abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2014 @ 18:49:07 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135112211
Dus je bent ook tegen autisme en tegen homoseksualiteit? Moeten we het verbieden of zullen we het afschaffen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_135112234
Je hebt er alleen zo weinig aan om 'tegen' 'afwijkingen' te zijn want die zijn nu eenmaal een gegeven in de natuur
  zondag 5 januari 2014 @ 18:49:46 #78
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135112240
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:49 schreef Lienekien het volgende:
Dus je bent ook tegen autisme en tegen homoseksualiteit? Moeten we het verbieden of zullen we het afschaffen?
Het laatste lijkt me een beter plan
pi_135112814
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het laatste lijkt me een beter plan
Je praat echt als een kleine Hitler, met je afwijkingen/afschaffen.

Wat afwijkt is subjectief. Er bestaat geen 'het normale deel van de maatschappij'.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:04:33 #80
179075 hugecooll
pi_135112902
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:02 schreef Anmer het volgende:

[..]

Je praat echt als een kleine Hitler, met je afwijkingen/afschaffen.

Wat afwijkt is subjectief. Er bestaat geen 'het normale deel van de maatschappij'.
Jij vindt dat subjectief. Dat is het niet. Maar waarom zou je afwijkingen niet voorkomen als dat mogelijk is? Omdat je er zelf geen last van hebt?
  zondag 5 januari 2014 @ 19:10:43 #81
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_135113201
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:04 schreef hugecooll het volgende:
Maar waarom zou je afwijkingen niet voorkomen als dat mogelijk is?
Jij leeft jouw leven zo dat je op geen enkel gebied afwijkt van de meerderheid?
  zondag 5 januari 2014 @ 19:11:34 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135113243
quote:

[..]

Jij vindt dat subjectief. Dat is het niet. Maar waarom zou je afwijkingen niet voorkomen als dat mogelijk is? Omdat je er zelf geen last van hebt?
Is het mogelijk?
The love you take is equal to the love you make.
pi_135113257
quote:

[..]

Het is wel subjectief. Jij bent tegen transseksualiteit omdat het afwijkt van wat jij de norm vindt, en je hebt blijkbaar nou eenmaal een hekel aan alles wat van die norm afwijkt. Terwijl ik mijn transseksuele huisgenoot als normaal zie omdat hij dat is, en ik zie jou als niet normaal omdat ik meteen holocaustachtige taferelen voor me zie als ik jouw posts lees. (Je slaat de discussie telkens dood als je hierop gewezen wordt door te zeggen dat je een 'normale' transseksueel wel ok vindt maar een rare niet, dus dat zal nu ook wel weer gebeuren).

En afwijkingen voorkomen is natuurlijk prima. Het zou voor transseksuelen prettig zijn als hun geslacht direct met hun gender overeen was gekomen. Dat is niet de discussie.
pi_135113496
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het heeft niets met eens of oneens te maken. Het is gewoon een vaststaande wetenschappelijke aannemelijkheid dat er in de biologie geen afwijkingen bestaan.

Hetzelfde met devolutie. Devolutie bestaat niet, alles is evolutie. Dat het in onze menselijke ogen dan minder gaat en dat dan devolutie noemen is compleet irrelevant.
Dit is gewoon niet waar. Evolutie is gestoeld op afwijkingen. Als er geen afwijkingen zijn, dan kun je ook geen survival of the fittest hebben en dus geen evolutie.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:17:37 #85
179075 hugecooll
pi_135113531
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:11 schreef Anmer het volgende:

[..]

Het is wel subjectief. Jij bent tegen transseksualiteit omdat het afwijkt van wat jij de norm vindt, en je hebt blijkbaar nou eenmaal een hekel aan alles wat van die norm afwijkt.
Nee, die norm is niet iets wat ik vind. Dat is iets wat objectief vaststaat. De norm is dat een man in een mannenlichaam wordt geboren en een vrouw in een vrouwenlichaam.
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:10 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Jij leeft jouw leven zo dat je op geen enkel gebied afwijkt van de meerderheid?
Ik vertoon in het dagelijks leven zo min mogelijk sociaal onwenselijk gedrag, ja.
Maar waarom zou het wel oké zijn om je op latere leeftijd (tegen vrij hoge kosten) te laten 'behandelen', maar wordt het opperen van een aanpassing die er voor de geboorte voor zorgt dat je die jaren voor je behandeling nooit op die manier hebt hoeven beleven als 'holocaustachtige praktijken' bestempeld?
pi_135113789
Zeg dat dan gelijk.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:22:37 #87
179075 hugecooll
pi_135113804
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:22 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg dat dan gelijk.
Neh
pi_135114075
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:16 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. Evolutie is gestoeld op afwijkingen. Als er geen afwijkingen zijn, dan kun je ook geen survival of the fittest hebben en dus geen evolutie.
:')
  zondag 5 januari 2014 @ 19:27:09 #89
351921 CruellaDeVil
pi_135114093
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:17 schreef hugecooll het volgende:
Ik vertoon zo min mogelijk sociaal onwenselijk gedrag, ja.
Met andere woorden, alle gedrag gedrag vertoont in situatie X dat afwijkt van het gedrag dat de meerheid van de mensen in situatie X is zou vertonen is sociaal onwenselijk?

quote:
Maar waarom zou het wel oké zijn om je op latere leeftijd (tegen vrij hoge kosten) te laten 'behandelen', maar wordt het opperen van een aanpassing die er voor de geboorte voor zorgt dat je die jaren voor je behandeling nooit op die manier hebt hoeven beleven als 'holocaustachtige praktijken' bestempeld?
Simpel:
1. Een behandelijk op latere leeftijd is een bewuste keuze van de persoon zelf en een behandelijk voor de geboort niet.
2. Mensen zijn met aanpassingen/behandelingen/wat dan ook voor de geboorte vaak bang het uitdraait op "Ik wil een kind met blauwe ogen!".

Verder weet ik eigenlijk niet waar je het hier precies over hebt. Welke aanpassing die er voor de geboorte voor zorgt dat jaren 'transseksualiteitbehandeling' nooit beleefd hoeven te worden?
pi_135114111
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee, die norm is niet iets wat ik vind. Dat is iets wat objectief vaststaat. De norm is dat een man in een mannenlichaam wordt geboren en een vrouw in een vrouwenlichaam.
Maar dat iemand die afwijkt van die norm blijkbaar acceptatie of tolerantie van de overige populatie nodig heeft is wel iets wat jij vindt, terwijl dat dus subjectief is.

quote:
[..]

Ik vertoon in het dagelijks leven zo min mogelijk sociaal onwenselijk gedrag, ja.
Nee, ik zei al dat het juist prettig zou zijn als transseksualiteit voorkomen zou kunnen worden. De holocaustassociatie kreeg ik door de manier waarop je praat over hoe homo's, transseksuelen, autisten, zwakbegaafden volgens jou afwijkend en ongewenst zijn, en hoe je jezelf blijkbaar ziet als iets wat daarboven staat, een soort übermensch.
pi_135114204
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')
Ja, dat was ook mijn oorspronkelijke reactie. Al helemaal toen je schreef dat biologie niets met de norm te maken had. Zo even het bestaan van de hele statistiek binnen biologie ontkennen. :') :') :')
pi_135114390
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:29 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, dat was ook mijn oorspronkelijke reactie. Al helemaal toen je schreef dat biologie niets met de norm te maken had. Zo even het bestaan van de hele statistiek binnen biologie ontkennen. :') :') :')
Je bewijst hiermee vooral dat je er geen reet van begrepen hebt.
pi_135114483
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bewijst hiermee vooral dat je er geen reet van begrepen hebt.
Nee, jij juist niet, want anders had je normaal kunnen reageren en niet gelijk zo verdedigend doen.
pi_135114625
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:34 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, jij juist niet, want anders had je normaal kunnen reageren en niet gelijk zo verdedigend doen.
^O^
  zondag 5 januari 2014 @ 19:37:49 #95
179075 hugecooll
pi_135114686
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Met andere woorden, alle gedrag gedrag vertoont in situatie X dat afwijkt van het gedrag dat de meerheid van de mensen in situatie X is zou vertonen is sociaal onwenselijk?
Nee hoor, je kunt in situaties ook positief afwijken van het gedrag dat de meerderheid vertoont.

quote:
Simpel:
1. Een behandelijk op latere leeftijd is een bewuste keuze van de persoon zelf en een behandelijk voor de geboort niet.
2. Mensen zijn met aanpassingen/behandelingen/wat dan ook voor de geboorte vaak bang het uitdraait op "Ik wil een kind met blauwe ogen!".

Verder weet ik eigenlijk niet waar je het hier precies over hebt. Welke aanpassing die er voor de geboorte voor zorgt dat jaren 'transseksualiteitbehandeling' nooit beleefd hoeven te worden?
@1: dus?
@2: dat mag, maar daar heb ik het dus niet over

En ik heb het over genetische modificatie / andere wetenschappelijke manieren die ervoor zorgen dat je kind er 'gezond' uitkomt. Als je zwanger bent en te horen krijgt dat je kind, zoals hij nu is, bijvoorbeeld met maar 1 arm wordt geboren, maar zij hier iets aan kunnen doen, dan zou jij dat niet doen zodat je kind later zelf kan kiezen of hij/zij een kunstarm wil?
pi_135114740
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

^O^
:Z
  zondag 5 januari 2014 @ 19:39:34 #97
179075 hugecooll
pi_135114812
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:27 schreef Anmer het volgende:

[..]

Maar dat iemand die afwijkt van die norm blijkbaar acceptatie of tolerantie van de overige populatie nodig heeft is wel iets wat jij vindt, terwijl dat dus subjectief is.
Lijkt me meer iets wat jij ervan maakt. Ik zei alleen dat ze minder/niet geaccepteerd worden

quote:
Nee, ik zei al dat het juist prettig zou zijn als transseksualiteit voorkomen zou kunnen worden. De holocaustassociatie kreeg ik door de manier waarop je praat over hoe homo's, transseksuelen, autisten, zwakbegaafden volgens jou afwijkend en ongewenst zijn, en hoe je jezelf blijkbaar ziet als iets wat daarboven staat, een soort übermensch.
Dat is dan de oplossing die direct bij jouzelf opkomt
  zondag 5 januari 2014 @ 19:40:00 #98
351921 CruellaDeVil
pi_135114846
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt in situaties ook positief afwijken van het gedrag dat de meerderheid vertoont.
Of neutraal? Waarom zie je transseksualiteit als een negatieve afwijking?

quote:
@1: dus?
@2: dat mag, maar daar heb ik het dus niet over
Dus niets en ik weet dat je het er niet over hebt. Het is simpelweg een antwoord op de vraag waarom mensen zo reageren.

quote:
En ik heb het over genetische modificatie / andere wetenschappelijke manieren die ervoor zorgen dat je kind er 'gezond' uitkomt. Als je zwanger bent en te horen krijgt dat je kind, zoals hij nu is, bijvoorbeeld met maar 1 arm wordt geboren, maar zij hier iets aan kunnen doen, dan zou jij dat niet doen zodat je kind later zelf kan kiezen of hij/zij een kunstarm wil?
Ik dacht dat je mogelijk op iets specifiekers doelde. :)
pi_135114989
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Lijkt me meer iets wat jij ervan maakt. Ik zei alleen dat ze minder/niet geaccepteerd worden

[..]

Dat is dan de oplossing die direct bij jouzelf opkomt
Je zit nu de aard van dit topic compleet te verdraaien, je gaat van afschaffen en de vraag waarom iets wordt geaccepteerd, naar vriendelijk voorkomen. Ik hoop dat dat is omdat je zelf ook hebt ingezien dat het niet correct was wat je dacht.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:44:27 #100
179075 hugecooll
pi_135115111
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:40 schreef CruellaDeVil het volgende:
Of neutraal? Waarom zie je transseksualiteit als een negatieve afwijking?
Mwah, dat lijkt me eigenlijk inherent aan transseksualiteit. Alleen al dat er een 'oplossing' is voor transseksualiteit geeft al wel aan dat het niet iets positiefs is. Het lijkt me ook niet dat er veel transseksuelen zijn die er neutraal tegenover staan. Vooral omdat je uiterlijke kenmerken absoluut niet overeenkomen met hoe jij je voelt.
quote:
Ik dacht dat je mogelijk op iets specifiekers doelde. :)
Ik had het niet over abortus, als dat is wat je dacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')