Jelmer en Jurre vind ik heel mooi, maar mn man nietquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
http://www.friesenamen.nl/jongensnamen
Sjoerd
Hylke/Hielke
Atze
Hidde
Jurre
Jelte
Jelle
Meinte
Siebe
Jelmer
Bauke
m.a.r.g.o.t.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:08 schreef Kyara het volgende:
Ik ben nu heel nieuwsgierig hoe Dot. heet
En Stormqueen trouwens ook!
Eizequote:Op woensdag 29 januari 2014 15:17 schreef Vlindur het volgende:
Iemand een lijstje met Friese jongensnamen?
We hebben geen clue. Alle leuke hebben we al gebruikt
Eisen:
* Ze moeten in het Nederlands ook uit te spreken zijn
* Moet in een keer na te schijven zijn
* Geen R. En geen J.
* geen 'se' op het eind. (Sytse / Wietse)
2.0 a la Flodderquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:11 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Jelmer en Jurre vind ik heel mooi, maar mn man niet![]()
Jelte is al bezet hier
Nee, in Frans- en Engelstalige gebieden komt -ie meer voor. In Duitsland trouwens ook wel.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:16 schreef Kyara het volgende:
Thanx! 50% van mijn nieuwsgierigheid bevredigd. Nu Dot. nog
Wel een mooie naam, maar zo heel vaak hoor ik hem ook niet eigenlijk.
Oeh, daar zit wel wat leuks tussen. Maar sommige zijn te bekend qua omgeving of bekenden of J. vind het vreselijkquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Eize
Ids
Sicco
Hessel
Wessel
Romke
Nanne
Eeuwe
Douwe
Rindert
Joldert
Sierd
Seppe
Marten
Joppe
Jens
Imme
Rimar
Riemer
Sjoerd
Binne
Euh....
ik denk idd dat ik qua inspiratie uit dezelfde hoek put ja.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:19 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oeh, daar zit wel wat leuks tussen. Maar sommige zijn te bekend qua omgeving of bekenden of J. vind het vreselijk
Lees es terug johquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik denk idd dat ik qua inspiratie uit dezelfde hoek put ja.
Oeh, Wiebe , Siebe en Sybren nog vergeten!
deze komen net toevallig voorbij op het werkquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:17 schreef Vlindur het volgende:
Eisen:
* Geen R. En geen J.
Jurjen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:11 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Jelmer en Jurre vind ik heel mooi, maar mn man niet![]()
Jelte is al bezet hier
Ik weet niet hoe jij Loïc uitspreekt, maar gezien de puntjes is het geen Loik maar Lo-iekquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou niet voor jouw variant gaan, want dat is hoe vaak "leuk" ook wordt uitgesproken, en ik twijfel aan de buitenlandse toepasbaarheid van die variant.
Maar da's persoonlijk, ik hou zelf eerder van wat gangbare spelling in plaats van moderne hippe spellingen, dat zorgt voor het minste verwarring en dat vind ik persoonlijk prettiger
Ja, dat was ik net aan het doen.quote:
Ja, jij weet hoe je die naam uitspreekt. Maar de gemiddelde mensch die er wat minder van weet / in geinteresseerd is zal gewoon "Loik" zeggen vrees ik.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij Loïc uitspreekt, maar gezien de puntjes is het geen Loik maar Lo-iek
En buitenlandse toepasbaarheid ga ik geen rekening mee houden. Voor hetzelfde geldt gaat hij naar Frankrijk, kunnen ze goed mee uit de voeten of naar een bergdorpje in Taiwan
Herre vind ik een gekke naamquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, dat was ik net aan het doen.
Ik bedacht nog Tjeerd en wat ik écht een mooie friese naam vind: Herre (naast Hidde)
Abe idd, Gjalt?
Oeh ik had een hele pagina gemist zie ik!quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:19 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oeh, daar zit wel wat leuks tussen. Maar sommige zijn te bekend qua omgeving of bekenden of J. vind het vreselijk
Ik zou Lowic zeggen, net als Loïs - Lowis... maar vrienden van ons hebben een Loïs die overal en altijd Lojs genoemd wordt tot hun grote verdriet...quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij Loïc uitspreekt, maar gezien de puntjes is het geen Loik maar Lo-iek
En buitenlandse toepasbaarheid ga ik geen rekening mee houden. Voor hetzelfde geldt gaat hij naar Frankrijk, kunnen ze goed mee uit de voeten of naar een bergdorpje in Taiwan
Denk dat dat wel meevalt eigenlijk. Tot nu toe heeft iedereen die ik naar zijn mening heb gevraagd de naam goed gelezen iigquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, jij weet hoe je die naam uitspreekt. Maar de gemiddelde mensch die er wat minder van weet / in geinteresseerd is zal gewoon "Loik" zeggen vrees ik.
Maar wellicht zit ik daar helemaal naast hoor
Hinne?quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oeh ik had een hele pagina gemist zie ik!
Rudmer
Redmar
Feike
Aldert
Eldert
Ate
Berend
Dedmer
Edze
Freerk
Gaatze
Geart
Gosse
Hajo
Harmen
Helmer
Hinne
Jappe
Jillis
Joppe
Olrik
Pelle
Siebe
Teije
Wessel
Ype
quote:[16:36] <Vlinder> zit er wat tussen?
[16:37] <Friek> geen idee
[16:37] <Friek> ook geen *essel sowieso
[16:37] <Vlinder> grrr
[16:37] <Vlinder> Wessel vind ik leuk
[16:37] * Friek niet
[16:37] <Vlinder> wat is daar nou weer mis mee?
[16:38] <Friek> het eindigt op essel
quote:
Als je mensen om hun mening vraagt mbt een naam zullen ze hem ook aandachtiger lezen dan in de vluchtigheid van het dagelijkse leven denk ik.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:37 schreef Chanty het volgende:
Denk dat dat wel meevalt eigenlijk. Tot nu toe heeft iedereen die ik naar zijn mening heb gevraagd de naam goed gelezen iig Denk wel dat de puntjes met opschrijven vaak vergeten zullen worden, dat is wel een minpunt idd.
Daar zit wat in jaquote:Op woensdag 29 januari 2014 17:13 schreef Kyara het volgende:
[..]
Als je mensen om hun mening vraagt mbt een naam zullen ze hem ook aandachtiger lezen dan in de vluchtigheid van het dagelijkse leven denk ik.
Maar voor mij zou dat ook een reden zijn om niet voor een naam te kiezen. Maar ook dat is persoonlijk.
Haha Chanty, dat klinkt als: ik ga erover nadenken, maar uiteindelijk wordt het toch mijn naamquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:41 schreef Chanty het volgende:
Ik zal het meenemen in mijn overpijnzingen
Nou ja, daar heeft mijn vent ook nog een stem in natuurlijkquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:28 schreef Dyre het volgende:
[..]
Haha Chanty, dat klinkt als: ik ga erover nadenken, maar uiteindelijk wordt het toch mijn naam
Het klinkt eerder pijnlijkquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:28 schreef Dyre het volgende:
[..]
Haha Chanty, dat klinkt als: ik ga erover nadenken, maar uiteindelijk wordt het toch mijn naam
Remember dat als hij degene is die aangifte doetquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou ja, daar heeft mijn vent ook nog een stem in natuurlijkHet is meer de vraag: beide namen zijn mooi. Beide namen hebben nadelen. Hoeveel gewicht hang je eraan en dat is heel persoonlijk en vind ik ook erg lastig.
Ik zou Loïc dus uitspreken als Lo-ik. Beetje gehaast zou dat dan toch al gauw Loik worden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het klinkt eerder pijnlijk
Ik zou Loïc nooit lezen/zeggen als Loik, net zoals dat ik nooit Lojs zou zeggen!
Vlindur, misschien al genoemd en/of niet Fries genoegmaar ik vind Abel zo mooi
Ik vind bij Wolf namen als Anna en Julia heel mooi passen!quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:26 schreef Poppejans het volgende:
Dat je dat al verklapt Chanty! :-o
Ik zou vrees ik toch ook zo'n nerd zijn die die naam niet goed zou uitspreken... Ik ken de schrijfwijze ook helemaal niet.
Hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar jullie mening over onze meisjesnaam,hou ik die toch mooi voor me
Wat zouden jullie eigenlijk voor meisjesnaam bij Wolf geven? Bewust ook een aparte naam of juist niet? Ben benieuwd
quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was dus aan het nadenken in de auto over meisjesnamen mochten we een meisje krijgen (nee, ik was niet aan het rijden) en toen kwam ik tot de conclusie dat ik Norah best een mooie naam vind
Ik zou dan ook voor een aparte naam kiezen, denk ik. Niet alleen omdat het er dan bij past, maar ook omdat ik in dat geval blijkbaar van aparte namen houquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:26 schreef Poppejans het volgende:
Hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar jullie mening over onze meisjesnaam,hou ik die toch mooi voor me
Wat zouden jullie eigenlijk voor meisjesnaam bij Wolf geven? Bewust ook een aparte naam of juist niet? Ben benieuwd
Ja hoor. Ik deel alleen niet wat we uiteindelijk kiezen. Kan ook goed zijn dat we Nog een andere naam tegen komen. En verder moet het vooral een verrassing zijn voor familie en vrienden. Mensen hier op fok en collega's (binnenkort ex collega's) zijn juist ideale klankbordenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:26 schreef Poppejans het volgende:
Ik zou vrees ik toch ook zo'n nerd zijn die die naam niet goed zou uitspreken... Ik ken de schrijfwijze ook helemaal niet.
Als hij niet de rest van zijn leven in de schuur wil slapen geeft hij de afgesproken naam opquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Remember dat als hij degene is die aangifte doet
kut. Nu ik je post zie bedenk ik me dat ik heb gedroomd hoe jullie meisje gaat heten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:26 schreef Poppejans het volgende:
Ik vind die meisjesnamen wel lieflijk, maakt de combi een beetje sprookjesachtig..quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:37 schreef Olf het volgende:
[..]
Ik vind bij Wolf namen als Anna en Julia heel mooi passen!
quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:17 schreef Vlindur het volgende:
Eisen:
* Geen R. En geen J.
Dank je!!quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:56 schreef bellelena het volgende:
[..]![]()
![]()
Helemaal gemist, van harte gefeliciteerd
Wat een leuke verrassing
Friese jongensnamen heb ik geen verstand van helaas, maar jullie zullen vast een mooie vinden, óf het wordt een meiske natuurlijk!
Onze smaak in namen komt overeen, Abel staat hier echt bovenaan de lijstquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het klinkt eerder pijnlijk
Ik zou Loïc nooit lezen/zeggen als Loik, net zoals dat ik nooit Lojs zou zeggen!
Vlindur, misschien al genoemd en/of niet Fries genoegmaar ik vind Abel zo mooi
V l inder en Z i lverquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:01 schreef Saffier het volgende:
Van de week op het werk een geboortekaartje gekregen: zoon L. A. U. D. E.
(Zusjes heten V l i n d e r /en Z i l v e r. )
Ik had nog nooit van de jongensnaam gehoord.
Wolf en Novaquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:26 schreef Poppejans het volgende:
quote:
Hij is ook alleen nog maar als volgnaam voor een jongen gegeven:quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:01 schreef Saffier het volgende:
Van de week op het werk een geboortekaartje gekregen: zoon L. A. U. D. E.
(Zusjes heten V l i n d e r /en Z i l v e r. )
Ik had nog nooit van de jongensnaam gehoord.
Ik krijg ineens heel nare associaties bij die naam, nav een sketch van Claudia de Breij die vond dat je bij het kiezen van een naam voor je kind er ook rekening mee moet houden dat 'ie ooit seksueel actief gaat wordenquote:
Lol dan snap ik ook niet echt de keuze van de naam die haar zoon kreeg..quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik krijg ineens heel nare associaties bij die naam, nav een sketch van Claudia de Breij die vond dat je bij het kiezen van een naam voor je kind er ook rekening mee moet houden dat 'ie ooit seksueel actief gaat worden.
.
Aya is een stukje tekst uit de Koran. In de Bijbel heten dat verzen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:21 schreef oh-oh het volgende:
Wat grappig dat Aya zo hoog staat, is dat een Islamitische naam?
Is een vernoeming naar Bing Crosby.quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:16 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Lol dan snap ik ook niet echt de keuze van de naam die haar zoon kreeg..
Bing
Geeft niets hoor. Er is weinig zo persoonlijk als smaak in namen. Ze schoten me gewoon opeens te binnen, dus ik dacht 'die opper ik ook nog'.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:25 schreef Vlindur het volgende:
Bleie, nee, dat zijn mijn smaken ook niet. Sorry
Hobbes, die 2 namen vallen heus te verkleinen hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |