abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135523613
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:53 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, en dat gaat dus niet werken. Dan kunnen we wel stoppen met het vrije vervoer van personen en goederen en gewoon weer prikkeldraad langs de grens plaatsen.
Ik geloof er niks van. :) Ten eerste omdat er wederzijdse voordelen aan vrij vervoer van personen en goederen zitten. Ten tweede omdat met de (Herziene) Rijnvaartakte uit 1831/1868 bewezen is dat het kan. Laat je niet alles zomaar aanpraten door de EU-adepten.
pi_135523682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:53 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, en dat gaat dus niet werken. Dan kunnen we wel stoppen met het vrije vervoer van personen en goederen en gewoon weer prikkeldraad langs de grens plaatsen.
Zwart/wit-benaderingen zijn zelden de juiste.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:41:39 #273
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135524347
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van. :) Ten eerste omdat er wederzijdse voordelen aan vrij vervoer van personen en goederen zitten. Ten tweede omdat met de (Herziene) Rijnvaartakte uit 1831/1868 bewezen is dat het kan. Laat je niet alles zomaar aanpraten door de EU-adepten.
Desondanks kon die Rijnvaartakte de Wereldoorlogen niet voorkomen. De EU damt dat mijn inziens toch wel aardig goed in door Frankrijk en Duitsland in hetzelfde kamp te zetten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_135525299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:41 schreef Euribob het volgende:
Desondanks kon die Rijnvaartakte de Wereldoorlogen niet voorkomen. De EU damt dat mijn inziens toch wel aardig goed in door Frankrijk en Duitsland in hetzelfde kamp te zetten.
Dat zou ook wel een beetje veel gevraagd zijn van een verdrag dat alleen over binnenvaart op de Rijn gaat.

Dat de EU vrede zou brengen binnen Europa en dat enkel de EU dat zou kunnen, dat was misschien 50 jaar geleden zo maar nu is die gedachte niet meer relevant vind ik. Tegenwoordig hebben ontwikkelingen in transport en communicatie de hele wereld veel dichterbij gebracht waardoor het al als vanzelf minder aantrekkelijk wordt om oorlog te gaan voeren. Door steviger handelsbetrekkingen neemt de prijs van het voeren van oorlog steeds verder toe. Tegelijkertijd hebben burgers meer informatie tot hun beschikking waardoor demagogen sneller door de mand vallen. Ook is er meer wederzijds begrip en kennis ontstaan over mensen die in andere Westerse landen leven en blijkt dat deze mensen eigenlijk net als ons zelf zijn, waarom zou je daar oorlog mee voeren?
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:09:59 #275
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135525458
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat zou ook wel een beetje veel gevraagd zijn van een verdrag dat alleen over binnenvaart op de Rijn gaat.
Dat er af en toe een paar wel succesvolle verdragen gesloten worden zegt natuurlijk vrij weinig. Je moet naar het grote geheel kijken. Anders zou je bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat puur kapitalisme niet tot armoede leidt "want er zijn ook rijke mensen, hoor".

quote:
Dat de EU vrede zou brengen binnen Europa en dat enkel de EU dat zou kunnen, dat was misschien 50 jaar geleden zo maar nu is die gedachte niet meer relevant vind ik. Tegenwoordig hebben ontwikkelingen in transport en communicatie de hele wereld veel dichterbij gebracht waardoor het al als vanzelf minder aantrekkelijk wordt om oorlog te gaan voeren. Door steviger handelsbetrekkingen neemt de prijs van het voeren van oorlog steeds verder toe. Tegelijkertijd hebben burgers meer informatie tot hun beschikking waardoor demagogen sneller door de mand vallen. Ook is er meer wederzijds begrip en kennis ontstaan over mensen die in andere Westerse landen leven en blijkt dat deze mensen eigenlijk net als ons zelf zijn, waarom zou je daar oorlog mee voeren?
Dankzij die EU identificeren we ons een stuk beter met de rest van Europa inderdaad. Ik zie geen reden waarom dat zo slecht is of waarom dat dan teruggedraaid moet worden.
pi_135525583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:09 schreef Euribob het volgende:
Dankzij die EU identificeren we ons een stuk beter met de rest van Europa inderdaad. Ik zie geen reden waarom dat zo slecht is of waarom dat dan teruggedraaid moet worden.
De ontwikkelingen in transport (hogere snelheden, containerisatie, schaalvergroting) en communicatie (internet) hebben wereldwijd plaatsgevonden en zijn zelfs niet door de EU geïnitieerd. Hoe kun je die ontwikkelingen dan aan de EU toerekenen?
pi_135526084
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik heb even op Wikipedia gekeken en zo te zien is de Rijnvaartakte ook niet puur een verdrag, maar een intergouvernementele organisatie met een Commissie.

En als je naar de juridische ontwikkeling van de EU kijkt, dan denk ik ook niet dat je zomaar eromheen kan om een dagelijks bestuur en een juridisch orgaan te hebben. Anders lappen landen de vandaag gemaakte afspraken morgen gelijk weer aan hun laars als dat opportunistisch even wat beter uitkomt.

Het EFTA/EVA-verdrag heeft niet zoiets dergelijks, maar de meeste voormalige deelnemende landen zijn in het verleden naar de EEG/EG overgestapt, volgens Wikipedia omdat de economie in de EEG-landen sneller ging dan in de EVA-landen.

Vergeet ook niet dat veel dingen met een reden zijn zoals ze zijn. Als het om de EU gaat, dan zijn sommige dingen (het eurostelsel) misschien niet zo goed doordacht. Maar bijv. de regels over de interne markt, de positie van het EU Hof van Justitie etc.etc. bestaan allemaal al ongeveer 60 jaar en zijn in al die tijd langzaamaan steeds meer fijngeslepen en in de juiste vorm geboetseerd. Het zou dom zijn om al die moeite overboord te gooien en te proberen om het wiel opnieuw uit te vinden.
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:35:13 #278
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_135528787
Om eerlijk te zijn zie ik ook niet in wat de Rijnvaartakte nou precies bewijst, behalve dan het een waanzinnig verstandig idee is om op Europees niveau in verdragrecht het vrij verkeer van goederen, diensten en personen vast te leggen. Maar daar was men binnen de EU ook al een tijdje geleden achter gekomen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_135538618
Misschien gek, maar als SP-er overweeg ik PVV te gaan stemmen voor de EU verkiezingen.
Ik wil er namelijk niet eens meer mee in gesprek, ik wil het niet meer, punt.
  woensdag 15 januari 2014 @ 23:10:23 #280
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135544167
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:21 schreef hobmosbel het volgende:
Misschien gek, maar als SP-er overweeg ik PVV te gaan stemmen voor de EU verkiezingen.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je nooit je zin krijgt.
pi_135549904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 23:10 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dan weet je in ieder geval zeker dat je nooit je zin krijgt.
Als we doorgaan op deze weg weet je zeker dat je over x jaar niets meer te willen hebt, tenzij zeer kapitaalkrachtig.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_135549917
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:21 schreef hobmosbel het volgende:
Stem dan geen PVV (allerlei onzinnige punten die niet belangrijk zijn), maar Artikel50. Het enige partijpunt is: uit de EU, en dat is het enige waar het om zou moeten draaien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135577961
Het punt is: ik wil niet "uit de EU", ik wil een andere EU.

Een EU met extreem vergaande samenwerking voor de rijkere landen, en een ander deel wat de ring daaromheen beheert. Landen als Polen en Bulgarije moeten geen vrij verkeer hebben naar Nederland. Dat vaagt de hele onderklasse weg.

Maarja dan wordt het denk ik toch maar een stem op artikel50 om maar een signaal af te geven.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_135579708
quote:
12s.gif Op donderdag 16 januari 2014 07:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stem dan geen PVV (allerlei onzinnige punten die niet belangrijk zijn), maar Artikel50. Het enige partijpunt is: uit de EU, en dat is het enige waar het om zou moeten draaien.
Nou, ik zal hun programma eens doorlezen.
pi_135580864
Denken dat stemmen invloed zal hebben op de huidige situatie van de EU :')
pi_135593975
Ik begin een beetje misselijk te worden van al het pro EU nieuws de laatste weken. HEt moge duidelijk zijn dat de verkiezingen er aan komen. Al dat fiijne EU nieuws moet natuurlijk voorkomen dat we op die nare anti EU partijen gaan stemmen. De kritische persoon die ook nog eens wat op internet leest en zich in het onderwerp verdiept prikt wel door deze propaganda heen maar degene die naar het staatsjournaal en nieuwsuur kijkt krijgt wel een heel positief beeld voorgeschoten.
pi_135594052
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:04 schreef Bombshell het volgende:
Ik begin een beetje misselijk te worden van al het pro EU nieuws de laatste weken. HEt moge duidelijk zijn dat de verkiezingen er aan komen. Al dat fiijne EU nieuws moet natuurlijk voorkomen dat we op die nare anti EU partijen gaan stemmen. De kritische persoon die ook nog eens wat op internet leest en zich in het onderwerp verdiept prikt wel door deze propaganda heen maar degene die naar het staatsjournaal en nieuwsuur kijkt krijgt wel een heel positief beeld voorgeschoten.
Aha, al het nieuws over de inkomende Roemenen en Bulgaren is pro-EU nieuws?
pi_135594146
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, al het nieuws over de inkomende Roemenen en Bulgaren is pro-EU nieuws?
Wordt nu juist gesteld dat de invasie uit blijft was nog in het nieuws.
pi_135594211
Let wel, de invasie in Normandië was in eerste instantie ook niet zo'n groot nieuws. Dat werd het pas toen de geallieerden in Parijs zaten te borrelen.
pi_135594611
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:11 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Wordt nu juist gesteld dat de invasie uit blijft was nog in het nieuws.
En daarvoor werd er gesproken over grote drama's. Beetje mager voor je vergaande conclusies.
pi_135594885
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En daarvoor werd er gesproken over grote drama's. Beetje mager voor je vergaande conclusies.
Maar vindt je het niet opvallend dat er nu door zowat elke mediakanaal gesteld wordt dat de crisis achter de rug is? 2015 weer groei, allerlei zaken trekken opeens weer aan. En jij komt alleen met het punt van de invasie dus dat lijkt me wat mager van jouw kant zou ik zeggen.
pi_135594912

[ Bericht 100% gewijzigd door Bombshell op 17-01-2014 10:38:28 ]
pi_135594913
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:36 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Maar vindt je het niet opvallend dat er nu door zowat elke mediakanaal gesteld wordt dat de crisis achter de rug is? 2015 weer groei, allerlei zaken trekken opeens weer aan.
Dat kun je ze niet kwalijk nemen, journalisten zijn een doorgeefluik, geen kritische filter.
pi_135594956
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:37 schreef waht het volgende:

[..]

Dat kun je ze niet kwalijk nemen, journalisten zijn een doorgeefluik, geen kritische filter.
Een trieste waarheid inmiddels.
pi_135594986
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:36 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Maar vindt je het niet opvallend dat er nu door zowat elke mediakanaal gesteld wordt dat de crisis achter de rug is? 2015 weer groei, allerlei zaken trekken opeens weer aan.
Is me nog niet als zodanig opgevallen eerlijk gezegd. Maar dat herstel aanstaande is lijkt me los te staan van deze verkiezingen.
Sowieso maakt iedereen zich drukker om de gemeenteraadsverkiezingen dan om de EP-verkiezingen. Daar gaat men de media niet in een groot complot bij betrekken.
pi_135595057
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2014 10:43:45 (doe normaal) ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135595151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:14 schreef waht het volgende:
Let wel, de invasie in Normandië was in eerste instantie ook niet zo'n groot nieuws. Dat werd het pas toen de geallieerden in Parijs zaten te borrelen.
pi_135595277
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is me nog niet als zodanig opgevallen eerlijk gezegd. Maar dat herstel aanstaande is lijkt me los te staan van deze verkiezingen.
Sowieso maakt iedereen zich drukker om de gemeenteraadsverkiezingen dan om de EP-verkiezingen. Daar gaat men de media niet in een groot complot bij betrekken.
Nee hoor de media wordt niet betrokken bij EU propaganda. Nooit naar het acht uur journaal gekeken met verslaggever Chris Ostendorf, dat is toch pure propaganda. Nooit een negatief woord en alleen maar uitleggen hoe goed de EU wel niet voor ons is.
pi_135595409
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:48 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Nee hoor de media wordt niet betrokken bij EU propaganda. Nooit naar het acht uur journaal gekeken met verslaggever Chris Ostendorf, dat is toch pure propaganda. Nooit een negatief woord en alleen maar uitleggen hoe goed de EU wel niet voor ons is.
Of is dit misschien ook horen wat je graag wilt horen?
pi_135595586
Simpel:

Stelling: EU functioneert niet => stoppen ermee!

Eens: en het ligt aan de alloctonen --> Stem PVV

Eens: vroeger was alles beter --> stem SP

Eens, maar moet wel blijven bestaan om beter te kunnen anticiperen op de veranderingen in de wereld(macht), dus (fors) re-organiseren om het effectiever te maken. Plus:
- de broeikas- en milieuproblemen moeten nu echt aangepakt worden: --> Stem GL of PvdD
- er moet veel meer gedaan worden aan informatie/internetveiligheid --> Stel Piratenpartij.

Mwa: het kan iets beter, of: het gaat best goed: ---> Stem een van de overige partijen om door te blijven sukkelen op de huidige koers.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')