quote:
Op maandag 13 januari 2014 15:32 schreef Forbry het volgende:[..]
Ik ben het hier eigenlijk mee eens. Het enige is dat het daarbij voor mij dan niet uitmaakt of de man het huishouden doet of de vrouw, of de man (fulltime) werkt of de vrouw of dat ze beide "taken" 50/50 of anderszins verdeeld doen.
Ik ben van mening dat een zeker mate van afhankelijkheid ook niet per se slecht hoeft te zijn en dat afhankelijkheid in verschillende vormen bestaat, dat hoeft echt niet per definitie financieel geladen te zijn. Dus ook een kostwinner kan wel degelijk op een bepaalde manier van een niet/weinig/minder-verdiende partner afhankelijk zijn. Ik denk dat evenwicht/balans het sleutelwoord is en dat kan je gewoon op verschillende manieren (en naar eigen keuze van de partners gezamenlijk) bereiken.
Ben het verder zeker ook eens met Ouder1 (en sommige anderen hier) dat er vaak onterecht minderwaardig wordt gedaan over "thuisblijven"

(waarbij "thuisblijven" qua werk van alles in kan houden: huishouden, zorg (voor kinderen), klussen, administratie, etc.). Maar goed, ik ben op dit vlak sowieso wel wat "ouderwets" ingesteld blijkbaar, want ik vind kinderen krijgen en die vervolgens zo'n beetje een hele week in de opvang, bij de buren of bij oma en opa plaatsen ook echt totaal van de zotte/een hele slechte "moderne" ontwikkeling...
Mee eens het was ook een voorbeeld en kan uiteraard beide kanten opwerken. Man thuis vrouw werken of man werken vrouw thuis. Een zekere vorm van evenwicht/balans zoals jij beschrijft dient er te zijn. En kan dan ook niks aan je verhaal afdoen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.