Alle lof voor Mori, maar als ik hem was, ging ik op zoek naar een club met ruggegraat.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:26 schreef remlof het volgende:
'Vitesse had garantie dat Mori land in kon'
Ruggegraat, supporters, een voetbalstadion.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Alle lof voor Mori, maar als ik hem was, ging ik op zoek naar een club met ruggegraat.
Exact. En zomaar even 3 Duitse clubs van naam in de steek laten omdat er 1 (!) speler niet meemag, vanwege immigratiewetten van het land waar de wedstrijden gespeeld worden, dat doe je niet.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als VAE het land Israël niet erkent kunnen ze moeilijk opeen wel het paspoort van Israël erkennen
Die laatste twee lijken me iets relevantere criteria inderdaad. Alsof het een voetballer ook maar iets interesseert dat zijn club toch een tripje maakt naar een land waar hij op het laatste moment niet in mag.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ruggegraat, supporters, een voetbalstadion.
pick one
Dan moet de gemiddelde voetballer eerst zijn eigen ruggengraat gaan zoekenquote:Op maandag 6 januari 2014 19:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ruggegraat, supporters, een voetbalstadion.
pick one
Frits Barend gaat dit vanavond duiden bij Knevel en Tijs.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:09 schreef Adelante het volgende:
Barbara Barend om commentaar vragen op NOS JournaalVeel Joodser kan het niet...
En toch is het belangrijk dat men kritisch blijft kijken naar potentieel antisemitisch gedrag. Het is nog maar 70 jaar geleden dat al die gruwelijke dingen gebeurt zijn. En helaas zijn er nog steeds groepen mensen die niet bepaalt ''genuanceerd'' denken over Joden. Een zoekje op google en je kunt nogal schrikken van wat je tegen komt......quote:Op maandag 6 januari 2014 20:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Joodse voetballer mag moslimland niet in. Nou en?
De joodse voetballer Dan Mori van ViteSSe mag de Verenigde Antisemitische Emiraten niet in. Want Israëli, met Israëlisch paspoort. Dus Nederland is uiteraard meteen woedend aan het omgekeerd quenelle'en over antisemitisme (en een beetje aan het lollen dat de CIDI-mevrouw 'Voet' heet en het PR-meisje van Vitesse 'Bal').
http://www.geenstijl.nl/m(...)er_mag_moslimla.html
HAHAHAquote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
En toch is het belangrijk dat men kritisch blijft kijken naar potentieel antisemitisch gedrag. Het is nog maar 70 jaar geleden dat al die gruwelijke dingen gebeurt zijn. En helaas zijn er nog steeds groepen mensen die niet bepaalt ''genuanceerd'' denken over Joden. Een zoekje op google en je kunt nogal schrikken van wat je tegen komt......
Je antisemitisme gejank, dat is grappigquote:Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Ok wat is hier exact grappig aan?
En je moet er ook voor waken dat je niet alle joden als slachtoffers gaat zien en moslims als daders. Zie onderstaand voorbeeld:quote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
En toch is het belangrijk dat men kritisch blijft kijken naar potentieel antisemitisch gedrag. Het is nog maar 70 jaar geleden dat al die gruwelijke dingen gebeurt zijn. En helaas zijn er nog steeds groepen mensen die niet bepaalt ''genuanceerd'' denken over Joden. Een zoekje op google en je kunt nogal schrikken van wat je tegen komt......
Daar zullen ze het zelf wel naar gemaakt hebben dan.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Als jij de ernst van haat naar andere volkeren niet ondertekend vind ik dat niet normaal.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je antisemitisme gejank, dat is grappig
JIDF crew checking inquote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Waar kan ik tekenen?quote:Op maandag 6 januari 2014 20:28 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Als jij de ernst van haat naar andere volkeren niet ondertekend vind ik dat niet normaal.
Als je hetzelfde behandeld wilt worden moet je jezelf niet in een uitzonderingspositie gaan manoeuvreren.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Waar kan ik me aanmelden?quote:Op maandag 6 januari 2014 20:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Heeft hij toch weer 50 euro mee binnen geharkt
Dit is helemaal geen anti-semitisch gedrag. Anti-Israëlisch is niet hetzelfde als anti-semitisch.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Net als dat "help help daar zijn de zionisten/kruisvaarders uit het westen die ons willen bezetten" gelul dat regelmatig uit het midden-oosten komt. Ook betekenisloos.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit is helemaal geen anti-semitisch gedrag. Anti-Israëlisch is niet hetzelfde als anti-semitisch.
De anti-semitisme kaart is inmiddels zo vaak gebruikt dat er amper wat van over is. Het heeft geen betekenis meer.
Precies. Maar dat hoor ik veel minder vaak dan "anti-semitisme, buhbuhbuhbuhbuh". Of misschien vinden er vaker bezettingen plaats door het westen en hoor je het relatief gezien minder vaak onnodig. 1 van de 2.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Net als dat "help help daar zijn de zionisten/kruisvaarders uit het westen die ons willen bezetten" gelul dat regelmatig uit het midden-oosten komt. Ook betekenisloos.
quote:Vitesse maakt bij FIFA melding van 'politiek steekspel' rondom Mori
Vitesse stapt naar de FIFA. De Arnhemmers verblijven momenteel in de Verenigde Arabische Emiraten, maar moeten zich zonder verdediger Dan Mori voorbereiden op de tweede seizoenshelft. De VAE erkennen Israël niet als land en gaven Mori daarom geen toestemming het land te betreden. De verdediger is in Nederland achter gebleven en traint daar voor zichzelf.
Vitesse zal de FIFA op de hoogte brengen. "Zowel de VAE als Israël zijn lidstaten van de FIFA. In die zin is het vreemd dat ze een voetballer uitsluiten van een trainingskamp in dit land", zegt woordvoerster Ester Bal tegen de NOS. Vitesse had in eerste instantie te horen gekregen dat Mori welkom was in Abu Dhabi, maar een dag voor vertrek werd dat toch bijgesteld.
De nummer twee van de Eredivisie heeft nooit overwogen om de trip te schrappen. "Wij zijn een voetbalclub, geen politieke partij", benadrukt Bal. "Bovendien hebben wij verplichtingen voor de wedstrijden tegen Wolfsburg en HSV. Zij rekenen er op dat wij er zijn. Het is wel jammer dat we onderdeel zijn geworden van een politiek steekspel."
Correcte manier van handelen, lijkt me. Hoewel die nepotisten bij de FIFA dit ongetwijfeld weer wegmoffelen omwille van de financiële belangen.quote:
ehm, wanneer was dat?quote:Op maandag 6 januari 2014 02:40 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja, wat een verbroedering zie je toch altijd als de supporters na de wedstrijd aan het rellen zijn.
Wat, rellende voetbalsupporters? Ieder weekend ofzo?quote:
Boeiend, Israelquote:Op maandag 6 januari 2014 18:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat Palestijnen met een Israëlisch paspoort niet dezelfde rechten hebben als anderen met dat zelfde paspoort.
Ok, dat is wat anders, dat moet de FIFA maar regelen (vandaar het correcte beleid dat Vitesse hier volgt).quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:22 schreef Halcon het volgende:
Er zijn meer van die rare dingen... Azerbaidjzan en ARmenie spelen meen ik niet tegen elkaar en Gibraltar en Spanje kunnen niet bij elkaar in een kwalificatiepoule komen...
Eigenlijk zou je, als je niet bereid bent om tegen elk mede-lid te spelen, gewoon uitgesloten moeten worden. Begin dan maar een clubje met andere zielepoten.
De wet dient dusdanig te zijn dat elk FIFA-lid kan voetballen binnen de landsgrenzen van een ander FIFA-lid.Voldoe je daar niet aan, dan moet je maar gewoon niet meedoen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, dat is wat anders, dat moet de FIFA maar regelen (vandaar het correcte beleid dat Vitesse hier volgt).
Immigratiewetten van een land aanhalen om maar niet te oefenen tegen bevriende clubs is wat korter door de bocht.
Nog liever dat dan moreel failliet zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 02:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Eigen misgelopen inkomsten + eigen verspilde uitgaven + misgelopen inkomsten tegenstanders is toch een aardig bedrag.
Qatar would let Israel take part in a World Cup on their territory despite not recognising the Jewish state, the head of the Gulf nation's bid to stage the 2022 event said yesterday.http://www.thenational.ae(...)lcome-israel-in-2022quote:Op dinsdag 7 januari 2014 03:41 schreef Hathor het volgende:
Erkennen ze Israel wel in Qatar? Anders kan dat nog lachen worden mochten die zich qualificeren voor dat WK dat ze daar binnengeharkt hebben.
Spot on.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Joodse voetballer mag moslimland niet in. Nou en?
De joodse voetballer Dan Mori van ViteSSe mag de Verenigde Antisemitische Emiraten niet in. Want Israëli, met Israëlisch paspoort. Dus Nederland is uiteraard meteen woedend aan het omgekeerd quenelle'en over antisemitisme (en een beetje aan het lollen dat de CIDI-mevrouw 'Voet' heet en het PR-meisje van Vitesse 'Bal'). Maar wat is er nou aan de hand? Een Arabisch land wil geen Israëlische nationals binnen de landsgrenzen, omdat ze de staat Israël niet erkennen. Waarmee een Israëli technisch gezien niet bestaat. Dus de Emiraten, een Arabisch moslimland dat in al haar soevereiniteit gewoon haar eigen wetten en regels mag bepalen en handhaven, doet precies wat je van een Arabisch moslimland kan verwachten: Israël stom vinden. Is de bevestiging daarvan aanleiding om jezelf helemaal de tiefus te laten agiteren? Neuh. Vitesse dan. De club heeft niet de ballen (haha) om een statement te maken door het trainingskamp af te zeggen omdat één joodse speler niet mee mag. Het zou ze sieren als ze het wel doen, maar er spelen allerlei (commerciële) belangen rond de trainingsreis en bij welke voetbalploeg reken je dan nog op ruggengraat of principes? Geen enkele. Ook geen nieuws dus. En sinds wanneer verwachten we daadkracht en échte statements van de KNVB? Precies: nooit. Dus alle spelers in dit verhaal doen precies wat er van ze te verwachten valt. Wat rest, is obligate morele opwinding voor de tribühne: antisemitisme is stom, en zelf zouden we het allemaal anders, beter, principiëler en eerlijker doen. Want zo zijn wij, dappere Nederlanders van het naoorlogse verzet. Gaap. Volgende rel graag.
http://www.geenstijl.nl/m(...)er_mag_moslimla.html
En Israel mag meedoen alsof het een Europees land is, omdat het niet aan de eerste voorwaarde voor internationale sportbeoefening voldoet, nl. vriendjes maken met de landen om je heen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:22 schreef Halcon het volgende:
Er zijn meer van die rare dingen... Azerbaidjzan en ARmenie spelen meen ik niet tegen elkaar en Gibraltar en Spanje kunnen niet bij elkaar in een kwalificatiepoule komen...
Eigenlijk zou je, als je niet bereid bent om tegen elk mede-lid te spelen, gewoon uitgesloten moeten worden. Begin dan maar een clubje met andere zielepoten.
Nee, het zit er compleet naast. Het heeft niets met het joods zijn te maken, het is iemand zonder een geldig reisdocument van een erkende staat. Met een Fries paspoort kom je de VS ook niet in. Dat heeft niks te maken met racisme.quote:
Dat slaat inderdaad ook nergens op. Volgens geen enkele definitie kan Israël als Europees land worden gezien.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En Israel mag meedoen alsof het een Europees land is, omdat het niet aan de eerste voorwaarde voor internationale sportbeoefening voldoet, nl. vriendjes maken met de landen om je heen.
Voor asielzoekers hebben ze daar ook een aparte status, die plakken ze gewoon het etiket "infiltrant" op.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Jammer voor Mori persoonlijk en ook voor Vitesse.
Maar wel mooi moment om de feitelijke apartheid in Israel weer eens voor het voetlicht te halen.
na een hele lange tijd Geenstijl eigenlik vooral vervelend te zijn gaan vinden (en een erg dubbele tong) waardoor ik het ook niet meer las, valt dit stukje me erg positief op...quote:
Welke landen hebben Palestina niet erkend? En komen in die landen dan ook niemand binnen voor bijvoorbeeld een training voetbal? Oftewel, is dit al eens gebeurd bij een club?quote:De meeste van dit soort gebieden zijn delen van een land, waar een etnische minderheid van het moederland de meerderheid vormt en die zich van dat moederland hebben afgescheiden. In deze lijst zijn de leden van de Verenigde Naties niet opgenomen, ook al worden zij door enkele andere VN-leden niet erkend. Israël wordt bijvoorbeeld door 39 VN-leden niet erkend, maar is wel lid van de Verenigde Naties en daarom niet in deze lijst opgenomen.
Flag of Palestine.svg De staat Palestina werd in 1988 uitgeroepen en door de Arabische wereld erkend. De Palestijnse Autoriteit heeft slechts een gedeeltelijke controle over haar grondgebied, dat grotendeels door Israël is bezet. De Palestijnse gebieden zijn officieel erkend door ruim 130 landen waaronder enkele EU lidstaten.
Flag of the Sahrawi Arab Democratic Republic.svg De Westelijke Sahara is sinds de terugtrekking van Spanje in 1976 een gebied dat grotendeels door Marokko wordt geclaimd en bezet. De onafhankelijkheidsbeweging Polisario controleert slechts een klein deel van het land. De Arabische Democratische Republiek Sahara wordt door 49 landen erkend.
Nee, de wedstrijdorganisatie stelde dat Mori mocht spelen, maar heeft de immigratiewetten niet (goed) onderzocht. Daar kwam men een dag van tevoren achter, en toen was het te laat alles af te zeggen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:13 schreef paddy het volgende:
Beetje vreemd dat het eerst geen probleem was, en een dag ervoor wel.
En terecht.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:53 schreef betyar het volgende:
Ach, Gretta Duisenberg mocht Israël ook niet in.![]()
![]()
Niet of nauwelijks.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat, rellende voetbalsupporters? Ieder weekend ofzo?
Wat heeft ruggengraat te maken met dit geval?quote:Op zondag 5 januari 2014 23:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Stelling
Vitesse is een club zonder ruggengraat.
Leg eens uit dan: waarom is dat wel terecht en waarom is het weren van Mori niet terecht?quote:
Hoe kom je erbij dat een Israelische speler die toevallig in Arnhem speelt, 2 nationaliteiten heeft?quote:Op woensdag 8 januari 2014 01:56 schreef Kees22 het volgende:
Ik vind het genuil van Wilders ook wel raar: hij is toch zo tegen een dubbele nationaliteit? Gewoon: Mori zijn Nederlandse nationaliteit afpakken en terugsturen naar zijn thuisland.
En met een stempel van de SU in je paspoort kwam je vroeger ook de VSvA niet in.
Niks aan de hand dus.
Ik denk ik nu ook niet, mijn twee paspoorten hebben:quote:Op woensdag 8 januari 2014 01:56 schreef Kees22 het volgende:
En met een stempel van de SU in je paspoort kwam je vroeger ook de VSvA niet in.
Niks aan de hand dus.
Dat heb ik aangenomen, dat geef ik toe. Op grond van de heisa die erover gemaakt werd. Als je een Nederlands paspoort laat zien terwijl de douane weet dat je ook een andere nationaliteit hebt, kan dat ook voor problemen zorgen, lijkt me. Ik heb me nooit per vliegtuig naar een ander land begeven, dus gok maar wat.quote:Op woensdag 8 januari 2014 02:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat een Israelische speler die toevallig in Arnhem speelt, 2 nationaliteiten heeft?
Als dat het geval was geweest, had ie gewoon op zijn Nederlandse paspoort naar de VAE gekund.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 02:11 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb me nooit per vliegtuig naar een ander land begeven, dus gok maar wat.
Ik heb Wilders helemaal niet gehoord, maar geeft niet. Volgens de VAE mogen Israeli's wel het land in, als ze het maar ruim genoeg van tevoren aanvragen. Ook wat Timmerfrans zei.quote:Als Mori alleen een Israelisch paspoort heeft, is er toch geen enkele reden om problemen te maken: dan mag hij gewoon Abu Dhabi of welk Arabisch land dan ook niet in.
Dan snap ik de ratio van Wilders opwinding al helemaal niet.
Zijn truc wordt dan wel veel duidelijker: stampij maken over zaken die heel normaal zijn.
Nee, lang niet meer.quote:Op woensdag 8 januari 2014 02:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
en je bent geen 22 meer, toch?
Je kan gewoon op een andere nationaliteit reizen.
Was een tweet. Hij vond Vitesse laf. Maar zoals bekend: hij lult nogal eens uit zijn nek.quote:[..]
Ik heb Wilders helemaal niet gehoord, maar geeft niet. Volgens de VAE mogen Israeli's wel het land in, als ze het maar ruim genoeg van tevoren aanvragen. Ook wat Timmerfrans zei.
Duisenberg is gewoon openlijk anti semitisch en een Hamas supporter, dan lijkt het me logisch dat ze niet welkom is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Leg eens uit dan: waarom is dat wel terecht en waarom is het weren van Mori niet terecht?
Beide kwalificaties zijn niet waar. Gretta Duisenberg is helemaal niet antisemitisch en ook geen supporter van Hamas.quote:Op woensdag 8 januari 2014 02:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Duisenberg is gewoon openlijk anti semitisch en een Hamas supporter, dan lijkt het me logisch dat ze niet welkom is.
Ja, dat zou je zeggen. Israel is dan ook alleen maar een Westers land omdat het geen moslimland is, verder heeft het weinig Westerse beschaving.quote:Op woensdag 8 januari 2014 02:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Beide kwalificaties zijn niet waar. Gretta Duisenberg is helemaal niet antisemitisch en ook geen supporter van Hamas.
En dan nog: Israel claimt een westerse staat te zijn (vooruitgeschoven post van de westerse beschaving). Hoort daar niet de volledige vrijheid van meningsuiting bij?
Mijn idee.quote:Op woensdag 8 januari 2014 02:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat zou je zeggen. Israel is dan ook alleen maar een Westers land omdat het geen moslimland is, verder heeft het weinig Westerse beschaving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |