantal dingen vergeten. Genoeg keuzes voor afwisseling op de boterham toch.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:13 schreef Igen het volgende:
[..]
In de meeste verse vleeswaren zit ook e250/e251. Alleen in een paar dingen zoals rosbief niet.
Juist ja. De kans met 10 tot 20 procent verminderen. Maar wat is de BASISKANS?quote:Wie zich aan maximaal 500 gram rood
vlees per week zou kunnen houden, kan
de kans op darmkanker met 10 tot 20
procent verminderen.
Niet bijster groot dus! Met een verschil van 10 tot 20 procent minder dan dat veeg ik mijn reet af... dat is echt een verschil van niets.quote:Bij personen in de leeftijdsgroep van 40-49 jaar komt het voor bij 50 individuen per 100.000, in de leeftijd van 60-69 jaar is dat toegenomen tot 330 per 100.000.
nvm verkeerd gelezenquote:
Ja ja, zonder vlees ga je dood van de hongerquote:Op donderdag 16 januari 2014 02:06 schreef Drinky het volgende:
Ik dacht eerst 500 gram per dag, dat moet nog net te doen zijn, maar 500g in de week? En dan sterven van de honger ipv kanker?
ja ik wel, en kom met minder dan 100g per dag echt niet aan 130g eiwitten op een dag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja ja, zonder vlees ga je dood van de hongeris écht waar
Zou ut?quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:11 schreef Drinky het volgende:
[..]
en vegetarisch eten is verre van gezond.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want die ene milligram extra is genoeg om je gelijk kanker te geven.
Je bent gewoon weer zo'n E-nummer leipo die alles vreest wat hij niet kent. Er is nooit aangetoond dat nitriet kanker veroorzaakt. Maar tuurlijk, jij weet het beter dan het voedingscentrum. Ga toch fietsen man.
Slager?quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:13 schreef Igen het volgende:
[..]
In de meeste verse vleeswaren zit ook e250/e251. Alleen in een paar dingen zoals rosbief niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |