quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:33 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens
En natuurlijk is de emancipatie nog niet voltooid. Alleen maar omdat vrouwen nu mogen studeren en werken moeten we tevreden zijn en ophouden met zeuren?Alleen al het feit dat sommige mannen zo denken geeft al aan dat er nog een lange weg te gaan is.
Lees even de rest van het topic.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:39 schreef Elvi het volgende:
Dus vrouwen hebben op 2 gebieden een voorsprong en dat is niet eerlijk maar dat we op andere gebieden achterlopen is dan weer geen punt want "mannen en vrouwen zijn nu eenmaal anders".
Maar wat is het probleem?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:28 schreef loveli het volgende:
De gemiddelde man ziet minder snel dat er afgestoft moet worden dan de gemiddelde vrouw. Daarom ziet de gemiddelde man minder snel de noodzaak van stoffen. Daarom zal de gemiddelde vrouw eerder stoffen dan de gemiddelde man.
Wanneer de gemiddelde man stoft op het moment dat de gemiddelde vrouw vindt dat dat nodig is, zal hij er een minder bevredigend gevoel aan over houden, omdat hij er op dat moment het nut nog niet van inziet. Voor een man zijn er minder prikkels dan voor een vrouw om af te stoffen (hij ziet het stof toch niet).
Uitzondering: wanneer een man weet dat hij zijn vrouw er een groot plezier mee doet, kan dat zijn drive zijn om te stoffen. If mama's happy, everybody's happy.
Als de gemiddelde vrouw zelf stoft en niet van de gemiddelde man verwacht dat hij op het juiste moment stoft, is er geen probleem.quote:
Kan mij het schelen wie er stoft of nietquote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Als de gemiddelde vrouw zelf stoft en niet van de gemiddelde man verwacht dat hij op het juiste moment stoft, is er geen probleem.
Het blijkt dat enkele mannen die zeggen geëmancipeerd te zijn er in werkelijkheid toch echt zo over denken in dit topic.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:33 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens
En natuurlijk is de emancipatie nog niet voltooid. Alleen maar omdat vrouwen nu mogen studeren en werken moeten we tevreden zijn en ophouden met zeuren?Alleen al het feit dat sommige mannen zo denken geeft al aan dat er nog een lange weg te gaan is.
Ik denk dat dat eerder opgaat voor de voorbeelden die hier worden aangedragen in de hoofdverblijfplaats van kinderen na een scheiding en het aantal vrouwen op de universiteit. Juist daar gaat het om gelijke kansen waar vrouwen door de omstandigheden (parttime werken en tijdens de relatie het leeuwendeel van de zorg) of hun aangeboren (gender afhankelijke) talenten een 'voordeel' hebben boven mannen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:47 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ik denk dat je emancipatie verwart met het onredelijk verkrijgen van voordelen voor een vrouw die een man ook niet zou krijgen mits hij de juiste eigenschappen, kennis e.d. ook niet zou hebben.
Oftewel gewoon oneerlijk verkregen voordelen.
Dat staat los van emancipatie, dat stelt gewoon dat vrouwen ook hetzelfde kunnen bereiken als ze dezelfde kwaliteiten hebben.
Wat jij noemt is vooral het gevolg van een verschil tussen mannen en vrouwen die er nou eenmaal is. Sommige vrouwen willen doen alsof mannen en vrouwen gelijk zijn maar dat is niet zo, de hersenen en vaardigheden verschillen nogal. Gelijkwaardig zijn we wel.
Ik denk dat dat komt omdat emancipatie door een groot deel van de mensen idd gezien wordt als stemrecht en het recht te leren/studeren en werken. Dan zijn we er idd wel bijna. Wanneer je echter naar emancipatie kijkt in het kader van gelijkwaardigheid dan valt er nog heel veel aan te passen. Sterker nog, heb ik het gevoel dat we verder van huis zijn dan voor de emancipatie doordat vrouwelijke competenties steeds minder gewaardeerd worden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik vroeg het me gisteren ook af n.a.v. deze discussie, want je hoort er gewoon veel minder over dan vroeger.
Jammer dat je zo slecht leest. Ik had het over 'hoger in het onderwijs'; niet over hoger onderwijs. Uni is hoger dan hoge school.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou mooi, ik zal me dan wel weer gaan inlezen (doe ik een andere keer). Alleen weet ik niet wat baardgroei en menstrueren te maken heeft met het hoger onderwijs. Ik mag toch wel vinden dat ik het zorgerlijk vind dat het hoger onderwijs (ik had het trouwens over universitair onderwijs magoed)
De reden dat er vroeger minder vrouwen studeerden zat niet in de vorm van het onderwijs of de basisvorming maar in de gedachte dat vrouwen hoorden te trouwen en kinderen te krijgen. Zeer intelligente vrouwen gingen naar de huishoudschool om te leren koken en een huishouden te runnen. Nu die gedachte is losgelaten gaan vrouwen net als mannen naar hun kunnen in het onderwijs functioneren. Overigens waren er vroeger ook zat mannen die onder hun niveau zaten omdat zij toch het beroep van hun vader zouden overnemen.quote:voor vrouwen nu zelfs makkelijker te doen is dan voor mannen? Daar mag best wel ingegrepen worden wat mij betreft. Het heeft m.i. vooral te maken met de basisvorming die jaren terug is ingevoerd.
Vroeger was het zo dat er veel minder vrouwen studeerden dan mannen. Prima dat dat rechtgetrokken is, maar nu slaat men door vind ik.
Grappig. Ik constateer alleen maar. En waar ik sta weet ik eigenlijk nog niet. Wat ik wel weet is dat ik de huidige vorm van emancipatie maar niets vind. Te eenzijdig, te veel alleen bij vrouwen. Mannen emanciperen niet of nauwelijks mee.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
In elk geval geef je wel duidelijk aan waar je staat (en dat is niet in het midden).
Ik denk dat Elvi het over jouw mening heeft. Want dat lijkt jouw mening te zijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Haar mening is juist andersom. De andere gebieden waar vrouwen achter lopen zijn niet eerlijk, maar de 2 punten die ik noemde (waarbij vrouwen voor lopen) waren geen punt en -dat- is nou precies wat ik met mijn laatste post wou aankaarten
Waarom blijkt uit onderzoek dan steeds dat het nog wel de norm is?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat zulke situaties bestaan ontken ik ook zeker niet, maar in de ogen van zo'n beetje iedereen uit dit topic is dat niet meer 'de norm'.
Je komt nu iig heel erg over alsof je iets wil bewijzen waar je zelf tegen bent.
Het is toch juist fijn dat niet iedereen meer zo denkt en leeft?
Waarom tegen mensen in gaan die júíst voorstanders zijn voor gelijkwaardige relaties?
Het eerste deel van je zin wel:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Da's een beetje in de stijl van Ouder1, moet kunnen toch?
Het tweede deel is absoluut niet mijn stijl:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:02 schreef hugecooll het volgende:
Dat vrouwen doorgaans geen zwaar lichamelijk werk verrichten vergeet ze ook maar even
Dat is meer iets voor frustie mannetjes.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:02 schreef hugecooll het volgende:
want vrouwen horen in een luxe kantoor bij te komen van hun zware huishoudelijke taken.
Nou, in de door jou gequote post van mij leg ik gelukkig duidelijk uit wat ik daarmee bedoeldequote:Op zondag 12 januari 2014 09:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat Elvi het over jouw mening heeft. Want dat lijkt jouw mening te zijn.
Jij staat duidelijk niet in het middenquote:Op zondag 12 januari 2014 09:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Grappig. Ik constateer alleen maar. En waar ik sta weet ik eigenlijk nog niet. Wat ik wel weet is dat ik de huidige vorm van emancipatie maar niets vind. Te eenzijdig, te veel alleen bij vrouwen. Mannen emanciperen niet of nauwelijks mee.
Lees alle reacties van sommige user hier eens terug. Beginnen met 'gelikwaardigheid' om te eindigen met regelrechte sekse discriminerende opmerkingen en vagijn-nijd.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:19 schreef Moira. het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen tegen andere mensen in gaan terwijl je juist met elkaar op één lijn ligt.
Er is hier maar 1 die frustie is en dat is de TSquote:Op zondag 12 januari 2014 09:50 schreef Ouder1 het volgende:
Dat is meer iets voor frustie mannetjes.
Je zou me bitterheid kunnen verwijten maar zeker geen anti-man houding.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:30 schreef hugecooll het volgende:
Het punt in topics van Ouder1 is doorgaans dat ze zich voordoet als pro-gelijkheid, maar in feite anti-man is
bron: haar pohi
Als de man op andere vlakken meer doet ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Als de gemiddelde vrouw zelf stoft en niet van de gemiddelde man verwacht dat hij op het juiste moment stoft, is er geen probleem.
Verbitterdheid is anders wel een slechte bron van inspiratie, een slecht uitgangspuntquote:Op zondag 12 januari 2014 09:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je zou me bitterheid kunnen verwijten maar zeker geen anti-man houding.
Dit is toch sowieso al logica om om te jankenquote:Op zondag 12 januari 2014 09:50 schreef Ouder1 het volgende:
Maar dan kom je weer op het gebied van gelijkheid versus gelijkwaardigheid. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk maar zouden wel gelijkwaardig moeten zijn. Dezelfde waardering, ook financieel, voor gelijkwaardige beroepen en taken al is de één typisch mannelijk en de ander typisch vrouwelijk.
Uitzonderingen bevestigen de regel.quote:Op zondag 12 januari 2014 09:49 schreef Seven. het volgende:
Mijn partner doet meer in het huishouden dan ik. Dat komt omdat ik net een kerel ben als het aankomt op huishouden, ik kan best lang in mijn eigen troep zitten. Hij kan er niet mee omgaan en doet het dan zelf. Prima.
Zeer zeker waar. Ook waar het gaat om financiële beloningen. Vrouwen onderhandelen minder, deels omdat dat hen niet ligt (dienstbare instelling), deels omdat zij hun loon als 'extra' zien. In dat specifieke geval maakt het het wel lastig voor carrière vrouwen die dan veel duurder zijn dan de bijverdienende huisvrouw. Dat punt is zeker ook te wijten aan de vrouw als groep. Blijft staan dat het een onvolkomenheid is in de emancipatie, want de 'schuldige' maakt daarvoor niet uit.quote:Dus als vrouwen het gevoel hebben dat ze teveel in het huishouden moeten doen: dit ligt ook aan jezelf.
LOL Go girl!quote:Ondertussen hebben wij er wel regelmatig woorden over maar dan zeg ik dat hij zich niet zo aan moet stellen en dat hij echt niet de enige is die iets uitspookt in het huishouden. Als ik de discussie dreig te verliezen, dan zeg ik dat zijn tienerkinderen ook best hun handen uit de mouwen mogen steken.
Nee, ook over het wel of niet (parttime) werken en het doen van huishoudelijke taken door de man; schijnt hij allemaal depressief van te kunnen worden.quote:Op zondag 12 januari 2014 09:50 schreef Seven. het volgende:
Oh wacht, dit topic gaat over inkomen. Ik weet niet precies hoeveel hij verdient eigenlijk maar ik denk dat we redelijk gelijk opgaan.
Je bent niet anti-man, maar wanneer een vrouw het typische 'oneerlijke' mannengedrag vertoont roep je LOL Go girl!quote:
Wel jammer ergens. Zoooveel motivatie en het wordt allemaal in de bodemloze put gegooid die fok! heetquote:Op zondag 12 januari 2014 10:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je bent niet anti-man, maar wanneer een vrouw het typische 'oneerlijke' mannengedrag vertoont roep je LOL Go girl!
BEETJE MOEILIJK OM ZO SERIEUS OP JE IN TE GAAN DAMETJE
Misschien kan ze columns gaan schrijvenquote:Op zondag 12 januari 2014 10:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel jammer ergens. Zoooveel motivatie en het wordt allemaal in de bodemloze put gegooid die fok! heet
Jij bent degene die die zaken pertinent onder emancipatie wil schuiven. En je maakt er een groot punt van. Ik zal eens een gokje doen:quote:Op zondag 12 januari 2014 09:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jij staat duidelijk niet in het midden Daarom word je ook niet zo serieus genomen in dit topic.Jij ziet alleen maar de nadelen van vrouw zijn en de voordelen daar zijn allerlei excuusjes voor.Prima als je wilt emanciperen (daar ben ikzelf ook voorstander van), maar aan "eenzijdige emancipatie" ga ik niet meewerken
quote:Op zondag 12 januari 2014 10:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jij bent degene die die zaken pertinent onder emancipatie wil schuiven. En je maakt er een groot punt van.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:59 schreef Ouder1 het volgende:
Eigenlijk best triest.De emancipatie is dus nog niet zo ver doorgedrongen tot de samenleving als 'men' dacht.
Hoog is relatief, ik heb de schurft aan discriminatie en het maakt mij geen reet uit of een vrouw boven of onder mij staat (niks mis met onderopquote:Op zondag 12 januari 2014 10:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jij bent degene die die zaken pertinent onder emancipatie wil schuiven. En je maakt er een groot punt van. Ik zal eens een gokje doen:
Je bent niet zo heel hoog opgeleid, hebt op je werk vrouwen boven je staan wat je moeilijk kunt verkroppen, je zorgde nauwelijks voor je kinderen omdat je dat vrouwenwerk vond, bent nu gescheiden en pissig dat je KA moet betalen omdat je kinderen bij je ex wonen.
Bitter grapje
Ah, dus jij vindt het normaal dat een automonteur meer verdient dan een verzorgende?quote:Op zondag 12 januari 2014 10:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dit is toch sowieso al logica om om te janken
Dat zou kunnen. Ik zoek het zelf meer in 'het verliezen van hun traditionele mannelijkheid' en 'verlies van identiteit'. Hoe kunnen mannen zich nog onderscheiden als vrouwen hun rol overnemen? Onzekerheid en identiteitscrisis dus en ja, ik kan me voorstellen dat dat tot depressies kan leiden.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:18 schreef Elvi het volgende:
Eng he als vrouwen als gelijkwaardigen behandeld willen wordenals de mannen hier dat echt zouden wilen dan zou er geen discussie zijn. Maar er lijkt sprake te zijn van een soort angst dat vrouwen dan mannen gaan behandelen zoals de mannen nu de vrouwen behandelen.
Heeft toch geen fuck met elkaar te maken, idiootquote:Op zondag 12 januari 2014 10:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah, dus jij vindt het normaal dat een automonteur meer verdient dan een verzorgende?
Opleiding: gelijkwaardig in niveau, duur en vorm
Fysiek even zwaar
Zorg emotioneel zwaarder, onregelmatige werktijden.
Zonder onderbouwing en dan ook nog gaan schelden. Frustie?quote:Op zondag 12 januari 2014 10:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Heeft toch geen fuck met elkaar te maken, idioot
Ik ben absoluut niet gefrustreerd, je loopt gewoon dom om je heen te roepenquote:Op zondag 12 januari 2014 10:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zonder onderbouwing en dan ook nog gaan schelden. Frustie?
Waarom ga je dan niet op de onderbouwing in? Waarom is het dom? Ik onderbouw mijn stelling. Jij roept maar wat om je heen. Zelfs een stelling dat er meer vraag is naar automonteurs is onzin; dat is vergelijkbaar met de zorg.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:43 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet gefrustreerd, je loopt gewoon dom om je heen te roepen
Het is verdomme zelfs niet eens 'ongeveer' dezelfde sectorquote:Op zondag 12 januari 2014 10:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet op de onderbouwing in? Waarom is het dom? Ik onderbouw mijn stelling. Jij roept maar wat om je heen. Zelfs een stelling dat er meer vraag is naar automonteurs is onzin; dat is vergelijkbaar met de zorg.
Zeeeeer zwak. En dan ook nog vloeken en schelden. Is dat altijd jouw primitieve reactie als je een discussie niet kunt 'winnen' van een vrouw? Ga je irl dan ook slaan?quote:Op zondag 12 januari 2014 10:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het is verdomme zelfs niet eens 'ongeveer' dezelfde sector
Ik ga mijn tijd niet verdoen aan een onderbouwing, terwijl een simpel 'idioot' volstaat.
quote:Op zondag 12 januari 2014 11:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zeeeeer zwak. En dan ook nog vloeken en schelden. Is dat altijd jouw primitieve reactie als je een discussie niet kunt 'winnen' van een vrouw? Ga je irl dan ook slaan?
http://www.intermediair.n(...)verdienen-dan-mannenquote:Op zondag 12 januari 2014 09:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat eerder opgaat voor de voorbeelden die hier worden aangedragen in de hoofdverblijfplaats van kinderen na een scheiding en het aantal vrouwen op de universiteit. Juist daar gaat het om gelijke kansen waar vrouwen door de omstandigheden (parttime werken en tijdens de relatie het leeuwendeel van de zorg) of hun aangeboren (gender afhankelijke) talenten een 'voordeel' hebben boven mannen.
Maar hoe jouw visie zich dan vertaalt naar bijvoorbeeld een gemiddeld lager loon voor vrouwen in exact dezelfde functie en omstandigheden snap ik dan weer niet. Net als het lagere loon bij vrouwenberoepen in vergelijking met vergelijkbare mannenberoepen.
Oww. we gaan met linkjes gooien. Wat dacht je van het CBR?quote:Op zondag 12 januari 2014 11:27 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
http://www.intermediair.n(...)verdienen-dan-mannen
Waarom ga je zelf niet op onderzoek uit in plaats van maar gewoon te geloven wat je wil geloven. De informatie is er gewoon maar jij haalt je schouders op en zegt van 'weet ik niet, bewijs het maar'. Zoek gewoon op wat onderwerpen met betrekking tot emancipatie en oorzaken.
CBS...quote:CBS: vrouwen verdienen 15 procent minder dan mannen
Vrouwelijke werknemers met een volledige baan verdienen vijftien procent minder dan mannen, als gecorrigeerd wordt op ervaring, opleiding, leeftijd en functie. Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Onverklaarbaar verschil
Het feitelijke gemiddelde loon van vrouwen en mannen ligt verder uit elkaar omdat veel vrouwen in deeltijd werken. Vrouwelijke werknemers verdienden in 2011 gemiddeld 33 duizend euro bruto, tegenover de 58 duizend euro die hun mannelijke collega’s ontvangen. Daardoor verdienen vrouwen in Nederland 55 procent van het gemiddelde inkomen van hun mannelijke collega’s. Als echter alleen wordt gekeken naar degenen die fulltime werken, blijkt het inkomensverschil te krimpen tot twintig procent. Als wordt gecorrigeerd voor factoren zoals opleiding, leeftijd en ervaring, bestaat er nog altijd een ‘onverklaarbaar verschil’ van vijftien procent.
http://www.intermediair.n(...)verdienen-dan-mannenquote:Op zondag 12 januari 2014 11:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oww. we gaan met linkjes gooien. Wat dacht je van het CBR?
http://www.nrc.nl/carrier(...)t-minder-dan-mannen/
[..]
CBS...
Dit.quote:
Blijft staan dat ze minder verdienen en dat bestrijd jij juist.quote:
Je vergeet dat ik al eerder aangaf dat typische vrouwen beroepen minder verdienen dan vergelijkbare mannen beroepen. Verzorgende versus automonteur bijvoorbeeldquote:Visieverschillen als gevolg van verkeerde keuze van vrouwen qua opleiding
Niet ter zake doende. En de staat betaalt dat, niet de WGquote:Vrouwen moeten doorbetaald worden als ze zwanger zijn
Bullshit, vrouwen moeten juist zich veel harder bewijzen dan mannenquote:Vrouwen kunnen ongeschikter zijn ongeacht hun ervaring en opleiding
Wil jij.quote:En zo zijn er vast nog wel genoeg redenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |