abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135261562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Das vrij logisch. Hij kan moeilijk zeggen dat hij het heel kut vindt van de VAE en dat hij vindt dat Vitesse ook had thuis moeten blijven. Aangeven dat hij er weinig om geeft is voor hem de makkelijkste weg. Wat niet wil zeggen dat het niet waar is, maar echt veel waarde hecht ik er ook niet aan.
Nou maak je wel even die joodse Israelische speler voor leugenaar uit! Is dat niet antisemitisch?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135261609
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 01:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Uitermate storend dat er zoveel figuren discriminatie ineens tolereren, wanneer het gedaan wordt door mensen uit het midden-oosten. Maar wanneer Geert Wilders alleen maar lijkt te discrimineren, doet iedereen wel weer moeilijk. Tevens was ons land te klein toen er iemand zei dat er geen homo's in de voetbal zitten. Tsja voor mensen uit het westen hoef je blijkbaar minder respect te hebben? En terecht, want decennia lang wordt er geroepen 'Nooit meer een WOII/holocaust', maar wanneer een land discrimineert op grond van afkomst, durft niemand muv Geert Wilders zijn/haar mond open te doen. En dan discrimineert een land ook nog eens op grond van Joodse afkomst. Waar blijven al die Linksche Menschen nu met hun WOII vergelijkingen!!!!
Geert Wilders. Tja.
Vitesse gaat in een land waar het sowieso al veel te warm is om aan voetballen te denken, onze nationale eer verdedigen. Volgens Geert Wilders kunnen we bij zaken van nationaal belang geen mensen met dubbele nationaliteiten gebruiken, want hun loyaliteit kunnen we niet vertrouwen. Als ik goed ben ingelicht heeft Mori maar een nationaliteit: de Israelische. Hem kunnen we dus al helemaal niet vertrouwen met onze nationale eer. Dus is het maar goed dat hij niet mee mag.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135263426

Alles kan en mag ook dit dus..

Verder blijf ik me verbazen hoe er naar Vitesse gwezen wordt terwijl aan dat beleid, het niet erkennen van Israël, al jaaaren zo gevoerd wordt in aardig wat Arabische landen.

Vitesse wordt verweten de andere kant op te kijken terwijl de politiek rustig de handelsbanden aantrekt, het koningshuis gezellig er naar toe gaat terwijl er gewoon Israelisch mensen geweigerd worden.

De politiek vind ook dat Vitesse fout is en een statement had moeten maken. Mijn vraag is dan waar was/is de politiek met haar statement richting de VAE de afgelopen 30 jaar? Ze kijken rustig de andere kant op en doen zaken alsof er ook niks aan de hand is.

Natuurlijk had Vitesse een statement kunnen maken en dan hadden mensen Vitesse een schouderklopje gegeven en maakt zich verder niemand druk om al die Israeliers zonder roem die gewoon weer geweigerd worden. Net zoals nu overigens.

Dan nog even over het samen uit en thuis. Als ik dan een Frits barend hoor hoe geweldig de Duitse Merkel is. Zowel sporters als de politiek vertegenwoordigen op de OS een land. Leuk dat Merkel een statement af geeft door thuis te blijven prima! Maar is dat dan het samen uit en thuis waar op gedoeld wordt? Zal Poetin daar echt onder de indruk van zijn en ineens heel het beleid in Rusland gaan veranderen?

Als er echt statements gemaakt moeten worden, dan zul je structurele maatregelen moeten treffen als politiek zijnde, Dan moet je discussies aan blijven gaan om zaken te veranderen. Een statement maken door thuis te blijven zitten is aardig, maar daar zal geen enkel beleid door veranderen en daar wordt geen enkel probleem mee opgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Positive_Thinking op 09-01-2014 09:12:37 ]
pi_135263436
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]
Geert Wilders. Tja.
Vitesse gaat in een land waar het sowieso al veel te warm is om aan voetballen te denken.
In januari is het juist heerlijk te doen denk ik, niet gek dat ze in de winter niet in Nederland willen voetballen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 01:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Uitermate storend dat er zoveel figuren discriminatie ineens tolereren, wanneer het gedaan wordt door mensen uit het midden-oosten. Maar wanneer Geert Wilders alleen maar lijkt te discrimineren, doet iedereen wel weer moeilijk. Tevens was ons land te klein toen er iemand zei dat er geen homo's in de voetbal zitten. Tsja voor mensen uit het westen hoef je blijkbaar minder respect te hebben? En terecht, want decennia lang wordt er geroepen 'Nooit meer een WOII/holocaust', maar wanneer een land discrimineert op grond van afkomst, durft niemand muv Geert Wilders zijn/haar mond open te doen. En dan discrimineert een land ook nog eens op grond van Joodse afkomst. Waar blijven al die Linksche Menschen nu met hun WOII vergelijkingen!!!!
Ik vind het compleet belachelijk om een speler niet te accepteren alleen omdat je het land niet erkent. Maar dat heeft niet alleen te maken met dat hij jood is. Als hij een christelijke israelier is, kwam hij het land misschien ook niet in.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_135269920
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:56 schreef StarmanFR het volgende:

Ik vind het compleet belachelijk om een speler niet te accepteren alleen omdat je het land niet erkent. Maar dat heeft niet alleen te maken met dat hij jood is. Als hij een christelijke israelier is, kwam hij het land misschien ook niet in.
De arabische landen boycotten israel omdat het een joodse staat is, niet omdat het een christelijke staat is.
pi_135270217

Deze spotprent kan niet beter, het is gewoon perfect.
De Arabische landen boycotten Israël omdat het juist een Joodse staat is.
En Vitesse is de eerste die aantoont hierin geen ruggengraat te hebben, alleen volgen er helaas nog vele anderen die ook geen ruggengraat hebben. Vitesse kan nu niet beter worden weergegeven.

En dan zou deze prent goedkope sensatielust zijn? Nou dat hoor ik nooit wanneer men anderen in het algemeen en Wilders in het bijzonder keihard aanpakt (terecht of onterecht). Maarja ik leef dan ook wel in Hypocriet NL.
pi_135270349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

De arabische landen boycotten israel omdat het een joodse staat is, niet omdat het een christelijke staat is.
Maar als hij daar geboren is, hij is moslim maar geen etnische Palenstijn. Hadden ze hem dan ook geweigerd? Kan het me niet voorstellen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_135271433
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:12 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maar als hij daar geboren is, hij is moslim maar geen etnische Palenstijn. Hadden ze hem dan ook geweigerd? Kan het me niet voorstellen.
Een moslim met paspoort van de Joodse staat?
pi_135271560
Ik las in de krant een ingezonden stukje van een Nederlander (geboren in NL, Christen) die Israel niet in mag omdat hij een stempel van Libanon in zijn paspoort heeft staan. Of dit verhaal klopt weet ik niet maar zo ja dan pot verwijt de ketel reactie van Israel.
pi_135271628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:42 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Die zijn er vast. Er wonen toch Arabieren in Israel?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_135271681
Ik vind het overigens wel erg makkelijk van politiek en media om Vitesse nu allerlei verwijten te maken. Als je een paar dagen voor vertrek te horen krijgt dat één speler, ook nog een wisselspeler, het land niet in mag kan ik me voorstellen dat je de trip niet af gaat blazen.
pi_135271762
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:42 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Israel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABl

76% jood
16,6 % moslim
2,1% christen
1,7% druus (wat dat ook moge zijn)

Dus genoeg moslim en niet-joden in dat land. Maar de meeste moslims die binnen de staat wonen hebben waarschijnlijk een Palestijns paspoort. Maar dan zit je ook nog met de christenen etc.
pi_135275678
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[ afbeelding ]
Deze spotprent kan niet beter, het is gewoon perfect.
De Arabische landen boycotten Israël omdat het juist een Joodse staat is.
En Vitesse is de eerste die aantoont hierin geen ruggengraat te hebben, alleen volgen er helaas nog vele anderen die ook geen ruggengraat hebben. Vitesse kan nu niet beter worden weergegeven.

En dan zou deze prent goedkope sensatielust zijn? Nou dat hoor ik nooit wanneer men anderen in het algemeen en Wilders in het bijzonder keihard aanpakt (terecht of onterecht). Maarja ik leef dan ook wel in Hypocriet NL.
Eerste die aantoont geen ruggegraat te hebben?
Ze boycotten Israel al vanaf 1972.. in 2014 is het ineens een probleem en heeft Vitesse geen ruggegraat. Hoezo ogen jaren lang sluiten voor het werkelijke probleem. Je kan het onens met de beslissing zijn die Vitesse maakte. maar Vitesse heeft alle recht om af te reizen. Dat maakt ze niet antisemitistisch.

Verder zoals al aangegeven is zijn er ook mensen met een ander geloof in Israel. neem daarbij dat Nederlandse Joden en ook andere Joden met een niet israelisch paspoort daar gewoon naar toe kunnen.

Ik vind de prent fout, maar ga me er niet druk om maken. Net zoals Mohammed met tulbandbom kan kan dit ook. Hier over je druk maken is dan weer net zo hypocriet.

Enige waar ik blij mee ben is dat we een ster op ons shirt hebben en de cartoonnist ons 10 landskampeionschappen gunt.
pi_135275806
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik las in de krant een ingezonden stukje van een Nederlander (geboren in NL, Christen) die Israel niet in mag omdat hij een stempel van Libanon in zijn paspoort heeft staan. Of dit verhaal klopt weet ik niet maar zo ja dan pot verwijt de ketel reactie van Israel.
Klopt, is ook algemeen bekend als je naar Israel reist.

Immigratiewetten zijn gewoon helder, Nederland laat ook geen Brazilliaan zonder geldig visum toe, als Go Ahead Eagles tegen Fluminense zou oefenen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135275887
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klopt, is ook algemeen bekend als je naar Israel reist.
Waarom zijn die Joden dan op hun tenen getrapt? Ze verwijten anderen iets wat ze zelf ook doen.
pi_135275948
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:50 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Israel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABl

76% jood
16,6 % moslim
2,1% christen
1,7% druus (wat dat ook moge zijn)

Dus genoeg moslim en niet-joden in dat land. Maar de meeste moslims die binnen de staat wonen hebben waarschijnlijk een Palestijns paspoort. Maar dan zit je ook nog met de christenen etc.
Nee die 16% hebben een israelisch paspoort; dit zijn inwoners van Israel zelf niet de bezette gebieden
pi_135276024
ze zijn op hun teentjes gestrapt, omdat Vitesse geen eenheid toonde met Mori. Vitesse had thuis moeten blijven samen met Mori.

Dat de VAE mensen weigeren maken ze zich verder niet druk om. Vandaar dat ze nu ook een klacht indienen tegen Vitesse.
pi_135276059
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:34 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waarom zijn die Joden dan op hun tenen getrapt? Ze verwijten anderen iets wat ze zelf ook doen.
"die Joden".

Israel is een land met immigratiewetten, de VAE heeft die ook. Overigens kunnen israeli's gewoon de VAE in, als ze het maar van tevoren aanvragen. Dat heeft Vitesse, vertrouwend op een "joh, geen probleem, Mori mag hier gewoon spelen" van de toernooiorganisatie (die uiteraard niet over immigratiewetten gaat en ze blijkbaar slecht gecheckt heeft), nagelaten. Zie de reactie van Timmerfrans.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135276639
Ik ben op zijn zachtst gezegd niet gecharmeerd van de Israëlische volksmentaliteit maar om nu iemand toegang tot een land voor zijn werk te weigeren omdat hij een bepaalde nationaliteit heeft gaat wel heel erg ver.
Slap van Vitesse dat het geen rechtsomkeert maakte, of dat het nu wel of niet de eigen schuld was van die clubleiding. En dom als je het mij vraagt. Voetballen kunnen die jongens al, je moet vooral zien dat het een goed team wordt, als je met zijn allen opkomt voor die jongen dan zou je wel eens een hechtere groep kunnen krijgen. ;)

[ Bericht 26% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-01-2014 15:58:56 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_135277198
Elke speler heeft een visum nodig. Ook Nederlanders hebben een Visum nodig om dat land in te komen. Dus het verhaal dat er niks aangevraagd is kan voor mij de prullenbak in. Neem daarbij dat een dag van tevoren gebeld wordt over Mori. Duidelijk dat zijn naam dus voorkwam op de lijsten.

Fijn dat BuZa Wilde helpen en aangeeft dat Vitesse ook contact met ze gezocht heeft.

Overigens gaf BuZa hetzelfde standpunt af aan de KNVB als waar Vitesse mee naar buiten kwam.. Poilitiek en sport gescheiden houden. Opvallend dus dat BuZa en Vitesse met exact hetzelfde statement kwamen?

En hoe het naar buiten kwam:
Mori op zijn Facebook en dit was dus voodat het in de media bekend was!!!! (met google translate)

Training camp in Dubai! .. Get permission to enter all well and good until yesterday, comes a phone call that says: "The police did not allow Israelis to enter even if they are athletes'! .. So after everyone flew and I stayed in Holland personal training I want to say with pride great ... Blessed are You, our God, king of the Universe, for not making me a gentile ... Continued good week everyone :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')