abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135315050
Ah! Ik ga d'r even bellen, wat een scherpte hier ;)
pi_135315204
Ah, mijn eigen fout, het woordje "niet" is weggevallen na het censureren.. oeps ;) Had gelukkig nog niet gebeld.
pi_135315421
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:01 schreef Bessensap het volgende:
Ah! Ik ga d'r even bellen, wat een scherpte hier ;)
Prima brief, het enige "nadeel" dat ik kan verzinnen is dat de werkgever waarschijnlijk op tijd gaat betalen en je dus geen aanspraak kunt maken op de wettelijke verhoging. Het is het overwegen waard te wachten tot het maximum is bereikt (na 14 dagen) en daarna pas brieven te sturen, nadeel daarvan is duidelijk dat dat langer/meer onzekerheid op levert en de rechter de boete kan matigen.
pi_135315485
Tja, daar zeg je wat. Geen idee wat wijsheid is..
pi_135315638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:12 schreef Bessensap het volgende:
Tja, daar zeg je wat. Geen idee wat wijsheid is..
Het gaat vooral om wat jullie willen een snelle oplossing en zekerheid of de kans op iets meer geld (max. 50%)
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 14:18:54 #66
45833 crew  Fogel
pi_135315764
Ik zou die verhoging gewoon laten voor wat het is eerlijk gezegd.
Op tijd een normaal loon krijgen is toch prima? Waarom meteen op die manier iets meer geld proberen te krijgen? Draagt ook niet bij aan het komen tot een goede oplossing. Niet dat ik de kans op een normale goede en rationele oplossing groot acht van de kant van de werkgever, maar toch. Waar gaat het over, een paar tientjes extra ofzo?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_135315807
Ik persoonlijk neig daar ook niet naar.. het is allemaal al k*t genoeg.
pi_135315936
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:18 schreef Fogel het volgende:
Waar gaat het over, een paar tientjes extra ofzo?
Het maximum is 50% van bruto loon maar de belasting krijgt een deel., maar een rechter kan dat dus verlagen.
De rente is wel belastingvrij maar dat zal niet veel zijn.
pi_135315961
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Prima brief, het enige "nadeel" dat ik kan verzinnen is dat de werkgever waarschijnlijk op tijd gaat betalen en je dus geen aanspraak kunt maken op de wettelijke verhoging. Het is het overwegen waard te wachten tot het maximum is bereikt (na 14 dagen) en daarna pas brieven te sturen, nadeel daarvan is duidelijk dat dat langer/meer onzekerheid op levert en de rechter de boete kan matigen.
En het werkt nou niet echt de-escalerend.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 14:24:48 #70
45833 crew  Fogel
pi_135316044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het maximum is 50% van bruto loon maar de belasting krijgt een deel., maar een rechter kan dat dus verlagen.
De rente is wel belastingvrij maar dat zal niet veel zijn.
Ja, maar hoeveel tijd moet daar eerst overheen gaan?
Als baas deze maand niks betaalt, na twee weken een in gebrekestelling krijgt en dan eieren voor zijn geld kiest en meteen overmaakt zal het vast geen 50% extra opleveren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_135316069
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:23 schreef r_one het volgende:

[..]

En het werkt nou niet echt de-escalerend.
Klopt maar het koopt wel iets meer tijd om elders te solliciteren.

Ik geef de mogelijkheid even zodat TS en evt. advocaat het kunnen bespreken als ze er niet aan gedacht hebben.
pi_135316105
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:24 schreef Fogel het volgende:
Ja, maar hoeveel tijd moet daar eerst overheen gaan?
Het maximum is bereikt na 14 dagen, dus 14/15 februari.
pi_135316247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Persoonlijk aansprakelijk stellen. En alvast conservatoir beslag op zijn privé bankrekeningen en bezittingen leggen?
Zou TS er verstandig aan doen hier nu rekening mee te houden of kunnen deze stappen pas worden uitgevoerd als de BV failliet is. En gaat het hier wel om een BV?

Ik dacht overigens altijd dat een BV de hoofdelijke aansprakelijkheid van haar bestuurders uitsloot.. Wat kan betekenen dat TS hier veel energie stopt in niks. Dus TS: tip is -als het om een BV gaat- om de gangen van deze man eens na te gaan. Of ie misschien bij veel faillisementen betrokken is enz. Wellicht wil/kun je in je positionering en strategie hier rekening mee houden
pi_135316301
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:29 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Zou TS er verstandig aan doen hier nu rekening mee te houden of kunnen deze stappen pas worden uitgevoerd als de BV verdwenen is. En gaat het hier wel om een BV?

Ik dacht overigens altijd dat een BV de hoofdelijke aansprakelijkheid van haar bestuurders uitsloot.. Wat kan betekenen dat TS hier veel energie stopt in niks. Dus TS: tip is om de gangen van deze man eens na te gaan. Of ie misschien bij veel faillisementen betrokken is enz. Wellicht wil/kun je in je positionering en strategie hier rekening mee houden
Mwa, ik zou geen idee hebben hoe dat uit te zoeken :)
pi_135316366
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:30 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Mwa, ik zou geen idee hebben hoe dat uit te zoeken :)
Miss weet die advocaat iets. Maargoed je doet er maar mee wat je wil ;)
pi_135316400
Vriendin weet niet hoe lang het gaat duren voor wg betaalt, zij kan ook geen ww aanvragen, want ze heeft gewoon een baan. Zou een rechter geen begrip hebben als ze (via een uitzendbureau ofzo) inpakwerk oid gaat doen om de komende tijd tóch verzekerd te zijn van een inkomen?
(Excuses dat ik daar steeds over begin, maar ik vind t gewoon oprecht interessante materie :@ )
compact en kleverig.
pi_135316517
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:29 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Zou TS er verstandig aan doen hier nu rekening mee te houden of kunnen deze stappen pas worden uitgevoerd als de BV verdwenen is. En gaat het hier wel om een BV?

Ik dacht overigens altijd dat een BV de hoofdelijke aansprakelijkheid van haar bestuurders uitsloot.. Wat kan betekenen dat TS hier veel energie stopt in niks. Dus TS: tip is om de gangen van deze man eens na te gaan. Of ie misschien bij veel faillisementen betrokken is enz. Wellicht wil/kun je in je positionering en strategie hier rekening mee houden
Ik weet niet precies hoe het zit, maar bij wanbestuur is een bestuurder persoonlijk aansprakelijk, en er staat me iets van bij dat daar over loonvorderingen nog wat specifiek bepaald is. Gewoon opzettelijk geen loon uitbetalen lijkt mij in ieder geval wanbestuur.

Conservatoir beslag is om de uitwinbaarheid van de schuldenaar veilig te stellen. Voorkomen dat de kip intussen kaal wordt zeg maar. Dat krijg je niet zomaar voor elkaar, maar het zou wel een mooie manier om er hard in te gaan zijn. De werkgever kan ineens nauwelijks meer pinnen en zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135316549
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vriendin weet niet hoe lang het gaat duren voor wg betaalt, zij kan ook geen ww aanvragen, want ze heeft gewoon een baan. Zou een rechter geen begrip hebben als ze (via een uitzendbureau ofzo) inpakwerk oid gaat doen om de komende tijd tóch verzekerd te zijn van een inkomen?
(Excuses dat ik daar steeds over begin, maar ik vind t gewoon oprecht interessante materie :@ )
Het lastige met rechters is dat hun uitspraken nog weleens onderling kunnen verschillen. Het is derhalve lastig in te schatten hoe een rechter hierop gaat reageren. In het eerder door mij gepostte voorbeeld had hij er geen enkel probleem mee. Doorgaans zijn rechters wel meer op de hand van werknemers is mijn ervaring.
pi_135319597
Bessensap dat wat betreft een andere ban zoeken om inkomsten te generen ... ik ben geen jurist oid maar wel ervaringsdeskundige:

Zit vriendin nu thuis omdat wg haar eruit heeft gezet? Heeft een advocaat een brief naar wg gestuurd dat loondoorbetaling gesommeerd wordt en dat vriendin nog steeds bereid is om in gesprek te gaan/houdt zij zich beschikbaar voor werk?

Ik denk dat het in jouw vriendins belang niet verstandig is om dan ergens andrs aan de slag te gaan voor the time being ... en rechter zou dat dan kunnen zien als dat ze er toch geen zin meer heeft om voor huidige wg te werken.

Mijn jurist zei toentertijd dat ik t.a.t. moet laten blijken beschikbaar te zijn om mijn werkzaamheden te hervatten. Ik was als de dood dat wg mijn loon niet zou doorbetalen ondanks dat hij dat verplicht was. Dit is gelukkig wel netjes gebeurd toen.

Stel dat wg toch de regels aan zijn laars lapt .. zorgt dit dan voor grote financiele problemen bij je vriendin? Valt het niet op te lossen door tijdelik zuiniger te leven/spaargeld/hulp van familie vrienden?

Echt een klote situatie voor julie. Succes en houd moed!
pi_135325152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef Bessensap het volgende:
Naar oude werkgever:
In de auto schoot mij pas te binnen dat de brief voor de oude werkgever gezien de omstandigheden mogelijk wat aan de harde kant is. De kans dat die verantwoordelijk is is klein en het kan gezien de omstandigheden op anderen overkomen als een onsympathieke actie. Nu weet ik erg weinig van de specifieke situatie (bijv. wie neemt de zaken waar) dus kan het zelf niet goed beoordelen en ik begrijp wel dat de advocaat hem evt. wil aanspreken en de brief dus gewenst is.
pi_135325233
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In de auto schoot mij pas te binnen dat de brief voor de oude werkgever gezien de omstandigheden mogelijk wat aan de harde kant is. De kans dat die verantwoordelijk is is klein en het kan gezien de omstandigheden op anderen overkomen als een onsympathieke actie. Nu weet ik erg weinig van de specifieke situatie (bijv. wie neemt de zaken waar) dus kan het zelf niet goed beoordelen en ik begrijp wel dat de advocaat hem evt. wil aanspreken en de brief dus gewenst is.
Ff bellen dus vantevoren en de boel uitleggen
pi_135325489
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:17 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Ff bellen dus vantevoren en de boel uitleggen
Dat is een goede optie als de brief al verstuurd is (als de advocaat dat wil), maar ik weet niet hoe goed de relatie van de collega's met oud werkgever is. Vriendin wil daar weer aan het werk en dus voorkomen dat die haar deze brief kwalijk gaan nemen mochten ze de brief zien, dan is het m.i. beter als de tekst vriendelijk maar duidelijk is en mogelijk zelfs vriendin (via advocaat) excuses maakt dat ze door de omstandigheden genoodzaakt is de oud werkgever lastig te vallen met deze kwestie.
pi_135325992
Oud werkgever wist van voren niet meer dat hij van achteren leeft toch?
Of was dat overdreven? Nam daardoor eigenlijk aan dat die brief meer n formaliteit is.
compact en kleverig.
pi_135326379
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Of was dat overdreven? Nam daardoor eigenlijk aan dat die brief meer n formaliteit is.
Het is waarschijnlijk formaliteit maar toch wel serieus want ook de oud werkgever wordt aangesproken op zaken die geregeld hadden moeten worden voor de overname. Het is verder aan TS/vriendin om in te schatten wie er aanstoot kunnen nemen en hoe erg ze dat vinden maar het is mogelijk wel een aandachtspunt. Met oud werkgever (zaakwaarnemer) is ook nog geen contact geweest over de situatie voor zover ik weet en dus kan het rauw op "hun" dak vallen, wie "hun" zijn weet ik niet.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:45:22 #85
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_135336192
Niets toe te voegen aan het topic wat betreft inzichten maar ik wil TS en zijn vriendin heel veel sterkte wensen.

Heb zelf in een arbeidsconflict gezeten met mijn oude werkgever en emotioneel vreet het aan je. Je inkomen is toch een van je vaste pijlers in je bestaan, heel erg vervelend als dat op het spel staat. Ik heb er uiteindelijk bijna een jaar stress en buikpijn van gehad, ondanks ik volledig in mijn recht stond. Pas nu, een jaar later, heb ik het een beetje los kunnen laten.

Dus chapeau voor jullie allebei voor de stappen tot nu toe ondernomen (juridisch advies, advocaat etc) en voor jullie doorzettingsvermogen. Hou een positieve instelling en vooral vertrouw op je advocaat. Zij hebben vaker met dit bijltje gehakt en weten precies wat ze wel en niet moeten zeggen/doen.

Succes!

(Ik blijf ondertussen lekker meelezen ;))
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 22:52:29 #86
269689 crew  Viv
pi_135339830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:33 schreef Bessensap het volgende:
Cliënte is door zowel de heer xxx als door u niet geïnformeerd over de (gevolgen van de) overname voor (de rechtspositie van) cliënte.
Deze zin is raar, de stukken tussen haakjes zouden optioneel moeten zijn:
niet geïnformeerd over de gevolgen van de overname voor de rechtspositie van cliënte. *O* *O*
niet geïnformeerd over de gevolgen van de overname voor cliënte. *O*
niet geïnformeerd over de overname voor de rechtspositie van cliënte. -O-
niet geïnformeerd over de overname voor cliënte. -O- -O-

Mooie brief verder. O+
pi_135340133
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Klopt, die man is serieus de weg kwijt, dus wij vinden beide deze brief naar hem ook wel een beetje sneu, maar we gaan hem inderdaad bellen (waren we al van plan eerder) morgen om e.e.a. uit te leggen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:31:22 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135341607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:58 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Klopt, die man is serieus de weg kwijt, dus wij vinden beide deze brief naar hem ook wel een beetje sneu, maar we gaan hem inderdaad bellen (waren we al van plan eerder) morgen om e.e.a. uit te leggen.
En als je hem belt is hij niet meer de weg kwijt?
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het absoluut lovenswaardig dat jullie het willen uitleggen. Maar gaat hij dat snappen als hij echt zo ver heen is al jij doet voorkomen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:39:38 #89
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135341986
quote:
Cliënte is door zowel u als door de heer xxx niet geïnformeerd over de (gevolgen van de) overname voor (de rechtspositie van) cliënte.
quote:
Cliënte is door zowel u als door de heer xxx niet geïnformeerd over de overname voor cliënte.
?
Cliënte is door zowel u als door de heer xxx niet geïnformeerd over de gevolgen van de overname voor (de rechtspositie van) cliënte.

quote:
Cliënte heeft zich al beschikbaar gesteld voor het verrichten van arbeid en dat bevestig ik bij deze nogmaals
Bij dezen

[ Bericht 5% gewijzigd door hugecooll op 10-01-2014 23:44:39 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:50:22 #90
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135342427
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Deze zin is raar, de stukken tussen haakjes zouden optioneel moeten zijn:
niet geïnformeerd over de gevolgen van de overname voor de rechtspositie van cliënte. *O* *O*
niet geïnformeerd over de gevolgen van de overname voor cliënte. *O*
niet geïnformeerd over de overname voor de rechtspositie van cliënte. -O-
niet geïnformeerd over de overname voor cliënte. -O- -O-

Mooie brief verder. O+
Het is niet zo dat je willekeurig haakjes kunt wegdenken. Het gaat erom dat de zin met en zonder haakjes klopt. Dus dat ie klopt wanneer je alle haakjes wegdenkt en wanneer je dat niet doet :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')