Mijn lijstje is wel iets anders. Maar fulltime is echt niet nodig. Zolang het maar bijgehouden wordt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:02 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Je probeer mensen wijs te maken dat het huis houden een klus is die onderschat is.
Maar je wil een lijstje.
Koken per dag 45 minuten tot een uur.
Kinderen klaarmaken en naar school brengen 30/40 minuten.
(Maar als ze oud genoeg zijn doen ze dit zelfstandig)
Was doen 30/40 minuten hoeft niet dagelijks.
Stofzuigen 40 minuten ook niet dagelijks.
Stoffen 20 minuten hoeft ook niet dagelijks.
Badkamer één keer in de week half uurtje tot uur.
Boodschappen doe je gezamenlijk .
Vaatwasser inruimen en uitruimen doe je gezamenlijk
Kindjes oud genoeg om te kunnen koken ahh jeahh hoef je dat ook niet meer te doen.
Daarnaast zou je nog even kunnen klussen. o nee gaat de meeste dames niet gemakkelijk af.
Kan mijn vriendinnetje gelukkig wel.
Fulltime huishouden fuckin A
heb ik eindelijk weer genoeg tijd om te gamen
Vind ik leuk nu gaat TS mijn lijstje aanvullen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:
Oh god, de lijstjes komen tevoorschijn. Nu kan TS weer alle aandacht naar zich toetrekken.
Gebeten hond maak jij ervan.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus ik quote een post, en dan reageer jij als een gebeten hondje 'leuk dat je het grappig vindt en zo, maar het zijn de conclusies van een serieus onderzoek'. E-nig, maar een onderzoek onder maar 1054 koppels. Dus ja, dat ze mensen hebben gevonden die zo denken, dus? Dat is toch totaal nietszeggend, dus vanwaar dan je commentaar 'je kunt wel lachen maar wel even een serieus onderzoek' ?
Ik hoop toch echt dat jij op je oorspronkelijke lijstje de wc gewoon vergeten bent op te noemenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:05 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Vind ik leuk nu gaat TS mijn lijstje aanvullen.
Kan ik die nieuwe lijst meteen naar mijn vriendin sturen.
Moraal van het verhaal, kinderen zijn de duivel.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:06 schreef Ouder1 het volgende:
Nu ja, omdat de blaters het lef niet hebben om een eerlijke opsomming te geven zal ik zelf maar een lijstje neerzetten waar ik tegenaan liep:
...
Samenvattend stond ik om 5:00 op en was druk in de weer tot 21:30. Dus een thuisblijfmoeder een last? Nee, een lust!! Ik had graag een huisman gehad in die tijd.
Ik had gelijkquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:
Oh god, de lijstjes komen tevoorschijn. Nu kan TS weer alle aandacht naar zich toetrekken.
De meeste dingen noem ik gewoon een beroerde planning.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:06 schreef Ouder1 het volgende:
Nu ja, omdat de blaters het lef niet hebben om een eerlijke opsomming te geven zal ik zelf maar een lijstje neerzetten waar ik tegenaan liep:
• Onvoorziene omstandigheden; ziek kind, monteur bij huis bezoek, aflevering grote spullen, tandarts bezoek kinderen e.d. Dingen waarvoor ik dus vrij moest nemen
• Vakantiedagen van kinderen die ruimschoots meer zijn dan die van een reguliere werknemer
• Het doen van boodschappen dat te vaak 'nog even' na mijn werk moest omdat de zaterdagen vaak vol stonden met activiteiten van de kinderen
• Shoppen; kleding, cadeaus e.d. Vele zondagen naar A'dam geweest omdat ik er doordeweeks en op zaterdag geen tijd voor had
• Begeleiding bij het huiswerk maken; komt er in de vroege avonduren nog eens bij
• Adhoc zaken voor de scholen (mam... ik moet morgen een geel t-shirt meenemen naar school.. alleen had hij die niet)
• Ouderavonden, vergaderingen en gesprekken met school. Zeer lastig om die ook telefonisch en onverwacht te moeten voeren terwijl je een enorme werkdruk op het werk hebt
• Ruzies tussen kinderen (na opvangleeftijd) terwijl je op je werk zit
• Bijhouden van sociale contacten die toch belangrijk zijn voor je welzijn terwijl je overdag werkt en 's avonds voor je kinderen moet zorgen
• Huiselijke sfeer. Het gezellig houden in huis, weten wat een ieder doet, aankleding, versiering, verjaardagen e.d.
• Sporten. Wanneer? Of je werkt of je zorgt.
• Koken; uitgebreidere recepten moet je een dag van te voren maken anders eet je veel te laat
• Wassen en drogen; moet doordeweeks doorgaan anders krijg je de was van een heel gezin niet weg. Een heel gepuzzel omdat voor elkaar te krijgen
• Plannen, regelen en organiseren. Van leuke dingen tot vervelende zaken die nu eenmaal moeten gebeuren.. moet ook allemaal na het werk erbij.
• De eerste 3 kwartier thuis is mega hectisch; er moet veel gebeuren onder enige tijdsdruk en kinderen moeten hun verhaal kwijt, hun probleempjes willen ze onmiddellijk opgelost hebben. Het gebed voor het eten was mijn eerste adempauze
Samenvattend stond ik om 5:00 op en was druk in de weer tot 21:30. Dus een thuisblijfmoeder een last? Nee, een lust!! Ik had graag een huisman gehad in die tijd.
Dat vind ik niet representatief nee. Hoeveel koppels in die leeftijdsgroep zullen er zijn denk je? Dan is dit niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gebeten hond maak jij ervan.
Ik ben geïnteresseerd in het onderwerp. Is 1054 niet representatief? Ik ben geen socioloog, maar bij die omvang denk ik niet 'totaal nietszeggend'.
Het stukje van De Telegraaf vind ik vrij nietszeggend, maar als ik de informatie lees op de site an de universiteit zelf, krijg ik een andere indruk.
Goed, er zijn mensen die geen enkel sociologisch onderzoek serieus nemen. Dat kan.
En ik lijk de enige te zijn die op het onderzoek ingaat, want het topic schijnt nu alleen nog over huishoudelijke taken te gaan met wellus-nietus.![]()
En dit, dus.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
De meeste dingen noem ik gewoon een beroerde planning.
Is het doel van dit hele topic nou geweest om dat lijstje (dat nergens over gaat) te plaatsen ofzo? Wat wil Ouder1 nu precies eigenlijk?quote:
En doe je kinderen wegquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:12 schreef Fogel het volgende:
Oh en @ OP: ik zou juist erg graag zien dat mijn vrouw meer zou verdienen dan ik nu doe. Dan is de hypotheek zo weg
Je ego zit je in de weg, laat m los.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:13 schreef Hallmark het volgende:
Hmm ik vind dat niet zo raar, eerlijk gezegd. Ik had er bij m'n ex best moeite mee dat ze zo goed verdiende.
Niet dat ik moeite had met die centen die er binnenkwamen, maar gewoon dat er duidelijk meer actie/energie/ambitie in haar stak dan in mezelf.
Ik heb veel liever een huishouden waar ik de man kan zijn.
Het is een red herring om de conclusies te mogen wegwuiven.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:06 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben geïnteresseerd in het onderwerp. Is 1054 niet representatief? Ik ben geen socioloog, maar bij die omvang denk ik niet 'totaal nietszeggend'.
Niet iedereen beseft dat er achter een artikel in bv de Telegraaf (ik had ook een andere krant kunnen kiezen) gewoon een andere bron zit.quote:Het stukje van De Telegraaf vind ik vrij nietszeggend, maar als ik de informatie lees op de site an de universiteit zelf, krijg ik een andere indruk.
Men neemt alleen onderzoeken die niet in hun plaatje passen serieus.quote:Goed, er zijn mensen die geen enkel sociologisch onderzoek serieus nemen. Dat kan.
En daar dank ik je voor.quote:En ik lijk de enige te zijn die op het onderzoek ingaat, want het topic schijnt nu alleen nog over huishoudelijke taken te gaan met wellus-nietus.![]()
Klopt, mijn ex had er veel moeite meequote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:59 schreef Ouder1 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/v(...)meer_verdient__.html
[..]
Drie zaken veroorzaken bij mannen dus depressies:
1) Een (fulltime) werkende vrouw
Dan kan ik ook weer kleiner gaan wonenquote:
Ik vind dat je dat te gemakkelijk zegt. In het onderzoek is ongetwijfeld de grootte van de steekproef verantwoord.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat vind ik niet representatief nee. Hoeveel koppels in die leeftijdsgroep zullen er zijn denk je? Dan is dit niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat.
Ik vind het een beetje vergelijkbaar met die oil of olaz reclames op tv waarbij ze iets roepen van dat 76% binnen een week resultaat ziet of iets dergelijks, en dan staat er heeeeeeel klein onder dat dat is gebaseerd op een onderzoek onder 35 vrouwen ofzo.
Dat gaat dan toch nergens over?
Nope. Moraal van het verhaal; Een thuisblijf moeder doet goed werk dat ten gunste komt van het hele gezin; ook van de werkende partner. Want thuiskomen en je voeten op de bank kunnen leggen is toch heerlijk? Geen zorgen over het thuisfront want alles wordt geregeld als je weg bent en ook in de avonduren en weekeinden kan je lekker socializen met je vrienden en sporten. De thuisblijf moeder wordt gewoon ondergewaardeerd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal, kinderen zijn de duivel.
Heet dat een red herring? Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is een red herring om de conclusies te mogen wegwuiven.
[..]
Niet iedereen beseft dat er achter een artikel in bv de Telegraaf (ik had ook een andere krant kunnen kiezen) gewoon een andere bron zit.
[..]
Men neemt alleen onderzoeken die niet in hun plaatje passen serieus.
[..]
En daar dank ik je voor.
Dat was één van mijn trucjes idd. Al deed ik dat koken dan vaak na de maaltijd. Er was al teveel te doen op de zondagen: Shoppen, grotere huishoudelijke klussen, sociale activiteiten, uitslapen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
Tip: maak weekmenu's en gebruik een vriezer. Hoef je maar één keer per week boodschappen te doen, boodschappen doen duurt dan niet eens veel langer en dan heb je jezelf weer aardig wat tijd bespaard!
Stem je menu af op je activiteiten: als je laat thuis bent door activiteiten niet nog een hele stoofpot gaan maken. Ben je een zondag thuis, dan kun je wel die stoofpot laten pruttelen. Maar één portje maken? Nee, meteen 4! Invriezen zodat je in de weken erna ook op de drukke avonden een stoofpotje kunt eten
Maar wat is je punt nu? Je opent een topic dat gaat over dat mannen depressief raken als de vrouw meer binnen brengt dan hij. Prima. Maar vervolgens kom je met lijstjes over hoe druk JIJ wel niet bent en hoe zwaar jij het wel niet had/hebt etc.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nope. Moraal van het verhaal; Een thuisblijf moeder doet goed werk dat ten gunste komt van het hele gezin; ook van de werkende partner. Want thuiskomen en je voeten op de bank kunnen leggen is toch heerlijk? Geen zorgen over het thuisfront want alles wordt geregeld als je weg bent en ook in de avonduren en weekeinden kan je lekker socializen met je vrienden en sporten. De thuisblijf moeder wordt gewoon ondergewaardeerd.
Note: Ik ben nooit een thuisblijf moeder geweest; ben meer het type carrière vrouw.
Haar aversie tegenover mannen benadrukken natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wat is je punt nu? Je opent een topic dat gaat over dat mannen depressief raken als de vrouw meer binnen brengt dan hij. Prima. Maar vervolgens kom je met lijstjes over hoe druk JIJ wel niet bent en hoe zwaar jij het wel niet had/hebt etc.
Wat wil je nou precies dan met dit topic?
Hoe je het ook plant; het moet gedaan worden en veel valt slecht beter te plannen. Ik had bv geen invloed op het moment dat beide zonen besloten elkaar de hersens in te slaan en het huis te slopen terwijl ik aan het werk was.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
De meeste dingen noem ik gewoon een beroerde planning.
Zou het dat zijn?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:22 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Haar aversie tegenover mannen benadrukken natuurlijk.
Dit x 100x²quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Och lieve jongens, toch.
@Deshain en CoolGuy.
Ik voel de liefde!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Och lieve jongens, toch.
@Deshain en CoolGuy.
Koop meteen voldoende kleding zodat je niet perse doordeweeks moet wassen. Scheelt alweer een agendapuntquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe je het ook plant; het moet gedaan worden en veel valt slecht beter te plannen. Ik had bv geen invloed op het moment dat beide zonen besloten elkaar de hersens in te slaan en het huis te slopen terwijl ik aan het werk was.
Me dunkt ook dat ik aardig plande.. Zoals de koopzondag in Amsterdam gebruiken om rustig te kunnen shoppen voor o.a. nieuwe kleren voor het gezin.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Koop meteen voldoende kleding zodat je niet perse doordeweeks moet wassen. Scheelt alweer een agendapunt
Een goede planning scheelt al zo een kwart van de tijd. Hier een strakke planning. En het werkt als een trein. En tja als ik dan eens onverwachts naar de dierenarts of whatever moet dan is er weinig aan de hand want loop nooit achter de feiten aan.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe je het ook plant; het moet gedaan worden en veel valt slecht beter te plannen. Ik had bv geen invloed op het moment dat beide zonen besloten elkaar de hersens in te slaan en het huis te slopen terwijl ik aan het werk was.
Me dunkt ook dat ik aardig plande.. Zoals de koopzondag in Amsterdam gebruiken om rustig te kunnen shoppen voor o.a. nieuwe kleren voor het gezin.
Ja, en dan moet je uiteindelijk weliswaar minder vaak wassen, maar ALS je dan moet wassen moet je wel veel meer wassen en dus kost het veel meer tijd die ene keer. Heel je planning in de war!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Koop meteen voldoende kleding zodat je niet perse doordeweeks moet wassen. Scheelt alweer een agendapunt
Het is serieus de oplossing hier in huis. Alles wat makkelijker kan, makkelijker doenquote:
Maar hoef je wel weer minder vaak te winkelen want het slijt langzamer.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dan moet je uiteindelijk weliswaar minder vaak wassen, maar ALS je dan moet wassen moet je wel veel meer wassen en dus kost het veel meer tijd die ene keer. Heel je planning in de war!
Duidelijk een man die dat zegt LOL. Je vergeet dat je dan nóg meer was hebt in het weekeinde en hoe krijg je dat weg en de spullen die niet in de droger mogen droog?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat. En bevalt een trui/broek? Koop er meteen nog 3 van, in andere kleuren ofzo, of met een ander printje. Gaat er dan een kapot, dan heb je nog 'n reserve liggen en kun je op een moment dat het beter uitkomt weer aanvulling gaan halen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is serieus de oplossing hier in huis. Alles wat makkelijker kan, makkelijker doen
Ja. Minder vaak winkelen. Dáár zal 'de vrouw' op uit zijn. (gebaseerd op een onderzoek gedaan onder 14,8 vrouwen).quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:30 schreef Deshain het volgende:
[..]
Maar hoef je wel weer minder vaak te winkelen want het slijt langzamer.
Oh, en dat.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:33 schreef Lienekien het volgende:
Je bestelt toch gewoon je kleren op internet, terwijl je met een espresso op de bank zit, de wasdroger zijn werk doet en je wacht op de man die de ketel komt controleren?
Is toch ook gewoon zo? Denk dat mensen zich meer ergeren aan je slachtofferrol, ofzo?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Duidelijk een man die dat zegt LOL. Je vergeet dat je dan nóg meer was hebt in het weekeinde en hoe krijg je dat weg en de spullen die niet in de droger mogen droog?
Waarom is het zo moeilijk toe te geven dat een partner die (deels) thuis blijft gewoon een hoop werk, stress en geregel scheelt?
En dan bestel je direct even 2 Roomba's mee, 1 voor beneden en 1 voor boven (want traplopen kunnen die krengen niet) en dan hoef je ook niet meer zelf te stofzuigen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:33 schreef Lienekien het volgende:
Je bestelt toch gewoon je kleren op internet, terwijl je met een espresso op de bank zit, de wasdroger zijn werk doet en je wacht op de man die de ketel komt controleren?
Je krijgt het effectiever weg hoor. Hele machines wassen ipv halve bijvoorbeeld. Genoeg droogrekken voor dingen die niet in de droger kunnen. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Duidelijk een man die dat zegt LOL. Je vergeet dat je dan nóg meer was hebt in het weekeinde en hoe krijg je dat weg en de spullen die niet in de droger mogen droog?
Waarom is het zo moeilijk toe te geven dat een partner die (deels) thuis blijft gewoon een hoop werk, stress en geregel scheelt?
Er verschijnen met enige regelmaat van deze onderzoeken, ik heb er al twee gelinkt en gequote.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wat is je punt nu? Je opent een topic dat gaat over dat mannen depressief raken als de vrouw meer binnen brengt dan hij. Prima. Maar vervolgens kom je met lijstjes over hoe druk JIJ wel niet bent en hoe zwaar jij het wel niet had/hebt etc.
Wat wil je nou precies dan met dit topic?
Kijk, een vrouw die het snaptquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat. En bevalt een trui/broek? Koop er meteen nog 3 van, in andere kleuren ofzo, of met een ander printje. Gaat er dan een kapot, dan heb je nog 'n reserve liggen en kun je op een moment dat het beter uitkomt weer aanvulling gaan halen.
TS is niet-werkende alleenstaande moeder. 3 in 1 dus.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:37 schreef seasushi het volgende:
Maar euhhhh... Waar gaat dit topic nou over? Over partners waarvan de vrouw meer verdiend dan de man?
Of over werkende alleenstaande moeders?
Dit is een 2 in 1 topic
We zetten de deuren tegen elkaar open als het waait en dan is het stof zo weer weg.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dan bestel je direct even 2 Roomba's mee, 1 voor beneden en 1 voor boven (want traplopen kunnen die krengen niet) en dan hoef je ook niet meer zelf te stofzuigen.
Ja maar Ts is toch typequote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
TS is niet-werkende alleenstaande moeder. 3 in 1 dus.
?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
.
Note: Ik ben nooit een thuisblijf moeder geweest; ben meer het type carrière vrouw.
Ah, dank.quote:
Ik zit niet in een slachtofferrol. Ik verwonder me alleen over wat ik om me heen zie gebeuren en dan vooral dat 'men' vindt dat vrouwen moeten werken, huishouden minderwaardig is en vooral bestaat uit op de bank hangen terwijl mannen blijkbaar eerder depressief worden als hun vrouw werkt, meer verdient dan zij en ze zelf huishoudelijke klusjes moeten doen.quote:Denk dat mensen zich meer ergeren aan je slachtofferrol, ofzo?
EIGEN WAS EERST!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jawel, zijn was mijn was. Scheelt de helft!
Maar dan moeten jullie twee keer de helft wassenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jawel, zijn was mijn was. Scheelt de helft!
Oh, da's maar een kwart! Scheelt inderdaad!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dan moeten jullie twee keer de helft wassen
Beetje flauw. Ik ben 43 en heb gewerkt vanaf mijn 15e, na school gelijk fulltime. Ben nu nog geen half jaar werkeloos. Maar mag dus niets meer zeggen over het leven van een fulltime werkende (alleenstaande) moeder?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
TS is niet-werkende alleenstaande moeder. 3 in 1 dus.
Zoek een andere man. Ik ken er genoeg die er anders in staan Ook alleenstaande werkende vaders trouwens.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:40 schreef Ouder1 het volgende:
.
[..]
Waar zijn we als maatschappij dan mee bezig? Weten we eigenlijk wel wat we willen en wat waarde heeft in het leven?
Mijn vriend is een schatje, doet graag wat ik hem vraag en waardeert mijn huishoudelijke werkzaamheden zeer.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:44 schreef seasushi het volgende:
[..]
Zoek een andere man. Ik ken er genoeg die er anders in staan Ook alleenstaande werkende vaders trouwens.
Ik doe dat terplekke. Heb wasmanden staan voor kleur, rood, zwart, ondergoed, handdoeken en beddengoed. Is de mand vol gooi ik het in de ochtend meteen in de wasmachine.quote:
Dat is best verwarrend ja, dat mensen "de maatschappij" bekijken volgens een onderzoek.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn vriend is een schatje, doet graag wat ik hem vraag? en waardeert mijn huishoudelijke werkzaamheden zeer.
Blijkbaar is het verwarrend als iemand buiten het eigen straatje kijkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |