Helaas kan ik niet zo mooi schrijven als Frsh of Stripstreep (zijn jullie in de leer bij Gabberhark?), maar hier toch mijn verslag.
Wekker gezet om kwart voor 9 zodat ik om half 10 samen met mijn fan (moeder) richting Heiloo kon. Snel even langs een oudtante feliciteren en toen daadwerkelijk op weg. Op 3/4 van de reis moest ik wat spanning kwijt en stopten we bij een tankstation. Even naar de wc geweest en koffie besteld... dat duurde wat lang en tijdens het koffie drinken bedacht ik me dat die pendelbussen tot 12 uur reden. Snel koffie weggegoten en terug de auto in en door naar Heiloo.
Toen we om 5 voor 12 (spanning spanning) Heiloo in kwamen rijden zagen we een immense rij staan voor de bussen. Dus met heel wat minder spanning en alvast wat opgebouwde irritatie (42 jaar zoiets organiseren, en dan deze logistiek @#%#$^!) de auto geparkeerd en rustig naar die rij gelopen. Na een goed half uur in de rij te hebben gestaan was het inmiddels al 10 over half 1, dus op tijd starten zat er voor al die mensen niet meer in.
Uiteindelijk kaartje gekocht (wat ze niet hebben gecontroleerd heen of terug) en de bus in. Uitgestapt in Egmond en richting de startzone. (vakken waren niet meer van toepassing)
Daar kon ik dus gelijk de start over en beginnen aan een 21.01KM (#$^!$^W@$#) lange tocht.
In de rij van de bussen stonden al 2 mannen voor me, die ook vlak voor mij waren gestart en ook hetzelfde tempo als mij liepen, dus ik kon er heerlijk achter hangen. Op het strand kwam ik eigenlijk bij toeval mijn moeder tegen die in de bocht stond waar je het strand opgaat. Even zwaaien en beginnen aan de tocht over het strand. Het strand was niet breed, maar al goed aangestampt door de mensen die wel op tijd waren gestart, dus dit koste mij niet heel veel moeite. Ook kon ik het grote deel van de tijd achter eerder genoemde heren lekker uit de wind lopen. Ik heb ze op een gegeven moment ingehaald met de bedoeling dat ze achter mij konden lopen, maar ze wouden blijkbaar niet naar mijn gluteus maximus kijken, dus liep ik even later alweer achter hun. (geen punt bij daywalk3r)
De hele tijd op het strand hebben "we" mensen ingehaald en kwamen er af en toe wat langs ons heen. Daarna het strand af en de duinen in, waar je uit de wind liep en de zon vol in de rug kwam branden. Dit was wel lekker maar stiekem ook wel warm. In de duinen ben ik die heren kwijt geraakt en liep ik heerlijk op mezelf, mensen inhalend door met lange passen naar beneden te gaan, en met korte pasjes omhoog. Bij kilometer 12/13 begon ik honger te krijgen en de AA drink die ik op het strand had gepakt die was wel uitgewerkt. Langs de kant stonden 2 meisjes die sultana koekjes uitdeelden. Dit leek mij wel even fijn zodat ik wat suiker binnen kreeg, maar zonder drinken blijft dat een best droge gewaarwording in de mond. Afijn vlak erna kwamen we ook weer bij een drankpost waar ik warme

AAdrink heb gepakt. De mond weer vochtig en op naar de finish.
Bij KM16 liep ik een man voorbij die van mening was dat ik nog heerlijk soepel liep en hij vroeg of hij achter me mocht lopen. Dat mocht van mij en hij liep een aantal KM achter me te hijgen, waarna hij zijn meerdere moest erkennen in mij en me moest laten gaan. Wel waarschuwde hij me voor de bloedweg bij KM19 die ik eigenlijk zonder veel problemen opliep. Wel waren bij 18KM mijn benen een stuk zwaarder en merkte ik wel dat het niet veel langer dan die 21.01km (#@$^@&@^*) moest duren.
In Egmond ging het weer een stukje omlaag en kon ik mooi tempo maken nog, niet meer aan gedacht dat ik ook nog weer omhoog moest... Vlak voordat het weer omhoog ging zag ik een ambulance staan en een man zitten met zo'n gouden warmhoudponchogeval om zich heen en een deken over zijn benen. Vlak erna ging de ambulance met joelende sirenes (met hoogstwaarschijnlijk die man) er vandoor. (de zoveelste wedstrijd waar ik dit zie

)
Nouja, dit heeft me er niet van weerhouden om een beste eindsprint in te zetten naar de finish waar ik in 1.56.52 overheen ben gekomen.
Daarna moeders weer opgezocht en gelijk maar naar de bussen gegaan in de hoop niet weer 3453 uur te moeten wachten. Helaas duurde dit weer een half uur, maar toen naar Heiloo, de auto in en weer naar huis. Onderweg nogmaals koffie met een appelflap gedaan, dit keer met alle rust en tijd en door naar de chinees voor een loempia van het huis met babi pangang om weer aan te sterken. Daarbij een heerlijke krombacher gedronken na 11 dagen geen alcohol. Dat was een fijne beloning.
http://www.endomondo.com/workouts/285776980/7102294Eigenlijk nog korter geklokt, want ik was vergeten mijn garmin uit te zetten dus heb ik nog even doorgelopen en gestrekt voordat ik hem uit deed. Dus ik heb een kleine 20KM gelogd.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger