Het verschil tussen een wet en een regel, is dat een wetmatigheid geen uitzonderingen kent en een regel wel. Wanneer ergens een uitzondering op te vinden is, is het geen wet, maar een regel. Zo bevestigt de uitzondering de regel.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:09 schreef owl. het volgende:
Uitzonderingen bevestigen de regel? Wat een onzin gezegde, een uitzondering ontkracht eerder een regel ware het niet dat ze daar vaak niet talrijk genoeg voor zijn. Maar bevestigen? Nooit.
En als ik als regel heb dat niemand bij mij in huis mag roken, ik maak geen uitzonderingen...is het dan een wet?quote:Op zondag 12 januari 2014 12:19 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Het verschil tussen een wet en een regel, is dat een wetmatigheid geen uitzonderingen kent en een regel wel. Wanneer ergens een uitzondering op te vinden is, is het geen wet, maar een regel. Zo bevestigt de uitzondering de regel.
/einde van de les
En meer van deze discussie kan ik niet aanquote:Op zondag 12 januari 2014 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Blijft staan dat ze minder verdienen en dat bestrijd jij juist.
[..] Bestrijd ik niet. Geef redenen waarom dat zo is juist. Hoe kan ik het bestrijden als ik juist zelf aangeef dat het zo is.
Je vergeet dat ik al eerder aangaf dat typische vrouwen beroepen minder verdienen dan vergelijkbare mannen beroepen. Verzorgende versus automonteur bijvoorbeeld
[..] Vergeet ik niet, de redenen ervoor geef ik ook aan namelijk juist. En ook in die link staan die o.a.
Niet ter zake doende. En de staat betaalt dat, niet de WG
[..] Dat is zo maar ze zijn alsnog 9 maanden weg dan.
Bullshit, vrouwen moeten juist zich veel harder bewijzen dan mannen
[..] Aanname.
Wil jij. [..] Kan je zelf ook opzoeken zoals ik al aangaf. Je inlezen.
Zo heb ik hem nooit bekeken, maar zo wordt hij ook niet (meer) gebruikt. Zeker niet net in dit topic waar ik dus op doelde.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:19 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Het verschil tussen een wet en een regel, is dat een wetmatigheid geen uitzonderingen kent en een regel wel. Wanneer ergens een uitzondering op te vinden is, is het geen wet, maar een regel. Zo bevestigt de uitzondering de regel.
/einde van de les
Gelukkig kunnen jij en alle andere meelezers vanaf nu deze uitdrukking gebruiken zoals hij wel bedoeld isquote:Op zondag 12 januari 2014 12:40 schreef owl. het volgende:
[..]
Zo heb ik hem nooit bekeken, maar zo wordt hij ook niet (meer) gebruikt. Zeker niet net in dit topic waar ik dus op doelde.
Je blijft je hoofd in het zand steken. Ik gaf al eerder verzorgende als voorbeeld versus automonteur. De opleiding voor ziekenverzorgende is minstens van hetzelfde niveau, zwaarte en duur (ik geloof zelfs langer) als die voor automonteur. Het werk is fysiek vergelijkbaar alleen zorg is emotioneel zwaarder en heeft onregelmatige tijden. Ze zijn in de vraag/aanbod gelijk. Waarom betaalt automonteur dan beter?quote:Op zondag 12 januari 2014 12:39 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
En meer van deze discussie kan ik niet aanSucces en tot in een ander topic weer
Wil je wel meegeven dat het misschien zo is dat vrouwen gewoon minder goed in werk in het algemeen zijn en beter in verzorging omdat traditioneel dat zo al sinds het begin zo is geweest (al zo'n 4 miljoen jaar). Dat zijn de verschillen tussen man en vrouw. En voor vrouwenberoepen is nou eenmaal in het algemeen minder scholing nodig dus lager betaald. Zal vast niet voor je te accepteren zijn dat vrouwen wat betreft zulke zaken nou eenmaal minder goed zijn maar ja. Realiteit verandert niet door wat jij wil of denkt.
Haha ja precies, ik gebruikte hem juist nooit omdat ik hem zo onzinnig vond klinken.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:47 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen jij en alle andere meelezers vanaf nu deze uitdrukking gebruiken zoals hij wel bedoeld is
Automonteur is fysiek zwaarder dan ziekenverzorgende. Schaatsen is begonnen, dus ik heb even niet de tijd om er dieper op in te gaan. Wel fijn dat je je d/t-fout hebt hersteld, die was pijnlijk.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je blijft je hoofd in het zand steken. Ik gaf al eerder verzorgende als voorbeeld versus automonteur. De opleiding voor ziekenverzorgende is minstens van hetzelfde niveau, zwaarte en duur (ik geloof zelfs langer) als die voor automonteur. Het werk is fysiek vergelijkbaar alleen zorg is emotioneel zwaarder en heeft onregelmatige tijden. Ze zijn in de vraag/aanbod gelijk. Waarom betaalt automonteur dan beter?
http://www.beroepsrisico.nl/index.php?id=28727&sub_id=3391quote:Op zondag 12 januari 2014 13:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Automonteur is fysiek zwaarder dan ziekenverzorgende. Schaatsen is begonnen, dus ik heb even niet de tijd om er dieper op in te gaan. Wel fijn dat je je d/t-fout hebt hersteld, die was pijnlijk.
Ik denk dat de fysieke zwaarte van ziekenverzorging vaak wordt onderschat. Naast het vele tillen (een mensenlijf is een lastig til-object) is het ook het hoge tempo waardoor tussen de handelingen door ook het zich verplaatsen eerder op snelwandelen lijkt dan op lopen.quote:Het werk is lichamelijk belastend door handmatig tillen zonder hulpmiddelen, “tillen” of verplaatsen van afhankelijke cliënten, en zwaar materiaal, en de frequentie van tillen
Werken in ongunstige werkhoudingen door de inrichting van de werkplekken
De zwaarte en frequentie van tillen, dragen, duwen en trekken, bukken, hurken en knielen en staan, verzorgen van passieve patiënten
De gezondheidsrisico’s door fysieke belasting zijn groot vooral bij til- en transferhandelingen
De gezondheidsrisico’s door fysieke belasting veroorzaken vooral rugklachten en daarnaast nek-schouderklachten en arm-polsklachten
De te hanteren werkmethoden in de Zorgverlening; wassen, verschonen, kleden, verplaatsen, voeden, toiletgang.
Gebruik lijfgebonden hulpmiddelen; glijzijlen, steunkoushulpmiddelen, tilliften, etc
Toename fysieke belasting door wachtlijsten, vergrijzing, afdelingen, werkplekken, woningen die niet of onvoldoende ergonomisch zijn ingericht op verzorging en begeleiding
Agressie kan bestaan uit fysiek, psychisch of verbaal geweld; (uitschelden, bedreigd of vernederd of gepest worden, seksuele intimidatie, geslagen of geschopt of overvallen worden, etc)
Te weinig ruimte en te smalle loop- en vluchtroutes
Opgejaagdheid en tempodruk in het werk
Te lage personeelsbezetting
En hoe lang ben je automonteur geweest?quote:Op zondag 12 januari 2014 13:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://www.beroepsrisico.nl/index.php?id=28727&sub_id=3391
Ik ga even shoppen in de test want die is lang:
[..]
Ik denk dat de fysieke zwaarte van ziekenverzorging vaak wordt onderschat. Naast het vele tillen (een mensenlijf is een lastig til-object) is het ook het hoge tempo waardoor tussen de handelingen door ook het zich verplaatsen eerder op snelwandelen lijkt dan op lopen.
Ik ben 12 jaar nachthoofd geweest een verpleeghuis en ik heb respect voor die meiden! Mijn werk was echt lichter.
En ziekenverzorgenden hebben geen talenten? Of alleen als minderwaardig geziene talenten? Zoals zorgzaamheid, verantwoordelijkheidsgevoel, empathie, vriendelijkheid, mededogen, geduld en tolerantie? Ook niet iedereen kan in de zorg werkenquote:Op zondag 12 januari 2014 13:50 schreef loveli het volgende:
Ik ontken nergens dat ziekenverzorgende fysiek zwaar werk is, ik stel alleen dat het werk van een automonteur fysiek zwaarder is. Daar wil ik best aan toevoegen dat een goede automonteur beschikt over bepaalde talenten, die blijkbaar een meerwaarde vertegenwoordigen. Dat uit zich in een hogere beloning.
/dweilpauze
Ik ben geen ziekenverzorgende geweest en geen automonteur. Ik heb in beide branches wel in andere functies gewerkt.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
En hoe lang ben je automonteur geweest?
Kreeg in die bedrijven een mannelijke verpleger met dezelfde taken als een vrouwelijke meer loon? Of een vrouwelijke automonteur met dezelfde taken als een mannelijke minder? Appels met appels en peren met peren.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben geen ziekenverzorgende geweest en geen automonteur. Ik heb in beide branches wel in andere functies gewerkt.
En jij?
Mijn hemel, wat trek jij domme conclusies.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En ziekenverzorgenden hebben geen talenten? Of alleen als minderwaardig geziene talenten? Zoals zorgzaamheid, verantwoordelijkheidsgevoel, empathie, vriendelijkheid, mededogen, geduld en tolerantie? Ook niet iedereen kan in de zorg werken
Of.. Ach ja.. dat zijn vrouwelijke competenties, uiteraard van mindere 'waarde' dan technisch inzicht.
Ik snap hem.
Ik heb het net aan mijn vriend gevraagd (ook automonteur) en hij schat in dat ziekenverzorging fysiek zwaarder is maar begon ook gelijk over de emotionele belasting.. die leek hem erg zwaar.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kreeg in die bedrijven een mannelijke verpleger met dezelfde taken als een vrouwelijke meer loon? Of een vrouwelijke automonteur met dezelfde taken als een mannelijke minder? Appels met appels en peren met peren.
Ik 0 jaar in beide functies maar ik probeer dan ook niet een kromme vergelijking recht te trekken.
quote:Op zondag 12 januari 2014 14:25 schreef Copycat het volgende:
Van zoveel markten thuis en toch nergens aan de bak kunnen komen, dan wel blijven.
Dat was vast anders geweest als zij een hij was.
Dus je komt niet verder dan wat subjectiefs, van je vriend zelfs?quote:Op zondag 12 januari 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb het net aan mijn vriend gevraagd (ook automonteur) en hij schat in dat ziekenverzorging fysiek zwaarder is maar begon ook gelijk over de emotionele belasting.. die leek hem erg zwaar.
In de ziekenverzorging had ik geen inzage in de lonen. Bij garages heb ik geen vrouwelijke monteurs meegemaakt. In de fysiotherapie zag ik wel loonverschillen tussen mannelijke en vrouwelijke therapeuten.
En dan klaagt ze nog dat ik daar geen onderbouwde reactie op geef ookquote:Op zondag 12 januari 2014 14:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat trek jij domme conclusies.
Blijkt dat, dan?quote:Op zondag 12 januari 2014 09:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom blijkt uit onderzoek dan steeds dat het nog wel de norm is?
Huh? Wat lees jij wat ik allemaal mis dan?quote:Op zondag 12 januari 2014 09:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lees alle reacties van sommige user hier eens terug. Beginnen met 'gelikwaardigheid' om te eindigen met regelrechte sekse discriminerende opmerkingen en vagijn-nijd.
Nee hoor, hier hoopte ze opquote:Op zondag 12 januari 2014 16:04 schreef Moira. het volgende:
Deze discussie loopt in elk geval op iets heel anders uit dan waar het in eerste instantie voor bedoeld was, heb ik het idee
Helemaal nietquote:Op zondag 12 januari 2014 10:18 schreef Elvi het volgende:
Eng he als vrouwen als gelijkwaardigen behandeld willen wordenals de mannen hier dat echt zouden wilen dan zou er geen discussie zijn. Maar er lijkt sprake te zijn van een soort angst dat vrouwen dan mannen gaan behandelen zoals de mannen nu de vrouwen behandelen.
Vrouwelijke automonteurs verdienen ook meer dan mannelijke verzorgende.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah, dus jij vindt het normaal dat een automonteur meer verdient dan een verzorgende?
Opleiding: gelijkwaardig in niveau, duur en vorm
Fysiek even zwaar
Zorg emotioneel zwaarder, onregelmatige werktijden.
Ouder1 werkt een beetje zo:quote:Op zondag 12 januari 2014 16:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het lijkt idd wel of ze juist ongelijkheid wílt zien
Dat heeft niks met 'mannen/vrouwenberoepen' te maken, maar met de scheefheid van de overheid in Nederland.quote:
Nogal. Ik vraag mezelf ook wel af in wat voor een omgeving zij zich bevindt dat deze ongelijkheid voor haar schijnbaar schering en inslag is. Ik herken het iig amper in mijn omgeving. Alleen bij meer traditioneel ingestelde gezinnen waarbij de vrouw huisvrouw is en de man het brood op de plank brengt. Maar het merendeel van mijn vrienden, kennissen en familie is toch wat verder doorontwikkeld.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:17 schreef Moira. het volgende:
Het lijkt idd wel of ze juist ongelijkheid wílt zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |