Nope. Moraal van het verhaal; Een thuisblijf moeder doet goed werk dat ten gunste komt van het hele gezin; ook van de werkende partner. Want thuiskomen en je voeten op de bank kunnen leggen is toch heerlijk? Geen zorgen over het thuisfront want alles wordt geregeld als je weg bent en ook in de avonduren en weekeinden kan je lekker socializen met je vrienden en sporten. De thuisblijf moeder wordt gewoon ondergewaardeerd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal, kinderen zijn de duivel.
Heet dat een red herring? Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is een red herring om de conclusies te mogen wegwuiven.
[..]
Niet iedereen beseft dat er achter een artikel in bv de Telegraaf (ik had ook een andere krant kunnen kiezen) gewoon een andere bron zit.
[..]
Men neemt alleen onderzoeken die niet in hun plaatje passen serieus.
[..]
En daar dank ik je voor.
Dat was één van mijn trucjes idd. Al deed ik dat koken dan vaak na de maaltijd. Er was al teveel te doen op de zondagen: Shoppen, grotere huishoudelijke klussen, sociale activiteiten, uitslapen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
Tip: maak weekmenu's en gebruik een vriezer. Hoef je maar één keer per week boodschappen te doen, boodschappen doen duurt dan niet eens veel langer en dan heb je jezelf weer aardig wat tijd bespaard!
Stem je menu af op je activiteiten: als je laat thuis bent door activiteiten niet nog een hele stoofpot gaan maken. Ben je een zondag thuis, dan kun je wel die stoofpot laten pruttelen. Maar één portje maken? Nee, meteen 4! Invriezen zodat je in de weken erna ook op de drukke avonden een stoofpotje kunt eten
Maar wat is je punt nu? Je opent een topic dat gaat over dat mannen depressief raken als de vrouw meer binnen brengt dan hij. Prima. Maar vervolgens kom je met lijstjes over hoe druk JIJ wel niet bent en hoe zwaar jij het wel niet had/hebt etc.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nope. Moraal van het verhaal; Een thuisblijf moeder doet goed werk dat ten gunste komt van het hele gezin; ook van de werkende partner. Want thuiskomen en je voeten op de bank kunnen leggen is toch heerlijk? Geen zorgen over het thuisfront want alles wordt geregeld als je weg bent en ook in de avonduren en weekeinden kan je lekker socializen met je vrienden en sporten. De thuisblijf moeder wordt gewoon ondergewaardeerd.
Note: Ik ben nooit een thuisblijf moeder geweest; ben meer het type carrière vrouw.
Haar aversie tegenover mannen benadrukken natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wat is je punt nu? Je opent een topic dat gaat over dat mannen depressief raken als de vrouw meer binnen brengt dan hij. Prima. Maar vervolgens kom je met lijstjes over hoe druk JIJ wel niet bent en hoe zwaar jij het wel niet had/hebt etc.
Wat wil je nou precies dan met dit topic?
Hoe je het ook plant; het moet gedaan worden en veel valt slecht beter te plannen. Ik had bv geen invloed op het moment dat beide zonen besloten elkaar de hersens in te slaan en het huis te slopen terwijl ik aan het werk was.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
De meeste dingen noem ik gewoon een beroerde planning.
Zou het dat zijn?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:22 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Haar aversie tegenover mannen benadrukken natuurlijk.
Dit x 100x²quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Och lieve jongens, toch.
@Deshain en CoolGuy.
Ik voel de liefde!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Och lieve jongens, toch.
@Deshain en CoolGuy.
Koop meteen voldoende kleding zodat je niet perse doordeweeks moet wassen. Scheelt alweer een agendapuntquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe je het ook plant; het moet gedaan worden en veel valt slecht beter te plannen. Ik had bv geen invloed op het moment dat beide zonen besloten elkaar de hersens in te slaan en het huis te slopen terwijl ik aan het werk was.
Me dunkt ook dat ik aardig plande.. Zoals de koopzondag in Amsterdam gebruiken om rustig te kunnen shoppen voor o.a. nieuwe kleren voor het gezin.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Koop meteen voldoende kleding zodat je niet perse doordeweeks moet wassen. Scheelt alweer een agendapunt
Een goede planning scheelt al zo een kwart van de tijd. Hier een strakke planning. En het werkt als een trein. En tja als ik dan eens onverwachts naar de dierenarts of whatever moet dan is er weinig aan de hand want loop nooit achter de feiten aan.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe je het ook plant; het moet gedaan worden en veel valt slecht beter te plannen. Ik had bv geen invloed op het moment dat beide zonen besloten elkaar de hersens in te slaan en het huis te slopen terwijl ik aan het werk was.
Me dunkt ook dat ik aardig plande.. Zoals de koopzondag in Amsterdam gebruiken om rustig te kunnen shoppen voor o.a. nieuwe kleren voor het gezin.
Ja, en dan moet je uiteindelijk weliswaar minder vaak wassen, maar ALS je dan moet wassen moet je wel veel meer wassen en dus kost het veel meer tijd die ene keer. Heel je planning in de war!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Koop meteen voldoende kleding zodat je niet perse doordeweeks moet wassen. Scheelt alweer een agendapunt
Het is serieus de oplossing hier in huis. Alles wat makkelijker kan, makkelijker doenquote:
Maar hoef je wel weer minder vaak te winkelen want het slijt langzamer.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dan moet je uiteindelijk weliswaar minder vaak wassen, maar ALS je dan moet wassen moet je wel veel meer wassen en dus kost het veel meer tijd die ene keer. Heel je planning in de war!
Duidelijk een man die dat zegt LOL. Je vergeet dat je dan nóg meer was hebt in het weekeinde en hoe krijg je dat weg en de spullen die niet in de droger mogen droog?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat. En bevalt een trui/broek? Koop er meteen nog 3 van, in andere kleuren ofzo, of met een ander printje. Gaat er dan een kapot, dan heb je nog 'n reserve liggen en kun je op een moment dat het beter uitkomt weer aanvulling gaan halen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is serieus de oplossing hier in huis. Alles wat makkelijker kan, makkelijker doen
Ja. Minder vaak winkelen. Dáár zal 'de vrouw' op uit zijn. (gebaseerd op een onderzoek gedaan onder 14,8 vrouwen).quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:30 schreef Deshain het volgende:
[..]
Maar hoef je wel weer minder vaak te winkelen want het slijt langzamer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |