abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135360487
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:22 schreef Hiergaanwedan het volgende:

. Daarom is deze hele non-discussie er.
En dit!
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_135360623
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
Verder onderbouwen? Het is algemeen bekend dat kinderen meestal naar de moeder gaan en dat er momenteel meer vrouwen er in slagen universitair te studeren dan mannen.
Dat dat zo is weet ik. Ik zie alleen niet gelijk in wat dat met emancipatie te maken heeft omdat die kinderen vaak niet bij de moeder gaan wonen omdat zij een vrouw is (dan zou het met emancipatie te maken hebben) maar omdat zij A) al degene was die voor de scheiding het meeste voor de kinderen zorgde en B) haar situatie beter bij het zorgen voor kinderen past (parttime werken b.v.).

En heeft het percentage vrouwen op de uni dan werkelijk met emancipatie te maken? Mannen en vrouwen zijn niet gelijk (mag iedereen toch wel weten?) maar wel gelijkwaardig. Vrouwen zijn vaak beter in theoretisch leren en komen zo hoger in het onderwijs. Is dat een emancipatie-kwestie? Ja? Dan moeten we er denk ik ook maar iets aan gaan doen dat mannen fysiek sterker zijn, baardgroei hebben en niet maandelijks menstrueren. :')
pi_135360637
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:22 schreef complicate het volgende:

[..]

Geef jij eens antwoord:

[..]

Die is al beantwoord.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 17:27:50 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135360639
quote:

[..]

Ik gaf antwoord. En jij had je post aangepast voordat ik het had gequote. Eerst stond er niet voldoende maar wou je weer doen alsof het helemaal zo was. Dat weet je zelf ook wel dus niet op die toer gaan.

Jij gaat ervanuit dat het zo is. Daarom is deze hele non-discussie er. Jij kan niet iets inbeelden bij een onderzoek en doen alsof het zo is. Ik geef dat aan. En vervolgens kan ik niet doen alsof het misschien niet in het onderzoek zou zijn meegenomen?

En de Nederlandse man is naar mijn idee voldoende 'geėmancipeerd'. Anders hoorde je vrouwen er wel feller over. Vroeger mochten ze haast niks en durfden de vrouwen nog in opstand te komen (emancipatiebeweging). Nu hoor je er vrijwel niks meer over behalve van vrouwelijke extremisten omdat het goed is bijgetrokken. Terwijl het nu juist gemakkelijker is om je mening te laten horen.
Misschien is mijn opmerking verloren gegaan, maar de overheid voert wel degelijk nog steeds emancipatiebeleid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135360690
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die is al beantwoord.
Niet!
Ping pong topic/discussie! :+
pi_135360859
quote:

[..]

Dat dat zo is weet ik. Ik zie alleen niet gelijk in wat dat met emancipatie te maken heeft omdat die kinderen vaak niet bij de moeder gaan wonen omdat zij een vrouw is (dan zou het met emancipatie te maken hebben) maar omdat zij A) al degene was die voor de scheiding het meeste voor de kinderen zorgde en B) haar situatie beter bij het zorgen voor kinderen past (parttime werken b.v.).

En heeft het percentage vrouwen op de uni dan werkelijk met emancipatie te maken? Mannen en vrouwen zijn niet gelijk (mag iedereen toch wel weten?) maar wel gelijkwaardig. Vrouwen zijn vaak beter in theoretisch leren en komen zo hoger in het onderwijs. Is dat een emancipatie-kwestie? Ja? Dan moeten we er denk ik ook maar iets aan gaan doen dat mannen fysiek sterker zijn, baardgroei hebben en niet maandelijks menstrueren. :')
Ik ben het helemaal met je eens :)

En natuurlijk is de emancipatie nog niet voltooid. Alleen maar omdat vrouwen nu mogen studeren en werken moeten we tevreden zijn en ophouden met zeuren? :') Alleen al het feit dat sommige mannen zo denken geeft al aan dat er nog een lange weg te gaan is.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 17:35:25 #82
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135360930
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien is mijn opmerking verloren gegaan, maar de overheid voert wel degelijk nog steeds emancipatiebeleid.
Oké dat wist ik niet. Gaat erom met welk succes dat gebeurt. Iedere vrouw kan tegenwoordig solliciteren en een opleiding afmaken. Vrouwen op de Uni meer dan mannen tegenwoordig staat me bij van een nieuwsbericht.
we dan
pi_135360961
quote:
En de Nederlandse man is naar mijn idee voldoende 'geėmancipeerd'. Anders hoorde je vrouwen er wel feller over. Vroeger mochten ze haast niks en durfden de vrouwen nog in opstand te komen (emancipatiebeweging). Nu hoor je er vrijwel niks meer over behalve van vrouwelijke extremisten omdat het goed is bijgetrokken. Terwijl het nu juist gemakkelijker is om je mening te laten horen.
Dan verschillen we dus sterk van mening
• Vrouwen krijgen nog steeds in gelijke situaties minder betaald
• Vrouwen moeten nog altijd harder werken en zichzelf bewijzen in hogere leidinggevende functies
• Vrouwen zijn nog altijd niet in alle beroepen welkom
• Vrouwelijke beroepen verdienen nog altijd minder dan vergelijkbare mannelijke beroepen
• Vrouwen worden nog altijd als eerste (en enige) aangesproken op zorg en verantwoording voor anderen (kinderen, mantelzorg)
• Vrouwen doen ook bij gelijke arbeidstijden nog altijd meer in het huishouden
• De wens van de man is nog altijd bepalend voor de verdeling werk/zorg binnen een relatie
• Mannen ontspannen meer in hun vrije tijd dan vrouwen
• Mannen die meewerken in het huishouden en zorg doen nog altijd met name de 'applauszaken'
• het is nog steeds bijna altijd de vrouw die vrij neemt voor calamiteiten met de kinderen

Daar kan je dus aan toe voegen: Mannen die een vrouw hebben die werkten/of meer dan zij verdiend en/of in het huishouden taken doen hebben een hogere kans op een depressie.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 17:47:27 #84
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135361427
Ik denk dat je emancipatie verwart met het onredelijk verkrijgen van voordelen voor een vrouw die een man ook niet zou krijgen mits hij de juiste eigenschappen, kennis e.d. ook niet zou hebben.

Oftewel gewoon oneerlijk verkregen voordelen.

Dat staat los van emancipatie, dat stelt gewoon dat vrouwen ook hetzelfde kunnen bereiken als ze dezelfde kwaliteiten hebben.

Wat jij noemt is vooral het gevolg van een verschil tussen mannen en vrouwen die er nou eenmaal is. Sommige vrouwen willen doen alsof mannen en vrouwen gelijk zijn maar dat is niet zo, de hersenen en vaardigheden verschillen nogal. Gelijkwaardig zijn we wel.
we dan
  zaterdag 11 januari 2014 @ 17:52:02 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135361630
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Oké dat wist ik niet. Gaat erom met welk succes dat gebeurt. Iedere vrouw kan tegenwoordig solliciteren en een opleiding afmaken. Vrouwen op de Uni meer dan mannen tegenwoordig staat me bij van een nieuwsbericht.
Ik vroeg het me gisteren ook af n.a.v. deze discussie, want je hoort er gewoon veel minder over dan vroeger.

Ik vond dit wel verhelderend ten aanzien van de punten waar men zich op richt:
http://www.rijksoverheid.(...)beleid-2013-2016.pdf

Ter informatie, zal ik maar zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135361690
quote:

[..]

Nou mooi, ik zal me dan wel weer gaan inlezen (doe ik een andere keer). Alleen weet ik niet wat baardgroei en menstrueren te maken heeft met het hoger onderwijs. Ik mag toch wel vinden dat ik het zorgerlijk vind dat het hoger onderwijs (ik had het trouwens over universitair onderwijs magoed) voor vrouwen nu zelfs makkelijker te doen is dan voor mannen? Daar mag best wel ingegrepen worden wat mij betreft. Het heeft m.i. vooral te maken met de basisvorming die jaren terug is ingevoerd.

Vroeger was het zo dat er veel minder vrouwen studeerden dan mannen. Prima dat dat rechtgetrokken is, maar nu slaat men door vind ik.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 17:54:01 #87
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_135361702
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vroeg het me gisteren ook af n.a.v. deze discussie, want je hoort er gewoon veel minder over dan vroeger.

Ik vond dit wel verhelderend ten aanzien van de punten waar men zich op richt:
http://www.rijksoverheid.(...)beleid-2013-2016.pdf

Ter informatie, zal ik maar zeggen.
Dat lees ik morgen zal ik maar zeggen. Maar serieus zal het morgen wel kijken want ga nu zo eten en dan gewoon film avond e.d. dus ja, ziet er wel uit als goede info ja, ook wel genoeg
we dan
pi_135361740
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

• Vrouwen moeten nog altijd harder werken en zichzelf bewijzen in hogere leidinggevende functies
• Vrouwelijke beroepen verdienen nog altijd minder dan vergelijkbare mannelijke beroepen
• Vrouwen worden nog altijd als eerste (en enige) aangesproken op zorg en verantwoording voor anderen (kinderen, mantelzorg)
• De wens van de man is nog altijd bepalend voor de verdeling werk/zorg binnen een relatie
• Mannen die meewerken in het huishouden en zorg doen nog altijd met name de 'applauszaken'
• het is nog steeds bijna altijd de vrouw die vrij neemt voor calamiteiten met de kinderen

Amai zeg! Even serieus, dit is toch echt niets nieuws! Of hoop je via dit topic een partij/revolutie te starten.
Niet alle vrouwen hebben zelfde moed ą la Jeanne d’Arc hoor. En dat hoeft ook niet per sé.

En wat overheid en beleid betreft, zelfs Bart De Wever is er (nog) niet ingeslaagd hoor.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 18:04:41 #89
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135362840
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar kan je dus aan toe voegen: Mannen die een vrouw hebben die werkten/of meer dan zij verdiend en/of in het huishouden taken doen hebben een hogere kans op een depressie.
Je vergeet te melden dat vrouwen mede door wat in jouw lijstje staat, bij een echtscheiding vaker de kinderen krijgen toegewezen (is een voordeel) en dat zij het makkelijker hebben in het hoger onderwijs (is ook een voordeel) :P
Naja, vergeten? Ik denk dat het in jouw geval meer een kwestie is van "oostindisch vergeten" :P

In elk geval geef je wel duidelijk aan waar je staat (en dat is niet in het midden).
pi_135363448
Dus vrouwen hebben op 2 gebieden een voorsprong en dat is niet eerlijk maar dat we op andere gebieden achterlopen is dan weer geen punt want "mannen en vrouwen zijn nu eenmaal anders". :?
pi_135363733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:39 schreef Elvi het volgende:
Dus vrouwen hebben op 2 gebieden een voorsprong en dat is niet eerlijk maar dat we op andere gebieden achterlopen is dan weer geen punt want "mannen en vrouwen zijn nu eenmaal anders". :?
Haar mening is juist andersom. De andere gebieden waar vrouwen achter lopen zijn niet eerlijk, maar de 2 punten die ik noemde (waarbij vrouwen voor lopen) waren geen punt en -dat- is nou precies wat ik met mijn laatste post wou aankaarten :P
  zaterdag 11 januari 2014 @ 19:02:37 #93
179075 hugecooll
pi_135364517
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:39 schreef Elvi het volgende:
Och, als je dan kijk naar bijvoorbeeld dit punt:
Vrouwen zijn nog altijd niet in alle beroepen welkom

Dan kun je je ook afvragen hoe objectief zij dit soort zaken beoordeelt
Dat vrouwen doorgaans geen zwaar lichamelijk werk verrichten vergeet ze ook maar even, want vrouwen horen in een luxe kantoor bij te komen van hun zware huishoudelijke taken.
pi_135364699
Eigenlijk zou Ouder1 gewoon de politiek in moeten gaan :Y
  Vis een optie? zaterdag 11 januari 2014 @ 19:45:52 #95
70532 loveli
N
pi_135366751
quote:
Nederland is te geėmancipeerd. Het verbaast me dat er nog geen echte man heeft durven posten dat het huidige emancipatiebeleid onzin is. Laat mannen mannen zijn en vrouwen vrouwen, niks maakt ons leven leuker dan dat er verschil is tussen de seksen. Doorgeslagen emancipatie maakt van mannen watjes en van vrouwen kenaus.
SPOILER: bewijs
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
pi_135367215
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Nederland is te geėmancipeerd. Het verbaast me dat er nog geen echte man heeft durven posten dat het huidige emancipatiebeleid onzin is. Laat mannen mannen zijn en vrouwen vrouwen, niks maakt ons leven leuker dan dat er verschil is tussen de seksen. Doorgeslagen emancipatie maakt van mannen watjes en van vrouwen kenaus.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"positieve" discriminatie is ook discriminatie en als er -iets- is waar ik nog allergischer voor ben dan voor jehova's dan is het wel discriminatie.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 19:58:32 #97
179075 hugecooll
pi_135367433
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Stoer hoor, een gehandicapte kenau noemen
  PR en moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 20:09:58 #98
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135368173
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dat alle mensen die in staat zijn de politiek correcte bril af te zetten minstens in de eigen omgeving voorbeelden zal kunnen vinden. Het valt me steeds weer tegen hoe weinig mensen dat eigenlijk kunnen.
Dat zulke situaties bestaan ontken ik ook zeker niet, maar in de ogen van zo'n beetje iedereen uit dit topic is dat niet meer 'de norm'.
Je komt nu iig heel erg over alsof je iets wil bewijzen waar je zelf tegen bent.
Het is toch juist fijn dat niet iedereen meer zo denkt en leeft?
Waarom tegen mensen in gaan die jśķst voorstanders zijn voor gelijkwaardige relaties?
Fuck the EBU.
pi_135368321
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:02 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Och, als je dan kijk naar bijvoorbeeld dit punt:
Vrouwen zijn nog altijd niet in alle beroepen welkom

Dan kun je je ook afvragen hoe objectief zij dit soort zaken beoordeelt
Dat vrouwen doorgaans geen zwaar lichamelijk werk verrichten vergeet ze ook maar even, want vrouwen horen in een luxe kantoor bij te komen van hun zware huishoudelijke taken.

Ik hoop dat je nu een grap maakt :{
  zaterdag 11 januari 2014 @ 20:13:00 #100
179075 hugecooll
pi_135368368
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik hoop dat je nu een grap maakt :{
Da's een beetje in de stijl van Ouder1, moet kunnen toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')