Mooiquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef Bessensap het volgende:
De conceptbrief naar nieuwe werkgever:
[..]
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef Bessensap het volgende:
Cliënte is door zowel de heer xxx als door u niet geïnformeerd over de (gevolgen van de) overname voor (de rechtspositie van) cliënte.
Daar zit m.i. nog een discrepantie.quote:Naar oude werkgever:
Cliënte is door zowel u als door de heer xxx geïnformeerd over de (gevolgen van de) overname voor (de rechtspositie van) cliënte.
Euhh.. In de ene brief is ze wel en in de andere niet geïnformeerd? Is dat een keuze of een foutje?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Naar oude werkgever:
[..]
Prima brief, het enige "nadeel" dat ik kan verzinnen is dat de werkgever waarschijnlijk op tijd gaat betalen en je dus geen aanspraak kunt maken op de wettelijke verhoging. Het is het overwegen waard te wachten tot het maximum is bereikt (na 14 dagen) en daarna pas brieven te sturen, nadeel daarvan is duidelijk dat dat langer/meer onzekerheid op levert en de rechter de boete kan matigen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:01 schreef Bessensap het volgende:
Ah! Ik ga d'r even bellen, wat een scherpte hier
Het gaat vooral om wat jullie willen een snelle oplossing en zekerheid of de kans op iets meer geld (max. 50%)quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:12 schreef Bessensap het volgende:
Tja, daar zeg je wat. Geen idee wat wijsheid is..
Het maximum is 50% van bruto loon maar de belasting krijgt een deel., maar een rechter kan dat dus verlagen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:18 schreef Fogel het volgende:
Waar gaat het over, een paar tientjes extra ofzo?
En het werkt nou niet echt de-escalerend.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Prima brief, het enige "nadeel" dat ik kan verzinnen is dat de werkgever waarschijnlijk op tijd gaat betalen en je dus geen aanspraak kunt maken op de wettelijke verhoging. Het is het overwegen waard te wachten tot het maximum is bereikt (na 14 dagen) en daarna pas brieven te sturen, nadeel daarvan is duidelijk dat dat langer/meer onzekerheid op levert en de rechter de boete kan matigen.
Ja, maar hoeveel tijd moet daar eerst overheen gaan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het maximum is 50% van bruto loon maar de belasting krijgt een deel., maar een rechter kan dat dus verlagen.
De rente is wel belastingvrij maar dat zal niet veel zijn.
Klopt maar het koopt wel iets meer tijd om elders te solliciteren.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:23 schreef r_one het volgende:
[..]
En het werkt nou niet echt de-escalerend.
Het maximum is bereikt na 14 dagen, dus 14/15 februari.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:24 schreef Fogel het volgende:
Ja, maar hoeveel tijd moet daar eerst overheen gaan?
Zou TS er verstandig aan doen hier nu rekening mee te houden of kunnen deze stappen pas worden uitgevoerd als de BV failliet is. En gaat het hier wel om een BV?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Persoonlijk aansprakelijk stellen. En alvast conservatoir beslag op zijn privé bankrekeningen en bezittingen leggen?
Mwa, ik zou geen idee hebben hoe dat uit te zoekenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:29 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Zou TS er verstandig aan doen hier nu rekening mee te houden of kunnen deze stappen pas worden uitgevoerd als de BV verdwenen is. En gaat het hier wel om een BV?
Ik dacht overigens altijd dat een BV de hoofdelijke aansprakelijkheid van haar bestuurders uitsloot.. Wat kan betekenen dat TS hier veel energie stopt in niks. Dus TS: tip is om de gangen van deze man eens na te gaan. Of ie misschien bij veel faillisementen betrokken is enz. Wellicht wil/kun je in je positionering en strategie hier rekening mee houden
Miss weet die advocaat iets. Maargoed je doet er maar mee wat je wilquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:30 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Mwa, ik zou geen idee hebben hoe dat uit te zoeken
Ik weet niet precies hoe het zit, maar bij wanbestuur is een bestuurder persoonlijk aansprakelijk, en er staat me iets van bij dat daar over loonvorderingen nog wat specifiek bepaald is. Gewoon opzettelijk geen loon uitbetalen lijkt mij in ieder geval wanbestuur.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:29 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Zou TS er verstandig aan doen hier nu rekening mee te houden of kunnen deze stappen pas worden uitgevoerd als de BV verdwenen is. En gaat het hier wel om een BV?
Ik dacht overigens altijd dat een BV de hoofdelijke aansprakelijkheid van haar bestuurders uitsloot.. Wat kan betekenen dat TS hier veel energie stopt in niks. Dus TS: tip is om de gangen van deze man eens na te gaan. Of ie misschien bij veel faillisementen betrokken is enz. Wellicht wil/kun je in je positionering en strategie hier rekening mee houden
Het lastige met rechters is dat hun uitspraken nog weleens onderling kunnen verschillen. Het is derhalve lastig in te schatten hoe een rechter hierop gaat reageren. In het eerder door mij gepostte voorbeeld had hij er geen enkel probleem mee. Doorgaans zijn rechters wel meer op de hand van werknemers is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vriendin weet niet hoe lang het gaat duren voor wg betaalt, zij kan ook geen ww aanvragen, want ze heeft gewoon een baan. Zou een rechter geen begrip hebben als ze (via een uitzendbureau ofzo) inpakwerk oid gaat doen om de komende tijd tóch verzekerd te zijn van een inkomen?
(Excuses dat ik daar steeds over begin, maar ik vind t gewoon oprecht interessante materie)
In de auto schoot mij pas te binnen dat de brief voor de oude werkgever gezien de omstandigheden mogelijk wat aan de harde kant is. De kans dat die verantwoordelijk is is klein en het kan gezien de omstandigheden op anderen overkomen als een onsympathieke actie. Nu weet ik erg weinig van de specifieke situatie (bijv. wie neemt de zaken waar) dus kan het zelf niet goed beoordelen en ik begrijp wel dat de advocaat hem evt. wil aanspreken en de brief dus gewenst is.quote:
Ff bellen dus vantevoren en de boel uitleggenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In de auto schoot mij pas te binnen dat de brief voor de oude werkgever gezien de omstandigheden mogelijk wat aan de harde kant is. De kans dat die verantwoordelijk is is klein en het kan gezien de omstandigheden op anderen overkomen als een onsympathieke actie. Nu weet ik erg weinig van de specifieke situatie (bijv. wie neemt de zaken waar) dus kan het zelf niet goed beoordelen en ik begrijp wel dat de advocaat hem evt. wil aanspreken en de brief dus gewenst is.
Dat is een goede optie als de brief al verstuurd is (als de advocaat dat wil), maar ik weet niet hoe goed de relatie van de collega's met oud werkgever is. Vriendin wil daar weer aan het werk en dus voorkomen dat die haar deze brief kwalijk gaan nemen mochten ze de brief zien, dan is het m.i. beter als de tekst vriendelijk maar duidelijk is en mogelijk zelfs vriendin (via advocaat) excuses maakt dat ze door de omstandigheden genoodzaakt is de oud werkgever lastig te vallen met deze kwestie.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:17 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ff bellen dus vantevoren en de boel uitleggen
Het is waarschijnlijk formaliteit maar toch wel serieus want ook de oud werkgever wordt aangesproken op zaken die geregeld hadden moeten worden voor de overname. Het is verder aan TS/vriendin om in te schatten wie er aanstoot kunnen nemen en hoe erg ze dat vinden maar het is mogelijk wel een aandachtspunt. Met oud werkgever (zaakwaarnemer) is ook nog geen contact geweest over de situatie voor zover ik weet en dus kan het rauw op "hun" dak vallen, wie "hun" zijn weet ik niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Oud werkgever wist van voren niet meer dat hij van achteren leeft toch?
Of was dat overdreven? Nam daardoor eigenlijk aan dat die brief meer n formaliteit is.
Deze zin is raar, de stukken tussen haakjes zouden optioneel moeten zijn:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef Bessensap het volgende:
Cliënte is door zowel de heer xxx als door u niet geïnformeerd over de (gevolgen van de) overname voor (de rechtspositie van) cliënte.
Klopt, die man is serieus de weg kwijt, dus wij vinden beide deze brief naar hem ook wel een beetje sneu, maar we gaan hem inderdaad bellen (waren we al van plan eerder) morgen om e.e.a. uit te leggen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 18:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Oud werkgever wist van voren niet meer dat hij van achteren leeft toch?
Of was dat overdreven? Nam daardoor eigenlijk aan dat die brief meer n formaliteit is.
En als je hem belt is hij niet meer de weg kwijt?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:58 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Klopt, die man is serieus de weg kwijt, dus wij vinden beide deze brief naar hem ook wel een beetje sneu, maar we gaan hem inderdaad bellen (waren we al van plan eerder) morgen om e.e.a. uit te leggen.
quote:Cliënte is door zowel u als door de heer xxx niet geïnformeerd over de (gevolgen van de) overname voor (de rechtspositie van) cliënte.
?quote:Cliënte is door zowel u als door de heer xxx niet geïnformeerd over de overname voor cliënte.
Bij dezenquote:Cliënte heeft zich al beschikbaar gesteld voor het verrichten van arbeid en dat bevestig ik bij deze nogmaals
Het is niet zo dat je willekeurig haakjes kunt wegdenken. Het gaat erom dat de zin met en zonder haakjes klopt. Dus dat ie klopt wanneer je alle haakjes wegdenkt en wanneer je dat niet doetquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Deze zin is raar, de stukken tussen haakjes zouden optioneel moeten zijn:
niet geïnformeerd over de gevolgen van de overname voor de rechtspositie van cliënte.![]()
![]()
niet geïnformeerd over de gevolgen van de overname voor cliënte.![]()
niet geïnformeerd over de overname voor de rechtspositie van cliënte.![]()
niet geïnformeerd over de overname voor cliënte.![]()
![]()
Mooie brief verder.
Met de haakjesconstructies in die zin worden steeds 2 aspecten in 1 keer benoemd:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:50 schreef hugecooll het volgende:
Het is niet zo dat je willekeurig haakjes kunt wegdenken. Het gaat erom dat de zin met en zonder haakjes klopt. Dus dat ie klopt wanneer je alle haakjes wegdenkt en wanneer je dat niet doet
Naja, zonder de delen tussen haakjes klopt ie al niet, dus da's logischquote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Met de haakjesconstructies in die zin worden steeds 2 aspecten in 1 keer benoemd:
- cliënte is überhaupt niet geïnformeerd over de overname én al helemaal niet over de gevolgen van de overname
- de gevolgen voor cliënte in het algemeen én de gevolgen voor de rechtspositie van cliënte in het bijzonder
Ik blijf erbij dat je die zin niet op alle mogelijke manieren kan lezen zonder dat het krom wordt.
Als in het oude summiere contract geen verbod op nevenwerkzaamheden vermeld wordt, dan kan ze natuurlijk wel uitzendwerkzaamheden gaan doen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze komt in de problemen als een rechter haar in het gelijk stelt want dan moet ze een oplossing bedenken, of het een rol gaat spelen in deze kwestie is erg lastig te beoordelen maar die kans is groot. Als ze gaat solliciteren en ze denkt dat ze een baan heeft dan moet ze zo snel mogelijk naar de advocaat in mijn ogen en zelf ontslagvragen waarbij de werkgever verwijtbaar is en een vergoeding moet betalen.
Ach, hij zal er niet slechter op worden door ons belletje. Hij reageerde zoals we voorspeld hadden "Oh ja, ja, ok"quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En als je hem belt is hij niet meer de weg kwijt?
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het absoluut lovenswaardig dat jullie het willen uitleggen. Maar gaat hij dat snappen als hij echt zo ver heen is al jij doet voorkomen?
Tja, dat is het 'risico'.... hoe meer info je hier deelt, hoe meer materiaal mensen hebben om op te reageren.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:39 schreef Bessensap het volgende:
Serieus, gaan we het nu hier over haakjes hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Tuurlijk mag het! Alleen zou je jezelf ermee in de vingers kunnen snijden doordat je werkgever onbedoeld iets teveel informatie geeft over je strategie, dat is alles wat ik wil zeggen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:17 schreef Bessensap het volgende:
En dat zou niet mogen?Stel dat het hem lukt, wat me erg sterk lijkt, wat dan nog? Is toch niet verboden lijkt me. Namen worden nergens genoemd, dus sowieso lastig te bewijzen.
Mijn quote aanpassen is trouwens ook niet netjes he
Dit. De nieuwe werkgever hoeft maar een fragment van die brief te Googelen en hij komt bij dit topic terecht. Bijvoorbeeld: het stukje "Cliënte is door zowel u als door de heer" is al uniek. Het zou jammer zijn als hij daar zijn voordeel mee doet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:23 schreef Cat22 het volgende:
Tuurlijk mag het! Alleen zou je jezelf ermee in de vingers kunnen snijden doordat je werkgever onbedoeld iets teveel informatie geeft over je strategie, dat is alles wat ik wil zeggen.
Welk voordeel precies? Het weten dat hij aan contractverplichten moet voldoen en zo niet dat hij een dag vrij moet maken om naar de rechtbank te gaan?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit. De nieuwe werkgever hoeft maar een fragment van die brief te Googelen en hij komt bij dit topic terecht. Bijvoorbeeld: het stukje "Cliënte is door zowel u als door de heer" is al uniek. Het zou jammer zijn als hij daar zijn voordeel mee doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |