abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135307275
http://www.telegraaf.nl/v(...)meer_verdient__.html

quote:
GENT -
Mannen hebben het er (nog) steeds moeilijk mee als hun partner meer verdient dan zij zelf doen.

Dit is zelfs zo erg dat ze hier depressieve klachten door krijgen. Dit blijkt uit een onderzoek van de UGent. Voor het onderzoek werden 1054 heteroseksuele koppels tussen tussen 18 en 65 jaar ondervraagd.

Kostwinner
Mannen verkroppen het blijkbaar niet als hun vrouw meer geld binnenkrijgt. Vooral wanneer de echtgenote de kostwinner is, slaat de depressie bij de heren toe.

Maar ook als een vrouw deeltijds gaat werken, veroorzaakt dit meer rusteloosheid en slapeloosheid bij manlief.

Voor vrouwen maakt het niet uit of hun man meer salaris heeft of de kostwinner is. Hun mentale gezondheid wordt hierdoor bijna niet beïnvloed. Ze zijn ook niet depressiever als ze meer huishoudelijke taken op zich moeten nemen.

Depressieve klachten
Mannen worden hier niet al te vrolijk van. Met een buitenshuis werkende vrouw, kan dat al eens gebeuren. Uit het onderzoek blijkt nu dat mannen meer depressieve klachten hebben naarmate ze een groter deel van het huishouden op zich nemen. Vooral het routineuze van huishoudelijke taken maakt hen somber.

Opvallend is dat ook bij tweeverdieners de voltijdse tewerkstelling van de vrouw samen gaat met een minder goede mentale gezondheid van hun partner, maar dit dan enkel wanneer de vrouw een loon heeft dat hoger is dan dat van haar partner.

Status en autonomie
De onderzoekers concluderen dat mannen in hun relaties gevoelig zijn voor verlies van status, autonomie en zeggenschap.
Drie zaken veroorzaken bij mannen dus depressies:

1) Een (fulltime) werkende vrouw
2) Minder verdienen dan hun vrouw
3) Huishoudelijke taken

Eigenlijk best triest. :') De emancipatie is dus nog niet zo ver doorgedrongen tot de samenleving als 'men' dacht.
pi_135307302
Totaal niet herkenbaar.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 januari 2014 @ 10:03:03 #3
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135307332
Heeft mijn vriend volgens mij echt geen last van.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:07:44 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135307427
Ik zou het niet zo erg vinden op zich.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_135307442
Hoewel ik meer verdien dan mijn vriendin, vind ik toch dat mannen die depressief raken van een vrouw die meer verdient huilebalken. Waar maak je je in godsnaam druk om? :')
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:13:47 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135307541
De devaluatie van het begrip depressie is hier hoog.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:16:14 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135307626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:03 schreef Etcetera het volgende:
Heeft mijn vriend volgens mij echt geen last van.
Mijn man ook niet. Denk dat je dit ook alleen ziet bij erg traditionele mannen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135307654
ik zou het heerlijk vinden als mijn vriendin meer als mij zou verdienen
als er dan wordt gediscussieerd over wie er een dag minder moet gaan werken om voor de kinderen te zorgen

ik zou daar geen probleem mee hebben

enige probleem wat ik zou hebben is als mijn vriendin mannelijker werk zou doen dan mij

in de bouw ofzeuw
en ik zou kapper zijn

maar ik verdien meer als mijn vriendin dus dit gaat voor mij niet op
pi_135307672
Mijn meisie verdient in drie dagen meer dan ik 4. Heerlijk, scheelt me een hoop werk!
pi_135307706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:17 schreef beerten het volgende:
Mijn meisie verdient in drie dagen meer dan ik 4. Heerlijk, scheelt me een hoop werk!
wat voor werk doen jullie dan ? als ik vragen mag ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135307965
Ik herken me er niet echt in moet ik zeggen.
pi_135307975
Al die mannen die het prima vinden om hun vrouw/vriendin meer te laten werken. Wat voor man ben je dan. :')
pi_135307994
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:29 schreef Kola het volgende:
Al die mannen die het prima vinden om hun vrouw/vriendin meer te laten werken. Wat voor man ben je dan. :')
Hup naar de keuken jij!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:33:02 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135308063
quote:
Niet per se meer te laten werken, wel meer te laten verdienen. En ja, in het geval van nageslacht in het huis als mijn vriendin dan het grotere geld binnen brengt wil ik best een tijdje luiers verschonen of zo. Leuk Oprah/Dr Phill kijken terwijl die kleine mijn schouder onder kotst tijdens het boertje.
Vrijheid
pi_135308120
quote:
True. Mijn vrouwtje moet het huishouden gedaan hebben en het eten klaar hebben staan, laat het grote mensen werk maar aan mij over.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:36:32 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135308159
Beetje tendentieus geschreven stukje. Het noemt nergens aantallen of percentages.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135308168
quote:
Meer verdienen is niet altijd meer werken, natuurlijk.
pi_135308280
Zo erg is dat niet.
Ура для россии
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 10:41:42 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135308325
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

True. Mijn vrouwtje moet het huishouden gedaan hebben en het eten klaar hebben staan, laat het grote mensen werk maar aan mij over.
Zou dit topic iets te maken hebben met dat topic van gisteren waarin TS op dr plek werd gezet denk je? :9
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135308378
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Niet per se meer te laten werken, wel meer te laten verdienen. En ja, in het geval van nageslacht in het huis als mijn vriendin dan het grotere geld binnen brengt wil ik best een tijdje luiers verschonen of zo. Leuk Oprah/Dr Phill kijken terwijl die kleine mijn schouder onder kotst tijdens het boertje.
Ik vind het beeld wat veel werkenden hebben van de dagbesteding van een thuisblijvende moeder altijd wel grappig. Echt het idee hebben dat ze niets meer doen dan wat luiers verschonen, tv kijken en me de buurvrouw koffie drinken.

Als fulltime werkende alleenstaande moeder heb ik met regelmaat verzucht dat ik een huisman wilde. Een (grotendeels) thuisblijvende partner neemt je heel veel werk en zorg uit handen en levert daarnaast ook nog voordelen op die je als fulltime werkenden maar laat schieten omdat je er de tijd en energie niet voor hebt.
pi_135308484
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Zeg me dat jij altijd al een vrouwelijk type bent geweest en dat niet iedere willekeurige man hierin kan transformeren ;(
pi_135308503
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:19 schreef basvandalen het volgende:

[..]

wat voor werk doen jullie dan ? als ik vragen mag ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slechte grappen mogen altijd!

Ik werk als technisch engineer en zij als informatie-analist
pi_135308505
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:46 schreef Kola het volgende:

[..]

Zeg me dat jij altijd al een vrouwelijk type bent geweest en dat niet iedere willekeurige man hierin kan transformeren ;(
Schattig die jaren 50 denkwijze O+
pi_135308525
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:47 schreef beerten het volgende:

[..]

Slechte grappen mogen altijd!

Ik werk als technisch engineer en zij als informatie-analist
ik zei als grap

de pooier verdient toch meestal meer
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:49:48 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135308564
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:46 schreef Kola het volgende:

[..]

Als je het echt lekker vindt wil ik je ook wel met mild geweld de keuken in blijven slaan hoor.
Vrijheid
pi_135308651
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zou dit topic iets te maken hebben met dat topic van gisteren waarin TS op dr plek werd gezet denk je? :9
Eerder met het levensverloop van TS.
pi_135308700
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je het echt lekker vindt wil ik je ook wel met mild geweld de keuken in blijven slaan hoor.
Andersom ook. Als ik na een dag werken thuiskom om daar mijn man te vinden in regenboog tutu met een poepluier op zijn schouder kijkend naar Oprah, dan zou ik hem ook wel het ronde in willen meppen tot hij bloedt uit zijn anus als de flikker die hij is.
pi_135308745
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:54 schreef Kola het volgende:

[..]

Andersom ook. Als ik na een dag werken thuiskom om daar mijn man te vinden in regenboog tutu met een poepluier op zijn schouder kijkend naar Oprah, dan zou ik hem ook wel het ronde in willen meppen tot hij bloedt uit zijn anus als de flikker die hij is.
Heeft ie ook een piemel in zijn mond of kont dan?
Of tegelijk misschien?
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 10:55:59 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_135308747
quote:

[..]

Als je je vent zo vindt dan heb je al ergens een paar afslagen gemist. Nu ophouden met bullshit praten en kom me een biertje brengen.
pi_135308810
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je je vent zo vindt dan heb je al ergens een paar afslagen gemist. Nu ophouden met bullshit praten en kom me een biertje brengen.
Hey ze moet eerst bij mij ff langs komen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:58:38 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135308819
quote:

[..]

En als hij nou heel metroseksueel gekleed top gear/voetbal aan het kijken is terwijl de poepluier boertjes aan het laten is op zijn gespierde en aftgetrainde schouder?
Vrijheid
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 10:59:27 #32
16180 crew  CoolGuy
pi_135308842
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hey ze moet eerst bij mij ff langs komen.
Dat beslis ik wel, niet zij. En jij ook niet.
pi_135308886
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat beslis ik wel, niet zij. En jij ook niet.
Bakkes dicht, die pompsnol is voor mij. Get your own.
pi_135308907
Ik zou rustig thuis blijven als m'n vrouw meer verdiende dan ik... no problem
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 11:01:34 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_135308912
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bakkes dicht, die pompsnol is voor mij. Get your own.
Hahaha, them fightin' words.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:04:01 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_135308980
Ik denk dat mijn vriend alleen maar blij zou worden als ik meer zou verdienen dan hem. :P
Ik herken dit in mijn omgeving ook niet echt moet ik eerlijk zeggen, hoewel mijn ex er soms we moeite mee had.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_135309089
Ik word daar echt niet anders van.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_135309143
Zou geen probleem zijn. Ik zou alleen niet thuisblijven om koters op te voeden en het huishouden te regelen :{w

Gelukkig verdienen wij beide tot op de cent evenveel *O*
-XOXO-
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:12:12 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135309249
http://www.ugent.be/nl/ac(...)verdieners-vrouw.htm

Dat is het oorspronkelijke persbericht, met als conclusie:
"Dit onderzoek toont eens te meer aan dat de transitieovergang naar geslachtsgelijkheid binnen koppels vooral op weerstand stoot bij mannen en dat daardoor ook hun partners (nog) niet ten volle kunnen genieten van een volledige herverdeling van zowel betaalde als huishoudelijke arbeid."
pi_135309279
Verdomme van mij mag ze ga ik wel voor het huis zorgen en *druk* zijn.

Fuck jeah!

Huishoudelijk werk muahaha werk _O-
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_135309600
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:12 schreef Lienekien het volgende:

"Dit onderzoek toont eens te meer aan dat de transitieovergang naar geslachtsgelijkheid binnen koppels vooral op weerstand stoot bij mannen en dat daardoor ook hun partners (nog) niet ten volle kunnen genieten van een volledige herverdeling van zowel betaalde als huishoudelijke arbeid."
Ik zou ervoor op de bres gaan.
pi_135309625
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:12 schreef Lienekien het volgende:

quote:
Beide bevindingen maken duidelijk dat mannen in hun relaties gevoelig zijn voor een verlies van status, zeggenschap en autonomie. Ze hebben blijkbaar moeite met een partner met een hoger beroepsinkomen en met het opnemen van de verantwoordelijkheid voor routineuze huishoudelijke taken.
Ik denk zelf dat het idd voor een groot deel aan het onderstreepte zal liggen. Huishoudelijke taken worden als minderwaardig en niet 'nuttig' gezien en een vrouw die daarnaast onvoldoende inkomen heeft om voor zichzelf te zorgen is dan volledig afhankelijk van haar man. Dit maakt dat de zeggenschap van de man in zo'n relatie erg groot is.
Valt die zeggenschap echter voor een groot deel weg, dan zal de man zich moeten aanpassen om de relatie voort te laten bestaan.. en dat is natuurlijk niet 'leuk'.
pi_135309644
Ja hoor, wij mannen zien huishoudelijke taken als minderwaardig.
pi_135309662
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:13 schreef imanidiot het volgende:
Verdomme van mij mag ze ga ik wel voor het huis zorgen en *druk* zijn.

Fuck jeah!

Huishoudelijk werk muahaha werk _O-
Oké. Daar heb je er weer zo één. Wat denk je dat de werkzaamheden zijn waar een thuisblijvende moeder voor zorgt? Maak eens een lijstje..
pi_135309676
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:25 schreef Scorpie het volgende:
Ja hoor, wij mannen zien huishoudelijke taken als minderwaardig.
Vrouwen vaak net zo goed. Ik ben huishoudelijk werk en de andere taken die een thuisblijf moeder doet juist gaan waarderen doordat ik dat moest combineren met een fulltime baan.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 11:26:25 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_135309700
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Ik denk zelf dat het idd voor een groot deel aan het onderstreepte zal liggen. Huishoudelijke taken worden als minderwaardig en niet 'nuttig' gezien en een vrouw die daarnaast onvoldoende inkomen heeft om voor zichzelf te zorgen is dan volledig afhankelijk van haar man. Dit maakt dat de zeggenschap van de man in zo'n relatie erg groot is.
Valt die zeggenschap echter voor een groot deel weg, dan zal de man zich moeten aanpassen om de relatie voort te laten bestaan.. en dat is natuurlijk niet 'leuk'.
Ja, want relaties bestaan alleen maar als de man het gewoon voor het zeggen heeft natuurlijk. :')
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:26:58 #47
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_135309721
Wat een onzin. Bijna elke kerel woont toch eerst wel een paar jaar alleen voordat hij met een vrouw gaat wonen, dan moet hij toch ook alle huishoudelijke taken op zich nemen.

quote:
Dit klopt ook niet, iedereen weet dat de vrouw in de meeste relaties de broek sowieso al aan heeft. :+
Gourmetten of steengrillen?
pi_135309863
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:26 schreef Silenus het volgende:
Wat een onzin. Bijna elke kerel woont toch eerst wel een paar jaar alleen voordat hij met een vrouw gaat wonen, dan moet hij toch ook alle huishoudelijke taken op zich nemen.

Dit. Mijn huishouden heeft zichzelf ook niet gedaan toen ik nog niet samenwoonde. Wat doet TS dan meer?

En kom niet met kinderen, want als ik daarnaast nog vijf hamsters, een hondenuitlaatservice en een pony neem ben ik ook heel druk.
pi_135309871
quote:

[..]

[..]

Wat hou jij er een rare denkwijze op na zeg, huishoudelijke taken vindt niemand leuk maar ze moeten nou eenmaal worden gedaan als je niet in een teringbende wil leven, of de vrouw of man dat doet in huis, lekker belangrijk? (wij doen het trouwens gewoon samen thuis, gek he? :D )

En dat laatste, hou toch op, misschien dat ouderwetse haantjes met een veel te groot ego nog zo denken, maar dat soort mannen ken ik persoonlijk niet meer.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:32:55 #50
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_135309943
Precies, Ouder1 praat over het man-vrouwverhoudingen alsof het over mijn opa en oma in de jaren '30 gaat. Vader is werken, vrij afstandelijke man...moeder baart intussen 11 kinderen en is de godganse dag bezig om dat in goede banen te leiden. Vader komt thuis, rookt een sigaar en aait de jongste over zijn bol. Zo hoort het - en niet anders!

We leven inmiddels in 2014 hoor. :')
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:33:54 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135309978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:31 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wat hou jij er een rare denkwijze op na zeg, huishoudelijke taken vindt niemand leuk maar ze moeten nou eenmaal worden gedaan als je niet in een teringbende wil leven, of de vrouw of man dat doet in huis, lekker belangrijk? (wij doen het trouwens gewoon samen thuis, gek he? :D )

En dat laatste, hou toch op, misschien dat ouderwetse haantjes met een veel te groot ego nog zo denken, maar dat soort mannen ken ik persoonlijk niet meer.
Volgens mij geeft Ouder1 daar grotendeels weer wat het onderzoek zegt.

En dat jij het niet herkent, kan goed kloppen. Het onderzoek is in Vlaanderen gedaan onder mensen van 18-65.
pi_135310014
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij geeft Ouder1 daar grotendeels weer wat het onderzoek zegt.

En dat jij het niet herkent, kan goed kloppen. Het onderzoek is in Vlaanderen gedaan onder mensen van 18-65.
Volgens mij spreekt ze daar vooral op persoonlijke basis, maar goed, ook ik kan het mis hebben. ;)

Oh dat verklaart alles, in Vlaanderen is het net 1956 geworden.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:35:45 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135310038
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens mij spreekt ze daar vooral op persoonlijke basis, maar goed, ook ik kan het mis hebben. ;)

Mijn indruk is wel dat Vlaanderen wat behoudender is, maar ik kan me vergissen.
pi_135310155
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:26 schreef Silenus het volgende:
Het runnen van een studentikoos huishouden, vaak ook nog met hulp van de ouders, is niet te vergelijken met het runnen van een huishouden van een gezin. Zeker niet wanneer er kinderen zijn.
quote:
Dit klopt ook niet, iedereen weet dat de vrouw in de meeste relaties de broek sowieso al aan heeft. :+
http://www.google.nl/url?(...)WCVP_lh2jwVqXlppoJIg
quote:
De verdeling van huishoudelijke taken en het werk van de man waren geen onderwerp van discussie. In aansluiting hierop zien we dat de verdeling van taken eveneens afhankelijk is van de attitudes van beide partners. Vooral de attitude van de vader speelt een belangrijke rol bij de taak- verdeling. Wanneer de vader geen belang hecht aan een gelijke taakverdeling is het moeilijk om deze alsnog te realiseren, ook in het geval dat de vrouw het wel graag wil. Wanneer de vader wel belang hecht aan een gelijke taakverdeling, is de feitelijke taakverdeling vaker sekseneutraal.
Uit onderzoek blijkt dus dat het juist de man is die de broek aan heeft in relaties.
pi_135310161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Oké. Daar heb je er weer zo één. Wat denk je dat de werkzaamheden zijn waar een thuisblijvende moeder voor zorgt? Maak eens een lijstje..
_O-
Jarenlang voor mijn zusje gezorgd naast school.
Dit hield ook in dat ik dus het huishouden moest doen.

Mijn ouders moesten namelijk beide werken.
Gelukkig deden ze dan wel de boodschappen.

Mijn god dat was echt heel zwaar....
Inderdaad veel liever 50 uur werken voor een baas. veel makkelijker. _O-
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:41:51 #56
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_135310239
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het runnen van een studentikoos huishouden, vaak ook nog met hulp van de ouders, is niet te vergelijken met het runnen van een huishouden van een gezin. Zeker niet wanneer er kinderen zijn.
Oh, nu is een 'studentikoos huishouden' ineens heel anders. Ik moet toch ook gewoon de was doen, koken, stofzuigen, etc?
pi_135310283
Mijn vriend vind huishoudelijk werk ontspannend.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_135310331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:31 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Tja, sorry. Dat jij het niet herkent bij jouw eigen situatie zegt dat de onderzoeken niet kloppen?

Ken je deze ook?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)uishouden-doet.dhtml

quote:
Niet al te best nieuws voor geëmancipeerd vrouwelijk Nederland. Mannen komen het best tot rust wanneer hun partner huishoudelijke taken verricht of met de kinderen bezig is, blijkt uit Amerikaans onderzoek.

De onderzoekers bestudeerden 30 koppels van gemiddeld 40 jaar die 13 jaar getrouwd waren en allemaal minstens 1 kind tussen de 8 en 10 jaar oud hadden. De onderzoekers testten het stressniveau van de deelnemers. Dat deden ze door het hormoon cortisol in hun speeksel te meten, zowel op doordeweekse dagen als in het weekend. Ze hielden maar liefst meer dan 5.500 verslagen bij van de activiteiten van de koppels en filmden en ondervroegen hen. Het stresshormoon cortisol beïnvloedt de slaap, het gewicht en het immuunsysteem als het niveau te hoog is.

Vrije tijd
Uit de gegevens kwam naar voren dat mannen minder stress ervaren in hun vrije tijd en dan met name wanneer vrouwen het huishouden regelen. Antropoloog Elinor Ochs legt uit: 'Het blijkt dat mannen na hun werk tijd alleen doorbrengen om te ontspannen. Vrouwen focussen zich dan juist op de opvang van de kinderen en hun huishoudelijke taken.' Uit de resultaten komt ook naar voren dat vrouwen in hun vrije tijd meer bezig zijn in huis, terwijl hun partner tijd besteedt aan zijn hobby. Dit bevestigt het vooroordeel dat vrouwen meer in het huishouden doen dan mannen; vaak is dat dubbel zoveel als hun partner.

Hoofdonderzoeker Darby Saxbe verklaart waarom mannen vooral ontspannen als hun vrouwen het werk doen als volgt: 'Ze vinden het verjongend. Als ze weten dat hun partner de kinderen helpt met het huiswerk of de was doen, kunnen heren pas echt ontspannen.
'

Maar onderzoekers blaten natuurlijk onzin?
pi_135310339
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Doe toch geen aannames. Zat mensen die nooit student zijn geweest. Mijn eerste woning was een vierkamerappartement en daar moet gewoon gewassen, gezogen en gepoetst worden.

En kinderen doe je toch echt jezelf aan. Achteraf klagen dat je daardoor drukker bent in het huishouden is hetzelfde als op de fiets naar je werk gaan en klagen dat je nat regent.
pi_135310363
Tendentieus stukje proza weer van de Telegraaf, typisch ook die behoefte van uitgerekend TS hier een compleet doorgeslagen 'conclusie' aan te verbinden en voor het gemak 'oorzaak #4 (doen van routinematig en onuitdagend werk) weglaat..
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 11:46:39 #61
16180 crew  CoolGuy
pi_135310377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:34 schreef PBateman1978 het volgende:

Soms he. Soms lees je een post van iemand en dan rol je onder de tafel van 't lachen. Dit is er zo een. Het sarcasme.. :D :D :D
pi_135310391
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja, sorry. Dat jij het niet herkent bij jouw eigen situatie zegt dat de onderzoeken niet kloppen?

Ken je deze ook?
[ afbeelding ]

[..]

'

Fokkers zijn gemiddeld niet 40. Dus dat onderzoek is niet representatief voor de populatie hier.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:48:07 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135310425
Mijn ouders hielpen niet mee mijn studentenhuis schoon te houden. Moesten we allemaal zelf doen. Inclusief was en afwas.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_135310436
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:41 schreef Silenus het volgende:

[..]

Oh, nu is een 'studentikoos huishouden' ineens heel anders. Ik moet toch ook gewoon de was doen, koken, stofzuigen, etc?
Dus een vrouw/moeder die (gedeeltelijk) thuis blijft doet niets anders dan de was (voor 1 persoon), koken en stofzuigen?

Geef nu eens een eerlijke opsomming. Zoals eerder gezegd ben ik er pas goed achter gekomen wat zo'n moeder nu eigenlijk doet toen ik fulltime werkende alleenstaande moeder was. En nee, ik wil niet thuiszitten maar graag een partner met wie ik het eerlijk delen kan.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:50:04 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135310487
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Soms he. Soms lees je een post van iemand en dan rol je onder de tafel van 't lachen. Dit is er zo een. Het sarcasme.. :D :D :D
Leuk dat je het zo grappig vindt, maar het zijn wel de conclusies van een serieus onderzoek. Dus kennelijk hebben ze in Vlaanderen wel degelijk mensen getroffen die er zo tegenaan kijken.

Denk jij dat in Nederland elke man er hetzelfde over denkt, of zal het hier ook variëren naar leeftijd, achtergrond en woonplaats?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:50:11 #66
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_135310489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus een vrouw/moeder die (gedeeltelijk) thuis blijft doet niets anders dan de was (voor 1 persoon), koken en stofzuigen?

Geef nu eens een eerlijke opsomming. Zoals eerder gezegd ben ik er pas goed achter gekomen wat zo'n moeder nu eigenlijk doet toen ik fulltime werkende alleenstaande moeder was. En nee, ik wil niet thuiszitten maar graag een partner met wie ik het eerlijk delen kan.
Wat is het verschil, buiten dat de vrouw/moeder bij alles dan 'iets meer' moet doen? Of ik nu 2 of 1 keer per week een was draai, dat maakt ook weinig uit. De taken an sich blijven hetzelfde.
pi_135310544
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ken je deze ook?
[ afbeelding ]

[..]

'

Absoluut, de meeste onderzoekers roepen maar wat, wist je dat nog niet?
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 11:53:34 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_135310589
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leuk dat je het zo grappig vindt, maar het zijn wel de conclusies van een serieus onderzoek. Dus kennelijk hebben ze in Vlaanderen wel degelijk mensen getroffen die er zo tegenaan kijken.

Denk jij dat in Nederland elke man er hetzelfde over denkt, of zal het hier ook variëren naar leeftijd, achtergrond en woonplaats?
Haal het zand eens uit je kut. Ik doelde op de manier waarop dat de door mij gequote post geschreven was. Ik hou gewoon van sarcasme.

Ja ik denk dat zomaar dat het hier zal variëren inderdaad. Niet elke man denkt daar hetzelfde over. Dus dat 'de man' op deze manier denkt, is nogal vergezocht, Leuk dat dat de conclusie van het onderzoek is, onder wel 1054 koppels, maar in hoeverre is dat representatief voor ALLE koppels dan?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:55:24 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135310644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Haal het zand eens uit je kut. Ik doelde op de manier waarop dat de door mij gequote post geschreven was. Ik hou gewoon van sarcasme.

Ja ik denk dat zomaar dat het hier zal variëren inderdaad. Niet elke man denkt daar hetzelfde over. Dus dat 'de man' op deze manier denkt, is nogal vergezocht, Leuk dat dat de conclusie van het onderzoek is, onder wel 1054 koppels, maar in hoeverre is dat representatief voor ALLE koppels dan?
Ik praat toch normaal tegen je, of niet?

De conclusie dat 'de man' zo denkt, vind ik niet terug in het onderzoek.
pi_135310645
Hier gewoon een eensgezins woning. Voor vriend, ik en onze vrolijke viervoeter. Allebei staan we nog met een been in het studentenleven. Maar hier moet ook de was gedaan worden, strijken, koken, schoonmaken, de afwas, stofzuigen, bed opmaken,hond uitgelaten worden, boodschappen gedaan worden. Enz.

Maar ondertussen moeten er nog wel studies afgerond worden en wordt er ook gewoon gewerkt.

Mijn vriend laad ook weleens de vaatwasser in/uit
Doet een wasje,
Stofzuigt het huis.

Dat mannen niks doen in het huishouden is echt niet meer van deze tijd.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 12:01:13 #71
16180 crew  CoolGuy
pi_135310840
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik praat toch normaal tegen je, of niet?

De conclusie dat 'de man' zo denkt, vind ik niet terug in het onderzoek.
Dus ik quote een post, en dan reageer jij als een gebeten hondje 'leuk dat je het grappig vindt en zo, maar het zijn de conclusies van een serieus onderzoek'. E-nig, maar een onderzoek onder maar 1054 koppels. Dus ja, dat ze mensen hebben gevonden die zo denken, dus? Dat is toch totaal nietszeggend, dus vanwaar dan je commentaar 'je kunt wel lachen maar wel even een serieus onderzoek' ?
pi_135310878
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:48 schreef Ouder1 het volgende:
een vrouw/moeder die (gedeeltelijk) thuis blijft doet niets anders dan de was (voor 1 persoon), koken en stofzuigen?
Je probeer mensen wijs te maken dat het huis houden een klus is die onderschat is.
Maar je wil een lijstje.
Koken per dag 45 minuten tot een uur.

Kinderen klaarmaken en naar school brengen 30/40 minuten.
(Maar als ze oud genoeg zijn doen ze dit zelfstandig)

Was doen 30/40 minuten hoeft niet dagelijks.
Stofzuigen 40 minuten ook niet dagelijks.
Stoffen 20 minuten hoeft ook niet dagelijks.
Badkamer één keer in de week half uurtje tot uur.
Boodschappen doe je gezamenlijk .
Vaatwasser inruimen en uitruimen doe je gezamenlijk
Kindjes oud genoeg om te kunnen koken ahh jeahh hoef je dat ook niet meer te doen.

Daarnaast zou je nog even kunnen klussen. o nee gaat de meeste dames niet gemakkelijk af.
Kan mijn vriendinnetje gelukkig wel :).

Fulltime huishouden fuckin A
heb ik eindelijk weer genoeg tijd om te gamen _O_
pi_135310909
Oh god, de lijstjes komen tevoorschijn. Nu kan TS weer alle aandacht naar zich toetrekken.
pi_135310910
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:48 schreef Copycat het volgende:
Mijn ouders hielpen niet mee mijn studentenhuis schoon te houden. Moesten we allemaal zelf doen. Inclusief was en afwas.
Schande.
Ja doei.
pi_135310921
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:
Oh god, de lijstjes komen tevoorschijn. Nu kan TS weer alle aandacht naar zich toetrekken.
Dit keer is het tenminste nog zijn/haar eigen topic.
Ja doei.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:04:41 #76
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135310927
Als de man beter om kan gaan met de eigen kinderen, dan heb je pas een depressie. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_135310933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:02 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Je probeer mensen wijs te maken dat het huis houden een klus is die onderschat is.
Maar je wil een lijstje.
Koken per dag 45 minuten tot een uur.

Kinderen klaarmaken en naar school brengen 30/40 minuten.
(Maar als ze oud genoeg zijn doen ze dit zelfstandig)

Was doen 30/40 minuten hoeft niet dagelijks.
Stofzuigen 40 minuten ook niet dagelijks.
Stoffen 20 minuten hoeft ook niet dagelijks.
Badkamer één keer in de week half uurtje tot uur.
Boodschappen doe je gezamenlijk .
Vaatwasser inruimen en uitruimen doe je gezamenlijk
Kindjes oud genoeg om te kunnen koken ahh jeahh hoef je dat ook niet meer te doen.

Daarnaast zou je nog even kunnen klussen. o nee gaat de meeste dames niet gemakkelijk af.
Kan mijn vriendinnetje gelukkig wel :).

Fulltime huishouden fuckin A
heb ik eindelijk weer genoeg tijd om te gamen _O_
Mijn lijstje is wel iets anders. Maar fulltime is echt niet nodig. Zolang het maar bijgehouden wordt.
pi_135310954
quote:
Vind ik leuk nu gaat TS mijn lijstje aanvullen.
Kan ik die nieuwe lijst meteen naar mijn vriendin sturen. _O_
pi_135310972
Nu ja, omdat de blaters het lef niet hebben om een eerlijke opsomming te geven zal ik zelf maar een lijstje neerzetten waar ik tegenaan liep:

• Onvoorziene omstandigheden; ziek kind, monteur bij huis bezoek, aflevering grote spullen, tandarts bezoek kinderen e.d. Dingen waarvoor ik dus vrij moest nemen
• Vakantiedagen van kinderen die ruimschoots meer zijn dan die van een reguliere werknemer
• Het doen van boodschappen dat te vaak 'nog even' na mijn werk moest omdat de zaterdagen vaak vol stonden met activiteiten van de kinderen
• Shoppen; kleding, cadeaus e.d. Vele zondagen naar A'dam geweest omdat ik er doordeweeks en op zaterdag geen tijd voor had
• Begeleiding bij het huiswerk maken; komt er in de vroege avonduren nog eens bij
• Adhoc zaken voor de scholen (mam... ik moet morgen een geel t-shirt meenemen naar school.. alleen had hij die niet)
• Ouderavonden, vergaderingen en gesprekken met school. Zeer lastig om die ook telefonisch en onverwacht te moeten voeren terwijl je een enorme werkdruk op het werk hebt
• Ruzies tussen kinderen (na opvangleeftijd) terwijl je op je werk zit
• Bijhouden van sociale contacten die toch belangrijk zijn voor je welzijn terwijl je overdag werkt en 's avonds voor je kinderen moet zorgen
• Huiselijke sfeer. Het gezellig houden in huis, weten wat een ieder doet, aankleding, versiering, verjaardagen e.d.
• Sporten. Wanneer? Of je werkt of je zorgt.
• Koken; uitgebreidere recepten moet je een dag van te voren maken anders eet je veel te laat
• Wassen en drogen; moet doordeweeks doorgaan anders krijg je de was van een heel gezin niet weg. Een heel gepuzzel omdat voor elkaar te krijgen
• Plannen, regelen en organiseren. Van leuke dingen tot vervelende zaken die nu eenmaal moeten gebeuren.. moet ook allemaal na het werk erbij.
• De eerste 3 kwartier thuis is mega hectisch; er moet veel gebeuren onder enige tijdsdruk en kinderen moeten hun verhaal kwijt, hun probleempjes willen ze onmiddellijk opgelost hebben. Het gebed voor het eten was mijn eerste adempauze

Samenvattend stond ik om 5:00 op en was druk in de weer tot 21:30. Dus een thuisblijfmoeder een last? Nee, een lust!! Ik had graag een huisman gehad in die tijd.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:06:39 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135310980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus ik quote een post, en dan reageer jij als een gebeten hondje 'leuk dat je het grappig vindt en zo, maar het zijn de conclusies van een serieus onderzoek'. E-nig, maar een onderzoek onder maar 1054 koppels. Dus ja, dat ze mensen hebben gevonden die zo denken, dus? Dat is toch totaal nietszeggend, dus vanwaar dan je commentaar 'je kunt wel lachen maar wel even een serieus onderzoek' ?
Gebeten hond maak jij ervan.

Ik ben geïnteresseerd in het onderwerp. Is 1054 niet representatief? Ik ben geen socioloog, maar bij die omvang denk ik niet 'totaal nietszeggend'.

Het stukje van De Telegraaf vind ik vrij nietszeggend, maar als ik de informatie lees op de site an de universiteit zelf, krijg ik een andere indruk.

Goed, er zijn mensen die geen enkel sociologisch onderzoek serieus nemen. Dat kan.

En ik lijk de enige te zijn die op het onderzoek ingaat, want het topic schijnt nu alleen nog over huishoudelijke taken te gaan met wellus-nietus. :P
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 12:06:41 #81
16180 crew  CoolGuy
pi_135310983
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:05 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Vind ik leuk nu gaat TS mijn lijstje aanvullen.
Kan ik die nieuwe lijst meteen naar mijn vriendin sturen. _O_
Ik hoop toch echt dat jij op je oorspronkelijke lijstje de wc gewoon vergeten bent op te noemen ;(
pi_135311026
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:06 schreef Ouder1 het volgende:
Nu ja, omdat de blaters het lef niet hebben om een eerlijke opsomming te geven zal ik zelf maar een lijstje neerzetten waar ik tegenaan liep:

...

Samenvattend stond ik om 5:00 op en was druk in de weer tot 21:30. Dus een thuisblijfmoeder een last? Nee, een lust!! Ik had graag een huisman gehad in die tijd.
Moraal van het verhaal, kinderen zijn de duivel.
pi_135311035
quote:
Ik had gelijk :(
pi_135311041
Ik mis het kaften van boeken op die lijst. Ook een heel tijdrovende (maar zeer belangrijke) klus..
Ja doei.
pi_135311069
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik had gelijk :(
Ik zat er ook op te wachten ^^
pi_135311076
Tip: maak weekmenu's en gebruik een vriezer. Hoef je maar één keer per week boodschappen te doen, boodschappen doen duurt dan niet eens veel langer en dan heb je jezelf weer aardig wat tijd bespaard!

Stem je menu af op je activiteiten: als je laat thuis bent door activiteiten niet nog een hele stoofpot gaan maken. Ben je een zondag thuis, dan kun je wel die stoofpot laten pruttelen. Maar één portje maken? Nee, meteen 4! Invriezen zodat je in de weken erna ook op de drukke avonden een stoofpotje kunt eten O+
Ja doei.
pi_135311083
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:06 schreef Ouder1 het volgende:

• Onvoorziene omstandigheden; ziek kind, monteur bij huis bezoek, aflevering grote spullen, tandarts bezoek kinderen e.d. Dingen waarvoor ik dus vrij moest nemen
• Vakantiedagen van kinderen die ruimschoots meer zijn dan die van een reguliere werknemer
• Het doen van boodschappen dat te vaak 'nog even' na mijn werk moest omdat de zaterdagen vaak vol stonden met activiteiten van de kinderen
• Shoppen; kleding, cadeaus e.d. Vele zondagen naar A'dam geweest omdat ik er doordeweeks en op zaterdag geen tijd voor had
• Begeleiding bij het huiswerk maken; komt er in de vroege avonduren nog eens bij
• Adhoc zaken voor de scholen (mam... ik moet morgen een geel t-shirt meenemen naar school.. alleen had hij die niet)
• Ouderavonden, vergaderingen en gesprekken met school. Zeer lastig om die ook telefonisch en onverwacht te moeten voeren terwijl je een enorme werkdruk op het werk hebt
• Ruzies tussen kinderen (na opvangleeftijd) terwijl je op je werk zit
• Bijhouden van sociale contacten die toch belangrijk zijn voor je welzijn terwijl je overdag werkt en 's avonds voor je kinderen moet zorgen
• Huiselijke sfeer. Het gezellig houden in huis, weten wat een ieder doet, aankleding, versiering, verjaardagen e.d.
• Sporten. Wanneer? Of je werkt of je zorgt.
• Koken; uitgebreidere recepten moet je een dag van te voren maken anders eet je veel te laat
• Wassen en drogen; moet doordeweeks doorgaan anders krijg je de was van een heel gezin niet weg. Een heel gepuzzel omdat voor elkaar te krijgen
• Plannen, regelen en organiseren. Van leuke dingen tot vervelende zaken die nu eenmaal moeten gebeuren.. moet ook allemaal na het werk erbij.
• De eerste 3 kwartier thuis is mega hectisch; er moet veel gebeuren onder enige tijdsdruk en kinderen moeten hun verhaal kwijt, hun probleempjes willen ze onmiddellijk opgelost hebben. Het gebed voor het eten was mijn eerste adempauze

De meeste dingen noem ik gewoon een beroerde planning.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 12:10:18 #88
16180 crew  CoolGuy
pi_135311100
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gebeten hond maak jij ervan.

Ik ben geïnteresseerd in het onderwerp. Is 1054 niet representatief? Ik ben geen socioloog, maar bij die omvang denk ik niet 'totaal nietszeggend'.

Het stukje van De Telegraaf vind ik vrij nietszeggend, maar als ik de informatie lees op de site an de universiteit zelf, krijg ik een andere indruk.

Goed, er zijn mensen die geen enkel sociologisch onderzoek serieus nemen. Dat kan.

En ik lijk de enige te zijn die op het onderzoek ingaat, want het topic schijnt nu alleen nog over huishoudelijke taken te gaan met wellus-nietus. :P
Dat vind ik niet representatief nee. Hoeveel koppels in die leeftijdsgroep zullen er zijn denk je? Dan is dit niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat.

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met die oil of olaz reclames op tv waarbij ze iets roepen van dat 76% binnen een week resultaat ziet of iets dergelijks, en dan staat er heeeeeeel klein onder dat dat is gebaseerd op een onderzoek onder 35 vrouwen ofzo.

Dat gaat dan toch nergens over?
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 12:10:23 #89
45833 crew  Fogel
pi_135311103
Niet aan kinderen beginnen en je kan een groot deel van de lijst wegstrepen ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_135311119
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

De meeste dingen noem ik gewoon een beroerde planning.
En dit, dus.
Ja doei.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 12:12:15 #91
16180 crew  CoolGuy
pi_135311159
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En dit, dus.
Is het doel van dit hele topic nou geweest om dat lijstje (dat nergens over gaat) te plaatsen ofzo? Wat wil Ouder1 nu precies eigenlijk?
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 12:12:53 #92
45833 crew  Fogel
pi_135311179
Oh en @ OP: ik zou juist erg graag zien dat mijn vrouw meer zou verdienen dan ik nu doe. Dan is de hypotheek zo weg *O*
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_135311197
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:12 schreef Fogel het volgende:
Oh en @ OP: ik zou juist erg graag zien dat mijn vrouw meer zou verdienen dan ik nu doe. Dan is de hypotheek zo weg *O*
En doe je kinderen weg ^O^
Ja doei.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:13:30 #94
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_135311198
Hmm ik vind dat niet zo raar, eerlijk gezegd. Ik had er bij m'n ex best moeite mee dat ze zo goed verdiende.

Niet dat ik moeite had met die centen die er binnenkwamen, maar gewoon dat er duidelijk meer actie/energie/ambitie in haar stak dan in mezelf.

Ik heb veel liever een huishouden waar ik de man kan zijn.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_135311231
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:13 schreef Hallmark het volgende:
Hmm ik vind dat niet zo raar, eerlijk gezegd. Ik had er bij m'n ex best moeite mee dat ze zo goed verdiende.

Niet dat ik moeite had met die centen die er binnenkwamen, maar gewoon dat er duidelijk meer actie/energie/ambitie in haar stak dan in mezelf.

Ik heb veel liever een huishouden waar ik de man kan zijn.
Je ego zit je in de weg, laat m los.
pi_135311237
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:06 schreef Lienekien het volgende:
Het is een red herring om de conclusies te mogen wegwuiven.
quote:
Niet iedereen beseft dat er achter een artikel in bv de Telegraaf (ik had ook een andere krant kunnen kiezen) gewoon een andere bron zit.
quote:
Men neemt alleen onderzoeken die niet in hun plaatje passen serieus.
quote:
En daar dank ik je voor.
pi_135311240
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:59 schreef Ouder1 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/v(...)meer_verdient__.html

[..]

Drie zaken veroorzaken bij mannen dus depressies:

1) Een (fulltime) werkende vrouw
Klopt, mijn ex had er veel moeite mee :')
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 12:14:46 #98
45833 crew  Fogel
pi_135311242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En doe je kinderen weg ^O^
Dan kan ik ook weer kleiner gaan wonen ^O^
Over een jaar of 12 ofzo gaan ze vast vanzelf weg.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:14:57 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135311247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat vind ik niet representatief nee. Hoeveel koppels in die leeftijdsgroep zullen er zijn denk je? Dan is dit niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat.

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met die oil of olaz reclames op tv waarbij ze iets roepen van dat 76% binnen een week resultaat ziet of iets dergelijks, en dan staat er heeeeeeel klein onder dat dat is gebaseerd op een onderzoek onder 35 vrouwen ofzo.

Dat gaat dan toch nergens over?
Ik vind dat je dat te gemakkelijk zegt. In het onderzoek is ongetwijfeld de grootte van de steekproef verantwoord.

Buiten dat, zulke rare bevindingen komen er niet uit het onderzoek. Nergens zeggen ze dat dit geldt voor iedereen. Wel concluderen ze dat er een tendens is. Ik denk niet dan in tegenstelling tot wat het onderzoek beweert eigenlijk alle stellen het helemaal eens zijn en beide perfect gelukkig met welke onderlinge verhouding tussen hoeveel elk werkt of aan het huishouden bijdraagt dan ook.
pi_135311295
Heb niet het idee overigens dat 't hier iets uit zal maken. Er bestaat een kans dat ik meer ga verdienen dan mijn man als ik straks afgestudeerd ben. Da's alleen maar mooi, want dan kunnen we meer leuke dingen doen. Zo simpel is 't!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')