SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Maar, wat is er zo speciaal aan dan? Is het zoet?quote:
Het gat.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar, wat is er zo speciaal aan dan? Is het zoet?
Nee. Maar omdat het brood dus gekookt word voordat ze het bakken, is de structuur wat anders. Het is wat zwaarder. Lekker met wat roomkaas of zalm of iets.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar, wat is er zo speciaal aan dan? Is het zoet?
Hmm. Nou, morgen maar eens 1 halen dan en met gerookte zalm proberen. Klinkt wel goed thoughquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee. Maar omdat het brood dus gekookt word voordat ze het bakken, is de structuur wat anders. Het is wat zwaarder. Lekker met wat roomkaas of zalm of iets.
Of, als we toch zondigen: met geitenkaas, rucola, honing en walnotenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee. Maar omdat het brood dus gekookt word voordat ze het bakken, is de structuur wat anders. Het is wat zwaarder. Lekker met wat roomkaas of zalm of iets.
Ik ben niet zo goed in smaken uitleggen.quote:
Ik heb nog geitenkaas in huis.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:18 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Of, als we toch zondigen: met geitenkaas, rucola, honing en walnoten
quote:
Ik had met kerst bij mijn moeder gekookt, als amuse gevulde vijgen. Met geitenkaas dus. En nu is er nog geitenkaas. Moet eigenlijk wel op, maar ik ben er eigenlijk helemaal niet zo'n fan van. Al was deze wel erg zacht en romig.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:20 schreef friekin_ het volgende:
[..]Ik niet. Ik heb op 1 januari een Engelse kaasplank met wat vrienden gedeeld, mijn kaasfeest is even een paar dagen op een laag pitje
Dat vind ik bij de La Place ook. Alsof meer altijd maar lekkerder is. Wat ik overigens zeker met roomkaas etc echt niet zo vind.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Bagles & beans
Maar ze gooien altijd wel heel veel beleg op die krengen.
Eens. Als ik die ijsknijper vol roomkaas zie ben ik al aan het rillen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat vind ik bij de La Place ook. Alsof meer altijd maar lekkerder is. Wat ik overigens zeker met roomkaas etc echt niet zo vind.
Ik kan met één zo'n broodje drie broodjes beleggen. Het ziet er luxe en lekker uit, maar het is echt niet weg te krijgen. Persoonlijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Eens. Als ik die ijsknijper vol roomkaas zie ben ik al aan het rillen.
Joh, relaxquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:19 schreef Zeester het volgende:
Mijn bagel was trouwens wel de allerdonkerste die ze hadden. En smaakte ook niet alsof er suiker aan toegevoegd was. Had ik liever een muffin gehad, als ik dan toch ongezonde shit nam. Zo zonde dit, terwijl ik zo lekker bezig was!
Weet ik, maar ik vind het zo zonde van m'n streak. Wilde deze week even écht geen ongezonde shit eten/drinken, en dan volgende week weer gewoon op normale voet verder. Gewoon eventjes mezelf resetten zeg maar.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Joh, relaxGeen man overboord. Van 1 bagel ga je niet dood
Gun jezelf gewoon een momentje of 2 van slapheid. Dan kan het ook gewoon. Ik merk dat ik dan echt niet ga bingen. Ik geniet dan meer van het 'zondigen'.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:31 schreef Zeester het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik vind het zo zonde van m'n streak. Wilde deze week even écht geen ongezonde shit eten/drinken, en dan volgende week weer gewoon op normale voet verder. Gewoon eventjes mezelf resetten zeg maar.
Ik snap hemquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:31 schreef Zeester het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik vind het zo zonde van m'n streak. Wilde deze week even écht geen ongezonde shit eten/drinken, en dan volgende week weer gewoon op normale voet verder. Gewoon eventjes mezelf resetten zeg maar.
Dit was van de keuzes die je daar hebt, geen slechte keuze hoor.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:19 schreef Zeester het volgende:
Mijn bagel was trouwens wel de allerdonkerste die ze hadden. En smaakte ook niet alsof er suiker aan toegevoegd was. Had ik liever een muffin gehad, als ik dan toch ongezonde shit nam. Zo zonde dit, terwijl ik zo lekker bezig was!
Welke had je?>quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had met kerst bij mijn moeder gekookt, als amuse gevulde vijgen. Met geitenkaas dus. En nu is er nog geitenkaas. Moet eigenlijk wel op, maar ik ben er eigenlijk helemaal niet zo'n fan van. Al was deze wel erg zacht en romig.
Goed gedaan!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:39 schreef eleusis het volgende:
Gelukkig nieuw jaar meiden van het goede levenHopelijk hebben de feestdagen niet te veel schade opgeleverd en hopelijk worden jullie geen geraamtes in 2014, not necessary!
Ik lig al een tijdje stil door een hoop sociale verplichtingen, kerstborrels etc, wat lichtelijk balen is, maar ja, in december is dat niet zo erg, ik heb het afgelopen half jaar toch een aardig resultaat bereikt dus ik moet niet te veel zeiken I guess...
[ afbeelding ]
(linkeras = blauwe lijn = cumulatief; rechteras = oranje balken = gewichtsverlies/toename per week)
Nu weer de broekriem aan en misschien nog 10 kilo eraf in 2014?
Echt een tof grafiekje! En goede prestatie. Ik doe mee met die 10 kilo. Maar stiekem wil ik het wel een beetje eerder dan einde van het jaar!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:39 schreef eleusis het volgende:
Gelukkig nieuw jaar meiden van het goede levenHopelijk hebben de feestdagen niet te veel schade opgeleverd en hopelijk worden jullie geen geraamtes in 2014, not necessary!
Ik lig al een tijdje stil door een hoop sociale verplichtingen, kerstborrels etc, wat lichtelijk balen is, maar ja, in december is dat niet zo erg, ik heb het afgelopen half jaar toch een aardig resultaat bereikt dus ik moet niet te veel zeiken I guess...
[ afbeelding ]
(linkeras = blauwe lijn = cumulatief; rechteras = oranje balken = gewichtsverlies/toename per week)
Zo ongezond is een bagel toch niet?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:31 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ongeveer net zo ongezond als twee pistoletjes... Niks mis mee, maar persoonlijk eet ik liever die twee pistoletjes.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zo ongezond is een bagel toch niet?
quote:
Crystal clear is ook lekker.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:35 schreef Patoshik het volgende:
Na ongeveer 4 volle maanden water drinken had ik ineens zin in zoet drinken. Een flesje AA gekocht (echt het zoetste wat er is dus). En nu is het ook weer over. ;D Lekker weer aan het water.
En nu 5!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:41 schreef eleusis het volgende:
mama, 4 vrouwen complimenteerden mij vandaag met mijn grafiekje
Gewoon doen vind ik. Anders blijf je er maar aan denken. Ik eet één keer per maand een zak chips leeg (emotionele eter). Daarna is die drang ook weer weg.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:35 schreef Patoshik het volgende:
Na ongeveer 4 volle maanden water drinken had ik ineens zin in zoet drinken. Een flesje AA gekocht (echt het zoetste wat er is dus). En nu is het ook weer over. ;D Lekker weer aan het water.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Gewoon doen vind ik. Anders blijf je er maar aan denken. Ik eet één keer per maand een zak chips kaasplank leeg. Daarna is die drang ook weer weg.
Ja, ik schaam me daar ook echt niet voor. Anders blijf ik maar en moet ik veel meer.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Gewoon doen vind ik. Anders blijf je er maar aan denken. Ik eet één keer per maand een zak chips leeg (emotionele eter). Daarna is die drang ook weer weg.
Jij hunk jij.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:41 schreef eleusis het volgende:
mama, 4 vrouwen complimenteerden mij vandaag met mijn grafiekje
Hij klinkt lekker, ik heb hem opgeslagen! Je zou aan de courgette aubergine toe kunnen voegen voor wat meer groente. Echt Arabisch is om er dan ook wat tomatenpuree door te doen (lepeltje waterer doorheenmengen, minuutje op hoog vuur meebakken).quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:47 schreef Tink89 het volgende:
Tof dat je geholpen hebt! En het is inderdaad dikke onzin. Bewijs de mensen die dat denken gewoon dat ze het mis hebben!
Iemand een mening over de ovenschotel? Ik twijfel of'ie verantwoord is...
Neequote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Had jij ook al niet je afzuigkap doodvermoord?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben geen kookgod hoor, er zullen vast mensen zijn met hele theorieën over hoe en wat, maar ik gebruik gewoon een grillpan van de ikea die ik wegflikker als hij niet meer goed schoon te maken is. Grillen doe ik door hetgeen wat gegrild gaat worden in te smeren met olie, pan goed heet te maken, ding erin te leggen en pas weer te bewegen als het 'goed' is aan die kant. Als het goed is plakt je vlees dan ook niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
NeeDaar zat roest op. Maar die is vervangen en nu geen roest meer.
Overigens, een grill kun je toch afwassen met dreft
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:13 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn honger is even pleite.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:13 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn honger is even pleite.MenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ik heb dus zo'n grillding. Net varkenshaas erin gemikt zonder olie enzulks, want volgens de gebruiksaanwijzing hoeft dat ook niet. En hij grillt aan beide kanten in 1x zeg maar.. maar ik geloof dat ik Mo maar een grillpan v/d ikea laat meenemen idd maandag. Ik word hier simpel vanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik ben geen kookgod hoor, er zullen vast mensen zijn met hele theorieën over hoe en wat, maar ik gebruik gewoon een grillpan van de ikea die ik wegflikker als hij niet meer goed schoon te maken is. Grillen doe ik door hetgeen wat gegrild gaat worden in te smeren met olie, pan goed heet te maken, ding erin te leggen en pas weer te bewegen als het 'goed' is aan die kant. Als het goed is plakt je vlees dan ook niet.
Ja het was echt alsof hij nog heeft gewacht... had ook geen 5 minuten later thuis moeten zijn zegquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Aw, DE.
. Toch soort van fijn dat je er nog wel ff bij kon zijn.
Ik eet immer 2 grammen per kg lichaamsgewicht. Ook in rust. Want juist in rust gaan je spieren zich herstellen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:21 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zat het ook alweer met eiwitten? Op de dagen dat je niet sport je lichaamsgewicht in grammen en op dagen dat je wel sport 1,5 keer je lichaamsgewicht in grammen?
Oh zo'n tosti-apparaatquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb dus zo'n grillding. Net varkenshaas erin gemikt zonder olie enzulks, want volgens de gebruiksaanwijzing hoeft dat ook niet. En hij grillt aan beide kanten in 1x zeg maar.. maar ik geloof dat ik Mo maar een grillpan v/d ikea laat meenemen idd maandag. Ik word hier simpel van
Ah, ok,. Dus eigenlijk minstens je lichaamsgewicht in grammen, maar als het lukt meer?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik eet immer 2 grammen per kg lichaamsgewicht. Ook in rust. Want juist in rust gaan je spieren zich herstellen.
Je moet gewoon olie gebruiken. Je vlees insmeren, niet je platen. Zeker bij een varkenshaas, want dat is mager vlees. Brood, hamburgers en dat soort dingen kunnen zonder olie.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb dus zo'n grillding. Net varkenshaas erin gemikt zonder olie enzulks, want volgens de gebruiksaanwijzing hoeft dat ook niet. En hij grillt aan beide kanten in 1x zeg maar.. maar ik geloof dat ik Mo maar een grillpan v/d ikea laat meenemen idd maandag. Ik word hier simpel van
Helemaal verantwoord zou ik hem niet noemen. In een hele ovenschotel alleen één courgette vind ik wel een beetje weinig.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:47 schreef Tink89 het volgende:
Tof dat je geholpen hebt! En het is inderdaad dikke onzin. Bewijs de mensen die dat denken gewoon dat ze het mis hebben!
Iemand een mening over de ovenschotel? Ik twijfel of'ie verantwoord is...
Mooie grafiek, als in mooi zoals je het hebt weergegeven.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:39 schreef eleusis het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dat vind ik niet zo lekker!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je moet gewoon olie gebruiken. Je vlees insmeren, niet je platen. Zeker bij een varkenshaas, want dat is mager vlees. Brood, hamburgers en dat soort dingen kunnen zonder olie.
Ik heb zo'n Tefall grill en die vind ik eigenlijk wel erg fijn.
Als je hem goed gebruikt, hoef je hem ook bijna niet af te wassen. Ik spoel hem het heel erg heet water af en gebruik de zachte kant van de spons.
Als je erg weinig gebruikt, dan merk je dat toch niet echt? Flink wat kruiden erbij.quote:
Een boel van datzelfde voor jouquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
Gezond en sportief 2014 gewenst (soon to be ex)dikkies![]()
Als je echt spieren wilt opbouwen zou ik altijd 2gr aanhouden. Of iig minstens 1,5grquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, ok,. Dus eigenlijk minstens je lichaamsgewicht in grammen, maar als het lukt meer?
Zonder moeite haal ik ruim 100 Gr., met nog een schaaltje kwark dus wel twee grammen per kg lichaamsgewicht.
Lees net op voedingscentrum dat de bovengrens 25% van je kcal aan eiwitten is.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je echt spieren wilt opbouwen zou ik altijd 2gr aanhouden. Of iig minstens 1,5gr
1,5 haal ik volgens mij moeiteloos iedere dag.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je echt spieren wilt opbouwen zou ik altijd 2gr aanhouden. Of iig minstens 1,5gr
Dat lijkt me aan de lage kant. Max 55% kh! dan hou je 45% over voor vetten en eiwitten. 30-15 eiwitten-vetten lijkt me dan ook een prima verdeling.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lees net op voedingscentrum dat de bovengrens 25% van je kcal aan eiwitten is.
Ik ben daar ook niet van Zeester, maar dat is natuurlijk heel persoonlijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:36 schreef Zeester het volgende:
Als het over dit soort ingewikkelde sommetjes gaat en verdelingen gaat, dan wil ik spontaan stoppen met dieten en mezelf volproppen met patat en chips uit protest! Als ik zo op mijn eten zou letten zou ik echt nooit meer genieten van wat dan ook.
Ik vind het allemaal verwarrend. Ik zit iig op 160gr per dag en weeg 72 kiloquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me aan de lage kant. Max 55% kh! dan hou je 45% over voor vetten en eiwitten. 30-15 eiwitten-vetten lijkt me dan ook een prima verdeling.
Volgens voedingscentrum mag je ook maar 3 eieren per week en zou ik 4eetlepels aardappels/pasta/rijst en 6 sneeën brood per dag moeten eten.
Ik vind het wel fijn om te weten hoeveel eiwitten ik moet eten zodat al dat achterlijk harde afbeulen in de sportschool mij mijn spiermassa ook daadwerkelijk oplevertquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:36 schreef Zeester het volgende:
Als het over dit soort ingewikkelde sommetjes gaat en verdelingen gaat, dan wil ik spontaan stoppen met dieten en mezelf volproppen met patat en chips uit protest! Als ik zo op mijn eten zou letten zou ik echt nooit meer genieten van wat dan ook.
Daar heb ik dus poosje moeite mee gehad, loslaten van dat eten altijd maar fijn moest zijn was een stuk handiger.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:05 schreef Myraela het volgende:
Ik wil alles wat ik ga eten ook weer mooi op een bordje leggen. Dat deed ik al wel als ik een foto maakte voor mijn blog, maar eigenlijk eet je rustiger en geniet je er ook meer van als het er leuk uitziet. Bij de dingen waarbij dat een beetje kan dan, ik ga niet m'n boerenkool versieren of iets.
Ik moest daar aan denken toen ik vanaaf mijn sperziebonen op mijn bord mikte, ik heb 600gr! (Of 500) aan groente, ik heb een pizzabord gekocht omdat het anders niet pastquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:05 schreef Myraela het volgende:
Ik wil alles wat ik ga eten ook weer mooi op een bordje leggen. Dat deed ik al wel als ik een foto maakte voor mijn blog, maar eigenlijk eet je rustiger en geniet je er ook meer van als het er leuk uitziet. Bij de dingen waarbij dat een beetje kan dan, ik ga niet m'n boerenkool versieren of iets.
Mijn lunch is ook niet echt spannend, maar zeker van het avondeten kan ik wel iets maken. Of van simpele dingen als een salade of een wrap. Met een beetje werk kan dat er echt heerlijk uitzien. Waardoor je misschien ééntje wel genoeg vind of het in ieder geval iets enthousiaster eet. tenminste, dat hoop ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:13 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Daar heb ik dus poosje moeite mee gehad, loslaten van dat eten altijd maar fijn moest zijn was een stuk handiger.
Lunch net iets leuker dan alleen een boterham maar niet speciaal en zelfde met avondeten, en daarnaast uiteten ECHT speciaal.
Tuurlijk wel, in een apart schaaltje en dan de rest er leuk uit laten zien.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik moest daar aan denken toen ik vanaaf mijn sperziebonen op mijn bord mikte, ik heb 600gr! (Of 500) aan groente, ik heb een pizzabord gekocht omdat het anders niet pastdus no way dat dat hier gaat lukken.
God. Hoe krijg je t op!?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik moest daar aan denken toen ik vanaaf mijn sperziebonen op mijn bord mikte, ik heb 600gr! (Of 500) aan groente, ik heb een pizzabord gekocht omdat het anders niet pastdus no way dat dat hier gaat lukken.
Dat lukt hier makkelijk samen met vriend en dochter, dat welquote:
Easy. Zonder problemenquote:
Nog niet, slim idee wel. Ik heb pas sinds kort zo'n stoompan inzetstukje.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef BananaPancake het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die hun groenten stomen ipv koken?
Ja, nee, in m'n uppie hequote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat lukt hier makkelijk samen met vriend en dochter, dat wel![]()
Dat is niet moeilijk.. gewoon groente lekker klaarmaken...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:37 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
God. Hoe krijg je t op!?
Sporten werd hier 40 minuten spinnen en 30 minuten parcours. Ben kapot!
broccoli en bloemkool wel.. de rest nietquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef BananaPancake het volgende:
Ik wilde zo'n mandje halen maar nog niet gevonden en weet ook niet precies hoe het werkt. Misschien maar even bij de kookwinkel vragenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nog niet, slim idee wel. Ik heb pas sinds kort zo'n stoompan inzetstukje.
Heb het niet goed verwoord.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn lunch is ook niet echt spannend, maar zeker van het avondeten kan ik wel iets maken. Of van simpele dingen als een salade of een wrap. Met een beetje werk kan dat er echt heerlijk uitzien. Waardoor je misschien ééntje wel genoeg vind of het in ieder geval iets enthousiaster eet. tenminste, dat hoop ik.
[..]
Tuurlijk wel, in een apart schaaltje en dan de rest er leuk uit laten zien.Okok, voor jou gaat dat niet werken.
ikea!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:43 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik wilde zo'n mandje halen maar nog niet gevonden en weet ook niet precies hoe het werkt. Misschien maar even bij de kookwinkel vragen
Wat ik graag doe met groene groente (sperziebonen, broccoli, spruiten) is een heel klein laagje water, dan 4 tomaten erop, 2 tenen knoflook, 2 gesneden uien, zout, nootmuskaat, peper, rode peper, ketjap, oestersaus, enz, gaar stovenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef BananaPancake het volgende:
Of blokker.quote:
Ik vind gekookte groenten ontzettend vullen. Vandaag had ik 200 gram broccoli (wel afgewogen ongekookt) en moest echt moeite doenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:42 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat is niet moeilijk.. gewoon groente lekker klaarmaken...
1 kg hier ongeveer per dag (pp ja, kost een godsvermogen)
Zo'n aziatisch mandje? Ik heb voor 6 euro bij de IKEA gewoon een tussenstukje gehaald. Een metalen soort van vergiet die je gewoon in je pan hangt. Een stoommandje werkt hetzelfde, je zet het bovenop een pan met een laagje water.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:43 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik wilde zo'n mandje halen maar nog niet gevonden en weet ook niet precies hoe het werkt. Misschien maar even bij de kookwinkel vragen
Maar waar zet je dat mandje dan? In de pan?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Of blokker.
Laagje water in de pan, mag de groenten niet raken. Water tot kooktemperatuur, dan vuur lager zetten en stomen totdat groente klaar. En dat "klaar" is wisselend per groentesoort.
Mik er ook nog wel eens sojaboontjes in. Ook lekkel
In 'bespaar met Jamie' staat een leuk recept van een bloemkoolovenschotel met broccoli-kaassausquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:44 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg zoveel groenten echt niet op.Zeker niet zonder iets van een sausje. Mijn vriend is ook niet de makkelijkste met groenten. Hij eet bloemkool, broccoli, witlof etc eigenlijk alleen met een bechamelsaus en het liefst uit de oven met extra kaas.
Dat moet dus wel veranderen. Ik ben gek op bloemkool en broccoli.
Jup. Die in mn post hierboven past ook in verschillende pannenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:48 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Maar waar zet je dat mandje dan? In de pan?
Oh, dat is misschien wel een goede tussenweg. Ik zal het eens opzoeken, bedankt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In 'bespaar met Jamie' staat een leuk recept van een bloemkoolovenschotel met broccoli-kaassaus
Klinkt wel lekker. Is dat ook beter dan met zo'n klein laagje water?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wat ik graag doe met groene groente (sperziebonen, broccoli, spruiten) is een heel klein laagje water, dan 4 tomaten erop, 2 tenen knoflook, 2 gesneden uien, zout, nootmuskaat, peper, rode peper, ketjap, oestersaus, enz, gaar stoven
Ik eet er nooit sausjes bij. Pure groentequote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:44 schreef Myraela het volgende:
Ik krijg zoveel groenten echt niet op.Zeker niet zonder iets van een sausje. Mijn vriend is ook niet de makkelijkste met groenten. Hij eet bloemkool, broccoli, witlof etc eigenlijk alleen met een bechamelsaus en het liefst uit de oven met extra kaas.
Dat moet dus wel veranderen. Ik ben gek op bloemkool en broccoli.
Mijn 600 is gekooktquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik vind gekookte groenten ontzettend vullen. Vandaag had ik 200 gram broccoli (wel afgewogen ongekookt) en moest echt moeite doeneet nu wel meer rauwe groente over de dag verdeeld. in totaal denk 400 gram ofzo
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ga het maar even niet over mijn avondeten hebben vandaag. De helft is in de kliko beland wegens gebrek aan eetlust. Maarja. Morgen weer een dag.
Goed in de gaten houden.. beetje de bedoeling dat de groente gaar zijn terwijl je water is verdamptquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:49 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Klinkt wel lekker. Is dat ook beter dan met zo'n klein laagje water?
Is wat anders dan ik in mn hoofd had maar moet ook prima werken idd, thanksquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jup. Die in mn post hierboven past ook in verschillende pannen
Die tomatenpuree zit al in 't receptquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hij klinkt lekker, ik heb hem opgeslagen! Je zou aan de courgette aubergine toe kunnen voegen voor wat meer groente. Echt Arabisch is om er dan ook wat tomatenpuree door te doen (lepeltje waterer doorheenmengen, minuutje op hoog vuur meebakken).
ja,daar kook ik altijd mn piepers op! gaat prima! tot ie uit elkaar valt/pootjes breekt, dan moet ik weer voor 2 euro een nieuwequote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:48 schreef douche-eendje het volgende:
hier; dat kreng werkt ook prima. En niet alleen voor aardappels. Sterker nog, die heb ik nog nooit geprobeerd
het grappige bij dit soort dingen is wel meten is weten. het is dan leuk om het effect van sommige dingen te merken aan je vooruitgang, maar dat is een andere manier van benaderen, waar je maar net zin in moet hebbenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben daar ook niet van Zeester, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk
Euhm, ormnormnomnomnom!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wat ik graag doe met groene groente (sperziebonen, broccoli, spruiten) is een heel klein laagje water, dan 4 tomaten erop, 2 tenen knoflook, 2 gesneden uien, zout, nootmuskaat, peper, rode peper, ketjap, oestersaus, enz, gaar stoven
oh, dat klopt wel hoor. Maar ik heb hier ook nog een dochter in een vrij gevoelige leeftijd rondlopen, die ik het liefst een zo relaxt mogelijke omgang met eten aanleerquote:Op zaterdag 4 januari 2014 08:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
het grappige bij dit soort dingen is wel meten is weten. het is dan leuk om het effect van sommige dingen te merken aan je vooruitgang, maar dat is een andere manier van benaderen, waar je maar net zin in moet hebbenDan is het ook leuk, ipv alleen maar een hele hoop ge-moet.
2u voor een lamp?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:26 schreef friekin_ het volgende:
Boh, vandaag op het menu: naar Staphorst om een lamp te bekijken
Hoop fruit mee in de auto, is weer 2 uur rijden.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:01 schreef BananaPancake het volgende:
De vochtkilo's van december gaan er razendsnel af. Weer 0,8
Vandaag maak ik zelf pompoensoep en een vriendinnetje komt eten
Zo ook nog ff naar de markt hier om te kijken of ze hier wel noten hebben
Vintage endezo. Je moet een hobby hebbenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
2u voor een lamp?
Hier net wakker, bak kwark en zo krachttrainen. Lunchen, ff de markt over en vanaaf met zijn allen bowlen
True story.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:29 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Vintage endezo. Je moet een hobby hebben
Heel ander verhaal met hele andere prioos idd!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
oh, dat klopt wel hoor. Maar ik heb hier ook nog een dochter in een vrij gevoelige leeftijd rondlopen, die ik het liefst een zo relaxt mogelijke omgang met eten aanleer
Ja dat, de bootcamptraining voor morgenochtend zit al volquote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:58 schreef Qwea het volgende:
Lol, iedereen besluit in ene om in januari te gaan sporten. Achterlijk druk.
Viel hier donderdag reuze mee eigenlijk, maar misschien omdat veel mensen 2 januari wel weer moesten werken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:58 schreef Qwea het volgende:
Lol, iedereen besluit in ene om in januari te gaan sporten. Achterlijk druk.
Ik heb ook meegelezen in het vorige topic en ik snap het wel waarom medeposters erover vallen. Het mes snijd aan 2 kanten (klopt die uitspraak, ik weet het niet..)quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:37 schreef LadyOracle het volgende:
Ik las nu net het vorige topic bij en schrok echt van hoe jullie tekeer gaan tegen Sarabi, vanwege een fucking zinnetje over margarine. Mensen op die manier afzeiken en vertellen datze ongewenst zijn is echt zo ontzettend niet cool. Ook al erger je je aan iemand, als je niet een beetje basic respect voor een ander mens kunt opbrengen, zeg dan gewoon niks. Daarom was ik dus afgehaakt in dit topic, toen ze de vorige keer ongewenst verklaard is.
Denk je dat je zelf beter bent als je iemand anders lekker de grond ingetrapt hebt? Ik niet in ieder geval.
Ik ben weer weg hier in ieder geval, met dit pestgedrag wat ik na de basisschool al niet meer hoopte tegen te komen.
Hier echt debiel druk. Ik vind geen kcal tellen nu al kut, ik heb zwaar het idee dat ik te weinig binnen krijg.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:42 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Viel hier donderdag reuze mee eigenlijk, maar misschien omdat veel mensen 2 januari wel weer moesten werken.
Verder was de schade kerst/oud en nieuw 0.5 kilo. Back on track....
Zal ook wel weer helpen maandag weer regelmaat er in te krijgen, kinderen naar school, aan het werk. etc.
Q, je weet inmiddels wel wat een normale portie is. En de portie waar je te dik van werd. En het gedrag wat je even moet afleren om niet door te schieten. Vertrouw op jezelf, je kunt hetquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hier echt debiel druk. Ik vind geen kcal tellen nu al kut, ik heb zwaar het idee dat ik te weinig binnen krijg.
Ik ga vandaag boodschappen doen. Zodat ik de "goede dingen" in huis heb de maandag als startpunt. Verder heb ik nog geen weegschaal die is besteld. En eigenlijk zou dat mijn startpunt zijn als die binnen zou zijn, maar dat duurt nu al 2 weken, en daar ga ik niet meer op wachten. En ik weet dat ik mezelf eerst een nieuwe structuur moet aanwennen en dat kan het beste wanneer ik niet teveel verleidingen heb.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Joycie, ik ben me er bewust van dat dit lulliger klinkt dan ik het bedoel, maar ik zie je in dit topic steeds niet anders doen dan roepen dat je gaat beginnen... Waarom begin je niet gewoon?
Idealiter wel, maar als dat voor je gevoel vanuit de ander niet komt, dan is dat geen vrijbrief om tekeer te gaan. Ik ben het dus met LadyOracle eens.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:57 schreef J0ycie88 het volgende:
Respect moet vanuit 2 kanten komen. En ik vind dat Sarabi dingen best wel eens anders kan verwoorden. Ik geloof best dat zij het niet verkeerd bedoeld. Maar doe iets met feedback die je krijgt. En doe je dat niet, dan moet je niet raar opkijken als mensen daarover blijven vallen.
Echt zo fijn is dat. 1 januari was ik nog +2 kilo.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:01 schreef BananaPancake het volgende:
De vochtkilo's van december gaan er razendsnel af. Weer 0,8
Joh stel je niet zo aan. Als er iemand treitergedrag vertoont hier is het Sarabi. Ik voel me verder niet aangesproken want ik heb volgens mij niks negatiefs gezegd, maar dit vind ik zķ hypocriet dat ik er toch even op reagluur.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:37 schreef LadyOracle het volgende:
Ik las nu net het vorige topic bij en schrok echt van hoe jullie tekeer gaan tegen Sarabi, vanwege een fucking zinnetje over margarine. Mensen op die manier afzeiken en vertellen datze ongewenst zijn is echt zo ontzettend niet cool. Ook al erger je je aan iemand, als je niet een beetje basic respect voor een ander mens kunt opbrengen, zeg dan gewoon niks. Daarom was ik dus afgehaakt in dit topic, toen ze de vorige keer ongewenst verklaard is.
Denk je dat je zelf beter bent als je iemand anders lekker de grond ingetrapt hebt? Ik niet in ieder geval.
Ik ben weer weg hier in ieder geval, met dit pestgedrag wat ik na de basisschool al niet meer hoopte tegen te komen.
Dat heb je zelf toch ook een keer gedaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:59 schreef kwakz0r het volgende:
Sowieso kan ik niet bijzonder goed tegen mensen (LadyOracle in dit geval, maar er zijn in t verleden al honderd van die momenten geweest met anderen) die roepen dat ze door dit of dat verjaagd zijn uit het topic, kortom, de ergernis ligt bij mij![]()
Tuurlijk kan dat.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:27 schreef Patoshik het volgende:
Ik liep net langs de loempia kraam en ik at eerder altijd pangsit (kan nu niet meer, krijg er zuur van). Hoeveel kcal zouden daar in zitten? Op deze site: http://www.decaloriecoach(...)EES.21.html?catid=21 staat 110 kcal per pangsit?! En er zitten er 10 in?! Dat kan toch nooit. Voor wie het niet kent, lijkt op een loempia qua vulling maar is meer vel en het is ongeveer 1,5 bij 1,5 cm groot.
Oranje halve paprika, hele ui (rood of wit), 3 champignons, italiaanse kruiden, courgette en wat preiquote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:26 schreef J0ycie88 het volgende:
Weet er hier iemand nog lekkere vullingen voor in de omelet. Heb nu prei en champignons gehaald en chinese roerbakmix. Wil het liefst geen vlees of kaas als vulling.
Oh gosh. haha.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:31 schreef Patoshik het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ik at eerder 2 porties. Á 20 pangsit...
2200 kcal!!!
Waarom check ik deze dingen nooit voordat ik het in m'n snater stop?quote:
Dat klinkt goed. Zat zelf te denken om ongeveer twee eieren als te gebruiken voor een omelet. Zou dat een goede richtlijn zijn?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oranje halve paprika, hele ui (rood of wit), 3 champignons, italiaanse kruiden, courgette en wat preiIk heb er ook nog 20+ kaas overheen gepleurt. Lekker man
Dat. Want uiteindelijk zitten we hier allemaal met hetzelfde doel. En als je echt problemen hebt met een user dan doneer je wat centjes aan fok voor een abonnement (kun je dat ook niet meer uitgeven aan ongezond vretenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:29 schreef Patoshik het volgende:
En even over de discussie.. ik irriteer mij ook wel eens aan bepaalde mensen hier. Maar om mij daardoor nou te laten 'wegjagen'? Ik lees het en doe er niks mee en stel ze reageren op mij negeer ik het of geef ik een (net) antwoord terug.
Sonja, huuuuuuuuuuuquote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:52 schreef Barreltje het volgende:
balansbord??
ik dacht een bord met een foto van sonja er op ofzo
Dan kun je dat ook normaal verwoorden in plaats van iemand als persoon afzeiken en uitsluiten. Zeg maar: "Ik vind dit een vervelende uitspraak." => ok. Maar "Jij bent een vervelend mens, kun je niet weggaan?" => gewoon niet ok. En het argument "ja maar zij doet het ook" neem ik sinds mijn 12e al niet meer serieus.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:57 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb ook meegelezen in het vorige topic en ik snap het wel waarom medeposters erover vallen. Het mes snijd aan 2 kanten (klopt die uitspraak, ik weet het niet..)
En ik denk niet dat het alleen over de margarine ging
Respect moet vanuit 2 kanten komen. En ik vind dat Sarabi dingen best wel eens anders kan verwoorden. Ik geloof best dat zij het niet verkeerd bedoeld. Maar doe iets met feedback die je krijgt. En doe je dat niet, dan moet je niet raar opkijken als mensen daarover blijven vallen.
Goed bezig. Dan niet meer hopen, maar besluitenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ga vandaag boodschappen doen. Zodat ik de "goede dingen" in huis heb de maandag als startpunt. Verder heb ik nog geen weegschaal die is besteld. En eigenlijk zou dat mijn startpunt zijn als die binnen zou zijn, maar dat duurt nu al 2 weken, en daar ga ik niet meer op wachten. En ik weet dat ik mezelf eerst een nieuwe structuur moet aanwennen en dat kan het beste wanneer ik niet teveel verleidingen heb.
En waarom het elke keer niet lukt. Ik weet het niet, dat heb ik mezelf de afgelopen tijd heel erg afgevraagd. Wil ik dit niet graag genoeg? Is dit niet het moment? Maar ik wil het wel heel erg graag.
Stel ik toch onbewust te grote doelen. Ik weet het niet.
Ik weet alleen dat ik voor nu een plan heb, en ik hoop dat het daarmee klaar is met het eeuwige beginnen.
En ik weet dat het niet lullig bedoeld is hoorWant het is iets wat ik zelf ook zie, en me afvraag. En ik durf het al bijna niet meer te posten als ik weer wil beginnen met opletten en afvallen..
oh die zijn leuk!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Sonja, huuuuuuuuuuuDat was eerder een dartbord geworden
![]()
[ afbeelding ]
Zo'n unit.
Sommige van die oefeningen zijn nog best een uitdaging.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Sonja, huuuuuuuuuuuDat was eerder een dartbord geworden
![]()
[ afbeelding ]
Zo'n unit.
Wandelen wel mogelijk voor je? Dat kan ik je dan van harte aanbevelenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:05 schreef BrandX het volgende:
Hoi ik meld me (maar eens)
Medio april 2013 begonnen. Eind november 108kg, ik was toen 24,5 kilo vet afgevallen en 4,5 kg spier aangekomen. December was mijn zondigmaand, 3 kg aangekomen.
Middel: iets aangepast eten, vooral veel meer eiwit en weinig koolhydraten en gemiddeld 2 en soms 3x in de week functionele krachttraining. Duurtraining (hardlopen etc) is niet mogelijk vanwege beperkte longfunctionaliteit.
Doel: de laatste eindspurt gaan we nu inzetten. Tot april 1-2 keer in de week functionele krachttraining en 1x pw boksen, verhoudingen koolhydraten, eiwitten en vetten iets meer loslaten maar meer kijken naar totale kcal (waarbij extra eiwitten nog wel een 'go' blijven). Op niet trainingsdagen 2120kcal, op trainingsdagen 2458 kcal.
Voor in de OP.
[ afbeelding ]
Geen idee, maar mijn balans is gewoon kut. Om het even plat te zeggen. En ik merk dat ik daar bij sporten bij bepaalde oefeningen toch wel last van heb, dus als ik nu op de dagen dat ik niet-bootcamp gewoon even wat oefeningen hierop doe zal het over een half jaar vast een stuk beter gaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:05 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh die zijn leuk!
doen die wat voor je lijn ja?
Doe ik zo nu en dan wel idd, maar zit tijdsmatig met een probleemquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wandelen wel mogelijk voor je? Dat kan ik je dan van harte aanbevelen
Mijn balans is ook kut...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:07 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Geen idee, maar mijn balans is gewoon kut. Om het even plat te zeggen. En ik merk dat ik daar bij sporten bij bepaalde oefeningen toch wel last van heb, dus als ik nu op de dagen dat ik niet-bootcamp gewoon even wat oefeningen hierop doe zal het over een half jaar vast een stuk beter gaan.
Het versterkt ook de spieren rondom je enkels, en laat ik nou eens kampioen enkel-verzwikker zijn... Die kunnen wel wat beter
Ooooh, dan zit je sowieso niet echt om meer beweging verlegen! Netjes hoor!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
Doe ik zo nu en dan wel idd, maar zit tijdsmatig met een probleem
ik start elke dag om 5.30, sport 3 avonden, heb 1 avond cursus, 1 avond socializen.
zaterdag geef ik tussen 12 en 18 2 uur boksles (is ook nog aardig bewegen gelukkig) en zondag huishouden en socializen waar mogelijk. En de zondag gebruik ik dus ook met enige regelmaat voor een uurtje flink doorwandelen
alles wat je kwijt bent is goed, ja toch? Het is sowieso altijd beter dan niets, en je hebt dus wel hele goede periodes bij. Dus terecht trots!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:04 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb even een overpeins momentje
in totaal in 2013 bijna 7 kilo er af
Ik ging voor 12 tot 15, dus in dat opzicht dikke faal
Maar gezien alle omstandigheden het afgelopen jaar ben ik niet ontevreden en best trots op mezelf
Op naar 2014 en naar 12 tot 15 kilo er af dit jaar!
Of nou ja, op naar, we zitten er al in. Maar jullie snappen wel wat ik bedoel
Ja ik ben van het maanden briljant lijnen, en dan maanden lang nietquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:10 schreef BrandX het volgende:
[..]
alles wat je kwijt bent is goed, ja toch? Het is sowieso altijd beter dan niets, en je hebt dus wel hele goede periodes bij. Dus terecht trots!
Ik vind dat boksen zooooo stoer hequote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
Doe ik zo nu en dan wel idd, maar zit tijdsmatig met een probleem
ik start elke dag om 5.30, sport 3 avonden, heb 1 avond cursus, 1 avond socializen.
zaterdag geef ik tussen 12 en 18 2 uur boksles (is ook nog aardig bewegen gelukkig) en zondag huishouden en socializen waar mogelijk. En de zondag gebruik ik dus ook met enige regelmaat voor een uurtje flink doorwandelen
Zou ook groots kunnen zijn hoor, want bijvoorbeeld bij pushups of planken gebruik je ook ontzettend veel spieren om aan te kunnen spannen in een bepaalde houding, zo ook bij een balans-oefening.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Mijn balans is ook kut...
Weet je tot wanneer die aanbieding liep?
Ik kan me wel voorstellen dat het iets heel kleins doet voor je figuur want je moet toch bepaalde spieren aanspannen en zo bij de juiste oefeningen
Thanks!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ooooh, dan zit je sowieso niet echt om meer beweging verlegen! Netjes hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lolwut
Oh jammerquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zou ook groots kunnen zijn hoor, want bijvoorbeeld bij pushups of planken gebruik je ook ontzettend veel spieren om aan te kunnen spannen in een bepaalde houding, zo ook bij een balans-oefening.
Hij was nu bij de aldi voor een tientje, geen idee tot wanneer de aanbieding loopt. Vaak is het met dat soort dingen op=op, ik had de een na laatste.
BrandX, welkom hier! Je zag er op de ABO-meet al goed uit!
Rhubarb, niks faal. Je bent dit jaar 7 kilo lichter begonnen!
waar zoek je wat? (anders per DM) dan kan ik wellicht tips geven waar je wel c.q. beter niet terecht kan? Ben erg bekend in de bokswereld, het scheelt namelijk als je nogal eens wat organiseertquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vind dat boksen zooooo stoer he. Heb laatst rondgekeken of er hier niets zit waar ik me bij aan zou kunnen sluiten, maar ik zag door de bomen het bos niet meer.
Thanksquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrecht zo die gaat Brand!
Jij ook thanksquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zou ook groots kunnen zijn hoor, want bijvoorbeeld bij pushups of planken gebruik je ook ontzettend veel spieren om aan te kunnen spannen in een bepaalde houding, zo ook bij een balans-oefening.
Hij was nu bij de aldi voor een tientje, geen idee tot wanneer de aanbieding loopt. Vaak is het met dat soort dingen op=op, ik had de een na laatste.
BrandX, welkom hier! Je zag er op de ABO-meet al goed uit!
Rhubarb, niks faal. Je bent dit jaar 7 kilo lichter begonnen!
den haag/rijswijk weet je vast wel wat??quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:16 schreef BrandX het volgende:
[..]
waar zoek je wat? (anders per DM) dan kan ik wellicht tips geven waar je wel c.q. beter niet terecht kan? Ben erg bekend in de bokswereld, het scheelt namelijk als je nogal eens wat organiseert
Absoluut! Je bent bij ons van harte welkom! www.haagsedirecte.nlquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:18 schreef Barreltje het volgende:
[..]
den haag/rijswijk weet je vast wel wat??
R'dam. Maar ik heb dus nog nooit ook maar iets van vechtsport, of uberhaupt georganiseerde sport for that matter, gedaan, dus vind het vrij intimiderend.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:16 schreef BrandX het volgende:
[..]
waar zoek je wat? (anders per DM) dan kan ik wellicht tips geven waar je wel c.q. beter niet terecht kan? Ben erg bekend in de bokswereld, het scheelt namelijk als je nogal eens wat organiseert
Ja hier ook hoor. Ik had op die meet een jurkje aan. Een jurkje, ikquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:17 schreef BrandX het volgende:
[..]
Jij ook thanksvoor mezelf is het iig een hele wereld van verschil
![]()
Snap ik! Dat het intimiderend overkomt snap ik heel goed, dat had ik ook toen ik voor het eerst binnen staptequote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:25 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
R'dam. Maar ik heb dus nog nooit ook maar iets van vechtsport, of uberhaupt georganiseerde sport for that matter, gedaan, dus vind het vrij intimiderend.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja hier ook hoor. Ik had op die meet een jurkje aan. Een jurkje, ik. Dat was 2 jaar geleden echt geen optie voor mij.
elke ma/woe/vr ochtend van 10 tot half 12.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:25 schreef Barreltje het volgende:
ik zit nog een beetje in de twijfel.. ik doe eigenlijk wel genoeg aan beweging..
maar boksen is wel erg leuk![]()
en nu hoorde ik gister dat ze hier op mn werk ook eea aan boksen willen gaan regelen(gewoon een beetje sparren met een bepaald groepje..) maar dan moet ik van tevoren eerst maar eens oefenen
hebben jullie ook overdag mogelijkheden?
*edit* * Barreltje is een vreselijk lui wezen
de site bekeken, maar het is me nog niet duidelij hoe dat werkt met die trainingen
Ja, een keer in slank en daar ben ik sindsdien ook niet meer geweest.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat heb je zelf toch ook een keer gedaan.
Lijkt me zeker wel kloppen. Zo'n ding is vooral gefrituurd deeg, vaak goed volgezogen. Eigenlijk kun je voor alle snackvoer uitgaan van 400-600 kcal per 100 gram, afhankelijk van hoe vet het is (vetter is met richting 600 kcal). Zo'n pangsitje weegt toch al snel 15-20 gram denk ik... tadaaaquote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:33 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Waarom check ik deze dingen nooit voordat ik het in m'n snater stop?![]()
Maar bijvoorbeeld op deze website (als je uit gaat van het plaatje) http://www.ah.nl/allerhan(...)t-garnalen-en-gehakt staat 85 kcal per stuk. Maar bij deze kraam zijn ze sowieso 3 keer kleiner.
Ik hoop gewoon dat het niet klopt.
Welkomquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:05 schreef BrandX het volgende:
Medio april 2013 begonnen. Eind november 108kg, ik was toen 24,5 kilo vet afgevallen en 4,5 kg spier aangekomen. December was mijn zondigmaand, 3 kg aangekomen.
Middel: iets aangepast eten, vooral veel meer eiwit en weinig koolhydraten en gemiddeld 2 en soms 3x in de week functionele krachttraining. Duurtraining (hardlopen etc) is niet mogelijk vanwege beperkte longfunctionaliteit.
Doel: de laatste eindspurt gaan we nu inzetten. Tot april 1-2 keer in de week functionele krachttraining en 1x pw boksen, verhoudingen koolhydraten, eiwitten en vetten iets meer loslaten maar meer kijken naar totale kcal (waarbij extra eiwitten nog wel een 'go' blijven). Op niet trainingsdagen 2120kcal, op trainingsdagen 2458 kcal.
Voor in de OP.
[ afbeelding ]
Vind ik ook, hoor. Gewoon positief bijdragen aan het topic, dat is de beste oplossing. Het is uiteindelijk niet meer dan wat individuele users ervan maken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:59 schreef kwakz0r het volgende:
Sowieso kan ik niet bijzonder goed tegen mensen (LadyOracle in dit geval, maar er zijn in t verleden al honderd van die momenten geweest met anderen) die roepen dat ze door dit of dat verjaagd zijn uit het topic, kortom, de ergernis ligt bij mij![]()
Ik vind jou zo geweldig positief altijd.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat. Want uiteindelijk zitten we hier allemaal met hetzelfde doel. En als je echt problemen hebt met een user dan doneer je wat centjes aan fok voor een abonnement (kun je dat ook niet meer uitgeven aan ongezond vreten), gooi je diegene in je foes-lijst en klaaaaaaaar
. Ads verdwijnen ook als sneeuw voor de zon, extra leuk
.
Ik zit hier iig niet om mij uit te laten kafferen of zo tegen anderen tekeer te gaan, ik wil een gezond gewicht bereiken en kan daar soms wel wat steun en motivatie bij gebruiken... en geloof dat ik daar niet de enige in ben?![]()
En lekker OT; ik heb net een balansbord gekocht om thuis eens wat aan mijn evenwicht te kunnen werken omdat dat toch wel mijn zwakke onderdeel is geweest, altijd. Genoeg sportzooi deze weken te vinden bij aldi/lidl, zoals altijd. Stonden ook wel komische oefeningen in het boekje wat erbij zat
Goed bezig! Hoe kom je op de berekening in je laatste zin uit?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:05 schreef BrandX het volgende:
quote:
poging tot lang verhaal kort:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed bezig! Hoe kom je op de berekening in je laatste zin uit?
Ah, interessant! Ik vind dat je nog vrij veel 'mag' of zelfs 'moet' eten. Ik worstel zelf nu met de vraag hoeveel ik precies moet eten, nu ik een wat zwaarder fitnessschema heb. Volgens de standaardberekeningen kom ik op gemiddeld iets minder dan 2000 kcal per dag uit om 0,5 kg per week af te vallen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:55 schreef BrandX het volgende:
[..]
poging tot lang verhaal kort:
mijn trainer (20jr ervaring) heeft een programma en houdt al sinds april bij hoe/wat ik eet, de veranderingen van mijn lichaam (meten) de wijze + mate waarop ik gewicht verlies (golfbeweging) en de invloed van zowel het eten als het trainen op deze golfbeweging. Aan de hand hiervan zijn deze berekeningen gemaakt waarbij de verhoudingen eiwit, koolhydraten, vet en vezels in mee zijn genomen. En vervolgens iets met DMR ofzo mbt de eiwitten/enzymgehaltes en TEF wat iets is met hoeveel energie het kost om eten om te zetten oid, weet ik![]()
Ik weet alleen maar dat ik gedurende zjin dieet nog geen dag honger heb gehad en dagen heb gehad dat ik het gewoon niet eens naar binnen kreeg, zoveel was het![]()
Maar goed, dat komt dus ook door het voor een vrouw enorme hoge eiwit gehalte
ah ja, maar dat zit hem dan ook echt in de krachttraining. Hoe meer spier, hoe meer dat energie nodig heeft, omdat spieren heel veel verbranden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, interessant! Ik vind dat je nog vrij veel 'mag' of zelfs 'moet' eten. Ik worstel zelf nu met de vraag hoeveel ik precies moet eten, nu ik een wat zwaarder fitnessschema heb. Volgens de standaardberekeningen kom ik op gemiddeld iets minder dan 2000 kcal per dag uit om 0,5 kg per week af te vallen.
Ik vrees dat dat me allemaal heel weinig zegt omdat ik die oefeningen niet doe, maar je bent ongetwijfeld vele malen sterker dan ik, want ik ben vrij slap.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
ah ja, maar dat zit hem dan ook echt in de krachttraining. Hoe meer spier, hoe meer dat energie nodig heeft, omdat spieren heel veel verbranden.
Om je een idee te geven, ik doe circuittrainingen, met oa deze gewichten: kettlebellswing met 20x 28 of 32 kg, bankdrukken schuin en plat 12x met 50kg, soms een uitschieter van een paar keer met 60kg, robeswings 3x 20 sec met 10sec pauze ertussen, 20-25x jumpsquats en tussendoor sprinten op de fiets.
Dat zijn gewichten waar veel mannen nog moeite mee hebben (zeker in circuitvorm) en erg weinig vrouwen aan toe komen. Ben mijn hele leven al enorm sterk geweest en altijd fysiek gewerkt. Dan wil dat wel.
klopt, is verre van eenvoudig. Mijn trainer heeft eigenlijk alleen gezegd: matig de carbs en pak eiwitten. Waarom eiwitten: die zijn essentieel om je spieren te helpen herstellen en te voorkomen dat je lichaam, bij te weinig eten, spier gaat verbranden ipv vet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat me allemaal heel weinig zegt omdat ik die oefeningen niet doe, maar je bent ongetwijfeld vele malen sterker dan ik, want ik ben vrij slap.Ik kan me niet voorstellen dat ik 50 kg zou kunnen bankdrukken!
Ik heb met miss_sly een vrij zwaar krachttrainingsschema nu. En met zwaar bedoel ik zwaar voor mij, want ik ga behoorlijk kapot.En het duurt zo'n 115 minuten in totaal, waarvan de eerste 8 en laatste 12 minuten cardio (roeien en een intervaltraining hardlopen). Ik heb het gevoel dat de training veel van me vraagt en onze trainer heeft ons ook op het hart gedrukt dat we genoeg moeten eten. Maar wat is genoeg? Dat vind ik nog niet zo'n eenvoudige vraag.
Recept voor dequote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Pfoei, ik heb op de weegschaal gestaan na 2 weken. +3 kilo
. Zal nog wel wat vocht af gaan, hopelijk.
M'n lichaam heeft gigantische trek naar gezond, dus ik ga zoturkse linzensoep
maken, en snijboontjes met zilvervliesrijst.
Vertel!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:12 schreef BrandX het volgende:
Je moet doen wat goed voor je is. En wees stiekem blij, je wil niet weten hoeveel mannen het eigenlijk heel 'spannend' vinden (lees intimiderend) dat ik fysiek zo sterk ben
Zeker. Niet met keezen maar dat boeit nietquote:
Lief, dankjewelquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind jou zo geweldig positief altijd.![]()
Wat ga je met het balansbord doen aan oefeningen?
Dat stuurde ik in een dm ook naar c_c en toen kreeg ik dit linkjequote:
Ik gebruik altijd 2 eierenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:34 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Zat zelf te denken om ongeveer twee eieren als te gebruiken voor een omelet. Zou dat een goede richtlijn zijn?
Dat word mijn lunch maandag! Zonder het broodquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd 2 eieren2 eieren in 1 kopje, klutsen, zout, peper, italiaanse kruiden, in de pan, groente shizzle erbij, 2 plakjes ham op 2 spelbroodjes, plakje kaas eronder, eizooi erop
Auw! Balen!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:16 schreef Lonaa het volgende:
Trouwens, hallo, again.
Normaal doen is nog steeds een moeilijke opgave en ik kan inmiddels niet lopen want ongelukje met de fiets en nu is mijn knie naar de klote. Ik voel me nu dus vooral ruk.
Dit is ook mijn probleem.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb nog een goed voornemen. Niet zoveel meer kopen, en meer eten maken waarvan in nog ingredienten in huis heb. Er gaat een grote tas vol spul over de datum de kliko in..
Die vriezer is soms zo handig als je weer eens vergeten bent eten te halen. Ben ik al een paar keer achter gekomenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit is ook mijn probleem.Ik gooi niet eens zoveel weg, maar wel heel veel in de vriezer. Wat ik dan vervolgens nooit opeet.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Auw! Balen!
Schaafwond of een langdurige blessure?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze weten nog niet wat er mis is. Het is iig niet gebroken zagen ze op de foto's op de eerste hulp. Maar het was ook veels te dik om te onderzoeken (oh, en ik schreeuwde moord en brand) dus ik moet volgende week terugkomen. Het voelt goed fout iig.Sterkheidsbaas van alles.
Maar dat doe ik dus niet. Ik fiets naar de winkel en haal eten. Daar moet ik mee kappenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die vriezer is soms zo handig als je weer eens vergeten bent eten te halen. Ben ik al een paar keer achter gekomengelukkig liggen er bij mij vooral heel veel bakken soep en een paar zakken wokgroenten in, kan je snel en simpel eten van maken.
Dit..quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar dat doe ik dus niet. Ik fiets naar de winkel en haal eten. Daar moet ik mee kappen
*bookmarkquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat stuurde ik in een dm ook naar c_c en toen kreeg ik dit linkje![]()
http://www.smulweb.nl/recepten/1313655/Rode-linzensoep
Hoeveel gram eiwitten neem je, brand?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:55 schreef BrandX het volgende:
[..]
poging tot lang verhaal kort:
mijn trainer (20jr ervaring) heeft een programma en houdt al sinds april bij hoe/wat ik eet, de veranderingen van mijn lichaam (meten) de wijze + mate waarop ik gewicht verlies (golfbeweging) en de invloed van zowel het eten als het trainen op deze golfbeweging. Aan de hand hiervan zijn deze berekeningen gemaakt waarbij de verhoudingen eiwit, koolhydraten, vet en vezels in mee zijn genomen. En vervolgens iets met DMR ofzo mbt de eiwitten/enzymgehaltes en TEF wat iets is met hoeveel energie het kost om eten om te zetten oid, weet ik![]()
Ik weet alleen maar dat ik gedurende zjin dieet nog geen dag honger heb gehad en dagen heb gehad dat ik het gewoon niet eens naar binnen kreeg, zoveel was het![]()
Maar goed, dat komt dus ook door het voor een vrouw enorme hoge eiwit gehalte
Wat mijn wijze fysio zei : Voeg elke week 100kcal toe. En kijk tot hoever je kan gaan om aan te komen. Kom je aan? Dan moet je een week terug en ook 100kcal terug. Dat heb je dan nodig.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, interessant! Ik vind dat je nog vrij veel 'mag' of zelfs 'moet' eten. Ik worstel zelf nu met de vraag hoeveel ik precies moet eten, nu ik een wat zwaarder fitnessschema heb. Volgens de standaardberekeningen kom ik op gemiddeld iets minder dan 2000 kcal per dag uit om 0,5 kg per week af te vallen.
-Edit- Ik zie nu dat je meer weegt dan ik dacht, dus dat zal verklaren waarom je meer moet eten.
Ik denk dat je wel rode linzen moet gebruiken. Zeker voor de kleur! Al weet ik niet of de smaak van rode en groene linzen anders is.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
*bookmark
Dit kan ook wel met groene linzen, toch?
Zeg, smaakt je wheypoeder nog steeds?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zeker. Niet met keezen maar dat boeit niet![]()
En KSC
. Alhoewel die redelijk stervende is, geloof ik?
[..]
Lief, dankjewel.
In het boekje zitten 4 voorbeeldoefeningen. 1: op het bord staan, links om rechts je hakken omhoog bewegen. Als dat goed gaat probeer je het bord in een 8-beweging rond te laten draaien door ook meer naar voren en achter te bewegen. 2 is op 1 been gaan staan. 3 is ski-beweging gaan maken met armen erbij en 4 is het bord gebruiken voor pushups. Ik kijk even of ik een tabata-appje op mijn telefoon in kan stellen dan de dagen dat ik niet bootcamp, iig deze maand dan dagelijks dat rondje eens kan doen.
[..]
Dat stuurde ik in een dm ook naar c_c en toen kreeg ik dit linkje![]()
http://www.smulweb.nl/recepten/1313655/Rode-linzensoep
Echt fucking lekker. Werk zo'n ding met brood naar binnen en 2 plakken spelt met kalkoenfilet en daarna sporten. Zit geheid tot 17u bagger volquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat word mijn lunch maandag! Zonder het brood
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]Kniebanden? Of meniscusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze weten nog niet wat er mis is. Het is iig niet gebroken zagen ze op de foto's op de eerste hulp. Maar het was ook veels te dik om te onderzoeken (oh, en ik schreeuwde moord en brand) dus ik moet volgende week terugkomen. Het voelt goed fout iig.?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Klinkt ook lekker!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Echt fucking lekker. Werk zo'n ding met brood naar binnen en 2 plakken spelt met kalkoenfilet en daarna sporten. Zit geheid tot 17u bagger vol
En ik had vandaag 1 speltbrood besmeerd met 20+ smeerkaas en dan ff in de pan snel uienringen, paprika en champignons aangebakken, erop gemikt, broodje erboven op en ff onder de grillsoort tosti idee met groente
Zit zwaar zwaar zwaar te twijfelen of ik mijn zilvervliesrijst en wokgroente vervang door 4 van die broodjes
Pas 1x gebruikt op de dag van training. Mierzoet, maar maakt kwark wel minder viesquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zeg, smaakt je wheypoeder nog steeds?
Gemiddeld 180gr per dag. Gebaseerd op 35% vetpercentage.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoeveel gram eiwitten neem je, brand?
Grappige dingen als dat ze in ene gespeeld bangig voor je gaan doen in 'in de maling neem' situaties, icm met de wetenschap dat ik boksquote:
Lekkerquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:07 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Klinkt ook lekker!
Ik ga zo champignonsoep maken met een bagel, roomkaas en zalm! Niet het gezondste wel heel lekker..
ik kom er al tijden eigenlijk niet meer. Was op een gegeven moment zo raar vaag kliekje geworden met allemaal van dat kleutergeneuzelgeruzie continuequote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zeker. Niet met keezen maar dat boeit niet![]()
En KSC
. Alhoewel die redelijk stervende is, geloof ik?
Klinkt ook erg lekker!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:13 schreef roos85 het volgende:
[..]
Lekker
Wij gaan voor aardappeltjes uit de oven, varkenshaasjes gevuld met wat brie en omwikkelt met spek en roerbakte champignons en ui.
zwaar klote, weet wat het is om een verrotte knie te hebben, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Daar ben ik wel bang voor ja.
Ik viel ook echt wel kannonne hard.
Zo! Ik krijg trekquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:13 schreef roos85 het volgende:
[..]
Lekker
Wij gaan voor aardappeltjes uit de oven, varkenshaasjes gevuld met wat brie en omwikkelt met spek en roerbakte champignons en ui.
Nee joh! Wees dus juist blij met wat je al bereikt hebtquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
momentje van de week...Net verhuisde vriendin had de fotoboeken van boven tafel....
Ik "baalde" dat ik geen goede "voor" foto had.. De enige was een geposeerde, waarop ik poseerde in een jurkje en mijn buik dus al vet ingehouden was... Nou... Ik kan jullie vertellen... Ik heb mijn voor foto gevonden hoor![]()
KO_LE_RE
Werd er eigenlijk best droevig van ook
Oooooooooooh. Dan zit ik met 160gr per dag en 27% vet iig niet te hoogquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
Gemiddeld 180gr per dag. Gebaseerd op 35% vetpercentage.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
momentje van de week...Net verhuisde vriendin had de fotoboeken van boven tafel....
Ik "baalde" dat ik geen goede "voor" foto had.. De enige was een geposeerde, waarop ik poseerde in een jurkje en mijn buik dus al vet ingehouden was... Nou... Ik kan jullie vertellen... Ik heb mijn voor foto gevonden hoor![]()
KO_LE_RE
Werd er eigenlijk best droevig van ook
Ligt er aan, moet je wel dus 73kg vetvrije massa overhouden. Het is namelijk voor mij hierdoor 73 x 2,5 gr eiwit - 182 gram.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oooooooooooh. Dan zit ik met 160gr per dag en 27% vet iig niet te hoog
Hoiquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is zooooo fout. Maar had toen ook een 80's thema verjaardagsfeestquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pofmouwen er af en je hebt een epische cocktailjurk
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:35 schreef friekin_ het volgende:
En daar ben ik dan, 21 kilo lichter, net ontdekt tijdens het opruimen dat ik in mijn epische verjaardagsjurk pas van 1999. Waaaaa
Vind het op de mouwen na echt reuze meevallenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:39 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Hij is zooooo fout. Maar had toen ook een 80's thema verjaardagsfeest
De gigaglitterstrik?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vind het op de mouwen na echt reuze meevallen
Fout, maar wel flinke curves hoor!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:39 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Hij is zooooo fout. Maar had toen ook een 80's thema verjaardagsfeest
Och, na een halve dm-rel met iemand die claimt dat hij meer te zeggen heeft omdat hij meer posts heeft hoeft het voor mij niet meerquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik kom er al tijden eigenlijk niet meer. Was op een gegeven moment zo raar vaag kliekje geworden met allemaal van dat kleutergeneuzelgeruzie continueen het kon alleen nog maar over die sextent van gasthof gaan die 100 posts per minuut maakte ofzo. Nah was niet mijn ding meer zeg maar.
tegenwoordig loopt het wel weer redelijk geloof ik. Zie ik DM, OA, en MPG wel eens weer posten daar.
O, je bent een vrouwquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:12 schreef BrandX het volgende:
[..]
Grappige dingen als dat ze in ene gespeeld bangig voor je gaan doen in 'in de maling neem' situaties, icm met de wetenschap dat ik boks
Maar bij ehm romantischere interesses is het niet handig, ze haken snel af. Denken dat ze zwak over zullen komen als ze met een vrouw rondlopen die fysiek sterker is dan hun. Ik probeer het tegenwoordig zo lang/veel mogelijk voor me te houden, maar ja, als ze vragen wat je doet voor sport enzo, dan komt het op een gegeven moment toch ter sprake (is eerst nog tof ofzo) want ik ga er niet om liegen.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:35 schreef friekin_ het volgende:
En daar ben ik dan, 21 kilo lichter, net ontdekt tijdens het opruimen dat ik in mijn epische verjaardagsjurk pas van 1999. WaaaaaWauw! De pofmouwen zijn niet zo tof, maar de rest ziet er goed uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, je bent een vrouwGeen idee waarom ik dat niet door had
Anyway, Claudia, ik vind onze training ook zwaar, hoorSterker nog: jij brengt het er beter vanaf dan ik, volgens mij: respect!
Ik kijk nooit naar die dingen, net zo min als naar het figuurtje voor de naam en zoquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:47 schreef BrandX het volgende:
[..]ja sorry, dat is niet altijd direct obvious ondanks de chickpart onder mijn naam
Maar ben inderdaad V
jah oorzaak gevolgquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kijk nooit naar die dingen, net zo min als naar het figuurtje voor de naam en zo
Je wist zoveel over eiwitten en zo, en dat vind ik altijd echt mannenpraat, haha.
Ik ben me er ook wat in aan het verdiepen, want toch wel stevige krachttraining tegenwoordigquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:49 schreef BrandX het volgende:
[..]
jah oorzaak gevolgtot april vorig jaar wist ik er ook niets van.
Tof! Wat doe je zoal?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben me er ook wat in aan het verdiepen, want toch wel stevige krachttraining tegenwoordig
2gr per VETvrije massa? lol, dan zit ik er ver overheenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:31 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ligt er aan, moet je wel dus 73kg vetvrije massa overhouden. Het is namelijk voor mij hierdoor 73 x 2,5 gr eiwit - 182 gram.
Je moet in jouw geval dus 73% van je totaal gewicht nemen, en dat maal 2.5gr en dat is je totaal gr eiwit.
edit: en dat is bij zware krachttraining, bij gemiddeldzware krachttraining is het 2gr per kilo vetvrije massa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BURP-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
2gr per VETvrije massa? lol, dan zit ik er ver overheenIk begreep dat het 2gr per kg lichaamsgewicht was.
Thanks!quote:
Echt heel internet roept 2gr per kg lichaamsgewicht. Als het vet vrije massa is zit ik er beheurlijk overheenquote:
naja volgens mij is dat niet schadelijk ofzo maar heeft dat geen nutquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Echt heel internet roept 2gr per kg lichaamsgewicht. Als het vet vrije massa is zit ik er beheurlijk overheenheb 50kg vervrije massa. Weeg 72kg
Dat wat Claudia_x ook doet, we doen het samenquote:
Leuk!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:31 schreef BrandX het volgende:
[..]
Hoi![]()
![]()
Van het voorjaar kom ik ergens een dagje of wat richting jouw kant op, dan neem ik ff contact voor een bakkie!
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:22 schreef miss_sly het volgende:
Dit aten wij: [ link | afbeelding ]
Zoo zalig!
Verse spinazie, pretje van linzen met lente ui, komijnzaad, mosterdzaad , rode wijnazijn en Spaanse peper. Hoort eigenlijk een tomaat door, maar die had ik niet meer. Schaafsel van wortel en komkommer. Dressings vAn magngochutney, yoghurt, koriander en cashewnoten. Kip een beetje gemarineerd met tikka massala pasta en dan gegrild, met een paar kastanjechampignons. Zo ongeveer.quote:
Het ziet er errgg smakelijk uitquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verse spinazie, pretje van linzen met lente ui, komijnzaad, mosterdzaad , rode wijnazijn en Spaanse peper. Hoort eigenlijk een tomaat door, maar die had ik niet meer. Schaafsel van wortel en komkommer. Dressings vAn magngochutney, yoghurt, koriander en cashewnoten. Kip een beetje gemarineerd met tikka massala pasta en dan gegrild, met een paar kastanjechampignons. Zo ongeveer.
Hier ziet er echt superlekker uit!!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:22 schreef miss_sly het volgende:
Dit aten wij: [ link | afbeelding ]
Zoo zalig!
Ooh. Nou ja, als het niet schadelijk is, boeiequote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:10 schreef BrandX het volgende:
[..]
naja volgens mij is dat niet schadelijk ofzo maar heeft dat geen nut
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |