Ik vind bij Wolf namen als Anna en Julia heel mooi passen!quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:26 schreef Poppejans het volgende:
Dat je dat al verklapt Chanty! :-o
Ik zou vrees ik toch ook zo'n nerd zijn die die naam niet goed zou uitspreken... Ik ken de schrijfwijze ook helemaal niet.
Hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar jullie mening over onze meisjesnaam,hou ik die toch mooi voor me
Wat zouden jullie eigenlijk voor meisjesnaam bij Wolf geven? Bewust ook een aparte naam of juist niet? Ben benieuwd
quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was dus aan het nadenken in de auto over meisjesnamen mochten we een meisje krijgen (nee, ik was niet aan het rijden) en toen kwam ik tot de conclusie dat ik Norah best een mooie naam vind
Ik zou dan ook voor een aparte naam kiezen, denk ik. Niet alleen omdat het er dan bij past, maar ook omdat ik in dat geval blijkbaar van aparte namen houquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:26 schreef Poppejans het volgende:
Hoewel ik erg nieuwsgierig ben naar jullie mening over onze meisjesnaam,hou ik die toch mooi voor me
Wat zouden jullie eigenlijk voor meisjesnaam bij Wolf geven? Bewust ook een aparte naam of juist niet? Ben benieuwd
Ja hoor. Ik deel alleen niet wat we uiteindelijk kiezen. Kan ook goed zijn dat we Nog een andere naam tegen komen. En verder moet het vooral een verrassing zijn voor familie en vrienden. Mensen hier op fok en collega's (binnenkort ex collega's) zijn juist ideale klankbordenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:26 schreef Poppejans het volgende:
Ik zou vrees ik toch ook zo'n nerd zijn die die naam niet goed zou uitspreken... Ik ken de schrijfwijze ook helemaal niet.
Als hij niet de rest van zijn leven in de schuur wil slapen geeft hij de afgesproken naam opquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Remember dat als hij degene is die aangifte doet
kut. Nu ik je post zie bedenk ik me dat ik heb gedroomd hoe jullie meisje gaat heten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:26 schreef Poppejans het volgende:
Ik vind die meisjesnamen wel lieflijk, maakt de combi een beetje sprookjesachtig..quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:37 schreef Olf het volgende:
[..]
Ik vind bij Wolf namen als Anna en Julia heel mooi passen!
quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:17 schreef Vlindur het volgende:
Iemand een lijstje met Friese jongensnamen?
We hebben geen clue. Alle leuke hebben we al gebruikt
Eisen:
* Ze moeten in het Nederlands ook uit te spreken zijn
* Moet in een keer na te schijven zijn
* Geen R. En geen J.
* geen 'se' op het eind. (Sytse / Wietse)
Dank je!!quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:56 schreef bellelena het volgende:
[..]![]()
![]()
Helemaal gemist, van harte gefeliciteerd
Wat een leuke verrassing
Friese jongensnamen heb ik geen verstand van helaas, maar jullie zullen vast een mooie vinden, óf het wordt een meiske natuurlijk!
Onze smaak in namen komt overeen, Abel staat hier echt bovenaan de lijstquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Het klinkt eerder pijnlijk
Ik zou Loïc nooit lezen/zeggen als Loik, net zoals dat ik nooit Lojs zou zeggen!
Vlindur, misschien al genoemd en/of niet Fries genoegmaar ik vind Abel zo mooi
V l inder en Z i lverquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:01 schreef Saffier het volgende:
Van de week op het werk een geboortekaartje gekregen: zoon L. A. U. D. E.
(Zusjes heten V l i n d e r /en Z i l v e r. )
Ik had nog nooit van de jongensnaam gehoord.
Wolf en Novaquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:26 schreef Poppejans het volgende:
quote:
Hij is ook alleen nog maar als volgnaam voor een jongen gegeven:quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:01 schreef Saffier het volgende:
Van de week op het werk een geboortekaartje gekregen: zoon L. A. U. D. E.
(Zusjes heten V l i n d e r /en Z i l v e r. )
Ik had nog nooit van de jongensnaam gehoord.
Ik krijg ineens heel nare associaties bij die naam, nav een sketch van Claudia de Breij die vond dat je bij het kiezen van een naam voor je kind er ook rekening mee moet houden dat 'ie ooit seksueel actief gaat wordenquote:
Lol dan snap ik ook niet echt de keuze van de naam die haar zoon kreeg..quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik krijg ineens heel nare associaties bij die naam, nav een sketch van Claudia de Breij die vond dat je bij het kiezen van een naam voor je kind er ook rekening mee moet houden dat 'ie ooit seksueel actief gaat worden.
.
Aya is een stukje tekst uit de Koran. In de Bijbel heten dat verzen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:21 schreef oh-oh het volgende:
Wat grappig dat Aya zo hoog staat, is dat een Islamitische naam?
Is een vernoeming naar Bing Crosby.quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:16 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Lol dan snap ik ook niet echt de keuze van de naam die haar zoon kreeg..
Bing
Geeft niets hoor. Er is weinig zo persoonlijk als smaak in namen. Ze schoten me gewoon opeens te binnen, dus ik dacht 'die opper ik ook nog'.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:25 schreef Vlindur het volgende:
Bleie, nee, dat zijn mijn smaken ook niet. Sorry
Hobbes, die 2 namen vallen heus te verkleinen hoor
Ik heb geen idee wat je smaak ik, dus ik doe gewoon eens een pogingquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:48 schreef Hobbesje het volgende:
Ik zie leuke namen voorbij komen!
Hebben jullie nog suggesties bij Kian en Mikai voor een meisjesnaam?? Voorwaardes zijn dat hij niet vaak voorkomt en niet makkelijk te verkleinen of te rijmen is...
Lief van je!quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:41 schreef bellelena het volgende:
Vlindur, ik heb toch nog een poging gedaan, wat rondgekeken en deze spreken mij zelf aan, misschien ter inspiratie voor jullie:
Nanne
Danne
Eelse (las ik net en vind ik zelf heel mooi, maar op -se)
Dajo (vind ik zelf ook heel tof, maar ik lees net dat ie uit het Fries verdwenen is en nu vooral in het Gronings alleen nog voorkomt als naam)
Imme
Ferre
quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:00 schreef pepper_961 het volgende:
Wolf en Luna
Of ligt dat te veel voor de hand?
Dat vind ik ook een mooie naam...quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:13 schreef Hobbesje het volgende:
Iva![]()
En ik zag nog wel meer mooie namen voorbij komen.
We hebben wel een meisjenaam, maar die is zooo anders dan die van de jongens dat ik nu alweer ga twijfelen terwijl we hem al jaren hebben...
draagdoekendinges?quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:10 schreef Dottey het volgende:
Spot net de naam D.ax voor een jongen.
Ik weet niet precies wat ik ervan vind.
Ja daar..quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
draagdoekendinges?
je spreekt t gewoon uit al Dex.
Of als Jakkes!quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:50 schreef Sylver_ het volgende:
Ik ken een D ax! Die spreek je wel gewoon uit als D ax. Maar dat is een hond
Kwam net ergens J axx tegen. Ben benieuwd of dat wordt uitgesproken als Djaks of als Djeks. Of gewoon Jaks natuurlijk!
het is met ouquote:Op donderdag 30 januari 2014 23:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik lees net in een krantenartikel: Lauwe Pruim. Een andere krant zegt Louwe Pruim.
Sorry maar echt
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)m-is-Schaamnaam-2011quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, hij doet z'n disco weer open dus.die schaamnaam shizzle heb ik even gemist.
Ik ken een Dax van Wolfs leeftijd en dat spreek je uit zoals het er staat.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:10 schreef Dottey het volgende:
Spot net de naam D.ax voor een jongen.
Ik weet niet precies wat ik ervan vind.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:35 schreef Poppedein het volgende:
(ik moet bij Friese namen nog altijd lachen om t oepsje van mijn ouders, die voor mijn broertje Teun, van wie ze nog niet wisten dat hij een jongetje zou zijn, alvast alle geboortekaartjes handgeschreven hadden met "Hoera, Onze…is geboren". Serieus als mijn vader zijn kraamtaken nam heeft hij dan ook diezelfde dag nog de kaartjes op de bus gegooid…yup, zonder een naam in te vullen.. Maar heuj, we woonden in Friesland, dus "Onze" kon natuurlijk bestZn felicitatiekaartjes boek zit nu dus ook volgeplakt met kaartjes van iets verdere kennissen die ons feliciteren met de geboorte van onze "Onze"
)
Dan klinkt het net alsof Dex op een Gooische hockeyclub staatquote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:18 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik ken een Dax van Wolfs leeftijd en dat spreek je uit zoals het er staat.
Ik vind het niks.
Hahaha inderdaadquote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan klinkt het net alsof Dex op een Gooische hockeyclub staat
Of in Limburg woont
Avivaquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:48 schreef Hobbesje het volgende:
Ik zie leuke namen voorbij komen!
Hebben jullie nog suggesties bij Kian en Mikai voor een meisjesnaam?? Voorwaardes zijn dat hij niet vaak voorkomt en niet makkelijk te verkleinen of te rijmen is...
Op ja joh? Dacht dacht Pruim inmiddels al minstens drie keer van eigenaar was veranderd sinds ie failliet gingquote:Op donderdag 30 januari 2014 23:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, hij doet z'n disco weer open dus.die schaamnaam shizzle heb ik even gemist.
het is van een ander maar Louwe Pruim wordt de bedrijfsleider.(ik blijf als een puber de slappe lach krijgen van die naamquote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:59 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Op ja joh? Dacht dacht Pruim inmiddels al minstens drie keer van eigenaar was veranderd sinds ie failliet ging
Het wentquote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
het is van een ander maar Louwe Pruim wordt de bedrijfsleider.(ik blijf als een puber de slappe lach krijgen van die naam)
quote:Schaamnamen 2013
Till Bal
Constant Kaanen
Timo Bijl
Cor Netto
Bennie Thuis
Ab Louws
Wil de Pijper
Wil Geilen
Fer Huizer
Schaamnamen 2012
Hendy Keppy
Ben en Wil Niks (familie)
Gooi van de Berg
I.C. Notting (oogarts)
Cock Ringeling
Ron de Knikker
Loekie de Leeuw
Josieke Borsten
Ko de Kraker
Wil de Gans
Wilma Krikken
Dik Kruis
Urly Coffee
Ivan Ho
Frank Ehren
Bente Bollmann
Elvis de Koning
Drs. F. Oei
Cas Straatman
Ton van Hout
Andy Winkels-Luijten
Han Stoffer
Schaamnamen 2011
Louwe Pruim
Bennie Dood
Annebelle Blaas
Robin Hoedjes
Mevrouw Plu-in ‘t Hol
Sam Bal
Jo de Jong
Kin Ki Jim
Annewil Hokken
Bing Go
Schaamnamen 2010
Con Domen
Piet Saman
Justin Case
Klaartje Komen
Metje Hol
Douwe Schat
Truusje Spetter-Kwak
Jos Thie
Dick Sack
Donald Duk
Schaamnamen 2009
Fokje Modder
Constant Lam
Jos Tibant
Coos Busters
Conny Plassen
Chil Persoon
Izzy van Gisteren
Wil Krikke
Brad Wursten
Charrel Kip
S.M. Kelders, promovenda aan de Universiteit Twente
S.M. Kelders, promovenda aan de Universiteit Twente
Schaamnamen 2008
Stanley Messie
Coos Busters
Anna Nas
Wil Krikke
Izzy van Gisteren
Conny Plassen
Meneer K. Bouter
Mevrouw Potappel-Stroop
Beau ter Ham
Trui Halfmouw
Schaamnamen 2007
Wil-Jannie Mostert-Uit de fles
Mw. Verdwaald-Onderwater
Henny Spekken-Bonen
K. Bouter
S.M.Kelders
Claar Comen
Connie Comen
Yvette Kip
Patty Koot
Connie Veren
Ja, maar jij hebt tegenwoordig een goed excuusquote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Timo Bijl hoefde ik maar 27 keer hardop te zeggen voordat ik m doorhad
Das waarquote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:14 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt tegenwoordig een goed excuus
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Das waar
Ik ging me vanochtend aanmelden voor Moeders voor Moeders... Bleek dat ik dat eergisteren al gedaan hebDat belooft wat
Oooh, dus ik ben gewoon dom.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:14 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt tegenwoordig een goed excuus
+1quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Timo Bijl hoefde ik maar 27 keer hardop te zeggen voordat ik m doorhad
Ik ga er even wat mascara tegenaan gooien.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:34 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Gewoon mondje dicht en mooi wezen jij
Of ook ff een testje er tegenaan gooien
Nou als je zwanger kan worden van groepsdruk, dan kreeg ik wel een drieling denk ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:36 schreef Kyara het volgende:
[..]Pi wordt grote broer
![]()
Gefeliciteerd!
Huh, wat? Echt? FoSho?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Das waar
Ik ging me vanochtend aanmelden voor Moeders voor Moeders... Bleek dat ik dat eergisteren al gedaan hebDat belooft wat
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En uhm, ontopic: Ik vind Thije echt een toffe naam. Maar da wordt em nie.
Merlijn, Merijn, Marijn, Thije, Tijn, Thijmen.. Ik heb er allemaal al afscheid van moeten nemenquote:
Mee eensquote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:38 schreef laziness het volgende:
Ik vind Thije en Thijmen best kunnen om dat het niet ijn eindigt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |