I know.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:15 schreef Wespensteek het volgende:
t wordt in verband gebracht om homoseksualiteit te beschadigen. Aan het aantal incest gevallen te zien zou je eerder heteroseksualiteit met pedofilie in verband moeten brengen maar beide is gewoon onzin. Naast homo- en heteroseksueel kun je gewoon pedofiel zijn.
Dat is echt een heel gevaarlijk en dom standpunt.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Net zoals je een rijbevoegdheid nodig hebt om de weg op te mogen een kiesbevoegdheid instellen. Bewijs maar dat je de voldoende kennis hebt om te mogen stemmen.
Waarom. Een ondergrens qua intelligentie is lastig omdat je dan een groot deel van de bevolking uit sluit. Het kan echter geen kwaad op wat eisen te stellen aan kennisniveau, dat heeft iedereen zelf in de hand. Dan voorkom je misschien dat mensen alleen op een bepaalde politicus stemmen omdat het hoofd hen aanstaat.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is echt een heel gevaarlijk en dom standpunt.
Er is een praktisch en een fundamenteel probleem. Eerst het fundamentele: het hele idee van stemrecht is juist dat het vrij is. Ik mag stemmen op wie ik wil op mijn eigen gronden, zoals dat ook voor jou geldt. Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat goede en slechte redenen zijn? Waarom zou de stem van iemand die geen kennis over politiek heeft minder waard zijn dan die van iemand die er alles vanaf weet?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom. Een ondergrens qua intelligentie is lastig omdat je dan een groot deel van de bevolking uit sluit. Het kan echter geen kwaad op wat eisen te stellen aan kennisniveau, dat heeft iedereen zelf in de hand. Dan voorkom je misschien dat mensen alleen op een bepaalde politicus stemmen omdat het hoofd hen aanstaat.
Voor beide kanten valt natuurlijk wat te zeggen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom. Een ondergrens qua intelligentie is lastig omdat je dan een groot deel van de bevolking uit sluit. Het kan echter geen kwaad op wat eisen te stellen aan kennisniveau, dat heeft iedereen zelf in de hand. Dan voorkom je misschien dat mensen alleen op een bepaalde politicus stemmen omdat het hoofd hen aanstaat.
Ik weet dat er veel haken en ogen aan zitten, maar het is toch te gek voor woorden dat nu een hoop mensen op een partij stemmen zonder ook maar een regel uit het partijprogramma gelezen te hebben?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:28 schreef Tchock het volgende:
zoals dat ook voor jou geldt. Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat goede en slechte redenen zijn? Waarom zou de stem van iemand die geen kennis over politiek heeft minder waard zijn dan die van iemand die er alles vanaf weet?
Democratie is gebaat bij een zo groot mogelijke opkomst. Een 'kenniseis' invoeren wil alleen maar zeggen dat je niet erkent dat de kennis er bij veel Nederlanders nou eenmaal niet is.
En dan het praktische probleem: hoe ga je die eisen opstellen? Die moeten door de Kamers worden aangenomen, dus dat wil zeggen dat de regeringspartijen gaan oordelen over de toelatingseisen om op een oppositiepartij te stemmen. Dat kan onmogelijk eerlijk worden.
Oh really? Van welke partij zou ik dan aanhanger zijn volgens jou? En wie heeft het over het uitsluiten van laagopgeleide stemmers?quote:De mensen die het roepen zijn ook altijd aanhanger van partijen die toevalligerwijs vrij veel baat hebben als alle lager opgeleide stemmers (want daar gaat het natuurlijk echt om) weg zouden vallen.
Dus jij wilt een toelatingsexamen voor elke verkiezingen waarbij vragen over alle actuele verkiezingsprogramma's beantwoord moeten worden?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:32 schreef Ludd het volgende:
Ik weet dat er veel haken en ogen aan zitten, maar het is toch te gek voor woorden dat nu een hoop mensen op een partij stemmen zonder ook maar een regel uit het partijprogramma gelezen te hebben?
Ik zou ook liever zien dat dat niet gebeurde, maar je kunt het simpelweg niet voorkomen. Als je stelt dat A. een goede grond is om te stemmen en B. niet is dat het einde van de democratie. Wie ben jij om een onderscheid te maken? Het is echt verwerpelijk elitair dat je voor andere mensen denkt te kunnen beslissen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik weet dat er veel haken en ogen aan zitten, maar het is toch te gek voor woorden dat nu een hoop mensen op een partij stemmen zonder ook maar een regel uit het partijprogramma gelezen te hebben?
Ik zeg dat het daar op neerkomt. Wilde je ontkennen dat laagopgeleiden in de regel minder politiek betrokken zijn?quote:Oh really? Van welke partij zou ik dan aanhanger zijn volgens jou? En wie heeft het over het uitsluiten van laagopgeleide stemmers?
Lijkt me duur en omslachtig. Ik heb hier nog niet over nagedacht omdat het niet aan de orde is. Wat ik wel weet is dat hoe het nu gaat ook niet goed is. Mensen baseren hun stem op wat de media schrijft. Afgelopen verkiezing waren daar een schoolvoorbeeld van.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus jij wilt een toelatingsexamen voor elke verkiezingen waarbij vragen over alle actuele verkiezingsprogramma's beantwoord moeten worden?
Volgens mij niet eens een heel slecht idee. Laat mensen zich maar eens even inlezen in het hoe en wat van de verschillende partijen voordat ze een belangrijke keuze voor hun en daarmee onze samenleving mogen maken.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus jij wilt een toelatingsexamen voor elke verkiezingen waarbij vragen over alle actuele verkiezingsprogramma's beantwoord moeten worden?
We kunnen we de Grondwet wijzigen:quote:Op zondag 12 januari 2014 15:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mensen baseren hun stem op wat de media schrijft.
Omdat ik principiële bezwaren heb tegen stemmen op een religieuze partij ga ik die programma's niet lezen tenzij nodig voor een discussie. Ook die programma's van de randdebielen, als partij van het feest, die meedoen wil ik niet lezen daarnaast mogen die ook meedoen aan de verkiezingen dus moet je er ook op mogen en kunnen stemmen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:36 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Volgens mij niet eens een heel slecht idee. Laat mensen zich maar eens even inlezen in het hoe en wat van de verschillende partijen voordat ze een belangrijke keuze voor hun en daarmee onze samenleving mogen maken.
In de praktijk lijkt me dit echter erg moeilijk uit te voeren.
Eh, wat denk je wel niet? Als je niet alle partijprogramma's uit je hoofd kent baseer je je stem dus op zaken die users hier minder belangrijk vinden en dan mag je dus niet stemmen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat ik principiële bezwaren heb tegen stemmen op een religieuze partij ga ik die programma's niet lezen tenzij nodig voor een discussie. Ook die programma's van de randdebielen, als partij van het feest, die meedoen wil ik niet lezen daarnaast mogen die ook meedoen aan de verkiezingen dus moet je er ook op mogen en kunnen stemmen.
Het gaat mij niet om op wat voor grond je stemt. Het gaat mij er om dat wel een overwogen stemt uitgebracht moet worden. Dus niet omdat een politicus een strak achterwerk heeft , een paar jaar geleden was dat een issue. , of om wat de media schrijft.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
We kunnen we de Grondwet wijzigen:
"Als je je stem niet baseert op gronden die Ludd acceptabel vindt verlies je je stemrecht"
Waarom dan?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:41 schreef Ludd het volgende:
Het gaat mij er om dat wel een overwogen stemt uitgebracht moet worden
Vooropgesteld: natuurlijk zou ik ook liever zien dat iedereen weloverwogen zijn stem uitbrengt op de partij die qua standpunten het beste bij hem past. Dan functioneert de democratie het beste en zal iedereen zich het meest vertegenwoordigd voelen. Dat is hoe ik het graag zou zien.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om op wat voor grond je stemt. Het gaat mij er om dat wel een overwogen stemt uitgebracht moet worden. Dus niet omdat een politicus een strak achterwerk heeft , een paar jaar geleden was dat een issue. , of om wat de media schrijft.
Het is toch sowieso verschrikkelijk dat tegenwoordig alles om de vorm gaat, en niet om de inhoud?
Daar heb jij een punt. Daarom wordt er ook veel strategisch gestemd.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom dan?
Je kiest nu voor een partij en vervolgens gaan die in een coalitiebespreking en dan kan alles waarvoor je op hun gestemd hebt wegvallen omdat men andere zaken belangrijker vindt en men concessies moet doen.
quote:Op zondag 12 januari 2014 15:46 schreef Tchock het volgende:
Het achterwerk van de politicus kan net zo goed een stemgrond zijn.
Kijk, dat is waar het verschil tussen ons zit. Beiden weten we wel wat we graag zouden zien, maar jij verbindt daar de conclusie aan dat je voor andere mensen gaat bepalen wat zij wel en niet mogen denken. Dan heb je dus een dictatuur.quote:
Onzinnige reactie. Je trekt het punt ver uit z'n verband.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh, wat denk je wel niet? Als je niet alle partijprogramma's uit je hoofd kent baseer je je stem dus op zaken die users hier minder belangrijk vinden en dan mag je dus niet stemmen.
Dat zou fijn zijn, ja. Maar het gaat een stap verder om dat te eisen. En ik trek het uit zijn verband omdat daar de zwakte van het argument uit blijkt. Ken jij het partijprogramma van de Piratenpartij? Ik niet. Is mijn stem afgelopen verkiezingen daardoor minder 'goed'?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:52 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Onzinnige reactie. Je trekt het punt ver uit z'n verband.
Mensen mogen best wat politicologisch besef bij hun keuzes meegeven.
Nadat ze er blijk van gegeven hebben dat ze bekend zijn met het verkiezingsprogramma wel.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:51 schreef Tchock het volgende:
Mag je in Ludd-land nog stemmen op de partij waar je ouders altijd op stemden? Of de partij waar je buurman lid van is? Of de partij die een standpunt heeft waar jij veel waarde aan hecht, terwijl de rest van het programma botst? Mag je stemmen omdat een politicus goed kan spreken, er goed uitziet of een mooie naam heeft?
Elk verkiezingsprogramma neem ik dan aan?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nadat ze er blijk van gegeven hebben dat ze bekend zijn met het verkiezingsprogramma wel.
Idealiter wel, maar dat lijkt mij niet noodzakelijk. Als je maar weet waar je op stemt.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elk verkiezingsprogramma neem ik dan aan?Als je een kennis-eis stelt bij je stem is het minste toch wel dat je alle partijen hebt afgewogen.
Nou ik vind gewoon de grote lijn van partijen erg belangrijk. De VVD liberaal en komt op voor bedrijfsleven en rijken. De SP sociaal komt op voor de arbeider en uitkeringsgerechtigden en daartussen zitten Groen-links, PvdA, CDA, D'66, die ook hun grote lijn hebben. Die partijen kiezen bij de details toch vaak wat past bij de grote lijn. Dan heb je nog de PVV, de diertjespartij en dan nog SGP en CU die meer willen wat er in de bijbel staat.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:48 schreef Ludd het volgende:
[..]
Daar heb jij een punt. Daarom wordt er ook veel strategisch gestemd.
[..]
Waarom heb je het toch steeds over verkiezingsprogramma's?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elk verkiezingsprogramma neem ik dan aan?Als je een kennis-eis stelt bij je stem is het minste toch wel dat je alle partijen hebt afgewogen.
Als je met die hand en tand verzetten bedoelt dat je die 60% hun stem wil ontnemen ben je dus niet 100% voor democratie.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:52 schreef NaturalScience het volgende:
Ik ben 100% voor een democratie. Maar alleen als we een eerlijke verdeling van belangen binnen de samenleving hebben. Even veel aan de ene als aan de andere kant van het spectrum. Maar als ik in een samenleving moet leven waarin 60% van de bevolking hun keuzes baseert op pure onkunde en stupiditeit en daarmee de koers van de samenleving bepaald, dan zal ik mij hier met hand en tand tegen verzetten.
Ha, ik was net 2 seconden eerder klaar met typen van ongeveer hetzelfde verhaal.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:57 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom heb je het toch steeds over verkiezingsprogramma's?
Partijen kunnen ook prima een visie hebben waar jij achter staat, los van alle details en puntjes van hun programma van dat jaar.
Ik stem al jaren D66 omdat ik me het meest kan vinden in de algemene visie die deze partij nastreeft. In het verkiezingsprogramma staan echter genoeg punten waar ik het niet mee eens ben.
En toch acht jij je eigen stem op een partij waar je het op 'genoeg punten' helemaal niet eens bent waardevoller dan een stem op gronden waar jij het niet mee eens bent.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:57 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom heb je het toch steeds over verkiezingsprogramma's?
Partijen kunnen ook prima een visie hebben waar jij achter staat, los van alle details en puntjes van hun programma van dat jaar.
Ik stem al jaren D66 omdat ik me het meest kan vinden in de algemene visie die deze partij nastreeft. In het verkiezingsprogramma staan echter genoeg punten waar ik het niet mee eens ben.
De democratie begon te falen op het moment dat de media ging bepalen wat de gemiddelde Fokker op de frontpage leest en in welke context.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je met die hand en tand verzetten bedoelt dat je die 60% hun stem wil ontnemen ben je dus niet 100% voor democratie.
Op het moment dat de media ging bepalen wat je op de frontpage leest?quote:Op zondag 12 januari 2014 16:00 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De democratie begon te falen op het moment dat de media ging bepalen wat de gemiddelde Fokker op de frontpage leest en in welke context.
Persvrijheid is een groot goed wanneer de pers ook daadwerkelijk onafhankelijk zou zijn. Helaas is dit al lang niet meer aan de orde......
Tussen de SP en PVDA zitten substantiële verschillen. Veel kiezers realiseren zich dat veel te weinig. Bij de vorige verkiezingen zag je enorme verschuiving van SP naar PVDA, enkel omdat in de media het beeld geschetst werd dat Roemer geen goede debater is. Mensen die zo snel wisselen tussen SP en PVDA, alleen op basis van een enkel televisie-optreden, vind ik kwalijk. Ik denk dat wanneer die mensen meer kennis hadden genomen van de verschillen tussen beide partijen dat ze niet zo makkelijk zouden switchen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou ik vind gewoon de grote lijn van partijen erg belangrijk. De VVD liberaal en komt op voor bedrijfsleven en rijken. De SP sociaal komt op voor de arbeider en uitkeringsgerechtigden en daartussen zitten Groen-links, PvdA, CDA, D'66, die ook hun grote lijn hebben. Die partijen kiezen bij de details toch vaak wat past bij de grote lijn. Dan heb je nog de PVV, de diertjespartij en dan nog SGP en CU die meer willen wat er in de bijbel staat.
Als je die lijn aanhoudt dan maken de details al weinig meer uit en moet je alleen nog even kijken bij de partijen die dicht bij elkaar zitten waar je voor kiest en als dat het lekkere kontje is, is dat toch prima. Zo'n premier is vaak op TV dan is een lekker ding een plus.
Maar ik ben het wat dat betreft wel met je eens, ik vind de conclusie dat mensen die niet denken zoals jij wil dat ze denken dan maar hun stemrecht verliezen absurd.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Tussen de SP en PVDA zitten substantiële verschillen. Veel kiezers realiseren zich dat veel te weinig. Bij de vorige verkiezingen zag je enorme verschuiving van SP naar PVDA, enkel omdat in de media het beeld geschetst werd dat Roemer geen goede debater is. Mensen die zo snel wisselen tussen SP en PVDA, alleen op basis van een enkel televisie-optreden, vind ik kwalijk. Ik denk dat wanneer die mensen meer kennis hadden genomen van de verschillen tussen beide partijen dat ze niet zo makkelijk zouden switchen.
Klopt maar het ging met iets te ver om de grote lijn van alle partijen te gaan uitschrijven.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Tussen de SP en PVDA zitten substantiële verschillen. Veel kiezers realiseren zich dat veel te weinig. Bij de vorige verkiezingen zag je enorme verschuiving van SP naar PVDA, enkel omdat in de media het beeld geschetst werd dat Roemer geen goede debater is. Mensen die zo snel wisselen tussen SP en PVDA, alleen op basis van een enkel televisie-optreden, vind ik kwalijk. Ik denk dat wanneer die mensen meer kennis hadden genomen van de verschillen tussen beide partijen dat ze niet zo makkelijk zouden switchen.
Ja, niets vreemds aan toch?quote:Op zondag 12 januari 2014 16:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op het moment dat de media ging bepalen wat je op de frontpage leest?Besef je wel wat je überhaupt zegt?
Ik vind het gewoon grappig dat je zo verbaasd uitroept dat de media (dus FOK!, de kranten, tv) bepalen wat je op FOK! (of in de kranten of op tv) ziet. Dat is toch volkomen logisch, of mis ik iets?quote:Op zondag 12 januari 2014 16:03 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ja, niets vreemds aan toch?Ik stop het alleen in een Fok! jasje. Maar dit geldt natuurlijk voor alle kranten, nieuwswebsites en commerciële nieuwszenders.
Zal wel zoiets zijn als wat de Republikeinen in de VS ook gebruiken, zoiets als dat het huwelijk tussen man en vrouw de hoeksteen van de samenleving is en blah blah blah.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een goede vraag. Meestal is homofobie gestoeld op religieuze gronden. Maar hoe zit dat bij het FN? Of is dat omdat ze gewoon bang zijn/een hekel hebben aan alles wat "anders" is?
Natuurlijk is dat volkomen logisch. Maar het strookt niet met democratie.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon grappig dat je zo verbaasd uitroept dat de media (dus FOK!, de kranten, tv) bepalen wat je op FOK! (of in de kranten of op tv) ziet. Dat is toch volkomen logisch, of mis ik iets?
Lang verhaal, maar waar het kort gezegd op neerkomt is dat jij eigenlijk wil dat alleen een of andere elitaire elite mag gaan bepalen wat er gebeurd .. de rest zijn een soort darren die gewoon het werk doen.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:12 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat volkomen logisch. Maar het strookt niet met democratie.
Als Fok!, nu.nl, sbs6 en noem maar op wat voor media hun nieuwsberichten enkel in de context schrijven van wat het volk het liefst leest gaat er iets ernstig mis. Velen besteden uren/dagen tussen dit soort berichten op telefoon, computer, televisie etc. hier praat men over vanuit de nuance waarin de nieuwsberichten zijn geschreven en hiermee wordt een groot deel van het volk enorm gemanipuleerd en gepropagandeerd. En dit doet niet de overheid, maar de media.
Een simpel voorbeeld is bijvoorbeeld een nieuwsbericht dat ik gisteren zag, "winterweer gaat toch niet door". In de berichten werd aangegeven dat het KNMI vorige week nog voorspelde dat het winterweer zou worden en dat hun nu opeens toch geen winterweer gaat worden. Nou huppa! Direct 100 reacties eronder waarin men aangaf dat het KNMI een corrupte instantie is die wordt gesponsord door winterbanden fabrikanten en dat het prutsers zijn waar we niet meer naar moeten luisteren.
Echter, in werkelijk, geeft het KNMI juist enorm genuanceerde berichtgeving waarin het erg secuur is in de kans percentages op bepaalde soorten weertypes binnen vastgestelde termijnen. De media blaast het echter op tot enorme proporties waaruit alle nuance verloren is gegaan en uiteindelijk is het het KNMI dat het moet ontgelden.
Hetzelfde zie je met berichtgeving over politiek. "WILDERS WIL DIT! RUTTE WIL DAT! PECHTOLD VINDT ZO!!! ... OMG! ..... nee, dat is niet de realiteit. Als mensen overal het volledig verhaal achter zouden kennen zouden we allemaal een heel ander beeld hebben van onze politiek.
Vroeger deden kranten er echter nog moeite voor om in hun onafhankelijkheid volledige gesprekken van politici uit te zetten tegen volledige gesprekken van anderen. Tegenwoordig draait het om views en kijkcijfers en worden alle nuances weg gelaten en de sappigste zinnen uit een gesprek op de frontpagina geplaatst.
Als ik blindelings zou geloven wat de kranten mij melden had ik UITERAARD nooit D66 gestemd. Ik ben blij dat ik zelf wel de capaciteit heb om door die onzin heen te prikken. Helaas echter een groot deel van het volk niet.
Wat is een 'anti homowet'? Wordt homoseksualiteit strafbaar gesteld of mag er bijvoorbeeld geen homoseksuele pornografische afbeeldingen in het openbaar getoond worden? Dat scheelt nogal.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:07 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Front National wil anti-homowet
Apartheid 2.0quote:Op zondag 12 januari 2014 18:09 schreef loop het volgende:
Ieder land moet gewoon een stuk land ter beschikking stellen aan de homo/bi gemeenschap zodat ze hun eigen staat kunnen oprichten waar ze zelf alles voor zichzelf mogen bepalen. Het zijn gewoon 2 verschillende wegen waarbij het voor beiden leuker is als ze zoveel mogelijk gescheiden zijn. Al die moeite telkens, tijd verliezen met zinloze discussies aangezien ik geen homo ben en er niets aan heb verder.
Nou, in ieder geval dit:quote:Op zondag 12 januari 2014 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is een 'anti homowet'? Wordt homoseksualiteit strafbaar gesteld of mag er bijvoorbeeld geen homoseksuele pornografische afbeeldingen in het openbaar getoond worden? Dat scheelt nogal.
Nee, want ik suggereer niet dat zo'n staat genegeerd zou moeten worden. Vrij verkeer, internet, delen van technologie, verder gelijke rechten en kansen. Bij apartheid wordt een bevolkingsgroep juist achtergesteld. Dus voortaan niet met zulke beschuldigingen aankomen, dan ben je in mijn ogen dom want je weet niet wat de ander bedoeld en het kan gezien worden als laster als je zo'n betekenis aan een ander diens woorden zou willen geven. Als het je niets kan schelen zijn we natuurlijk snel uitgepraat.quote:
Yes. En nu ze samenwerken met de PVV gaan we dat binnenkort hopelijk ook in Nederland krijgen. Ik begin dat gedoe met al die nichten en potten in de media nu echt spuugzat te worden. Dus Geert, ga even in de wandelgangen van het EP praten met Le Pen c.s. en probeer dit een wet voor heel europa te laten worden.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:07 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Front National wil anti-homowet
Ik neem aan dat je een grapje maakt.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Yes. En nu ze samenwerken met de PVV gaan we dat binnenkort hopelijk ook in Nederland krijgen. Ik begin dat gedoe met al die nichten en potten in de media nu echt spuugzat te worden. Dus Geert, ga even in de wandelgangen van het EP praten met Le Pen c.s. en probeer dit een wet voor heel europa te laten worden.
Wil je zeggen dat de FN leden niet in de westerse samenleving horen?quote:Op zondag 12 januari 2014 19:09 schreef NaturalScience het volgende:
Mensen die homoseksualiteit nog altijd als iets vreemds of zelfs strafbaars zien horen wat mij betreft niet thuis in de westerse beschaving.
Maar is het ook bij je opgekomen dat homo's tussen 'normale' mensen willen leven? En vice versa evengoed? Het klinkt namelijk alsof er in jouw voorstel geen ruimte is voor multi-geaarde samenleving.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:50 schreef loop het volgende:
[..]
Nee, want ik suggereer niet dat zo'n staat genegeerd zou moeten worden. Vrij verkeer, internet, delen van technologie, verder gelijke rechten en kansen. Bij apartheid wordt een bevolkingsgroep juist achtergesteld. Dus voortaan niet met zulke beschuldigingen aankomen, dan ben je in mijn ogen dom want je weet niet wat de ander bedoeld en het kan gezien worden als laster als je zo'n betekenis aan een ander diens woorden zou willen geven. Als het je niets kan schelen zijn we natuurlijk snel uitgepraat.
Je stelt homo's natuurlijk ook achter als je ze onttrekt aan de 'normale' samenleving.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:50 schreef loop het volgende:
[..]
Nee, want ik suggereer niet dat zo'n staat genegeerd zou moeten worden. Vrij verkeer, internet, delen van technologie, verder gelijke rechten en kansen. Bij apartheid wordt een bevolkingsgroep juist achtergesteld. Dus voortaan niet met zulke beschuldigingen aankomen, dan ben je in mijn ogen dom want je weet niet wat de ander bedoeld en het kan gezien worden als laster als je zo'n betekenis aan een ander diens woorden zou willen geven. Als het je niets kan schelen zijn we natuurlijk snel uitgepraat.
Jaquote:Op zondag 12 januari 2014 19:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat de FN leden niet in de westerse samenleving horen?
Dat heet dan xenofobiequote:Op zondag 12 januari 2014 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een goede vraag. Meestal is homofobie gestoeld op religieuze gronden. Maar hoe zit dat bij het FN? Of is dat omdat ze gewoon bang zijn/een hekel hebben aan alles wat "anders" is?
Is het bij jou opgekomen dat niethomo's niet met homos willen leven en ook niets met hun keuzes of geloof (nl. geloof in homoliefde) willen doen?quote:Op zondag 12 januari 2014 19:25 schreef 2dope het volgende:
Maar is het ook bij je opgekomen dat homo's tussen 'normale' mensen willen leven?
Nee en dat hoeft in de toekomst ook niet. Wijken waar gelijkgestemden wonen is veel beter. Met internet kan iedereen met elkaar communiceren, er zijn genoeg mogelijkheden voor transport, bespaart vele onnodige discussies over dingen waar sommige mensen gewoon niets mee te maken hebben. Bv. een bakker die boetes krijgt omdat die weigert een huwelijkstaart te maken voor een homostel. Een multiculti samenleving hoeft niet meer in de toekomst.quote:En vice versa evengoed? Het klinkt namelijk alsof er in jouw voorstel geen ruimte is voor multi-geaarde samenleving.
Nee dan probeer je mijn woorden te verdraaiien zodat je in de slachtofferrol kunt kruipen en ik de slechte boeman lijk om zo jouw eigenbelang te behartigen die ten koste gaat van de mijne.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je stelt homo's natuurlijk ook achter als je ze onttrekt aan de 'normale' samenleving.
Kennelijk spreekt dat idee je meer aan dan de homo's waar je op doelt. Als homo's zichzelf wel kunnen redden hebben ze ook niemand nodig die hen vertelt wat goed voor ze is of waar ze behoefte aan hebben.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:17 schreef loop het volgende:
Ik geloof juist dat homo's zich prima zelf kunnen redden! Hebben ze anderen niet voor nodig. En het is toch veel leuker om met gelijkgestemden te zijn. Als er dan in een land verderop iets gebeurt hoef jij er verder niet bij stil te staan en tijd te verspillen aan onderwerpen waar je toch niets mee hebt. En als je dan toch wil zou je via internet kunnen spreken met elkaar, het oneens zijn en dan weer verder je gang gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |