En wie betaald dat dan?quote:Op maandag 6 januari 2014 16:25 schreef kurk_droog het volgende:
Wat een slappe club is dat Vitesse toch ook heGewoon meteen iedereen terug en ergens anders gaan trainen.
Niet de supporters want die hebben ze nietquote:
Ze hebben nu een Rus.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:29 schreef Monolith het volgende:
Dus een bedrijf dat een commercieel belang heeft moet opeens heel principieel gaan doen wanneer een speler met een bepaalde nationaliteit geweigerd wordt.
Ik geloof niet dat die Georgische zetbaas daar heel veel boodschap aan heeft.
Vitesse heeft voor een topclub amper geld joh.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Niet de supporters want die hebben ze nietLekker boeiend, kost geen drol voor zulke clubs en je moet je aan je principes houden. Aajx had een paar jaar terug ook zo'n toernooi maar haakte ook op het laatste moment af ondanks het heel behoorlijke bedrag wat ze konden verdienen.
Dat was m'n garpje dan ook...quote:
Ah, dat nieuws was me even ontgaan. Volgens mij wel lood om oud ijzer verder.quote:
Is ook amper in het nieuws geweest.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, dat nieuws was me even ontgaan. Volgens mij wel lood om oud ijzer verder.
Het is dan ook geen topclub. Maar die rus heeft geld zat.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Vitesse heeft voor een topclub amper geld joh.
Nouja, je hebt principes of je hebt ze nietquote:Op maandag 6 januari 2014 16:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Als het niet geboekt zou zijn, zou je inderdaad niets hoeven te betalen.
Als je een dag van tevoren afzegt moet je wel betalen.
Daarnaast krijgt Vitesse natuurlijk weer een paar miljoen die wel zijn meegenomen in de begroting en waarschijnlijk dus ook al uitgegeven.
Zitten daar geen beperkingen aan door de UEFA dan?quote:Op maandag 6 januari 2014 16:38 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het is dan ook geen topclub. Maar die rus heeft geld zat.
Jij leeft olievrij?quote:Op maandag 6 januari 2014 16:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, je hebt principes of je hebt ze niet.
quote:Israëlische ambassade noemt besluit Vitesse 'triest'
De Israëlische ambassade in Nederland noemt het 'triest' dat Vitesse ervoor heeft gekozen om zonder verdediger Dan Mori af te reizen naar Abu Dhabi.
De speler van de Arnhemse voetbalclub werd de toegang tot de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) geweigerd, omdat hij de Israëlische nationaliteit draagt.
"Dusdanige discriminatie in de sport is toch triest, terwijl juist sport boven politiek moet staan, nog afgezien van het 'buitenspel' zetten van één van de spelers", verklaart de ambassade in een statement.
De VAE weigeren Israëli de toegang, omdat het Israël niet als staat erkent. De Israëlische ambassade is van mening dat Vitesse "er aan bijdraagt om een speler uit te sluiten op grond van zijn nationaliteit".
"Het is erg jammer dat de voetbalclub uit Arnhem heeft gehandeld in strijd met de basisprincipes van de internationale sport, zoals non-discriminatie, moraliteit en sportmanschap."
Afzeggen
De trip afzeggen was volgens Vitesse-woordvoerster Ester Bal een dag voor vertrek geen optie. De wedstrijdorganisatie zou hebben toegezegd dat Mori het land in zou kunnen.
"We spelen tegen clubs die er op rekenen dat we komen", aldus Bal. "En we willen ons goed voorbereiden op de tweede seizoenshelft."
Kritisch
De PVV, de VVD en het CDA reageerden zondag kritisch op de beslissing van Vitesse om toch af te reizen naar de Verenigde Arabische Emiraten.
De PVV heeft kamervragen gesteld over de kwestie.
Bron: nu.nl
Niet de personen die er nu over klagen in ieder geval. Maar nou is het sowieso al makkelijk klagen als je zelf toch niet de negatieve gevolgen ervan hoeft te dragen.quote:
Volgens mij heeft Vitesse deze twee dingen nooit gehad dus zoveel nieuws is het ook weer niet.quote:"Het is erg jammer dat de voetbalclub uit Arnhem heeft gehandeld in strijd met de basisprincipes van de internationale sport, zoals non-discriminatie, moraliteit en sportmanschap."
De staat Israël heeft in dezen totaal geen recht van spreken, met hun apartheidsbeleid.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:53 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Vitesse deze twee dingen nooit gehad dus zoveel nieuws is het ook weer niet.
Het zou handig zijn als je zegt waar je het over hebt.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:57 schreef remlof het volgende:
[..]
De staat Israël heeft in dezen totaal geen recht van spreken, met hun apartheidsbeleid.
Over die uitspraak van de Istraëlische ambassadeur die S_P heeft gequote..quote:Op maandag 6 januari 2014 18:06 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Het zou handig zijn als je zegt waar je het over hebt.
Welk apartheidsbeleid heb je het over?quote:Op maandag 6 januari 2014 18:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Over die uitspraak van de Istraëlische ambassadeur die S_P heeft gequote..
Dat Palestijnen met een Israëlisch paspoort niet dezelfde rechten hebben als anderen met dat zelfde paspoort.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:11 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Welk apartheidsbeleid heb je het over?
Was de eigenaar van Vitesse geen russische oliebaron? Dan kan hij toch gewoon de benzine duurder maken?quote:
Alle lof voor Mori, maar als ik hem was, ging ik op zoek naar een club met ruggegraat.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:26 schreef remlof het volgende:
'Vitesse had garantie dat Mori land in kon'
Ruggegraat, supporters, een voetbalstadion.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Alle lof voor Mori, maar als ik hem was, ging ik op zoek naar een club met ruggegraat.
Exact. En zomaar even 3 Duitse clubs van naam in de steek laten omdat er 1 (!) speler niet meemag, vanwege immigratiewetten van het land waar de wedstrijden gespeeld worden, dat doe je niet.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als VAE het land Israël niet erkent kunnen ze moeilijk opeen wel het paspoort van Israël erkennen
Die laatste twee lijken me iets relevantere criteria inderdaad. Alsof het een voetballer ook maar iets interesseert dat zijn club toch een tripje maakt naar een land waar hij op het laatste moment niet in mag.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ruggegraat, supporters, een voetbalstadion.
pick one
Dan moet de gemiddelde voetballer eerst zijn eigen ruggengraat gaan zoekenquote:Op maandag 6 januari 2014 19:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ruggegraat, supporters, een voetbalstadion.
pick one
Frits Barend gaat dit vanavond duiden bij Knevel en Tijs.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:09 schreef Adelante het volgende:
Barbara Barend om commentaar vragen op NOS JournaalVeel Joodser kan het niet...
En toch is het belangrijk dat men kritisch blijft kijken naar potentieel antisemitisch gedrag. Het is nog maar 70 jaar geleden dat al die gruwelijke dingen gebeurt zijn. En helaas zijn er nog steeds groepen mensen die niet bepaalt ''genuanceerd'' denken over Joden. Een zoekje op google en je kunt nogal schrikken van wat je tegen komt......quote:Op maandag 6 januari 2014 20:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Joodse voetballer mag moslimland niet in. Nou en?
De joodse voetballer Dan Mori van ViteSSe mag de Verenigde Antisemitische Emiraten niet in. Want Israëli, met Israëlisch paspoort. Dus Nederland is uiteraard meteen woedend aan het omgekeerd quenelle'en over antisemitisme (en een beetje aan het lollen dat de CIDI-mevrouw 'Voet' heet en het PR-meisje van Vitesse 'Bal').
http://www.geenstijl.nl/m(...)er_mag_moslimla.html
HAHAHAquote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
En toch is het belangrijk dat men kritisch blijft kijken naar potentieel antisemitisch gedrag. Het is nog maar 70 jaar geleden dat al die gruwelijke dingen gebeurt zijn. En helaas zijn er nog steeds groepen mensen die niet bepaalt ''genuanceerd'' denken over Joden. Een zoekje op google en je kunt nogal schrikken van wat je tegen komt......
Je antisemitisme gejank, dat is grappigquote:Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Ok wat is hier exact grappig aan?
En je moet er ook voor waken dat je niet alle joden als slachtoffers gaat zien en moslims als daders. Zie onderstaand voorbeeld:quote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
En toch is het belangrijk dat men kritisch blijft kijken naar potentieel antisemitisch gedrag. Het is nog maar 70 jaar geleden dat al die gruwelijke dingen gebeurt zijn. En helaas zijn er nog steeds groepen mensen die niet bepaalt ''genuanceerd'' denken over Joden. Een zoekje op google en je kunt nogal schrikken van wat je tegen komt......
Daar zullen ze het zelf wel naar gemaakt hebben dan.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Als jij de ernst van haat naar andere volkeren niet ondertekend vind ik dat niet normaal.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je antisemitisme gejank, dat is grappig
JIDF crew checking inquote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Waar kan ik tekenen?quote:Op maandag 6 januari 2014 20:28 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Als jij de ernst van haat naar andere volkeren niet ondertekend vind ik dat niet normaal.
Als je hetzelfde behandeld wilt worden moet je jezelf niet in een uitzonderingspositie gaan manoeuvreren.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:23 schreef ruver1997 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |