Staat erin!quote:Op zondag 12 januari 2014 22:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Semtex, mag deze in de OP?
[ code verwijderd ]
Een prima loopje voor wie niet van vlak lopen houdt:
[ afbeelding ]
Ruim 100m stijging in totaal?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
Ah, wat schattig, een bult!quote:Op zondag 12 januari 2014 22:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ code verwijderd ]
[ afbeelding ]
Het aantal meters is inderdaad beperkt, maar er zijn twee stukken waar het stijgingspercentage fors is. Wat ik zelf verder vrij vervelend vond is dat het aan het eind weer vals plat omhoog gaat. Al met al vond ik 'm een stuk pittiger dan de 7H.quote:
Ik schreef "voor wie niet van vlak lopen houdt", niet "voor wie van veel hoogtemeters houdt".quote:
Ik bedoelde niet dat het weinig was.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het aantal meters is inderdaad beperkt, maar er zijn twee stukken waar het stijgingspercentage fors is. Wat ik zelf verder vrij vervelend vond is dat het aan het eind weer vals plat omhoog gaat. Al met al vond ik 'm een stuk pittiger dan de 7H.
Ik pest maar wat!quote:Op zondag 12 januari 2014 22:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het aantal meters is inderdaad beperkt, maar er zijn twee stukken waar het stijgingspercentage fors is. Wat ik zelf verder vrij vervelend vond is dat het aan het eind weer vals plat omhoog gaat. Al met al vond ik 'm een stuk pittiger dan de 7H.
[..]
Ik schreef "voor wie niet van vlak lopen houdt", niet "voor wie van veel hoogtemeters houdt".![]()
Proof!quote:Op zondag 12 januari 2014 22:33 schreef motorbloempje het volgende:
Wolve gewoon 1e in de FOK! Endomondogroep![]()
!
Als je de spaties op de goede plek zet staat er FOK.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:42 schreef Zwabberhark het volgende:
Ook jouw verslag met plezier gelezen, ..-._---_-.- (ik heb dit door een morse generator gegooid, maar het betekent dus gewoon niks).
quote:Op zondag 12 januari 2014 22:34 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Proof!
[ afbeelding ]
Wat is deze.
Volgens mij hebben er mensen nog dingen niet gelogd.
Hij heeft wel vreemd gemeten. Hij heeft denk ik de ldl's van vandaag en vorige week zondag er in zitten. Heb nu twee weken van 38km gedaan.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ook zonder logs van anderen is dat een respectable afstand. Je zou zelfs nog even naar buiten kunnen gaan om de 50km vol te maken
Of je gebruikt deze translatorquote:Op zondag 12 januari 2014 22:39 schreef Corniel het volgende:
[..]
Als je de spaties op de goede plek zet staat er FOK.
De laatste maanden klopt het zelden dat het precies de afstand van de laatste 7 dagen is.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh ja alleen klopt er geen reet van. Hij heeft mijn loopje van gisteren nog steeds niet geteld. Ik had gisteren op de 53KM moeten staan.
Precies, duurt dagen.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:49 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
De laatste maanden klopt het zelden dat het precies de afstand van de laatste 7 dagen is.
Die leaderbord is inderdaad wel het meest labiele systeem van Endomondo.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:49 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
De laatste maanden klopt het zelden dat het precies de afstand van de laatste 7 dagen is.
*kras*quote:Op zondag 12 januari 2014 22:55 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Die leaderbord is inderdaad wel het meest labiele systeem van Endomondo.
| 1 2 | [b]18 Mei 2014 - [url=http://www.zuidersterloop.nl]Zuidersterloop (Capelle aan den IJssel)[/url][/b] [*] Swetsenegger - 10EM |
Hij kan er al minimaal 3 dagen van genieten. Dus pak een doos tissues en maak een screenshot en gaan met die eh... banaan.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef motorbloempje het volgende:
gun Wolve nou even z'n #1 positie mensen!
als ik zie hoe sommige loopjes geanalyseerd worden is het een serieuze aangelegenheid dat hardlopen dus het jachtseizoen op de wolve is geopend....quote:Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.eindhovenatletiek.nl/wedstrijden/dekarpencross.htmlquote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:43 schreef Nirak het volgende:
[..]
Zoek nu nog een cross voor half maart waar ik een afstand van 5km kan lopen, 6km zou ook nog mogen. Maar ik kan in de buurt alleen maar hele massale vinden en ik hou van kleinschalig
quote:Bij KM16 liep ik een man voorbij die van mening was dat ik nog heerlijk soepel liep en hij vroeg of hij achter me mocht lopen.
Ja, dat zette me even aan het denken en toen was ik van mening dat ik hem ook wel op dat tempo uit moest kunnen lopen, wat ook gelukt isquote:Op zondag 12 januari 2014 23:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
mooi verslag en dito prestatie daywalk3r!!
vooral dit moet een prachtige opsteker zijn geweest op dat punt!
[..]
en we moeten streng zijn......sorry, hij telt niet mee als HMquote:Op zondag 12 januari 2014 23:30 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
De reden dat ik om de afstand vloek is dat hij dus niet lang genoeg is om als HM te classificeren op Endomondo en garmin.
Denk volgend jaar wel weer. Maar dan ga ik bij familie in Alkmaar slapen en dan op de fiets (dus we kunnen dan samen fietsenquote:Op maandag 13 januari 2014 00:16 schreef SEMTEX het volgende:
Tof om te lezen Daywalk3r. Zou je hem nog een keer doen of heb je er genoeg van?
softy!!quote:Op maandag 13 januari 2014 06:27 schreef Jero_nimo het volgende:
Het is een officieel gemeten parkoers lijkt mij? Dan kan je hem in endomondo toch gewoon even aanpassen? Garmins geven wel vaker een verkeerde waarde aan, die dingen zijn zeker niet foutloos.
Dus van mij mag die lekker wel tellen!
Mooi verslag! Leest alsof je het betrekkelijk makkelijk hebt gelopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 06:51 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Denk volgend jaar wel weer. Maar dan ga ik bij familie in Alkmaar slapen en dan op de fiets (dus we kunnen dan samen fietsen) want dat was de enige "smet" op een mooie dag.
jij mag dat Kluis...!quote:Op maandag 13 januari 2014 08:38 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik had zelf dik 100 meter verschil op "een officieel gemeten afstand door de atletiekunie" .. die heb ik er dus bij gefixt
Op dat moment liep ik net aan de andere kant van het hek langs die ambulance. Man zag er op zich wel goed uit. Het duurde wel vrij lang vond ik voordat je het finishvak uit was. Je had vrijwel geen mogelijkheid om uit te lopen.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:20 schreef Daywalk3r het volgende:
In Egmond ging het weer een stukje omlaag en kon ik mooi tempo maken nog, niet meer aan gedacht dat ik ook nog weer omhoog moest... Vlak voordat het weer omhoog ging zag ik een ambulance staan en een man zitten met zo'n gouden warmhoudponchogeval om zich heen en een deken over zijn benen. Vlak erna ging de ambulance met joelende sirenes (met hoogstwaarschijnlijk die man) er vandoor. (de zoveelste wedstrijd waar ik dit zie![]()
)
Als ik het iemand gun dan is is het jouw Wolve. Maar ik zie soms bij mezelf hoeveelheden kilometers achter mijn naam verschijnen (orde 50k) die veel te hoog zijn. Het komt er dus op neer dat ik vind dat Wolve nog veel onbedreigder op één moet staan.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef motorbloempje het volgende:
De kans is groter dat je GPS-horloge ernaast zat dan dat de officieel gemeten afstand niet klopte. Dus dat erbij fixen is terecht. Nu zijn er ook loopjes die wel heel veel afwijken (de Dobbeloop, Delftse Hout Loop, Klaverbladloop 5k), dat ik vind ik dan stiekem wel irritant.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:38 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik had zelf dik 100 meter verschil op "een officieel gemeten afstand door de atletiekunie" .. die heb ik er dus bij gefixt
Leuk verhaal, Daywalk3r. Waren die pendelbussen niet te ontlopen op een bepaalde manier? Auto strategisch parkeren en dan het laatste stukje lopen, dat werk? Zeker ook geen regulier OV in de buurt?quote:
In het geval van Egmond heeft echt iedereen een te korte afstand. Ik heb op Garmin Connect gekeken, en daar heeft iedereen een afstand van ongeveer 20,8 km. Behalve een paar die precies op 21,1 uitgekomen zijn, maar die hebben handmatig de afstand aangepast.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:29 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
De kans is groter dat je GPS-horloge ernaast zat dan dat de officieel gemeten afstand niet klopte. Dus dat erbij fixen is terecht. Nu zijn er ook loopjes die wel heel veel afwijken (de Dobbeloop, Delftse Hout Loop, Klaverbladloop 5k), dat ik vind ik dan stiekem wel irritant.
GPS berekent gemiddeld 2% te weinig, op een afstand van 21,1 km is dat dik 400 meter. Dus dat iedereen ongeveer 300 meter te kort heeft zit precies in die marge.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:48 schreef pijll het volgende:
[..]
In het geval van Egmond heeft echt iedereen een te korte afstand. Ik heb op Garmin Connect gekeken, en daar heeft iedereen een afstand van ongeveer 20,8 km. Behalve een paar die precies op 21,1 uitgekomen zijn, maar die hebben handmatig de afstand aangepast.
Dus: aanpassen is zelfbedrog.
Waar baseer je de bewering op dat GPS-en 2% te weinig rekenen? Dat heb ik nog nooit gemerkt. Vrijwel alle officiele wedstrijden komen op mijn Garmin precies op de juiste lengte of iets daarboven, zoals het hoort, dus dat alle GPS-en collectief verkeerd zitten, gaat er bij mij niet in.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:53 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
GPS berekent gemiddeld 2% te weinig, op een afstand van 21,1 km is dat dik 400 meter. Dus dat iedereen ongeveer 300 meter te kort heeft zit precies in die marge.
Handmatig aanpassen voelt verder inderdaad niet helemaal kies, ik doe dat ook nooit meer, maar Egmond was zeer waarschijnlijk gewoon 21,1 k.
http://www.dcrainmaker.co(...)curacy-in-depth.htmlquote:Op maandag 13 januari 2014 10:00 schreef pijll het volgende:
[..]
Waar baseer je de bewering op dat GPS-en 2% te weinig rekenen? Dat heb ik nog nooit gemerkt. Vrijwel alle officiele wedstrijden komen op mijn Garmin precies op de juiste lengte of iets daarboven, zoals het hoort, dus dat alle GPS-en collectief verkeerd zitten, gaat er bij mij niet in.
Het is tamelijk willekeurig, ja, en ik verwacht ook wel een spreiding van een paar honderd meter in de aangaven van verschillende horloges, maar als *geen enkele* gps ook maar in de buurt komt van de 21,1, dan is er echt iets mis.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:07 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het kan zijn dat jouw horloge vaak de goede afstand meet, maar ik heb hetzelfde horloge en ook tijdens wedstrijden die we samen liepen gaf mijn horloge toch een andere waarde aan. Het is dus vrij willekeurig.
Gewoon 20 minuten te laat starten en dan bij de sporthal al beginnen met rennen dusquote:Op maandag 13 januari 2014 10:15 schreef pijll het volgende:
[..]
Het is tamelijk willekeurig, ja, en ik verwacht ook wel een spreiding van een paar honderd meter in de aangaven van verschillende horloges, maar als *geen enkele* gps ook maar in de buurt komt van de 21,1, dan is er echt iets mis.
Onthoud, de afwijking van het gemiddelde is 1/wortel(n) van de afwijking van een enkele meting.
Ik heb ook vaak op de telefoon dat er bochten keihard afgesneden worden (looplijnen door gebouwen heenquote:Op maandag 13 januari 2014 10:07 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
http://www.dcrainmaker.co(...)curacy-in-depth.html
Op rechte stukken wordt minder gemeten.
Bochten leveren sowieso minder afstand op, doordat er maximaal iedere seconde gemeten wordt. Echter, hier speelt echter ook mee dat de parkoersen strak langs de binnenkant gemeten worden, waardoor je per saldo meer loopt. Dus dat streept weer enigszins weg tegen elkaar.
Verder zorgt bebouwing en bebossing er ook voor dat de accuraatheid van GPS niet 100% betrouwbaar is.
Het kan zijn dat jouw horloge vaak de goede afstand meet, maar ik heb hetzelfde horloge en ook tijdens wedstrijden die we samen liepen gaf mijn horloge toch een andere waarde aan. Het is dus vrij willekeurig.
Neemt niet weg dat het wel knaagt.
quote:Op maandag 13 januari 2014 09:03 schreef Etcetera het volgende:
Gisteren niet wezen hardlopen maar een groot deel van de dag in de auto gezeten en in Landgraaf wezen skien, heerlijk. Over 3 weken op wintersport
Leuk om te lezen, dus het is je vergeven. Maar pas wel wat beter op jezelf, want wat je gedaan hebt kan niet goed zijn voor een mens.. Voor hetzelfde geld had jij in die ambulance gelegen...quote:
Dit had ik heel diep weggestopt.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:15 schreef pijll het volgende:Onthoud, de afwijking van het gemiddelde is 1/wortel(n) van de afwijking van een enkele meting.
Had ik nu geweten wat je aanhadquote:Op maandag 13 januari 2014 10:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gewoon 20 minuten te laat starten en dan bij de sporthal al beginnen met rennen dus
Telefoons schijnen wat dat betreft nog niet zo'n goede gps te hebben als horloges; ik heb daar zelden last van.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb ook vaak op de telefoon dat er bochten keihard afgesneden worden (looplijnen door gebouwen heen), waardoor ik het idee heb dat er meer gelopen wordt dan er aangegeven is op Runtastic.
Dus ik heb ook wel het idee dat er wat minder gerekent wordt soms
Nee hoor, geen meter minder dan 21,0975 km, voor zover ik weet. Bij de certificatie wordt er voor iedere km nog 1 meter bij opgeteld, vanwege de betrouwbaarheidsmarge van het meetapparaat, dus de meeste officiele HM's zijn minstens 21,12.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Officieel hoeft hij maar 20,97 te zijn toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |