quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:51 schreef Dingflofbips het volgende:
Dacht dat rood alleen rund was?
Hebben ze hier wel rekening gehouden met het kankerverwekkende nitriet (e250) wat in t vlees wordt gestopt als conserveermiddel?
quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:53 schreef kurk_droog het volgende:
Boeiend. Moet ik dan vegetariër worden?Dan maar eerder sterven maar wel genoten te hebben ipv die groenfuckers.
Deze manquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:07 schreef Targaryen het volgende:
20% minder is trouwens wel erg veel, hoeveel kans heb je dan wel normaal gesproken niet om darmkanker te krijgen? Minimaal 1 op de 5 mensen krijgt dus darmkanker in België? Schokkend.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:07 schreef Targaryen het volgende:
20% minder is trouwens wel erg veel, hoeveel kans heb je dan wel normaal gesproken niet om darmkanker te krijgen? Minimaal 1 op de 5 mensen krijgt dus darmkanker in België? Schokkend.
Als het tot 20% kan verminderen, dan moet de kans dat je darmkanker krijgt dus eerst boven de 20% liggen, of ben ik nu zo raar met denken?quote:
Jaquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:09 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Als het tot 20% kan verminderen, dan moet de kans dat je darmkanker krijgt dus eerst boven de 20% liggen, of ben ik nu zo raar met denken?
En daarom kun je rustig nog wat meer nemenquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:01 schreef Rezania het volgende:
[..]Je weet hopelijk dat je lichaam zelf nitriet produceert uit nitraat en dat dat de grootste bron is?
Ja, want die ene milligram extra is genoeg om je gelijk kanker te geven.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:14 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
En daarom kun je rustig nog wat meer nemen
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx beter geen groente meer eten dan, daar zit vele malen meer nitraat in!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want die ene milligram extra is genoeg om je gelijk kanker te geven.
Je bent gewoon weer zo'n E-nummer leipo die alles vreest wat hij niet kent. Er is nooit aangetoond dat nitriet kanker veroorzaakt. Maar tuurlijk, jij weet het beter dan het voedingscentrum. Ga toch fietsen man.
Oh, ook niet meer ademen btw, zuurstof kan je DNA muteren. Zonlicht is ook uit den bozen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:21 schreef Targaryen het volgende:
[..]
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx beter geen groente meer eten dan, daar zit vele malen meer nitraat in!
Diederik Stapel vergeten? : http://www.volkskrant.nl/(...)-verontrustend.dhtmlquote:
Die chinezen lopen mijlen op voor met hun mondkapjes en paraplutjes in de zon!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, ook niet meer ademen btw, zuurstof kan je DNA muteren. Zonlicht is ook uit den bozen natuurlijk.
Teveel zout is ook weer niet goed.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Diederik Stapel vergeten? : http://www.volkskrant.nl/(...)-verontrustend.dhtml
Misschien dat je dit onderzoek ook met een korreltje zout mag innemen.
De enige manier om gezond te blijven is doodgaan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Teveel zout is ook weer niet goed.
Je kan verdomme echt niks meer eten he
Dat gaat wel sneller als je helemaal niks meer eetquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
De enige manier om gezond te blijven is doodgaan.
Dat is sowieso slecht. Maar vleeswaren zonder E250 kunnen bederven zodat je er botulisme van krijgt en doodgaat, dat is ook niet zo handig. Je kan in plaats van vleeswaren ook kaas eten, maar dat is ook kankerverwekkend. Je kan ook geen vlees en kaas eten, maar dan krijg je een tekort aan vitamine B12 en dat is ook weer niet goed.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:51 schreef Dingflofbips het volgende:
Dacht dat rood alleen rund was?
Hebben ze hier wel rekening gehouden met het kankerverwekkende nitriet (e250) wat in t vlees wordt gestopt als conserveermiddel?
Je kan ook gewoon vers spul kopen zonder conserveermiddelen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is sowieso slecht. Maar vleeswaren zonder E250 kunnen bederven zodat je er botulisme van krijgt en doodgaat, dat is ook niet zo handig. Je kan in plaats van vleeswaren ook kaas eten, maar dat is ook kankerverwekkend. Je kan ook geen vlees en kaas eten, maar dan krijg je een tekort aan vitamine B12 en dat is ook weer niet goed.
En die maximaal 500 gram rood vlees per week was niet erg overtuigend bewezen. Als ik me het goed herinner was er een statistisch significant verband bij één bepaalde bevolkingsgroep aangetoond, maar dat kon net zo goed toeval zijn.
In de meeste verse vleeswaren zit ook e250/e251. Alleen in een paar dingen zoals rosbief niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:11 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon vers spul kopen zonder conserveermiddelen.
Varkensfricandeau, runderrookvlees, ongerookte ham, runderrollade en dan zal ik nog wel een aantal dingen vergeten. Genoeg keuzes voor afwisseling op de boterham toch.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:13 schreef Igen het volgende:
[..]
In de meeste verse vleeswaren zit ook e250/e251. Alleen in een paar dingen zoals rosbief niet.
Juist ja. De kans met 10 tot 20 procent verminderen. Maar wat is de BASISKANS?quote:Wie zich aan maximaal 500 gram rood
vlees per week zou kunnen houden, kan
de kans op darmkanker met 10 tot 20
procent verminderen.
Niet bijster groot dus! Met een verschil van 10 tot 20 procent minder dan dat veeg ik mijn reet af... dat is echt een verschil van niets.quote:Bij personen in de leeftijdsgroep van 40-49 jaar komt het voor bij 50 individuen per 100.000, in de leeftijd van 60-69 jaar is dat toegenomen tot 330 per 100.000.
nvm verkeerd gelezenquote:
Ja ja, zonder vlees ga je dood van de hongerquote:Op donderdag 16 januari 2014 02:06 schreef Drinky het volgende:
Ik dacht eerst 500 gram per dag, dat moet nog net te doen zijn, maar 500g in de week? En dan sterven van de honger ipv kanker?
ja ik wel, en kom met minder dan 100g per dag echt niet aan 130g eiwitten op een dag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja ja, zonder vlees ga je dood van de hongeris écht waar
Zou ut?quote:Op donderdag 16 januari 2014 02:11 schreef Drinky het volgende:
[..]
en vegetarisch eten is verre van gezond.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want die ene milligram extra is genoeg om je gelijk kanker te geven.
Je bent gewoon weer zo'n E-nummer leipo die alles vreest wat hij niet kent. Er is nooit aangetoond dat nitriet kanker veroorzaakt. Maar tuurlijk, jij weet het beter dan het voedingscentrum. Ga toch fietsen man.
Slager?quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:13 schreef Igen het volgende:
[..]
In de meeste verse vleeswaren zit ook e250/e251. Alleen in een paar dingen zoals rosbief niet.
Zal me zeker lukken ja, aangezien ik me niet druk maak dat ik het beter weet omdat het op het internet staat.quote:Op donderdag 16 januari 2014 05:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]tuurlijk joh. Eet smakelijk
Nee natriumnitriet voegen ze later pas toe. Er zijn slagers die dat niet doenquote:Op donderdag 16 januari 2014 09:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het zal wel in het voer zitten van de dieren
jaquote:
Brood niet, melk ja.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:12 schreef nattermann het volgende:
En van te veel brood of te veel melk krijg je ook kanker.
Nieuws? Nah.
Nee dan eet je gewoon een dagje kip of vis.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]écht waar? Zou je van één dagje zonder vlees ook dood gaan? Wat denk jij?
Halve Kilo Kip? Staks krijg je nog tetten man met al die groeihormonen erinquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:35 schreef Drinky het volgende:
[..]
Nee dan eet je gewoon een dagje kip of vis.
Ik heb net een halve kilo vis in de oven gedaan voor mijn lunch, avondeten halve kilo kip
nog altijd minder tetten dan van sojaquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Halve Kilo Kip? Staks krijg je nog tetten man met al die groeihormonen erin
quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:40 schreef Drinky het volgende:
[..]
nog altijd minder tetten dan van soja
...en als het wel statistisch significant is dan zal die informatie worden onderdrukt, want dat is stigmatiserend voor die bevolkingsgroepquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:37 schreef Igen het volgende:
Als ik me het goed herinner was er een statistisch significant verband bij één bepaalde bevolkingsgroep aangetoond, maar dat kon net zo goed toeval zijn.
Het was meer zo'n resultaat van "veel rood vlees eten is kankerverwekkend, maar alleen voor mannen tussen de 25 en 34 jaar"quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
...en als het wel statistisch significant is dan zal die informatie worden onderdrukt, want dat is stigmatiserend voor die bevolkingsgroep
disclaimer: dit bericht is gesponsord en verzonnen door Peta en Marianne Thiemequote:Op woensdag 15 januari 2014 22:42 schreef Samuray13 het volgende:
Het gaat om rood vlees (varkens, koeien, enz.).
Je krijgt dan sneller darmkanker.
In België is nu geadviseerd om niet teveel vlees te eten.
http://www.een.be/teletekst#myTeletext=0_0_1_110_01
"MAXIMAAL 500 GRAM ROOD VLEES PER WEEK"
————————————————————————
De Hoge Gezondheidsraad raadt aan om
niet meer dan 500 gram rood vlees te
eten. Rood vlees -alle vlees, behalve
gevogelte- verhoogt het risico op
darmkanker. Vooral charcuterie is
slecht.
Wie zich aan maximaal 500 gram rood
procent verminderen. De HGR benadrukt
ook het belang van een evenwichtige
voeding. Rood vlees blijft een
belangrijke bron van eiwitten, ijzer,
zink en bepaalde vitamines.
In Belgie ligt de consumptie van rood
vlees hoog: de Belgen eten gemiddeld
640 gram rood vlees per week.
Damn, die beesten doden terug.
Kip dat is pas ongezond, althans de plofkippen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:30 schreef Loekie1 het volgende:
Jullie doen net of er niets anders dan rood vlees bestaat. Je kunt toch gevogelte of vis eten?
Gewoon gaan leven in een bubble in GB daar komt zonlicht nauwelijksquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, ook niet meer ademen btw, zuurstof kan je DNA muteren. Zonlicht is ook uit den bozen natuurlijk.
groen is gezondquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:53 schreef kurk_droog het volgende:
Boeiend. Moet ik dan vegetariër worden?Dan maar eerder sterven maar wel genoten te hebben ipv die groenfuckers.
zalm, die vis die met dioxine besmette schelpdieren eet?quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:21 schreef Loekie1 het volgende:
Koop eens een klein blikje zalmpate van John West, doe dat in een kommetje met een lepel mayonaise, dan heb je heerlijke zalmsalade voor op een rijstwafel.
Bron: petaquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:06 schreef Elan het volgende:
Sowieso is veel vlees eten niet meer van deze tijd.
Dat je je zo nu en dan te buiten gaat aan een steak van 700 gram tot daar aan toe.
Maar elke dag (veel) vlees eten is achterhaald en ongezond.
Je hebt de kans nog te groot. Bij 45 op de 100.000 mensen is de kans 0,045%. En dat wordt dus 0,0036 tot 0,0405.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:25 schreef Re het volgende:
45 op de 100.000 mensen krijgt darmkanker per jaar (dikke darm/rectum) kun je dus omzetten naar een kans van 0,45%
minder vlees eten komt dus op
40,5 op de 100.000 (10% vermindering) of 36 op de 100.000 (20% vermindering), respectievelijk een kans van 0,405% en 0,36% kans op darmkanker als je minder rood vlees eet
Ik denk dat de optelsom van al die risico's je zorgen moet baren. Als je rood vlees eet, rookt, enz.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:05 schreef Targaryen het volgende:
Pff waar krijg je tegenwoordig geen kanker van? Ik eet vlees en ik vind het lekker en ik ben van plan het te blijven eten zoveel als ik wil.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
De enige manier om gezond te blijven is doodgaan.
Kunnen ze niet suiker gebruiken? Dat gaat ook bederf tegen vernam ik. Vlees zal wel naar snoep smaken, dan wat zout op strooien om smaak wat terug te krijgen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is sowieso slecht. Maar vleeswaren zonder E250 kunnen bederven zodat je er botulisme van krijgt en doodgaat, dat is ook niet zo handig. Je kan in plaats van vleeswaren ook kaas eten, maar dat is ook kankerverwekkend. Je kan ook geen vlees en kaas eten, maar dan krijg je een tekort aan vitamine B12 en dat is ook weer niet goed.
En die maximaal 500 gram rood vlees per week was niet erg overtuigend bewezen. Als ik me het goed herinner was er een statistisch significant verband bij één bepaalde bevolkingsgroep aangetoond, maar dat kon net zo goed toeval zijn.
Het eten van bloedworst is ook heel erg, in dit verband.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:42 schreef Samuray13 het volgende:
Het gaat om rood vlees (varkens, koeien, enz.).
Je krijgt dan sneller darmkanker.
In België is nu geadviseerd om niet teveel vlees te eten.
http://www.een.be/teletekst#myTeletext=0_0_1_110_01
"MAXIMAAL 500 GRAM ROOD VLEES PER WEEK"
————————————————————————
De Hoge Gezondheidsraad raadt aan om
niet meer dan 500 gram rood vlees te
eten. Rood vlees -alle vlees, behalve
gevogelte- verhoogt het risico op
darmkanker. Vooral charcuterie is
slecht.
Wie zich aan maximaal 500 gram rood
procent verminderen. De HGR benadrukt
ook het belang van een evenwichtige
voeding. Rood vlees blijft een
belangrijke bron van eiwitten, ijzer,
zink en bepaalde vitamines.
In Belgie ligt de consumptie van rood
vlees hoog: de Belgen eten gemiddeld
640 gram rood vlees per week.
Damn, die beesten doden terug.
rood rundvlees eten is genieten ???quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:53 schreef kurk_droog het volgende:
Grapjasquote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:17 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Kunnen ze niet suiker gebruiken? Dat gaat ook bederf tegen vernam ik. Vlees zal wel naar snoep smaken, dan wat zout op strooien om smaak wat terug te krijgen.
Bron: de wetenschap, maar mensen die normaal wetenschap hier en wetenschap daar roepen zijn erg snel om ineens onzin te roepen als het ze niet uitkomt.quote:
Waarom betekent omnivoor dat het leeuwendeelquote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Bron: de wetenschap, maar mensen die normaal wetenschap hier en wetenschap daar roepen zijn erg snel om ineens onzin te roepen als het ze niet uitkomt.
Het is gewoon meer dan overduidelijk dat een te hoge vleesconsumptie niet is waar we op gebouwd zijn, we zijn geen carnivoren, we zijn omnivoren en dat betekend dat het leeuwendeel van ons dieet niet uit vlees hoort te bestaan.
Dat (matig) vlees perfect past in een gezond dieet is net zo goed waar trouwens.
Omdat ons lichaam is ingesteld op het leeuwendeel plantaardig voedsel?quote:Op zondag 19 januari 2014 13:06 schreef beeer het volgende:
[..]
Waarom betekent omnivoor dat het leeuwendeelvan ons eten niet uit vlees hoort te bestaan. Ik denk dat we vooral intelligent en zelfbewust zijn en zelf kunnen bepalen wat we eten. Er zijn echter personen op deze wereld met grootheidswaan die het voor anderen willen bepalen
Ons lichaam is ook ingesteld om in stamverband te leven, te jagen of foerageren, de goden te aanbidden en vrouwen als bezit te zien. Wil je dat dan ook of wil je kieskeurig zijn?quote:Op zondag 19 januari 2014 13:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat ons lichaam is ingesteld op het leeuwendeel plantaardig voedsel?
Als je het niet begrijpt kan je ook gewoon om meer uitleg vragen ipv met onzin te komen...quote:Op zondag 19 januari 2014 13:23 schreef beeer het volgende:
[..]
Ons lichaam is ook ingesteld om in stamverband te leven, te jagen of foerageren, de goden te aanbidden en vrouwen als bezit te zien. Wil je dat dan ook of wil je kieskeurig zijn?
Hoewel vergezocht zit er wel wat in. Het feit dat wij tot een bepaalde mens geëvolueerd zijn wil niet zeggen dat we ons aan die evolutionaire randvoorwaarden moeten houden. Dit geldt voor fysiologische zaken (hoe ons lichaam optimaal werkt), maar ook voor psychologische zaken (hoe wij andere groepen/seksen zien).quote:Op zondag 19 januari 2014 13:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je het niet begrijpt kan je ook gewoon om meer uitleg vragen ipv met onzin te komen...
Alleen zout gaat ook bederf tegen. Probleem zit hem in bepaalde maatschappijen in de wereld die de houdbaarheid van de producten heel ver willen oprekken. De stoffen die ze daar voor gebruiken zijn inderdaad niet altijd even goed voor je.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:17 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Kunnen ze niet suiker gebruiken? Dat gaat ook bederf tegen vernam ik. Vlees zal wel naar snoep smaken, dan wat zout op strooien om smaak wat terug te krijgen.
Qua voeding zit er bar weinig in, je kan wel zeggen dat je je niet aan die randvoorwaarden hoeft te houden, maar dat is jezelf nogal voor de gek houden. Al die andere zaken die hij daar noemt zijn geen echte randvoorwaarden, die hangen af van de cultuur, van de omstandigheden, daarin is de mens altijd al flexibel geweest.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:22 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Hoewel vergezocht zit er wel wat in. Het feit dat wij tot een bepaalde mens geëvolueerd zijn wil niet zeggen dat we ons aan die evolutionaire randvoorwaarden moeten houden. Dit geldt voor fysiologische zaken (hoe ons lichaam optimaal werkt), maar ook voor psychologische zaken (hoe wij andere groepen/seksen zien).
Ik snap je punt en voor voedsel is het inderdaad wat minder flexibel of breed opvatbaar. Maar ik denk ook niet dat de fervente vleeseters allemaal zeggen dat het goed is voor hun lichamelijke gezondheid, toch? Punt is meer dat éénieder de vrijheid heeft zich niet te houden aan onze voorgeprogrammeerde neigingen. Dit kan variëren van veel vlees (denken te moeten) eten tot alfa-mannetjesgedrag vertonen en nog duizenden andere dingen die we door ons bewustzijn zelf kunnen reguleren.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Qua voeding zit er bar weinig in, je kan wel zeggen dat je je niet aan die randvoorwaarden hoeft te houden, maar dat is jezelf nogal voor de gek houden. Al die andere zaken die hij daar noemt zijn geen echte randvoorwaarden, die hangen af van de cultuur, van de omstandigheden, daarin is de mens altijd al flexibel geweest.
Qua eten, je hebt gewoon bepaalde zaken nodig en van bepaalde dingen teveel binnen krijgen is gewoon slecht. Hoe je dat invult kan wat varieren, maar je zal aan die randvoorwaarden moeten voldoen om een gezond eetpatroon te hebben.
Zo valt er zeer zeker ook wat voor vlees te zeggen, de b12 is zo'n randvoorwaarde en vlees is daar een hele goede bron van. Vlees heeft wel meer in zich wat tot die randvoorwaarden behoort en waar vlees dan een makkelijke bron van is(zijn voor al het andere ook andere bronnen van).
Maar teveel vlees is niet goed, kan je hoog en laag springen, maar dat zal het niet veranderen.
Is het jouw leven jouw feestje en moet je zelf weten wat je doet met je lijf? Absoluut, maar doe niet net alsof het goed is, ok is voor je lichamelijke gezondheid.
Groeihormonen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Halve Kilo Kip? Staks krijg je nog tetten man met al die groeihormonen erin
Zitten niet vol groeihormonen, dat is bij wet verboden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Kip dat is pas ongezond, althans de plofkippen.
Die zitten vol met hormonen en antibiotica.
Omdat het verboden is zal het ook wel helemaal nooit gebeurenquote:Op zondag 19 januari 2014 22:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zitten niet vol groeihormonen, dat is bij wet verboden.
Waar komen mensen toch vandaan met zulke onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |