Dank voor je verduidelijkiing, maar dan blijven de volgende vragen open.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar Nederlanders hoeven geen visum van te voren aan te vragen, dat krijg je gewoon op het vliegveld. Zowel voor werk als toerisme, geen enkel probleem. Ik heb het meermaals gedaan, voor werk en om vrienden te bezoeken.
Leef een maand als Palestijn in Israel (bezet gebied bijvoorbeeld) en je zal wel begrijpen waarom ze kiezen voor een Israelisch paspoort. Bovendien trekt niet iedereen die daar woont zich wat aan van die religiewaanzin en het landjepik, sommige mensen willen gewoon in harmonie met anderen leven, ook daar.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Wiki checken, kan ik ook wel.
Maar mij voorstellen dat een moslim met al zijn haat jegens joden en israel gewoon een paspoort heeft van diezelfde joodse staat die ze zo haten, vind ik even best wel moeilijk
Sterker nog: Israel staat zich er op voor dat de moslims daar tenminste mogen wonen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:47 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Die zijn er vast. Er wonen toch Arabieren in Israel?
Misschien moet je dan je vooroordeel dat moslims automatisch joden en/of Israel haten even bijstellen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Maar mij voorstellen dat een moslim met al zijn haat jegens joden en israel gewoon een paspoort heeft van diezelfde joodse staat die ze zo haten, vind ik even best wel moeilijk
Jij met meerdere vooroordelen denkt dat ik een vooroordeel heb? Wat een komediant ben jij.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan je vooroordeel dat moslims automatisch joden en/of Israel haten even bijstellen.
Niet dat ze daar geen reden voor hebben: als echt volwaardige burgers worden ze daar niet behandeld, immers.
'bezet gebied'?quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leef een maand als Palestijn in Israel (bezet gebied bijvoorbeeld) en je zal wel begrijpen waarom ze kiezen voor een Israelisch paspoort. Bovendien trekt niet iedereen die daar woont zich wat aan van die religiewaanzin en het landjepik, sommige mensen willen gewoon in harmonie met anderen leven, ook daar.
Het een sluit het ander toch niet uit?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij met meerdere vooroordelen denkt dat ik een vooroordeel heb? Wat een komediant ben jij.
Neem anders even iets meer de tijd, als je iets niet 1 x snapt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:14 schreef Positive_Thinking het volgende:
Je begrijpt toch zelf wel dat zaken tegenstirjig zijn als je dit beweerd?
Kan je nog meer onzin uitkramen?quote:Als de club antisemitistisch is dan hadden we ten eerste geen eens een Joodse voetballer in de gelederen gehad.
Geen idee of dat waar is, is ook niet relevant voor het volgende: Ze hebben hun Joodse speler laten stikken, terwijl ze een keuze hadden dat niet te doen. Die keuze hadden ze moeten maken, als ze het juiste hadden willen doen. They didn't dus ook niet zeuren over de gevolgen.quote:Vitesse is tevens de enige club die ook de tweede wereldoorlog herdenkt elk jaar.
Dat maakt van Mori dan ook een mooi mens.quote:Vitesse heeft ook met Mori overlegd die ook vond dat Vitesse moest gaan.
Dus je bevestigt meerdere vooroordelen te hebben?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het een sluit het ander toch niet uit?
Uiteraard heb ik meerdere vooroordelen. Zoals iedereen. Maar dat was het punt niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus je bevestigt meerdere vooroordelen te hebben?
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik meerdere vooroordelen. Zoals iedereen. Maar dat was het punt niet.
Overigens pakt het verwijt van antisemitisme me op geen enkele manier. Als water van een eend.
Het interesseert ze dus ook niet of het een moslims, kaaskop, georgier etc is. Voetbal boven alles. Maar als jij het wil geloven dat het antisenitisme is prima.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Neem anders even iets meer de tijd, als je iets niet 1 x snapt.
[..]
Kan je nog meer onzin uitkramen?
Ze hebben al aangegeven het belang van de club bovenaan te zetten, dus één Jood interesseert hun dan natuurlijk ook niks. Natuurlijk zijn jouw en mijn beide stellingen extreem en zeer waarschijnlijk ook beiden niet 100% waar, maar dat deed ik expres om aan te tonen dat de waarheid in het midden ligt. Bovendien hoeft antisemitisme ook niet extreem uitgedragen te worden. Gewoon met mate.
[..]
Je praat over voor jou en vele moreel niet juist. Geen wetgeving die dit kan verbieden en je ervoor op gaat sluiten of bestraffen. Die keuze maken is totaal aan Vitese. Je kan het nogmaaks niet mee eens zijn, maar dat maakt ze absoluut niet antisemitisch. Net zoals ons Koningshuis wel gaat en ook de andere kant op kijkt bij de grens. Ook hun maken keuzes om te gaan terwijl Israelisch geweerd worden. Ook antisenitisch? Zij vertegenwoordigen ook de Joode/Israelische Nederlanders namelijk.quote:Geen idee of dat waar is, is ook niet relevant voor het volgende: Ze hebben hun Joodse speler laten stikken, terwijl ze een keuze hadden dat niet te doen. Die keuze hadden ze moeten maken, als ze het juiste hadden willen doen. They didn't dus ook niet zeuren over de gevolgen.
[..]
Prima ens.quote:Dat maakt van Mori dan ook een mooi mens.
En dat is dan weer jouw mening, maar dat geeft je nog geen gelijk.quote:Zoals ik al aangaf je kan het er niet mee eens zijn, mag vinden dat Vitesse Mori meer had moeten steunen en thuis had kunnen blijven. Maar omdat ze dat niet doen maakt ze dat niet antisemitisch.
Leuk!quote:
Om nog even op die vooroordelen door te gaan: het leuke daaraan is, dat ze af en toe botsen met de werkelijkheid. Zoals hierboven dus in jouw geval met je vooroordeel dat "een moslim met al zijn haat jegens joden en israel een paspoort van die joodse staat heeft die ze zo haten" krijg je het moeilijk.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk zouden mensen eerst eens zelf daar moeten gaan rondkijken voordat ze een (voor)oordeel vormen en dat vervolgens fanatiek gaan verdedigen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Om nog even op die vooroordelen door te gaan: het leuke daaraan is, dat ze af en toe botsen met de werkelijkheid. Zoals hierboven dus in jouw geval met je vooroordeel dat "een moslim met al zijn haat jegens joden en israel een paspoort van die joodse staat heeft die ze zo haten" krijg je het moeilijk.
Afgaande op je formulering is jouw vooroordeel dat alle moslims a priori joden en Israel haten.
Ik heb ze zijn vertellen dat ze, ondanks de slechte behandeling door de joden, toch liever in Israel wonen dan in de Palestijnse gebieden.
Ik ben wel benieuwd wat je nou gaat doen: je vooroordeel matigen of de werkelijkheid ontkennen?
Ja, zoals ik elders al schreef: "Je moet er geweest zijn voor je je een oordeel kunt vormen." was een standaardargument ten tijde van de boycott van Zuid-Afrika.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden mensen eerst eens zelf daar moeten gaan rondkijken voordat ze een (voor)oordeel vormen en dat vervolgens fanatiek gaan verdedigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |