abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135092051
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat je steeds vaker hoort dat iemand transseksueel is en vaak is het dichterbij dan je denkt. Zo kwam ik erachter dat een jongen bij mij uit het dorp eerder een meisje is geweest. Een vriendin van die jongen is eerder een jongen geweest. Ook op TV hoor je het steeds vaker. Vorige week bij the voice kids een meisje wat eerder een jongen was en op nederland 1 was laatst een programma met 2 meisjes die eerder jongens waren. Hier heb ik het alleen nog maar over jongeren wat ik de laatste maand heb gehoord, dan heb ik het nog niet gehad over alle volwassen transseksuelen. Op zich heb ik er niks op tegen, ik vind het hooguit apart.

Komt het dan toch meer voor dan je denkt? Zijn er hier op Fok misschien ook transseksuelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Saleu op 05-01-2014 02:01:03 ]
pi_135092123
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:30 schreef Saleu het volgende:
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat je steeds vaker hoort dat iemand transseksueel is en vaak is het dichterbij dan je denkt. Zo kwam ik erachter dat een jongen bij mij uit het dorp eerder een meisje is geweest. Een vriendin van die jongen is eerder een jongen geweest. Ook op hoor je het steeds vaker. Vorige week bij the voice kids een meisje wat eerder een jongen was en op nederland 1 was laatst een programma met 2 meisjes die eerder jongens waren. Hier heb ik het alleen nog maar over jongeren wat ik de laatste maand heb gehoord, dan heb ik het nog niet gehad over alle volwassen transseksuelen. Op zich heb ik er niks op tegen, ik vind het hooguit apart.

Komt het dan toch meer voor dan je denkt? Zijn er hier op Fok misschien ook transseksuelen?
ik heb een achternicht, die op het punt staat om de eerste operatie te ondergaan.
van vrouw naar man, dus.
pi_135092188
had d'r ooit een op badoo en heb vriendelijk bedankt

Iedereen moet kunnen doen en zijn wat hij wil zolang het niet bij het overdreve af is (wat je ziet bij flikkers ipv homos).
pi_135092198
quote:
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat je steeds vaker hoort dat iemand transseksueel is en vaak is het dichterbij dan je denkt. Zo kwam ik erachter dat een jongen bij mij uit het dorp eerder een meisje is geweest. Een vriendin van die jongen is eerder een jongen geweest. Ook op hoor je het steeds vaker. Vorige week bij the voice kids een meisje wat eerder een jongen was en op nederland 1 was laatst een programma met 2 meisjes die eerder jongens waren. Hier heb ik het alleen nog maar over jongeren wat ik de laatste maand heb gehoord, dan heb ik het nog niet gehad over alle volwassen transseksuelen. Op zich heb ik er niks op tegen, ik vind het hooguit apart.

Het komt gelukkig niet zoveel voor :)
pi_135092718
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 01:37 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

Iedereen moet kunnen doen en zijn wat hij wil zolang het niet bij het overdreve af is (wat je ziet bij flikkers ipv homos)
Met andere woorden het komt er op neer dat niet iedereen mag doen wat ze willen :')
-XOXO-
pi_135093111
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:02 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Met andere woorden het komt er op neer dat niet iedereen mag doen wat ze willen :')
haha nu ik het terug lees...eigenlijk wel ja :`)

saaahhhrieeeehhh
pi_135093372
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:23 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

haha nu ik het terug lees...eigenlijk wel ja :`)

saaahhhrieeeehhh
:')
-XOXO-
  zondag 5 januari 2014 @ 03:01:31 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_135093522
Loopt ergens een topic over op FOK!. Zijn nogal defensieve mensen hier.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 5 januari 2014 @ 03:01:53 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135093528
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:01 schreef Fir3fly het volgende:
Loopt ergens een topic over op FOK!. Zijn nogal defensieve mensen hier.
R&P / Genderdysforie #45 : Being ourselves!
  zondag 5 januari 2014 @ 03:02:03 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_135093529
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_135093638
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:49 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze voegen gewoon niet zoveel toe aan de maatschappij, en zijn veel mensen gewoon tot last.
Vertel mij eens hoe je weet dat ze niets toevoegen. En hoe ze veel mensen lastigvallen?

Spreek je uit ervaring?

En nu ik al bezig ben, vertel eens wat jij toevoegt aan de maatschappij en waarom jij - gezien je houding - anderen lastigvalt met je denkbeelden.
pi_135093659
quote:
Toen ik dat topic net ff snel aan het doorspitten was zat ik bij elke post van iemand me constant af te vragen of hun 'geslachtstekentje' hun echte geslacht(of zal ik zeggen het fysieke geslacht) of hun geestelijke geslacht is :'). Ben er maar vanaf gegaan werd er een beetje paranoia van.
pi_135093671
Ik kan maar niet begrijpen waarom mensen last hebben van anderen die 'afwijken'. Transseksuelen en homoseksuelen enzovoorts.

Wat is nou het probleem precies? En waarom wordt hun 'afwijking' als een bron van ergernis gezien?

Wanneer je ruzie hebt met een normaal persoon (haha weet je zo'n heteroseksueel jaja), dan heb je toch ook niet last van heteroseksuelen, maar van die persoon specifiek? Of word je nou constant door een transseksueel lastiggevallen dat je ze allemaal maar als lastig bestempelt?
  zondag 5 januari 2014 @ 03:22:15 #15
179075 hugecooll
pi_135093697
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:19 schreef zarGon het volgende:
Ik kan maar niet begrijpen waarom mensen last hebben van anderen die 'afwijken'. Transseksuelen en homoseksuelen enzovoorts.

Wat is nou het probleem precies? En waarom wordt hun 'afwijking' als een bron van ergernis gezien?

Wanneer je ruzie hebt met een normaal persoon (haha weet je zo'n heteroseksueel jaja), dan heb je toch ook niet last van heteroseksuelen, maar van die persoon specifiek? Of word je nou constant door een transseksueel lastiggevallen dat je ze allemaal maar als lastig bestempelt?
Dit is aan IMVHI gericht toch?
pi_135093722
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:19 schreef zarGon het volgende:

Heb er ook totaal geen problemen mee vindt het alleen een beetje raar. Maarja de wereld zou saai zijn zonder raar.
pi_135093782
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Vertel mij eens hoe je weet dat ze niets toevoegen. En hoe ze veel mensen lastigvallen?

Spreek je uit ervaring?

Ja ik spreek uit ervaring. Ik ken er een en die heeft zijn/haar hele leven al een uitkering en loopt altijd in de weg. Vandaar :)
pi_135093790
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:22 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dit is aan IMVHI gericht toch?
Onder andere. Begon bij het lezen van de OP, waarin TS aangaf 'op zich niets tegen ze te hebben'.

Waarom zou je zoiets vermelden en waarom zou je er überhaupt iets tegen hebben?

Persoonlijke ervaringen daargelaten natuurlijk.
  zondag 5 januari 2014 @ 03:31:45 #19
179075 hugecooll
pi_135093799
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:30 schreef zarGon het volgende:
waarom zou je er überhaupt iets tegen hebben?
srs?
pi_135093809
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:29 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Ja ik spreek uit ervaring. Ik ken er een en die heeft zijn/haar hele leven al een uitkering en loopt altijd in de weg. Vandaar :)
Aha. Je kent één transseksueel. En je vindt alle transseksuelen maar niets.

Mag ik je vragen wat je van heteroseksuelen en Nederlanders vindt?

Want guess what, heteroseksuelen en Nederlanders maken meer misbruik van uitkeringen dan transseksuelen.

Verder vraag ik me af hoe ze jou in de weg kan lopen. Delen jullie dezelfde gangpad, of zo?
pi_135093816
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

srs?
Ja.

Wat is jouw probleem met een *random* transseksueel?
  zondag 5 januari 2014 @ 03:35:54 #22
179075 hugecooll
pi_135093835
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja.

Wat is jouw probleem met een *random* transseksueel?
Met de persoon op zich in beginsel niks. Maar waarom zou je transseksualiteit geen probleem vinden?
pi_135093842
Hoe logisch is het om een hele groep af te rekenen op wat een individu doet?

En ja, zijn natuurlijk weer uitzonderingen op. Dat je elke dag maar opnieuw lastiggevallen wordt en er niets aan doet of kan doen. Dan kan ik de frustratie begrijpen. Maar ik heb een vermoeden dat je niet dagelijks een transseksueel tegen het lijft loopt. Ongewild.
pi_135093847
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:35 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Met de persoon op zich in beginsel niks. Maar waarom zou je transseksualiteit geen probleem vinden?
Waarom wel?
  zondag 5 januari 2014 @ 03:38:15 #25
179075 hugecooll
pi_135093854
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom wel?
Ja, goed, waarom zou je iets tegen paranoia hebben? Je hebt er toch zelf geen last van?

Vragen, vragen...
pi_135093866
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, goed, waarom zou je iets tegen paranoia hebben? Je hebt er toch zelf geen last van?

Vragen, vragen...
Verhelderend antwoord.
  zondag 5 januari 2014 @ 03:41:44 #27
179075 hugecooll
pi_135093874
quote:
9s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

Verhelderend antwoord.
Jawa? Ze hebben toch zelf ook een probleem met hun transseksualiteit?
  zondag 5 januari 2014 @ 03:43:16 #28
179075 hugecooll
pi_135093884
Sowieso, waarom zou je niks tegen stoornissen hebben? :')
pi_135093915
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Jawa? Ze hebben toch zelf ook een probleem met hun transseksualiteit?
Dat is inherent aan mens zijn, problemen hebben.

Waarom zou jij er een probleem van maken of mee hebben, dat was de vraag. Zolang ze netjes blijven en jou niet persoonlijk lastig vallen, waarom zou je ze dan al afschrijven? Afstand nemen omdat je je niet gemakkelijk bij ze in de buurt voelt, okay... Maar problemen met ze hebben, meh dat kan ik tot zover niet begrijpen.
  zondag 5 januari 2014 @ 03:48:39 #30
179075 hugecooll
pi_135093928
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom zou jij er een probleem van maken of mee hebben, dat was de vraag. Zolang ze netjes blijven en jou niet persoonlijk lastig vallen, waarom zou je ze dan al afschrijven? Afstand nemen omdat je je niet gemakkelijk bij ze in de buurt voelt, okay... Maar problemen met ze hebben, meh dat kan ik tot zover niet begrijpen.
Ik zeg toch dat ik in beginsel niks tegen de persoon heb. Ik heb gewoon iets tegen stoornissen en dergelijke, dus ook tegen transseksualiteit. Net als dat ik iets tegen zwakbegaafden heb.
pi_135093933
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:43 schreef hugecooll het volgende:
Sowieso, waarom zou je niks tegen stoornissen hebben? :')
Iets tegen een stoornis hebben is heel wat anders dan iets tegen een groep hebben (met zo'n stoornis).

En dan komt het weer: waarom wel?
  zondag 5 januari 2014 @ 03:50:26 #32
179075 hugecooll
pi_135093943
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Iets tegen een stoornis hebben is heel wat anders dan iets tegen een groep hebben (met zo'n stoornis).

En dan komt het weer: waarom wel?
Hoezo waarom wel?
pi_135093954
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:48 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat ik in beginsel niks tegen de persoon heb. Ik heb gewoon iets tegen stoornissen en dergelijke, dus ook tegen transseksualiteit. Net als dat ik iets tegen zwakbegaafden heb.
Voel je je te goed voor ze of iets dergelijks? Waarom heb je iets tegen ze?

Geef mij maar een zwakbegaafde transseksueel die iedereen een kans gunt dan iemand die al op voorhand z'n mening, houding en gedrag klaar heeft staan.
  zondag 5 januari 2014 @ 03:54:48 #34
179075 hugecooll
pi_135093974
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:52 schreef zarGon het volgende:
Voel je je te goed voor ze of iets dergelijks? Waarom heb je iets tegen ze?

Geef mij maar een zwakbegaafde transseksueel die iedereen een kans gunt dan iemand die al op voorhand z'n mening, houding en gedrag klaar heeft staan.
Als zo'n stoornis vrij duidelijk aanwezig is, dan ervaar ik dat als vervelend. Het is niet zo dat je daarvoor kunt kiezen of zo, dat is gewoon zo. Net als hun stoornis er gewoon is.
pi_135093987
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:54 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als zo'n stoornis vrij duidelijk aanwezig is, dan ervaar ik dat als vervelend.
Stel, je loopt door de stad en een transseksueel vraagt je naar de weg. Hoe reageer jij daarop? (Je weet waar hij/zij moet zijn.)
  zondag 5 januari 2014 @ 03:57:42 #36
179075 hugecooll
pi_135093990
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Stel, je loopt door de stad en een transseksueel vraagt je naar de weg. Hoe reageer jij daarop? (Je weet waar hij/zij moet zijn.)
Gewoon de weg wijzen toch. Dat zij niet normaal zijn betekent niet dat ik me niet normaal kan gedragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135093993
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:57 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gewoon de weg wijzen toch. Dat zij niet normaal zijn betekent niet dat ik me niet normaal kan gedragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmhmm.
pi_135093996
Ik wou me in deze discussie mengen maar ben daar eigenlijk een beetje te moe voor :')

Trusten :W

(en verkapte tvp)
  zondag 5 januari 2014 @ 04:00:55 #39
179075 hugecooll
pi_135094014
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik wou me in deze discussie mengen maar ben daar eigenlijk een beetje te moe voor :')

Trusten :W

(en verkapte tvp)
Ja jongen, trusten :W
pi_135094785
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 03:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

wat ik wel lastig vind is het feit dat ondanks dat ze omgebouwd zijn je het ziet. Een man die een vrouw is geworden, waarvan je de mannelijke trekjes er nog doorheen ziet. Adams appel, kaak lijn, grote van de handen etc en dat ze dat dan verbloemen door een te dikke laag make-up.

Prima dat ze zo willen leven hoor, maar dan moet je ook niet klagen als je door je ombouwing geen werk kan vinden.... Beetje net zoals je gezicht vol te laten tatoeëren. Van mij mag je maar het risico is wel dat het sociaal minder geaccepteerd word.
  zondag 5 januari 2014 @ 09:30:03 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135094842
Ik heb liever een transseksuele collega of een met tatoos dan een oppervlakkige en intolerante collega die mensen afkeurt op hun uiterlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135094862

Nieuwsuur had er een item over, met haar in de hoofdrol.. wat een super leuke meid
pi_135095314
quote:
Transseksualiteit komt in Nederland voor bij ongeveer één op de tienduizend mannen en één op de dertigduizend vrouwen. Over mildere vormen van genderdysforie is vrijwel niets bekend.
om toch maar even op de vraag in te gaan :+
http://www.vumc.nl/afdeli(...)aq/algemenevr/322545

quote:
Jaarlijks melden zich inmiddels bij VUmc circa 400 volwassenen en ruim 200 kinderen en adolescenten.
http://www.transman.nl/nieuws_bericht.php?p=1156
compact en kleverig.
pi_135095483
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb liever een transseksuele collega of een met tatoos dan een oppervlakkige en intolerante collega die mensen afkeurt op hun uiterlijk.
*shrug*

Nog sterker, als ik zou daten en er kwam een voor mij aantrekkelijke vrouw voorbij die aan alle wensen voldoet en ook nog leuk is....... en die zou transsexueel blijken te zijn. Echt serieus, who cares ik zou gewoon lekker door daten.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135095542
Ik ben bang dat het na de tattoo en de piersing een nieuwe hype wordt.
Echte transgenders zijn zeldzaam.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_135095626
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:35 schreef longinus het volgende:
Ik ben bang dat het na de tattoo en de piersing een nieuwe hype wordt.
Echte transgenders zijn zeldzaam.
Das dan wel een hele permanente hype met meer pijn dan een gemiddelde tattoo of piercing: en je kunt het niet verbloemen of bedekken. Ik denk dat het niet zozeer hype is, dat als de schaamte om niks met de "knoop" in je hoofd te doen er nu niet meer is.
pi_135095635
Mijn huisgenoot is transseksueel. Hij (geboren met vrouwelijk lichaam en nu man, zeg maar) studeert en werkt, heeft een vriendin. Gewoon alles normaal. Ik zie niet hoe hij iemand tot last zou zijn met zijn transseksualiteit.
  zondag 5 januari 2014 @ 10:44:16 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_135095651
Ik vind het redelijk beledigend dat mensen transsexualiteit hier omschrijven als een stoornis. Mijn stiefbroer is transsexueel en er is niks gestoords aan hem. Hij is in het verkeerde lijf geboren (als meisje) en heeft daar wat aan gedaan. Zowel ervoor als erna is hij altijd een normaal mens geweest. Zonder stoornis.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_135104467
transsexualiteit heeft totaal niks met een stoornis te maken.
En het is ook geen hype, het is alleen zo dat mensen er tegenwoordig steeds beter voor uit durven te komen en er wat aan laten doen dan vroeger.
Als je het idee hebt in het verkeerde lichaam te zitten, bv je bent met een slurfje geboren maar voelt je van binnen meisje/vrouw dan zul je nooit echt gelukkig worden in een mannen lichaam. Dat heeft onderandere te maken met een bepaalde hersenknobbel die bij mannen en vrouwen anders is. Met een vrouwlijke hersenknobbel in een mannenlijf kun je dus nooit echt man zijn/voelen.

Waarom word er altijd zo moeilijk over gedaan, als mensen anders zijn dan wat de maatschapij voorschrijft?
Wie bepaalt wat normaal is of niet en wat wel of niet kan?
Mensen die transsexualiteit afkeuren of een stoornis vinden moeten echt eens naar zichzelf kijken, want zo'n insteling is echt niet gezond. Dat valt eerder onder een stoornis.
Geen idee
pi_135104669
quote:
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat je steeds vaker hoort dat iemand transseksueel is en vaak is het dichterbij dan je denkt. Zo kwam ik erachter dat een jongen bij mij uit het dorp eerder een meisje is geweest. Een vriendin van die jongen is eerder een jongen geweest. Ook op TV hoor je het steeds vaker. Vorige week bij the voice kids een meisje wat eerder een jongen was en op nederland 1 was laatst een programma met 2 meisjes die eerder jongens waren. Hier heb ik het alleen nog maar over jongeren wat ik de laatste maand heb gehoord, dan heb ik het nog niet gehad over alle volwassen transseksuelen. Op zich heb ik er niks op tegen, ik vind het hooguit apart.

Ik denk dat het jij ervaart alsof het veel voorkomt omdat je je er mee bezighoud.
pi_135105124
pi_135107275
Tsja, ze moet haar mond niet opendoen want veel IQ zit er niet in. Maar toen ik haar voor het eerst zag zag ik het niet.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:13:22 #53
179075 hugecooll
pi_135108150
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind het redelijk beledigend dat mensen transsexualiteit hier omschrijven als een stoornis. Mijn stiefbroer is transsexueel en er is niks gestoords aan hem. Hij is in het verkeerde lijf geboren (als meisje) en heeft daar wat aan gedaan. Zowel ervoor als erna is hij altijd een normaal mens geweest. Zonder stoornis.
Dus als ik het goed begrijp was hij transseksueel en omdat hij daar problemen mee had, heeft hij er iets aan laten doen om de boel synchroon te krijgen. Maar als een ander het dan een stoornis noemt, dan vind je dat een belediging? :')
  zondag 5 januari 2014 @ 17:14:54 #54
66444 Lord_Vetinari
pi_135108213
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp was hij transseksueel en omdat hij daar problemen mee had, heeft hij er iets aan laten doen om de boel synchroon te krijgen. Maar als een ander het dan een stoornis noemt, dan vind je dat een belediging? :')
Eh, ja. Wat is daar :') aan?
  zondag 5 januari 2014 @ 17:29:35 #55
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_135108846
Biologisch gezien zou je het een 'stoornis' kunnen noemen omdat het afwijkt van de norm en je geestelijke geslacht en je lichamelijk geslacht niet overeenkomen. Stoornis heeft echter wel een erg negatieve lading, terwijl er met transseksualiteit niets mis is. Daarom kunnen mensen er aanstoot aan nemen, ook al doel je puur op de biologische betekenis van een stoornis. Kortom: noem het gewoon transseksualiteit, klaar.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  zondag 5 januari 2014 @ 17:31:29 #56
179075 hugecooll
pi_135108930
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Eh, ja. Wat is daar :') aan?
Blijkbaar vond hij dat zelf ook
pi_135109757
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:29 schreef Muisraket het volgende:
Biologisch gezien zou je het een 'stoornis' kunnen noemen omdat het afwijkt van de norm en je geestelijke geslacht en je lichamelijk geslacht niet overeenkomen. Stoornis heeft echter wel een erg negatieve lading, terwijl er met transseksualiteit niets mis is. Daarom kunnen mensen er aanstoot aan nemen, ook al doel je puur op de biologische betekenis van een stoornis. Kortom: noem het gewoon transseksualiteit, klaar.
Nee, Biologie heeft niets met "de norm" te maken.

Er is juist geen enkele aanwijzing dat Transseksualiteit biologisch gezien een afwijking zou zijn. Je kunt hoogstens stellen dat het een afwijking van de norm (lees meerderheid) is.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:52:24 #58
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_135109823
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, Biologie heeft niets met "de norm" te maken.

Er is juist geen enkele aanwijzing dat Transseksualiteit biologisch gezien een afwijking zou zijn. Je kunt hoogstens stellen dat het een afwijking van de norm (lees meerderheid) is.
Genderdysforie heeft wel degelijk een biologische basis.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_135109991
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:52 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Genderdysforie heeft wel degelijk een biologische basis.
Ja, maar daarom is het nog geen biologische afwijking.

In de biologie bestaat er geen afwijkingen. Het is er gewoon.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:57:27 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_135110032
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Blijkbaar vond hij dat zelf ook
Waar HEB je het over?
  zondag 5 januari 2014 @ 17:59:15 #61
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_135110107
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, maar daarom is het nog geen biologische afwijking.

In de biologie bestaat er geen afwijkingen. Het is er gewoon.
Ik ben het niet met je eens. De sekse- en genderontwikkeling verloopt atypisch, bijvoorbeeld door een tekort van een bepaald hormoon (bijvoorbeeld 5 ARD-2) tijdens de ontwikkeling in de baarmoeder. In deze zin zou je wel degelijk kunnen stellen dat het iets met de norm te maken heeft, omdat normaliter er geen tekort is. Net zoals een mutatie in een gen, wat vaak de basis is van bepaalde tekorten, in principe een 'afwijking' genoemd zou kunnen worden. Het is immers niet voor niets een mutatie. Dit betekent echter niet dat het verkeerd of verwerpelijk zou zijn, want dat is het niet.
pi_135110187
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:59 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens. De sekse- en genderontwikkeling verloopt atypisch, bijvoorbeeld een tekort van een bepaald hormoon (bijvoorbeeld 5 ARD-2) tijdens de ontwikkeling in de baarmoeder. In deze zin zou je wel degelijk kunnen stellen dat het iets met de norm te maken heeft, omdat normaliter er geen tekort is. Net zoals een mutatie in een gen, wat vaak de basis is van bepaalde tekorten, in principe een 'afwijking' genoemd zou kunnen worden. Dit betekent echter niet dat het verkeerd of verwerpelijk zou zijn, want dat is het niet.
Het heeft niets met eens of oneens te maken. Het is gewoon een vaststaande wetenschappelijke aannemelijkheid dat er in de biologie geen afwijkingen bestaan.

Hetzelfde met devolutie. Devolutie bestaat niet, alles is evolutie. Dat het in onze menselijke ogen dan minder gaat en dat dan devolutie noemen is compleet irrelevant.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:03:24 #63
179075 hugecooll
pi_135110273
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waar HEB je het over?
Hij heeft het toch laten 'verhelpen'?
Maar een ander mag dat dan niet als iets negatiefs benoemen? Denk je dat je stiefbroer (of zus) het als positief of neutraal ervaart dat hij/zij in het verkeerde lichaam is geboren?
  zondag 5 januari 2014 @ 18:04:47 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135110324
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hij heeft het toch laten 'verhelpen'?
Maar een ander mag dat dan niet als iets negatiefs benoemen? Denk je dat je broer (of zus) het als positief of neutraal ervaart dat hij/zij in het verkeerde lichaam is geboren?
Waar heb je nou precies iets tegen?
  zondag 5 januari 2014 @ 18:05:11 #65
179075 hugecooll
pi_135110350
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar heb je nou precies iets tegen?
De afwijking op zich
  zondag 5 januari 2014 @ 18:05:37 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135110369
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

De afwijking op zich
Wat heb je tegen de afwijking?
  zondag 5 januari 2014 @ 18:07:03 #67
179075 hugecooll
pi_135110438
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat heb je tegen de afwijking?
Dat sommige mensen blijkbaar in het verkeerde lichaam geboren worden.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:07:50 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135110473
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat sommige mensen blijkbaar in het verkeerde lichaam geboren worden.
Wat heb je daartegen? Je bent ertegen dat het bestaat?
  zondag 5 januari 2014 @ 18:08:22 #69
179075 hugecooll
pi_135110502
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat heb je daartegen? Je bent ertegen dat het bestaat?
Ja, ik zeg toch dat het me specifiek daarom gaat. Niet om de persoon op zich
  zondag 5 januari 2014 @ 18:10:11 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135110571
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, ik zeg toch dat het me specifiek daarom gaat. Niet om de persoon op zich
En waar ben je dan specifiek tegen? Vind je het vervelend voor de mensen die dit overkomt?
  zondag 5 januari 2014 @ 18:12:09 #71
179075 hugecooll
pi_135110671
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En waar ben je dan specifiek tegen? Vind je het vervelend voor de mensen die dit overkomt?
Ook, ja.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:12:52 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135110702
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ook, ja.
Wat nog meer dan?
  zondag 5 januari 2014 @ 18:13:24 #73
179075 hugecooll
pi_135110720
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat nog meer dan?
Niet alleen voor hen, maar afwijkingen lijken me sowieso niet wenselijk. Ook niet voor de 'normale' populatie.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:15:27 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135110820
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Niet alleen voor hen, maar afwijkingen lijken me sowieso niet wenselijk. Ook niet voor de 'normale' populatie.
Maar het bestaat. Waarom zeggen dat je 'tegen' bent? Denk je dat iemand zou zeggen: "Oh, ik ben helemaal voor! Geweldig vind ik dat, mensen die het gevoel hebben dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren!"
  zondag 5 januari 2014 @ 18:47:05 #75
179075 hugecooll
pi_135112139
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar het bestaat. Waarom zeggen dat je 'tegen' bent? Denk je dat iemand zou zeggen: "Oh, ik ben helemaal voor! Geweldig vind ik dat, mensen die het gevoel hebben dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren!"
Nou, mijn punt is dat het in beginsel een afwijking is. Dat is ook waarom 'te veel' mijn eerste reactie was. Dat er tegenwoordig zoveel mensen zijn met allerlei verschillende, en soms zelfverzonnen, afwijkingen, maakt dat een afwijking hebben steeds meer geaccepteerd wordt. Want met iedereen is wel iets mis hihi :@ . Die persoon heeft er zelf geen probleem mee, DUS is het geen probleem. Het normale deel van de maatschappij heeft die afwijkingen maar zomaar te accepteren, WANT het komt nu eenmaal voor.

Op zich denk ik niet dat veel mensen er problemen mee hebben om afwijkende mensen in hun waarde te laten, maar het wordt doorgaans wel bemoeilijkt doordat diezelfde mensen maar al te graag hun afwijking in je gezicht duwen en je erop wijzen dat ze net zo normaal zijn als jij. Dan heb ik wel een probleem met de persoon.

Dat 'normale' mensen doorgaans tolerant genoeg zijn om 'normaal' te reageren op dit soort gedrag maakt dit gedrag nog niet wenselijk. Wij weten dat een bepaald soort gedrag zich voordoet bij mensen met een bepaalde afwijking en tolereren dit tot op zekere hoogte, maar acceptatie is weer iets anders.

Zo hebben veel mensen in principe niks tegen homoseksuele mensen, maar ervaren ze het uitbundige gedrag dat een bepaald deel van de homoseksuele populatie vertoont toch als negatief. Ook van bijvoorbeeld mensen met autisme is bekend dat zij afwijkend gedrag vertonen. Dat wordt dan enigszins getolereerd 'omdat zij er niks aan kunnen doen', maar ondertussen worden zij minder (of niet) geaccepteerd door 'normale' mensen. Dan kun je dus wel stellen dat ze normaal zijn en er echt niks mis is met ze, maar ondertussen wordt de (overgrote?) meerderheid niet opgenomen in de 'normale' populatie. Dat deel zou zonder een verbod op discriminatie waarschijnlijk nog kleiner zijn.

Maar goed, als je dat aankaart, dan krijg je dus mensen die zich plaatsvervangend beledigd voelen.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:49:07 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135112211
Dus je bent ook tegen autisme en tegen homoseksualiteit? Moeten we het verbieden of zullen we het afschaffen?
pi_135112234
Je hebt er alleen zo weinig aan om 'tegen' 'afwijkingen' te zijn want die zijn nu eenmaal een gegeven in de natuur
  zondag 5 januari 2014 @ 18:49:46 #78
179075 hugecooll
pi_135112240
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:49 schreef Lienekien het volgende:
Dus je bent ook tegen autisme en tegen homoseksualiteit? Moeten we het verbieden of zullen we het afschaffen?
Het laatste lijkt me een beter plan
pi_135112814
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het laatste lijkt me een beter plan
Je praat echt als een kleine Hitler, met je afwijkingen/afschaffen.

Wat afwijkt is subjectief. Er bestaat geen 'het normale deel van de maatschappij'.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:04:33 #80
179075 hugecooll
pi_135112902
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:02 schreef Anmer het volgende:

[..]

Je praat echt als een kleine Hitler, met je afwijkingen/afschaffen.

Wat afwijkt is subjectief. Er bestaat geen 'het normale deel van de maatschappij'.
Jij vindt dat subjectief. Dat is het niet. Maar waarom zou je afwijkingen niet voorkomen als dat mogelijk is? Omdat je er zelf geen last van hebt?
  zondag 5 januari 2014 @ 19:10:43 #81
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_135113201
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:04 schreef hugecooll het volgende:
Maar waarom zou je afwijkingen niet voorkomen als dat mogelijk is?
Jij leeft jouw leven zo dat je op geen enkel gebied afwijkt van de meerderheid?
  zondag 5 januari 2014 @ 19:11:34 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135113243
quote:

[..]

Jij vindt dat subjectief. Dat is het niet. Maar waarom zou je afwijkingen niet voorkomen als dat mogelijk is? Omdat je er zelf geen last van hebt?
Is het mogelijk?
pi_135113257
quote:

[..]

Het is wel subjectief. Jij bent tegen transseksualiteit omdat het afwijkt van wat jij de norm vindt, en je hebt blijkbaar nou eenmaal een hekel aan alles wat van die norm afwijkt. Terwijl ik mijn transseksuele huisgenoot als normaal zie omdat hij dat is, en ik zie jou als niet normaal omdat ik meteen holocaustachtige taferelen voor me zie als ik jouw posts lees. (Je slaat de discussie telkens dood als je hierop gewezen wordt door te zeggen dat je een 'normale' transseksueel wel ok vindt maar een rare niet, dus dat zal nu ook wel weer gebeuren).

En afwijkingen voorkomen is natuurlijk prima. Het zou voor transseksuelen prettig zijn als hun geslacht direct met hun gender overeen was gekomen. Dat is niet de discussie.
pi_135113496
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het heeft niets met eens of oneens te maken. Het is gewoon een vaststaande wetenschappelijke aannemelijkheid dat er in de biologie geen afwijkingen bestaan.

Hetzelfde met devolutie. Devolutie bestaat niet, alles is evolutie. Dat het in onze menselijke ogen dan minder gaat en dat dan devolutie noemen is compleet irrelevant.
Dit is gewoon niet waar. Evolutie is gestoeld op afwijkingen. Als er geen afwijkingen zijn, dan kun je ook geen survival of the fittest hebben en dus geen evolutie.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:17:37 #85
179075 hugecooll
pi_135113531
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:11 schreef Anmer het volgende:

[..]

Het is wel subjectief. Jij bent tegen transseksualiteit omdat het afwijkt van wat jij de norm vindt, en je hebt blijkbaar nou eenmaal een hekel aan alles wat van die norm afwijkt.
Nee, die norm is niet iets wat ik vind. Dat is iets wat objectief vaststaat. De norm is dat een man in een mannenlichaam wordt geboren en een vrouw in een vrouwenlichaam.
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:10 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Jij leeft jouw leven zo dat je op geen enkel gebied afwijkt van de meerderheid?
Ik vertoon in het dagelijks leven zo min mogelijk sociaal onwenselijk gedrag, ja.
Maar waarom zou het wel oké zijn om je op latere leeftijd (tegen vrij hoge kosten) te laten 'behandelen', maar wordt het opperen van een aanpassing die er voor de geboorte voor zorgt dat je die jaren voor je behandeling nooit op die manier hebt hoeven beleven als 'holocaustachtige praktijken' bestempeld?
pi_135113789
Zeg dat dan gelijk.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:22:37 #87
179075 hugecooll
pi_135113804
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:22 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg dat dan gelijk.
Neh
pi_135114075
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:16 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. Evolutie is gestoeld op afwijkingen. Als er geen afwijkingen zijn, dan kun je ook geen survival of the fittest hebben en dus geen evolutie.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:27:09 #89
351921 CruellaDeVil
pi_135114093
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:17 schreef hugecooll het volgende:
Ik vertoon zo min mogelijk sociaal onwenselijk gedrag, ja.
Met andere woorden, alle gedrag gedrag vertoont in situatie X dat afwijkt van het gedrag dat de meerheid van de mensen in situatie X is zou vertonen is sociaal onwenselijk?

quote:
Maar waarom zou het wel oké zijn om je op latere leeftijd (tegen vrij hoge kosten) te laten 'behandelen', maar wordt het opperen van een aanpassing die er voor de geboorte voor zorgt dat je die jaren voor je behandeling nooit op die manier hebt hoeven beleven als 'holocaustachtige praktijken' bestempeld?
Simpel:
1. Een behandelijk op latere leeftijd is een bewuste keuze van de persoon zelf en een behandelijk voor de geboort niet.
2. Mensen zijn met aanpassingen/behandelingen/wat dan ook voor de geboorte vaak bang het uitdraait op "Ik wil een kind met blauwe ogen!".

Verder weet ik eigenlijk niet waar je het hier precies over hebt. Welke aanpassing die er voor de geboorte voor zorgt dat jaren 'transseksualiteitbehandeling' nooit beleefd hoeven te worden?
pi_135114111
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee, die norm is niet iets wat ik vind. Dat is iets wat objectief vaststaat. De norm is dat een man in een mannenlichaam wordt geboren en een vrouw in een vrouwenlichaam.
Maar dat iemand die afwijkt van die norm blijkbaar acceptatie of tolerantie van de overige populatie nodig heeft is wel iets wat jij vindt, terwijl dat dus subjectief is.

quote:
[..]

Ik vertoon in het dagelijks leven zo min mogelijk sociaal onwenselijk gedrag, ja.
Nee, ik zei al dat het juist prettig zou zijn als transseksualiteit voorkomen zou kunnen worden. De holocaustassociatie kreeg ik door de manier waarop je praat over hoe homo's, transseksuelen, autisten, zwakbegaafden volgens jou afwijkend en ongewenst zijn, en hoe je jezelf blijkbaar ziet als iets wat daarboven staat, een soort übermensch.
pi_135114204
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, dat was ook mijn oorspronkelijke reactie. Al helemaal toen je schreef dat biologie niets met de norm te maken had. Zo even het bestaan van de hele statistiek binnen biologie ontkennen. :') :') :')
pi_135114390
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:29 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, dat was ook mijn oorspronkelijke reactie. Al helemaal toen je schreef dat biologie niets met de norm te maken had. Zo even het bestaan van de hele statistiek binnen biologie ontkennen. :') :') :')
Je bewijst hiermee vooral dat je er geen reet van begrepen hebt.
pi_135114483
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bewijst hiermee vooral dat je er geen reet van begrepen hebt.
Nee, jij juist niet, want anders had je normaal kunnen reageren en niet gelijk zo verdedigend doen.
pi_135114625
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:34 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, jij juist niet, want anders had je normaal kunnen reageren en niet gelijk zo verdedigend doen.
^O^
  zondag 5 januari 2014 @ 19:37:49 #95
179075 hugecooll
pi_135114686
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Met andere woorden, alle gedrag gedrag vertoont in situatie X dat afwijkt van het gedrag dat de meerheid van de mensen in situatie X is zou vertonen is sociaal onwenselijk?
Nee hoor, je kunt in situaties ook positief afwijken van het gedrag dat de meerderheid vertoont.

quote:
Simpel:
1. Een behandelijk op latere leeftijd is een bewuste keuze van de persoon zelf en een behandelijk voor de geboort niet.
2. Mensen zijn met aanpassingen/behandelingen/wat dan ook voor de geboorte vaak bang het uitdraait op "Ik wil een kind met blauwe ogen!".

Verder weet ik eigenlijk niet waar je het hier precies over hebt. Welke aanpassing die er voor de geboorte voor zorgt dat jaren 'transseksualiteitbehandeling' nooit beleefd hoeven te worden?
@1: dus?
@2: dat mag, maar daar heb ik het dus niet over

En ik heb het over genetische modificatie / andere wetenschappelijke manieren die ervoor zorgen dat je kind er 'gezond' uitkomt. Als je zwanger bent en te horen krijgt dat je kind, zoals hij nu is, bijvoorbeeld met maar 1 arm wordt geboren, maar zij hier iets aan kunnen doen, dan zou jij dat niet doen zodat je kind later zelf kan kiezen of hij/zij een kunstarm wil?
pi_135114740
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

^O^
:Z
  zondag 5 januari 2014 @ 19:39:34 #97
179075 hugecooll
pi_135114812
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef Anmer het volgende:

[..]

Maar dat iemand die afwijkt van die norm blijkbaar acceptatie of tolerantie van de overige populatie nodig heeft is wel iets wat jij vindt, terwijl dat dus subjectief is.
Lijkt me meer iets wat jij ervan maakt. Ik zei alleen dat ze minder/niet geaccepteerd worden

quote:
Nee, ik zei al dat het juist prettig zou zijn als transseksualiteit voorkomen zou kunnen worden. De holocaustassociatie kreeg ik door de manier waarop je praat over hoe homo's, transseksuelen, autisten, zwakbegaafden volgens jou afwijkend en ongewenst zijn, en hoe je jezelf blijkbaar ziet als iets wat daarboven staat, een soort übermensch.
Dat is dan de oplossing die direct bij jouzelf opkomt
  zondag 5 januari 2014 @ 19:40:00 #98
351921 CruellaDeVil
pi_135114846
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt in situaties ook positief afwijken van het gedrag dat de meerderheid vertoont.
Of neutraal? Waarom zie je transseksualiteit als een negatieve afwijking?

quote:
@1: dus?
@2: dat mag, maar daar heb ik het dus niet over
Dus niets en ik weet dat je het er niet over hebt. Het is simpelweg een antwoord op de vraag waarom mensen zo reageren.

quote:
En ik heb het over genetische modificatie / andere wetenschappelijke manieren die ervoor zorgen dat je kind er 'gezond' uitkomt. Als je zwanger bent en te horen krijgt dat je kind, zoals hij nu is, bijvoorbeeld met maar 1 arm wordt geboren, maar zij hier iets aan kunnen doen, dan zou jij dat niet doen zodat je kind later zelf kan kiezen of hij/zij een kunstarm wil?
Ik dacht dat je mogelijk op iets specifiekers doelde. :)
pi_135114989
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Lijkt me meer iets wat jij ervan maakt. Ik zei alleen dat ze minder/niet geaccepteerd worden

[..]

Dat is dan de oplossing die direct bij jouzelf opkomt
Je zit nu de aard van dit topic compleet te verdraaien, je gaat van afschaffen en de vraag waarom iets wordt geaccepteerd, naar vriendelijk voorkomen. Ik hoop dat dat is omdat je zelf ook hebt ingezien dat het niet correct was wat je dacht.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:44:27 #100
179075 hugecooll
pi_135115111
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:40 schreef CruellaDeVil het volgende:
Of neutraal? Waarom zie je transseksualiteit als een negatieve afwijking?
Mwah, dat lijkt me eigenlijk inherent aan transseksualiteit. Alleen al dat er een 'oplossing' is voor transseksualiteit geeft al wel aan dat het niet iets positiefs is. Het lijkt me ook niet dat er veel transseksuelen zijn die er neutraal tegenover staan. Vooral omdat je uiterlijke kenmerken absoluut niet overeenkomen met hoe jij je voelt.
quote:
Ik dacht dat je mogelijk op iets specifiekers doelde. :)
Ik had het niet over abortus, als dat is wat je dacht
  zondag 5 januari 2014 @ 19:47:35 #101
179075 hugecooll
pi_135115298
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:42 schreef Anmer het volgende:
Je zit nu de aard van dit topic compleet te verdraaien, je gaat van afschaffen en de vraag waarom iets wordt geaccepteerd, naar vriendelijk voorkomen. Ik hoop dat dat is omdat je zelf ook hebt ingezien dat het niet correct was wat je dacht.
Nee, jij ervoer wat ik zei als zeer negatief, doordat jijzelf aan andere oplossingen dacht dan ik. Jij zag daar gelijk allerlei holocaustachtige taferelen bij, terwijl ik het daar niet over heb gehad. Ik kreeg de keuze tussen verbieden of afschaffen en heb gekozen voor het tweede. Dat geeft eigenlijk al aan dat ik die mensen er niet voor wil straffen, want dat is het gevolg van het overtreden van een verbod. En bij afschaffen dacht je waarschijnlijk aan een repressieve maatregel, terwijl ik dacht aan een preventieve.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:52:19 #102
351921 CruellaDeVil
pi_135115557
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mwah, dat lijkt me eigenlijk inherent aan transseksualiteit. Alleen al dat er een 'oplossing' is voor transseksualiteit geeft al wel aan dat het niet iets positiefs is. Het lijkt me ook niet dat er veel transseksuelen zijn die er neutraal tegenover staan. Vooral omdat je uiterlijke kenmerken absoluut niet overeenkomen met hoe jij je voelt.
Op deze manier uitgelegd ben ik het helemaal met je eens, maar je leek toch iets anders te suggereren doordat je het eerder over afschaffen had.

quote:
Ik had het niet over abortus, als dat is wat je dacht
Ik dacht niet specifiek ergens aan. Je verhaal leek gewoon op de één of andere manier niet puur theoretisch.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:55:08 #103
179075 hugecooll
pi_135115752
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:52 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Op deze manier uitgelegd ben ik het helemaal met je eens, maar je leek toch iets anders te suggereren doordat je het eerder over afschaffen had.
Afschaffen kwam pas ter sprake toen Lienekien dat als één van de twee keuzes gaf :P
Maar ik heb mijn reactie daarop inderdaad wel expres enigszins vaag gehouden om wat opinies te peilen
pi_135119284
Ik ben transseksueel en zie het zeker niet als iets positiefs nee :P Het lichaam is kut, maar aan de andere kant zit het daadwerkelijke vaardigheden etc. niet in de weg. Een transseksueel kan ws gewoon net zo veel als iedere andere, alleen lastig als je bijv. wil gaan sporten maar dat je je lichaam constant wil verhullen en eigenlijk niet in het openbaar gaat sporten, en moeilijker in de liefde. Iemand met genderdysforie kan voor mijn gevoel wel net zo veel als gezonde niet-transseksuelen, maar mensen met bijv. bepaalde hevige psychische aandoeningen of iemand met een spierziekte een stuk minder.

ik studeer, had goede baan (gestopt door te weinig tijd) en woon op kamers zoals andere studenten.

Transseksualiteit bestaat waarschijnlijk al net zo lang als de mensheid. Hoewel het een compleet andere cultuur is en ze waarschijnlijk een compleet ander perspectief en wereldbeeld hebben zou dit misschien wel een leuk iets zijn om te lezen: http://www.theguardian.co(...)people-north-america

waar ik wel een hekel aan heb zijn mensen die geen genderdysforie ervaren, maar wel zeggen dat ze trans zijn omdat ze toevallig als vrouw auto's en sport leuk vinden oid. Die doen het alleen maar om geslachtsrollen te bestrijden, maar tegelijkertijd zeggen ze zo ongeveer dat ze geen echte vrouw zijn als ze bepaalde hobbies hebben.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nezhi op 05-01-2014 21:01:16 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 21:05:33 #105
351921 CruellaDeVil
pi_135120041
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:55 schreef Nezhi het volgende:
waar ik wel een hekel aan heb zijn mensen die geen genderdysforie ervaren, maar wel zeggen dat ze trans zijn omdat ze toevallig als vrouw auto's en sport leuk vinden oid.
Dat heb ik nou nog nooit iemand horen zeggen. Zeggen ze echt letterlijk dat ze trans zijn? :')
pi_135121334
Ja, zijn mensen die het doen puur om sociale redenen of om tegen geslachtsrollen in te gaan. Maar dan snap ik niet waarom ze zichzelf trans noemen, en niet een vrouw die toevallig van sport/auto's houdt (als voorbeeld). Want daar geven ze nou niet het goede voorbeeld mee.

Prima maar ga jezelf dan niet trans noemen...
  zondag 5 januari 2014 @ 21:55:36 #107
351921 CruellaDeVil
pi_135123437
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:23 schreef Nezhi het volgende:
Ja, zijn mensen die het doen puur om sociale redenen of om tegen geslachtsrollen in te gaan. Maar dan snap ik niet waarom ze zichzelf trans noemen, en niet een vrouw die toevallig van sport/auto's houdt (als voorbeeld). Want daar geven ze nou niet het goede voorbeeld mee.

Prima maar ga jezelf dan niet trans noemen...
Ik vraag me oprecht af waar jij dat soort mensen tegenkomt. :X
pi_135123924
Een keertje bij VUmc toevallig, universiteit een paar keer (maar wel in de faculteit van de wat alternatievere studies ;)) en online communities :P

Niets mis met tegen geslachtsrollen ingaan, al heb ik het idee dat dat vooral in de traditionelere of religieuze delen van het land is :P
  zondag 5 januari 2014 @ 22:06:51 #109
351921 CruellaDeVil
pi_135124102
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:03 schreef Nezhi het volgende:
Een keertje bij VUmc toevallig, universiteit een paar keer (maar wel in de faculteit van de wat alternatievere studies ;)) en online communities :P
VUmc? Diegene wilde zich ook echt laten behandelen?

quote:
Niets mis met tegen geslachtsrollen ingaan, al heb ik het idee dat dat vooral in de traditionelere of religieuze delen van het land is :P
Je hebt het idee dat er in die gebieden vaker tegen geslachtsrollen in wordt gegaan? Hoezo?
pi_135124384
Wops, fantastische kromme zinsopbouw, had eerst een andere zin.
Ik bedoelde juist dat er vastgehouden wordt aan genderrollen in de traditionele of religieuze delen van het land, niet dat er meer mensen tegen in gingen. Heb niet het idee dat we in grootste delen van Nederland zo sterk vasthouden aan het idee dat vrouwen bijv. alleen in de keuken mogen en mannen de hele dag alleen bier hoeven te zuipen.

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:06 schreef CruellaDeVil het volgende:
VUmc? Diegene wilde zich ook echt laten behandelen?
Was nog bezit met psych-gesprekken, maar ik moest zelf een formulier invullen over genderqueers. Beschouw ik zelf als iets dat compleet losstaat van transseksuelen. Iemand die een blog bijhoudt heeft het mooi verwoord imo.

https://lauratransgirl.wordpress.com/tag/genderqueers/
pi_135124502
maar waarom mag jij mensen hun gender-identiteit bepalen?
  zondag 5 januari 2014 @ 22:20:02 #112
351921 CruellaDeVil
pi_135124849
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:11 schreef Nezhi het volgende:
Wops, fantastische kromme zinsopbouw, had eerst een andere zin.
Ik bedoelde juist dat er vastgehouden wordt aan genderrollen in de traditionele of religieuze delen van het land, niet dat er meer mensen tegen in gingen. Heb niet het idee dat we in grootste delen van Nederland zo sterk vasthouden aan het idee dat vrouwen bijv. alleen in de keuken mogen en mannen de hele dag alleen bier hoeven te zuipen.
In de mate dat vrouwen in de keuken horen en mannen dan bier mogen dringen houden we inderdaad over het algemeen in Nederland niet vast aan genderrollen. Toch vind ik dat ze nog altijd een te grote rol spelen bij velen.

quote:
Was nog bezit met psych-gesprekken, maar ik moest zelf een formulier invullen over genderqueers. Beschouw ik zelf als iets dat compleet losstaat van transseksuelen. Iemand die een blog bijhoudt heeft het mooi verwoord imo.

Zou je het kort willen uitleggen? Ik ben niet zo bekend met dit alles en vele termen in die blog zeggen me dan ook niet veel. Genderqueers zijn neem ik aan die mensen die denken dat het doorbreken van genderrollen gelijk staat aan transseksualiteit?
  zondag 5 januari 2014 @ 22:27:41 #113
179075 hugecooll
pi_135125335
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:20 schreef CruellaDeVil het volgende:
Genderqueers zijn neem ik aan die mensen die denken dat het doorbreken van genderrollen gelijk staat aan transseksualiteit?
http://en.wikipedia.org/wiki/Genderqueer
pi_135125639
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:20 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

In de mate dat vrouwen in de keuken horen en mannen dan bier mogen dringen houden we inderdaad over het algemeen in Nederland niet vast aan genderrollen. Toch vind ik dat ze nog altijd een te grote rol spelen bij velen.

[..]

Zou je het kort willen uitleggen? Ik ben niet zo bekend met dit alles en vele termen in die blog zeggen me dan ook niet veel. Genderqueers zijn neem ik aan die mensen die denken dat het doorbreken van genderrollen gelijk staat aan transseksualiteit?
Ik zal het proberen kort te houden.

Transseksuelen, travestieten en transgenders worden vaak onder een grote groep gegooid. Dit wordt de transgender umbrella genoemd. Maar dit zijn allemaal heel verschillende mensen, maar ze gebruiken wel elkaars termen en woorden wat verwarrend is. Ook zijn mensen hun ervaringen enorm verschillend. Sommige mensen vinden zelfs dat mannelijke vrouwen en vrouwelijke mannen al trans zijn omdat ze niet de "typische vrouw/man" zijn :{

Travestieten zijn niet per definitie transseksueel. Sommige kunnen het wel zijn, maar als een man een jurk aantrekt en zich nog steeds een man voelt is hij dus niet transseksueel.

Transseksuelen ervaren genderdysforie en hebben hormonen en operaties nodig om het lichaam aan te passen om de genderdysforie te verminderen of helemaal te laten verdwijnen.

Transgender mensen zijn mensen die een andere genderidentiteit (beweren te) hebben maar niet per se genderdysforie ervaren. Zij zien gender als iets wat vloeiend is, dus niet OF man OF vrouw. Hier ben ik het niet mee eens, ik vind dat er alleen vrouw/man is maar dat je je "mannelijker" of "vrouwelijker" kunt uitdrukken dmv kleding, hobbies, style etc.

Veel transgenders vinden ook dat je niet per se een behandeling hoeft te krijgen... ik heb al vaak genoeg de vraag gekregen, van transgenders, waarom ik mijn lichaam moet aanpassen want "je moet gewoon trots zijn op je lichaam, genderdysforie gaat dan zo weg". Ook beschuldigd worden van seksisme omdat je je lichaam moet aanpassen. Transgenders zijn voor mijn gevoel compleet anders dan transseksuelen, maar omdat de namen zo erg op elkaar lijken denkt iedereen dat ze hetzelfde zijn.

Daarom vind ik het vervelend dat transgenders en transseksuelen onder één groep worden geschaard. Voor mijn part moet 'transgender' genderqueer worden zodat de naam niet meer lijkt op transseksualiteit.

Oja, soms worden intersex mensen ook automatisch 'trans' genoemd, maar veel intersex mensen willen dit niet. Intersex mensen zijn ook niet per definitie trans, maar kunnen het wel zijn.
pi_135125790
wow dat is een aardig lulverhaal geworden
pi_135125801
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:11 schreef Nezhi het volgende:

Niet helemaal waar je het over leek te hebben in je eerdere posts maar ik snap die blogpost wel. De tegenstelling tussen de transvrouw die 'gewoon' vrouw wil zijn en de subversief-politieke trans/genderqueer beweging. waar de eerste niets voor voelt maar wel het gevoel heeft bij betrokken te worden.
Het lijkt mij in alle gevallen niet goed als mensen voor anderen menen te kunnen spreken en zelf een soort dogmatiek ontwikkelen van "als je trans* bent dan moet je dit en dit vinden"
pi_135126137
Ik windde me voorheen teveel op over trans* mensen en dat leidde wel eens tot botsingen.
Maar kijk, als buitenstaander en niet-trans persoon zie je toch niet het verschil tussen trans en trans* ;)? Ik heb ook wel eens gehad dat trans* mensen vroegen "wat de fuck is transseksualiteit".

Genderdysforie is voor mij enige vereiste, want hoe kun je zeggen dat je je lichaam moet aanpassen als je geen genderdysforie hebt? Want genderdysforie is juist hetgeen wat ervoor zorgt dat je je niet passend voelt in je eigen lichaam door je geslachtskenmerken... en als je geen genderdysforie hebt zou dat dus betekenen dat je geen problemen hebt ermee.
  zondag 5 januari 2014 @ 23:12:51 #118
351921 CruellaDeVil
pi_135128045
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:32 schreef Nezhi het volgende:
omdat de namen zo erg op elkaar lijken denkt iedereen dat ze hetzelfde zijn
Weer wat geleerd. :@

Dat travestieten iets anders zijn wist ik, maar ik dacht inderdaad dat transseksuelen en transgenders hetzelfde zijn.
pi_135128490
Volgens mij werd het vroeger inderdaad meer voor hetzelfde gebruikt, maar transgender (of trans*) is nu dus uitgebreid naar allerlei soorten mensen. Maar weet het niet zeker. In Nederland wordt met transgender volgens mij nog transseksueel bedoeld als het door de media wordt gebruikt, maar in de trans communities zelf juist weer niet.

Maar ja iedereen interpreteert het weer op een andere manier.
  zondag 5 januari 2014 @ 23:31:24 #120
351921 CruellaDeVil
pi_135129064
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:20 schreef Nezhi het volgende:
Volgens mij werd het vroeger inderdaad meer voor hetzelfde gebruikt, maar transgender (of trans*) is nu dus uitgebreid naar allerlei soorten mensen. Maar weet het niet zeker. In Nederland wordt met transgender volgens mij nog transseksueel bedoeld als het door de media wordt gebruikt, maar in de trans communities zelf juist weer niet.

Maar ja iedereen interpreteert het weer op een andere manier.
Wat denk jij eigenlijk dat er 'aan de hand' is met transgenders? Want jij erkent het basisprincipe achter hun gevoel niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')