abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135387783
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 09:49 schreef Seven. het volgende:
Mijn partner doet meer in het huishouden dan ik. Dat komt omdat ik net een kerel ben als het aankomt op huishouden, ik kan best lang in mijn eigen troep zitten. Hij kan er niet mee omgaan en doet het dan zelf. Prima.
Uitzonderingen bevestigen de regel.
quote:
Dus als vrouwen het gevoel hebben dat ze teveel in het huishouden moeten doen: dit ligt ook aan jezelf.
Zeer zeker waar. Ook waar het gaat om financiële beloningen. Vrouwen onderhandelen minder, deels omdat dat hen niet ligt (dienstbare instelling), deels omdat zij hun loon als 'extra' zien. In dat specifieke geval maakt het het wel lastig voor carrière vrouwen die dan veel duurder zijn dan de bijverdienende huisvrouw. Dat punt is zeker ook te wijten aan de vrouw als groep. Blijft staan dat het een onvolkomenheid is in de emancipatie, want de 'schuldige' maakt daarvoor niet uit.
quote:
Ondertussen hebben wij er wel regelmatig woorden over maar dan zeg ik dat hij zich niet zo aan moet stellen en dat hij echt niet de enige is die iets uitspookt in het huishouden. Als ik de discussie dreig te verliezen, dan zeg ik dat zijn tienerkinderen ook best hun handen uit de mouwen mogen steken.
LOL Go girl!
pi_135387801
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2014 09:50 schreef Seven. het volgende:
Oh wacht, dit topic gaat over inkomen. Ik weet niet precies hoeveel hij verdient eigenlijk maar ik denk dat we redelijk gelijk opgaan.
Nee, ook over het wel of niet (parttime) werken en het doen van huishoudelijke taken door de man; schijnt hij allemaal depressief van te kunnen worden.
  zondag 12 januari 2014 @ 10:05:55 #128
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135387812
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

LOL Go girl!
Je bent niet anti-man, maar wanneer een vrouw het typische 'oneerlijke' mannengedrag vertoont roep je LOL Go girl!

BEETJE MOEILIJK OM ZO SERIEUS OP JE IN TE GAAN DAMETJE
pi_135387832
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je bent niet anti-man, maar wanneer een vrouw het typische 'oneerlijke' mannengedrag vertoont roep je LOL Go girl!

BEETJE MOEILIJK OM ZO SERIEUS OP JE IN TE GAAN DAMETJE
Wel jammer ergens. Zoooveel motivatie en het wordt allemaal in de bodemloze put gegooid die fok! heet ;(
  zondag 12 januari 2014 @ 10:08:15 #130
179075 hugecooll
pi_135387850
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wel jammer ergens. Zoooveel motivatie en het wordt allemaal in de bodemloze put gegooid die fok! heet ;(
Misschien kan ze columns gaan schrijven
pi_135387916
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 09:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jij staat duidelijk niet in het midden Daarom word je ook niet zo serieus genomen in dit topic.Jij ziet alleen maar de nadelen van vrouw zijn en de voordelen daar zijn allerlei excuusjes voor.Prima als je wilt emanciperen (daar ben ikzelf ook voorstander van), maar aan "eenzijdige emancipatie" ga ik niet meewerken
Jij bent degene die die zaken pertinent onder emancipatie wil schuiven. En je maakt er een groot punt van. Ik zal eens een gokje doen:
Je bent niet zo heel hoog opgeleid, hebt op je werk vrouwen boven je staan wat je moeilijk kunt verkroppen, je zorgde nauwelijks voor je kinderen omdat je dat vrouwenwerk vond, bent nu gescheiden en pissig dat je KA moet betalen omdat je kinderen bij je ex wonen.

Bitter grapje
  zondag 12 januari 2014 @ 10:14:57 #132
179075 hugecooll
pi_135387936
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jij bent degene die die zaken pertinent onder emancipatie wil schuiven. En je maakt er een groot punt van.
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:59 schreef Ouder1 het volgende:
Eigenlijk best triest. :') De emancipatie is dus nog niet zo ver doorgedrongen tot de samenleving als 'men' dacht.
pi_135387959
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jij bent degene die die zaken pertinent onder emancipatie wil schuiven. En je maakt er een groot punt van. Ik zal eens een gokje doen:
Je bent niet zo heel hoog opgeleid, hebt op je werk vrouwen boven je staan wat je moeilijk kunt verkroppen, je zorgde nauwelijks voor je kinderen omdat je dat vrouwenwerk vond, bent nu gescheiden en pissig dat je KA moet betalen omdat je kinderen bij je ex wonen.

Bitter grapje
Hoog is relatief, ik heb de schurft aan discriminatie en het maakt mij geen reet uit of een vrouw boven of onder mij staat (niks mis met onderop :9 ).
Ik heb geen kinderen en ben happy single ;(

Bittere waarheid ;(
  zondag 12 januari 2014 @ 10:18:50 #134
47102 Elvi
miemkwien
pi_135388000
Eng he als vrouwen als gelijkwaardigen behandeld willen worden :') als de mannen hier dat echt zouden wilen dan zou er geen discussie zijn. Maar er lijkt sprake te zijn van een soort angst dat vrouwen dan mannen gaan behandelen zoals de mannen nu de vrouwen behandelen.
pi_135388017
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dit is toch sowieso al logica om om te janken :')
Ah, dus jij vindt het normaal dat een automonteur meer verdient dan een verzorgende?
Opleiding: gelijkwaardig in niveau, duur en vorm
Fysiek even zwaar
Zorg emotioneel zwaarder, onregelmatige werktijden.
pi_135388146
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:18 schreef Elvi het volgende:
Eng he als vrouwen als gelijkwaardigen behandeld willen worden :') als de mannen hier dat echt zouden wilen dan zou er geen discussie zijn. Maar er lijkt sprake te zijn van een soort angst dat vrouwen dan mannen gaan behandelen zoals de mannen nu de vrouwen behandelen.
Dat zou kunnen. Ik zoek het zelf meer in 'het verliezen van hun traditionele mannelijkheid' en 'verlies van identiteit'. Hoe kunnen mannen zich nog onderscheiden als vrouwen hun rol overnemen? Onzekerheid en identiteitscrisis dus en ja, ik kan me voorstellen dat dat tot depressies kan leiden.
  zondag 12 januari 2014 @ 10:30:49 #137
179075 hugecooll
pi_135388162
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ah, dus jij vindt het normaal dat een automonteur meer verdient dan een verzorgende?
Opleiding: gelijkwaardig in niveau, duur en vorm
Fysiek even zwaar
Zorg emotioneel zwaarder, onregelmatige werktijden.
Heeft toch geen fuck met elkaar te maken, idioot
pi_135388298
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:30 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Heeft toch geen fuck met elkaar te maken, idioot
Zonder onderbouwing en dan ook nog gaan schelden. Frustie?
  zondag 12 januari 2014 @ 10:43:10 #139
179075 hugecooll
pi_135388318
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zonder onderbouwing en dan ook nog gaan schelden. Frustie?
Ik ben absoluut niet gefrustreerd, je loopt gewoon dom om je heen te roepen
pi_135388467
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik ben absoluut niet gefrustreerd, je loopt gewoon dom om je heen te roepen
Waarom ga je dan niet op de onderbouwing in? Waarom is het dom? Ik onderbouw mijn stelling. Jij roept maar wat om je heen. Zelfs een stelling dat er meer vraag is naar automonteurs is onzin; dat is vergelijkbaar met de zorg.
  zondag 12 januari 2014 @ 10:59:54 #141
179075 hugecooll
pi_135388569
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet op de onderbouwing in? Waarom is het dom? Ik onderbouw mijn stelling. Jij roept maar wat om je heen. Zelfs een stelling dat er meer vraag is naar automonteurs is onzin; dat is vergelijkbaar met de zorg.
Het is verdomme zelfs niet eens 'ongeveer' dezelfde sector
Ik ga mijn tijd niet verdoen aan een onderbouwing, terwijl een simpel 'idioot' volstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door hugecooll op 12-01-2014 11:09:35 ]
pi_135388878
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 10:59 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het is verdomme zelfs niet eens 'ongeveer' dezelfde sector
Ik ga mijn tijd niet verdoen aan een onderbouwing, terwijl een simpel 'idioot' volstaat.
Zeeeeer zwak. En dan ook nog vloeken en schelden. Is dat altijd jouw primitieve reactie als je een discussie niet kunt 'winnen' van een vrouw? Ga je irl dan ook slaan?
  zondag 12 januari 2014 @ 11:20:40 #143
179075 hugecooll
pi_135388947
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zeeeeer zwak. En dan ook nog vloeken en schelden. Is dat altijd jouw primitieve reactie als je een discussie niet kunt 'winnen' van een vrouw? Ga je irl dan ook slaan?
:')
  zondag 12 januari 2014 @ 11:27:33 #144
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135389099
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 09:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat eerder opgaat voor de voorbeelden die hier worden aangedragen in de hoofdverblijfplaats van kinderen na een scheiding en het aantal vrouwen op de universiteit. Juist daar gaat het om gelijke kansen waar vrouwen door de omstandigheden (parttime werken en tijdens de relatie het leeuwendeel van de zorg) of hun aangeboren (gender afhankelijke) talenten een 'voordeel' hebben boven mannen.

Maar hoe jouw visie zich dan vertaalt naar bijvoorbeeld een gemiddeld lager loon voor vrouwen in exact dezelfde functie en omstandigheden snap ik dan weer niet. Net als het lagere loon bij vrouwenberoepen in vergelijking met vergelijkbare mannenberoepen.
http://www.intermediair.n(...)verdienen-dan-mannen

Waarom ga je zelf niet op onderzoek uit in plaats van maar gewoon te geloven wat je wil geloven. De informatie is er gewoon maar jij haalt je schouders op en zegt van 'weet ik niet, bewijs het maar'. Zoek gewoon op wat onderwerpen met betrekking tot emancipatie en oorzaken.
we dan
pi_135389215
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:27 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Waarom ga je zelf niet op onderzoek uit in plaats van maar gewoon te geloven wat je wil geloven. De informatie is er gewoon maar jij haalt je schouders op en zegt van 'weet ik niet, bewijs het maar'. Zoek gewoon op wat onderwerpen met betrekking tot emancipatie en oorzaken.
Oww. we gaan met linkjes gooien. Wat dacht je van het CBR?

http://www.nrc.nl/carrier(...)t-minder-dan-mannen/
quote:
CBS: vrouwen verdienen 15 procent minder dan mannen
Vrouwelijke werknemers met een volledige baan verdienen vijftien procent minder dan mannen, als gecorrigeerd wordt op ervaring, opleiding, leeftijd en functie. Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Onverklaarbaar verschil
Het feitelijke gemiddelde loon van vrouwen en mannen ligt verder uit elkaar omdat veel vrouwen in deeltijd werken. Vrouwelijke werknemers verdienden in 2011 gemiddeld 33 duizend euro bruto, tegenover de 58 duizend euro die hun mannelijke collega’s ontvangen. Daardoor verdienen vrouwen in Nederland 55 procent van het gemiddelde inkomen van hun mannelijke collega’s. Als echter alleen wordt gekeken naar degenen die fulltime werken, blijkt het inkomensverschil te krimpen tot twintig procent. Als wordt gecorrigeerd voor factoren zoals opleiding, leeftijd en ervaring, bestaat er nog altijd een ‘onverklaarbaar verschil’ van vijftien procent.
CBS...
  zondag 12 januari 2014 @ 11:37:39 #146
179075 hugecooll
pi_135389308
Je kunt natuurlijk niet een bron die het verschil verklaart 'counteren' met een bron die het verschil onverklaarbaar noemt :')
  zondag 12 januari 2014 @ 11:39:45 #147
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135389358
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Oww. we gaan met linkjes gooien. Wat dacht je van het CBR?

[..]

CBS...
Dezelfde opleiding, dezelfde baan, dezelfde ervaring, en toch verdienen vrouwen duizenden euro's per jaar minder dan mannen. Hoe kan dat?

Als wordt gecorrigeerd voor factoren zoals opleiding, leeftijd en ervaring, bestaat er nog altijd een ‘onverklaarbaar verschil’ van vijftien procent.

Onderhandelingsverschil mogelijk
Visieverschillen als gevolg van verkeerde keuze van vrouwen qua opleiding
Vrouwen moeten doorbetaald worden als ze zwanger zijn
Vrouwen kunnen ongeschikter zijn ongeacht hun ervaring en opleiding
En zo zijn er vast nog wel genoeg redenen

Niet zo onverklaarbaar, gewoon niet naar die zaken gekeken.
we dan
pi_135389485
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:52 schreef Moira. het volgende:

Maar idd: er is geen probleem.
Dit.

Ping pong topic _O- _O- _O-
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_135389597
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:39 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Onderhandelingsverschil mogelijk
Blijft staan dat ze minder verdienen en dat bestrijd jij juist.
quote:
Visieverschillen als gevolg van verkeerde keuze van vrouwen qua opleiding
Je vergeet dat ik al eerder aangaf dat typische vrouwen beroepen minder verdienen dan vergelijkbare mannen beroepen. Verzorgende versus automonteur bijvoorbeeld
quote:
Vrouwen moeten doorbetaald worden als ze zwanger zijn
Niet ter zake doende. En de staat betaalt dat, niet de WG
quote:
Vrouwen kunnen ongeschikter zijn ongeacht hun ervaring en opleiding
Bullshit, vrouwen moeten juist zich veel harder bewijzen dan mannen
quote:
En zo zijn er vast nog wel genoeg redenen
Wil jij.
pi_135390001
Uitzonderingen bevestigen de regel? Wat een onzin gezegde, een uitzondering ontkracht eerder een regel ware het niet dat ze daar vaak niet talrijk genoeg voor zijn. Maar bevestigen? Nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')