Je kan als overheid ook beter belastinggeld aan China geven voor die pakken dan dat je het in je eigen economie pompt natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:17 schreef Plantagehouder het volgende:
Wel handig om het prijsverschil niet te weten, zo kunnen wij lekker zeiken.
Ik ben bang dat als je er ook een mannelijk politicus op zet dat niks uit maakt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:16 schreef Disorder het volgende:
Een vrouw op een belangrijke functie in defensie zetten. Dan krijg je dit.
Met Voorschrift als minister van Defensie zouden onze militairen in Hugo Boss pakken lopen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als je er ook een mannelijk politicus op zet dat niks uit maakt.
Ik zou in ieder geval meer met de vuist op tafel slaan, in plaats van enkel maar alle kanten opgehoekt te worden als er weer eens bezuinigingen doorgevoerd moeten worden. Altijd maar die militairen benadelen, slaat nergens op gewoon.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Met Voorschrift als minister van Defensie zouden onze militairen in Hugo Boss pakken lopen.
Ik rekende op uniformen van Chanel, Prada of op zijn minst Hugo Boss, maar helaas.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:16 schreef Disorder het volgende:
Een vrouw op een belangrijke functie in defensie zetten. Dan krijg je dit.
Logisch toch? Of moet een Nederlandse overheid bij elke aanschaf louter "Made in NL" kopen?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je kan als overheid ook beter belastinggeld aan China geven voor die pakken dan dat je het in je eigen economie pompt natuurlijk.
Rutte wil dat we meer kopen, maar zelf gaan ze lekker de grens over.
Niets moet, maar uit bezuinigingsoogpunt militairen met tweederangs materiaal op pad sturen vind ik wel een verwerpelijk idee.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Logisch toch? Of moet een Nederlandse overheid bij elke aanschaf louter "Made in NL" kopen?
Militairen hoeven er wat mij betreft niet tip-top bij te lopen in zo'n zandbak.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niets moet, maar uit bezuinigingsoogpunt militairen met tweederangs materiaal op pad sturen vind ik wel een verwerpelijk idee.
Vind ik niet, we hebben het met z'n allen zo hoog op voor mensen in de zorg, mensen in het onderwijs, en ga zo maar door. Waarom moeten militairen dan wel als tweederangs werknemers behandeld worden, het is niet alsof hun werk minder belangrijk is.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Militairen hoeven er wat mij betreft niet tip-top bij te lopen in zo'n zandbak.
Een tweederangs leger met een tweederangs outfit lijkt me logisch, laat het premiumspul maar bij de amerikanen.
Na de Koude Oorlog was het idee een klein leger, maar wel met goed materieel. Niet een klein leger met slecht materieel.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Militairen hoeven er wat mij betreft niet tip-top bij te lopen in zo'n zandbak.
Een tweederangs leger met een tweederangs outfit lijkt me logisch, laat het premiumspul maar bij de amerikanen.
Dat is ook pas sinds kort. Nog niet zo lang geleden was je je zolen kwijt als je niet oplette, iets met de lijm of zo...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Overigens is veel materieel wel goed, zoals de Meindl schoenen als kistjes bijvoorbeeld.
Dat klopt. En die Duitse kisten waren helemaal niks. Maar die Meindl's van nu zijn perfect. Mag ook wel voor het geld!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is ook pas sinds kort. Nog niet zo lang geleden was je je zolen kwijt als je niet oplette, iets met de lijm of zo...
Moet je wel oppassen dat je geen tuintje vernielt in Mali als je door een dorpje rijdt, want dan kom je voor de tuchtraad.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:34 schreef RamboDirk het volgende:
nu nog een fred flinstone jeep en het feest is compleet.
Hoezo tweederangs werknemers?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vind ik niet, we hebben het met z'n allen zo hoog op voor mensen in de zorg, mensen in het onderwijs, en ga zo maar door. Waarom moeten militairen dan wel als tweederangs werknemers behandeld worden, het is niet alsof hun werk minder belangrijk is.
Na de Koude Oorlog was er een hoog conjunctuur.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Na de Koude Oorlog was het idee een klein leger, maar wel met goed materieel. Niet een klein leger met slecht materieel.
Overigens is veel materieel wel goed, zoals de Meindl schoenen als kistjes bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoezo tweederangs werknemers?
Vertel me eens welke geweldige sexy outfits verpleegsters en docenten krijgen als onderdeel van hun baan?
Er is geld zat, een paar fatsoenlijke pakken kosten minder dan de gemeente schubbekutteveen dagelijks aan de plantsoendienst uitgeeft. Alsof de defensiebegroting ook maar iets voorstelt op de totale begroting.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Na de Koude Oorlog was er een hoog conjunctuur.
Nederland had toen wel het kapitaal, maar niet de mensen om een groot leger te vormen dus dit was een logische keuze. Nederland heeft nog steeds weinig animo voor het leger, maar ook het kapitaal begint nu bij de overheid op te raken, dus is de bezuiniging goed uit te leggen.
Ah, u weet duidelijk hoeveel het prijsverschil is, in tegenstelling tot de experts uit de OP.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er is geld zat, een paar fatsoenlijke pakken kosten minder dan de gemeente schubbekutteveen dagelijks aan de plantsoendienst uitgeeft. Alsof de defensiebegroting ook maar iets voorstelt op de totale begroting.
Ik ben ook wel benieuwd wat dat daadwerkelijke prijsverschil nou is.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, u weet duidelijk hoeveel het prijsverschil is, in tegenstelling tot de experts uit de OP.
dat kunnen ze best, kijk maar naar de JSFquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:07 schreef Kowloon het volgende:
Wellicht het gevolg van een openbare aanbesteding? Wellicht boden de Chinezen een betere prijs binnen de gestelde specificaties. Overheidsorganen kunnen een order niet zomaar gunnen aan een partij naar keuze, andere marktpartijen moeten ook een faire kans op de order krijgen.
nou je kunt me een hele boel wijsmaken maar niet dat er zomaar voor JSF is gekozenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat kunnen ze best, kijk maar naar de JSF
dat zeg ik ook niet, maar als ze willen (en dat willen ze af en toe best) wordt er niet voor de goedkoopste gekozenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou je kunt me een hele boel wijsmaken maar niet dat er zomaar voor JSF is gekozen
daar is nogal wat om te doen geweest
dat zei Kowloon dan ook nietquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet, maar als ze willen (en dat willen ze af en toe best) wordt er niet voor de goedkoopste gekozen
Een nieuwe straaljager is natuurlijk wel een veel specifieker product dan een legeroutfit, dat is dus niet zomaar te vergelijken. Bij meer generieke zaken zoals paperclips, bouwprojecten, interieurs, computers en legerpakken is een aanbesteding verplicht.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:10 schreef Klonk het volgende:
dat kunnen ze best, kijk maar naar de JSF
Men moet aanbesteden maar dat is op EU niveau, daarmee kan je de Chinezen ontwijken als je dat wil. Vermoedelijk zijn ze gewoon gevraagd een offerte in te sturen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:07 schreef Kowloon het volgende:
Wellicht het gevolg van een openbare aanbesteding? Wellicht boden de Chinezen een betere prijs binnen de gestelde specificaties. Overheidsorganen kunnen een order niet zomaar gunnen aan een partij naar keuze, andere marktpartijen moeten ook een faire kans op de order krijgen.
Meindl's die je zelf moet aanschaffen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Na de Koude Oorlog was het idee een klein leger, maar wel met goed materieel. Niet een klein leger met slecht materieel.
probleem is dan ook zelden de prijs maar de afzenderquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:24 schreef GSbrder het volgende:
Kopen we een keer niet het dure product zoals de Amerikanen, is het ook niet goed.
Die Meindls zijn kut, als er een kwartier gekut moet worden met veters ben ik er klaar mee, maar ja de Nederlandsche Krijgmacht moest weer zo nodig verzinnen dat er dichte haken op die schoenen gezet moesten worden...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. En die Duitse kisten waren helemaal niks. Maar die Meindl's van nu zijn perfect. Mag ook wel voor het geld!
Nee, tegenwoordig verstrekt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Meindl's die je zelf moet aanschaffen.
Hoeft niet alleen een KM tenue te zijn, genoeg KL basisjassen gehad waarvan de drukknopen rond vlogen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:27 schreef Sloggi het volgende:
Wel eens een KM-tenue in handen gehad? Driekwart van de knoopjes valt er binnen tien minuten af, de rest in het kwartier erna.
Het project DOKS Defensie Operationeel Kledingssysteem is afgelopen Prinsjesdag voor het eerst in de begroting opgedoken. Dat houdt in, beste Fokker, dat het bedrag er gemoeid mee is groter is dan 25 miljoen euro. Is ook niet zo vreemd, want ze willen gelijk het patroon en de kleuren aanpassen van alle pakken en uitrusting, en een compleet nieuw uniform en uitrusting willen invoeren.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er is geld zat, een paar fatsoenlijke pakken kosten minder dan de gemeente schubbekutteveen dagelijks aan de plantsoendienst uitgeeft. Alsof de defensiebegroting ook maar iets voorstelt op de totale begroting.
Trek uw eigen conclusies maar...quote:De bestaande kledinglijnen zijn in het begin van de jaren ’90 van de vorige eeuw ingevoerd. Sindsdien is de inzet van de krijgsmacht aanzienlijk gewijzigd. Nederlandse militairen opereren en trainen wereldwijd, in afwisselende gebieden, met uiteenlopende klimaten. De huidige kledinglijnen voldoen, vooral met het oog op de vooruitgang op technisch gebied, niet meer aan de eisen die Defensie hier tegenwoordig aan stelt. Bovendien zijn de tekortkomingen niet meer te verhelpen met (gedeeltelijke) aanpassingen. Dit leidt tot de behoefte aan vervanging van huidige gevechtskleding van Defensie.
Natuurlijk wel weer met een Nederlandse aanpassing zodat kisten aan- en uittrekken een ramp is...quote:
Ik geloof dat militaire uniformen van Boss nou niet bepaald een goed trackrecord hebbenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Met Voorschrift als minister van Defensie zouden onze militairen in Hugo Boss pakken lopen.
Beetje stress tijdens de AMO moer er wel zijn hequote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk wel weer met een Nederlandse aanpassing zodat kisten aan- en uittrekken een ramp is...
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk wel weer met een Nederlandse aanpassing zodat kisten aan- en uittrekken een ramp is...
Ja, maar dat was om de slechtste straaljager bommenwerper tegen de slechtste prijs en de slechtste voorwaarden toch aan te kunnen schaffen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou je kunt me een hele boel wijsmaken maar niet dat er zomaar voor JSF is gekozen
daar is nogal wat om te doen geweest
dikke onzin natuurlijk maar die discussie ga ik hier niet voerenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dat was om de slechtste straaljager bommenwerper tegen de slechtste prijs en de slechtste voorwaarden toch aan te kunnen schaffen.
Alsof een discussie überhaupt mogelijk is met die idioot.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
dikke onzin natuurlijk maar die discussie ga ik hier niet voeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |