Babananana | zondag 5 januari 2014 @ 21:30 |
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs! ____________________________________________________________________________________________ Belangrijke regels voordat je post in dit topic! -Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent. Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________ Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf. Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit. In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn. Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier. Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden! FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven. Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29) OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM. Filmpjes EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen Overige chauffeursdiensten: Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, brokkenpiloot regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) joppie_saus, ex-hiker regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden. Facilitair
| |
Babananana | zondag 5 januari 2014 @ 21:31 |
| |
DrSnuggle | zondag 5 januari 2014 @ 21:31 |
Ah, merkte net pas dat ik de laatste reactie had geplaatst. Zegt ook weer dat wat ik in mn laatste reactie heb gezegt dat het mij allemaal te snel gaat... ![]() | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 21:32 |
TT is nogal overbodig, kart overtreft de Jaaaaaaaag ![]() | |
joppie_saus | zondag 5 januari 2014 @ 21:32 |
Kart! | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:34 |
Chernobyl? U fucking serious? ![]() Vettttt. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:35 |
Maar die shit is in een straal van 30km hermetisch afgesloten man. Als je daar binnen komt zou ik wel je driewieler meenemen, wil je daar binnen afzienbare tijd komen. Is dat verder niet vol met beton gestort? | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:35 |
Je kunt daar gewoon een rondleiding krijgen. Zie: http://www.losapos.com/nl/tsjernobyl Lijkt mij ook wel vet. [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 21:36:35 ] | |
Pizzabodem | zondag 5 januari 2014 @ 21:36 |
Chernobyl/Pripyat lijkt me zo vet om een keer heen te gaan. Of gewoon in Berlijn, allemaal van die vage ondergrondse oorlogsshit opzoeken. | |
RTS91 | zondag 5 januari 2014 @ 21:36 |
Is niet hermetisch afgesloten, gaan verschillende trips heen, kun je gewoon boeken vanuit Kiev. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:37 |
Ja maar dan is er voor urbex geen fuck aan. | |
QuiCk01 | zondag 5 januari 2014 @ 21:38 |
Dit inderdaad. Mij niet gezien, die straling is mij te link ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:38 |
Ah, niet meer. Eerst wel. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:38 |
27 jaar na dato valt dat mee. Gezond is het natuurlijk niet. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 21:39:05 ] | |
RTS91 | zondag 5 januari 2014 @ 21:40 |
Ik wil er sowieso nog eens heen, fascinerende dingen. Straling durf ik wel aan voor een korte tijd. Het bos daarnaast is trouwens niet bereikbaar, daar is de straling zo verschrikkelijk hoog. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:42 |
Als je daar gaat urbexen heb je echt balls De vervreemdingszone Pas nadat een sovjet onderzoeksteam vanuit Kiev de site van de ramp had bereikt en ze zeer hoge stralingsniveaus vaststelden werden de inwoners van Pripyat geïnformeerd over het ongeval. De evacuatie begon op 27 april om 14u. Om de evacuatie te versnellen werd de bewoners verteld dat alles maar tijdelijk was en ze na drie dagen al zouden kunnen terugkeren. Als gevolg daarvan is het merendeel van de bewoners vertrokken zonder enige persoonlijke bezittingen, alles werd in de stad achtergelaten. Een verboden zone van 30 km rondom de kerncentrale is nog altijd van toepassing. De zone wordt gecontroleerd door speciale eenheden van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken. Ze is gedeeltelijk uitgesloten van de reguliere wetgeving, hier gelden militaire wetten. Het uitoefenen van residentiële, maatschappelijke of zakelijke activiteiten in de zone is verboden en strafbaar. De enige uitzonderingen hierop zijn de werking van de kerncentrale van Tsjernobyl en wetenschappelijke installaties in verband nucleaire veiligheid. Iedereen werkzaam binnen de zone wordt gecontroleerd op interne bioaccumulatie van radioactieve elementen. Toegang tot de zone voor korte bezoeken is mogelijk via begeleide dagtochten die voor het publiek beschikbaar zijn vanuit Kiev of door rechtstreeks contact op te nemen met ChernobylInterInform, de overheidsadministratie die de vervreemdingszone beheert. Militaire wetten in de voormalig Sovjet-Unie. Als je dan gepakt wordt... ![]() | |
Solidberg | zondag 5 januari 2014 @ 21:43 |
Ik snap het einde van je reactie even niet ![]() ![]() | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 21:44 |
Zullen we de volgende keer gewoon ipv karten naar de botsauto's in Tsjernobyl gaan? ![]() | |
Solidberg | zondag 5 januari 2014 @ 21:46 |
Even vragen aan EW of ze ritten van Groningen naar Tsjernobyl hebben ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:47 |
Nee, de kick die het geeft om ali illigali op dat terrein te zijn. ![]() Gepakt worden, dan ben je echt nat. Zeker als buitenlander zit je daar gewoon lang in een cel denk ik. | |
BlackLining | zondag 5 januari 2014 @ 21:48 |
![]() | |
joppie_saus | zondag 5 januari 2014 @ 21:48 |
Amoeba houdt blijkbaar van onderdanigheid. | |
Marco001 | zondag 5 januari 2014 @ 21:49 |
Lijkt mij wel supergaaf om daar een keer een paar dagen rond te lopen. Het schijnt dat je tegenwoordig ook vlak bij reactor nummer 9 (de ontplofte reactor) kunt komen.. | |
joppie_saus | zondag 5 januari 2014 @ 21:49 |
Overigens lijkt Tsjernobyl mij ook echt ongelooflijk vet. Helaas krijg ik mijn vrienden niet mee ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:50 |
Heb AR al gebeld. Ze zochten nog mensen voor een wisselrit Eindhoven - Tsjernobyl, Jaguar XFR heen en als getaway car heb ik een Jaguar XJ220. | |
Marco001 | zondag 5 januari 2014 @ 21:50 |
Hier net zo. Allemaal te scheiterig. | |
Babananana | zondag 5 januari 2014 @ 21:50 |
De documentaire 'The battle of Chernobyl' is echt de moeite waard om te kijken. Geeft een goed beeld hoe men handelde toen het fout ging. | |
joppie_saus | zondag 5 januari 2014 @ 21:51 |
Schone onderbroek weer aan knul? | |
bokkepoot | zondag 5 januari 2014 @ 21:51 |
Als het meezit ga ik dit jaar nog erlangs, maar wil dat ook minimaal een keer gezien hebben ![]() | |
Solidberg | zondag 5 januari 2014 @ 21:51 |
En dan krijg ik wss iets van een Citroen C1 of Ford Eco'Boost' | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:52 |
![]() Liever een XJ dan zo'n Veyron. Ja. | |
Marco001 | zondag 5 januari 2014 @ 21:52 |
Je hebt ook eenj 3 uur durende horrormovie over Chernobyl. Ook erg gaaf! | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:52 |
Ik hoor hier al een paar mensen die wel willen gaan. I smell a fellowship. | |
Marco001 | zondag 5 januari 2014 @ 21:53 |
Mwah, een F150 Ecoboost zou daar best geschikt zijn. ![]() | |
Babananana | zondag 5 januari 2014 @ 21:54 |
Als je er niet heen gaat is de kans dat je sterft aan kanker al groot genoeg. Nee, bedankt ![]() | |
bokkepoot | zondag 5 januari 2014 @ 21:54 |
Ik vind fokkende EW'ers en AR ' ers best leuk maar dat tripje dat is me wat te gek | |
Marco001 | zondag 5 januari 2014 @ 21:54 |
De straling die je daar binnenkrijgt is gelijk aan de straling die je hier binnen zou krijgen in een jaar tijd. | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 21:55 |
Hoeveel betaalt Jaaaaaag jou om steeds sluikreclame te maken? Ik kan me namelijk niet echt voorstellen dat iemand helemaal opgewonden wordt van Jaaaaaaaags | |
Babananana | zondag 5 januari 2014 @ 21:55 |
Als je het zo bekijkt kost zo'n tripje dus een levensjaar. | |
bokkepoot | zondag 5 januari 2014 @ 21:55 |
Dood gaan we allemaal ![]() | |
BlackLining | zondag 5 januari 2014 @ 21:55 |
Same ![]() Zo heb ik ook al geprobeerd ze mee te krijgen naar Noord-Korea, want daar kun je ook gewoon reizen. Helaas zonder succes. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 21:59 |
Haha, okay. Waarom is het steeds nodig om Jaaaaag te zeggen? Ik vind een Jaguar een elegante wagen/merk, exclusief maar niet zo exclusief dat je een stinkende patser bent. | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 22:00 |
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag | |
joppie_saus | zondag 5 januari 2014 @ 22:02 |
Ik zou graag naar Macedonië of Albanië gaan. Vriendinlief zegt alleen nee ![]() | |
Solidberg | zondag 5 januari 2014 @ 22:02 |
Anders Nurburgring ![]() | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 22:03 |
Dan wel met de ringtaxi en zelf achter het stuur ![]() | |
Pizzabodem | zondag 5 januari 2014 @ 22:03 |
Moderne Jaguars ![]() De mooiste auto van 2013. Vind ik. [ Bericht 13% gewijzigd door Pizzabodem op 05-01-2014 22:15:29 ] | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 22:06 |
Alleen zo jammer dat ze de kont ervan verneukt hebben ![]() | |
Pizzabodem | zondag 5 januari 2014 @ 22:07 |
Die met 4 uitlaatjes is wat overdreven. En dat klapspoilertje is lelijk maar nodig. | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 22:08 |
Ik vind het lijken op: de achterkant is te lang, dus we hakken er een stuk vanaf. | |
S-RS | zondag 5 januari 2014 @ 22:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ga weer verders met lachen | |
joppie_saus | zondag 5 januari 2014 @ 22:20 |
Nemen jullie de Jaaaaaaaaaaaag's maar. Ik ga voor deze:![]() Maar een oldie kan ik ook wel waarderen:
| |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 22:24 |
Vind die deuren zo lelijk man. ![]() | |
joppie_saus | zondag 5 januari 2014 @ 22:25 |
Vind je het goed als ik discussies met jou over smaak oversla? 'Jaaaaaaaaaaaaag'. ![]() | |
Pizzabodem | zondag 5 januari 2014 @ 22:25 |
Die deuren zijn alleen goed voor een drive-by. Vind hem wel vet. Een beetje de muscle-car onder de Europese sportwagens. | |
joppie_saus | zondag 5 januari 2014 @ 22:35 |
Het is in ieder geval de enige Benz die ik zou rijden | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 22:37 |
Jaguar ![]() | |
joppie_saus | zondag 5 januari 2014 @ 22:39 |
Kijk, daarom dus. Je bent inmiddels een langspeelplaat aan het worden. Nogal vervelend. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 22:42 |
Langspeelplaten ![]() | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 23:00 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 23:10 |
Wat? Ik heb een Marlux MX-66 in mijn huiskamer staan. Volautomaat, klasse A versterker en pakweg 300 LP's. Hobby man. Net als Jaguar, gewoon stijl heeft dat. | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 23:14 |
Ik heb een leven. | |
Solidberg | zondag 5 januari 2014 @ 23:15 |
![]() | |
Viezze | zondag 5 januari 2014 @ 23:25 |
Zullen we een studentchauffeur slowchat beginnen en een topic voor alles omtrent autotransporten? | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 23:31 |
Achjoh, weekend is bijna voorbij. Morgen gaat iedereen weer slap ouwehoeren over hoe kut de auto reed die ze moesten afleveren ![]() | |
Fiorano | zondag 5 januari 2014 @ 23:32 |
Gasten, doe eens rustig. Hebben jullie geen vriendin ofzo? Tsjernodinges lijkt me serieus heel vet. Dan maar een jaar korter leven. 1 ding ben ik wel eens met Amoeba, Lp's zijn baas. Ik heb gewoon een simpele jvc platenspeler en versterker staan uit '71. Koste me pa destijds 2 maandsalarissen ![]() Enigste jag die ik zou willen hebben is die nieuwe F-type. *nurt modus on* Ik zou veel liever een C6 willen hebben in de XJ klasse. Of een oude CX Turbo 2.*nurt modus off* | |
HenkvonAnnie | zondag 5 januari 2014 @ 23:34 |
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met betrekking tot de dresscode? Ik zie eigenlijk alleen maar chauffeurs keurig in pantalon. Als ik een busje moet rijden ben ik vaak al op het ergste voorbereid en ga ik maar in een nette donkere spijkerbroek. Trek nog wel af en toe mijn pantalon aan, maar betrap mezelf er wel op dat ik makkelijk een donkere spijkerbroek aantrek. Wel in combinatie met een overhemd, colbert en nette schoenen. Hoe zit dat bij jullie? | |
Sarasi | zondag 5 januari 2014 @ 23:38 |
Chernobyl, awesome, maar eerst kinderen krijgen. Daarna praten we verder. ![]() Efteling was geweldig! ![]() ![]() Morgen weer hard aan de studie en als ik goed doorwerk kan ik vrijdag m'n beschikbaarheid nog even open gooien voor AR. ![]() | |
Babananana | zondag 5 januari 2014 @ 23:43 |
Nette, donkere spijkerbroek, leren sneakers en daarbovenop een blouse/overhemd zonder teksten/poespas. Zo doe ik eigenlijk al mijn ritten. Ik vind een representatieve houding meer doen dan een C&A-pantalon die niet past. Bij de sollicitatie bij AR had ik me ook zo gekleed, en daar werd niks van gezegd. Een ander in een T-shirtje van de markt kreeg wel het verzoek iets beter gekleed aan het werk te gaan. [ Bericht 8% gewijzigd door Babananana op 05-01-2014 23:48:28 ] | |
Solidberg | zondag 5 januari 2014 @ 23:46 |
Ik draag deze petje altijd, lijkt me wel tamelijk representatief:![]() | |
Kiprollade | zondag 5 januari 2014 @ 23:47 |
En ik ga altijd zo, gewoon omdat het zo lekker zit![]() | |
S-RS | zondag 5 januari 2014 @ 23:49 |
Ik heb altijd of een nette blauwe of beige chino aan. Daarboven varieert het van een lekkere warme trui tot een overhemd. In de winter zien ze je trui toch niet omdat je jas eroverheen zit. En ik heb altijd nette schoenen aan, no matter what, maar die heb ik ook vaak aan als ik niet werk. Pantalon doe ik niet aan, dan voel ik me net een aap en is veeeel te koud bij het eerste beste zuchtje wind. | |
QuiCk01 | zondag 5 januari 2014 @ 23:50 |
![]() | |
Babananana | zondag 5 januari 2014 @ 23:50 |
Zo voldoe je wel aan de voorschriften!!!1! Maar serieus, die regels zijn gewoon een krampachtige manier om een drempel te hebben om niet-representatieve studenten aan te spreken volgens mij. | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 01:18 |
Ligt eraan of ik naar particulieren of bedrijven moet. Voor LM naar klant? Strak in pak. Anders trek ik simpel een spijkerbroek aan. | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 01:30 |
Ik heb een donkere, bijna zwarte spijkerbroek, bruin of blauw leren sneakers en ik draag sowieso altijd een overhemd dus dat zit ook wel prima. Probeer meestal wel een effen overhemd te zoeken als ik moet werken. Daar overheen trouwens een leren jas wat eigenlijk niet mag maar waarvan ik vind dat het prima kan, een net afwerkte splitlederen jas is prima representatief. ![]() | |
MG_13 | maandag 6 januari 2014 @ 07:20 |
Ik draag altijd gewoon een pantalon, nette schoenen en een net overhemd. Sinds de chino is toegestaan draag ik dat vaker, zit toch een stuk comfortabeler. In februari is mijn stage voorbij en ben ik dus weer beschikbaar. Ik zit alleen te twijfelen of ik als privéchauffeur of gewoon weer als hiker zal terugkeren. Hiken vind ik echt relaxed werk, lekker zelfstandig en veel autorijden. Ik vind het wel cool om te kunnen zeggen dat je chauffeur bent (geweest) maar vraag me af of je bij de functie privéchauffeur meer wacht dan dat je daadwerkelijk autorijdt? Mensen hier die zowel hiker als privéchauffeur zijn geweest? Ik zou graag jullie ervaringen horen. Ik woon trouwens in Almere, is dat een gunstige regio voor privéchauffeurs? Voor hiken in ieder geval wel. | |
Solidberg | maandag 6 januari 2014 @ 07:43 |
Ik heb gewoon pantalon + zwart t-shirt + hemd van C&A en een colbert aan. Mij boeit het niet zoveel hoe ik eruit zie. Moet iemand anders nog in Assen vandaag zijn? [ Bericht 20% gewijzigd door Solidberg op 06-01-2014 07:48:24 ] | |
S-RS | maandag 6 januari 2014 @ 07:56 |
Goh, het gaat weer over werk. Today: Haren - Lisse in Audi A6 Lisse - Amersfoort ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 08:37 |
Spuitelf | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 09:06 |
Ik heb in principe altijd een chino aan met overhemd en nette schoenen. Ligt er ook een beetje aan wat je moet vervoeren natuurlijk. Afgelopen zomer had ik een BMW 640d Gran Coupe van 1.5 ton nieuwwaarde, dan pak ik wel even een pantalon erbij. Als ik zie staan dat het een Caddy ophalen bij een of ander bouwbedrijf is, dan ga ik iets minder netjes. Verder staat mijn metro nu stil, dus ik hoop dat ik mijn overstap naar de bus nog haal ![]() | |
PogoSticK | maandag 6 januari 2014 @ 09:29 |
Ben je nou zelfs prikkelbaar naar mij? Jeetje, dat blijft wel hangen. Zal ik dan maar even reageren op een manier die me gepast lijkt? Ik ben Pogo, staat er zelfs bij. Wist niet dat het jouw topic was, had ik me voor moeten stellen? Sorry. Excuses. Ik zal me niet meer met jouw zaken bemoeien, ook al gaat het om een loze discussie op een vrij toegankelijk internetforum. Mogge! | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 09:38 |
Manier van Reageren keur ik niet echt goed van Amaffa, Maareh wie ben jij en wat doe jij? ![]() | |
PogoSticK | maandag 6 januari 2014 @ 09:41 |
Ik kom d'r ook zomaar in, dus snap de vraag ook wel, maar de manier waarop hij hem stelt was een beetje jammer. Heb me kort ff voorgesteld (zonder naam weliswaar) in pagina 6 oid van vorige topic. Ik rijd nog niet als studentchauffeur maar ben enthousiast aan het solliciteren. Studeer daarnaast autotechniek in arnhem, woon in utrecht en rij motor. | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 09:45 |
Ah op die manier, welkom en hopelijk vind je iets naar je zin ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 09:50 |
Goeie studie ![]() | |
DrSnuggle | maandag 6 januari 2014 @ 10:10 |
Om eerlijk te zijn, hij heeft zich netjes voorgesteld in het vorige topic of die daarvoor. Nu kan ik het me goed voorstellen dat je het hebt gemist gezien de snelheid van de topics op dit moment. ^^ Reactie van Amoeba is ook niet gepast, hij komt zelf ook pas om de hoek kijken. ![]() | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 10:16 |
Wie is die Amoeba waar het steeds over gaat? ![]() | |
Kiprollade | maandag 6 januari 2014 @ 10:25 |
Dat merk je vanzelf wel, of je moet even dit en een aantal vorige topics doorlezen ![]() | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 10:51 |
Dat heb ik dan gemist! Moi Excusé | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 11:24 |
Sarcasme niet snappen.. | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 11:26 |
Sinds wanneer ben je verplicht om je voor te stellen in een topic? ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 11:27 |
Mag ik nog heel even spammen trouwens? Deze foto van het Skoda forum afgetrokken. Jammer dat er een 1.4 TSI in ligt, maar man wat is dit een heerlijke auto. Skoda Superb 1.4 TSI in Rosso Brunelli, KW Streetcomfort set op 18" Turbine's bekend van de Passat CC en Scirocco. Ik zou de velgen één maatje groter doen en gaan voor een twee liter, liefst 3,6 V6 FSI. Maar ja, dat kost ook wat ![]() ![]() ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 11:27 |
Niet. Maar is wel zo netjes. | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 11:29 |
Neuh niet verplicht, maar het is toch wel grappig om te weten waar iemand werkt bv. | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 11:38 |
Wat een drukte bij de grote in Almere. Tevens is er iemand van EW, denk voor kledingcontrole. Ik heb geen opmerkingen gekregen, dus zal wel goed zijn ![]() Wel een nieuw klembord gehad en dit is er eentje die niet van dat cheape plastic is ![]() | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 11:38 |
Erg fijne bakken en bizar ruim achterin, van achter en van voren mooi om te zien, maar lijkt vanaf de zijkant op een of andere manier een beetje uit proportie ofzo.. @Irritatie, de grote draait in deze maand als een malle ![]() ![]() | |
gehaktstaaf123 | maandag 6 januari 2014 @ 11:57 |
Het front vindt ik nog redelijk geslaagd, maar die achterkant ziet er naar mijn mening niet uit. De station is een stuk beter gelijnd. Kleur is wel echt top trouwens! Voor EW een keer een 1.8TSI gereden. Zou 160pk moeten hebben, maar op snelweg even terug naar '4' en dat ding ging er echt rap vandoor. Kan ook maar zo dat die een anabolenkuurtje heeft gehad, is bij die 1.8 vrij eenvoudig dacht ik. Maar dat dashboard, met z'n groene verlichting vindt ik weer helemaal niks ![]() Zo, nu toch maar eens voor school aan de slag... | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 12:25 |
Ik vind station's überhaupt altijd beter gelijnd, maar bij deze vind ik het als totaalplaatje best geslaagd. Kun je allemaal aanpassen. Nieuwe lampjes inzetten of soms geloof ik zelfs via de VAGcom. | |
Solidberg | maandag 6 januari 2014 @ 12:26 |
De klant heeft het leasecontract van de BMW X5 verlengd ![]() Heb klant nog even 20 minuten auto voorgesteld, die adaptieve cruise control is wel fijn, maar om nou 20m afstand te houden is ook overdreven. | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 12:48 |
Dat kan je instellen, of is 20m de minimale afstand? | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 12:55 |
De manier waarop je met pakweg 6 posts op dit forum dit topic binnen komt vallen is netjes bedoel je? Het was niet jouw discussie, en je voegde er ook bar weinig aan toe. | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 12:57 |
Ik heb 15.000 posts op dit forum. ![]() | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 13:06 |
Als je een discussie met een persoon wil voeren moet je dat maar via PB doen, zolang je hier typt kan iedereen die daar trek in heeft daar lekker op reageren. | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 13:07 |
Wauw hé, echt wauw. Dikke respect voor die posts van jou.Stoere boy. ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 13:12 |
Wil je nou een koekje? Ik heb er 8700, maar wel het meeste in dit onderwerp. En doordat ik langzaam met respect naar de 'vaste kern' in dit topic ben binnen gekomen, wordt ik hier nu nog serieus genomen. En dat geldt ook voor vele anderen die hier nu posten. Was jij op dezelfde manier binnen gekomen, werd je ook anders bejegend. Maar je post nu 3, 4 topics mee en je denkt dat je koning Amoeba bent die weet hoe het moet. Nou jongen, succes daarmee. | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 13:23 |
Ghe Ghe dat denk jij ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 13:25 |
Kom dan jonguh Het was ook te voorspellen natuurlijk ![]() | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 13:25 |
Joppie, wakker worden ![]() Oh en het is "ik word" ![]() Amoeba ga ik maar niet op in, iemand met 15.000 posts win ik het toch nooit van ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 13:26 |
Punt is dat eerlijk toegeven dat je een rijtest verneukt heb en een akkefietje met een kast leidt tot aanhoudend treiteren. Volwassen man. En met name jij ja. Ik wil aangeven dat ik op dit forum niet pas om de hoek kom kijken. In dit topic is iets anders, alhoewel ik hier niet de nieuwste user ben. | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 13:28 |
Je blijft ook maar happen, dan blijft het leuk natuurlijk. Beetje zelfspot zou je misschien beter staan. | |
gehaktstaaf123 | maandag 6 januari 2014 @ 13:29 |
Ik had het niet beter kunnen verwoorden ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 13:29 |
Precies. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 13:30 |
Als je niet serieuze posts wil deponeren zijn daarvoor PI's uitgevonden. ![]() ![]() | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 13:30 |
Als we nou met ingang van de volgende pagina weer allemaal normaal en aardig tegen elkaar doen en het over auto's gaan hebben | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 13:31 |
Nee, jouw attitude hier en je manier van reageren op dingen lijdt tot de manier waar op je behandeld wordt. En wat boeit het dat je op dit forum niet net om de hoek komt kijken? In dit topic wel, dus gedraag je daar naar. | |
Babananana | maandag 6 januari 2014 @ 13:32 |
Gaat dit topic nou zo hard omdat we net gekart hebben of zit iedereen gewoon te soggen in zijn/haar tentamenweek (zoals ik ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 13:32 |
Ik ga nog even een geile Superb posten: ![]() | |
Kevindinhinho | maandag 6 januari 2014 @ 13:32 |
Ik ben het helemaal met Joppie eens. En het feit dat Amoeba's binnenkomst nou niet bepaald vlekkeloos verliep doet daar helemaal niets aan af, aangezien hij daarvoor ook al met veel bombarie rond banjerde. | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 13:32 |
Wat is net? Ik post hier al zeker 2 maanden mee man. Jij als harde kern houdt dat bij toch? Tevens: lijdt ![]() Ik dacht dat je voor hiker/pc minimaal hbo moest hebben. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 13:33:31 ] | |
Kevindinhinho | maandag 6 januari 2014 @ 13:32 |
Soggen for life! | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 13:33 |
Wat? ![]() | |
Kevindinhinho | maandag 6 januari 2014 @ 13:33 |
En op spelling is nog niemand aangenomen bij EW of AR | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 13:34 |
Zie onderschrift ![]() | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 13:34 |
Sowieso altijd de station uitvoering van de Superb ![]() Ook al heb je de ruimte niet nodig, een station kan je altijd hebben ![]() | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 13:35 |
Herinner me er nou niet aan. ![]() Tevens praktische vraag. Ik heb lenzen (zachte) en op dagen zoals gisteren heb ik graag de verwarming in de auto vol aan en de blower op standje 1 want lekker. ![]() | |
Babananana | maandag 6 januari 2014 @ 13:36 |
Ik kwam net dit ding tegen. Stiekem zou ik zo'n hok best wel eens willen proberen ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 13:37 |
Trek een jas aan. Tevens: De heater op je voeten zetten ![]() | |
Kevindinhinho | maandag 6 januari 2014 @ 13:37 |
Zonnebril? Ik rij tegenwoordig met m'n gewone bril, dus heb daar niet zoveel last van eerlijk gezegd. Tevens, vers van de pers, weer een nieuwe 14%-knaller? http://www.autowereld.com(...)ef-de-peugeot-308-sw | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 13:37 |
Als de auto airco heeft helpt het volgens mij al om die uit te zetten. Ook al verwarmt de auto heeft de airco nog steeds effect. | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 13:38 |
Blower naar voeten richten? Doe ik sowieso altijd. Warme voetjes ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 13:39 |
Wow, al twee maanden! Oh, en ik heb mijn HBO diploma al op zak, nu bezig met een universitaire studie. Dus met dat niveau zit het wel goed ![]() | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 13:39 |
Jas aan is onprettig, want ik heb een lange jas en dan gaat 'ie oprollen in mijn onderrug en dat doet zeer. Airco is al uit, zonnebril is misschien een goed idee. Ik neem altijd al lenzenspul en bril mee voor als ik het echt niet kan hebben, maar het is gewoon vervelend. | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 13:40 |
Achterbank plat, kleedje er in. En dan heb je die ruimte na negen maanden heel snel nodig ![]() | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 13:40 |
Heerlijk idd. ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 13:41 |
Nope, Niks te doen op het moment, of nouja, eigenlijk wel, maar school wil nu dat ik een nieuwe stageplek zoek, wat ik niet wil doen omdat ik de stageopdracht al voor 75% af heb, terwijl mijn stage begeleider van school dit verslag nog niet eens heeft gelezen. ![]() edit: Doh! verkeerde post gequote. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 13:43 |
M.i. ben je met twee maanden geen total noob meer. Gefeliciteerd, ik ook. ![]() Maar eens naar de instructie gaan om te gaan mierenneuken om bewijsjes. | |
Wave103 | maandag 6 januari 2014 @ 13:43 |
Mooi ding | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 13:45 |
Ja, ik ook ![]() Ik heb ook verwarmde motorlaarzen ![]() ![]() | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 13:46 |
Ik ben toevallig aan het leren over attributies, zelfbeeld en narcisme. Saai as hell. En dan vanavond een drie uur durend interview, om zes uur. Mijn dag kan niet meer stuk joh. ![]() | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 13:47 |
Over verwarmings- en aircostanden, ik hoor ook vaak dat mensen in de zomer de airco op zijn koudst hebben en dan de stoelverwarming aan ![]() | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 13:48 |
Comfort! ![]() ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 13:49 |
Ik had op de sneeuwscooter verwarmde handvaten en ventilatortjes bij de gaten waar je je voeten in moest steken. ![]() | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 13:50 |
Wat ik wel altijd leuk vindt is bij mensen die het niet merken de stoelverwarming op zijn hoogst zetten in de zomer ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 13:50 |
Mijn airco doet het niet eens, laat staan de gewone verwarming. ![]() (kan wel gefixed worden, want bekend kwaaltje, maar het hele dash moet er dan uit.. geen zin in/geld voor.) | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 13:51 |
The Perfect Roadtrip van Top Gear gezien? James en Jeremy moesten op een bepaald moment in 1 auto, ook de hele tijd de stoelverwarming van de ander vol aan zetten ![]() | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 13:51 |
Omg ![]() ![]() In my defense, nee, ik heb die net zelf ![]() ![]() Stoelverwarming kan wel lekker zijn. Had laatst een Mégane waar het in zat, maar toen was het veel te warm en ik kon niet vinden hoe je die ellende uit moest zetten ![]() ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 13:51 |
Bij mijn vorig werk hadden we Transits met stoelverwarming. Toen deze net nieuw waren vroegen veel mensen(waaronder ik) zich steeds af waarom ze soms zo'n hete kont kregen.. ![]() ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 13:52 |
Jonge. Dat is zulke heerlijkheid. ![]() | |
gehaktstaaf123 | maandag 6 januari 2014 @ 13:55 |
Airco op een graad of 18, stoelverwarming aan. Dat is zóó fijn ![]() | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 13:56 |
Zal wel aan mij liggen dan ![]() ![]() | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 13:56 |
![]() ![]() Stoelverwarming lijkt me een godsgeschenk. ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 13:58 |
Dit, Stoelverwarming vind ik niks. Zal ook nooit bewust die optie aanvinken op het bestelformulier.. (I.t.t. panoramadak/sunroof. ![]() | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 14:00 |
Stoelverwarming op zich vind ik wel prima. In de winter als het koud is that is. | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:01 |
Nah, Als het koud zou zijn zoals in Finland( -30 celcius tijdens het stappen) okay, maar hier in NL absoluut overbodig. | |
QuiCk01 | maandag 6 januari 2014 @ 14:03 |
Aah die lijkt een beetje op een auto die ik is voor EW meehad. Heerlijke kleur idd! ![]() Deze velgen vind ik ook al heel mooi. | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 14:04 |
Ik mis het niet als het er niet is, maar indien aanwezig gebruik ik het regelmatig 's winters. Alleen airco en in mindere mate cruise control mis ik. | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 14:04 |
Op dit moment wel ja, airco kan bijna weer aan ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:04 |
Goftedomme ![]() Die velgen zijn inderdaad zo ongeveer de mooiste originele Skoda velgen die er zijn. Ik ben niet echt van aftermarket, maar die VW Turbina's kan ik wel waarderen onder de Sup! | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:05 |
Mijn lijstje wat ik sowieso aan zou klikken, mocht het binnen het budget passen: 1. Cruise control 2. Airco, liefst climate control 3. Xenon 4. Panoramadak 5. Stoelverwarming | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 14:05 |
Jup en je moet ook de rijtest halen ![]() En nu is het weer genoeg kinders. | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:06 |
Nou, nog één keer dan. Skoda Superb Combi met Range Rover Overfinch velgen ![]() ![]() | |
QuiCk01 | maandag 6 januari 2014 @ 14:07 |
Ik ook wel inderdaad. Dit was trouwens een 1.8TSI met dsg zie ik nu. Acceleratie was prima alleen bij het snel nemen van bochten merkte je wel dat hij dat echt niet fijn vond. Maarja, daar is het ook de auto niet voor. Hahaha die overfinch velgen staan wel gruwelijk. ![]() | |
RTS91 | maandag 6 januari 2014 @ 14:08 |
RR velgen onder een Skoda ![]() | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 14:08 |
Airco sowieso, dat vind ik echt heel prettig. Zonder kan ook wel (lang leve de kussenslopen), maar liever nooit meer. Verder ben ik niet zoveel gewend. Cruise control is wel geinig maar vergeet ik ook vaak zat. ![]() | |
Wave103 | maandag 6 januari 2014 @ 14:08 |
Prachtige wagen, maar van die velgen krijg ik wel een hele slappe piemel | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:09 |
1)) Cruise Control 2) Panoramadak 3) navigatie en goede soundsystem met stuurbediening 4) Airco 5) Xenon/LED Mijn lijstje. ![]() | |
Rubenr3 | maandag 6 januari 2014 @ 14:11 |
Je mist een middenarmsteun, dat vind ik echt een van de beste opties ooit. Stoelverwarming moet ik ook niks van hebben, doe mij maar stoelventilatie, dat is echt goddelijk in de zomer! | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 14:11 |
Hmm: 1. Airco 2. Cruise Control 3. Bluetooth 4. ingebouwde navigatie + booming stereo 5. Xenon/LED | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 14:13 |
Juist! Ik heb er bij mijn ouders op aan gedrongen dat ze die namen, en ze zijn er nu zelf ook heel enthousiast over. Sowieso volautomatische airco, anders is het altijd of te warm of te koud, nooit goed. En cruise control. | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:13 |
1.8TSI is dikke prima met 160pk. Sportonderstel zou ik wel altijd bij de Superb nemen, kun je die bochtjes nét even lekkerder doorkomen. Ach, het is wel lef hebben ![]() Daar horen inderdaad nog navigatiesysteem met goed geluid bij en de middenarmsteun. Hoewel die laatste bij wat rijk uitgeruster pakketten standaard is. | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 14:13 |
Ik was ook wel fan van SRS' panoramadak trouwens. Wat ik nooit meer wil is een snelheidsmeter in het midden van het dashboard. Dat had mijn lesauto. Akelig, stop dat ding gewoon achter het stuur. | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:14 |
Neuh, heb ik in de Seat ook niet, is een Nice-to-have maar niets meer als dat. | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 14:14 |
Een heads-up display is trouwens ook erg fijn. Maar geen must. | |
QuiCk01 | maandag 6 januari 2014 @ 14:14 |
Ik snap echt niet dat jullie cruise control boven airco verkiezen. Maar misschien komt dat omdat ik in de randstad woon. Verder vind ik een dimmende binnenspiegel echt een musthave. Er zijn premium merken waar dat gewoon een optie is ![]() Oh en inklappende spiegels bij het parkeren, ook altijd lekker. | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:15 |
Die mogen ze van mij daar stoppen waar de zon niet schijnt. Kreeg altijd koppijn van die kleredingen ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:15 |
Precies, dat had de C8 waar ik regelmatig voor ander werk in reed ook. Kloteding. Was ook nog eens best een klein schermpje. ![]() | |
Rubenr3 | maandag 6 januari 2014 @ 14:15 |
Met mijn Polaroid zonnebril zijn die dingen de helft van de tijd niet te lezen, kansloze dingen... | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:16 |
Dat zal het zijn. Dit weekend weer even in de polder geweest. Alleen bij Joure van de cruise af voor de rotonde, en bij het eindpunt ![]() | |
QuiCk01 | maandag 6 januari 2014 @ 14:16 |
Wat had je voor lesauto dan? Mini, Scenic, C4 welke heeft dat nog meer? | |
Rubenr3 | maandag 6 januari 2014 @ 14:16 |
Onze Twingo | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 14:16 |
Echte bazen nemen de rotonde bij Joure gewoon met de cruise op 130. | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:17 |
Zal het aan liggen inderdaad, Hier is ruimte zat.. Inklapbare buitenspiegels is hier ook echt niet nodig, Het is sowieso haast nooit nodig om hier langs een smalle straat te parkeren.Over het algemeen is er plek zat. Alleen in Groningen zou het handig zijn, maar niet meer dan dat. | |
Rubenr3 | maandag 6 januari 2014 @ 14:17 |
Dat wil ik nog wel eens zien dan ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:17 |
80 wil sowieso. ![]() | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 14:18 |
In theorie wel ja. In de praktijk rijdt er altijd wel een halve gare voor je te slingeren. Welke bocht bedoel je? | |
QuiCk01 | maandag 6 januari 2014 @ 14:19 |
Owja stom m'n zus heeft ook zo'n ding ![]() Opzich best prima vind ik in die Twingo's | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 14:19 |
Toyota Yaris diesel. De Yaris die ik laatst voor werk reed, had 'm wel gewoon achter het stuur zitten. | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:19 |
Vaak als het druk is, loopt vanuit Drachten komende de linkerbaan naar Emmeloord vol. Dan pak ik altijd de rechterbaan richting Sneek, rij ik het rijtje auto's voorbij en druk ik hem op de rotonde weer baantje naar links. | |
Sarasi | maandag 6 januari 2014 @ 14:20 |
Haha ja idd. ![]() | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 14:21 |
Sowieso adviessnelheid maal 2 in Nederland ![]() Ik ben met de motor aan het proberen om dat overal te doen, vooralsnog ben ik serieus niets tegengekomen wat niet met twee keer de adviessnelheid kan. Alleen de verbinding tussen A59 en A2 boven Den Bosch is wat tricky met 180 ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:21 |
De 270 graden bocht op het enige 50stukje van de ringweg, dus vanaf Julianaplein richting Beijum. Zelfs met een verlengde en verhoogde Sprinter kan je die bocht met 70 nemen. Wel heel goed vasthouden dan. ![]() | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 14:22 |
Oh ja die. Die nam ik wel vrij rustig met de bus, wij konden lading niet vastzetten dus dan vliegt alles door de bus heen. Niet zo leuk met dozen wijn ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:23 |
De Seat vind het met z'n Chinese rubber alleen niet zo fijn. ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:24 |
Heb het 1x met die snelheid met een oud type Sprinter gedaan, ding helde zo erg over dat ik dusdanig tegen ging hangen waardoor ik haast bij de passagiersdeur zat.. ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:30 |
Ben ik trouwens de enige die die 308SW een lelijk ding vind? Lijkt net een gewone 308, die een beetje uit elkaar is getrokken. ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:30 |
Tering. Levensmoe ofzo? Investeren in goede banden ga je altijd profijt van krijgen. | |
Kevindinhinho | maandag 6 januari 2014 @ 14:31 |
Ik vind hem echt bloedmooi. Niet zo mooi als de Superb Combi, maarja, appels en peren | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 14:35 |
Wat trouwens ook een hele toffe optie is zijn spiegels die automagisch naar beneden draaien als je de bak in de achteruit zet. Kun je fijn de stoeprandjes in de gaten houden. | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:35 |
Neuh, Ding vreet banden, zeker met mijn rijstijl. Heb er ook GT Radials e.d. onder gehad, maar zitten nu Hifly's onder die me qua grip niet eens tegenvallen qua zomerbanden. Kan best hard de bocht om, en zeker op droog plakken ze goed aan de weg, pas als ik echt forceer krijg ik onderstuur met die dingen. Winterbanden achter zijn ook HiFly geloof ik, voor zit Maxxis ofzo, maar dat zijn echt kutbanden als je door wilt rijden, bakken onderstuur en wielspin in de regen. Wel goed voor mijn verbruik, want ik rij door dat wielspin nu een stuk rustiger. ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:37 |
Dat zou wel tof zijn voor mij: 17" + getrokken bandjes + stoeprand is geen goede combinatie Joppie, weet je trouwens dat de bandjes die ik er eerst om had alleen maar werden gefabriceerd door NanKing (maat 205/35/17 was dat zo uit mijn hoofd) De Nankings die ik had in 205/40/17 waren ook prima bandjes, deden amper onder voor de GT Radial sports. | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 14:38 |
Gewoon keihard Falken winterbanden hier, waren destrijd de goedkoopste en komen best aardig mee. Wel onderstuur als een malle, zeker met regen... Inmiddels weet ik dat dus daar kan ik dan wel weer rekening meehouden ![]() In de zomer Michelin Energy Savers, dat blijven ook prettige bandjes. | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 14:39 |
Onze C4 Picasso Exclusive had dat, de C5 dan weer niet ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:40 |
Deze zomerbandjes heb ik gehad. http://www.autobandenmark(...)e&wt_t=1389015505000 Verder steeds Hifly en Nanking. Zowel zomer als winter. Bevielen, op de slijtage na, prima. Slijtage was eigen schuld, want ik ben nou niet echt zuinig met de banden(17" gaan bij mij ongeveer 25.000km mee op de voorwielen) | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:41 |
Falken is trouwens ook lekker hard rubber. ![]() onder de 206 hadden we altijd GT3 Sports, ik geloof dat dat ook Michelin's waren. Topbandjes! had eerder dat de achterkant uitbrak als de voorkant met die dingen.. | |
gehaktstaaf123 | maandag 6 januari 2014 @ 14:43 |
Brr.. Energy savers.. Had m'n vader eerst ook als zomerbanden. Zo af en toe in de 3e versnelling nog aandrijfreacties in het stuur ![]() | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 14:44 |
Ach voor die 90pk van mij maak ik mij niet druk, die Falken's krijg ik in z'n 2 bij nat nog wel slippend ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:44 |
Ik heb het niet zo op B-merken. Nu als winterband Vredestein Snowtrack 2 er onder, zomerbandjes zijn Michelin's. Geen EnergySavers. | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 14:46 |
Energysavers in de sneeuw ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 14:47 |
Sowieso zomerbanden in de sneeuw, das gewoon glijden ohne ende... | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 14:47 |
Ah joh, als je maar een smalle versie hebt. Bovendien is hoe je rijd in de sneeuw misschien wel veel belangrijker als met welke banden. Gewoon rustig koppelen, niet gelijk gas bij en heeeeel chillll rijden. | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:48 |
Je hebt waarschijnlijk niet eens energysavers in mijn zomermaat(205/40/17) A-merken kosten in die maat zo ook 50-100,- meer per band. Heb ik er niet voor over. Doe mij maar weer Nankings of die uit de link, prima banden voor een nette prijs. | |
Babananana | maandag 6 januari 2014 @ 14:48 |
Dat is onmogelijk ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:48 |
Niets is onmogelijk... | |
QuiCk01 | maandag 6 januari 2014 @ 14:49 |
Ik ken de rotonde niet. Iemand ff een link naar streetview? Dan kan ik daarna m'n geld inzetten ![]() | |
gehaktstaaf123 | maandag 6 januari 2014 @ 14:50 |
Zeker waar. Maar die Energy Savers zijn, om de rolweerstand te beperken, echt knetterhard. Zelfs in de zomer. Een 'zachtere' zomerband zal het daarom vaak in winterse omstandigheden beter doen. | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:51 |
http://goo.gl/maps/Lx2MH | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:51 |
maps.google.nl --> Joure en dan bij de snelweg kijken... ![]() (Zit op heel traag internet nu) | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 14:51 |
Hoe lang het wel niet duurde voordat ik mijn ouders zover had om überhaupt winterbanden te nemen ![]() Nu willen ze niet meer anders, weet niet precies wat er momenteel onder ligt overigens. | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 14:51 |
A6 -->A7 moet toch met 130 lukken | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 14:51 |
Klopt maar een zachtere zomerband slijt natuurlijk veel sneller ![]() Ik vind het wel prettige banden, liever die Michelin dan Viking meukbanden die ik ook ergens heb slingeren.. | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 14:52 |
![]() ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:52 |
Zit een hele lelijke knik in de bocht waar je je geheid op verkijkt ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 14:53 |
Tering, proletenbak ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 14:53 |
Ow die.. Daar kom je met een normale auto niet met 130 over, of je hebt alle rijbanen nodig... Of je moet zonder afslaan rondjes rijden | |
gehaktstaaf123 | maandag 6 januari 2014 @ 14:53 |
Denk het niet. Vorige week een Peugeot 5008 (sowieso een dweil op de weg), dan is 80 hard zat. | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 14:53 |
Ik ga je reporten voor spam. | |
QuiCk01 | maandag 6 januari 2014 @ 14:54 |
Door die verhoging gaat het je niet lukken. anders had je van rechterbaan naar linkerbaan op rotonde om vervolgens weer strak in te snijden. Maar je kan niet over die stenen heen met 130 ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 14:55 |
Precies, dan liever een mooie lage Superb met een leuk setje lichtmetaal. | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 14:56 |
Hmm te weinig daar geweest voor dit soort theorieen... | |
QuiCk01 | maandag 6 januari 2014 @ 14:59 |
Haha mijn theorie is ook gebaseerd op streetview hoor ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 15:00 |
met een oude(2002) Touran kan 80 met gemak op winterbanden in de zomer.. | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 15:01 |
In de categorie bijzondere bakken kwam m'n pa een tijdje terug de Volkswagen Lavida tegen, voor de Chinese markt, soort kruising tussen de Jetta en een Passat Passat heet overigens Magotan in China ![]() Ook een subtiel kopietje, ook wel geinig. De Shuanghuan SCEO ![]() | |
Babananana | maandag 6 januari 2014 @ 15:01 |
Mijn eerste ervaring met dat knooppunt was vorig jaar in de winter met een Transit toen het zo sneeuwde. Ik had de bocht langs de rotonde van A6 naar A7 richting Groningen, maar onder die omstandigheden moet je daar echt voor in de ankers. Ik dacht dus dat het gewoon zo'n flauwe bocht was waar je de cruise gewoon aan kan laten staan. Toen moest ik toch wel doorremmen ![]() | |
gehaktstaaf123 | maandag 6 januari 2014 @ 15:02 |
Maar een Touran heeft ook wel een andere wegligging als een 5008. Ongetwijfeld dat het hok er harder overheen kon. Maar ook nog iets met vertrouwen, veiligheid etc ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 15:04 |
True, maar om nou te zeggen dat een Touran een goede wegligging heeft vind ik ook weer te... | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 15:04 |
Haal dat VW logo weg en die Lavida is net een Toyota ![]() | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 15:06 |
Vond ik ook al idd, dat wordt opgelost in de nieuwe overigens ![]() ![]() | |
DrSnuggle | maandag 6 januari 2014 @ 15:08 |
Ik bedoel dan natuurlijk in dit topic. ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 15:08 |
Is meestal gewoon afgedankte zooi waar we in Europa dankzij voorschriften niet meer in nieuwe auto's willen hebben... Zoals het ontbreken van allerlei veiligheidsmaatregelen en dingen op de uitlaat etc ![]() | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 15:09 |
We stevenen af op alweer een record voor dit topic trouwens ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 15:10 |
Haal maar naar Europa ![]() | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 15:10 |
Maken nog wel meer modellen die we hier niet kennen ![]() ![]() Santana Vista. De Bora bestaat daar nog steeds, en die zien er samen met de nieuwe Lavida en de Jetta allemaal exact hetzelfde uit ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 15:11 |
Die vind ik echt gaaf, zo lekker ouderwets vierkant ![]() | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 15:11 |
Doet een beetje denken aan een oude Volvo ofzo ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 15:14 |
Ja de 740, vooral met die achterkant | |
DrSnuggle | maandag 6 januari 2014 @ 15:17 |
Ik vind hem meer op een lancia lijken, weet ff niet welk type. | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 15:19 |
Sowieso wel lachen die verschillen. Ik heb een hele tijd in Australië gezeten, dat zie je ook echt compleet andere modellen. Wel mooi in Azië en Oceanië, is dat Subaru er gewoon echt groot is, wat een bazenbakken zeg. Al vind ik dat schakelen met links helemaal niks ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 15:20 |
![]() De oude thema? Subaru verliest gewoon de strijd van het Co2 knijpen wat de Duitsers en Fransen haarfijn doen. Daarom zie je ze hier zelden, omdat ze fors wat kosten en lease niet voordelig zijn. | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 15:21 |
Ons pap heeft nog geen meter gereden in China ![]() ![]() | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 15:22 |
Wat dat betreft is Afrika wel echt een soort van heaven. Prachtig man, al die oude zooi. Mooiste wat ik daar gezien heb waren de vrachtwagens. Daf Cabine, MAN Motor allemaal op een Mercedes Benz chassis | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 15:24 |
Klopt, jammer wat het zijn heerlijke wagens. Ik heb ermee van Sydney naar Cairns gereden, een goeie 2500km, maar in ultiem comfort. Rijden in China valt ook wel mee. Ze houden zich absoluut niet aan de regels maar rijden volgens het principe van opletten een elkaar de ruimte geven. Gaat prima. Doen ze trouwens in Zuid Europa ook zo maar dat is een stuk rustiger. | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 15:28 |
Toch mooi, dat de manuren goedkoper zijn dan nieuwe onderdelen ![]() Hoezo belde je me net trouwens ? Ik zou serieus daar nooit achter het stuur stappen, voor je het weet rijd je iemand aan en heb je een probleem voor de rest van je leven.. | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 15:29 |
Ik wist niet beter dan dat je als niet Chinees niet in China mag rijden. Is dat weer veranderd ofzo? | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 15:30 |
Dat is ook de reden dat hij een chauffeur heeft ![]() ![]() @Joppie mag wel, maar dat is een beetje een omslachtig proces ![]() | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 15:32 |
Verkeerde nr. aangetikt ![]() Ja is echt geweldig daar, ben nu 2x in Ghana geweest en 1x Oeganda. Ghana heb je wel wat vaker europese auto's veel meer dan in Oeganda. Soms zie je auto's rijden waarbij je denkt dat het uberhaupt niet mogelijk dat ze 3m rijden... | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 15:33 |
Neup, al kun je in theorie een Chinees rijbewijs aanvragen. In de praktijk echter onmogelijk. In Hong Kong en Macau mag je gewoon rijden, zelfs zonder internationaal rijbewijs. Of je dat wilt is inderdaad een tweede ![]() | |
Solidberg | maandag 6 januari 2014 @ 15:52 |
Nou, dat was mijn werkdag, uiteindelijk maar 1 rit van 3 gedaan ![]() EW heeft overigens 2de week op rij al foute beschikbaarheden bij mij, iemand anders ook last van? | |
meneer_valk | maandag 6 januari 2014 @ 15:58 |
Vrijwel alle (goedkope) taxi's in China zijn VW Santana's. Afgelopen zomer talloze keren met 3 personen die zeiknat waren van het zweet achterin zo'n bak gezeten ![]() Twee prima ritten voor morgen: Heerlen - Amersfoort in een Qashqai en Amersfoort - Born in een 320d. | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 15:59 |
En weer klaar. In Breda kwam precies de bus voorrijden toen ik aan kwam lopen, timing ![]() En ondanks dat de pagina's hard zijn gegaan, dit zou mijn lijstje van opties zijn 1) airco 2) cruise control 3) ingebouwd radio/navigatiesysteem met beetje mooie boxen (en het liefst ook bluetooth zodat je je dashboard niet hoeft te verneuken met een parrot) 4) dikkere motor 5) automaat (mits op niveau DSG ed, anders schakel ik zelf wel en wil ik hier stoelverwarming ![]() | |
Marco001 | maandag 6 januari 2014 @ 16:00 |
oja, Bluetooth vergeten.. ![]() | |
Solidberg | maandag 6 januari 2014 @ 16:01 |
Best wel mooi ding, is zeker de luxe Passat daar? | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 16:02 |
Ik zou ook sowieso US running lights inbouwen. Dan blijven je knipperlichten altijd lichtjes branden zodra je je verlichting ingeschakeld. | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 16:03 |
Wat is daar het praktisch nut van? Ik heb dat nog nooit begrepen | |
meneer_valk | maandag 6 januari 2014 @ 16:04 |
Nee hoor, er rijden behoorlijk veel Passat's (zoals wij ze kennen) rond daar ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 16:06 |
![]() Wat is het praktisch nut van lichtmetaal, van een verlagingsset, van een dikke uitlaat? Gewoon optisch mooi ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 16:09 |
Juist, vroeg me het af.. Het nut van lichtmetaal ? Dat ze lichter zijn dan stalen en daardoor een lager onafgeveerd gewicht in je onderstel Verlagingsset, minder inveren van je veerpoten en daardoor blijft je auto stabieler in de bochten en kun je harder door de bochten. Dikke uitlaat is meestal wat pk winst ![]() ![]() | |
gehaktstaaf123 | maandag 6 januari 2014 @ 16:13 |
Heb je wel eens een lichtmetalen velg in handen gehad? Die zijn stukken zwaarder dan een simpele stalen velg met wieldop. | |
MuurStraat | maandag 6 januari 2014 @ 16:14 |
Idd, die heeft pap een paar maanden gehad ook, gewoon hetzelfde als hier ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 16:14 |
Dat ligt aan de constructie van die lichtmetalen velg ![]() Mijn steelies zijn 100% zwaarder dan mijn lichtmetallo's | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 16:22 |
Meestal niet, getuige wat sjonnies er onder hangen. Het levert alleen wat op als je het van voor tot achter aanpakt. | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 16:24 |
Is dat in Nederland wel legaal dan, die US running lights? | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 16:25 |
Heel erg afhankelijk wat je eronder hangt. En of je auto een atmosfeer of een turbo is.. Wat de meeste inderdaad sjonnies doen is er een andere demper erachter flatsen en de rest laten voor wat het is. Nope, al beweert iedereen wel dat het zo veilig is omdat je dan beter zichtbaar van word ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 16:30 |
Nee, maar ook de politie weet niet wat ze er mee aan moeten, dus laten ze het maar lopen. Voor de APK moet je even de stekker eruit trekken. | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 16:33 |
Ik vind het best vet:![]() | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 16:36 |
Mwoah, dan vind ik DRL er beter uitzien (mits LED). | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 16:37 |
Ik zie het toch niet als ik in de auto zit, enige wat echt een beetje nut heeft is Xenon imho.... | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 16:38 |
Jup, maar stel het in godsnaam goed af. Op verkeerd afgestelde Xenon mag wat mij betreft de doodstraf staan. | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 16:40 |
Lichtmetaal zie ik ook niet als ik in de auto zit ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 16:40 |
Dat komt omdat je Xenon ook gewoon met projectors moet hebben... Niet in een gewone normale reflector, dat betekent echt een shitload aan strooilicht | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 16:41 |
![]() ![]() ![]() Ik ga niet mijn lampies aandoen en een stukje verderop kijk hoe tof het eruit ziet | |
gehaktstaaf123 | maandag 6 januari 2014 @ 16:42 |
Zeker weten? ![]() Echt een gevalletje van 'shit, we zijn de DRL vergeten..' | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 16:43 |
Kan nog wel toegevoegde waarde hebben als we kijken naar onafgeveerde massa, beter voor de wegligging. | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 16:44 |
Ik vind DRL op geen enkele auto mooi. Bij VAG branden er lampjes naast de mistlampen, bij Audi krijg je scheve smoel als je je richtingaanwijzer aan zet en bij PSA plaatsen ze die dingen op de meest onmogelijke plaatsen ![]() Het ging nu over wat je wel en niet zag ín de auto. | |
DrSnuggle | maandag 6 januari 2014 @ 16:47 |
Morgen een ritje van utrecht naar kampen, in, hoe verrassend ook, een BMW 5-Serie. Ik moet alleen de m5 nog rijden, dan heb ik ze toch wel allemaal gehad. ^^ | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 16:48 |
Ook de 550i ? | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 16:49 |
Kan wel wezen maar dat is visueel, lichte velgen heeft ook nog een andere functie. Die running lights niet. | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 16:50 |
Bij VAG (en dus ook Audi) vind ik het altijd wel prima, mits je xenon/led-DRL hebt, anders ziet het er vrij goedkoop uit idd. Die Clio hierboven hadden ze ook een iets betere plek voor kunnen bedenken ja ![]() Maar dat US running lights vind ik er niet echt top uitzien eigenlijk. Volgende stap als je dat hebt is zeker xenon onder je auto? | |
QuiCk01 | maandag 6 januari 2014 @ 16:51 |
M550D wat een kanon! ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 16:51 |
Liever die 550i, das tenminste een V8 ![]() En benzine wint het in funfactor van een diesel | |
BlackLining | maandag 6 januari 2014 @ 16:52 |
Gewoon altijd met mistlicht, groot licht en alarmlicht rijden ![]() | |
gehaktstaaf123 | maandag 6 januari 2014 @ 16:53 |
Lijkt me echt een koningsdiesel! Alleen jammer dat hij direct weer aan X-drive gekoppeld zit. Een 4-wiel drift gaat je denk ik nog niet lukken met dat vermogen. Al heeft hij natuurlijk wel een vrachtwagenlading koppel ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 16:54 |
Jaaaaaaaaa. Maar bokkepoot zei dat hij geen US lights wil omdat hij het niet ziet vanuit de auto. Daarop zeg ik dat ik lichtmetaal óók niet zie vanuit de auto. Heeft op dat punt dus niks met functionaliteit te maken, puur visueel. Gewoon alleen om wat je ziet in de auto. ![]() | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 17:01 |
Kan je ook een Prius kopen, die lelijke carrosserie zie je ook niet als je er in zit ![]() Maar ik ben het wel met Joppie eens, het oog wil ook wat. Mijn oog dan niet die running lights, maar dat is een ander verhaal ![]() | |
bokkepoot | maandag 6 januari 2014 @ 17:02 |
Is jammer genoeg alleen een dure hobby, je auto verfraaien ![]() | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 17:04 |
Gelukkig is de binnenkant van een Prius ook lelijk | |
Irritatie100 | maandag 6 januari 2014 @ 17:06 |
In ander nieuws: mijn gesprek van vrijdag was een succes, donderdag mag ik voor een tweede gesprek komen ![]() Dat is waar ![]() | |
MG_13 | maandag 6 januari 2014 @ 17:07 |
jeetje wat veel posts man! ![]() | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 17:08 |
Prius vind ik zo slecht nog niet | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 17:08 |
Deze doe maar | |
joppie_saus | maandag 6 januari 2014 @ 17:08 |
Dicht |