Dat is eigenlijk wel een goede vraag. Meestal is homofobie gestoeld op religieuze gronden. Maar hoe zit dat bij het FN? Of is dat omdat ze gewoon bang zijn/een hekel hebben aan alles wat "anders" is?quote:Op zondag 12 januari 2014 14:51 schreef Romanus het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom deze mensen homoseksualiteit als een gevaar zien?
Wilders heeft geen moeite met vrienden/medewerkers die tegen homoseksualiteit zijn, kijk maar naar Paul Belien:quote:Op zondag 12 januari 2014 14:57 schreef remlof het volgende:
En hier heeft Wilders natuurlijk nog niet over getweet
Je moet wel erg ziek in je hoofd zijn om pedofilie als verlengstuk van homofilie te zien. Die associatie hebben ze maar gewoon verzonnen of wat?quote:Op zondag 12 januari 2014 14:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Van alles, daarnaast zijn veel van dit soort mensen pedofilie als een verlengstuk van homofilie. Dat zie je in Rusland ook heel erg. Een groot deel van de bevolking keurt dat geweld tegen homo's daar goed, omdat ze tegen pedofilie zijn.
Geen idee. Ik denk zo niet, veel Russen wel. Ik denk dat het ingegeven wordt door zedenzaken. Vaak is de dader dan 'ook' homofiel.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:07 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je moet wel erg ziek in je hoofd zijn om pedofilie als verlengstuk van homofilie te zien. Die associatie hebben ze maar gewoon verzonnen of wat?
Front National dient afstand te nemen van de PVV.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Wordt ook tijd dat de PVV eens afstand gaat nemen van Front National.
Dat zou inderdaad pas mooi zijn. En het zou ook eens tijd worden.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:57 schreef remlof het volgende:
En hier heeft Wilders natuurlijk nog niet over getweet
Heel vaak ook niet. Het wordt in verband gebracht om homoseksualiteit te beschadigen. Aan het aantal incest gevallen te zien zou je eerder heteroseksualiteit met pedofilie in verband moeten brengen maar beide is gewoon onzin. Naast homo- en heteroseksueel kun je gewoon pedofiel zijn.quote:
quote:Op zondag 12 januari 2014 15:07 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Je moet wel erg ziek in je hoofd zijn om pedofilie als verlengstuk van homofilie te zien. Die associatie hebben ze maar gewoon verzonnen of wat?
http://psychology.ucdavis.edu/rainbow/html/facts_molestation.htmlquote:Members of disliked minority groups are often stereotyped as representing a danger to the majority's most vulnerable members. For example, Jews in the Middle Ages were accused of murdering Christian babies in ritual sacrifices. Black men in the United States were often lynched after being falsely accused of raping White women.
In a similar fashion, gay people have often been portrayed as a threat to children. Back in 1977, when Anita Bryant campaigned successfully to repeal a Dade County (FL) ordinance prohibiting anti-gay discrimination, she named her organization "Save Our Children," and warned that "a particularly deviant-minded [gay] teacher could sexually molest children" (Bryant, 1977, p. 114). [Bibliographic references are on a different web page]
'Afstand nemen' - wat een misselijk makende uitdrukkingquote:Op zondag 12 januari 2014 15:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Front National dient afstand te nemen van de PVV.
I know.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:15 schreef Wespensteek het volgende:
t wordt in verband gebracht om homoseksualiteit te beschadigen. Aan het aantal incest gevallen te zien zou je eerder heteroseksualiteit met pedofilie in verband moeten brengen maar beide is gewoon onzin. Naast homo- en heteroseksueel kun je gewoon pedofiel zijn.
Dat is echt een heel gevaarlijk en dom standpunt.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Net zoals je een rijbevoegdheid nodig hebt om de weg op te mogen een kiesbevoegdheid instellen. Bewijs maar dat je de voldoende kennis hebt om te mogen stemmen.
Waarom. Een ondergrens qua intelligentie is lastig omdat je dan een groot deel van de bevolking uit sluit. Het kan echter geen kwaad op wat eisen te stellen aan kennisniveau, dat heeft iedereen zelf in de hand. Dan voorkom je misschien dat mensen alleen op een bepaalde politicus stemmen omdat het hoofd hen aanstaat.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is echt een heel gevaarlijk en dom standpunt.
Er is een praktisch en een fundamenteel probleem. Eerst het fundamentele: het hele idee van stemrecht is juist dat het vrij is. Ik mag stemmen op wie ik wil op mijn eigen gronden, zoals dat ook voor jou geldt. Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat goede en slechte redenen zijn? Waarom zou de stem van iemand die geen kennis over politiek heeft minder waard zijn dan die van iemand die er alles vanaf weet?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom. Een ondergrens qua intelligentie is lastig omdat je dan een groot deel van de bevolking uit sluit. Het kan echter geen kwaad op wat eisen te stellen aan kennisniveau, dat heeft iedereen zelf in de hand. Dan voorkom je misschien dat mensen alleen op een bepaalde politicus stemmen omdat het hoofd hen aanstaat.
Voor beide kanten valt natuurlijk wat te zeggen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom. Een ondergrens qua intelligentie is lastig omdat je dan een groot deel van de bevolking uit sluit. Het kan echter geen kwaad op wat eisen te stellen aan kennisniveau, dat heeft iedereen zelf in de hand. Dan voorkom je misschien dat mensen alleen op een bepaalde politicus stemmen omdat het hoofd hen aanstaat.
Ik weet dat er veel haken en ogen aan zitten, maar het is toch te gek voor woorden dat nu een hoop mensen op een partij stemmen zonder ook maar een regel uit het partijprogramma gelezen te hebben?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:28 schreef Tchock het volgende:
zoals dat ook voor jou geldt. Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat goede en slechte redenen zijn? Waarom zou de stem van iemand die geen kennis over politiek heeft minder waard zijn dan die van iemand die er alles vanaf weet?
Democratie is gebaat bij een zo groot mogelijke opkomst. Een 'kenniseis' invoeren wil alleen maar zeggen dat je niet erkent dat de kennis er bij veel Nederlanders nou eenmaal niet is.
En dan het praktische probleem: hoe ga je die eisen opstellen? Die moeten door de Kamers worden aangenomen, dus dat wil zeggen dat de regeringspartijen gaan oordelen over de toelatingseisen om op een oppositiepartij te stemmen. Dat kan onmogelijk eerlijk worden.
Oh really? Van welke partij zou ik dan aanhanger zijn volgens jou? En wie heeft het over het uitsluiten van laagopgeleide stemmers?quote:De mensen die het roepen zijn ook altijd aanhanger van partijen die toevalligerwijs vrij veel baat hebben als alle lager opgeleide stemmers (want daar gaat het natuurlijk echt om) weg zouden vallen.
Dus jij wilt een toelatingsexamen voor elke verkiezingen waarbij vragen over alle actuele verkiezingsprogramma's beantwoord moeten worden?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:32 schreef Ludd het volgende:
Ik weet dat er veel haken en ogen aan zitten, maar het is toch te gek voor woorden dat nu een hoop mensen op een partij stemmen zonder ook maar een regel uit het partijprogramma gelezen te hebben?
Ik zou ook liever zien dat dat niet gebeurde, maar je kunt het simpelweg niet voorkomen. Als je stelt dat A. een goede grond is om te stemmen en B. niet is dat het einde van de democratie. Wie ben jij om een onderscheid te maken? Het is echt verwerpelijk elitair dat je voor andere mensen denkt te kunnen beslissen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik weet dat er veel haken en ogen aan zitten, maar het is toch te gek voor woorden dat nu een hoop mensen op een partij stemmen zonder ook maar een regel uit het partijprogramma gelezen te hebben?
Ik zeg dat het daar op neerkomt. Wilde je ontkennen dat laagopgeleiden in de regel minder politiek betrokken zijn?quote:Oh really? Van welke partij zou ik dan aanhanger zijn volgens jou? En wie heeft het over het uitsluiten van laagopgeleide stemmers?
Lijkt me duur en omslachtig. Ik heb hier nog niet over nagedacht omdat het niet aan de orde is. Wat ik wel weet is dat hoe het nu gaat ook niet goed is. Mensen baseren hun stem op wat de media schrijft. Afgelopen verkiezing waren daar een schoolvoorbeeld van.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus jij wilt een toelatingsexamen voor elke verkiezingen waarbij vragen over alle actuele verkiezingsprogramma's beantwoord moeten worden?
Volgens mij niet eens een heel slecht idee. Laat mensen zich maar eens even inlezen in het hoe en wat van de verschillende partijen voordat ze een belangrijke keuze voor hun en daarmee onze samenleving mogen maken.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus jij wilt een toelatingsexamen voor elke verkiezingen waarbij vragen over alle actuele verkiezingsprogramma's beantwoord moeten worden?
We kunnen we de Grondwet wijzigen:quote:Op zondag 12 januari 2014 15:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mensen baseren hun stem op wat de media schrijft.
Omdat ik principiële bezwaren heb tegen stemmen op een religieuze partij ga ik die programma's niet lezen tenzij nodig voor een discussie. Ook die programma's van de randdebielen, als partij van het feest, die meedoen wil ik niet lezen daarnaast mogen die ook meedoen aan de verkiezingen dus moet je er ook op mogen en kunnen stemmen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:36 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Volgens mij niet eens een heel slecht idee. Laat mensen zich maar eens even inlezen in het hoe en wat van de verschillende partijen voordat ze een belangrijke keuze voor hun en daarmee onze samenleving mogen maken.
In de praktijk lijkt me dit echter erg moeilijk uit te voeren.
Eh, wat denk je wel niet? Als je niet alle partijprogramma's uit je hoofd kent baseer je je stem dus op zaken die users hier minder belangrijk vinden en dan mag je dus niet stemmen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat ik principiële bezwaren heb tegen stemmen op een religieuze partij ga ik die programma's niet lezen tenzij nodig voor een discussie. Ook die programma's van de randdebielen, als partij van het feest, die meedoen wil ik niet lezen daarnaast mogen die ook meedoen aan de verkiezingen dus moet je er ook op mogen en kunnen stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |