abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135291606
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maar Nederlanders hoeven geen visum van te voren aan te vragen, dat krijg je gewoon op het vliegveld. Zowel voor werk als toerisme, geen enkel probleem. Ik heb het meermaals gedaan, voor werk en om vrienden te bezoeken.
Dank voor je verduidelijkiing, maar dan blijven de volgende vragen open.

Als het niet aangevraagd is dan vraag ik me werkelijk af waarom is er naar Mori/Vitesse gebeld dat hij het land niet in kon? Waarom belt Vitesse buitenlandse zaken een dag van tevoren.

De ambassade zegt niet aangevraagd, maar dan vraag ik me dus nogmaals af wie in hemelsnaam gebeld heeft naar Mori/Vitesse. Maar goed Vitesse zal met een persbericht komen als ze terug zijn.
pi_135296388
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Wiki checken, kan ik ook wel.
Maar mij voorstellen dat een moslim met al zijn haat jegens joden en israel gewoon een paspoort heeft van diezelfde joodse staat die ze zo haten, vind ik even best wel moeilijk :)
Leef een maand als Palestijn in Israel (bezet gebied bijvoorbeeld) en je zal wel begrijpen waarom ze kiezen voor een Israelisch paspoort. Bovendien trekt niet iedereen die daar woont zich wat aan van die religiewaanzin en het landjepik, sommige mensen willen gewoon in harmonie met anderen leven, ook daar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_135300087
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:47 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Die zijn er vast. Er wonen toch Arabieren in Israel?
Sterker nog: Israel staat zich er op voor dat de moslims daar tenminste mogen wonen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135300255
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Maar mij voorstellen dat een moslim met al zijn haat jegens joden en israel gewoon een paspoort heeft van diezelfde joodse staat die ze zo haten, vind ik even best wel moeilijk :)
Misschien moet je dan je vooroordeel dat moslims automatisch joden en/of Israel haten even bijstellen.
Niet dat ze daar geen reden voor hebben: als echt volwaardige burgers worden ze daar niet behandeld, immers.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135300753
Yep maar beter een tweederangsburger met rechten dan een tweederangsburger zonder rechten. Helaas wordt het dan weer niet altijd in dank afgenomen in die Palestijnse gemeenschap. Leuk dilemma.
#NoDAPL
pi_135301600
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Misschien moet je dan je vooroordeel dat moslims automatisch joden en/of Israel haten even bijstellen.
Niet dat ze daar geen reden voor hebben: als echt volwaardige burgers worden ze daar niet behandeld, immers.
Jij met meerdere vooroordelen denkt dat ik een vooroordeel heb? Wat een komediant ben jij.
pi_135301674
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leef een maand als Palestijn in Israel (bezet gebied bijvoorbeeld) en je zal wel begrijpen waarom ze kiezen voor een Israelisch paspoort. Bovendien trekt niet iedereen die daar woont zich wat aan van die religiewaanzin en het landjepik, sommige mensen willen gewoon in harmonie met anderen leven, ook daar.
'bezet gebied'?
Pfff Oh Please, ja en wij bezetten hier ook nog Duits/Frans/Fries/Spaans/Italiaans grond.
pi_135301718
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jij met meerdere vooroordelen denkt dat ik een vooroordeel heb? Wat een komediant ben jij.
Het een sluit het ander toch niet uit?
pi_135301978
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:14 schreef Positive_Thinking het volgende:
Je begrijpt toch zelf wel dat zaken tegenstirjig zijn als je dit beweerd?
Neem anders even iets meer de tijd, als je iets niet 1 x snapt.

quote:
Als de club antisemitistisch is dan hadden we ten eerste geen eens een Joodse voetballer in de gelederen gehad.
Kan je nog meer onzin uitkramen?
Ze hebben al aangegeven het belang van de club bovenaan te zetten, dus één Jood interesseert hun dan natuurlijk ook niks. Natuurlijk zijn jouw en mijn beide stellingen extreem en zeer waarschijnlijk ook beiden niet 100% waar, maar dat deed ik expres om aan te tonen dat de waarheid in het midden ligt. Bovendien hoeft antisemitisme ook niet extreem uitgedragen te worden. Gewoon met mate.

quote:
Vitesse is tevens de enige club die ook de tweede wereldoorlog herdenkt elk jaar.
Geen idee of dat waar is, is ook niet relevant voor het volgende: Ze hebben hun Joodse speler laten stikken, terwijl ze een keuze hadden dat niet te doen. Die keuze hadden ze moeten maken, als ze het juiste hadden willen doen. They didn't dus ook niet zeuren over de gevolgen.

quote:
Vitesse heeft ook met Mori overlegd die ook vond dat Vitesse moest gaan.
Dat maakt van Mori dan ook een mooi mens.

[/quote]
Zoals ik al aangaf je kan het er niet mee eens zijn, mag vinden dat Vitesse Mori meer had moeten steunen en thuis had kunnen blijven. Maar omdat ze dat niet doen maakt ze dat niet antisemitisch.
[/quote]
En dat is dan weer jouw mening, maar dat geeft je nog geen gelijk.
Antisemitisme accepteren/tolereren van een ander, maakt je zeker niet neutraal. Eerder antisemitisch dan neutraal in ieder geval. Geen ruggengraat dus. De keuze van Vitesse goedpraten, maakt het alleen maar erger.
pi_135301999
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het een sluit het ander toch niet uit?
Dus je bevestigt meerdere vooroordelen te hebben?
pi_135302044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dus je bevestigt meerdere vooroordelen te hebben?
Uiteraard heb ik meerdere vooroordelen. Zoals iedereen. Maar dat was het punt niet.
Overigens pakt het verwijt van antisemitisme me op geen enkele manier. Als water van een eend.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 02:00:35 #62
111528 Viajero
Who dares wins
pi_135303665
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik meerdere vooroordelen. Zoals iedereen. Maar dat was het punt niet.
Overigens pakt het verwijt van antisemitisme me op geen enkele manier. Als water van een eend.

;)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_135305706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Neem anders even iets meer de tijd, als je iets niet 1 x snapt.

[..]

Kan je nog meer onzin uitkramen?
Ze hebben al aangegeven het belang van de club bovenaan te zetten, dus één Jood interesseert hun dan natuurlijk ook niks. Natuurlijk zijn jouw en mijn beide stellingen extreem en zeer waarschijnlijk ook beiden niet 100% waar, maar dat deed ik expres om aan te tonen dat de waarheid in het midden ligt. Bovendien hoeft antisemitisme ook niet extreem uitgedragen te worden. Gewoon met mate.

[..]
Het interesseert ze dus ook niet of het een moslims, kaaskop, georgier etc is. Voetbal boven alles. Maar als jij het wil geloven dat het antisenitisme is prima.
quote:
Geen idee of dat waar is, is ook niet relevant voor het volgende: Ze hebben hun Joodse speler laten stikken, terwijl ze een keuze hadden dat niet te doen. Die keuze hadden ze moeten maken, als ze het juiste hadden willen doen. They didn't dus ook niet zeuren over de gevolgen.

[..]
Je praat over voor jou en vele moreel niet juist. Geen wetgeving die dit kan verbieden en je ervoor op gaat sluiten of bestraffen. Die keuze maken is totaal aan Vitese. Je kan het nogmaaks niet mee eens zijn, maar dat maakt ze absoluut niet antisemitisch. Net zoals ons Koningshuis wel gaat en ook de andere kant op kijkt bij de grens. Ook hun maken keuzes om te gaan terwijl Israelisch geweerd worden. Ook antisenitisch? Zij vertegenwoordigen ook de Joode/Israelische Nederlanders namelijk.
quote:
Dat maakt van Mori dan ook een mooi mens.

Prima ens.

quote:
Zoals ik al aangaf je kan het er niet mee eens zijn, mag vinden dat Vitesse Mori meer had moeten steunen en thuis had kunnen blijven. Maar omdat ze dat niet doen maakt ze dat niet antisemitisch.
En dat is dan weer jouw mening, maar dat geeft je nog geen gelijk.
Antisemitisme accepteren/tolereren van een ander, maakt je zeker niet neutraal. Eerder antisemitisch dan neutraal in ieder geval. Geen ruggengraat dus. De keuze van Vitesse goedpraten, maakt het alleen maar erger.
[/quote]
Zie stuk over koningshuis. Statemets maken namens de Israelisch Nederladse bevolking kunnen hun ook maken door niet te gaan zolang die geweierd worden. Omdat er geen Israeli in het Koninghuis zit gaan ze wel, terwijl er dus genoeg Israelisch in Nederland wonen die ok geweigerd worden.
Gewldige volsvertegenwoording nof niet net zaols de politici die gaan en ook ons vertegenwoordigen en nu ook Mori aangezien hij in NL woont.

As je iets vind dan moet je niet alleen over Vitesse vinden, dan had je al 30 jaar dit moeten roepen over alles en iedereen wat de andere kant op kijkt. Nu verotwaardigd zijn is pure selectiviteit.
pi_135337086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 02:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

;)
Leuk! ^O^
Jonald Juck? Jik, Jek en Jak?

[ Bericht 8% gewijzigd door Kees22 op 10-01-2014 22:16:45 ]
pi_135337743
quote:

[..]

[..]

Om nog even op die vooroordelen door te gaan: het leuke daaraan is, dat ze af en toe botsen met de werkelijkheid. Zoals hierboven dus in jouw geval met je vooroordeel dat "een moslim met al zijn haat jegens joden en israel een paspoort van die joodse staat heeft die ze zo haten" krijg je het moeilijk.
Afgaande op je formulering is jouw vooroordeel dat alle moslims a priori joden en Israel haten.
Ik heb ze zijn vertellen dat ze, ondanks de slechte behandeling door de joden, toch liever in Israel wonen dan in de Palestijnse gebieden.

Ik ben wel benieuwd wat je nou gaat doen: je vooroordeel matigen of de werkelijkheid ontkennen?
  zaterdag 11 januari 2014 @ 01:24:40 #66
111528 Viajero
Who dares wins
pi_135345008
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Om nog even op die vooroordelen door te gaan: het leuke daaraan is, dat ze af en toe botsen met de werkelijkheid. Zoals hierboven dus in jouw geval met je vooroordeel dat "een moslim met al zijn haat jegens joden en israel een paspoort van die joodse staat heeft die ze zo haten" krijg je het moeilijk.
Afgaande op je formulering is jouw vooroordeel dat alle moslims a priori joden en Israel haten.
Ik heb ze zijn vertellen dat ze, ondanks de slechte behandeling door de joden, toch liever in Israel wonen dan in de Palestijnse gebieden.

Ik ben wel benieuwd wat je nou gaat doen: je vooroordeel matigen of de werkelijkheid ontkennen?
Eigenlijk zouden mensen eerst eens zelf daar moeten gaan rondkijken voordat ze een (voor)oordeel vormen en dat vervolgens fanatiek gaan verdedigen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_135345424
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 01:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden mensen eerst eens zelf daar moeten gaan rondkijken voordat ze een (voor)oordeel vormen en dat vervolgens fanatiek gaan verdedigen.
Ja, zoals ik elders al schreef: "Je moet er geweest zijn voor je je een oordeel kunt vormen." was een standaardargument ten tijde van de boycott van Zuid-Afrika.
Ik denk dat het probleem niet zozeer zit in het ter plaatse rondkijken, maar in het vormen van een (voor)oordeel en het fanatiek verdedigen daarvan.

Ik probeer documentaires over Israel en Palestina te volgen en vind ze meestal wel leerzaam. Maar ook worden de mogelijkheden tot sturing van bezoekers en kijkers duidelijk, soms wel errug duidelijk! Indoctrinatie met de meest perverse middelen is niet zeldzaam.
Los daarvan: het illegaal inpikken van land is inmiddels toch wel duidelijk. Evenals de lethargie van de gemeenschap van landen. Evenals de rol van de gewone bevolking. Onduidelijk blijft de rol van allerlei Israelische overheidsorganen, maar van hun gekonkel kunnen we ons toch inmiddels zelf wel een voorstelling maken.
Wat mijzelf betreft: ik hecht aan respect voor eigendom en gebruik van grond (mijn ouders waren boeren) en hecht ook aan eerlijkheid: je daden moeten kloppen met je woorden.
Op beide punten faalt de joodse staat Israel.
Dat heeft met joods niks te maken en met vooroordelen ook niet.

Misschien wel met de situatie ter plaatse. Vanavond sprak een joodse tuinder in bezet gebied uit, dat ze best haar bedrijf wilde opgeven, zij het met pijn in het hart, voor vrede met de Palestijnen. Niet voor de flauwekul, maar voor vrede wel. Zij klonk zeer oprecht en zou mijn steun krijgen.
pi_135362635
Ik denk er hetzelfde over als Kees.
#NoDAPL
pi_135366827

dat je met zo'n kop geweigerd wordt is natuurlijk niet helemaal onbegrijpelijk :')
  zaterdag 11 januari 2014 @ 20:14:19 #70
3185 Adelante
To let it go now
pi_135368425

Ik vind 'm op Louis lijken uit Suits :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')