abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:50:04 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_135181357
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef betyar het volgende:
Heeft het CIDI al gehuild?
Tuurlijk.

CIDI: Vitesse moet thuis blijven
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:48:36 #277
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_135189517
Jammer voor Mori persoonlijk en ook voor Vitesse.

Maar wel mooi moment om de feitelijke apartheid in Israel weer eens voor het voetlicht te halen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:55:00 #278
117098 Hathor
Effe niet
pi_135189762
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Jammer voor Mori persoonlijk en ook voor Vitesse.

Maar wel mooi moment om de feitelijke apartheid in Israel weer eens voor het voetlicht te halen.
Voor asielzoekers hebben ze daar ook een aparte status, die plakken ze gewoon het etiket "infiltrant" op.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_135190567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:34 schreef Saysem het volgende:

[..]

Spot on.

na een hele lange tijd Geenstijl eigenlik vooral vervelend te zijn gaan vinden (en een erg dubbele tong) waardoor ik het ook niet meer las, valt dit stukje me erg positief op...

gewoon een duidelijk weergave van deze non-issue door Geenstijl ...

Overigens, ik heb ook een beetje het idee dat _alles_ in nederland een 'rel' of 'hype' moet gaan worden. En dan gelijk alle meningen, columns met hersenscheten zich gaan melden om óók hun intellectuele of geoon domme mening breedbekker-kikkerend te uitten.

En dan dagenlang erover gaan na-emmeren, of bij de volgende rel het er gelijk gaan bijslepen met een 'ziejewel'-kleuterschool-houding.

Alsof de hele Nederlandse Media een soort van PVV-kamervraag geworden is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_135198267
Vraagje
quote:
De meeste van dit soort gebieden zijn delen van een land, waar een etnische minderheid van het moederland de meerderheid vormt en die zich van dat moederland hebben afgescheiden. In deze lijst zijn de leden van de Verenigde Naties niet opgenomen, ook al worden zij door enkele andere VN-leden niet erkend. Israël wordt bijvoorbeeld door 39 VN-leden niet erkend, maar is wel lid van de Verenigde Naties en daarom niet in deze lijst opgenomen.

Flag of Palestine.svg De staat Palestina werd in 1988 uitgeroepen en door de Arabische wereld erkend. De Palestijnse Autoriteit heeft slechts een gedeeltelijke controle over haar grondgebied, dat grotendeels door Israël is bezet. De Palestijnse gebieden zijn officieel erkend door ruim 130 landen waaronder enkele EU lidstaten.

Flag of the Sahrawi Arab Democratic Republic.svg De Westelijke Sahara is sinds de terugtrekking van Spanje in 1976 een gebied dat grotendeels door Marokko wordt geclaimd en bezet. De onafhankelijkheidsbeweging Polisario controleert slechts een klein deel van het land. De Arabische Democratische Republiek Sahara wordt door 49 landen erkend.
Welke landen hebben Palestina niet erkend? En komen in die landen dan ook niemand binnen voor bijvoorbeeld een training voetbal? Oftewel, is dit al eens gebeurd bij een club?

Beetje vreemd dat het eerst geen probleem was, en een dag ervoor wel.

Het is in ieder geval wel iets voor de andere clubs om over na te denken, en een volgende keer de gebieden links te laten liggen. Ook wanneer er een Palestijn mee zou voetballen en door een land niet welkom geheten zou worden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_135198678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:13 schreef paddy het volgende:

Beetje vreemd dat het eerst geen probleem was, en een dag ervoor wel.
Nee, de wedstrijdorganisatie stelde dat Mori mocht spelen, maar heeft de immigratiewetten niet (goed) onderzocht. Daar kwam men een dag van tevoren achter, en toen was het te laat alles af te zeggen.

Vitesse heeft dus correct gehandeld.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:50:07 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135199516
NOS Sportjournaal meldt net dat Vitesse helemaal niet aan de VAE heeft gevraagd om hem toe te laten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:53:02 #283
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135199619
Ach, Gretta Duisenberg mocht Israël ook niet in. :') :') :')
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:11:49 #284
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_135200469
is gewoon propaganda, men weet niet wat er achter de schermen afspeelt
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:20:49 #285
117098 Hathor
Effe niet
pi_135200993
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:53 schreef betyar het volgende:
Ach, Gretta Duisenberg mocht Israël ook niet in. :') :') :')
En terecht.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:28:39 #286
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135201424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

En terecht.
Wel wat minder terecht.
pi_135201954
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:01 schreef deadprez het volgende:

[..]

Wat, rellende voetbalsupporters? Ieder weekend ofzo? :')
Niet of nauwelijks.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)rkelijk-gek-is.dhtml

642 arrestaties op 7,5 mln bezoekers. Oud en Nieuw is gewelddadiger.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_135219586
Terecht moslims mogen ook niet aan de andere kant van de muur komen
pi_135219931
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:43 schreef Ajacied422 het volgende:

Stelling
Vitesse is een club zonder ruggengraat.
Wat heeft ruggengraat te maken met dit geval?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135219984
Ik vind het genuil van Wilders ook wel raar: hij is toch zo tegen een dubbele nationaliteit? Gewoon: Mori zijn Nederlandse nationaliteit afpakken en terugsturen naar zijn thuisland.

En met een stempel van de SU in je paspoort kwam je vroeger ook de VSvA niet in.
Niks aan de hand dus.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135220003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

En terecht.
Leg eens uit dan: waarom is dat wel terecht en waarom is het weren van Mori niet terecht?
pi_135220057
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 01:56 schreef Kees22 het volgende:
Ik vind het genuil van Wilders ook wel raar: hij is toch zo tegen een dubbele nationaliteit? Gewoon: Mori zijn Nederlandse nationaliteit afpakken en terugsturen naar zijn thuisland.

En met een stempel van de SU in je paspoort kwam je vroeger ook de VSvA niet in.
Niks aan de hand dus.
Hoe kom je erbij dat een Israelische speler die toevallig in Arnhem speelt, 2 nationaliteiten heeft?

Als dat het geval was geweest, had ie gewoon op zijn Nederlandse paspoort naar de VAE gekund.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135220069
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 01:56 schreef Kees22 het volgende:
Niks aan de hand dus.
Ik denk ik nu ook niet, mijn twee paspoorten hebben:
- visum Iran
- 3x visum Soedan
- 2x stempel Cuba

:+

pi_135220131
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 02:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat een Israelische speler die toevallig in Arnhem speelt, 2 nationaliteiten heeft?

Als dat het geval was geweest, had ie gewoon op zijn Nederlandse paspoort naar de VAE gekund.
Dat heb ik aangenomen, dat geef ik toe. Op grond van de heisa die erover gemaakt werd. Als je een Nederlands paspoort laat zien terwijl de douane weet dat je ook een andere nationaliteit hebt, kan dat ook voor problemen zorgen, lijkt me. Ik heb me nooit per vliegtuig naar een ander land begeven, dus gok maar wat.

Als Mori alleen een Israelisch paspoort heeft, is er toch geen enkele reden om problemen te maken: dan mag hij gewoon Abu Dhabi of welk Arabisch land dan ook niet in.
Dan snap ik de ratio van Wilders opwinding al helemaal niet.
Zijn truc wordt dan wel veel duidelijker: stampij maken over zaken die heel normaal zijn.
pi_135220146
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 02:11 schreef Kees22 het volgende:

Ik heb me nooit per vliegtuig naar een ander land begeven, dus gok maar wat.
:o :o :o en je bent geen 22 meer, toch?

Je kan gewoon op een andere nationaliteit reizen.

quote:
Als Mori alleen een Israelisch paspoort heeft, is er toch geen enkele reden om problemen te maken: dan mag hij gewoon Abu Dhabi of welk Arabisch land dan ook niet in.
Dan snap ik de ratio van Wilders opwinding al helemaal niet.
Zijn truc wordt dan wel veel duidelijker: stampij maken over zaken die heel normaal zijn.
Ik heb Wilders helemaal niet gehoord, maar geeft niet. Volgens de VAE mogen Israeli's wel het land in, als ze het maar ruim genoeg van tevoren aanvragen. Ook wat Timmerfrans zei.

pi_135220223
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 02:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:o :o :o en je bent geen 22 meer, toch?

Je kan gewoon op een andere nationaliteit reizen.
Nee, lang niet meer.
Ik heb wel eens in een helicopter gezeten, was heel leuk. Maar ben niet vaak op vakantie gegaan en dan altijd over land. Ik heb niet eens een auto: met de fiets kom ik overal waar ik zijn wil.

quote:
[..]

Ik heb Wilders helemaal niet gehoord, maar geeft niet. Volgens de VAE mogen Israeli's wel het land in, als ze het maar ruim genoeg van tevoren aanvragen. Ook wat Timmerfrans zei.
Was een tweet. Hij vond Vitesse laf. Maar zoals bekend: hij lult nogal eens uit zijn nek.
pi_135220265
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Leg eens uit dan: waarom is dat wel terecht en waarom is het weren van Mori niet terecht?
Duisenberg is gewoon openlijk anti semitisch en een Hamas supporter, dan lijkt het me logisch dat ze niet welkom is.
pi_135220327
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 02:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Duisenberg is gewoon openlijk anti semitisch en een Hamas supporter, dan lijkt het me logisch dat ze niet welkom is.
Beide kwalificaties zijn niet waar. Gretta Duisenberg is helemaal niet antisemitisch en ook geen supporter van Hamas.
En dan nog: Israel claimt een westerse staat te zijn (vooruitgeschoven post van de westerse beschaving). Hoort daar niet de volledige vrijheid van meningsuiting bij?
pi_135220333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 02:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Beide kwalificaties zijn niet waar. Gretta Duisenberg is helemaal niet antisemitisch en ook geen supporter van Hamas.
En dan nog: Israel claimt een westerse staat te zijn (vooruitgeschoven post van de westerse beschaving). Hoort daar niet de volledige vrijheid van meningsuiting bij?
Ja, dat zou je zeggen. Israel is dan ook alleen maar een Westers land omdat het geen moslimland is, verder heeft het weinig Westerse beschaving.

pi_135220411
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2014 02:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat zou je zeggen. Israel is dan ook alleen maar een Westers land omdat het geen moslimland is, verder heeft het weinig Westerse beschaving.
Mijn idee.
Als je trouwens naar de samenstelling van de bevolking kijkt, is Israel sowieso niet westers.
Oost-Europeanen, met name uit de Sovjet-Unie. Aziaten en Afrikanen.
En de beschaving is amper westers. Ook genetisch lijken de Israeliërs meer op de Palestijnen waar ze tussen/in plaats van zijn gaan wonen dan op de volkeren waar ze tussen gewoond hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')