abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:33:54 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135309978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:31 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wat hou jij er een rare denkwijze op na zeg, huishoudelijke taken vindt niemand leuk maar ze moeten nou eenmaal worden gedaan als je niet in een teringbende wil leven, of de vrouw of man dat doet in huis, lekker belangrijk? (wij doen het trouwens gewoon samen thuis, gek he? :D )

En dat laatste, hou toch op, misschien dat ouderwetse haantjes met een veel te groot ego nog zo denken, maar dat soort mannen ken ik persoonlijk niet meer.
Volgens mij geeft Ouder1 daar grotendeels weer wat het onderzoek zegt.

En dat jij het niet herkent, kan goed kloppen. Het onderzoek is in Vlaanderen gedaan onder mensen van 18-65.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135310014
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij geeft Ouder1 daar grotendeels weer wat het onderzoek zegt.

En dat jij het niet herkent, kan goed kloppen. Het onderzoek is in Vlaanderen gedaan onder mensen van 18-65.
Volgens mij spreekt ze daar vooral op persoonlijke basis, maar goed, ook ik kan het mis hebben. ;)

Oh dat verklaart alles, in Vlaanderen is het net 1956 geworden.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:35:45 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135310038
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens mij spreekt ze daar vooral op persoonlijke basis, maar goed, ook ik kan het mis hebben. ;)

Mijn indruk is wel dat Vlaanderen wat behoudender is, maar ik kan me vergissen.
pi_135310155
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:26 schreef Silenus het volgende:
Wat een onzin. Bijna elke kerel woont toch eerst wel een paar jaar alleen voordat hij met een vrouw gaat wonen, dan moet hij toch ook alle huishoudelijke taken op zich nemen.
Het runnen van een studentikoos huishouden, vaak ook nog met hulp van de ouders, is niet te vergelijken met het runnen van een huishouden van een gezin. Zeker niet wanneer er kinderen zijn.
quote:
Dit klopt ook niet, iedereen weet dat de vrouw in de meeste relaties de broek sowieso al aan heeft. :+
http://www.google.nl/url?(...)WCVP_lh2jwVqXlppoJIg
quote:
De verdeling van huishoudelijke taken en het werk van de man waren geen onderwerp van discussie. In aansluiting hierop zien we dat de verdeling van taken eveneens afhankelijk is van de attitudes van beide partners. Vooral de attitude van de vader speelt een belangrijke rol bij de taak- verdeling. Wanneer de vader geen belang hecht aan een gelijke taakverdeling is het moeilijk om deze alsnog te realiseren, ook in het geval dat de vrouw het wel graag wil. Wanneer de vader wel belang hecht aan een gelijke taakverdeling, is de feitelijke taakverdeling vaker sekseneutraal.
Uit onderzoek blijkt dus dat het juist de man is die de broek aan heeft in relaties.
pi_135310161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Oké. Daar heb je er weer zo één. Wat denk je dat de werkzaamheden zijn waar een thuisblijvende moeder voor zorgt? Maak eens een lijstje..
_O-
Jarenlang voor mijn zusje gezorgd naast school.
Dit hield ook in dat ik dus het huishouden moest doen.

Mijn ouders moesten namelijk beide werken.
Gelukkig deden ze dan wel de boodschappen.

Mijn god dat was echt heel zwaar....
Inderdaad veel liever 50 uur werken voor een baas. veel makkelijker. _O-
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:41:51 #56
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_135310239
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het runnen van een studentikoos huishouden, vaak ook nog met hulp van de ouders, is niet te vergelijken met het runnen van een huishouden van een gezin. Zeker niet wanneer er kinderen zijn.
Oh, nu is een 'studentikoos huishouden' ineens heel anders. Ik moet toch ook gewoon de was doen, koken, stofzuigen, etc?
Gourmetten of steengrillen?
pi_135310283
Mijn vriend vind huishoudelijk werk ontspannend.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_135310331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:31 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wat hou jij er een rare denkwijze op na zeg, huishoudelijke taken vindt niemand leuk maar ze moeten nou eenmaal worden gedaan als je niet in een teringbende wil leven, of de vrouw of man dat doet in huis, lekker belangrijk? (wij doen het trouwens gewoon samen thuis, gek he? :D )

En dat laatste, hou toch op, misschien dat ouderwetse haantjes met een veel te groot ego nog zo denken, maar dat soort mannen ken ik persoonlijk niet meer.
Tja, sorry. Dat jij het niet herkent bij jouw eigen situatie zegt dat de onderzoeken niet kloppen?

Ken je deze ook?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)uishouden-doet.dhtml

quote:
Niet al te best nieuws voor geëmancipeerd vrouwelijk Nederland. Mannen komen het best tot rust wanneer hun partner huishoudelijke taken verricht of met de kinderen bezig is, blijkt uit Amerikaans onderzoek.

De onderzoekers bestudeerden 30 koppels van gemiddeld 40 jaar die 13 jaar getrouwd waren en allemaal minstens 1 kind tussen de 8 en 10 jaar oud hadden. De onderzoekers testten het stressniveau van de deelnemers. Dat deden ze door het hormoon cortisol in hun speeksel te meten, zowel op doordeweekse dagen als in het weekend. Ze hielden maar liefst meer dan 5.500 verslagen bij van de activiteiten van de koppels en filmden en ondervroegen hen. Het stresshormoon cortisol beïnvloedt de slaap, het gewicht en het immuunsysteem als het niveau te hoog is.

Vrije tijd
Uit de gegevens kwam naar voren dat mannen minder stress ervaren in hun vrije tijd en dan met name wanneer vrouwen het huishouden regelen. Antropoloog Elinor Ochs legt uit: 'Het blijkt dat mannen na hun werk tijd alleen doorbrengen om te ontspannen. Vrouwen focussen zich dan juist op de opvang van de kinderen en hun huishoudelijke taken.' Uit de resultaten komt ook naar voren dat vrouwen in hun vrije tijd meer bezig zijn in huis, terwijl hun partner tijd besteedt aan zijn hobby. Dit bevestigt het vooroordeel dat vrouwen meer in het huishouden doen dan mannen; vaak is dat dubbel zoveel als hun partner.

Hoofdonderzoeker Darby Saxbe verklaart waarom mannen vooral ontspannen als hun vrouwen het werk doen als volgt: 'Ze vinden het verjongend. Als ze weten dat hun partner de kinderen helpt met het huiswerk of de was doen, kunnen heren pas echt ontspannen.
'

Maar onderzoekers blaten natuurlijk onzin?
pi_135310339
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Doe toch geen aannames. Zat mensen die nooit student zijn geweest. Mijn eerste woning was een vierkamerappartement en daar moet gewoon gewassen, gezogen en gepoetst worden.

En kinderen doe je toch echt jezelf aan. Achteraf klagen dat je daardoor drukker bent in het huishouden is hetzelfde als op de fiets naar je werk gaan en klagen dat je nat regent.
pi_135310363
Tendentieus stukje proza weer van de Telegraaf, typisch ook die behoefte van uitgerekend TS hier een compleet doorgeslagen 'conclusie' aan te verbinden en voor het gemak 'oorzaak #4 (doen van routinematig en onuitdagend werk) weglaat..
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 11:46:39 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135310377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:34 schreef PBateman1978 het volgende:

Soms he. Soms lees je een post van iemand en dan rol je onder de tafel van 't lachen. Dit is er zo een. Het sarcasme.. :D :D :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135310391
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja, sorry. Dat jij het niet herkent bij jouw eigen situatie zegt dat de onderzoeken niet kloppen?

Ken je deze ook?
[ afbeelding ]

[..]

'

Fokkers zijn gemiddeld niet 40. Dus dat onderzoek is niet representatief voor de populatie hier.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:48:07 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135310425
Mijn ouders hielpen niet mee mijn studentenhuis schoon te houden. Moesten we allemaal zelf doen. Inclusief was en afwas.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_135310436
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:41 schreef Silenus het volgende:

[..]

Oh, nu is een 'studentikoos huishouden' ineens heel anders. Ik moet toch ook gewoon de was doen, koken, stofzuigen, etc?
Dus een vrouw/moeder die (gedeeltelijk) thuis blijft doet niets anders dan de was (voor 1 persoon), koken en stofzuigen?

Geef nu eens een eerlijke opsomming. Zoals eerder gezegd ben ik er pas goed achter gekomen wat zo'n moeder nu eigenlijk doet toen ik fulltime werkende alleenstaande moeder was. En nee, ik wil niet thuiszitten maar graag een partner met wie ik het eerlijk delen kan.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:50:04 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135310487
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Soms he. Soms lees je een post van iemand en dan rol je onder de tafel van 't lachen. Dit is er zo een. Het sarcasme.. :D :D :D
Leuk dat je het zo grappig vindt, maar het zijn wel de conclusies van een serieus onderzoek. Dus kennelijk hebben ze in Vlaanderen wel degelijk mensen getroffen die er zo tegenaan kijken.

Denk jij dat in Nederland elke man er hetzelfde over denkt, of zal het hier ook variëren naar leeftijd, achtergrond en woonplaats?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:50:11 #66
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_135310489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus een vrouw/moeder die (gedeeltelijk) thuis blijft doet niets anders dan de was (voor 1 persoon), koken en stofzuigen?

Geef nu eens een eerlijke opsomming. Zoals eerder gezegd ben ik er pas goed achter gekomen wat zo'n moeder nu eigenlijk doet toen ik fulltime werkende alleenstaande moeder was. En nee, ik wil niet thuiszitten maar graag een partner met wie ik het eerlijk delen kan.
Wat is het verschil, buiten dat de vrouw/moeder bij alles dan 'iets meer' moet doen? Of ik nu 2 of 1 keer per week een was draai, dat maakt ook weinig uit. De taken an sich blijven hetzelfde.
Gourmetten of steengrillen?
pi_135310544
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ken je deze ook?
[ afbeelding ]

[..]

'

Absoluut, de meeste onderzoekers roepen maar wat, wist je dat nog niet?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 11:53:34 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_135310589
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leuk dat je het zo grappig vindt, maar het zijn wel de conclusies van een serieus onderzoek. Dus kennelijk hebben ze in Vlaanderen wel degelijk mensen getroffen die er zo tegenaan kijken.

Denk jij dat in Nederland elke man er hetzelfde over denkt, of zal het hier ook variëren naar leeftijd, achtergrond en woonplaats?
Haal het zand eens uit je kut. Ik doelde op de manier waarop dat de door mij gequote post geschreven was. Ik hou gewoon van sarcasme.

Ja ik denk dat zomaar dat het hier zal variëren inderdaad. Niet elke man denkt daar hetzelfde over. Dus dat 'de man' op deze manier denkt, is nogal vergezocht, Leuk dat dat de conclusie van het onderzoek is, onder wel 1054 koppels, maar in hoeverre is dat representatief voor ALLE koppels dan?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:55:24 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135310644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Haal het zand eens uit je kut. Ik doelde op de manier waarop dat de door mij gequote post geschreven was. Ik hou gewoon van sarcasme.

Ja ik denk dat zomaar dat het hier zal variëren inderdaad. Niet elke man denkt daar hetzelfde over. Dus dat 'de man' op deze manier denkt, is nogal vergezocht, Leuk dat dat de conclusie van het onderzoek is, onder wel 1054 koppels, maar in hoeverre is dat representatief voor ALLE koppels dan?
Ik praat toch normaal tegen je, of niet?

De conclusie dat 'de man' zo denkt, vind ik niet terug in het onderzoek.
pi_135310645
Hier gewoon een eensgezins woning. Voor vriend, ik en onze vrolijke viervoeter. Allebei staan we nog met een been in het studentenleven. Maar hier moet ook de was gedaan worden, strijken, koken, schoonmaken, de afwas, stofzuigen, bed opmaken,hond uitgelaten worden, boodschappen gedaan worden. Enz.

Maar ondertussen moeten er nog wel studies afgerond worden en wordt er ook gewoon gewerkt.

Mijn vriend laad ook weleens de vaatwasser in/uit
Doet een wasje,
Stofzuigt het huis.

Dat mannen niks doen in het huishouden is echt niet meer van deze tijd.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 12:01:13 #71
16180 crew  CoolGuy
pi_135310840
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik praat toch normaal tegen je, of niet?

De conclusie dat 'de man' zo denkt, vind ik niet terug in het onderzoek.
Dus ik quote een post, en dan reageer jij als een gebeten hondje 'leuk dat je het grappig vindt en zo, maar het zijn de conclusies van een serieus onderzoek'. E-nig, maar een onderzoek onder maar 1054 koppels. Dus ja, dat ze mensen hebben gevonden die zo denken, dus? Dat is toch totaal nietszeggend, dus vanwaar dan je commentaar 'je kunt wel lachen maar wel even een serieus onderzoek' ?
pi_135310878
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:48 schreef Ouder1 het volgende:
een vrouw/moeder die (gedeeltelijk) thuis blijft doet niets anders dan de was (voor 1 persoon), koken en stofzuigen?
Je probeer mensen wijs te maken dat het huis houden een klus is die onderschat is.
Maar je wil een lijstje.
Koken per dag 45 minuten tot een uur.

Kinderen klaarmaken en naar school brengen 30/40 minuten.
(Maar als ze oud genoeg zijn doen ze dit zelfstandig)

Was doen 30/40 minuten hoeft niet dagelijks.
Stofzuigen 40 minuten ook niet dagelijks.
Stoffen 20 minuten hoeft ook niet dagelijks.
Badkamer één keer in de week half uurtje tot uur.
Boodschappen doe je gezamenlijk .
Vaatwasser inruimen en uitruimen doe je gezamenlijk
Kindjes oud genoeg om te kunnen koken ahh jeahh hoef je dat ook niet meer te doen.

Daarnaast zou je nog even kunnen klussen. o nee gaat de meeste dames niet gemakkelijk af.
Kan mijn vriendinnetje gelukkig wel :).

Fulltime huishouden fuckin A
heb ik eindelijk weer genoeg tijd om te gamen _O_
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_135310909
Oh god, de lijstjes komen tevoorschijn. Nu kan TS weer alle aandacht naar zich toetrekken.
pi_135310910
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:48 schreef Copycat het volgende:
Mijn ouders hielpen niet mee mijn studentenhuis schoon te houden. Moesten we allemaal zelf doen. Inclusief was en afwas.
Schande.
Ja doei.
pi_135310921
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:
Oh god, de lijstjes komen tevoorschijn. Nu kan TS weer alle aandacht naar zich toetrekken.
Dit keer is het tenminste nog zijn/haar eigen topic.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')